Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slevy na dráze připomínají džungli. Vyžadujte radu od pokladní

Pokladník na nádraží se učí rok, aby zvládl všechny tarify, slevy a akce. Jak pak má ceny jízdenek pochopit laik? Webové stránky Českých drah mu k pochopení příliš nepomohou. Nejvíce informací získáte na nádraží u pokladny. V informační kanceláři se dozvíte jen, kdy a odkud jede váš vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Pokladní ČD

Loni v létě jsem chtěla využít slevu na jízdné ČD, pokud jsem cestovala na letní festival Colours of Ostrava vlakem. Naklusala jsem tedy na nádraží Praha - Vršovice a strávila u pokladny celkem asi 25 minut, protože ačkoliv tehdy visely všude možně plakáty o této akci (i po městech, ne použe na nádražích), paní pokladní neměla ani páru. Po několika telefonátech a pomoci dvou pracovníků jsem konečně dostala vytoužené jízdenky.

Takže tak je to s přehledností slev a znalostí pracovníků ČD.  

0/0
6.1.2010 14:09

Host

Nejen pochopit slevy CD

ale i vyznat se na jejich webu mi dalo nejednou hodne zabrat. Bylo by prima udelat vsem zivot jednodussi a nenechavat vyhodnoceni, ktera ze slev Bene+,train+, GO1 nebo xyzVLAK+ a desitky dalsich bude pro me nejvyhodnejsi - kdyz jedu JEDNOU trasu Praha Berlin - na uzivateli internetu. Zkratka mi prijde na hlavu studovat vsechny moznosti, delat si poznamky a absolvovat zdlouhavy proces vyberu na jehoz konci bude listek na vlak. A tak jsem radeji zasla na Hlavni nadrazi v Praze, aby mi nabidli uplne nejdrazsi variantu, ktera existuje v cele Evrope, a poradili: "To my nevime, co je na internetu!"

0/0
16.11.2009 12:15

Host

no nevím...

...zpáteční jízdenka byla levnější co pamatuju

a sleva pro dvě a více osob už tu je několik let...a to ani velice vlakem nejezdím a vím to!

0/0
14.11.2009 14:27

Host

Bordel

Vážení

Dělal jsem na dráze třicet let v různých funkcích, také ve funkci vlakvedoucího a mohu říci, že takový bordel jako je na ČD jsem již nikdy potom nezažil. Tolik paradoxů, nesmyslů,nezájmu,nepořádku to se málokde vidí. O jízdenkách, slevách není třeba vůbec diskutovat, jenom řeknu, že všude včetně různých těch drážních ředitelství, ministerstva a dalších nekončících úřadech nevědí mnoho o komerci dopravy mnoho. Mluví li mluvčí ministerstva na kameru, tak se to několik dní bifloval, aby alespoň něco špitnul, ale, zeptáte li, se ho třeba za pár dnů nato o čem mluvil, tak vám ručím, že bude jenom blekotat a nic vám neřekne, to mi věřte. Na vlastní kůži jsem tohoto reliktu minulosti poznal a není o co stát. Přeji hezký den.  Rv

 

0/0
12.11.2009 12:52

Kmet na Razgrad

Pokladní se učí rok?

To je divný...moje známá pracuje u ČD jako pokladní a z nuly do funkce jí to trvalo necelé dva měsíce...ale Lžidnes má vždycky pravdu...tak holt rok.;-D

0/0
12.11.2009 11:25

Biermann

Re: Pokladní se učí rok?

No omlouvam se, ale toto vam moc neverim. Vesmes vsechny funkce na draze vyzaduji znalost celkem znacneho mnozstvi predpisu (i kdyz u pokladni to bude jiste min nez  treba u vypravciho) a tak se mi nezda, ze by nekdo prisel a za 2 mesice uz mel vsechno z 0 naucene a udelana vsechna prezkouseni. Navic CD nejsou zrovna podnik, ktery by houfne nabiral lidi bez jakekoliv dopravni prupravy. Spis se ted dlouhodobe lidi zbavuje.

0/0
17.11.2009 21:21

Host

Re: Pokladní se učí rok?

Předpisů je sice dost, ale není žádný důvod proto, aby je musel znát člověk dělající jenom komerci, který se s provozem setká leda když jede z práce.

0/0
17.11.2009 21:31

Biermann

Re: Pokladní se učí rok?

No je otazka, jak to to maji ve stanicich typu Praha/Brno, kde je to skutecne jen prodavacka. Nicmene u mensich trati mely pokladni predepsanu znalost celkem dost  predpisu (byvalo to i kvuli tomu, ze musely znat jak predpisy pro osobni, tak nakladni pokladnu). Jinak nevsazel bych na to, ze drahy urcuji znalost predpisu prilis specificky. Treba  prave vypravci musi take znat ruzne dopravni predpisy typu zabezpecovacich zarizeni, se kterymi se pri praci vubec nesetkava. Napr. dela na lokalni trati a bez toho, aby udelal poznani, nemuze jit pracovat bez zacviku do jine stanice. I presto ale musi znat vsechny veci, se kterymi se muze setkat treba jen na koridorovych tratich. V tomto drahy nejsou moc flexibilni. Je jednodussi rict, ze pozice Vypravci musi znat techto 20 predpisu a pokladni 10 predpisu nez rikat, ze vypravcimu v Horni Dolni staci predpisu 5, ve Stredne Velke Dolni 12 a v Praze 20.

0/0
18.11.2009 19:28

radim36

systém slev na ČD

je asi zhruba tak složitý jako jedno životní investiční pojištění. Na školeních prodejců proberou za dva dny tři taková pojištění.  Takže systém slev ČD se dá v pohodě vyškolit během týdenního školení a to ještě pátek vypustí, aby měli prodloužený víkend a ještě zbude plno času na školení, jak se na lidi uza pokladnou usmívat nebo   jak asertivně zvládnout potížistu nebo opilce.

0/0
11.11.2009 22:10

dedko

Česká republika bude zřejmě

špičkovou zemí v tom, jak z jednoduché věci udělat složitou a jak  a co  nejvíce zkomplikovat !

0/0
11.11.2009 16:41

Host

Re: Česká republika bude zřejmě

meleš nesmysly.. stačí používat hlavu a vyznáte se v tom v pohodě;-)

0/0
11.11.2009 17:13

Host

Nesmyslná pravidla

Spíš než systém slev mi vadí nesmyslná pravidla co májí ČD zavedena.

Třeba tohle se mi stalo - Jel jsem na pohřeb do Broumova a tak si koupil zpáteční lístek. Jelikož z Broumova mnoho vlaků nejezdí, vzali mě příbuzní autem do Náchoda, kde jsem nastoupil do vlaku a pokračoval ve zpáteční jízdě. Problém byl v tom, že ten vlak nevyjížděl z Broumova a já jsem taky nepřijel z Broumova vlakem a tak došlo k PŘERUŠENÍ JÍZDY.

Z mýho hlediska jsem drahám ušetřil náklady, že mě nemusely ten kousek přepravovat vlakem, ale průvodčí to viděl jako přestupek a požadoval pokutu. Jízdenku jsem měl platnou a jen jsem zpáteční cestu nastoupil o kousek blíž k cíli, tak sakra proč bych měl platit pokutu. Podle selský logiky je to jejich pravidlo totální nesmysl ale hádat se o tom s průvodčím nejde,... prý by měl pak problémy u revizora, kdyby se na to přišlo. A těch nesmyslů tam bude víc.

0/0
11.11.2009 13:47

Host

Re: Nesmyslná pravidla

odkud kam jste jel?

0/0
11.11.2009 13:51

Autobus s tykadlama

Re: Nesmyslná pravidla

A kdo vám dokáže, že jste z broumova vlakem nepřijel? ve spoustě vlaků ( vůbec v takových prdelích ) vůbec průvodčí nepřijde aby vám označil jízdenku...

0/0
11.11.2009 13:54

Host

Re: Nesmyslná pravidla

Kdybych přijel tak by se nic nedělo. Měl jsem koupenou zpáteční jízdenku z Opočno do Broumova (tedy přes Náchod). Akorát cestu z Broumova do Náchoda jsem na zpáteční cestě absolvoval jinak.

0/0
11.11.2009 13:59

Host

Re: Nesmyslná pravidla

Teď nevim co na to říct a co vůbec nutí lidi na diskusi tlachat takovýhle kraviny. Pokud nejede delší trasou nebo prostě úplně jinudy tak je jedno jestli jedete na zpáteční z Broumova nebo Náchoda. To je jako bych si koupil elišku z Plzně do Ostravy a nastoupil do pendolina v Praze a průvodčí po mě chtěl pokutu, že jsem do Prahy nejel vlakem, protože tu jízdenku nemam označenou

0/0
11.11.2009 14:04

Autobus s tykadlama

Re: Nesmyslná pravidla

To dělám běžně.

 jedu na eLišku Jihlava-Brno, nastupuje v H.Brodě a nikdo to neřeší

případně potřebuje z pardubic do brna, Štastnou eLišku z Pardubic už nemaj, tak si ji koupím z Prahy, nebo Hradce ... Takže bu´d je blbec průvodčí, nebo si někdo nepřečetl podmínky užití eLišky,...

0/0
11.11.2009 14:12

miropiro

Re: Nesmyslná pravidla

Já bych s tím byl opatrný. Nejsem si jist, jestli bych si to dovolil na trase Ústí nad Labem - Brno, že bych jel až z Prahy.

0/0
11.11.2009 16:34

Ruler

Re: Nesmyslná pravidla

to já dělám bežně... jedu z Prahy do Brna a kupuju šťastnou elišku ČB-Brno, páč ta je jen za 120 :-) v podménkách je, že můžete jet po trase té a nebo kratší, což splňuju

0/0
11.11.2009 17:30

miropiro

Re: Nesmyslná pravidla

A jo, fakticky je to tam uvedeno. A jak to vysvětlíte průvodčímu? Že jste ho nepotkal? V rychlíku do Prahy z ČB průvodčího nejspíš potkám.

0/0
11.11.2009 19:08

a8nn

Re: Nesmyslná pravidla

Z podmínek elišky:

1.6. jízdenka platí pouze ve 2. voz. třídě po uvedené trase (případně po kratší trase v souladu s ustanovením tarifu TR 10);

0/0
11.11.2009 19:32

Autobus s tykadlama

Re: Nesmyslná pravidla

Průvodčímu nemám co vysvětlovat.Že mám zaplacenou cestu UL - BR, a jedu jen úsek PH- BR, to je můj problém, vlasně jsem nevyužil celou zaplacenou službu. Podmínky T1čky neporušuju

0/0
11.11.2009 19:40

Ruler

Re: Nesmyslná pravidla

ještě se mi nestalo, že by se někdo ptal... a to je na lístku vidět, že jsem si ho vyzvedl v automatu na Holešovicích, tudíž jsem z Budějic ani jet nemohl...

0/0
11.11.2009 22:39

miropiro

Re: Nesmyslná pravidla

Dobře vyR^

0/0
12.11.2009 13:10

radim36

Re: Nesmyslná pravidla

Předpokládám, že ČB jsou České Budějovice.   Ale trasa  České Budějovice Brno  nemá nejkratší trasu přes Prahu. Nejkratší trasa vede z Budějovic přes Veselí nad Lužnicí, Jindřichův Hradec, Jihlavu , prostě spodem mimo Prahu.  Pokud na té jízdence České Budějovice Brno není přímo napsáno, že to je přes Prahu, nastupujete v Praze načerno, tam nemáte co dělat. Správně by jste si měl z Prahy dokoupit cestu do Havl Brodu nebo až do Jihlavy a teprve odtamtuď dojet do Brna na Elišku ČB-Brno

0/0
11.11.2009 22:23

Ruler

Re: Nesmyslná pravidla

nemáte pravdu, pane - v podmínkách užití elišky je pro trasu ČB-Brno uvedeno, že ji lze použít jak po trase přes Jihlavu, tak po trase přes Prahu... stejně jako třeba z Brna do Zlína můžu jet přes Břeclav nebo přes Přerov... :-)

0/0
11.11.2009 22:43

radim36

Re: Nesmyslná pravidla

Aha, tak to jsem nevěděl, dík za informaci. Ono ta trasa spodem je sice o dost kratší a taky rychlíková, ale kvalitou o dost horší.....

0/0
12.11.2009 11:50

Autobus s tykadlama

Re: Nesmyslná pravidla

Ono záleží, co je na ní napsáno ze směrování. Vaše trasa nesmí být kilometricky delší.

Třeba Jihlava-Brno má uvedeno směrování přes Brod, logicky bych čekal, že bude vyžadována jízda nejkratší relací - tedy přes Třebíč. ( Což je trasa dost hustá, jednokolejka, čekání na křižování a od 70. let se uvbažuje o přeložce, nebo zdvojkolejnění, tudíž mimo nezbytného není do trati investováno a tomu odpovídá rychlost......)

0/0
12.11.2009 13:31

Ruler

Re: Nesmyslná pravidla

ještě dodám, že na jízdence je vždy uvedena trasa delší, takže ČB-Pha-Brno (ale můžete jet i spodem), z Brna do Zlína je uvedeno přes Břeclav, ale můžete zvolit i kratší (kilometrově) trasu přes Přerov atd...

0/0
12.11.2009 13:58

Autobus s tykadlama

Re: Nesmyslná pravidla

V podmínkách použití eLišky není nikde uvedeno, že MUSÍM projet CELOU trasu.

Často jedu i jinou relací, než je na ni uvedeno, důležité je, že alternativní trasa musí být stejně dlouhá, nebo kratší. na eLišce Brno-Jihlava je směrování přes Tišnov, Žďár a H. Brod, naprosto běžně jezdím přes Náměš´t a Třebíč.Praha brno můžete jet jak přes Třebovou, tak přes Brod a Žďár, ale už ne přes Jihlavu a Třebíč.

Průvodčímu nemám co vysvětlovat.Že mám zaplacenou cestu UL - BR, a jedu jen úsek PH- BR, to je můj problém, vlasně jsem nevyužil celou zaplacenou službu.

0/0
11.11.2009 19:39

Chytracisko

Re: Nesmyslná pravidla

Bodejť, ale jsou lidi kteří by se báli vystoupit dřív, aby třeba nemuseli platit pokutu za předčasné ukončení jizdy ;-D;-D;-D

0/0
11.11.2009 20:54

miropiro

Re: Nesmyslná pravidla

Pokud jde o eLišku z Jihlavy do Brna, tak zde to je kvůli větší nabídce spojů, byť spoje Jihlava - HavlBrod jsou spíše na ústupu. Kilometricky je to kratší přes Třebíč, nicméně je to jejich dobrá vůle na této trase. Časově je to zhruba stejně.

0/0
11.11.2009 20:56

Autobus s tykadlama

Re: Nesmyslná pravidla

Jihlava - brod na ústupu??? Vždy´t to je přípoj na hlavní dálkovou trať !?

Co jsem za ta léta, co jezdím vypozoroval, tak více lidí jezdí do Brna právě přes Brod. ono to je totiř delší a s přestupem, ale rychlejší. Tra´t přes Žďár je kvalitnější, líp trasovaná a tudíž umožňuje vyšší rychlost ( většina tratě byla postavená jako přeložka až v 5O. letech). Na této relaci také ve srovnání s třebíčskou jezdí na pražských rychlících lepší soupravy, částečně z německých vozů. Přes Třebíč hojně jezdí i na rychlících motoráky ze 70. let bez kupéček, občas dokonce almary tažené kocourem, což je fakt masochismus. na Třebíčské relaci je víc stanic, v nichž stavírychlíky, takže to je tak o 3/4 hodiny pomalejší. Pražák staví pouze v Přibyslavi, Žďáře, Tišnově, Kuřimi a v Brně,Kénigu. A na hlavním staví na 1 nebo 2. nástupišti, ne někde v polích za zatáčkou ( 5.nástupiště)

0/0
11.11.2009 22:11

a8nn

Re: Nesmyslná pravidla

To nejsou německé vozy, jenom se MOVO při rekonstrukci v 90. letech v Německu inspirovalo.

0/0
11.11.2009 22:56

Host

Re: Nesmyslná pravidla

Tak buď se ty pravidla nějak změnila nebo je blbec ten průvodčí. A jel jsem to na normální zpáteční jízdenku, žádnou elišku apd. Ale to je jedno. Uvedl jsem to jen jako příklad co mi na drahách vadí víc než ten nepřehledný systém slev.

A diskuze jsou snad od toho, aby si každý mohl vyjádřit svůj názor, ne?

0/0
11.11.2009 14:32

a8nn

Re: Nesmyslná pravidla

Blbec je průvodčí, viz bod 85 SPPO: Za prerušení jízdy se považuje skutecnost, kdy cestující >vystoupí z vlaku< a pokracuje v jízde v dobe platnosti jízdenky...

Vy jste do něj ani nenastoupil, nemůže se tedy jednat o přerušení jízdy.

0/0
11.11.2009 18:02

Autobus s tykadlama

Re: Nesmyslná pravidla

Jo, uvědomil jsem si pozdě, že mluvíte o běžné zpáteční, ne o Lišce.

Ovšem blbec je v tomto případě průvočí, to opravdu není přerušení jízdy.

když mi ujel přípoj a musel jsem počkat hodinku na další,taky to na mě zkoušel s přerušením jízdy;-D

0/0
11.11.2009 19:44

Host

Eliška

Od 13.12. Eliška Praha - Ova za 260 Kč, respektive za 300, kdzž už nebude šťastná ;-)

0/0
11.11.2009 13:47

Host

Re: Eliška

zdroj???

0/0
11.11.2009 13:49

Host

Re: Eliška

zdroj nový tarif ČD, kerý bude představen snad v dohledné době R^

0/0
11.11.2009 14:52

Host

Re: Eliška

v tom případě odchází eliška do věčných lovišť:-/

0/0
11.11.2009 14:57

Host

Re: Eliška

Elišku nenajdeme v tarifu, ale v Přepravním a tarifním věštníku MD, ceny ale sedí...

0/0
11.11.2009 15:36

miropiro

Re: Eliška

Ä týká se to všech relací nebo výslovně pro tuto relaci?

0/0
11.11.2009 16:40

Host

Re: Eliška

Jojo všechny relace podraží....a taky bude zrušena jízdenka ČD Net pro dvě až pět osob, zůstane jen ČD Net pro jednu osobu ovšem už ne za 400, ale za 600 Kč

0/0
11.11.2009 20:31

miropiro

Re: Eliška

Loňské zdražení jsem pochopil, eLišky se staly populárnější, tak to zvedly dráhy o 20,-Kč.

Ale jestli je toto pravda (ať hledám, jak hledám, tak ten věštník nikde nenacházím), tak nevycházím z údivu.

eLišku vnímám jako jednu z nejzajímavějších jízdenek od ČD, neboť dříve za 140 Kč nebo za 160 Kč z Brna do Liberce to je bezkonkurenční cena. Takhle to zdraží a zřejmě se vyplatí jet busem do Prahy a pak do Liberece.

Zvýšením ceny na relaci Praha Brno dosáhnou leda toho, že to bude dražší než moje zákaznické jízdné, které je cca. 236 Kč. Super. Díky, že musím jet busem, kterej nemusím.

0/0
11.11.2009 21:04

Host

Re: Eliška

Neděste mě! Je to vážně pravda???? Abych začal zas jezdit stopem :-/

0/0
11.11.2009 21:56

Autobus s tykadlama

Re: Eliška

Ano, je to cena mimořádně zajímavá (Ostrava- plzeŇ za 160, někdy i za 120. Tomu bus ani auto prostě konkurovat nemůže), ale bohužel silně podnákladová. dalo se čekat, že jednotná cena eLišky se neudrží věčně.A bzla oblíbená, poslední dobou se Štastná Liška scháněla dost blbě.Mimochodem na zmíněné relaci Ji-BR už v základní ceně 160 není zajímavá ani dnes, zákaznické jízdné vycházi na míň. Rovněž UL-PR, tam už je mrtvá dávno.

Poslední dobou většinou jezdím do Brna s SA, vlakem akorát když ma Jančura vyprodáno, takže holt dám vydělat i jiným bus dopravcům ( teda kromě ICOMu, ty jejich mrňavý mercedesy fakt nemusím;-€ ).

A do LB jezdím busem už pár let, ta klikatá tra´t z prahy od té doby co stojí dálnice nemá šanci.(Teda spíš do jablonce nad Nisou a šalinou do LB, sehnat jízdenku PR - LB do žluťáka je větší umění, než zařídit v Tibetu demokracii...)

0/0
11.11.2009 22:26

miropiro

Re: Eliška

Jihlava Brno jsem sehnal v dubnu i v květnu za 80,-Kč - že by teď  větší zájem??

0/0
12.11.2009 13:04

Autobus s tykadlama

Re: Eliška

Ono záleží, na kdy ji scháníte. V pátky a neděle je o ni mnohem větší zájem, bo študentíci jezděj za maminkama:-P.V Brně musíte pro eLišku  k automatu na hlaváku ráno cestou do práce, než se študenti vychrápou a skoupěj je. A nebo hned minutu po půlnoci na eshopu.

Ož aby měli zase konec semestru...

0/0
12.11.2009 13:26

Host

ČD jsem znovuobjevila

asi před dvěma lety, předtím jsem je zásadně popírala. Ovšem po zkušenostech se žlutými autobusy SA na lince Brno-Praha jsem jednou jela vlakem. Moje zkušenost: EC jede každou hodinu, délka jízdy 2h 45 min (bus 2 h 30 min - pokud je D1 průjezdná ), cena téměř stejná - s in kartou 237,- Kč, ovšem eLiška 160,- anebo 120,- !!! Kč (bus 200,- Kč), pohodlí s busem nesrovnatelné - dost místa i pro nás vyššího vzrůstu, výběr, kam si sednu... takže pokud dnes cestuji z Brna do Prahy, volím jednoznačně ČD. Nevím, jak je to na lokálních tratích, a taky vím, že v této organizaci je strašné moc problémů (máme v rodině 2 "ajzlboňáky"), ale EC a SC už je na úrovni srovnatelné s Německem, Rakouskem atd. In kartu jsem si kouúila eště před zdražením za 660,- kč, ale už teď  vím, že i za 990,- se mi vyplatí a návratnost je v mém případě tak za půl roku.

0/0
11.11.2009 13:28





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.