- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Loni v létě jsem chtěla využít slevu na jízdné ČD, pokud jsem cestovala na letní festival Colours of Ostrava vlakem. Naklusala jsem tedy na nádraží Praha - Vršovice a strávila u pokladny celkem asi 25 minut, protože ačkoliv tehdy visely všude možně plakáty o této akci (i po městech, ne použe na nádražích), paní pokladní neměla ani páru. Po několika telefonátech a pomoci dvou pracovníků jsem konečně dostala vytoužené jízdenky.
Takže tak je to s přehledností slev a znalostí pracovníků ČD.
ale i vyznat se na jejich webu mi dalo nejednou hodne zabrat. Bylo by prima udelat vsem zivot jednodussi a nenechavat vyhodnoceni, ktera ze slev Bene+,train+, GO1 nebo xyzVLAK+ a desitky dalsich bude pro me nejvyhodnejsi - kdyz jedu JEDNOU trasu Praha Berlin - na uzivateli internetu. Zkratka mi prijde na hlavu studovat vsechny moznosti, delat si poznamky a absolvovat zdlouhavy proces vyberu na jehoz konci bude listek na vlak. A tak jsem radeji zasla na Hlavni nadrazi v Praze, aby mi nabidli uplne nejdrazsi variantu, ktera existuje v cele Evrope, a poradili: "To my nevime, co je na internetu!"
...zpáteční jízdenka byla levnější co pamatuju
a sleva pro dvě a více osob už tu je několik let...a to ani velice vlakem nejezdím a vím to!
Vážení
Dělal jsem na dráze třicet let v různých funkcích, také ve funkci vlakvedoucího a mohu říci, že takový bordel jako je na ČD jsem již nikdy potom nezažil. Tolik paradoxů, nesmyslů,nezájmu,nepořádku to se málokde vidí. O jízdenkách, slevách není třeba vůbec diskutovat, jenom řeknu, že všude včetně různých těch drážních ředitelství, ministerstva a dalších nekončících úřadech nevědí mnoho o komerci dopravy mnoho. Mluví li mluvčí ministerstva na kameru, tak se to několik dní bifloval, aby alespoň něco špitnul, ale, zeptáte li, se ho třeba za pár dnů nato o čem mluvil, tak vám ručím, že bude jenom blekotat a nic vám neřekne, to mi věřte. Na vlastní kůži jsem tohoto reliktu minulosti poznal a není o co stát. Přeji hezký den.
To je divný...moje známá pracuje u ČD jako pokladní a z nuly do funkce jí to trvalo necelé dva měsíce...ale Lžidnes má vždycky pravdu...tak holt rok.
No omlouvam se, ale toto vam moc neverim. Vesmes vsechny funkce na draze vyzaduji znalost celkem znacneho mnozstvi predpisu (i kdyz u pokladni to bude jiste min nez treba u vypravciho) a tak se mi nezda, ze by nekdo prisel a za 2 mesice uz mel vsechno z 0 naucene a udelana vsechna prezkouseni. Navic CD nejsou zrovna podnik, ktery by houfne nabiral lidi bez jakekoliv dopravni prupravy. Spis se ted dlouhodobe lidi zbavuje.
je asi zhruba tak složitý jako jedno životní investiční pojištění. Na školeních prodejců proberou za dva dny tři taková pojištění. Takže systém slev ČD se dá v pohodě vyškolit během týdenního školení a to ještě pátek vypustí, aby měli prodloužený víkend a ještě zbude plno času na školení, jak se na lidi uza pokladnou usmívat nebo jak asertivně zvládnout potížistu nebo opilce.
špičkovou zemí v tom, jak z jednoduché věci udělat složitou a jak a co nejvíce zkomplikovat !
meleš nesmysly.. stačí používat hlavu a vyznáte se v tom v pohodě
Spíš než systém slev mi vadí nesmyslná pravidla co májí ČD zavedena.
Třeba tohle se mi stalo - Jel jsem na pohřeb do Broumova a tak si koupil zpáteční lístek. Jelikož z Broumova mnoho vlaků nejezdí, vzali mě příbuzní autem do Náchoda, kde jsem nastoupil do vlaku a pokračoval ve zpáteční jízdě. Problém byl v tom, že ten vlak nevyjížděl z Broumova a já jsem taky nepřijel z Broumova vlakem a tak došlo k PŘERUŠENÍ JÍZDY.
Z mýho hlediska jsem drahám ušetřil náklady, že mě nemusely ten kousek přepravovat vlakem, ale průvodčí to viděl jako přestupek a požadoval pokutu. Jízdenku jsem měl platnou a jen jsem zpáteční cestu nastoupil o kousek blíž k cíli, tak sakra proč bych měl platit pokutu. Podle selský logiky je to jejich pravidlo totální nesmysl ale hádat se o tom s průvodčím nejde,... prý by měl pak problémy u revizora, kdyby se na to přišlo. A těch nesmyslů tam bude víc.
Od 13.12. Eliška Praha - Ova za 260 Kč, respektive za 300, kdzž už nebude šťastná
asi před dvěma lety, předtím jsem je zásadně popírala. Ovšem po zkušenostech se žlutými autobusy SA na lince Brno-Praha jsem jednou jela vlakem. Moje zkušenost: EC jede každou hodinu, délka jízdy 2h 45 min (bus 2 h 30 min - pokud je D1 průjezdná ), cena téměř stejná - s in kartou 237,- Kč, ovšem eLiška 160,- anebo 120,- !!! Kč (bus 200,- Kč), pohodlí s busem nesrovnatelné - dost místa i pro nás vyššího vzrůstu, výběr, kam si sednu... takže pokud dnes cestuji z Brna do Prahy, volím jednoznačně ČD. Nevím, jak je to na lokálních tratích, a taky vím, že v této organizaci je strašné moc problémů (máme v rodině 2 "ajzlboňáky"), ale EC a SC už je na úrovni srovnatelné s Německem, Rakouskem atd. In kartu jsem si kouúila eště před zdražením za 660,- kč, ale už teď vím, že i za 990,- se mi vyplatí a návratnost je v mém případě tak za půl roku.