Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zboží, které vám nevyhovuje, můžete bez vysvětlení vrátit. Většinou do čtrnácti dnů

Protože jste si nemohli zboží v obchodě vyzkoušet, dává vám Občanský zákoník v paragrafu 53 možnost vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. Všechny velké a renomované e-obchody tuto lhůtu dodržují, a některé z nich dokonce tuto lhůtu prodlužují na třicet dnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

ježiš,kdo to psal????????,

Tak toto jsem nějak nepochopila :o))))

Lhůta pro vrácení zboží-

"Abyste je mohli vrátit, NEMUSÍTE zboží do obchodu fyzicky dopravit (poslat poštou, kurýrem či dovézt do kamenné pobočky). Podstatnější je totiž akt odstoupení od smlouvy. Pokud vracíte třeba onen televizor z výše uvedeného příkladu, musíte do obchodu zaslat oznámení o odstoupení od smlouvy tak, aby si ho v reklamačním oddělení mohli přečíst nejpozději 24. září."

Takže já si koupím auto za 10mil.nelíbí se mi,tak jim jen pošlu papír a auto mi zůstane a oni mi pošlou peníze zpět?????nebo třeba jiné auto???no jo,to bych mohla takhle udělat a měla bych jedno ještě pro manžela:o))))))

Lidíííí,přemýšlejte,než uvedete na trh takové hovadiny.

0/0
26.8.2009 0:55

Host

Slepice by nemely lezt na net

Ja mam teda IQ jen 132, ale i tak jsem pochopil, ze se to vaze k datu oznameni:-)

0/0
26.8.2009 22:25

65c02

Dotaz.

Koupím si mobil (na dálku, v  e-shopu) a zjistím, že během následujících čtrnácti dní došlo k jeho slevnění.... protože jsem typický náš malý bezectný vyčůránek, tak ho pochopitelně vrátím. Jenže, folii z displaye jsem pochopitelně už odlepil a protože jsem také i prase, které nemeje roce, tak je ten telefon i trošku ulepený (to se sice dá vyčistit, ale ne zcela dokonale).

.

Dotaz zní - musí mě nebohý prodejce takový telefon vzít zpět a vrátit mě za něj původně zaplacené peníze?

.

Pokud ano, tak co s tím vráceným zbožím pak udělá? Prodá ho nějakému nebožákovi jako nový, nebo ho nabídne s výraznou slevou a upozorněním, že se jedná o použité zboží?8-o

0/0
25.8.2009 22:09

Host

Re: Dotaz.

Nauctuje si penize ua uvedeni do puvodni stavu :)

0/0
25.8.2009 23:00

Host

Re: Dotaz.

musíš to zboží vrátit v původním stavu, nepoužité... Když prodejce zjistí, že jsi provolal s telefonem 10 hodin, poškodil jsi ho a strhl folii, tak se na tebe může z vysoka....

0/0
26.8.2009 7:33

Host

Re: Dotaz.

Jak to teda dělají ti, kteří si z e-shopů dělají půjčovny na 14 dní?

0/0
26.8.2009 9:51

Host

Je to na pristupu k zakaznikovi.

Ja osobne jsem byl velmi prekvapen vctricnosti reklamacniho oddeleni v OBI, neptaji se na zbytecne otazky a nevadil jim ani pozkozeny obal. Musim zduraznit, ze jsem zbozi vzdy vymenoval za jine, ale nikdy jsem nemel problem. Nemam duvod chodit jinam, takze na svem pristupu vydelavaji.

0/0
25.8.2009 21:48

65c02

Re: Je to na pristupu k zakaznikovi.

To je jistě moc pěkné, pokud ovšem ten tebou vrácený výrobek s poškozeným obalem nebudou chtít někomu dalšímu střelit jako nový.

Pokud ho nabídnou za polovinu s upozorněním, že se jedná o použité zboží, tak je to samozřejmě OK.

0/0
25.8.2009 21:52

Host

Re: Je to na pristupu k zakaznikovi.

Nojo, ja takhle 2 roky chodila v novejch botach z Makra;-D

0/0
26.8.2009 22:22

Host

jezevec

Vy IMHO nádhery. Co to píšete za IMHO nesmyly. V článku chybí podstatná informace § 53 občanského zákoníku se týká pouze smluv uzavřených při použití prostředků komunikace na dálku, tedy (např. přes internet, telefon apod.) nevztahuje se to na běžně zakoupené zboží v obchodě, kde má naopak prodávající povinnost zboží zákazníkovi předvést. Možnost vrácení zboží v kamenných obchodech ve lhůtě 14 dnů a déle je pouze na vůli prodávajícího a kupující na to nemá ze zákona právo!!!;-€

0/0
25.8.2009 21:47

65c02

Mimochodem, když se výrobek rozbije v záruční době,

tak místo bezplatné opravy nebo výměny mohu požadovat vrácení peněz?8-o

Není to pitomost?

0/0
25.8.2009 21:32

Host

Re: Mimochodem, když se výrobek rozbije v záruční době,

Je, ale to neřes.

A hlavně ten výraz rozbije je typický pro Ydnes.

Správně má být porouchá, protože když s tím mignu o zem, tak to asi těžko půjde na záruku.

0/0
25.8.2009 22:00

Host

Re: Mimochodem, když se výrobek rozbije v záruční době,

Ne yDNES, ale yHEUTE.

proste typicky povrchni clanek

0/0
25.8.2009 23:01

65c02

Co s tím vráceným zbožím ty kšefty dělají?

Když si kupuji zboží, tak pochopitelně požaduji aby bylo nové, nerozbalené, neohmatané....

Pochopitelně nemám zájem koupit krám ochmataný nějakým nemytým vepřem....

Pokud na zboží poznám známky předchozího používání, tak je to pro mě impuls k jeho okamžitému vrácení.

0/0
25.8.2009 21:28

Host

e-shopy...

Některé e-shopy si zákony vykládají po svém: http://www.raab.cz/eshop/podminky_shop.html

"...právo do 14 dnů od převzetí plnění odstoupit od smlouvy...  Dopravit zboží na své náklady do provozovny prodávajícího a to:

nepoužité, nepoškozené, včetně veškerého příslušenství, v původním

nepoškozeném obalu a včetně originálu dokladu o koupi."

Jak nepoužité a v nepoškozeném obalu? Rv

0/0
25.8.2009 20:47

Host

Re: e-shopy...

Tenhle je taky dobrej: http://www.raab.cz/eshop/reklamace_shop.html

"2. Pokud je pro reklamované zboží určen na území České Republiky

autorizovaný servis, je Kupující povinen uplatnit reklamaci přímo v

tomto servisu."

Povinen? To určitě! Rv

0/0
25.8.2009 20:48

Host

Re: e-shopy...

A tamtéž další perla: "3. Kupující je povinen dopravit reklamované zboží na své náklady do

místa uplatnění reklamace. Náklady na dopravu vadného zboží do

provozovny prodávajícího nepovažuje společnost Ing. Ladislav Raab za

náklady nutné dle §598 zákona č. 40/1964 Sb."

Chápejte: Zákony si vykládáme po svém a na vaše práva kašlem... Rv

0/0
25.8.2009 20:51

RAT

Re: e-shopy...

ty si debil, obchodnik v mezich zakona muze stanovit komu a za jakych podminek "vec" proda. Na tobe je jestli o to mas za tech podminek zajem.

Nikdo te nenuti za "takovych" podminek nakupovat. Tak co resis? Otevri si shop sam a prodavej kazdymu na fakturu se 14 splatnosti a uvidime za mesic dva jak budes chytrej! Az ti budou zakaznici vracet pouzite zbozi a jeste po tobe chtit penize za dopravu, nehlede na to ze faktury ti platit nebudou! A vyrobce  tvy problemy s vracenym zbozim nezajimaji, je to tvoje riziko podnikani! ;-O

0/0
25.8.2009 22:47

Host

Re: e-shopy...

Podminky si muze stanovit jake chce. Ovsem ZAKON je nad podmikami.

Kdyz si prodejce stanovi zaruku 10 dnu, smula, stejne mam 2 roky

0/0
25.8.2009 23:02

Host

Re: e-shopy...

Uvedená citace samozřejmě není v mezích zákona, ale je naprosto mimo. To, že někdo ignoruje zákonná ustavení jej povinností daných zákonem nezbavuje.

Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, § 598:

Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

Doprava reklamovaného zboží zpět k prodejci je přesně tím typem nutných nákladů, který je tím paragrafem dán. Prodejce si se zákazníkem může dohodnout nejvýše způsob, jakým mu zboží má dopravit, nic víc. Dopravu je povinen zákazníkovi uhradit, ať si říká, co chce.

0/0
25.8.2009 23:15

RAT

Re: e-shopy...

Jenze ty si pletes pojmy s prujmy, tady se nejedna o vadu zbozi tedy reklamaci, ale o vrazeni zbozi, ktery sis blbe vybral, ne ze je vadne! A tady nemas narok na zadne nahrady, ba naopak prodavajici ma narok na nahradu nakladu spojene s dopravou k tobe a pri prevzeti. Takze vyndej ruku z nocniku! :-P

0/0
25.8.2009 23:22

Host

Re: e-shopy...

To samozřejmě nemění nic na tom, že text

"3. Kupující je povinen dopravit reklamované zboží na své náklady do místa uplatnění reklamace. Náklady na dopravu vadného zboží do provozovny prodávajícího nepovažuje společnost Ing. Ladislav Raab za náklady nutné dle §598 zákona č. 40/1964 Sb."

nemá v reklamačním řádu co dělat. A i když tam je, nemá žádnou právní platnost.

(To, že reklamační řád nesouvisí přímo s článkem, ke kterému je diskuze, na tom nic nemění.) ;-€

0/0
25.8.2009 23:34

Chytracisko

Sleva

estliže se vám zboží v záruční době rozbije, dává vám zákon čtyři

možnosti. Výrobek můžete nechat bezplatně opravit v autorizovaných

servisech. Pokud máte pocit, že vada půjde odstranit, můžete požadovat

slevu

....... slevu z čeho? Oprava v záruce je zdarma.

0/0
25.8.2009 20:43

Host

Re: Sleva

0/0
25.8.2009 22:01

Jessica23

Re: Sleva

Ta věta je myšlena tak, že "Jesli si myslíš, že bys tu vadu dokázal opravit sám, tak jdi zpět do toho obchodu a zažádej o slevu, oni ti ji daj."

Když si třeba koupíš kalhoty, ale doma zjistíš, že jim chybí knoflík (ale ty jsi ochoten sám si přišít náhradní knoflík, veme ti to jen pár minut), tak půjdeš zpět do obchodu a tam ti za tuhle vadu daj penízky, páč ti radši daj slevu než aby si jim vrátil zboží...

..oni na tom pořád vydělávaj..

0/0
25.8.2009 22:08

Host

Re: Sleva

Slevou se rozumi, kdyz ta vada nebrani v uzivani.

Tzn. ze dostanes slevy ale na tu vaduu jiz nebude mozne uplatnit zaruku.

0/0
25.8.2009 22:02

Richaqd

rozdíl

A bacha na to. Díky takovýmto článkům si čím dál víc lidí myslí,že to platí i v kamenné prodejně. Ale omyl,jak něco koupíš v kšeftě,obchodník už není povinen vzít věc nazpět. A to si hodně lidí plete a pak nadává do zlodějů. Příklad, dědek si koupí za dvě stovky baterky a za tři dny přijde,že mu jich stačí půlka a zbytek že jde vrátit......

0/0
25.8.2009 19:53

Host

rozdíl

A bacha na to. Díky takovýmto článkům si čím dál víc lidí myslí,že to platí i v kamenné prodejně. Ale omyl,jak něco koupíš v kšeftě,obchodník už není povinen vzít věc nazpět. A to si hodně lidí plete a pak nadává do zlodějů. Příklad, dědek si koupí za dvě stovky baterky a za tři dny přijde,že mu jich stačí půlka a zbytek že jde vrátit......

0/0
25.8.2009 19:41

theurgh

Nutné náklady

Zdravím,

co všechno si lze představit pod pojmem nutné náklady, na jejichž úhradu má dodavatel právo v případě odstoupení od distanční smlouvy?

Náklady za zabalení před posláním ne, pouze pokud to vrátí bez obalu, a co dále?

0/0
25.8.2009 18:25

Host

Nutné náklady

Zdravím,

co všechno si lze představit pod pojmem nutné náklady, na jejichž úhradu má dodavatel právo v případě odstoupení od distanční smlouvy?

Náklady za zabalení před posláním ne, pouze pokud to vrátí bez obalu, a co dále?

0/0
25.8.2009 17:54

65c02

Re: Nutné náklady

Já bych řekl, že jsou to naprosto veškeré náklady nutné k uvedení výrobku do původního stavu - tzn. např. náklady na nalepení folií na display, na nový nepoškozený obal, pokud jsou třeba škrábance na krytu, tak náklady na výměnu krytu, atd....

0/0
25.8.2009 21:56

Host

praxe je jiná

Všem, co tady měli plno keců, doporučuji začít podnikat, prodávat přes internet a vyzkoušet si to. Praxe je úplně jiná. Zákon je špatně napsaný, ten, kdo to psal, by měl zkusit nejdřív prodávat. Ale tak jsou napsány asi všechny zákony, že. ;-D 14 dnů doba je podle mě zbytečně dlouhá. Dobu bych změnil např. na 3 - 5 dnů od převzetí, nevím proč 14? Obchodníci by tak měli míň případů s tím, že si někdo zboží vyloženě půjčil- např. 14 dnů bylo mistrovství světa v TV a půjčil si za 30 tis. zdarma plazmu. Kdyby to bylo 3-5 dnů, tak se na to spekulanti vykašlou, a odpadlo by případů, kdy zákazník nedostal 3x 14 denní zboží, ale nové. Do zákona bych i připsal, že s odstoupením od smlouvy by měl zákazník odevzdat i zboží: nějaký spekulant odstoupí přesně 14. den písemně, avšak zboží má ještě dalších x dnů doma a pošle jej třeba za dalších 14 dnů. Půjčovné si teda prodlouží. Politici jsou mamlasi.

0/0
25.8.2009 17:32

Host

Re: praxe je jiná

S tím souhlasím.

0/0
25.8.2009 17:58

Host

Re: praxe je jiná

V USA je to 30 dnů a nikdo s tím nemá problém. Věci musíte chvilku používat, abyste poznal, zda vám vyhovují. Navíc například u věcí koupených přes internet potřebujete nějaký čas na zpětné doručení.

0/0
25.8.2009 18:04

Host

Re: praxe je jiná

tys asi v obchodě v česku nikdy nepracoval? :)

0/0
25.8.2009 18:35

Host

Re: praxe je jiná

Ne, žiju v USA. Ale když něco vrátím, tak to vrátím proto, že jsem s tím nespokojený, ne proto, že bych si vymýšlel. Třeba teď jsme koupili videokameru, Canon FS21, četl jsem skvělé recenze, ze začátku dobré, ale po třech týdnech jsme natáčeli besídku a ukázalo se, že při umělém osvětlení natáčí mizerně. Tak jsme ji po měsíci vrátili. Bez problémů. Nebo jsem si koupil boty na běhání v Nike obchodu přes internet, při behání na asfaltové cestě super, ale v lese se mi z nich udělali puchýře, tak jsem je vrátil, ale jako defektivní.

0/0
25.8.2009 18:59

Host

Re: praxe je jiná

To já ti řeknu jinej problém. Prodáváme speciální kleště na lisování speciálních konektorů. Nabízíme i možnost pujčení. Ale českej člověk si to koupí, nalisuje s tím deset konektorů co potřebuje a pak to přijde vrátit,že je nepotřebuje. Samosebou na těch kleští nikdo nepozná,že je použil. To je něco podobnýho.

0/0
25.8.2009 19:40

Host

Re: praxe je jiná

A kolikrat uz jste ty jedny kleste prodal?

0/0
25.8.2009 21:37

Host

Re: praxe je jiná

Lol, to je ale vsude. V Britanii treba vsechny panicky vraci sve klobouky za stovky liber, "nahodou" vzdy po skonceni prestiznich dostihu Ascott. O svatebnich satech ani nemluve, nektere obchodni domy je z toho duvodu vubec neprodavaji.

0/0
25.8.2009 21:41

Host

Re: praxe je jiná

OMG, to se deje vsude, debile.

0/0
25.8.2009 23:05

Host

Re: praxe je jiná

V Británii jsou to 4 týdny a jednou jsem toho dokonce i využil. Asi po 20 dnech jsem zjistil, že koupený foťák u videa nenahrává zvuk . Vrátil jsem jej, ale obratem jsem si koupil od stejného obchodníka jiný model, který mi vyhovoval lépe.

Někdy 14 dní nestačí.

Na druhou stranu mám zkušenost z USA, kde jsi nějací čeští spoluobčané tímto způsobem úmyslně "půjčovali" na cca 4 týdny notebook za 1000USD. Tomu říkám zhovadilost, to bych prostě mlátil. Vždycky se bohužel najdou nějací blbečci, který toho zneužívají.

0/0
25.8.2009 21:35

Jessica23

Re: praxe je jiná

14denní lhůta je akorát, pomysli třeba i na Vánoce, narozeniny. Koupím někomu dárek (samozřejmě se snažím,abych ho koupila s předstihem, a né za pět 12), obdarovanému se nebude líbit a co já pak?

Všude najdeš trotly, kteří kdejakých zákonů využívají... dávky třeba, že...

To si můžeš stěžovat do halelujá ;-D

0/0
25.8.2009 22:19

RAT

Re: praxe je jiná

Ty si bez stezovat na lamparnu! Kdyz ses blba a neumis vybirat darky, nehlede na to ze darovanemu koni se na zuby nekouka. Jak k tomu prijde obchodnik, ze se mu vrati zbozi, ktery uz je po vanocich/sezone neprodejny, nebo se ztratou?

Co takhle postavit se k tomu celem a byt zodpovedna za sve ciny. Nikdo te nenutil neco nekde kupovat, byla to tvoje svobodna vule! ;-O

0/0
25.8.2009 22:39

Host

Re: praxe je jiná

a kdyz koupis darek v kamennem, myslis, ze je bude zajimat nevhodny dar? Nekde mozna jo (jako bonus sve firmy, zaruky mimo zakon), ale u mensich prodejen tezko. Toto nebyl moc dobry priklad...

Porad nevidim duvod proc 14 dnu? Kdyby bylo 3-5 dnu, tak to staci, kdyz posledni den vyjde na nepracovni den, stejne se to prodluzuje na prvni pracovni den. Hubu, mail, telefon ma kazdy, takze neni problem odstoupeni oznamit i hubou ci mailem. Vim, ze nekdo to chce jen pisemne, ale co z toho jako prodejce ja mam, ze to mam oficialne pisemne? Vubec nic... Akorat tim zatezuji zakazniky. Domluvit se da temer vzdy, pokud zakaznik neni osel a nenarokuje si veci, ktere v zakone nemaji oporu.

Zakon je to vsak hezky, ale nema vubec zadnou vyhodu/ochranu prodejce!!! Politici jsou debilove. Uvazuji jen penezenkou a nadupanym kontem.

0/0
31.8.2009 17:29

Host

Re: praxe je jiná

U nas je SOS, sdruzeni ochrany spotrebitelu, a proc u nas neni sdruzeni ochrany podnikatelu/prodejcu. A kdyby bylo, melo by byt zdarma, jako SOS. Na ne se obraci, kde kdo a zdarma. Ja kdyz mam problem s debil zakaznikem, kdo mi pomuze, poradi? Zakaznik ma proto mnohem vetsi vyhody, nez prodejce a cesi jsou vycurany narod. Nedovolovat vic, nez je treba !

0/0
31.8.2009 17:33

Host

Re: praxe je jiná

Proc ne 3-5 dnu?

Protoze ti zbozi dojde ve ctvrtek, v patek je statni svatek, stejne jako v pondeli. A nahle jsou uz 4 dny pryc. A kdyz to posilas v utery, asi mu to ten den nedorazi.

Zapoj rozum, blbe.

0/0
25.8.2009 23:04

Host

Re: praxe je jiná

blb si tady ty. Kdyz spada posledni den lhuty na vikend, prodluzuje se to na pondeli. Kdyz neco napises, mel bys taky vedet vse a nekritizovat.

A poslat maila, nebo zavolat v pondeli snad umi kazdy. Ja prijimam odstoupeni i ustne i mailem a ani se na den, kdy zasilku prevzal moc nedivam. Pokud to posle viditelne pouzite a neda se to prodat, jako nove, vracim to, nezajima me to. Ale Clovek pozna, zda s nim nekdo vypece za 14 dnu nejakymi nesmysly nebo zda opravdu je nespokojen hned.

0/0
31.8.2009 17:20

Host

Re: praxe je jiná

pod to se podepíšu. Všechny práva jsou na straně zákazníka! Zákazník je maximálně chráněn! Jak je ale chráněn prodejce před nepoctivým zákazníkem který si z prodejce dělá půjčovnu??? ;-€ A takových blbů se najde!

0/0
25.8.2009 23:16

Host

Co to jsou za UMYSLNE polovičaté kecy?!!!

Jste jaksi zapomněl zmínit, že Zákon na ochranu spotřebitele se vztahujePOUZe pro fyzické osoby NEPODNIKAJICI. Pokud si někdo nechá na účtenku vyrazit své IC nebo ji použije v účetnictví, tak se na něj NIC z toho, co jste napsali, nevtahuje, nebot se jedná o obchodní styk v závilosti na Obchodním zákoníku, kde ZADNA MINIMALNE ZARUCNI LHUTA neexistuje a i nového zboží je možné zcela legálně sjednat nulovou záruční lhůtu.

zase další výplod vašich ubohých redaktorů, kteří neumí ani správně podat jádro věci.. u vás je to jak s politiky - neschopní, přesto vás každý volí/čte, protože zde není žádné alternativy.. jděte k čertu.. a to hodně rychle se svou kvalitou..

0/0
25.8.2009 17:12

Host

Re: Co to jsou za UMYSLNE polovičaté kecy?!!!

Ty jsi magor.

To, ze nekdo neco koupi na ICO, neznamena, ze zakon pro nej neplati HNUPE.

Oni totiz je podstatne, zdali si to kupujes pro podnikani nebo ne.

A priste si tve POLOVICATE KECY NECH!

0/0
25.8.2009 23:06





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.