Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neberte si víc kreditních karet, radí odbornice

Pokud nezvládnete dluhy na kreditní kartě vyrovnat v rámci takzvaného bezúročného období (bývá kolem 40 dnů), začne vám banka účtovat úroky. A ty nejsou úplně malé. Banky je uvádí jako měsíční, protože to lépe vypadá, ale při přepočtu jde o roční úrok kolem 26 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

kecy

vsechno zbytecne kecy... staci mit rozum a neustale se zamyslet nad tim co delam...

0/0
9.12.2009 10:48

Host

Bláhovství

To opravdu všichni skálopevně věříte, že dnes ,zítra , pozítří Vám ta "tajemná skříňka" na zdi vydá Vámi žádanýý obolos,  že tím tím kusem plastiku   "zaplatíte"  v obchodě a oni Vám dobrovolně bez použití násilí vydají jejich majetek???8-o  Stačí opravdu velmi málo a obávám se,  že dost  rychle lidé z téhle iluze vystřízliví ...:-/  

0/0
8.12.2009 23:05

guang

Re: Bláhovství

Nepřestal jste brát v poslední době nějaké předepsané léky? 8-o

0/0
25.1.2010 23:13

Franta 1

Je to snadné řešení

když mi nabízeli kreditní kartu,tak jsem si ji nevzal,stačí mi jen platební.Dělat si dluhy dokáže jen ten kdo věří,že se dluhy platit nemusí.

0/0
8.12.2009 21:31

guang

Re: Je to snadné řešení

I takovéhle slabomyslné názory se občas ještě vyskytnou...:-/

0/0
25.1.2010 23:13

Léčitel pitomců

Mazec na druhou

"Mám čtyři kreditní karty, začínám se ztrácet v půjčkách, které jsem si na nich pořídil. Jak se mám nejlíp zachovat?"

Odstřelit se!

0/0
8.12.2009 16:25

Host

Re: Mazec na druhou

Volové, nežijte na dluh!! Nebo žijte - dobře vám tak...

0/0
8.12.2009 16:31

Host

Re: Mazec na druhou

Nepoznáš ironii nebo trolling a budeš tu ještě ostatní titulovat dobytkem? Zřejmě patříš k těm, co své kamarády, spolužáky, manželku nebo kolegy v práci osloví podle samce skotu domácího. Sdělím ti tedy jednu novinu - toto opravdu není normální a zasloužil bys návrat do věku, kdy tě rodiče měli řezat obden rákoskou, aby tě slušnému chování naučili. Žel asi měli lepší věci na práci jako třeba podnikovou rekreaci ROH či schůzi uličního výboru KSČ, co? ;-D

0/0
8.12.2009 19:29

annakkk

Re: Mazec na druhou

Dobry!!!;-D

0/0
9.12.2009 3:28

annakkk

Re: Mazec na druhou

Byla to reakce na Lecitele pitomcu.

0/0
9.12.2009 3:30

Léčitel pitomců

Tak to je mazec!!!

"Mám kreditní kartu a nezvládám dodržet bezúročné období. Co mám dělat?"

Zajdi si k psychiatrovi, moulo, a nechej se zbavit svéprávnosti !!

Bože, kam až ta lidská hloupost zajde?

0/0
8.12.2009 16:23

Host

Aura karta

Byla úžasná karta bez poplatku při využívání bezúročného období. Teď chtějí dle ceníku 89 Kč měsíčně, i když budete využívat jen bezúročně. Takže rázem jedna z nejdražších kreditek.

0/0
8.12.2009 9:07

Jan9002

Když mi příjde domu

 poštou kreditka, tak ji rozstříhám a zahodím. Pokud mám dodržet bezúročné období, tak to klidně mohu zaplatit z výplaty. Pokud bych to nedodržel, tak je to špatně. Na jídlo a byt mám a to ostatní nepotřebuji okamžitě.

0/0
8.12.2009 8:56

judge_dredd

Re: Když mi příjde domu

Přesně! Pokud nejsem obchodník s rychloobrátkovým zbožím, tak nemá smysl, abych to měl...

0/0
8.12.2009 9:51

Host

debetka? X kreditka?

Mám embosovanou debetní mastercard ke KB studentskemu kontu Gaudeamus, a v obchodech a automatech v USA musím zadat, že je kreditní, aby ji to vzalo. 8-o bez pinu, podepisuju nebo i občas musím ukázat ID.

0/0
8.12.2009 6:14

rafton

Re: debetka? X kreditka?

To jsem taky nepochopil. Když jsem v Americe, řekl, že kreditku nevlastním a že mám několik debetních karet (to znamená kryté penězi), tak se na mě koukali jak na zločince. Tak všude říkám, že je kreditní a je to OK.

Kreditní kartu si nikdy nepořídím je to jen tahák na peníze, jen malé procento lidí dokáže využít těch pár výhod co nabízí (nakupování v bezůročném období a vybírat bonusy)

0/0
8.12.2009 8:05

Host

Re: debetka? X kreditka?

Americký zázrak. Kdo si nepůjčuje, je podezřelý.

0/0
8.12.2009 10:57

Host

Re: debetka? X kreditka?

ne... ono to ma logiku - ten komu nikdo nepujci je podezrely...

0/0
9.12.2009 10:53

annakkk

Re: debetka? X kreditka?

Raftone je ziji v Americe a zadne kreditky nevlastnime, a nikdo na nas ( s manzelem) nekouka jako na pitomce.

0/0
9.12.2009 3:32

annakkk

Re: debetka? X kreditka?

Manzel ale ma kreditni kartu z prace, takze to pouziva na cestach.

0/0
9.12.2009 3:36

Joooudas

Nejlepší je PROVIDENT

- ten je pro prominenty, protože má RPSN 225 % (!) 8-o

0/0
8.12.2009 3:36

Host

Také jsem kreditku

leta neměla, ale poprvé loňský rok jsem začala více pracovně cestovat po Evropě, a tak jsem do ní šla. Letenky, rezervace hotelů v některých evropských městech atd. Debetní kartu Visa mi několikrát zamítli, ale při zadání čísla kreditky, žádný problém. Vlastně s ní ani nemusím platit, ale jen na ní dělám rezervace ubytování atd.. Specielně v Rakousku mi moji debetní embosovanou Visu zamítli kde všude.

0/0
8.12.2009 0:30

rafton

Re: Také jsem kreditku

Tak to jsem překvapen, v Evropě jsem se s tim nesetkal. V Americe je to normální, že zamítají debetní karty, ale jen tam kde nejsou online, což snad v Evropě nerozí. V Evropě, jelikož byl nástup karet později, tak je systém na vyšší technologické úrovni.

0/0
8.12.2009 8:08

Host

Re: Také jsem kreditku

Já jsem se s něčím podobným setkala v Holandsku. Nevzali mi debetní visa s tím, že kreditní karty neberou. Když jsem se pak nad tím pozastavovala u známých, říkali, že visa atd. jsou v Holandsku brány jako kreditní a ne všude je berou.

0/0
8.12.2009 10:48

rafton

Re: Také jsem kreditku

V Holandsku jsem byl letos na dovolené a bez problému brali neembosovanou VISA kartu. Je to asi hodně individuální. A řekl bych že to ani nepoznají zda jde o kreditku nebo detní. Co je podstatné zda je s čipem, proužkem nebo reliefem.

0/0
8.12.2009 13:20

Host

Re: Také jsem kreditku

Záleží na konkrétním obchodníkovi, není to pravidlem, že v Evropě vše zaplatíš debetkou. Sám můžu potvrdit problém při rezervaci (hotel, autopůjčovna) v Africe, Asii i několika evropských státech (UK, Španělsko, Francie). V zásadě byť i jedna taková nepříjemnost je pro mne dostatečným důvodem kreditku (zdarma mám momentálně asi tři nebo čtyři) u sebe mít. Přece nejsme ubožáci s tak slabou vůli ohledně peněz, abychom si něco nepořizovali z rizika, že bychom mohli vydat za nákup víc, než pak dokážeme splatit, ne? To bych vážně nechal jen nesvéprávným voličům KSČ, ČSSD a Fica na Slovensku.

0/0
8.12.2009 19:36

Host

Re: Také jsem kreditku

R^

pridam k tomu celemu, ze VISA je obecne hure prijimana, MasterCard je akceptovana daleko casteji... proto mam obe...

0/0
9.12.2009 10:55

Fido

Jiny duvod

Mam 3 kreditky ale z trochu jineho duvodu nez vetsina lidi. Vybiral jsem specialne ty bez poplatku a s delsim bezurocnym obdobim a to kazdou od jine banky a kazdou jineho typu (visa, mastercard). Hodnekrat uz se mi v cizine stalo pri platbe nebo vyberu z bankomatu, ze karta jednoho typu nebo urcite banky v danem obchode/bankomatu nesla (jinde ano). Proto je vhodne mit karet vic od ruznych ustavu a ruzneho typu. U nas je nepouzivam vubec a bezurocne obdobi jsem nikdy neprekrocil. Zisk ze me banky asi nemaji ale samy takove produkty doslova vnucuji tak proc je nevyuzit.

0/0
7.12.2009 23:06

Host

Re: Jiny duvod

tak na tohle stačí jedna kreditka. debetní mám visa, kreditku mastercard. taky z důvodu, kdyby jeden systém kleknul.

0/0
8.12.2009 0:20

Host

Re: Jiny duvod

Budeš překvapen, že ne vždy. Je dobré mít kombinaci čip/magnetický proužek od více než dvou různých bank a ideálně ještě od každé ze dvou hlavních asociací. Poslední případ masivního zablokování kvůli krádeži dat ve Španělsku budiž varováním. Totéž se ti může stát, když budeš zčistajasna platit v Japonsku, banka se ti pokusí dovolat kvůli potvrzení nezvyklé transakce a ty jí telefon během jednání nezvedneš nebo ho třeba ani u sebe nemáš. Dělej to tak dva dny a kartu ti zablokují (zkušenost s českou bankou, ale nezazlívám jim to, chrání tím sice především svoje peníze, ale i moje nervy a krátkodobý cash flow).

0/0
8.12.2009 19:41

Host

Nesvéprávnost

Lidi, kteří jsou schopni položit dotaz typu: "Mám 4 kreditky, ztrácím se v úvěrech co na nich již mám, co mám dělat?" by měl soud vyhlásit nesvéprávnými. Buď jsem schopen utrácet podle svých možností přiměřeně a pak je kreditka neocenitelným pomocníkem, a nebo nejsem, a pak mi kreditka vůbec nepatří do ruky.

0/0
7.12.2009 21:19

Host

Re: Nesvéprávnost

Nejenom kreditka. Těmto lidem nepatří do ruky ...a i jinam mnohem víc věcí, volebním právem počínaje.

0/0
8.12.2009 19:43

hovori.cml.hovori.cml

teda vzhledem k tomu co je tu votborniku

se ani nedivim bankam, ze maji cca mesicni bezurocne obdobi ....... ze si to vubec muzou dovolit .. asi sou charita ;-D;-D;-D

0/0
7.12.2009 20:29

Host

Re: teda vzhledem k tomu co je tu votborniku

Další odborník, co poučuje ostatní "odborníky". Bance se zatraceně kr. karty - i v případě, že je vydávají naoko zdarma a klient zásadně splácí vše v bezúročném období, vyplácejí. Z každé tvé utracené koruny má banka 1-2, někdy až 5, okamžitých procent, jež naúčtují obchodníkovi. Zaplatíš to pochopitelně ty jako zákazník ve výsledné ceně - ve spotřebním zboží skrytě (na nákladech obchodníka se solidárně podílí i hotově platící zákazníci), u aerolinek, resp. low-costů otevřeně, kdy service charge dostaneš jako příplatek k ceně. Další důvody banky jsou prokazatelně zvýšené obraty, než platíš-li v hotovosti (srovnej popl. 6 či 8 Kč v bankomatu proti 2% z ceny ledničky, nových bot atd.) Neposlední důvod je direct marketing. Banka k tobě získala kanál, kterým ti mileráda podstrčí účet "téměř zdarma", spotřebitelský úvěr nebo třeba "půjčku na zavolanou". Vše už má u tebe předplacené, než aby si musela najmout marketing. agenturu, platila billboardy, TV reklamy. Neboj, TOTO NENÍ CHARITA :-)

0/0
8.12.2009 19:57

mokrykcb

vůbec

nejlepší je žádnou kreditku nevlastnit.....zbytečně poplatky a bezpečné to již není vůbec:-)

0/0
7.12.2009 19:46

Host

setrim jak muzu

..neplatim zadne poplatky, protoze jsem u mbank, za mobil platim pulku toho co pred rokem diky www. jakusetrit .ic .cz a rocne usetrim nekolik tisic. je zbytecne si v tomto state stezovat na kapitalismus s bolsevickou tvari. je treba proti tome proste neco delat a ne jen sycet do piva a sedet na zadku!

0/0
7.12.2009 17:28

Host

Re: setrim jak muzu

Ještě zkus místo nakupování v obchodech vybírat popelnice, ušetříš další nemalý peňýz.

0/0
8.12.2009 0:25

Host

Kreditku jen před výplatou

Kreditku využívám jen před výplatou, abych nemusel jít do povoleného debetu (kontokorentu) a platit z něj úrok. Takto zaplatím kreditkou a po výplatě dluh na kreditce vyrovnám - v bezúročném období.  Jinak samozřejmě mám peníze v nemovitostech a na vázaných vkladech.

0/0
7.12.2009 16:37

Host

Re: Kreditku jen před výplatou

No jasně... Každá holota co si musí před výplatou půjčovat pár korun z kreditky, má peníze v nemovitostech a vázaných vkladech.  ;-D

0/0
7.12.2009 17:20

apokalypsa

Re: Kreditku jen před výplatou

No tak treba ja jsem na tom uplne stejne....:-(Rv

0/0
7.12.2009 20:23

Host

Re: Kreditku jen před výplatou

A jak bys asi k těm nemovitostem přišel, když nemáš koncem měsíce ani co do huby? 

0/0
7.12.2009 21:53

Host

Re: Kreditku jen před výplatou

Restituce například. Uvažujte trochu kreativně. Jsou povahy, které neumějí věci a analogicky i nemovitosti prodat. Vrátí-li jim rozpadající se měšťanskou vilu nebo zámeček po předcích a nemá-li takový restituent trochu podnikatelského fištrónu či nenatrefí na platícího nájemníka příp. má dům plný Křečků v bytech s regulovaným nájmem, klidně se může v reálu do této situace dostat. Rozpadající se dům na starosti a ze směšného platu třeba pedagoga na střední škole nutnost platit opravy. Nechce-li pak z úcty k rodině (tady bych asi nejvíce pochyboval) danou nemovitost prodat, není z toho lehká cesta ven. Ale samozřejmě 10x lepší než mít jen ten holý zadek, co vy, že?

0/0
8.12.2009 20:04

Host

Re: Kreditku jen před výplatou

Tak vy máte penzíe v nemovitostech a vázaných vkladech a přitom máte problém utáhnout své měsíční náklady na život? ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
7.12.2009 17:23

Host

Re: Kreditku jen před výplatou

Jasně, a ještě máš ve sklepě zlatý cihly, ale nechce se  ti pro ně chodit, protože tam je tma, viď?

0/0
7.12.2009 18:04

Host

Re: Kreditku jen před výplatou

S tím úrokem to je zajímavé, já mám debetní kartu a mám tam 1 měsíc bezůročné období, takže ten mínus vždycky stihne splatit výplata (která je větší než limit)

0/0
8.12.2009 12:29

Host

paní není moc velká odbornice:

"Pokud nastane situace, že nezvládáte dodržet bezúročné období, určitě nedoporučuji překrýt toto přečerpání jiným úvěrem, ale pomalu a pravidelně umořovat dluh včetně úroků."

Naopak, doporučuju vzít si jiný úvěr, kreditku splatit a zrušit a splácet hotovostní úvěr, kde bude RPSN 10%-16% a né 30%.... paní by se nad tím měla taky trochu zamyslet, než začne trousit tahle svá moudra....

0/0
7.12.2009 16:35

Roumen

Re: paní není moc velká odbornice:

Jenze kreditku muzes splatit rychleji a pak je urok treba 4%.

0/0
7.12.2009 22:23

Host

Re: paní není moc velká odbornice:

tak o takovejch případech snad nemluví, ne? Jinak i kdyby to byla půjčka na 2 měsíce výjde mi to levněji, protože naprostá většina půjček je splatná kdykoli bez sankcí...

0/0
8.12.2009 17:15

nitraMr

Dodal bych:

Neberte si žádnou kreditní kartu!

0/0
7.12.2009 16:27

ustalabejkalabakan

Socyjalka

Ja nemam kredytku me vyplacy vyplatu ta pany na socyjalce. S Aranou nakopyme cygarety ani jydlo pro decka trochu. Ale melo by byt vyc penez pro nas co sme dygrymynovany!

0/0
7.12.2009 16:18





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.