Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vánoční nákupy přes internet plaťte na dobírku. Nenaletíte

Malé drama se z vánočního nakupování přes internet stává ve chvíli, kdy narazíte na neseriózního obchodníka. Třeba takového, který vám za předem zaslané peníze nepošle vůbec nic. Podle odborníků se vyplatí platit na dobírku až poté, co zboží držíte v ruce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

vánoční nákupy

budu moc ráda, když si najdete chvilku na vyplnění dotazníku o vánočních nákupech:  http://vanoce-a-nakupy.vyplnto.cz trvá to fakt jen chvilku, díky. :)

0/0
8.12.2009 13:05

Host

Nevyzvednuté zboží

Provozuji kamenný shop i internetový eshop. 90% zákazníků si zboží vyzvedne bez problémů, ale z těch 10% člověk často vykvete:)Člověk zjistí, že lidé jsou opravdu velmi různí. Tak třeba si zákazník objedná zboží a druhý den, když ho dopravce rozváží  tak ho zákazník nepřevezme a tak mu voláme. Copak se děje? A zakazník nám mile oznámí, že si to rozmyslel. Asi se špatně vyspal chudinka. A další člobrda nám barvitě vyprávěl, jak mu kamarád dluží už 10 let peníze a on si myslel, že mu to ted vrátí a tak si objednal zboží.Ale kamarád zřejmě prachy nevrátil.Anebo si týpek objedná zboží a my mu ho doručíme do druhýho dne, ale on zapomněl, že už ráno v sedum odjíždí na dovolenou. Jinak co se týče toho, jak poznat solidní obchod na netu tak myslim, že by měl mít i kamennou pobočku, kde se dají všechny trable řešit osobně. A zákazníkům radím ještě před objednáním zkušebně zavolat a informovat se o výrobku o který mají zájem. I po telefonu se dá ledascos poznat.

0/0
19.11.2009 13:11

Host

Cihla na dobírku

O podobných legrágkách autor zřejmě neslyšel. Peníze z dobírky jdou obvykle na účet bez udání skutečné adresy odesílatele a poslat ve 14 denní lhůtě zpět, je jen vyhození peněz za poštovné.

0/0
18.11.2009 7:27

Host

jedině klasika v obchodě!

přes net to jsou i jiné starosti...jako třeba případná reklamace a to nemluvím o oděvech a obuvy(velikosti,materiál a pod.)

0/0
14.11.2009 18:40

Orlaya

věc názoru

Za sebe myslím že je to otázka slušnosti u obou stran a to jak u toho kdo prodává tak i u toho kdo nakupuje. Lidé jsou a budou nepoctiví stejně jakko jsou a budou poctivci. Někdo přes internet nakupuje všechno a je spokojen. Někdo prodává přes internet a je nešťastný z toho že se mu zásilky vrací nevyzvednuté zpět.Znám případy z obou stran. Podle mě má víc možností zákazník může si sehnat o firmě která prodává informace ale prodejce si zákazníka oťuknout nemůže.

0/0
12.11.2009 20:07

Host

databáze

ahoj provozuji velký eshop, a těch debilů co nepřebírají zásilky je opravd uhodně, eviduji je v databázi a zboží musejí vždy platit pouze převodem !!

0/0
12.11.2009 17:23

Hip

Re: databáze

to bude opravdu velký eshop;-D;-D;-D

0/0
12.11.2009 18:29

Host

Re: databáze

To jsou řesně oni. Mají velký eshop, všechno v něm na skladě, dodání obvykle do 24 hodi, ale ve skutečnosti tam pobíhají jen myši. Máte kulový e ne velký eshop. Zaplatíte a pak čekáte a čekáte a čekáte....

0/0
12.11.2009 18:30

S.trochou.do.mlyna

Re: databáze

Čekáte, protože ten rádoby eshop vám žádané zboží teprve objednává ve velkoobchodě (i když ho má v nabídce s poznámkou "na skladě"). A když ho nesežene, tak máte jen smůlu a ztratíte několik dní. Když není času nazbyt, je skoro lepší si telefonicky ověřit, jestli to "na skladě" je myšleno doopravdy..

 

0/0
12.11.2009 23:36

Host

Re: databáze

a jaký je rozdíl v tom, jestli so to nevyzvedne nebo ti do 2 týdnů bez udání důvodu vrátí?

0/0
12.11.2009 20:19

Host

Re: databáze

Podle obchodních podmínek - objednávka je závazná.

Pokud si balíček nepřevezmete, většinou to eshopy předávají exekutorům, a pak se vymáhá těch 60-90 kč poštovného + náklady na rozhodčí řízení + náklady na exekuci. Suma sumárum, nepřevzatý balík může vyjít i na 9000 Kč.

Pokud se zboží nelíbí (po převzetí balíčku), můžete jej do 14 dní vrátit.

Některé eshopy to dělat nechtějí, ale my jsme už ztratili trpělivost, takže po odeslání balíku pošleme email s číslem balíčku, a když se vrátí, rovnou to běží na exekuci.

Ještě nějaký dotaz ?

0/0
14.11.2009 3:16

Host

Re: databáze

To je ale blbost! Co to tady zkoušíte? Jednak nikdo nikomu nedokáže, že to na netu objednal on a druhak jakákoliv exekuce v tomto případě opravdu nemá oporu v zákoně. Tak tady ze sebe nedělej blba.

0/0
18.11.2009 13:10

Host

Proboha

co se na idnes dostane jako clanek, to by jeden zasl.

Moje rady. V zadne pripade nekupujte na dobirku! Je to drazsi a nikdo, opakuji nikdo, vam nezaruci, ze vam zbozi bude doruceno.

Kdyz uz musite na internetu zaplatit predem, tak vzdy platebni kartou a hlidat, jestli zbozi doslo ve stanoveny termin. Pokud ne, transakci v bance zrusit.

Nejbezpecnejsi zpusob nakupu pres internet je, kdyz pres internet objednate a na pobocce zaplatite a zbozi si primo prevezmete. Pokud danemu obchodu verite, muzete v tomto pripade i zaplatit predem kartou a zbozi si vyzvednout osobne. Pokud nemate moznost si zbozi osobne vyzvednout, nikdy, opakuji NIKDY, si nenechavejte posilat zbozi ceskou postou. Vyberte si nektereho z trojice UPS/DHL/PPL, opakuji NIKDY ceskou postou. :-)

Neverte zadnym blbym ceskym certifikatum. Kdyz platite kartou vzdy si overte, ze stranky jsou https a maji platny SSL certifikat.

0/0
12.11.2009 17:19

Host

Re: Proboha

koukam ze muj prispevek se jaksi divne zobrazuje ... tady je chybejici cast

Nejbezpecnejsi zpusob nakupu pres internet je, kdyz pres internet objednate a na pobocce zaplatite a zbozi si primo prevezmete. Pokud danemu obchodu verite, muzete v tomto pripade i zaplatit predem kartou a zbozi si vyzvednout osobne. Pokud nemate moznost si zbozi osobne vyzvednout, nikdy, opakuji NIKDY, si nenechavejte posilat zbozi ceskou postou. Vyberte si nektereho z trojice UPS/DHL/PPL, opakuji NIKDY ceskou postou. :-)

Neverte zadnym blbym ceskym certifikatum. Kdyz platite kartou vzdy si overte, ze stranky jsou https a maji platny SSL certifikat.

0/0
12.11.2009 17:23

Host

Re: Proboha

Už 2x se mi stalo, že mě PPL hnalo k nim na pobočku, protože prostě v době, kdy jezdí, nebývám doma. Takže jaký je to rozdíl oproti České Poště?  Ta je aspoň blíž.

Jinak souhlasím, když mě na dobírku někdo pošle místo zboží cihlu, co mi chytrý redaktor idnes poradí udělat?

0/0
12.11.2009 17:44

Host

Re: Proboha

Co to je za pitomost? Ve slušném intenetovém obchodě máe několik druhů dopravy. Můžete si vybrat. Kuúuji zboží zásadně na dobírku. Pokud nakoupíte více jak za 10 000 Kč, je vše grátis. Ještě se mi nestalo, že by zásilka nedorazila. U PPL ji můžete sledovat přes internet u DPD vám zasilatel zavolá a domluví si hodinu na převzetí. Malým internetovým pbchodům by vahovovalo zaplatit předem. Vychloubájí se, cio všechno je skladem a když zaplatíte, trvá doručení třeba několik dní, než prodejce sboží sežene. Zboží jste již zaplatil a nejde objednávku hned tak zrušit. Dobírka je nejspolehlivější. A ten pán, co nám nadává do devilů je přesně ten, na kterého bych se nespoléhal.

0/0
12.11.2009 18:22

filc

Re: Proboha

Nevim jestli reagujete na muj prispevek nebo ne, protoze jaksi nevidim souvislost. Ale budiz.

Ve vasem prispevku je jeden z neduhu prave ceskeho internetoveho obchodovani. Obchody si za dobirku/balne atp. nechavaji celkem casto uctovat solidni palky. A imho mit 10k dobirku ve zbozi, to aby clovek koupil pracku. :)

Nemam nic proti PPL ci jinym (krom ceske posty), ktery vam balicek na dobirku doruci. Dobirka vam ale negarantuje, ze ve zminenem balicku budu to, co jste si objednal. Stejne musite zaplatit predem, nez balicek rozdelate.

A to je ten kamen urazu. Pokud platite kartou predem, lze penize vzit zpet kdykoliv a celkem jednoduse. Pokud platite PPLku ci jine dorucovaci sluzbe, tak vezte, ze vam penize nevrati. Musite se obratit primo na prodejce.

V prispevku mate jednu kravinu. Ze objednavku nelze hned tak zrusit. Objednavku pres internet lze zrusit kdykoliv bez udani duvodu do 14 dnu. Vyjimkou jsou veci jako treba jidlo, ktere snite atp. :)

0/0
12.11.2009 18:44

Host

Re: Proboha

Co to je? To by se vám hodilo. Zaplatit předem a pak si zboží vyzvednout osobně???? Zaplatím při převzetí a vyjde to přece na stejno. Stejně tam jít musím.

0/0
12.11.2009 18:27

Hip

Re: Proboha

když si proto musím osobně, tak si to i osobně vyberu a už vůbec nebudu platit dopředu

0/0
12.11.2009 18:30

filc

Re: Proboha

Vyjde to nastejno, jen si usetrim frontu na kase a jdu si prevzit hned zbozi. V tom je ten figl. :)

0/0
12.11.2009 18:45

svarak z krabicoveho vina

Re: Proboha

No jo, na kase, tam jsou vždycky strašně dlouhý fronty... :-P

0/0
13.11.2009 12:15

Krak

Re: Proboha

Narozdíl od PPL mi pošta ještě balík neztratila...

0/0
20.11.2009 23:21

anybodyelse

Neseriozni zakaznici

Tak ja to vidim zase z druhe strany. Provozuji maly internetovy obchod, vetsina zakazniku jsou solidni, ale bohuzel najdou se i taci, co si neco objednaji a pak si ani pres opakovane upominky balik nevyzvednou. Takze prijdu o postovne, ktere jsme musel zaplatit, cas, ktery jsem musel venovat baleni zasilky atd atd...

Zkuste nekdy napsat clanek o nepostivych zakaznicich. :-)

Clenem nejake asociace internetovych obchodu se stat nehodlam. Abych jim platil 1000Kc mesicne za nic je trochu draha a podle me neefektivni reklama....

0/0
12.11.2009 16:32

Hip

Re: Neseriozni zakaznici

neberte to osobně, ale "malému internetovému obchodu" by předem zaplatil jen cvok. Nehledě na skutečnost, že nový zákon umožňuje odesílateli do 6 týdnů stornovat odeslanou platbu z účtu. Takže se klidně může stát, že vám někdo zaplatí předem, vy pošlete zboží, a za týden se vám prachy vypaří z účtu. Za dobírku máte v ruce cash a zákazník jistotu, že ho nepodvedete. Bavíme se o dobírce přes PPL nikoliv o poště, ta je příšerně pomalá a nedoveze mi zboží domů, musím zbytečně na pobočku.

0/0
12.11.2009 16:36

anybodyelse

Re: Neseriozni zakaznici

Jak rikam, i na strane zakazniku jsou neseriozni lide.

S postou mam lepsi i horsi zkusenosti, je to ve vetsine pripadu o lidech. Stalo se mi nekolikrat, ze jeden den jsem balicek odeslal, druhy den si ho zakaznik vyzvedl a treti den jsem mel penize od posty na ucte.

PPL,DPD a podobne jsou celkem spolehlive, ale obcas pred Vanoci nestihaji a doruceni se o den zdrzi...

Jinak divil byste se, ale dost lidi plati predem. Nevim treba maji pozitivni reference. ;-)

0/0
12.11.2009 16:54

Hip

Re: Neseriozni zakaznici

tak jasný, když to jednou klapne, tak už bych se taky nebál, ale na první nákup bych dopředu neplatil.

0/0
12.11.2009 16:56

anybodyelse

Re: Neseriozni zakaznici

souhlas R^

na druhou stranu, to ze si nechate poslat balik na dobirku neznamena, ze vam podvodnik misto objednaneho (a dobirkou zaplaceneho) mobilu v baliku posle cihlu. :-)

0/0
12.11.2009 17:03

Host

Re: Neseriozni zakaznici

Kecáš, zboží můžeš na místě hned reklamovat a je to. Ty jsi tenpravý vykuk. Kupujte na dobírku. Je to nejbezpečnější a víte, že jste dostal to, co jste chtěl.

0/0
12.11.2009 18:24

filc

Re: Neseriozni zakaznici

Prepravci muzete reklamovat zasilku pouze v pripade, ze byla poskozena ci jinak znehodnoceny prepravcem samotnym. Prevpravce vasi reklamaci na obsah zasilky nikdy neprijme, protoze je jim uplne jedno, co uvnitr je.

Urcite muzete zasilku neprijmout a nechat ji prepravcem vratit, ale rozhodne vam prepravce nedovoli zasilku rozbalit, zbozi uvnitr zkontrolovat a pokud nahodou nefunguje, tak ho na miste reklamovat. To je kravina. :)

0/0
12.11.2009 18:57

alien.workshop

spokojenost

Já si nemůžu stěžovat, a to nakupuji nejen u nás, ale kupoval jsem i přes

internet v USA. Zboží jsem platil předem a bylo poměrně drahé (golfové

hole), přišlo za 4 dny s DHL a ještě mi 4x ročně chodí katalog s jejich

nabídkou.;-D

0/0
12.11.2009 15:59

svarak z krabicoveho vina

Re: spokojenost

Seš BOREC! R^R^R^

0/0
13.11.2009 12:18

Host

pff

když je obchod známý tak radši zaplatím předem at už převodem nebo online kartou.. u neznámého eshopu radši nekupuju nic;-) .. na Aukru a jiných aukčních serverech to je sporné.. tam ani kladné hodnocení nemusí bohužel nic nzamenat:-/ ..

nebo vůbec nejlepší je si to nechat osobně vyzvednou na pobočce, samozřejmě pokud ji mám v blízkosti.. Alza.cz už má dostatek poboček k vyzvednutí zboží:-)

0/0
12.11.2009 14:59

karelsantora

Re: pff

;-)R^

0/0
12.11.2009 15:09

zeto

Hm...

Jaký je rozdíl mezi tím, když zaplatím kartou nebo převodem a tím, když zaplatím na dobírku? Ano, bývá rozdíl v ceně - dobírka je drahá, ale hlavně - balík můžete stejně otevřít až po zaplacení a do té doby nevíte, co v něm je.:-/

0/0
12.11.2009 14:55

dezzo

Re: Hm...

a co by v nem jako melo byt? bavime se o pokud mozno serioznich eshopech ne o aukru. ale kdyz zaplatis predem, tak obchodnika uz nic nenuti odeslat balik asap.

0/0
12.11.2009 15:05

zeto

Re: Hm...

Pokud se opravdu bavíš o "seriozních" eshopech, tak ti může být jedno, jestli to zaplatíš předem, nebo na dobírku. Protiřečíš si.

0/0
12.11.2009 15:11

Host

Re: Hm...

Pokud se opravdu bavíš o "seriozních" eshopech, tak ti může být jedno, jestli to zaplatíš předem, nebo na dobírku. Protiřečíš si.

0/0
18.11.2009 13:07

mukr

Hnusna reklama

Posta si nejen objednala serial, ale i reklamu. Super :-).

0/0
12.11.2009 14:54

Hip

Re: Hnusna reklama

pokud jde o dobírku z internetového obchodu, v 90% ji doručí PPL a ne pošta

0/0
12.11.2009 16:26

Galmar

nakupovani

ja osobne platim dle toho co kupuji. pokud je to neco do 200 - 500kc (kniha, dvd ci jine drobnosti) rad zaplatim predem pomoci prikazu k uhrade - neplatim zbitecne poplatek za dobirku (v bance zadnyn poplatek za odchozi platbu neplatim) - zbozi vzdy prislo v poradku a v terminu

u vetsich nakupu jiz premyslim jeslti zaplatit predem ci ne, a u cehokoliv co funguje na elektrinu preferuji jedine dobirku a PPL

od roku 1999 kdy jsem aktivne zacal nakupovat na netu jsem nemel nikdy neprijemnou udalost, vzdy spokojenost... mozna je to i castecne tim ze premyslim hlavou a nenakupuji u kdejakeho zivnostnicka

na certifikaty a jine sracky nehledim, pokud ma prodejce kamenou prodejnu je jen vyhoda, mohu si zbozi vyzvednout cestou z prace osobne

0/0
12.11.2009 14:42

dezzo

Re: nakupovani

hmm ;-D;-D;-D

0/0
12.11.2009 14:46

Autobus s tykadlama

Re: nakupovani

zaplatím příkazem k úhradě---

takže čekáte tři dny, než peníze dojdou na účet obchodníka a než ten se to dozví?

A obchodník má mezitím blokované zboží, které by mohl při platbě kartou idned odepsat jako prodané ??

 To opravdu někdo dělá, platit v eshopech převodem? V době online plateb??

0/0
12.11.2009 16:01

Galmar

Re: nakupovani

ve vetsine pripadu platba na ucet protistrany dorazi do druheho dne... a navic v dnesni dobe min. polovina eshopu platbu kartou neumoznuje. tedy nevidim na tom nic problematickeho zaplatit prevodem z uctu

0/0
13.11.2009 9:16

svarak z krabicoveho vina

Re: nakupovani

Jistě, já třeba taky občas platím převodem. A co? Dle zákona teď musí platba mezi různými bankami být vyřízena do 1. pracovního dne, tak v čem je problém?

0/0
13.11.2009 12:20

Host

Kamení v balíku?

Tak si objednejte pytel kamení a možná vám přijde LCD televize...;-D

0/0
12.11.2009 13:26

eduacz

To je tady dnes expertů...

obvzvlášť těch z Emeriky  ;-D

0/0
12.11.2009 13:25

Host

Re: To je tady dnes expertů...

Závidíš

0/0
12.11.2009 13:51

eduacz

Re: To je tady dnes expertů...

Lituju

0/0
12.11.2009 13:59

Host

se divím že autorka tohto článku

ho ještě nestáhla nebo alespon neargumentuje resp článek neopraví

0/0
12.11.2009 13:04

Hip

je pravda

že v balíku z dobírky může být cihla a stejně si nepomůžete. Ale to, že obchodník dobírku vůbec nenabízí už svědčí o jeho nevěrohodnosti. Já používám jen seriózní obchody a nechám si zboží doručovat na dobírku přes PPL. Na balíčku je logo obchodu, PPL mi ráno zavolá v kolik přesně přijedou, nikam pro balík nemusím chodit. Stačí mít trochu rozumu.

0/0
12.11.2009 12:46





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.