Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ceny bytů stále klesají, přesto nákupy i prodeje stagnují

Realitní trh se téměř zastavil. Kdo nemusí, neprodává ani nekupuje. Raději vyčkává. Ceny bytů zatím klesají, ale propady nejsou tak velké, jak se očekávalo. Nejhlubší meziroční pokles průměrných cen bytů, mezi nejdražšími lokalitami u nás, zaznamenala Mladá Boleslav, Kladno a Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Megabananovnik_obet_cenzora

Filozoficka otazka

Urcuje cenu prodavajici nebo kupujici?

Potrebuje vice prodavajici prodat nebo kupujici koupit?

0/0
13.9.2009 18:43

phaneuf

....

v praze jsou prvni vlastovky skutecneho snizovani cen (ne kozmeticke upravy moc predrazene ceny na predrazenou) ale je jich hodne hodne malo. vetsina trhu stale ceka.

0/0
9.9.2009 11:56

Host

O jakém poklesu cen je řeč?

Ceny jsou trvale nestoudné a proto bude pokles prodej pokračovat. Patříme k nejzadluženějším zemích EU (na občana) a ceny bytů byly tak nesmyslně progresivní, že bude trvat ještě hodně dlouho, než na ně budou mít zejména mladá manželství. A zejména pro ně by se mělo stavět. Jinak vymřeme a nahradí nás přistěhovalci. Plnou zodpovědnost nesou politické spolky a jejich amatérské a protilidové vládnutí.

0/0
9.9.2009 8:40

Host

Takže co nás čeká (po volbách)

1. Rozhazování drobných mezi socky, 2. Brutálné zvýšení zdanění výdělečně činných a firem, zvýšení zdanění spotřeby všeho druhu (kromě žrádla), 3. Snižování počtu zaměstnanců firem, krachy živnostníků = růst nezaměstnanosti, 4. Stagnace až pokles příjmů zaměstnanců, 5. Snižování dostupnosti zdrojů pro nákup nemovitostí, 6. Dlouhodobý pokles cen nemovitostí.

Očekávejte, že do dvou let byt 2+1 v paneláku Praze bude za 1,2M, nový byt 2+1 za 2,2... Výjimkou budou jen velice, velice atraktivní lokality, nájemné pod 9.000 Kč za slušný nepanelákový 2+1 (rentabilita se musí vrátit aspoń k 5% - tzn. byty prostě musí klesnout).

0/0
8.9.2009 22:50

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: Takže co nás čeká (po volbách)

Ceny bytu klesaji a jeste nejakou dobu klesat budou, nasledne se budou dlouhou dobu drzet relativne dole. Na barve strany u moci ani moc nezalezi, i kdyz je pravda, ze zvysovani dani by mohlo ekonomickou situaci zhorsit. Z dlouhodobeho hlediska je podstatnejsi demografie. Husakovy deti uz davno bydli ve svem. Nabidka volnych bytu bude mnoho a mnoho let prevysovat poptavku. Jeste jednou (muj minuly prispevek nejak zahadne z diskuze zmizel) odkazuji na clanek:

http://www.finez.cz/odborne-clanky/detail/investice-do-nemovitosti-se-nevyplati/

0/0
9.9.2009 7:57

phaneuf

Re: Takže co nás čeká (po volbách)

vy to jen tak tvrdite ale nerikate proc by tomu tak melo bit. z meho pohledu je dopyt dosti veliky ale ceka na pokles cen protoze si mysli ze muze vydelat. stejne tak prodejci cekaji na konec krize a konec cekani dopytu. prasknout by to mohlo ve chvily kdy by prodejci byly donuceni prodavat za nizsi ceny. to se ale nestane protoze jednoduse preckaji i dva roky a daji budovu na pronajem. po nejake dobe lidi co cekaji zacnou znovu nakupovat protoze si uvedomi ze cekani nikam nevede a chteji bydlet a vse pojede do starych koleji. myslim ze toto cekani kdo z koho zvitezi prodejci.

0/0
9.9.2009 12:02

Host

Re: Takže co nás čeká (po volbách)

No, to je jeden názor a způsob, jak se na to dívat.

Stejně tak se na to lze dívat tak, že se holt vyčerpal trh lidí dát za byt/dům/pozemek cokoli, co si prodávající řekne.

Spíše to ale bude tak, že platí ta stará skoro pravda, o bezpečně uložených penězích v nemovitosti. A z toho vyplývajících důsledků: Kdo nutně nemusel, tak za posledních 20 let neprodával. Byl by přece blázen, že, když v tom jsou ty peníze bezpečně uloženy a cena roste, že. Ze stejného důvodu by byl dnes blázen ten, kdo by prodával. Ceny se přece do dvou let vrátí k nadoblačným výškám, stačí jen nechat kupující vycukat a zatím pronajímat. Takže....

Takže to vylučuje tu tvoji teorii.

A kontrolní otázka: ty sám jsi si teď nějaký byt/dům/pozemek koupil, nebo právě kupuješ?

0/0
9.9.2009 19:48

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: Takže co nás čeká (po volbách)

Cetl jste odkazovany clanek? V nem se snazim vse vysvetlit. Kdyztak se podivejte jeste na clanky:

http://www.finez.cz/odborne-clanky/detail/rentabilita-pronajmu/

http://www.finez.cz/odborne-clanky/detail/ceny-nemovitosti-klesnou-a-neporostou/

0/0
11.9.2009 0:47

common

budeme svědky

splasknutí 1. velké realitní bubliny v čr nebuďte bláhoví copak si tady myslíte že ta krize v americe byla jenom nějaká sranda? dyť tam lidi spěj pod stanama a že tady pár ňoumů dělá frajera a kupuje superpředražený byty který tolik nestojej ani v usa - si myslíte že tady to přejde jako vánek? budet ještě koukat co bude za divadlo.. dejte tomu ještě tak rok dva tři..

0/0
8.9.2009 22:48

Host

Re: budeme svědky

To není divadlo, to jsou ekonomické zákony.

0/0
8.9.2009 22:50

Host

nákupy i prodeje stagnují

Spíš by mě překvapilo, kdyby nákupy nestagnovaly a prodeje stagnovaly nebo naopak.

0/0
8.9.2009 8:08

Host

Re: nákupy i prodeje stagnují

;-DR^R^

0/0
8.9.2009 15:06

Rommik

Tak to pronajmu, no

0/0
7.9.2009 21:42

ibid

Re: Tak to pronajmu, no

ideální stav, abys to mohl pronajmout, musíš dát dobrou cenu, protože ceny nájmů klesly ještě víc, takže se neprodejnej byt dostane do oběhu a za rok zjistíš, že ceny spadly o dalších 10%...R^

0/0
7.9.2009 21:45

Viper1

Re: Tak to pronajmu, no

No nevím, kde berete, že ceny nájmů ,klesají. Pozoruji spíše stagnaci.

0/0
7.9.2009 21:53

ibid

Re: Tak to pronajmu, no

před půl rokem bylo bytů v Praze typu 3+1 do 10000 tejden dozadu kolem 30, dneska se to pohybuje mezi 80-100...

0/0
7.9.2009 21:59

Viper1

Re: Tak to pronajmu, no

Vzhledem k tomu, že se v Praze nestaví a je tam jako v jediném regionu stále dobře placená práce mi to nepřijde reálné. Spíše bych čekal růst nájmů.

0/0
7.9.2009 22:12

ibid

Re: Tak to pronajmu, no

nesmysl, dobře placený práce v Praze brutálně ubylo, a těch pár desítek mimopražských, kteří na na ni dosáhnou, rozhodně trh pronájmů nevytrhnou... Navíc se dokončují tisíce nových bytů, kam až se kupci přestěhují, tak opět prudce zroste počet bytů k pronajmutí. Navíc, v Praze je v současné době dle ČSÚ 6000 nových bytů, který jsou neprodaný, některý v projektech, kde je prodáno třeba 15% bytů, banky věčně shovívavý nebudou...

0/0
7.9.2009 22:18

Viper1

Re: Tak to pronajmu, no

No nevím, pohledem na servery s prací je Praha jediná, kde práce je a slušně placená.

0/0
7.9.2009 22:26

ibid

Re: Tak to pronajmu, no

a kolik těch míst je? Tisíce? Ani omylem... Navíc spoustu firem čeká propouštění a ti lidi se budou chtít v Praze udržet... Jinak, 3 mí známý přišli v Praze o práci a vrátili se domů - byt tady pustili...

0/0
7.9.2009 22:30

Viper1

Re: Tak to pronajmu, no

Ano, tisíce. Já mám zkušenost, že u nás se propouští a lidé odchází do Prahy, kde se platí luxusně.

0/0
7.9.2009 22:44

ibid

Re: Tak to pronajmu, no

v tom případě nechápu, jak je možné, že počet bytů k pronajmutí stoupl v Praze za poslední půrok o 70%... A kolik, že od Vás odešlo lidí do Prahy? Tisíce?

0/0
7.9.2009 22:46

Viper1

Re: Tak to pronajmu, no

Statisíce...;-D

0/0
7.9.2009 22:51

Host

Re: Tak to pronajmu, no

na teto strance je videt nezamestnanost v praze.

http://portal.mpsv.cz/sz/local/ab_info

docela (ne)utesene to roste - od cervna o 0.2%, mezirocne 1 .1%. Obrazek necht si udela kazdy sam...

0/0
7.9.2009 23:02

Host

Re: Tak to pronajmu, no

A pak jsi se (pokolikáté už?), probudil s rukou v nočníku.

Ty tvoje bulíky, už je mám zase na nose.

0/0
7.9.2009 23:03

Host

Re: Tak to pronajmu, no

Nadsázka, pane, nadsázka.

0/0
8.9.2009 17:16

Host

Re: Tak to pronajmu, no

Ach tak. On pán není hloupý, on jen celou dobu mluví v nadsázkách. No vida, tak se to vysvětlilo.

0/0
8.9.2009 19:14

Host

Re: Tak to pronajmu, no

To já jsem o práci (zatím ?) nepřišel, ale byt také pouštím.  Majitel se o dům nestará,  nikdy nevím, co zas nebude fungovat. A kdybych přišel o práci, tak odejdu a majitel shrábne při předčasné výpovědi kauci. Využívám toho, že mám smlouvu na dobu určitou, která právě končí (Jo, takhle to majitel nezamýšlel....). Už se byli zájemci podívat, a zatím se nikdo nechytil.

Prodejní ceny bytů jsou stále přemrštěné, tak budu na nějaký čas dojíždět, a za půl roku uvidím. Ono předražený byt v mizerné lokalitě mohu koupit kdykoli, tak nemám důvod se do něčeho za každou cenu hned hnát.

0/0
7.9.2009 22:54

ibid

Re: Tak to pronajmu, no

to naprosto chápu, smím se zeptat, kolik času zabere to dojíždění?

0/0
7.9.2009 22:59

Host

Re: Tak to pronajmu, no

Cca 1hod 30min, jedna cesta. Aniž bych auto honil, a v kombinaci s metrem. Samozřejmě, pokud nechytnu (dopravní) zácpu. Naštěstí nejezdím přes lahůdky, jako Jesenice apod. Vyjde to o hodinu déle, nežli z Pražského bytu.

Autem, naštěstí s celkem levným provozem. Takže si nepohorším, ani co se týče peněz. Jen ten čas je nepříjemný.

Kdybych měl ale jezdit vlakem, tak bezmála 3 hodiny. A autobusem nechci jezdit na večer stojáka, za 2,5 hod.

0/0
7.9.2009 23:13

ibid

Re: Tak to pronajmu, no

hm, to je dost, možná bych v takovým případě přemýšlel o pronájmu poblíž Prahy s dobrým spojením do centra, nejlép vlakem...

0/0
7.9.2009 23:17

Host

Re: Tak to pronajmu, no

Není to tak zlé. Určitě bych to nechtěl na trvalo, ale několik měsíců vydržím, a zas to bude nějaká změna.

A něco si pronajímat... už se mi nechce. Zase další stěhování, zase majiteli ten byt dodělávat (pro nájemce je to dobré...). Ne že bych to nezvládl, ale nechci.

0/0
7.9.2009 23:52

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: Tak to pronajmu, no

Cista rentabilita najmu v Praze se aktualne malokdy dostane nad 3% rocne, to nestoji vubec za namahu.

3% muzete mit s milionovym kapitalem i v bance bez rizika poklesu trzni

hodnoty (a verte nebo ne, to riziko je stale dost velke). Proto uz rok

doporucuji byty v Praze prodavat a kapital investovat jinam.

0/0
7.9.2009 22:29

Host

Proč stagnují? Protože ceny klesají málo!

Zkuste je shodit tak o 60-80% a budete vidět, jak se bude prodávat! ;-)

0/0
7.9.2009 19:16

Host

Re: Proč stagnují? Protože ceny klesají málo!

možná kupovat, ale nikoli prodávat, který blázen by prodal ?

0/0
8.9.2009 8:04

ChorcheCh

před půl rokem se tady hypotekáři třásli

Jak je dobré míti hypo a že se jejich nemovitost zhodnocuje, platy rostou a tak za 10 let splátka bude pouze směšná položka v rozpočtu domácnosti.

0/0
7.9.2009 18:41

Linde CZ

Re: před půl rokem se tady hypotekáři třásli

Tak u nekterych to tak muze byt. Pripadi kteri taktak dosahli na 100 procentni hypoteku, bhez rezerv a s nejistym zamestnanim, budou mit mozna blby obdobi..

0/0
7.9.2009 19:13

Viper1

Re: před půl rokem se tady hypotekáři třásli

Nezáviď jim. Až  budeš větší, taky si pořídíš vlastní bydlení :-P

0/0
7.9.2009 21:34

romsky aktivista

Re: před půl rokem se tady hypotekáři třásli

a neni to tak? ;-D

0/0
8.9.2009 9:41

nitraMr

Důležité je, aby se banky neotřepaly a nezačly

zase rozdávat peníze prostřednictvím hypotečních úvěrů vidlema, jako tomu bylo ještě před koncem 2008, jinak se citelného snížením cen nedočkáme!

0/0
7.9.2009 16:44

euroedmus

Re: Důležité je, aby se banky neotřepaly a nezačly

kdyz na to nemas, tak mit nebudes. Zadluzis se, nemas na splatky a pak znovu musime resit co s tou krize mame delat?

0/0
7.9.2009 17:23

Host

ceny nemovitosti klesnou na polovinu

jina cesta vzhledme k realne kupni sile neni. To roka a dne!!

0/0
7.9.2009 14:42

ChorcheCh

Re: ceny nemovitosti klesnou na polovinu

A také stavební práce by měly klesnout.

0/0
7.9.2009 18:42

Host

Re: ceny nemovitosti klesnou na polovinu

Jasne,tyhle vykriky do tmy jsou tady od zacatku krize, ze vy vsichni co tady tak rvete uz mate jiste nasetreno par mega aby ste tem blbeckum,co sli do hypo mohly levne odkoupit byty ze?A ted jeste o karkulce, kdyby lidi aspon trosku mysleli

0/0
8.9.2009 9:37

Host

1+1=2

Hypotékaři se ještě prohnou, bože ti budou ještě kvičet....více jak prasata před porážkou;-D

0/0
7.9.2009 12:50

Host

Re: 1+1=2

Tak nevím. Mám hypo 4M, úrok kolem 5%, taď v září jsem v práci dosáhl limitu na socko+ zdravko takže to už letos neplatím. Proč bych měl kličet? Napiště mi o tom víc (přestože to co jste napsal tedy moc nesouvisí s tématem článku).

0/0
7.9.2009 13:30

Host

Re: 1+1=2

co jako neplatis? Zdravko a socko? Tak to muzes cekat za par mesicu exekutory :)

0/0
7.9.2009 13:43

Viper1

Re: 1+1=2

Ty se v tom moc nevyznáš, co? O to víc mě udivuje, že komentuješ...

0/0
7.9.2009 21:35

Viper1

Re: 1+1=2

Ty se v tom moc nevyznáš, co? O to víc mě udivuje, že komentuješ...

0/0
7.9.2009 21:39

Host

Re: 1+1=2

Že jsi se dostal účetně do ztráty neznamená, že nemusíš platit alespoň minimální cca 3500 měsíčně.

0/0
7.9.2009 14:13





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.