Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cash back se změnil v přísně chráněné tajemství

Cash back, neboli výběr hotovosti u pokladny obchodníka, dnes svým klientům nabízí sedm tuzemských bank. Jen tři z nich provozují službu na svých vlastních terminálech. Jak se klientům líbí a jak ji využívají, banky většinou tají a statistiky se rozcházejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Nehospodárné banky

Vzhledem k tomu, že zisk z poplatků za výběr bankomatu jen tak tak pokrývá investiční a provozní náklady bankomatu, by byl Cash Back ekonomickým řešením výhodným pro banky. Jednak by nemusely disponovat tak velkým množstvím bankomatů a jednak platit drahý servis jejich plnění. Cash Back by současně byl ve větším objemu zajímavý pro obchodníky, protože by snížil odváděnou hotovost, což opět představuje náklady jak pro obchodníky, tak pro banky. Pro obchodníky je však zátěží poplatek za transakci kartou, který zpravidla již neodpovídá ani změnám ceny terminálu, ani dalších nákladových položek. Pro klienta který alespoň jednou denně nakupuje, je Cash Back úspora času (cesty k bankomatu).

0/0
31.7.2009 16:33

perfor

toto se vyuziva ve svete uz mnoho let

divim se, ze jsme u nas tak pozadu.Zrejme na teto zaostalosti banky vydelavaly.Prekvapuje me take urceny cenovy limit nakupu.V Australii muzu utratit 2$ a to treba i na poste...Mam za to, ze nase banky jsou vice nenazrane nez ty ostatni.

0/0
1.7.2009 18:47

Host

Re: toto se vyuziva ve svete uz mnoho let

Je to vina finanční "vzdělanosti" jejich klientů.

0/0
1.7.2009 23:51

Host

Re: toto se vyuziva ve svete uz mnoho let

to vůbec není pravda! Přečti si článek - ČSOB své platební terminály v obchodní síti prodejen Albert, Albert Hyper, u čerpacích stanic Čepro EuroOil a také v řetězcích Spar a Globus nezpřístupnila klientům ostatních bank. To je taky důvod, ze cash back nemohu využívat, protože nakupuji v místě bydliska a nemám čas někam jinam jezdit. Kvůli cash backu určite nepřejdu k ČSOB. Mám s touto bankou tu nejhorší zkušenost. Zlatá mBanka, kde neplatím žádné poplatky, naopak peníze přibývají na účtu.

0/0
22.7.2009 12:53

Augo

Pravda

V NY si koupím pití za $1.50 a vyberu doláče. A je to levnější, než v ATM (bankomat). Ale pokud jdu v noci zrovna kolem mé banky (Citi nebo PSFCU) - tady jsou banky na každém rohu, mohu si tam peníze vložit i vybrat(i tak je možnost transferu). Mohu si tam dát výplatu (šek - cash dává na výplatu málokdo, výplata je každý týden - záloha jen podle potřeb) v kteroukoliv denní či noční dobu. V bankách - ale i na poštách a úplně všude - je jen jedna řada a u přepážek umí všechno. A co v Česku - ještě je na poštách a bankách několik řad - každé okénko umí jen "něco"?

0/0
2.7.2009 20:12

Jiřik

Re: Pravda

1) těší mě, že na rozdíl od mnohých jiných jsi schopen z USA psát v bezvadné češtině

2) nevím, jak v bankách, ale na poště je těch víc okének a víc řad rozděleno právě účelově. Ony ty přepážkové pracovnice taky většinou umí všechny všechno - ale každé okénko je trochu jinak technicky vybaveno, jedno má točnu na balíky, jiné zase zásobník s novinami apod. Na větší poště to je tedy spíš otázkou prostoru a techniky.

Doporučuji využívat i nějakou venkovskou poštu, kde poštmistrová sedí u šaltru od 7:00 do 9:00, pak musí oběhnout desetikilometrový rajón, vyřídit veškerou týlovou práci a od 13:00 do 16:00 se zase věnovat klientům. Tyhle baby mají moje uznání, protože ty musí umět na té poště naprosto všechno a nikdo za ně nezaskočí jako na městské poště, kde jich je třeba pět a mohou si vypomáhat.

0/0
6.7.2009 10:27

Host

MasterCard + RB.cz - nejde

Zrovna dneska jsem to řešil s operátorkou. RaiffeisenBank nemá smlouvu s MasterCard, takže CashBack nejde. Visa funguje normálně, využívám, chválím ;)

0/0
1.7.2009 16:38

Host

z praxe

Cashback jsem chtěla využít jen jednou - jako klient ČSOB v Hypernově v ČB. Ani jedna z prodavaček ale nevěděla, jak se to dělá...8-o Reklamy na službu jsou u každé kasy a navíc to bylo v době, kdy běžela několik měsíců.

0/0
1.7.2009 14:24

Host

Re: z praxe

Přesně tak, to se mi stalo také několikrát. V Albertech. Většinou se babky nemohly dohodnout, počkal jsem si, až zavolaj skladníka, kterej to vetsinou znal. Dobry taky byly baby, co mi tvrdily, že to nemaj a já jim to ukazoval na terminálu: jasně viditelné tlačítko.

Jo, jedna také měla sešitek s pokyny a tam měla něco jako "kečbek" a nějaké poznámky obyč. tužkou:) Ta se aspoň snažila. Jsem vždy vytrval do konce, většinou se fronta dost zlobila.

Když byla bába arogantní, podal jsem stížnost... Jen tak dál, tak se na ně musí:) Nemaj mít na dveřích reklamu. Nejde o NADstandard, ale o normální službu, jak se tvářej....

A co dál? Alberta mi tady zrušili, musím si najít zase nějakej jinej. Snad nezkrachovali Cashbackem:)

0/0
1.7.2009 15:21

Host

Re: z praxe

Áá, další  "chytrák" za kterým není radno stát ve frontě u kasy ;-D 

Je zajímavé , že výskyt  těchto "honoprudus"  je nejvyšší v diskontech a na různých slevách ... Skelný zrak, rychlý krok , v ruce leták a pak si u kasy pořádně zchladit žáhu na nějaké té nebohé slovence či ukrajince ....8-oRv  

0/0
1.7.2009 18:38

Host

Re: z praxe

Víc takových, aby se to pokladní naučili. Pak to půjde rychle. Stejně jako se pokladní naučili přijímat karty na normální placení, aby to zbytečně nezdržovalo, tak se naučí i vracet peníze.

0/0
1.7.2009 21:04

Host

Re: z praxe

On vás někdo při šichtě u pokladny seřval? :( Je mi vás líto

0/0
1.7.2009 23:54

Host

Re: z praxe

Ja u pokladny delal a neni to zadny med, dnes uz na pani prodavacky koukam trochu jinym pohledem. Umet milion peciva nazpamet, kdy kazdy tyden pridavaji a ubiraji jine pecivo je fakt na pytel. Kazdy druhy zakaznik si zapomene zvazit sve zbozi a cuci pres ten pultik at tam skocim, ze sem tu asi od toho. V pulce pripadu me babka serve, ze je nejaka cokolada o korunu drazsi, ze ji nechce a tak se musi volat hlavni pokladni na storno... obcas kdyz bylo hodne lidi, jaksik nevybyl cas na povinnou prestavku na obed a kdyz uz hrozilo, ze se opravdu pocuram, tak jsem teda na ten zachod mohla... po osmi hodinach uz ma toho clovek opravdu pokrk. Je to prace jako kazda jina, ale neni to tak cernobile, jak to vetsina zakazniku vidi

0/0
2.7.2009 8:49

Host

Re: z praxe

Naprosto souhlasím.Ještě bych přidala to, kolik hodin měsíčně odpracují, aniž by jí je zaplatili. Nejvíc frustrující ovšem je, kolik desítek lidí denně přichytíte, že kradou, více či méně nápaditě.  Ano, věřím vám,  opět máte 11 rohlíků, když mluvíte o 10-ti. Tu prázdnou krabičku od pitíčka, co jsem vás před chvilkou viděla odložit před kasou do regálu jste měla v košíku už před příchodem do prodejny a 6-tikilový Persil, co jste pracně narvala k dítěti do kabinky auta vám vaše dvouleté dítě zapomnělo připomenout. Největší odvaz ovšem byl, když si manželé vteřinovým lepidlem  poslepovali sýry po dvojicích k sobě a tvrdili, že jsou v akci 1+1 zdarma.Když si do velké hořčice ponořili antiperspirant, mezi vajíčka přidali čokoládové, nebo do druhé spodní basy s pivem místo piva Fernety.Ty sluneční brýle měli, když už přišli do prodejny a chlapec má na sobě oblečené troje tepláky, protože mu je zima. Matka vybízí svoje dvojčata: rychle dojezte ty anglické rohlíky, než dojdeme ke kase,...

0/0
2.7.2009 11:29

Host

Re: z praxe

Huh, to je drsné... ale pořád to nemění nic na tom, že není OK, když se nabízí služba, kterou neumí obsluha poskytnout. A tvářit se, že je špatný zákazník, který ji vyžaduje.

0/0
13.7.2009 7:41

Host

Re: z praxe

Pravda nic neni cernobile... Ovsem na vine je hlavne manager prodejny a managment obodniho retecze - napr. vazeni ov, zel, pokladny by meli mit vahu, storno polozky - naprosty nesmysl stisk jedne klavesy a polozka je stornovana, neklvalitne skoleny personal, atd.   Zil jsem delsi dobu v cizine a navrat je pro mne kulturni sok v negativnim smyslu. Na sluzbach je to videt nejvice

0/0
2.7.2009 18:25

Host

Re: z praxe

to ale není MŮJ problém, když to ten člověk dělá, tak ho to buď baví nebo nemá na lepší práci, v každém případě, pokud službu nabízí už několik měsíců, je napováženou, že to obsluha neumí. Chápal bych to u novinky, nebo když obsluha přizná, že je nová, ale ne, když to neumí někdo, kdo tam pracuje už dlouho!

Něco podobnáho jsem zažil, když jsem kupoval lístky na koncert přes terminál Sazky, až na pátém terminále byli schopní mně to prodat :-(

0/0
13.7.2009 7:39

vozova.hradba

Re: z praxe

V australii se prodavacky na tebe smejou a navic i skaldaji veci do tasek (a dokonce u toho premysleji, takze ti daji do jedne sejry do druhe zeleninu a do jine drogerku), nabidnou ti vesele cashback a kdyz se ti nedari klepnout spravne typ karty ani na potreti (debet/credit - coz maji z nejakeho duvodu nekdy presne opacne) tak te s usmevem a "no worries" poprosi o znovu zadani.

Platy mate takove, jake si zaslouzite. Chcete vetsi? Tak pro to neco delejte. Pokud delam na fleku, kde misto me najdou deset dalsich, tak se nemuzu divit, ze jsem placenej tak jak jsem.

0/0
29.7.2009 12:41

Host

Re: z praxe

Tak to né! Všechno špatně...

Letáky nečtu,

nebyl to Diskont ale Albert

a prodavačka mluvila česky, byla otrávená to důchodkyně....

0/0
3.7.2009 8:55

Host

opět ach jo....

a co to logo autore?asi se stanu "novinářem"...teda spíš pisatelem, vypadá to na hodně nenáročnou práci...

0/0
1.7.2009 12:06

Host

Re: opět ach jo....

Stačí vystudovat večerní školu novinářských studií

0/0
1.7.2009 23:55

Host

Dokud bude chtít banka procenta z platby kartou

po mě jako po obchodníkovi, tak žádný placený kartou nebude !!!! Když lidem platícím kartou budu  ten poplatek účtovat, tak mě umlátí Rv;-€X;-O

0/0
1.7.2009 11:51

dodo-dodo

Re: Dokud bude chtít banka procenta z platby kartou

jako mensi obchodnicek mozna, ale jako vetsi firma, ktera si pak musi najimat lidi na odnos penez + administrativa s tim spojena a k tomu lepsi moznost vyjednani procent z placeneho obnosu, tak tem se vyplati placeni kartou

0/0
1.7.2009 12:46

Host

Re: Dokud bude chtít banka procenta z platby kartou

neumlátí, ale zažalují, jelikož je to protizákonné, ale na druhou stranu lze dát slevu za placení hotově... Takže naopak, je potřeba nasadit vyšší ceny a za cash dávat nižší, podobně jako to má Alza. Jo a ještě to správně právnicky pojmenovat.

0/0
1.7.2009 14:43

Host

Re: Dokud bude chtít banka procenta z platby kartou

:-):-) máte dost svérázné představy o maloobchodě ... Pokud se obchodník rozhodne, že nebude akceptovat karty ani cashback, těžko najdete právníka, který by do takového sporu šel ...

Obecně ale platí, že jako zákazník i jako obchodník taháte za špatný konec lana - na kartách a všech fičurách okolo nich vydělává pouze a jedině  banka (+ provider) a veškeré výnosy jim platí platí tupé zákaznické stádo  a obchodník ... Když chcete vyhazovat peníze khnem, Vaše věc ale nedělejte z  toho ještě bůhvíjakou přednost a chytrost ...:-/

0/0
1.7.2009 18:32

Host

Re: Dokud bude chtít banka procenta z platby kartou

nebo nasadit vyšší ceny a nedávat slevu ;-)

0/0
13.7.2009 7:42

vozova.hradba

Re: Dokud bude chtít banka procenta z platby kartou

Neni to protizakonne, ale "against policy" - cili jen proti narizeni a obecne smlouve mezi obchodnikem a poskytovatelem karet. Jedine ceho se muze takovy obchodnik dockat je zruseni smlouvy s tim, kdo mu poskytuje terminal + pripadna smluvni pokuticka.

0/0
29.7.2009 12:44

Host

Re: Dokud bude chtít banka procenta z platby kartou

No je to o tom, že většinou, když člověk platí kartou, tak v obchodě nechá větší útratu, než když platí v hotovosti. Pak se obchodníkům vyplatí zaplatit procenta z platby... Ovšem záleží, co prodáváte. Je to o poměru marže a poplatku.

0/0
1.7.2009 21:09

Host

Re: Dokud bude chtít banka procenta z platby kartou

Ano, to je typická argumentace bank :-):-) Jenže jak známo, peníze nerostou na stromech ani se nemnoží dělením a tudíž pokud někomu někde "ujedou nohy" , zákonitě je pak o chlebu a vodě a tedy  součet je zákonitě stejný ... Respektive menší o to, co vydělala na takovém joudovi banka ...;-D 

0/0
1.7.2009 23:34

Host

z vlastní zkušenosti

Těch pár hypermarketů co poskytujou u pokladen cashback mají o pár metrů dál i obyčejné bankomaty, kde si člověk může tu částku vybrat stejně. Takže, služba nanic...

0/0
1.7.2009 11:10

Host

Re: z vlastní zkušenosti

Na Severní moravě to nabízí třeba obchody Koruna:

http://www.prmarket.cz/index.php

a to jsou normální samoobsluhy a ty vedle sebe bankomaty vždycky nemívají.

Musíš mít nákup nad 300,- a pak si můžeš kešbéknout kolik chceš.

0/0
1.7.2009 11:32

hell365

Re: z vlastní zkušenosti

Jenže v tom bankomatu zaplatíš za výběr 20-50Kč a u pokladny je to zadarmo.

0/0
1.7.2009 14:08

Kovis

Re: z vlastní zkušenosti

Ne vždy je to zadarmo, navíc 20-50 Kč za výběr z bankomatu je taky trochu přestřelených. Možná tak při výběru z kreditní karty.

0/0
1.7.2009 15:08

jan.banos

Re: z vlastní zkušenosti

Nehledě na to že při vybrání peněz kreditní kartou platí člověk ještě úroky.

0/0
1.7.2009 19:02

Host

Re: z vlastní zkušenosti

Proč na nic? Mám nákup za 2.117,- tak si rovnou řeknu o CB 383,- Kč, z účtu mi zmizí 2.500,- a vedle v cukrárně nebudu hledat drobné na zákusky pro děcka nebo nutit kartu.

0/0
1.7.2009 14:54

Gaspaccho

CashBack

je to pole me vyhodny pro vsechny- banku, jejiz ucet se tim padem pouziva, hypermarket- laka na to lidi a hlavne nemusi tak casto odvazet cash, proste se na pokladne "obraci". No a zakaznik, kerej to ma zadara taky na tom nebude skodnej. Proto R^R^R^

0/0
1.7.2009 11:06

Host

chargeback

radši kdyby napsali něco o chargeback, kdy není služba která je zaplacena kartou poskytnuta, bude to docela aktuální pokud krachnou skyeurope a zruší vám let tak kolik se za to platí a jaké jsou podmínky, vím jen že platbu lze reklamovat do 2 měsíců od zaúčtování u visa karty vydané čsob, ale nic víc o tom zjistit na jejich stránkách nelze, pouze je tam formulář

0/0
1.7.2009 10:20

Host

coze zdarma?

Kdyz sem na cashback tak pred rokem informoval, tak mi primo z KB napsali, ze za to je poplatek 29kc !

0/0
1.7.2009 9:41

Host

Re: coze zdarma?

Ony se sazebníky u bank mění 1 - 2x ročně :-)

0/0
1.7.2009 14:59

Host

logo

nemate nekdo link, jak vypada to logo ?

0/0
1.7.2009 9:13

Chytracisko

Re: logo

http://www.novinite.com/media/images/2009-05/photo_big_103502.jpg

http://www.postovnisporitelna.cz/Documents/Obrazky/produkty/visa_cashback.gif

http://www.postovnisporitelna.cz/Documents/Obrazky/produkty/mastercard_cashback.gif

zdroj: google.cz

0/0
1.7.2009 9:20

Piškuntál

z kreditky

Dokud nepůjde cashback z kreditky (na tom by mohl hodně změnit právě Unicredit), tak se to nerozjede tak, jak bychom si všichni - klienti, banky i obchody - přáli.

0/0
1.7.2009 7:50

Host

Re: z kreditky

Kreditka Raiffeisenbank to umí už dnes.

0/0
1.7.2009 9:36

Rosomak

Re: z kreditky

No jo, ale ty úroky na kreditce z hotových peněz...

0/0
1.7.2009 9:51

Host

Re: z kreditky

Jak v který bance. ČSOB se dá použít kreditka i na cashback a úroky se platí (nebo neplatí) stejně jako u bezhotovostního placení kartou.

0/0
1.7.2009 14:51

Host

Re: z kreditky

pán žije moderně? Běžná spotřeba na dluh? Hmm hypotéku chápu, auto na splátky tak tak, ale spotřebu?

Co Vás k tomu vede?

0/0
1.7.2009 9:56

Z-S

Re: z kreditky

A proc na dluh?

0/0
1.7.2009 9:58

sirc

Re: z kreditky

Přiměřené zadlužení je žádoucí a to i ve spotřebě. Přináší spotřebiteli vyšší míru užitku a to i za cenu vyšších nákladů. Navíc plno kreditních karet na konci účtovacího období a v bezúročné zóně, stejně majitelé vyrovnají z b.ú., takže je nic nestojí.

0/0
1.7.2009 10:23

Host

Re: z kreditky

Nechápu, co by mělo být špatnýho na kreditce! Kór, když se využívá bezúročný období. :-P

0/0
1.7.2009 14:53

Host

Re: z kreditky

Nadarmo nebyla zvolaná jako nejhorší lidský vynález ;-)

0/0
2.7.2009 0:00





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.