Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od ledna bude mateřská o pětinu nižší

Ženy, které se chystají po Novém roce porodit, se musí smířit s menší finanční pomocí v mateřství. Porodné a rodičovský příspěvek se nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Tak to je uzasne

Po 7 letech stradani  v  nelehke  praci  , jsem  se   dopracovala  k  diteti , aby  mne  tento stat  jeste  vic   sedrel.....  Ma  to  vyznam  vubec  v  nem perzistovat ?

0/0
12.1.2010 8:55

brta

šetří

Pravice šetří všude,ale ani o tom raději nepíše.Teď ubrali i invalidům na příspěvku na auto.A proto je máme volit?Podívejte se na :

http://www.finance.cz/zpravy/finance/246312-od-ledna-2010-se-zmeni-prispevek-na-provoz-motoroveho-vozidla/

0/0
6.1.2010 11:27

Host

Zaměstnaná + OSVČ

Ráda bych se zeptala, zda někdo neví, jak je to s mateřskou v případě, když jsem zaměstnaná na HPP, ale zároveň mám živnostenský list (jako vedlejší příjem). Musím si přispívat 500 Kč na nemocenskou, abych dostala mateřskou nebo stačí, že se mi odvádí ze mzdy? A bude se mi počítat jako pro zaměstnanou nebo jako pro OSVČ?

Plánuji s manželem miminko, tak bych nerada potom o mateřskou přišla...

Předem děkuji za odpovědi a přeji všechno nejlepší do nového roku.

0/0
4.1.2010 8:59

Host

Nás se to dotýká rovněž

Rodit bychom měli nekdy v květnu. Nějak jsem se s tím už smířil, těch cca. 20 litrů škrtnul, ale i tak mě to s**e. Ani ne tak z pohledu peněz, ale z pohledu spravedlnosti - největší procentuální škrt byl proveden na nejrizikovější skupině, zatímco o platech státních zaměstnanců a jejich 4 procentech se sáhodlouze diskutuje. Je mi z toho na blití....

0/0
2.1.2010 22:36

Host

Re: Nás se to dotýká rovněž

Mimochodem, je smutně, že pakáž, která si z plození dětí udělal živnost, zůstává nedotčena. Všichni víme, jakou má barvu....

0/0
2.1.2010 22:37

brta

Re: Nás se to dotýká rovněž

Děkujte modré bandě,ti to s námi myslí dobře.Kdo má plat 12 000 Kč,tak přijde o 2 000Kč a kdo má 80 litrů,tak o 5 000 Kč a v průměru  přijde každý o 2 500 Kč.To jejich myšlení.A ještě to svedou na Paroubka.

0/0
5.1.2010 17:44

hnusil

Rodicovsky prispevek

Rodicovsky prispevek by se mel totalne prekopat, neni napr. zadny duvod vyplacet rodicak lidem, kteri do systemu nic neprinesou, rodicovsky prispevek by mela byt forma pojisteni a nemel by byt vyplacen plosne.

0/0
1.1.2010 0:43

Host

Re: Rodicovsky prispevek

Souhlasim, je pekne nespravedlive ze rodicovsky prispevek zavisi pouze na tom jak dlouho jsem na rodicovske .... a vubec ne na predchozi praci.

Ale bohuzel se najdou i nazory, ze i materska by mela byt stejna pro vsechny zeny (naposledy jsem tento nazor cetla od jedne 17ti lete maminky s nedodelanou skolou, ktera nikdy nepracovala;-D

0/0
5.1.2010 14:28

Antek

Mateřská

Co na to chudáci hnědočeši?Dyškrymynácija!

0/0
31.12.2009 19:22

honza81

že by chyba...

v závěrečných otázkách je poslední odpověd zcela špatná. v tomto případě nebude mít žena nárok na peněžitou pomoc v mateřství

0/0
31.12.2009 12:42

Host

No,

Mateřská má být náhradou výpadku příjmu ženy (dnes i muže). Tj. není to sociální dávka. Krátí se snad důchody a další tzv. mandatorní výdaje? To by si v tomhle banánistáně nikdo netroufl.:-P

0/0
30.12.2009 21:41

Host

hmm,

Děkujeme kret...i z ODS, I přesto, že jsem Vám v m inulosti volil dnes už leda tak hov..o;-O

0/0
30.12.2009 21:37

Host

Opet o duvod vic prejit na svarcsystem

a zacit danove optimalizovat.

Pritelkyne na jare rodi, tak holt "materskou" dorovnam z toho, co usetrim na danich. Ja budu spokojenej, protoze budu mit vic penez, zamestnavatel bude spokojenej, protoze usetri a cast tech penez co by cpal nenazranymu statu da me, takze neni co resit.

Uz aby byl ten bankrot, nemuzu se dockat az to misto tech nasich jantaru vezme do ruky nekdo z menovyho fondu, snad tu konecne udela poradek ve statnich financich.

0/0
30.12.2009 21:33

Host

Je to jen na chvíli

Zajímalo by mě, jestli byla taková bouřlivá diskuze, když od 1.1.2009 mateřskou zvyšovali? Když ji po roce zpět snižujou, tak se tu každý div nezblázní. Bůh ví co bude od 1.1.2011, třeba se opět dočkáme zvýšení. Je to jako na houpačce, jednou si dole a jednou nahoře.

0/0
30.12.2009 21:26

TATRA 613

mamlasové(někteří tady)

když odvádíte daně,tak všechny vaše prachy na odvodech nemůžou jít JEN na mateřskou! stát musí povinně (mantadortně) vydávat výdaje na spoustu jiných důležitých(i bohužel nedůležitých věcí) s

0/0
30.12.2009 20:41

TATRA 613

nová mateřská je stejně luxus

8000 měsíčně. navíc má na ni nárok každá žena!!!to u podpor a dávek neexistuje. ještě něco přidá pracující manžel a peněz mají na dítě partneři dost. m

0/0
30.12.2009 20:31

Host

Re: nová mateřská je stejně luxus

souhlasím. Dítě si přece lidé pořizují, protože chtějí a ne podle toho, kolik na něj dostanou peněz. To si přece musí zajistit předem sami.

0/0
30.12.2009 20:44

Host

Re: nová mateřská je stejně luxus

No zamysli se nad sebou.. a bilancuj8-o

0/0
30.12.2009 21:38

Homer _ 10

Vynikající nápad!

SUPER!

Teď ještě ušetřené prachy nasypat do zvýšených finančních podpor všech možných (především ilegálních) imigrantů a bude to komplet.

Nebo za to rovnou stavme arabákům mešity. S touhle politikou to k tomu bodu dotáhneme velmi, velmi rychle.

0/0
30.12.2009 20:01

Host

Chudák ženy

Je to fakt super.Ženám, které pracují a jdou na MD, tak seberou peníze. Tak přemýšlím, kdy konečně sáhnou na peníze nefachčenkům, co ždímají stát, ale dělat nepůjdou, protože ze soc.dávek mají více. O jakou část populace jde, je všem jasné,akorát zřejmě politikům ne.

0/0
30.12.2009 18:02

wrah

Re: Chudák ženy

Oficiálně je obyvatel romského původu tuším asi 300 tisíc, takže jde i minimálně 299 tisíc lidí.Plus spousty nefachčenků národnosti české. Osobně bych to tipoval dohtromady alespoň na půl milionu.

0/0
30.12.2009 19:27

TATRA 613

Re: Chudák ženy

je krize .stát má šílený dluh.uskromnit se musejí všichni.matky na mateřské dovolené,nezaměstnaní,vědci,lékaři,policisté a možná i soudci.

0/0
30.12.2009 20:32

Host

TheBilove

Jen tak dal, TheBilove ve vlade ... opravdu setreni na spravnm miste. Grc :-(

0/0
30.12.2009 14:38

Host

Re: TheBilove

ano, je to správné. jen musí ještě sáhnout na peníze i jiným skupinám. a pak to bude ok.

0/0
30.12.2009 20:42

mazlicek

dodatek pro "pana-neznameho"

.....a jelikoz mel ten "HRDINA" spocitano,ze by musel investovat do "byznisu s detmi-protoze z jeji strany nebylo zdravi zrovna 100%"zaridil se jinak .Nasel si "zdravou samicku"rychle se ozenil,ceka "dite prirodni a ty a jak je videt,najednou jde vse.ASI SE TEZ SPOLEHA NA STAT,na TOTO DITE MU NEJSPIS PRIJEM STACI,protoze on vzdycky tvrdil DITE?NE,NEMAS ANI ZDANI CO TO STOJI?a no co asi ceka ted?je videt,ze jen VYCKAL CASU a uz to pro nej nebude nijak financne zatezujici!nebo,ze by mu stat podal pomocnou ruku,protoze mu nestacilo,ze jeho zena vydelavala 30-45tisic mesicne,ale on jen 14-18tis.nebo to ma snad neco spojeneho s "egem"Rv

0/0
30.12.2009 13:50

Host

Re: dodatek pro "pana-neznameho"

A koho tohle zajímá?

0/0
30.12.2009 15:26

mazlicek

dodatek pro "pana-neznameho"

.....a jelikoz mel ten "HRDINA" spocitano,ze by musel investovat do "byznisu s detmi-protoze z jeji strany nebylo zdravi zrovna 100%"zaridil se jinak .Nasel si "zdravou samicku"rychle se ozenil,ceka "dite prirodni a ty "blaboly",ze PRIVEZT DITE DO TOHOTO SVETA JE ABSOLUTNI NEZODPOVEDNOST JSOU NEJSPISE ZKRESLENE,protoze ONO,KDYZ SE MUSI,TAK SE CLOVEK USKROMNI a tou odmenou je PRAVE TEN DETSKY SMICH,kazdy je zodpovedny sam za sebe a pokud se spoleha nekdo na stat,tak to muze CEKAT VAZNE DLOUHO......

0/0
30.12.2009 13:40

Host

z ceho se plati zdravotni a socialni pojisteni?

Muzu se tu zkusenych zeptat, jestli tenhle prispevek (jak materska tak rodicovska) je konecna castka, nebo jestli se z toho jeste odecita zdravotni a socialni pojisteni?

diky

0/0
30.12.2009 13:13

Host

Re: z ceho se plati zdravotni a socialni pojisteni?

nic se z toho neodečítá

0/0
30.12.2009 13:20

Host

Re: z ceho se plati zdravotni a socialni pojisteni?

Rodičovský příspěvek je dávka státní sociální podpory. Z tého částky nic neodvádíš.

Ze zákona, pokud čerpáš rodičovský příspěvek si nehradíš zdravotní ani sociální pojištění. Mateřská (peněžitá pomoc v mateřství) se ti vyplácí jako nemocenská (vypočítává se z denního vyměřovacího základu) z platu.

O to tu jde. Každý tady diskutuje o tom, že se mu nelíbí, že těch 28 týdnů bude mít míň peněz. To, že ten zbytek do 2 nebo do 3 nebo do 4 let zůstává stejný, to tu asi každému uniklo.

0/0
30.12.2009 13:30

Host

Re: z ceho se plati zdravotni a socialni pojisteni?

joj, tak to vam dekuji za zpravu. to teda vubec neni spatny, kdyz je to vlastne castka cistyho.

0/0
30.12.2009 13:36

Host

kolik tím vlastně ušetří?

A když to Jyrka na jaře veme pevně do ruky,kdy ty prachy doplatí,nebo aspoň vrátí do původního stavu?8-o

0/0
30.12.2009 13:06

Host

je nás moc, ta porodnost musí klesnout

aby bylo místo pro jiný.....;-D

0/0
30.12.2009 13:04

Host

Ženy s dětmi na "mateřské dovolené!"

Ptejte se politiků, proč jsou vypláceny měsíční renty vojákům, policajtům, bachařům, hasičům.... ve výši, nad kterou může mnohá z vás slzet?! Proč jim neseborou příspěvky na bydlení? V době krize, kdy se ubírá všem, mimo "státní správě," na kteru však musí někdo vydělat!!! "Je to hnus velebnosti!"

0/0
30.12.2009 13:01

Host

Re: Ženy s dětmi na "mateřské dovolené!"

R^

0/0
30.12.2009 13:28

Host

Re: Ženy s dětmi na "mateřské dovolené!"

Asi proto, aby tyhle povolání někdo dělal. Bez těchto příplatků jsou totiž jejich platy celkem malé.

0/0
30.12.2009 13:54

Homer _ 10

Re: Ženy s dětmi na "mateřské dovolené!"

Není to vůbec pravda. Vzhledem k pracovnímu nasazení 99% těchto lidí je jejich ohodnocení i bez té nesmyslné doživotní trafiky naprosto OK.

0/0
30.12.2009 20:05

Host

Re: Ženy s dětmi na "mateřské dovolené!"

Nejspíš proto, aby to tady nebylo korupcí prolezlé ještě víc než je. Nebo chcete dávat policajtům peníze vždycky když vás zastaví jak to je na východ od nás?

0/0
30.12.2009 16:39

mazlicek

od ledna bude materska o petinu nizsi

toho pana-co ceka rodinu v breznu a vypravi tady,ze mu staci,to co ma,ze si zvykl,ze mu v zivote nikdo nic neda a musi vystacit s tim co ma,bych rada polozila otazku.

nejste nahodou rozvedeny?mam totiz kamaradku,ktera mela pres 11 let vyssi prijem nez jeji muz,ale porad jim to nestacilo-a to byli 2.On mel totiz takove naroky a luxus,ktereho se nechtel ani za nic vzdat a v momente,kdy vyvolala diskuzi o detech,byla vzdy utlacena argumenty,DITE SI NEMUZEME DOVOLIT-JA HO NECHCI....jestli jste to Vy,tak pravdepodobne jezdite ve sluzebnim automobilu,mate sluzebni tel.+8.000,-vysluhu od statu z Justicni straze JSTE HRDINARvRvRv

0/0
30.12.2009 12:08

Host

Re: od ledna bude materska o petinu nizsi

Ne, rozvedený skutečně nejsem ;-D.

Nějak nechápu smysl tvého příspěvku. My si dítě dovolit můžeme, třeba 5 dětí. Dítě chceme, proto jej máme a dítě nebo děti uživím samozřejmě i bez cizí pomoci.

A ano, služební auto kromě soukromého mám, služební mobil také, dokonce i notebook, stravenky, 6 týdnů dovolené atd. - ale jak to souvisí s tématem?

BTW, jsem zaměstnanec soukromé firmy, takže výsluhy od státu fakt nemám ani nechci.

0/0
30.12.2009 12:26

Host

Tenhle stat asi jeste nepochopil...

...ze musi tyto davky zvysovat, a ne naopak. Pri soucasne rychlosti starnuti populace ani nema jinou snaci. Ale tady uz me nic neprekvapuje, bohuzel...

0/0
30.12.2009 11:47

Host

Re: Tenhle stat asi jeste nepochopil...

A ty si koupíš novou televizi, když dlužíš, kam se podíváš? Podle toho, co píšeš, nepochybně ano.

0/0
30.12.2009 11:49

Host

Re: Tenhle stat asi jeste nepochopil...

No, ja nevim, ale kdyz stat nebude podporovat rust populace, tak nevim, kdo bude delat na tu starnouci cast, to neni o zadne televizi...jsou to, vlastne, docela jednoduche pocty - staci si pockat, az bude tzv. ''baby-boomers'' generace odchazet do duchodu - coz zacne uz letos, a uvidime...nejen, ze se jim bude muset zacit platit duchod, ale take na druhou stranu odejdou z prace a tudiz prestanou platit dane, ze ano...Chce to trochu vyhled do budoucnosti, ne jen to, co se deje letos.

0/0
30.12.2009 11:57

Host

Re: Tenhle stat asi jeste nepochopil...

...a právě proto každý racionálně uvažující člověk musí kroutit hlavou nad tím, proč už PROBŮH dávno nedošlo k zásadní důchodové reformě, kdy by si každý na svůj důchod šetřil po dobu své produktivní činnosti (státem podporované, garantované a daňově zvýhodněné individuální důchodové účty), které by výrazně pomohly snížit výši mandatorních výdajů ze státního rozpočtu a které by velmi omezily dosavadní silně nespravedlivou výši důchodu, kdy 5násobný plat po dobu 30 let znamená o pár procent vyšší důchod....

0/0
30.12.2009 12:02

Host

Re: Tenhle stat asi jeste nepochopil...

To se samozrejme zda jako logicky krok, ale staci ze podivat na zeme, kde toto (ne)funguje - napriklad Australie. Satci krize, jako treba tato posledni, a vsechny uchodove uspory - nebo prinejmensim investice - jsou v trapu...Holt si asi budeme muset uvedomit, ze od ted jen kazdy na svem pisecku...Je to kruta, ale pravda.

0/0
30.12.2009 12:25

Host

Re: Tenhle stat asi jeste nepochopil...

"Satci krize, jako treba tato posledni, a vsechny uchodove uspory - nebo prinejmensim investice - jsou v trapu..." - no, já nevím, mých úspor se krize nijak nedotkla... Pokud by část z nich ležela na nějakém "důchodovém" účtu, klidně ve stejné bance, jako jiná část mých úspor, tak pokud banka nepadne, krize se úspor nedotkne. Vše je o nastavení parametrů toho systému.

0/0
30.12.2009 15:07

Host

Re: Tenhle stat asi jeste nepochopil...

to snad nemůžete myslet vážně!

0/0
30.12.2009 20:40

Host

Kawasaki

Živnostnice, která si platí dobrovolně měsíčně 500 korun na nemocenské pojištění, dostane mateřskou 17 000 korun měsíčně.

Tak tohle nechápu.

Jinak pře třemi lety byla mateřská 3000kč

0/0
30.12.2009 11:41

Host

Re: Kawasaki

nebyla to náhodou rodičovská? ehm..

0/0
30.12.2009 12:23

Host

Re: Kawasaki

je to pořád dokola. Mateřská "peněžitá pomoc v mateřství" se vypočítává ze mzdy. Kdežto rodičovský příspěvek je daný státem a začíná se pobírat po skončení mateřské, pokud není nárok na mateřskou, tak se bere rodičovský od data narození dítěte.

Rodiče, kteří se rozhodnout mít dítě, musí prostě počítat s tím, že minimálně na dva roky (nejčastěji na 3) příjdou o určitý příjem, na který byli zvyklí.

V dnešní době si prostě musíš dobře spočítat, zda mít dítě, či nikoliv.

0/0
30.12.2009 13:11





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.