Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok 2010: nižší mateřská, nemocenská i ošetřovné

Od ledna počítejte s nižší podporou v mateřství až o dvacet procent a nižšími dávkami v nemoci. Změny budou platit v roce 2010. Potom, pokud politici neschválí něco jiného, se vše vrátí do dnešní podoby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

ponižující

mám tři děti,nejmladší z nich (4 roky)má oční vadu.Při operaci a pobytu v nemocnici s ním mám neschopenku.pobyt - 3 dny - zadarmo!Potom ošetřování - zase 3 dny zadarmo,potom šest dní placených a je-li potřeba,další dny opět zadarmo.Uhradit přitom musím pobyt v nemocnici za oba, poplatky za recepty, doplatky za léky,dojíždět na kontroly 50 km..... nové brýle...výdajů spousty,příjem žádný. Tak Ti naše milá PANÍ VLÁDO pěkně a upřímně děkuji.Hlavně že Vy tam nahoře stonáte za plný plat,nebo ani stonat nemusíte, protože si zdřímnete přímo na zasedání!

0/0
6.1.2010 18:25

Host

je to smutné

Lidem chybí motivace plodit nové potomky a budoucí plátce do státní kasičky, asi vymřeme hlady. Tato politika je velmi krátkozráká.

Páni politici si jen rychle chtějí našetřit na baráky a fára, do období příštích voleb udělat potřebné konexe a tradá do čela nějaké velké firmy, kde by vše zúročili.

Je to zkrátka provázaná mafie mezi politikou a ekonomikou.Rv

0/0
3.1.2010 22:40

Host

MYSKA

MA DOTAS JSEM NA MATEŘSKE UŽ OD 1992 MAM 5 DETI  NASTOUPILA JSEM Z MALOU OD ROKU 2007 NA MATEŘSKOU ME SE TO TAKY MENÍ

0/0
29.12.2009 6:59

Host

Chudoba..

Je to neúnosné,to co se tady v té naší Republice děje,je opravdu hnus.Je čas na davové demonstrace,lidé by měli vyrazit do ulic!!!!!!!!!!!

0/0
27.12.2009 10:00

Host

zajimavé...

... je velice smutné, že se sahá na peníze lidí (matek), které nějakou dobu nemají moc na výběr a prostě musí být doma s dítětem. Rozhodně nepopírám, že maminka, když je děcko starší, si může jít přivydělat nějakou tou brigádkou, samozřejmě, každý se musí snažit, na stát se to vždy hodit nemá a ani to nejde... Úspory jsou třeba, to je jasné, ale namísto toho, aby se trochu ubralo např. v dle mého názoru lehce "nadstandartní" podpoře v nezaměstnanosti (třeba dobou - místo půl roku třeba jen čtyři měsíce) - spousta lidi to toho půl roku dost zneužívá, kdo chce pracovat téměř vždy pracovat BUDE a práci si najde, byť ne nejlepší -, tak se to sebere lidem, kteří to min. jeden rok nejvíce potřebují... Je to hnus.

Já děti sama za pár let chci, ale do té doby budu muset asi hromadně krást, nebo co...

Holt budeme muset být jako jiní naši spoluobčané, naděláme deset, patnáct dětí a budeme žít z jejich dávek - ano, velmi zajímavý a inteligentní systém...

0/0
21.12.2009 17:26

Host

Chudinky:P

Docela nechápu, jak se tu všichni rozčilujete. Když byla moje žena na "mateřské dovolené" - nevím jak se přesně jmenuje to tříleté období potom, ale brala něco přes 3500,- měsíčně - byla na mateřské 2x3roky za tuhle almužnu a taky jsem to uživil. I když to tedy bylo chvilkami dost na hraně. Teď dostáváte větší porodné, a 2x(!!!) tolik peněz po dobu tří let (o 11.000,- na 2 roky ani nemluvím) a brečíte tady jako socky. Pro rejpaly upozorňuji, že to nebylo před 10ti roky, ale děckám je 5 a 6 let;) Navíc pokud vím, si může matka přivydělat kolik chce (zvládne) tak pokud se nestará o dvojčata, nebo nemá chronicky nemocné dítě, tak pár tisíc se dá sehnat i tak. Pokud teda není hloupá nebo líná (nebo zlatá kombinace hloupá A líná:)).. To má pak smůlu. Jinak se musí počítat s tím, že pokud jsou děcka malá, tak není moc času/peněz na zábavu, ale časem se to zlepšuje;)

0/0
12.12.2009 8:38

Host

Re: Chudinky:P

Jde o princip. Vaše žena, když otěhotněla, znala podmínky pobírání dávek. Dnešní těhule měly před sebou vizi nějakých podmínek a najednou v průběhu hry se pravidla změní! To se neděje snad ani v banánových republikách. Navíc seberou peníze i těm, které mají již mateřskou vypočítanou. To je snad i v rozporu s ústavou, že se zákony uplatňují zpětně. A největší výsměch - pomstíme se jen matkám, které rodily a budou rodit na přelomu 2009 a 2010. Po půl roce dávky vrátíme na původní úroveň. Má tohle všechno nějaký smysl, kromě toho že to naštve daňové poplatníky?

0/0
27.12.2009 18:02

Host

Re: Chudinky:P

jak se to časem zlepšuje?!!!!

0/0
4.1.2010 10:54

Host

Re: Chudinky:P

Tak to jste asi byl vyjímka, já mám děti 7 a 6 let a brala jsem 3500 jen část mateřské, pak to skočilo na 7 tisíc po dobu 4 let.

0/0
5.1.2010 10:56

Host

Mateřská,nemocenská i ošetřovné

Jsem samoživitelka s 8 letým děckem. Vůbec si neumím představit, že bych musela zůstat na ošetřovačce. Peníze by hodně chyběly. Tak tahám děcko do práce. A sama chodím do práce nemocná nebo si vezmu dovolenou. A taky nechápu, jak může matka nastupující rodičovskou dovolenou vědět předem, jak dlouho bude doma, když není jisté, že sežene školku. Je to Kocourkov.

0/0
8.12.2009 12:08

Host

Re: Mateřská,nemocenská i ošetřovné

Jak zpívají Chinaski - "bez velkých nadějí na změnu - jsme jenom součástí systému"  :-/

0/0
8.12.2009 12:10

krultheking

Re: Mateřská,nemocenská i ošetřovné

samozivitelka, to je diagnoza Rv

mne by jen zajimalo, co chcete ze sveho ditete vychovat ?

0/0
8.12.2009 20:32

Host

Re: Mateřská,nemocenská i ošetřovné

Kdo nezažil, neuvěří. Nevím, proč se vždy navážíte do samoživitelek. Myslíte, že si to vybraly samy? Všichni pánové jsou asi dokonalost sama, že? A matky samoživitelky jsou vlastně jen ucourané děvečky, které přišly k dítěti na diskotéce, ne? Dítě vychované samoživitelkou bude rozhodně samostatnější a odolnější než zhýčkaní mazánci.

0/0
21.12.2009 9:19

borovice

malá pomoc

a co se týká školek,mám zjištěné že ani ve školkách nejdou moc vstříc maminkám,drahé paní učitelky taky dělají vše proto aby měly málo dětí na hlídání hlavně že maminky platí jako mourovaté ale když jsou nemocné děti tak si je stejně musíte pohlídat sami ale která maminka si může nechat měsíc dítě doma a aby ji potom nevyhodili z práce a to když máte třeba dětí víc tak je to léčení na dlouho a jak tady někdo psal ano práce je ale musíte uznat jaká a jak platově ohodnocená že není vždy tak lákavá,nezávidím třeba prodavačkám v supermarketech,musí se usmívat i na nepříjemné zákazníky,skoro si nemůžou ani odskočit na wc a ty hodiny za malý výdělek to je celé špatné,všichni jakou máme svobodu ale taková svoboda to není,chceš práci tak ber a nekecej jinak na tvé místo stojí fronta za plotem,a ještě chytří politici nalákali mladé na peníze a jak se bude pomáhat a teď je problém jen když se má postavit dětské hřiště a nebo z čeho se mají vylácet mateřské to je hnus

0/0
30.11.2009 0:32

borovice

to je banda

dobrý večer,no já bych řekla že si znás politici dělají blbce ze všech jim je hej proč si neuberou na svých platech za co berou takové nehorázné peníze za to že se nesejdou všichni na hlasování a pak se musí sejít znovu a pak se tam shádají a nadávají si jako hovada takhle prezentují naši ČR?že se nestydí vypraskala bych tu bandu celou jen všichni křičí a jak se dostanou ke korytu a nahrabou si jako všichni ostatní tak je všechno ok.a když se počítá průměrná mzda tak mám pocit že se počítá jen z Prahy ale né z celé ČR takové cifry jako když si matka vydělává 30tisíc měsíčně no u nás na moravě jen málokterá a řekla bych že i jinde ale nebýt těch co pracují rukama tak ti nahoře v kancelářích a ještě víš by neměly nic.dřív se psalo ručně a to si lidi dávali sakra pozor aby bylo vše v pořádku ale teď že je vše lehčí díky elektronice a počítačům no nejsem si jistá jestli jsme si opravdu polepšili,když chcete dělat nějakou práci na pc  jakse říká se vám to sekne tak stím neuděláte ani ho...

0/0
30.11.2009 0:16

Host

sOCIALISMUS

zAVEDTE MATERSKE SKOLKY A MUZOU VSECHNY ZENY JIT NAZPATEK DO PRACE. 

0/0
25.11.2009 1:01

Host

Re: sOCIALISMUS

Kam do práce? Vy nevíte, kolik je dnes nezaměstnaných?

0/0
25.11.2009 8:56

Tobinka

Re: sOCIALISMUS

Kde se podle vás berou ty peníze ve státním rozpočtu? Když nebudete chodit do práce, ty peníze tam NEBUDOU. Myslet si, že nejlepší bude vyplácet vysoké dávky "když není práce" je na hlavu...

Spíš by to chtělo husou síť školek. Ale ne aby byly otevřené do pěti, to je k ničemu...:-/

0/0
27.11.2009 17:53

Host

Re: sOCIALISMUS

Máte to pěkně popletené;-D

0/0
28.11.2009 8:49

Kinie

dotaz

A kolik dostanou matky, které nikdy nepracovaly a hned po ukončení studia šly rodit?? mají ony také nárok na mateřskou a na rodičovskou?? ???

0/0
23.11.2009 22:43

Host

Re: dotaz

Na materskou ne, po porodu dostanou hned rodicak...na ten narok maji. Do 21 mesicu veku ditete dostanou 7 600 Kc, takze v teto dobe jsou na tom prakticky stejne jako zena co mela predtim treba 15 000 a makala 10 let, coz je tedy pekne nespravedlive. Potom prispevek klesne myslim na polovinu az do 4 let veku ditete, ale stejny mi ty prvni dva roky vuci matkam ktere predtim makaly jako fretky prijdou nefer.

0/0
7.1.2010 16:14

Host

Defenestrace

Navrhuji defenestraci :-)

0/0
18.11.2009 9:28

Host

NEMOCENSKA

DOBRY DEN JA MORODUJI 6 MESICU MEK JSEM PRACOVNI URAZ JAKO SE NAMNE VZTAHUJE SNIZENI DAVEK DEKUJI

0/0
10.11.2009 9:21

Host

Re: NEMOCENSKA

To se asi ptáte na nesprávným místě. Možná to nikdo

z diskutujících neví. Ale každopádně (pokud jste neporušil bezpečnostní předpisy) byste měl dostat nějaké peníze navíc od zaměstnavatele. A to částku, která by Vám mohla výrazněji pomoci.

0/0
22.11.2009 17:25

Host

mateřská

Je to prostě mazec. Gratuluji všem, co podporují babyNEboom, matky rodí ve 32 letech a to jen aby měli relativně dobrou šanci, aby bylo dítě zdravé a nejlépe hned po porodu jít do práce, aby dítě uživily.

 

Nelíbí se mi to, můj názor je, vemte si od koryta za to vyspávání ve sněmovně, hraní her v parlamentu a čtení novin v kantýnách dotovaných státem. Je mi z Vás zle.

0/0
4.11.2009 10:09

Host

Re: mateřská

ano to jsou pekni zmetci jenze mi jsme na ne moc maly a to me stve nejradeji bych je nakopala jsem z toho uplne hotova a jeste chou snizovat co to ma za smysl sakra!!!!!!Sobe z kapsy nedaj ale tym druhym by brali nenavidim tuten stat!!!!!!!!!Snad se stane zazrak a bude vsechno o.k:-/

0/0
22.11.2009 1:38

Host

Mateřská

To je peněz na měsíc, to asi budu přehazovat vydlema.

 

Odečtěte si nájem. popř hypotéku pro samoživitelku cca 5000-7000Kč v menším městě.  No a co nám vyjde. Budeme asi šetřit na jídle? Budeme jíst chleba? Nebo nebudeme používat pleny aby jsme ušetřili.

 

0/0
4.11.2009 10:08

Host

Re: Mateřská

Kéž by alespoň ten chleba. Budeme živé z keců poslanců, senátorů a těchlě figurek, co se boxují u koryta a pak mají prasečí chřipku.

0/0
8.12.2009 12:13

Host

Maminkám nezávidím

Řekněte mi,která maminka si vydělá 28 tisíc?To snad není možné,že opět snižují mateřskou.Chtěla jsem další dítě,ale to si sakra rozmyslím.Už jsem četla článek v novinách o snižování a dost mě to naštvalo.Proč nesníží něco jiného.Třeba lidem co nechtějí pracovat.A je jich dost.A Ti co chtějí a mají zájem pracovat a nemůžou sehnat práci těm to nechat a zbylo by i na mateřské.Vláda si to představuje jednoduše,tam nahoře neví co je to žít od výplaty k výplatě a ještě dítě do toho.Mě se zdá,že začínají děti,lidi co chtějí pracovat brát jen za obtěžující hmyz a hodí je všechny do jednoho pytle.Od státu se normální člověk ničeho nedočká.:-(

0/0
3.11.2009 19:26

Host

Re: Maminkám nezávidím

Jsem samoživitelka a kdybych měla 28 tisíc, jsem královna a budu si moct koupit i něco na sebe či ušetřit na dovolenou. Běhám do práce, po práci rychle na brigádu a jsem ráda, že vše s bídou zaplatím a dám dítěti najíst.

0/0
8.12.2009 12:16

Host

Matky jsou líné

Jsem na ŽL, musím se ohánět. Když jsem nemocná, vylezu z postele i když se mi nechce.  Když vidím tak jsou líní zaměstnanci na paušal, nejraději bych je vyhodila. Neumí po sobě ani uklidit pracovní stůl. Nepracovali , mají smůlu. Firma nemá peníze a budou propuštění. Přála bych zaměstnancům na paušal podobné problémy a starosti, jaké mají jejich zaměstnavatelé. To by si nestěžovali, že mají o 500 míň. Mají mateřskou 10000 a nyní budou mít o 3000 méně a chudák manžel, je debil a za 8,5 hodin má jen 10000. To je skutečně debil a ať jde jinam. A že to nejde. To je jen výmluva.

0/0
29.10.2009 10:23

S.T.A.L.K.E.R.

Re: Matky jsou líné

8-o;-DRv

0/0
29.10.2009 11:51

Host

Re: Matky jsou líné

ty píííí------,jsi dno kanálu,smrade vychloubačnýRvRvRv

0/0
1.11.2009 17:43

Host

Re: Matky jsou líné

Chtěla jsi kapitalismus? tak ho máš! proč ty zaměstnance nevyhodíš? No asi pro to že by na tebe neměl kdo dělat! jsi součást systému který zde zmrvil ůplně všechno!

0/0
2.11.2009 20:31

Host

Re: Matky jsou líné

Ty kreatúro na žl! takové jako jsi ty by měli veřejně lynčovat!

0/0
3.11.2009 12:00

Host

Re: Matky jsou líné

Opravdu, když si myslíš, že nemocný člověk musí vstát s postele a jít do práce a z jednoho nemocného udělat nemocných rázem 10 a ti nakazí doma svou rodinu, tak jsi opravdu sobecká ty. Měla jsi možnost vybrat si hodinovou mzdu, nebo ŽL. Volba byla tvoje, tak tady nebreč. Přeju ti, aby jsi se v práci udřela. "podnikatelko" ať tě hřejou tisícovky třeba v zadku, když pro tebe 3tis. nic nejsou. Je to jen můj názor Jura

0/0
4.11.2009 10:15

Host

Re: Matky jsou líné

Já bych k tomu ještě dodala, že podnikatel i zaměstnanec nemusí při nemoci vstát z postele, matka ale ano.

0/0
14.11.2009 8:12

Host

Re: Matky jsou líné

To je síla. Podle mne jste slečno/paní zralá jít se někde vykřičet do lesa. Jste sprostá a Váš příspěvek je velice arogantní.

0/0
5.11.2009 13:37

Host

Re: Matky jsou líné

Matky jsou líné?Ty jsi líná,když nestíháš podnikat tak se na to vykašly.

0/0
12.11.2009 22:04

Host

Re: Matky jsou líné

Slečna či paní musí být skvělá šéfová. Takové bych snad i plivla do obličeje, kdyby na mě tohle vybalila. Asi je mimo realitu, co to je být matka, do toho třeba ještě samoživitelka na MD. Ona je asi nadčlověk. ;-€

0/0
8.12.2009 12:20

Host

Re: Matky jsou líné

SOUHLASÍM, S TÍM, ŽE KDO CHCE MÍT MUSÍ DŘÍT.

Z POSTELE JSEM ČASTO I S NEMOCÍ VYLÉZALA I KDYŽ SE MI NECHTĚLO AŽ

JSEM TO PO JEDNÉ ANGÍNĚ DOPRACOVALA K TOMU,ŽE SE MI NEPODAŘILO Z

POSTELE VSTÁT VŮBEC. ODVEZLA MĚ ZÁCHRANKA A UŽ VÍC JAK PŮL ROKU SE POTÝKÁM S NÁSLEDKY.  REVMATICKÉ HOREČKY. TAK AŽ ZASE PŮJDETE(NEMOCNÁ) DŘÍT ABY JSTE MOHLA MÍT, TAK SI NA MĚ VZPOMENTE. JEDNOU RÁNO MĚ ZAČALO NEVINNĚ ŠKRÁBAT V KRKU..........

0/0
8.12.2009 19:39

Host

no comment

Takže, spíše rychle než pomalu, budeme jako národ stárnout. Z přechozených viroz budou dlouhodobé zdravotní komplikace, ti co budou chtít pracovat, tak stejně kvůli zdraví nebudou moct, i kdyby chtěli, školství jde taky do pr..... Ale páni politici v klidu, chtělo by to zase jít do ulic.

0/0
28.10.2009 21:36

radimf

navratilka

Doufám, že čte tento článek i pí. Navrátilová ze sociálky v Prostějově at už konečne ví jak to je a nemusí se furt někoho ptat po telefonu.

0/0
28.10.2009 19:00

Host

Re: navratilka

:-)R^

0/0
12.12.2009 8:19

ramzes1

Šetřit na miminkách je podlost a hloupost

Na socíální výdaje jde cca 45% státního rozpočtu. To je jistě obrovská část státních příjmů a když si spočítáte kolik Vám vezme stát z výplaty (průměrného člověka) zjistíte, že to dělá taky cca 45% na různé sociální služby (a to nepočím daň). Chápu, že šetřit se musí, ale takhle?

Kdybych mohl tak sociální a zdravotní odvádět nebudu a díky tomu naspořím tolik peněz, že ani 100 000,- výdaje mě nepoloží. Neplatit státu ani korunu, tak jeden výdělečně činný člen rodiny je schopen zajistit rodinu. Já třeba nebyl nikdy nemocný a kdybych ty dvě položky na výplatní pásce neplatil a stal se mi nějaký vážný úraz tak to zaplatí pojišťovna a kdyby ne tak stejně bych měl našetřeno tolik, že bych si klidně dovolil i špičkovou léčbu v zahraničí.

Chci jen poukázat na to, že oni nám berou stále víc a víc peněz, ale nám se poté v jakékoli formě od nich vrací stále míň a míň.

0/0
28.10.2009 18:22

Host

Re: Šetřit na miminkách je podlost a hloupost

souhlasím

0/0
28.10.2009 20:04

Host

Re: Šetřit na miminkách je podlost a hloupost

Ty výdaje jsou jen kvůli líným lidem.

0/0
29.10.2009 10:23

babacek

Re: Šetřit na miminkách je podlost a hloupost

Našetříš ? Snad do chvíle než někdo onemocní a pak jde mnohdy léčba do milionů. Nebyl bys první kdo na to pak následně doplatil, takto se již spletlo moc lidí.

0/0
1.11.2009 5:38

Ginny

Šokuje mě diskuze

Protipopulační opatření státu mě už ani nepřekvapí. Ale šokují mě někteří diskutéři. Výroky typu "kdo chce dítě, ať si na něj našetří" (nejlépe do padesáti asi), "příspěvky na třetí a další dítě bych zrušil", "zabrání to množení nepřizpůsobivých" atd. dokazují, že tito lidé vůbec nepochopili, jak demografie funguje.

8-o8-o8-o

0/0
28.10.2009 17:10

S.T.A.L.K.E.R.

Re: Šokuje mě diskuze

To jsou příznivci ODS. Oni ve skutečnosti nechápou skoro nic. Tedy jedno ano - jejich jednoduché mozky pochopily jednu v zásadě nic neříkající a nic konkrétního neřešící metaforu o "volné ruce trhu" a teď se jí snaží napasovat na kde co. Jednoduchá fráze pro jednoduché lidi...

0/0
29.10.2009 11:54





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.