Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změnit banku je od listopadu snadnější

Spousta klientů sice plánuje změnu banky, nakonec to však raději neuskuteční. Vidí totiž, jak časově náročný proces to je a kolik papírování je s ním spojeno. Letošní listopad je však i v tomto ohledu přelomový a přechod k jiné bance je jednodušší. Díky kodexu mobility klientů České bankovní asociace. Prozatím však jen u 12 bank.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

goober

Převody...

No, řešíte tady hovadiny. Kdy jste každý chytrý jako opice, tak jak je to s platbami, které přijdou na staré číslo účtu, když bude již zrušené? Může se stát, že zapomenu obeslat třeba nějaký úřad nebo někdo pošle ze setrvačnosti peníze na původní....

0/0
11.11.2009 16:47

Host

Re: Převody...

NO..pravě proto sem měl pul roku učty dva.

0/0
11.11.2009 19:40

telmah

A to by mě zajímalo,

co bylo na změně banky složité..... Akurát jsou horší případy, kdy má člověk půjčku a ve smlouvě má jasně stanoveno, že splátky musí být spláceny formou inkasa z nějakého konkrétního účtu. Protože potom musí být ke změně souhlas obou stran, nebo musí mít jedinec až do splacení půjčky i ten původní účet....

0/0
11.11.2009 7:16

Host

Každý kdo má občanku

A je oprávněný k právním úkonům si může banku změnit i bez nařízení z bruselu. To je jako byla dnes ta reportáž s nebezpečnými kočárky, že to některým dětem ufiklo prsty. Podle toho co bylo vidět je to ufiklo když se ten kočárek skládal, tak snad když něco rozkládám nebo skládám nenechám dítě aby mi tam strkalo prsty.

Změna banky je otázkou měsíce když si to zařizuji sám ale pokud je někdo tak pohodlný, že bude raději platit, nechť si pak nestěžuje že platí jako mourovatý.

0/0
10.11.2009 20:59

Luboš z venkova

Proč tak dlouho?

Já jsem loni změnil banku a vše bylo hotové během jednoho dne. Vůbec nechápu proč by to mělo trvat tak dlouho. Účet u nové banky byl zřízen během 15 minut včetně smlouvy a internetbankingu, u staré banky to bylo zrušeno také ihned včetně vyplacení zůstatku na pokladně, nikde nebyl problém a doma jsem si v klidu znovu nastavil trvalé příkazy. Jenom na konci měsíce mi přišel papírový výpis od staré banky, protože jejich internetbanking zanikl s účtem.

0/0
10.11.2009 20:58

Host

spousta lidi

by strasne rada zmenila banku, jen zvednout zadek, je tak slozite, ze potrebuji narizeni z bruselu, ktere by to udelalo samo za ne, bez nutnosti delat vubec cokoliv. dost typicke pro populaci cz.pak je ovsem vporadku, ze to v nasem state vypada, jak to vypada.jsem ale rad za tu hrstku, ktera nasla tu vnitrni silu a bez potreby mit brusel u zadku, byla schopna sama zmenit bankovni dum.ta se snad i casem odhodla prevest sve ucty na seychely(ostatni nam budou od piva rikat, ze jsme urcite zlodeji a proto,ze odchazime pryc:-)ale my vime, ze jsme schopni pohnout svetem:-)

0/0
10.11.2009 18:28

lolek77

Re: spousta lidi

Voliči ČSSD neví co je to banka a ostatní si poradí i bez Bruselu:-P

0/0
10.11.2009 22:58

Host

Mám mbaňku a jsem šťastný

;-D

0/0
10.11.2009 16:39

Host

Re: Mám mbaňku a jsem šťastný

Mám Českou spořitelnu a jsem taky štastný.  Kolega má poštovní spořitelnu a je taky štastný. Co takovým příspěvkem řešíte. Spokojenost je věc individuálního posouzení každého klienta, někdo je spokojený, když neplatí žádné poplatky, jinému poplatky nevadí,ale je o to víc spokojený s portfóliem služeb a jejich kvalitou apod. Každému prostě vyhovuje něco jiného.

0/0
10.11.2009 16:54

Host

Re: Mám mbaňku a jsem šťastný

Jsi nějaký divný, když jsi rád za ty poplatky, které ČS účtuje. Zřejmě budeš zaměstnanec ČS a blbneš lidem hlavu.

0/0
10.11.2009 20:19

Host

Re: Mám mbaňku a jsem šťastný

každej není socka jako ty, která řeší nějakou tu stovku za poplatky, chápeš????

0/0
11.11.2009 6:31

Host

Re: Mám mbaňku a jsem šťastný

tim ale neospravedlnis svoji neschopnost odejit s CS ;-D

0/0
11.11.2009 12:53

Host

Re: Mám mbaňku a jsem šťastný

Nejsem zaměstnanec ČS a neříkám, že mám z poplatků radost, říkám jen to, že se dívám spíše na rozsah služeb a jejich kvalitu a to je pro mě podstatné a za to jsem ochoten i platit poplatky. A jelikož jsem se službami v ČS a jejich roizsahem, kvalitou spokojen maximálně, tak otázku poplatků vůbec neřeším, protože právě díky kvalitě a rozsahu těch služeb, které mi poskytují, nemusím řešit nějakou stovku sem a tam.

0/0
11.11.2009 11:16

Chytracisko

Všechno je průzračně jednoznačné?

Podle bank v takovém případě nese jednoznačně vinu klientova nová banka... pokud to ovšem původní banka nepos......re a nezepomene informaovat o nějaké platbě či inkasu ;-D Stejně to ale nakonec odnese klient, který si to měl zkontrolovat :-)

0/0
10.11.2009 15:31

lupenn

---

Haha...banku uz jsem zmenil sam...od ty doby co je net to jde v klidu z domova :-) Mel jsem sporitelnu a na urocich jsem mel z meho maleho zustatku asi tak korunu a dvacet haliru,minus sto Kc na poplatcich,a ted....uz dvakrat pres tri stovky za mesic...a ani korunu na poplatcich........

0/0
10.11.2009 14:23

Host

Re: ---

tý vado, ty seš ale borec!!!! Takhle to spořce nandat!!!

0/0
10.11.2009 15:19

Host

Re: ---

Samotný fakt nízkého úroku na běžném účtu a polatky ještě nemusí být důvedem ke změně banky. Podstatné je i jaké služby klient využívá, jaký jejich rozsah a kvalitu očekává. Většina rozumných lidí má běžný účet, kde jim chodí výplata, z toho účtu čerpají služby(trvalé příkazy, inkasa, platební karty, apod.) a k timu mají nějaký spořící účet klidně v jiné bance, kde je vyšší úrok a nejsou poplatky, zato tam mají spoustu jiných omezení a nekvalit, to ale na spoření nevadí.

Většina lidí co prchla bezhlavě od jedné banky a hleděla pouze na poplatky, tak nakonec splakala, sice nic neplatili, měli trochu solidní úrok,ale na druhou stranu za to taky nic nedostali a pokud už ano, tak hodně komplikovaně a za draho. Takže je to potřeba vždy zvážit ze všech pohledů a potřeb a nevypichovat pouze jednu věc.

0/0
10.11.2009 17:02

Host

Re: ---

ano bezhlave jsem uprchnul k jine bance a jsem rad, ze jsem to udelal.nikdy uz do banky nemusim, zmenim si pin karty na internetu, kdyz ho zapomenu:-)o nicem komplikvanem nevim, nic takoveho se nekonalo.jsem rad,ze jsete pocetna skupina klientu nasich bank, je ochotna za uplne normalni sluzby (zkratka bankovni) platit vysoke sumy.vyjmenujte mi nejake specialni sluzby, ktere od sve banky potrebujete, ze je muste platit zatem?ale radsi bych za takovy senzitivni pristup klientu k bankam a jejich platby byl radsi jako majitel jedne z bank:-)

0/0
10.11.2009 18:37

Host

Kodex bank

v kodexu bank jsem , kupodivu, nenašel  "banku inspirovanou klienty";-D

0/0
10.11.2009 13:15

RAT

Re: Kodex bank

protoze to jsou smejdi! Rusil jsem tam ucet, po 7 letech zadny zajem o klienta, zadne vyhody jako pro nove klietny, nic, je to pres 2 mesice (+- 70dni) a jeste mi od nich neprislo ukonceni BU a vypis za posledni mesic. Rikali, ze to muze trvat kvuli bankovni karte az 45 dni, ale ta je jiz pul roku propadla a nepouzivana, rocni poplatek samozrejme strhli a nehodlaji vratit ani pomernou cast. :-( Nehlede na to ze zdarma to mate pri urcitem obratu behem posledniho 1/2 jsem ho nedosahl +-1500,- zajimave, ze prichozi platby posilane 25-28. v mesici dorazily prvniho mesice nasledujiciho, takze se do obratu nezapocetli, ale petistovku za vedeni strhli behem pul hodiny. Kdyz se to stalo po druhe, tak jsem ucet u reifky zrusil.

Jinak zalozit novy ucet neni problem, rovnez tak aktivovat sipo a veskere trvale platby, schopny jedinec to ma za 1/2 hodky hotovo, ostatni za hodinu a nemusi se dohadovat s nejakou bankou, kde stejne nema zadnou zarukou a kontrolovanim stravi stejny cas ne-li delsi. :-(

0/0
10.11.2009 16:56

Host

Re: Kodex bank

jestli to nebude tim, ze nikdo z jejich klientu nemysli na to odejit?

0/0
10.11.2009 18:48

Host

Pokud někdo neumí sám změnit banku

tak vůbec nepotřebuje mít účet. Nebo by ho alespoň mít neměl, v jeho vlastním zájmu

0/0
10.11.2009 8:56

Chytracisko

Re: Pokud někdo neumí sám změnit banku

To je fakt, a jak to souvisí s článkem?

0/0
10.11.2009 15:32

Host

Re: Pokud někdo neumí sám změnit banku

Tak že každý průměrně vzdělaný člověk si dokáže banku změnit sám a nepotřebuje návod od novinářů a ještě k tomu špatný :)

0/0
10.11.2009 18:00

we_ah

?

Co je to proboha Banco Popolare? 8-o

0/0
10.11.2009 8:13

Viper1

Re: ?

Tradiční italská banka.

0/0
10.11.2009 11:12

Host

Re: ?

významná neapolská banka;-D

0/0
10.11.2009 13:13

petrph

a ono se to smí?

Přece když povolujete někomu inkaso ze svého účtu (třeba na plyn, elektriku,..) musíte mu to povolit - na určitý účet. Podobně si zavádíte trvalý příkaz, na všechno podpis nebo autentizace v ebankovnictví, přes telefon.

Najednou lup ho, banky si zavedou jakýsi kodex, a tím pádem jsou oprávněny Vaším jménem jednat s libovolným subjektem, nahlásit mu číslo Vašeho účtu, povolit mu

inkaso z Vašeho nového účtu, zavést trvalý příkaz a posílat peníze komukoliv, "poněvadž to tak bylo u staré banky" ????

0/0
10.11.2009 7:45

Host

Re: a ono se to smí?

Nevidím jediný důvod proč by tohle měla za mě dělat banka!

0/0
10.11.2009 8:15

Host

Re: a ono se to smí?

Pokud si to klient přeje , tak co ?

0/0
10.11.2009 12:32

Chytracisko

Re: a ono se to smí?

No tak poškodit tím nikoho nemůžou tak co..:-)

0/0
10.11.2009 15:34

Host

Re: a ono se to smí?

by jsi se divil co všechno banky můžou a co všechno o tobě ví

0/0
10.11.2009 20:26

moopy2

co je to zase za článek?

pokud někdo chce...změní banku klidně 5x do roka!

rušil sem ČS , založil sem si druhý učet souběžně u jiné banky a pak už si jenom v klidu převedl inkasa a trvalé příkazy. V práci nahlásil změnu učtu a měl sem klid...pak už sem jenom skáknul na pobočku a ten učet jim po asi 20 minutách jejich přemlouvání zrušil!

0/0
10.11.2009 6:30

Host

Re: co je to zase za článek?

V ČS tě přemlouvali? Mě ne, ani se nezaptali proč ruším, že by udělali nějakou výhodnější nabídku to mají asi zakázaný...

0/0
10.11.2009 8:58

Host

Re: co je to zase za článek?

No chvilku hučeli něco o výhodnějším uvěru...tak sem bábě řekl, že když sem vylezl v vysoké školy a měl ještě "holou pr- el" tak se mi vysmály když sem se byl ptát  na hypotéku..že ted už o jejich prachy nestojím...

0/0
10.11.2009 11:28

Host

Re: co je to zase za článek?

A vy si myslíte, že když přijdete do jiné banky " s holou pr..lí" tak se Vám nevysmějí? No pokud někdo poskytuje úvěry lidem "s holou pr...lí", tak to jsou většinou nebankovní půjčky s obrovským RPSN a nebo lichváři.

0/0
10.11.2009 17:06

Host

Re: co je to zase za článek?

No až mi na učet začala chodit výplata tak mi volali v neděli večer že mají pro mě připravený uvěr. Najednou!!

Nic..sem spokojenej tam kde jsem..i s hypotekou

0/0
10.11.2009 18:10

Host

Re: co je to zase za článek?

Nevím čemu se divíte, naprosto logický postup banky.

0/0
11.11.2009 11:11

Host

Re: co je to zase za článek?

zjevne ji uz dnes holou nema a to ma vedet kazda banka.a skoro kazda to vi .je ale cs kazda banka? ja odpoved na to mam.

0/0
10.11.2009 18:50

Host

Re: co je to zase za článek?

Co má vědět každá banka?Že každý kdo dostuduje bude apriori stoprocentně v budoucnosti schopen splácet úvěr? Tak být majitelem banky, tak do takového rizika nejdu, je běžné, že spousta absolventů škol má problémy s nalezením zaměstnání a trvá jim dlouho, než se zajistí natolik, aby si mohli dovolit splácet úvěry.

0/0
11.11.2009 11:14

kibl96

Re: co je to zase za článek?

presne.

minuly mesic jsem si zalozil novy ucet. nastavil jsem si inkaso... a uz mi zbyva jenom skocit do KB a zrusit tam svuj nevyhodny ucet.

tak jsem zvedavy jestli bude premlouvani. minule mne uz chteli nahnat do nejakeho uveru

0/0
10.11.2009 10:10

Host

Re: co je to zase za článek?

take miluji ty nabidky, mate-li u nas slusnou sumu, bez okolku vam pujcime asi tak desetinu, co nas mate:-)

0/0
10.11.2009 18:52

Host

komu se nelení, ten poplatky neplatí

Já už finanční ústav změnil dávno a nespoléhal jsem na pomoc banky.

Ono každá pomoc v závěru něco stojí.

0/0
10.11.2009 5:18





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.