Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Současná realita výplaty mateřské: sociálka matce dluží 50 tisíc

Mateřská je jediným příjmem čtenářky Michaely. Vlastně byla by, kdyby jí sociálka peníze posílala. Už několik měsíců ale peníze nepřišly a nevypadá to, že by se situace změnila. Až do zásahu redakce iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nicknamed

uroky

a co nejake uroky z prodleni? to stat ne, to oni jen vymahaji, ale obracene nikoliv. btw. v usa tohle jde, tady fakt ani napad

0/0
27.9.2009 10:42

Host

to je hodně špatný vtip!

Oni se omlouvají! Když neplatí člověk odvody v termínu jim, musí platit ještě penále. Oni neplatí celé měsíce a je to v pořádku?! ;-O Přitom matka na mateřské nebo nemocný člověk jsou závislí jenom na dávkách, které mají dostat! Je sice hezké, že slečně Michaele nakonec peníze vyplatili, ale zapomněli na to, že není zdaleka jediná, kdo nemá z čeho žít a kupovat věci pro své dítě!!Opravdu se můžete stavět na hlavu, a peníze, na které máte nárok, nedostanete - i když slibovat, to jim jde! Co má tedy člověk v takové situaci dělat?! ;-(

0/0
9.9.2009 14:42

bower

Vsechny vyhodit

Pokud maji system, ktery nefunguje, mel by za to nest odpovednost ten, kdo ten system objednal a prebral. Pokud system funguje a pracovnici v nakcelarich v tom maji neporadek, je potreba vyhodit ty, co ten neporadek delaji.

Idealni by bylo zavest system, kde by zamestnavatel mohl primo zadavat udaje do systemu socialky bez zbytecneho mezikroku neporadnych uredniku. Desetinu nejschopnejsich uredniku bych ponechal pro dohled a vyrizovani spornych zalezitosti.

0/0
24.7.2009 11:34

Host

Cinkali jste?

CINKALI! Tak si teď nestěžujte!

0/0
24.7.2009 7:24

B.Walsh

A ty krysy kancelářský

se pak divi proč je nikdo nemá rád?! 8-o Já svýmu zaměstnavateli říct, že jsem na to úplně zapoměl, tak to pěkně schytám! A oni? Nic pohodička, klídek dyť ono to přece má čas... Vyžírci zatracení. Ta ženská by měla být několik měsíců bez výplaty at si to taky zkusí!

0/0
23.7.2009 10:11

Josef Laufer

to je jasný - státní správa

Jak zaplatíš daně o dva pozdějc, jdeš si pomalu sednout. Ale na prachy od státu, který ti náležej musíš čekat a ani nedutat - jinak ještě dostaneš vynadáno. Státní úředník je pán - nic nemusí. Hajzlíci... a ještě si dovolej hulákat, že maj nízký platy. Polovinu bych je vyházel, aby se naučili, co je opravdu práce.

0/0
23.7.2009 9:03

Host

Současná realita výplaty mateřské:sociálka dluží

Tato situace s vyplácením mateřských dávek skutečně trvá delší dobu. Myslím si, že by na České správě soc.zabezpečení měli odložit nástupy na dovolenou a pořádně zabrat, aby se konečně vybral celý úřad z nedodělků. Nevím, kdo ty nedodělky zavinil-snad se stěhovali, nebo jak může vzniknout takovýto neutěšený stav,zajímalo by mě, jaká je tam organizace práce, když takto úřad zkolabuje. Kdo vůbec za činnost tohoto úřadu nese nějakou odpovědnost, kdo má právo činnost tohoto úřadu vůbec kontrolovat, ono se lidově říká, že "ryba smrdí od hlavy." Takže možná by prospělo celé situaci, aby se maminky a vůbec ostatní postižení ČSSZ obrátili na poslaneckou sněmovnu,-to jen takový nápad. Ale oni nyní páni poslanci se musí dovolenkovat, takže od nich asi nelze ochotu vůbec očekávat. Navíc by měl nejdříve být odvolán vedoucího tohoto úřadu,ale nevím kdo ho jmenoval, a nebo jak se do funkce dostal. Jak je možné, že se tak závažné dokumenty správně

po dojití nezakládají,přece tam někdo velí.

0/0
23.7.2009 8:40

dhc

Nečas

za tohle může Nečas a on toho zpackal mnohem víc...

0/0
23.7.2009 6:00

NTPT

svině ze sociálky

Když já něco nezaplatím těm sviním naúčtují mi penále že se po..ru.

Kolik penále zaplatila sociálka té matce ?  Ani korunu se vsadím. Zaplatila škody, které vznikly tím že zůstala matka bez prostředků ? Asi ani ho..o. Přišli o peníze úředníci kteří za to mohou ? haha ..;-€;-O

úředníci čssz jsou škodná této zemi a už potopili víc firem a pracovních míst než celá krize. Měl by tu pakáž někdo volat k zodpovědnosti. A ano tenhle příspěvek JE sprostý,

0/0
22.7.2009 22:52

Patejl1

To se v soukromém sektoru nemůže stát

Kdyby se zaměstnavatel při výplatě nemocenské zpozdil o pár dní, už by na něho úřady naběhly. Ale úřady se můžou zpozdit o půl roku a vše, čeho se člověk dočká, je neupřímné "promiňte". Co takhle standardní penále za dobu nevyplacení dávky ve výši komerčních úroků z úvěru ve stejné výši? To by se úřady snažily všechno udělat včas. Nejlépe, aby o ty úroky byly zkráceny platy úředníků na vině, ať nepřijdou zkrátka opět všichni daňoví poplatníci.

0/0
22.7.2009 11:38

Tw_ista

.

Ono by bylo vhodny, aby se tohohle novinari vic chytili. Tohle je v praze realita, znamy personalisti uz od unora mluvi o tom, ze PSSZ plati se zpozdenim, pokud vubec, ztraci dokumenty a vyplaci na zaklade fotokopii, coz je pro normalni lidi na pokutu v tomhle pripade.. A rozhodne nejde o ojedinely priklady...

A matkam bych doporucil pomalinku se zorganizovat a zacit delat hromadne dusno... tak, aby se nedalo vymlouvat na ojedinelost pripadu.

0/0
22.7.2009 10:20

Host

Typické pro šlendrián Vasky Nečase...........

Pravice z ODS to na rozdíl od socanů přece řeší ne a jak je vidět, svazáček Vaska to svedl na ČSSD či na komanče......8-o

0/0
21.7.2009 18:22

Flipmode

Statni instituce

V takovych pripadech pomaha jedna neprijemna vec, ale uspech je prakticky zarucen...jen neni pro slabsi a nekonfliktni povahy.

Zajit na urad (radeji v uredni den), dostat se k nekomu kdo to ma na starosti a zacit delat dusno. Klidne byt hlucny, rikat si o zavolani vedouci, nebyt sprosty, jasne argumentovat a neodejit nez mam vec vyrizenou. Za hodinu mate totiz vyrizeno vse. (temer) Na jakemkoliv urade v jakekoliv zalezitosti.

Overeno pri obcance, pasu, prihlaseni auta, odpadu....a v neposledni rade s Mestkou polici (zrusit prosim tuto instituci !!). Bohuzel kladneho jednani za poslednich x let jsem se na uradech nedockal, cekaji na me jen (v naproste vetsine) neprijemne kysele xichty a neznalost.

Nastesti nemusim resit socialku a podobne instituce....ale myslim, ze postup bude fungovat

0/0
21.7.2009 16:26

smíšek36

Re: Statni instituce

Souhlasím, nebýt sprostý, být jen velmi jízlivý a hlasitý...... kdy si ty baby konečně uvědoměj, že si je platíme z našich daní a i to jejich kafíčko a kafrání !!!!!!

0/0
22.7.2009 17:21

Host

Blondýna

Kdyby to nebyla blondýna,tak by měla rozum a trochu se namazala černým krémem na boty a chechtáky by se jen kutalili.

0/0
21.7.2009 15:13

Host

Re: Blondýna

JÓ být to cikánka to by se Kocáb snažil co?????8-o

0/0
21.7.2009 18:23

rozhorceny____predstavitel

pokud je to ta na fotce..tak jí rád pomůžu

VVR^

0/0
21.7.2009 13:48

Flipmode

Re: pokud je to ta na fotce..tak jí rád pomůžu

hehe...pobavil jsem se:-) ale nabizim vic ;-D

0/0
21.7.2009 16:16

rozhorceny____predstavitel

Re: pokud je to ta na fotce..tak jí rád pomůžu

jenže já platím jen za SVX ;-D s ní...ona dá mě já jí:-P

0/0
22.7.2009 20:08

papullus

Pokud by se něco takového

stalo příslušníkovi menšinového utlačovaného etnika,okamžitě by naběhnul Kocáb,nebo by alespoň poslal Lejlu a hned by se to vyřešilo ...Ale pokud se jedná o obyčejné lidi bez skandálně explosivního mediálního potenciálu,je ticho po pěšině.Nejlépe snad ,aby kde je penalizace jednotlivce státem za opožděné platby,aby nasoupila penalizace úředníka zavinivšího prodlené ve prospěch občana poškozeného prodlením a to včetně dodatečných nákladů (na úroky za úvěr či půjčku).A to by to hned nabralo obrátky ......

0/0
21.7.2009 13:26

Host

Tak, tak

Teď když máme co jsme chtěli........  A zajímavé je, že stejně všichni mlčí.

0/0
21.7.2009 10:39

Host

viděl jsem log

z několika státních institucí. A řeknu Vám, že polovinu úředníků vyházet a nikdo to ani nepozná. Druhé polovině přidat a hlavně jim znepřístupnit internet ;-D

0/0
21.7.2009 7:51

Flipmode

Re: viděl jsem log

Souhlas. Jen znepristupnit internet by se melo ve vsech zamestnanich...ale to je na firmach

0/0
21.7.2009 16:18

Patejl1

Re: viděl jsem log

Kolik z vas tady pise ze zamestnani? ;-D

0/0
22.7.2009 11:36

Host

a co čekáte

jen překlopení identifikátorů OSSZ bylo místo v lednu 2009 někdy v květnu ;-D Prostě odborníci na slovo vzatí Rv

0/0
21.7.2009 7:48

s(h)arka

už má prachy na účtě?

jestli ano, změňte titulek.....

0/0
21.7.2009 6:59

manas1008

Exekuce?

A co se takhle obratit na soud a nechat pohledavku vymoci exekutorem. Pokud to udela kazdy, tak si v tom do pul roku udelaji poradek.

0/0
20.7.2009 14:18

Host

čekám a čekám

Dobrý den,

mám nyní stejný problém. čekám na peníze už na 2 měsíce a marně. Předtím jsem je také dostala po 2 měsících. Z takových peněz se ale nedá žít 2 měsíce. Volám na příslušný úřad na Praze 8 každý den,ale buď je telefon obsazen nebo ho nikdo nebere, na emaily nikdo nereaguje. V září mám rodit a já místo toho abych se těšila z nakupování vvýbavy a spoustu dalších potřebných věcí, tak jsem zadlužená, nemám jak zaplatit složenky. Jsem už naprosto zoufalá, nevím na koho se obrátit nebo co dělat ,aby mi peníze chodili tak jako mi chodila výplata z práce, prostě pravidelně každý měsíc.  Dyť dříve to tak bylo a šlo to a nyní nechápu v čem je takový háček. Mě taky nikdo nebude omlouvat když nezaplatim složenku,ale hned  budu platit penále. A my máme tohle tolerovat??To přeci není možné! Mě sociálka dostala opravdu do situace ve které jsem si ani ve snu neuměla představit že se do takové situace dostanu.

0/0
20.7.2009 13:56

Host

Re: čekám a čekám

No to je absolutně nepřípustné!!Nemůžu se dívat na to co se tady v téhle republice děje..:-(:-/Rv

0/0
24.7.2009 9:07

Host

také mne dlužila 50 tisíc

Ráda bych také reagovala. na mateřskou dovolenou jsem nastupovala 11.1.2009. na uřad Praha 8 jsem se dovolala po dvou měsících ustavičného telefonování. Tam mi řekli že je vše v pořádku. přitom musím podotknout že jsme nevidělala ani korunu. Po delším naléhání mi bylo sděleno že se mi ozvou a budou chvíli pátrat, že v tom mají binec. když to zkrátím někdy v květnu mi přišla almužná cca 7tisíc korun. Hne djak jsme se z tohoto zjištění vzpamatovala, jsem opět telefonovala na patřičný uřad, psala doporučené dopisy, a emaily. bez reakce. v červnu jsem se konečně dovolala a paní mi řekla že všechny peníze jsem dostala. po další kontrole mi zdělila že mi mateřskou špatně spočítali. za 14 dnů jsem měla na učtě doplatek přes 50 tisíc.

Už nepočítám kolik pěněz jsem protelefonovala a kolik mne stály poplatky v bance za mínus vzniklý tím že jsem byla bez financí.

příště pokud se něco podobného stane, budu vše hlásit na policii.

0/0
20.7.2009 12:21

pralinka_rumova

Re: také mne dlužila 50 tisíc

Policie s tím nic neudělá, žádný trestný čin se nestal...Snad jedině mamkám doporučit vypravit se s mimčem na úřad, posadit se na celý den do čekárny nebo vlízt do kanceláře a nechat dítě pěkně nahlas si pořvat:-) A vyhrožovat, že když to nevyřídí ihned, přijdu zítra na celý znova;-) Ono jde všechno, stačí jen chtít, ale když se rozhodnou nefungovat, tak musí dojít i na nátlak;-)

0/0
20.7.2009 14:05

Host

Mimo téma...jen tak....

Zažila jsem úžasnou příhodu na ČSSZ ve F-M, lidí jako mraků, tak na několik hodin čekání i přiřítila se cikánka se 4 dětmi a okamžitě všechny předběhla, protože zřejmě přesvědčila všechny své fakany ať usilovně řvou.Úřednice ji upozornila, že není na řadě, tak milá cikánka ji sdělila, když ji okamžitě nevezme do pořadí, že ji tam ty děcka nechá. A taky, že jo, odkráčela v poklidu bez řvoucích a špinavých děcek, nechala je rovnou na úřadě, asi měla doma ještě zásobu jiných.....

0/0
23.7.2009 8:49

Host

Dluh - dhuh a tvoří opět dluh

Polovina V:-(V žen  mladých, starých -

-  žijících osamoceně,  bez partnerů  -  ať s ;-(:-/dětmi, či  ... XXjiž  bez dětí  ----  žije ve velké  [>-]  bídě.

0/0
20.7.2009 10:30

fidelito

tak je obecně známo že na sociálce si dělají co chtějí

a ještě se tváří jak si dovolujete po nich něco chtít. Máme s přítelkyní podobný problém každý měsíc.

Zajímavé je, že zde redaktor tvrdí že sociálka má na výplatu 1 měsíc nám tvrdí nejmenovaná pracovnice v Brně, že na to mají 3 měsíce

0/0
20.7.2009 7:27

Tom_upnet

penale

a má člověk nárok na penále z prodlení? protože když zaplatím byť jen o jediný den později, okamžitě mě socialka solí Rv

0/0
20.7.2009 7:04

Host

Gypsy.cz

Cikánské "matce" by si sociálka nedovolila dlužit!

0/0
20.7.2009 0:17

Host

výborný návod

správa soc. zabezpečení se upřimně omlouvá..... výborný návod! Nezaplatím státu daně, nechám se urgovat, pak se omluvím a vše je OK!

0/0
19.7.2009 14:09

Host

mateřská

Tak toto už je fakt síla.Když mi něco zapomeneme zaplatit tak hup a druhý den máme dopis ve schránce že jsme nezaplatili a vyhrožují pokutou,ale oni?ti asi můžou úplně všechno,tento stát oprvdu stojí za ......Je mi z toho fakt zle,mizerně platí na mateřské a ještě k tomu nám ty peníze dluží.Hlavně že pobírají takové výplaty,postavit je k pásu aby makali pořádně rukama a za 8000kč měsíčně a ještě s opožděním.;-O;-€

0/0
19.7.2009 11:06

inikori

úředníky nechte žít

řadoví úředníci za to většinou nemůžou. Bordel je v systému. Prapodivně zadaná zakázka na nový software, který je chybový, pomalý, přidělává práci a úředníci zblázněte se, maminky krmte děti jetelem...:-/

0/0
19.7.2009 11:05

fekete

dobře ti tak,

seš bílá, o dítě se staráš tak co od státu chceš ?!!!!!!

:-(

Máme jiný starosti a prachy a ministerstvo jen pro smažky, lemply a parazity všeho druhu;-O;-€

0/0
18.7.2009 18:10

Host

No a co takhle se osobně omluvit,

poslat peníze včetně penále z prodlení a příslušný referent by si měl balit kufry !

0/0
17.7.2009 17:37

Host

Re: No a co takhle se osobně omluvit,

Matka čeká na prachy už od května. Celou dobu marodí a nedostala ani floka. Je to Praha západ.

0/0
19.7.2009 0:25

Ramios

Info

Doporučuji všem aby po uplynutí zákonem dané doby na vyřízení věci okamžitě psali stížnost na ústředí do Prahy a případně vyhrožovali soudním řízením a ono to najednou půjde velmi rychle. :-)

0/0
17.7.2009 12:36

kasavaros

Re: Info

Nebo taky ne. Ale doporučení je to soprávné.

0/0
18.7.2009 12:19

Host

Zažil jsem i horší,

když maminka onemocněla rakovinou, sociálka jí neposlala ani korunu více než půl roku. Rodiče žili jako poustevníci v Ugandě z jednoho chabého starobního důchodu. Po urgentních dotazech se vyjádřili na sociálce v tom smyslu, že ještě pro maminku nevypočítali případný invalidní důchod a peníze za nemocenskou neposílají proto, aby se náhodou nepřeplatili v případě výpočtu nižší vyplácené částky invalidního důchodu. Zvažovali, co by bylo pro stát výhodnější. Tehdy ještě nebyly poplatky v nemocnicích ani v lékárnách - asi by jinak vybírali popelnice.

0/0
17.7.2009 10:37

Host

Re: Zažil jsem i horší,

0/0
21.7.2009 10:38

Host

Soudy nebo sociálka?

Tak to jsem ráda, že už neplatí, že soudy jsou nejhorší, ted se na první místo vyšvihla ČSSZ. ;-)

0/0
17.7.2009 8:40

[eT]

Paní očividně nebyla cikánka...

VXEU

0/0
17.7.2009 6:46

Host

Re: Paní očividně nebyla cikánka...

přesně to jsem chtěla napsat. těm se vyplácí vše. slyšel někdo,že by si stěžovali na pozdní úhradu?to by zasahovalo ministerstvo pro lidská práva.sqoteři,ti byli vyřízení ihned;-€ a pro navrátilce  z kanady jsou připraveny dávky za poslední 3 měsíce.

0/0
17.7.2009 12:23

Host

Re: Paní očividně nebyla cikánka...

Přesně tak asi se musíme obarvit na černo a pak vše bude v pohodě:-P

0/0
19.7.2009 11:11





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.