Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve svetru a v džínách na pracovní pohovor raději nechoďte

Své první zaměstnání budete hledat mnohem déle a obtížněji, pokud podceníte správné a vhodné oblečení na přijímací pohovor. Přestože by mělo být samozřejmostí, že se k výběrovému řízení nedostavíte v džínách, triku a svetru, podle manažera personální agentury Grafton Recruitment opak bývá pravdou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

já na pohovor přišel oblečený úplně normálně... kovboj na vrátnici mi řekl, že jsem jedinej, kdo nepřišel v obleku ;-D a vybrali mě

0/0
5.11.2009 10:19

Host

Mňo...

personalisti od Graftonu bývají oblečeni hodně ležérně. Takže když jste v obleku a proti vám sedí Nany v džínách a blůze od Yellows, okamžitě získáte dojem, že jste jejich důležitý klient....

0/0
3.11.2009 8:59

jakub7

hmm

Clanek s podstate nulovou hodnotou a hned v perexu je zminena konkretni agentura? Proc to neni oznaceno jako PR?

0/0
3.11.2009 3:43

Host

agentura grafton byl můj první zaměstnavatel...

dělal jsem pro ně 3 měsíce pro jednu fabriku. přišel jsem tam v džínách a tričku a okamžitě mě vzali.když se ucházíte třeba o post dělníka nebo řemeslníka,tak přece nemusíte přijít v kravatě.to snad ví každý.idnes zas oblbuje mladé lidi.ale ten personalista tam to byl koumes. řekl mi,že si mám založit účet. ale neřekl mi,že to není zákonem povinné. stačilo by přece,kdybych si pro výpaltu chodil do agentury a nebo by mi jí zasílala na složenku. takovou možnost mi neřekl.holt,pohodlí je pohodlí.

0/0
2.11.2009 18:21

Host

Grat

0/0
2.11.2009 18:17

Host

agentury

tieto 'agentury' su obvykle velmi vtipne

vacsinou som sa stretol s tym ze baba nemala ani najmensie tusenie co vlastne firma chce a uz vobec netusila co znamenaju tie 3-4 pismenkove skratky v CV (cest vynimkam) - vyzeralo to ako keby porovnala jedna ku jednej skratky v mojom CV a skratky v poziadavkach spolocnosti(DBA, PL/SQL,XML, SOAP,J2EE)

co mam skusenosti, tak agentury su vacsinou strata casu

ku svojmu profilu som jasne napisal ze kontaktovat vyhradne e-mailom(skolil som ludi nekolko dni vkuse) a moje poziadavky na plat a napriek tomu mi zavolala sliepka z agentury, dohodla si stretnutie a pol 3/4 hodine z nej vypadlo ze som idealny kandidat a firma ma iste zoberie, len ze na moju poziciu maju 2/3 z mojho pozadovaneho platu -  tak som sa jej opytal ci je to u nich firemna kultura plytvat casom kandidatov, alebo len nevedia citat ... tvarila sa urazene

0/0
2.11.2009 18:08

astrix01

iDnes objevila

AMERIKU. Byl to článek vezkrze poučný. Jednou jsem si vzal vskutku oblek a měl jsem pocit, že jsem z jiného světa. A to byla mezinárodní firma slušného formátu. Na pohovor bych už nikdy nešel v obleku. Mám pocit že jsme zase papežtější než papež. Kamarádka mě vyprávěla jak do chodí v Anglii. Ale že by  to zapadalo až tak to kontextu tohoto článku tak to učitě ne, pokud nejde o vrcholnou pozici v managementu, v bance apod. Takže si myslím svoje, jen na boty si dávám pozor. To je fakt. Ostatní to jsou výcucy z  pouček, které skoro nikde neplatí

0/0
2.11.2009 15:20

geroc

Re: iDnes objevila

Souhlas. Oblečení má odpovídat cca pozici na kterou se hlásim. Jinak souhlas, článek typu knížecí rady.

0/0
2.11.2009 16:47

Linde CZ

Tak rozhodne bych oblek nedoporucoval programatorum.

Kdyz takovy cicmunda prijde na pohovor jako manekyn, pusobi dojmem pesti na oko :-)

0/0
2.11.2009 15:18

Host

Re: Tak rozhodne bych oblek nedoporucoval programatorum.

LOL! Linuxový admin  v obleku ;-D;-D;-D

0/0
3.11.2009 9:01

Host

Re: Tak rozhodne bych oblek nedoporucoval programatorum.

Ha, páni programátoři se ozvali. Jděte s tou vaší neschopností do háje. Pak to tak vypadá, člověk si zapne počítač, chce pracovat a většina toho funguje stejně blbě jako vkus autorů těchto příšerností. V těch 'ajtý' firmách najímají líná telata a výsledkem je, že co si člověk nezprogramuje sám, tak děs a bída....;-( stejně jako ta vaše vizáž:-):-)

Jenže blboňů, co by se do této society chtělo zapojit je málo, tak můžete na pohovory chodit třeba v pyžamu a ještě se budete chlubit, jak jste dobří, že přece záleží na tom, co kdo má v hlavě, nebo tak něco....;-D

0/0
5.11.2009 0:55

Host

k nám na pozici

stavbyvedoucí přišel taky takovejhle nažehlenej navoňenej panák s pocitem jak působí...akorát si způsobil ztrátu času. Některý práce chtěj praktickýho chlapa a ne modýlka! R^

0/0
2.11.2009 13:12

Host

Re: k nám na pozici

Dokud "dělňas" bude pohrdat vším, co má oblek a kravatu, a "kravaťák" vším, co má montérky,  tak se daleko nedostaneme.  Záleží na tom, co má kdo v hlavě. Avšak jdeme-li na oficiální pohovor, tak základní pravidla slušnosti by měla fungovat, a týkají se i oblečení. Stavbyvedoucí přece nepůjde na koncert České filharmonie v montérkách jen proto, že je stavbyvedoucí. A jestli ano, tak má v hlavě kedlubnový chrást.

0/0
2.11.2009 14:14

ibid

Re: k nám na pozici

ale tady se bavíme o práci a to si myslím nemá s koncertem filharmonie pranic společnýho...

0/0
2.11.2009 14:27

Host

Platí uvedené zásady i pro muže?

"Chybu neuděláte, když budete volit sukni s klasickou délkou kolem kolen nebo těsně nad nimi. K ní si však vždy oblečte silonky."

Platí uvedené zásady i pro muže? Ptám se proto, abych příště neudělal nějakou zbytečnou chybu...

0/0
2.11.2009 11:40

redpower

obcas je dobre precist si cely clanek, nez napises komentar

Pánové zase nikdy nic nezkazí, pokud si na pohovor vezmou klasický oblek a kravatu. Možné je i ležérnější oblečení, ale rozhodně by nemělo být sportovní nebo příliš volnočasové.

0/0
2.11.2009 11:41

ibid

Re: Platí uvedené zásady i pro muže?

Pokud seš "osoba jiného pohlavního styku", tak si ty silonky rozhodně vem, ať každej hned ví, která bije....R^

0/0
2.11.2009 12:44

astrix01

Re: Platí uvedené zásady i pro muže?

máš něco proti silonkám u chlapů.

0/0
2.11.2009 15:22

zapvit

Re: Platí uvedené zásady i pro muže?

omg silonky u chlapu :-D :-D

0/0
3.11.2009 12:16

mpes

Re: Platí uvedené zásady i pro muže?

samozřejmě s malejma vočkama, žádný síťovaný! ;-D

0/0
4.11.2009 20:15

redpower

no nevim

Taky sem na pohovor v obleku nikdy nesel. Kdyz se hlasim na misto programatora a dosel bych v kravate, myslim ze by to vypadalo ze jim lezu do pr*ele. Myslim ze obecne by mel clovek prijit na pohovor oblecen, tak jak potom bude pracovat.

0/0
2.11.2009 11:38

Host

Re: no nevim

No tak to bud rad, ze se nehlasis na misto potapece ci kosmonauta...;-D

0/0
2.11.2009 14:33

Tomiq

Re: no nevim

Nemůžu než souhlasit. Práci jsem hledal několikrát a na pohovory jsem chodil oblečen úplně normálně (kapsáče, tričko, svetr, sportovní boty) a po několika týdnech vždy našel. Jen jsem se pečlivěji oholil a vyčistil boty :)

Mimochodem mám pocit, že kdo píše tyhle poučky o tom, jak se má člověk oháknout na pohovor, že práci v životě nehledal ;-D

0/0
3.11.2009 22:31

ibid

Nikdy jsem nešel k pohovoru jinak,

než v tričku a džínách a z těch 20 pohovorů, co jsem  v životě dělal, mě nevzali u 3 - 1x proto, že jsem na ně chtěl moc peněz a jednou proto, že měli někoho lepšího a 1x proto, že jsem nechtěl dělat na živnostňák...;-DRv

0/0
2.11.2009 8:25

oId fashioned Vince III..

Re: Nikdy jsem nešel k pohovoru jinak,

u řidičů ještěrky se na to holt moc nekouká:-)

0/0
2.11.2009 8:47

ibid

Re: Nikdy jsem nešel k pohovoru jinak,

;-D

0/0
2.11.2009 8:52

Host

Re: Nikdy jsem nešel k pohovoru jinak,

R^R^;-D;-D

0/0
2.11.2009 10:12

Host

Re: Nikdy jsem nešel k pohovoru jinak,

Však on by se už nějaký manažírek našel, co by koukal. Nejspíš pod označením "korporejtajdentyty".

0/0
2.11.2009 13:42

Host

Re: Nikdy jsem nešel k pohovoru jinak,

A můžu se zeptat, co děláš? IT? ;-)

0/0
2.11.2009 9:44

ibid

Re: Nikdy jsem nešel k pohovoru jinak,

jo

0/0
2.11.2009 12:43

Tomiq

Re: Nikdy jsem nešel k pohovoru jinak,

Přesně tak - taky chodím na pohovory oblečen dost ležérně a nemám problémy sehnat práci - a to i přesto, že jsem silný introvert a ústní komunikace není mou silnou stránkou... ;-D

0/0
3.11.2009 22:41

Host

Když mi přijde borec v džínách a teniskách

co má praxi a má to v hlavně srovnaný a fakt umí...beru ho. Když přijde nagelovanej šampón, co si myslí že na mě spustí firemním newspeakem a já si sednu na zadek a zfleku půjde minimálně na seniorní pozici a jeho minulost je minimálně podivná - spousta projektů kde pořádně neví co tam dělal; tak letí...

0/0
2.11.2009 0:55

mrfreak

Re: Když mi přijde borec v džínách a teniskách

Asi tak... R^ Jenže agentury z toho pak nic nemají, tak si zadávají PR články. Psát o tom, že by člověk měl něco umět na tu pozici, je nuda.

0/0
2.11.2009 7:34

Host

Re: Když mi přijde borec v džínách a teniskách

Naprostej souhlas. Nejsem puntickar, co by uchazece soudil jenom podle obleceni, ale pokud si ten clovek nedokaze ani zjistit, ze se v nasi firme na obleky nehraje, tak to jenom podtrhuje dalsi nedostatky, ktery vyjdou najevo pri odborny casti pohovoru.

Pravda, jednou po mne vyslovne chteli, abych prisel na pohovor v kosili a ne v triku, ale to bylo proto, ze se odehraval v baru v poslednim patre asijskyho mrakodrapu, kde meli dress code.

0/0
2.11.2009 8:40

Host

Re: Když mi přijde borec v džínách a teniskách

Proc by si proboha mel zjistovat takovou kravinu?

0/0
2.11.2009 10:36

Host

Re: Když mi přijde borec v džínách a teniskách

Protože, když prijde na pohovor, tak nejspíš stojí o tu práci, tudíž by se měl o firmu trochu zajímat...

0/0
2.11.2009 11:08

Host

Re: Když mi přijde borec v džínách a teniskách

prijde mi to trosku ujety.

Nikdy jsem si o firme nezjistoval vic info, nez info dostupne z netu.

Zase az tak moc bych asi zadnou firmu nezral.

A i kdyz, tak jak bych si to zjistil? Zavolal na recepci a zeptal se recepcni. ktera na to bude "jiste" skolena, ze jak se mam obliknout? Nebo jak si to ma clovek zjistit? Zavolat primo personalnimu?

0/0
2.11.2009 11:38

o.kostal

Re: Když mi přijde borec v džínách a teniskách

prijde mi to trosku ujety.

Nikdy jsem si o firme nezjistoval vic info, nez info dostupne z netu.

Zase az tak moc bych asi zadnou firmu nezral.

A i kdyz, tak jak bych si to zjistil? Zavolal na recepci a zeptal se recepcni. ktera na to bude "jiste" skolena, ze jak se mam obliknout? Nebo jak si to ma clovek zjistit? Zavolat primo personalnimu?

0/0
2.11.2009 11:51

Host

Re: Když mi přijde borec v džínách a teniskách

On je bohužel problém, že agentury NIC JINÉHO neumí.

Ostatně, jak by mohly. Co může holčina z agentury, se střední podnikatelskou s nástavbou cestovní ruch, vědět, a jak může posoudit, odbornou způsobilost.

Takže jí zbývají ty košile a kravaty....

0/0
2.11.2009 13:46

Host

Re: Když mi přijde borec v džínách a teniskách

R^

0/0
2.11.2009 11:35





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.