Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chcete-li v práci něco po pracovnících IT, napište jim email

Až 35 procent zaměstnanců považuje IT oddělení za brzdu firemního úspěchu. Zaměstnanci firem se totiž s experty přes výpočetní techniku obtížně domlouvají. Nejlepší variantou pro komunikaci s výpočetním oddělením je přes email. Nejen, že máte vše písemně podloženo, ale také větší jistotu, že se IT specialista k vašemu problému dostane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

poemcz

hm

jedna věc je ddělat IT support pro vlastní firmu a druhá dělat ho pro firmy (zákazníky), které vám za to platí..to pak jsou nastavené časy do kdy se danný problém musí vyřešit a makaj všichni protože tu jde o peníze.

0/0
28.8.2009 20:19

Host

Sklep

Videl uz nekdo z vas sklepniho programatora?

0/0
27.8.2009 15:18

Host

asi mi nefunguje heslo nemůžu se přihlásit

....hmmmm........ vypněte si caps look. ....;-D

0/0
26.8.2009 18:25

--Judith--

Neumí čésky, neumí čésky?

Copak ajiťáci nejsou Češi? Copak úředníci nejsou schopni formulovat svoje požadavky? A co jim všem změřit sociální IQ? Připadá mi to, jako by ajiťáci byli tak trochu autisti.

0/0
26.8.2009 12:40

LazyFatMan

Re: Neumí čésky, neumí čésky?

No jo... Včera volala kolegyně, že si potřebuje "spustit program", ale nemá "takové to okýnko, kam se to píše". Přišlo mi to divné, protože příkazový řádek, ani Start - spustit (resp. Win+R) u nás není povoleno. I delším výslechem jsme se dostali k tomu, že potřebuje zapsat docházku na intranetu a nemá v IE panel Adresa. Takže nejprve jsem ji po telefonu musel přesvědčit, že skutečně má v menu položku Zobrazit, že Panely nástrojů tam je opravdu v prvním řádku a u Panel Adresa je "takový ten ťuflík". Pak už ji stačilo jen přesvědčit, že F4 nejsou dvě klávesy a opravdu má na své klávesnici takhle popsanou klávesu a když to F4 zmáčkne, jestli se jí na obrazovce objeví něco nového. Ano. A není vedle napsáno Adresa? Ano. A mohla byste si to myší přetáhnout zpátky doleva? Ne...

Btw., nejsem zaměstnanec IT oddělení.

0/0
26.8.2009 12:57

black_jack

Re: Neumí čésky, neumí čésky?

iq velke, sq male.... komunikace na ho\/no.... jsem ajtak....

0/0
26.8.2009 13:11

Vanislav

muze mi autor clanku laskave vysvetlit

jak mam asi komunikovat s clovekem, ktery nema zakladni technicke vzdelani? Pokud nekdo nevic, co to je prikazovy radek, restart, plocha atd. atd. atd. tak at laskave nepracuje s PC. Navic, jestli se nekdo nastve, ze se ho nekdo pta, jestli jiz PC restartoval, tak muze byt maximalne nastvany sam na sebe. Zapnout vypnout je naprosto zakladni vec u cehokoli elektrickeho.

0/0
26.8.2009 11:16

Host

Víme, známe

To se běžní zaměstnanci nesmí divit, že na ně IT kašle:

User:

- vypnul se mi počítač - volám admina. Přichází admin, těžce vzdychne, něco si mumlá pod nos, asi 10 krát se otáčí na mé židli, kopne do počítače a ten sa zapíná. Znova si těžce povzdychne, stále mumlá a odchází. On je prostě šaman!

Admin:

- zavolali mě k uživateli - ten idiot se furt točil na židli, až se mu na ní namotal kabel ze zástrčky. Tiše nadávám, rozmotávám kabel, odkopávam počítač co nejdál pod stůl, zapínám ho, nadávám, odcházím.

0/0
25.8.2009 16:57

nekronomicon4

Re: Víme, známe

R^;-D

0/0
26.8.2009 12:36

nnevimm

...

Nevím, proč by měl někoho vytáčet dotaz, jestli už kompa restartoval. 9 z 10 problémů to vyřeší.;-D

0/0
25.8.2009 16:34

Host

Re: ...

To jsem z článku taky nepochopil. Restart nebo odhlášení a přihlášení je sice ohraný, ale učinný způsob obrany uživatele před nefunkční technikou.

0/0
25.8.2009 17:01

Host

Re: ...

No jo, jenže BFU tohle nechápe a má dojem, že z něj admin dělá blbce...

0/0
25.8.2009 17:19

Host

Re: ...

Protoze to autor videl v IT Crowd tak si mysli ze to plati vsude :)

0/0
25.8.2009 17:33

Vanislav

Re: ...

no jeste kdyz jsem pracovaval na podpore DSL tak me tak jeden z deseti lidi serval, ze mi vola o radu a ja mu reknu takovej nesmysl.

0/0
26.8.2009 11:17

Host

juzri

nevim na co si uzivatele stezuji... co tak bezne resim tak minimalne 70% je chyba nebo neznalost uzivatele :-P

0/0
25.8.2009 15:20

Host

Re: juzri

Pokud budou všichni umět práci IT, tak IT nepotřebuji. Je to s tejné jak s mojí práci. Pokud ji bude někdo znát, tak mě mohou propustit.

0/0
26.8.2009 9:15

computer

Helpdesk

Každá velká firma nad 1000 počítačů v síti má propracovaný helpdesk. Je to objednávkový formulář, který se vyplní a odešle. A ajťák se odeslaným problém musí zabývat. Převezme jej konkrétní osoba, do jehož působnosti problém spadá.  Helpdesk je tak chytrý, že nepřevzaté problémy namejluje tvému vedoucímu. Nkde holt mají ajťáci tvrdší chlebíček, než by si autor člániku myslel. 

0/0
25.8.2009 14:57

Host

Re: Helpdesk

R^

0/0
25.8.2009 15:06

General Custer v.2

Re: Helpdesk

Ano, takhle to dneska chodi.

0/0
25.8.2009 15:10

Host

Re: Helpdesk

Tyto systémy nic neřeší. Ano musí se tomu někdo věnovat ale i tak řešení může být v nedohlednu. Zvláště pokud jsou heldesky centralizovány a na pobočkách popř. dceřinkách bylo IT zrušeno nebo značně omezeno.

A jako vítěze beru firmy, které své heldesky umisťují do zahraničí a není nic lepšího než si pokecat s maďarem mluvícím trošku slovensky (heldesk umístěn v Maďarsku)

0/0
25.8.2009 15:44

Host

Re: Helpdesk

Naopak. Naprostou většinu věcí může IT vyřešit vzdálenou správou z jednoho místa (vynechme absurditu s maďarama...s tím nemám zkušenosti). Díky centralizaci se vyřeší víc úkolů za kratší časové období (nikam se nemusí chodit a technik může řešit několik věcí najednou). Helpdesk má podle priority dobu do kdy se musí úkol vyřešit (což je průhledné jak pro IT tak pro uživatele). Po vypršení této lhůty si potom může uživatel stěžovat. Zatím nebylo vymyšleno nic lepšího a pochybuju, že někdy bude.

0/0
25.8.2009 16:58

Vanislav

Re: Helpdesk

bohuzel na 90% problemu se musi vyrazit na misto. Vetsina potizi jsou totiz specialitky jako vypojeny napajeci kabel, polozena knizka na mezerniku ci zapinani PC prez power tlacitko na monitoru.....a to se opravdu vzdalene resit neda.

0/0
26.8.2009 11:19

poemcz

Re: Helpdesk

ne to není pravda aspon ne u nás (cca 30 000 počítáčů) ....poslat člověka na místo je nákladné a ať se to userum líbí nebo ne je to poslední varianta a musí prostě spolupracovat

0/0
28.8.2009 20:17

Ramios

Re: Helpdesk

Převezme jej konkrétní osoba, která když uvidí že ji helpdesk upozorní že končí lhůta na vyřešení tak to předá jiné a tak pořád dokola a nic se neděje.  Tak kde je ten tvrdej chlebíček? :-/

0/0
26.8.2009 9:46

Host

Re: Helpdesk

To co jsi napsal je blbost a nevíš jak to funguje. Pokud se to u Vás děje, tak je to chyba vedoucího co má na starosti příslušné IT pracovníky. (btw. ta lhůta se neprodlužuje s každým dalším pracovníkem, takže nevím k čemu by bylo to přehodit na někoho jiného???)

0/0
26.8.2009 12:14

Host

jo kdyby IT nebylo nic by se nestalo.......

aha a to zase u nás v IT jsou rádi, že vůbec umějí to PC zapojit, ale jsou to strašní borci ;-D Každopadně nesmíte chtít více, protože to již jsou chlapci v konci. Ještě pozdrav pro redaktora tohoto článku, kdybych psal email, že se jako něco po... nebo nefunguje. mám takovou historku minulí rok v lednu jsem takhle na IT poslal požadavek a v prosinci  se ozval IT jesli to je již o.k. ;-D..............

0/0
25.8.2009 14:00

arenn

Re: jo kdyby IT nebylo nic by se nestalo.......

jak kde..a hlavne obcas kdyz IT volat nemusite tak to znamena ze IT odvadi dobrou praci..napr. u serveru atd.

0/0
25.8.2009 14:26

Host

Re: jo kdyby IT nebylo nic by se nestalo.......

Ovšem to je chyba zaměstnavatele, že u vás takové "ITíky" zaměstnává. A za hlupáka je jen on. A hlášku typu "Kdyby nebylo IT, tak by se nic nestalo" může myslet vážně jenom hodně omezený člověk. Nebo si vážně myslíte, že zvládnete nakonfigurovat např. mailový server???Rv

0/0
25.8.2009 15:05

Vanislav

Re: jo kdyby IT nebylo nic by se nestalo.......

hm......presne tydle trotly miluju. Clovek mama jako blazen aby vsechno fungovala tak jak ma a pak se najde nakej chytrak, ktere zacne nadavat, ze IT nic nedela. Peknej nesmysl. Prave kdyz nam noumo volat nemusis, tak IT funguje tak jak ma. Ovsem to uz je jaksi moc slozita logika.

0/0
26.8.2009 11:22

Host

me nevadi ze me lidi otravujou

Klidne jim zmenim tapetu na plose a vysipu kos, teda ten na pc :)), nebo opravim tiskarnu tim, ze ji zapojim do usb a podobne hovadiny. Ja si nauctuju 400 za hodinu a spokojeni jsou vsichni :-P

0/0
25.8.2009 13:46

arenn

Re: me nevadi ze me lidi otravujou

Ja takhle jednou reinstalovala kolegyni pocitac..mela ho siiilene zavirovanej zabordelenej a secko...vsechno sem vratila presne do puvodniho stavu jen wallpaper se ji ztratil....Prisla sedla si k tomu a uz volala: Chybi mi tam soubory! Tak sem prisla a dozvedela sem se od ni ze ji chybi jeji pejsek na plose a ze bez toho nemuze fungovat :))

0/0
25.8.2009 13:49

Host

Re: me nevadi ze me lidi otravujou

Kdyz sem delal IT pro Eurest, tak byla moje hlavni napln prace opravovat preklepy na pokladne v databazi ;-D jeste podotykam, ze dotedka jim bezi pokladni system na dosu a to treba i na pocitaci s windows (resili sme to virtulani masinou) ;-D

Takze sem cely mesic jezdil po morave a menil tapety, zapojoval tiskarny a opravoval preklepy. Takze tak 5000km mesicne, celkem me to bavilo akorat za to bylo malo penez :-P

0/0
25.8.2009 13:55

Host

Re: me nevadi ze me lidi otravujou

Napsal sem to nepresne. Na pocitaci s vistou mel bezet ta dos pokladna. Celkem mazec. Zapla se pocitac, nabehla Vista, pak virtualne masina a v ni dos a pak se spustil teprv ten slavny pokladni system ;-D

Pokladni asi moc nechapala ;-)

0/0
25.8.2009 13:58

opas

Druhy IT

looser: otevre editor, napise program, zkompiluje, debuziruje, prekompiluje, otestuje, odesle

profík: copy con program.c, zkopiluje, odesle

machr: copy con program.exe, odesle

ultramachr: copy con program.zip, odesle

Já jsem looser ;-D

0/0
25.8.2009 13:11

Host

Re: Druhy IT

uvolňovač?

nojo, asi máš pravdu...

0/0
25.8.2009 14:24

General Custer v.2

Re: Druhy IT

;-D

0/0
25.8.2009 14:45

General Custer v.2

Re: Druhy IT

superultramachr: "losere, udelej mi to"

0/0
25.8.2009 14:44

Host

Re: Druhy IT

R^;-D

0/0
29.8.2009 11:51

hnusil

problem je jinde

Problem je predevsim v tom, ze v drtive vetsine jsou tzv. "ajtaci" ve skutecnosti jen blbeckove, co znaji o dve klavesove zkratky vice, nez klasicky luser.

0/0
25.8.2009 12:42

Host

Re: problem je jinde

O kterých skupinách KZAM tu píšeš?

0/0
25.8.2009 12:53

arenn

Re: problem je jinde

Naucila jsem se presne vsem vysvetlovat vse v jazyce pro ne srozumitelnem, ale problem je casto v tom, ze uzivatel ani presne nevi co by chtel, ale chce to hned!

Krom toho to idealni reseni popisovane v clanku vetsinou taky nefunguje, protoze vsichni uzivatele svuj problem oznacuji za nejdulezitejsi.

0/0
25.8.2009 13:30

Host

Re: problem je jinde

No jo, ale protože ty zkratky narozdíl od tebe znají, tak si můžou účtovat za opravu tvého počítače tolik kolik si účtujou. Až to zvládneš sám, tak je nemusíš volat.

0/0
25.8.2009 15:08

Vanislav

Re: problem je jinde

hm.....vzdyt klavesove zkratky jsou zaklad treba pri takove konfiguraci IOSu :))

0/0
26.8.2009 11:25

Host

jsou useri a looseri.....

pred 5 minutama....

Netiskne to.... neco to pise.... a netiskne......

pripojim se vzdalene.....

Na tiskarne napis.... nainstalovan neorig spotr material, pro pokracovani stisknete OK > stisknul jsem OK > vse funguje....

co dodat.... je to jen o lidech.... nekteri nezavolaji jak je rok dlouhej... a nekteri 3x denne... Rv

0/0
25.8.2009 12:35

krakra

HA HA HA

HA HA HA

0/0
25.8.2009 12:31

Yueniek

IT odborníci - klasifikace

KZAM-R 213 – Vědci a odborníci v oblasti výpočetní techniky (podílejí se na samotném vývoji nových technologií)

                2131 Projektanti a analytici výpočetních systémů, 2132 Programátoři, 2139 Ostatní odborníci zabývající se výpočetní technikou

KZAM-R 312 – Techničtí pracovníci v oblasti výpočetní techniky (zajišťují provoz a podporu systémů)

                3121 Poradenství v ICT, 3122 Operátoři a obsluha výpočetní techniky,3123 Operátoři průmyslových strojů, NC strojů ,3129 Ostatní technici v ICT. Ty hloupější a méně komunikativní bych viděl ve skupině 3121 a 3122.

3123 jsou oukej, 3129 je nevím co.

0/0
25.8.2009 11:45

Host

Re: IT odborníci - klasifikace

3121 Poradenství v ICT jsou méně komunikativní jo?

0/0
25.8.2009 14:59

Host

Ftip

Co dělá ajtík večer před svatbou? Čte si článek o verzovacích systémech!

0/0
25.8.2009 11:22

Host

Re: Ftip

nechápu :-P

0/0
25.8.2009 11:30

Host

Re: Ftip

Klasický EU :-) A co je to takový verzovací systém?

0/0
25.8.2009 11:34





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.