Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Finanční poradce klidně poradí špatně, popsala svůj příběh čtenářka iDNES.cz

Čtenářka Petra popsala redakci iDNES.cz vlastní zkušenost s neodborností finančních poradců. Prostřednictvím firmy Hyposervis vyřizovala úvěr od Modré pyramidy na koupi bytu. Ten chtěla na pár let pronajmout, což ovšem odporuje podmínkám pro přidělení úvěru. Poradkyně ji na to ale neupozornila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Otaznik1

Zde nezávislý konzultant v oblasti financí

www.t-a-n-k.eu

0/0
25.3.2010 0:29

CocrousPaja

a na druhou stranu mne napadá jedna otázka

Musela to uvádět?Nedalo se to udělat i jinak?Nechtěla uvádět příjem z pronájmu,jako budoucí příjem kvůli své bonitě?Záleží snad prodejci bytu na to,že ho bude pronajímat?A banka,když to nevím bude dělat "šťáru" jestli není byt užíván jinak?To je ověřovat následně roční příjmy klientky s daňového přiznání?To se dělá jenom u právnických osob  a jejich úvěrů,že se bance dokládá a bývá to i uvedené ve smlouvě,což je trochu jiná kapitola.Ale u fyzické osoby jsem slyšel jen o doložení příjmu a účelu v době sepsání úvěru.V případě výstavby nějakého dalšího doložení,že se peníze skutenčně prostavěly (a to se dělá provedení dohlídky).Nevím někdy je třeba opravdu přemýšlet a říci si co se říkat má a co není potřeba.A jak jsme psal níže ověřit, zjistit,konsultace s právníkem.Nic se tím nezkazí a je to jen lepší,stejně dotyčná osoba bude platit,tak proč platit více a ještě si dělat těžkosti,nepříjemnosti a nervy-za to to nestojí.

0/0
29.1.2010 12:24

CocrousPaja

Tak co se týče poradenství platí jedno

a to i když si jdu koupit cokoli jiného.Důvěřuj,ale prověřuj a obvzlášť pokud se jedná o tak velkou investici (milionovou) jako je byt.Jde o peníze,jde tudíž o "všechno".Navíc je to víceméně existenční záležitost.Mám trošku výhodu,že se v bankovnictví pohybuji již deset let a tudíž hodně "fíglů" znám a snad bych se dokázal neočekávaným překvapením vyhnout.Ale taky ne.Zákony všechny těžko může člověk znát,to bych byl asi právníkem,co se týče pak samotného schvalování úvěrových případů,záleží i na tom jak se schvalovatel, posuzovat tel za a) "vyspí" a za b) co mu je uloženo těmi "nahoře" jaké jsou obchodní priority té dané společnosti a jsme u toho.Tam bývá často kámen úrazu,kdy i tomu poradci se zdá,že je vše OK a někdo řekne ne a vyřiďte si s klientem.S tím neudělá poradce nic,ani kdyby se zbláznil a na centrále si od toho umejou ruce (chyba na poradci,my nic  my muzikanti- a navíc to není moc průstřelný,protože na úvěr není právní nárok-je to komerční záležitost-tudíž né soc. výpomoc)

0/0
29.1.2010 12:11

Slaine55

Finanční poradci jsou jak pokladní v diskontu

Většinou jsou zadarmo a t toho důvodu zato stojí.

0/0
29.1.2010 9:47

papazian

Proč by také měl radit dobře? Kdo je tak naivní?

Nikdy poradcové nebudou radit nejlépe, mohou dát ke zvážení různé varianty, ale těch variant ve skutečnosti může být ještě mnohem více, je na majitelích, aby se rozhodli. Za majetek má zodpovědost majitel, je naivní se spoléhat na cizí okolo sebe a pak se vztekat! Vztekat se může akorát na sebe, že se obklopoval blbci, že sám je blbec, když si neumí danou problematiku nastudovat a když věří poradcům každé slovo. Vymýšlení nových a nových certifikátů pro poradce věc neřeší koncepčně, stále to podsouvá vžitý omyl, že poradce je bezchybný automat, který by měl chrlil správné rady a znát budoucnost lépe jak čaroděj. Tak to není a všichni okolo to vědí, je to hra, kdy král je nahý, ale okolo to nechtějí ještě pochopit. Profese finanční poradce by se měla zrušit, ale když je stále tolik naivních lidí, tak proč si neužít chvilku slávy!?

0/0
23.1.2010 19:10

vokroj

Finančním "poradcům"

jde stále jen o to, aby dostali z klientů peníze, o nic jiného jim nejde. Jejich vysvětlení  v čase následného špatného průběhu portfolia jsou pak až komická, poukazují vše na budoucnost, která bude jistě dobrá. Je už skutečně nutná náprava bankovnictví tak, jak se o to ve vyspělejších demokraciích už snaží. Sundat perfektní oblečení a v zásadě začít v bankovnictví s klienty i s partnery jinak.

0/0
21.1.2010 17:41

papazian

Re: Finančním "poradcům"

Jak jinak? Nejlépe nijak! Důvěřivci jako jste asi i Vy sám, stále čekáte na zázrak! Zázrační poradci neexistují, je to jen hra na poradenskou činnost, co Vám má proboha ještě více říci? Že jste blbec, který chce zbohatnout na tom málu co má? Chudý jste a chudým zůstanete! Kdyby jste byl chytrým, tak žádného poradce nepotřebujete, sám budete vědět, že takové investice jsou blbostí do nebe volající! Je takovou módou dnes, že se  vše svádí na okolo sebe. Ale přícinou neúspěchu jsou lidé, kteří volají o pomoc finanční poradce! Žádný poradce neradí dobře, ani nemůže, nejde to. Je to hra na náhodu a šarlatánství. Bude existovat tak dlouho, pokud budou důvěřivci ochotní tomu věřit a naslouchat ho. Patříte také mezi ně? Pak Vám není pomoci!

0/0
23.1.2010 19:14

Pavel Sečkář

Re: Finančním "poradcům"

Dobrý den,

do určité míry s Vámi souhlasim. Jsem sice také poradce, ale nepovažuji se za všeznalce! Prošel jsem si jednou fin. poradenskou společností. Jejich školení byla postavaná na tom že Vám nabulíkovali, že jste nejlepší porade na světě a jen vy znáte vše nejlíp a dokážete nejlépe poradit. Prostě výplach mozku. Naneštěstí jsem odešel za včasu a zachoval si rozum. Teď se věnuji jen hypotečnímu poradenství. A je pravda, že žádné "investice" do fondu nebo do pojistek z Vás boháče neudělají. Říkám to i svým klientům, "zbavte se všech zbytečných investiček atd., nechte si jen stavební spoření, spořící účet (nejlepe u Mbank) a možná penzijko. K tomu za par stovek úrazovku a pojištění nemovitosti + třeba i domácnost. Pokud chcete doopravdy peníze musíte začít dělat něco pořádného. Sami se starete o své peníze a nevěřit slibům lidem, kteří si prošli tří měsíční školení!" Na druhou stranu s Vámi nesouhlasím s tím" že kdo je chudý i chudým zůstane"! To není pravda, neberte lidem naději!

0/0
24.2.2010 20:48

Host

odborný poradce

Jste  zvyklí  prodávat?  Hledáte  stabilní  příjem?  Podívejte se na

  www.svaciny.eu!   Obsazujeme   několik   volných   pozic   krajských

  koordinátorů!

0/0
20.1.2010 13:54

nel+

Udělala jsem chybu?

Máme jedno stavební spoření u ČS uzavřené v roce 2003 na cílovou částku 300 000. Je tam teď naspořeno okolo 200 000. V prosinci 2008  jsem uzavřela na jiného člena rodiny SS u ČMSS s cílovou částkou 500 000. To jsem teď vypověděla (peníze dosud nebyly vyplaceny), ale ztráta je cca 8000. Nedalo se to udělat nějak jinak líp??? (těch naspořených cca 40 000 budu potřebovat, nikoli však na bytové potřeby, ale provoz domácnosti - nezaměstnanost). Např. nějakým úvěrem z prvního stavebního spoření? Mám fakturu na rekonstrukci bytu z února 2009. 

0/0
11.1.2010 13:46

Host

Re: Udělala jsem chybu?

- tady dáváte hodně málo informací...na to aby jste dostala radu. Špatné bylo už uzavření cílové částky na 500 000. ---- 5000jste dala za uzavření ty Vám nikdo nevrátí.

Pokud tam byla nějaká státní podpora, tak jste si mněla snížit cílovku na třeba 50 táců, ale stejně se k těm prachům nedostanete dřív něž leden 2011...to Vám spočítají ve st.spoř.

Když si přečtete smlouvu můžete přemýšlet co se dá dělat... faktura stejně nemůže starší jednoho roku. TADY Vám asi nikdo nepomůže- příště více počítat-jde jen o prachy. Jinak faktury se daj uplatnit v rámci celé rodiny- mužete použít i od známých pokud máte doma něco nového-placeno za svoje. atd.,tak Vám asi nikdo nedokáže z které faktury to šlo... a kdy...

Spíš bych radil se stím smířit...

Uzavřete radši 2 stav spoření po 100 tácech. Cílovka se dá zvednout vždy-snížit taky , ale poplatek v trapu...

0/0
12.1.2010 9:25

Host

Re: Udělala jsem chybu?

1/ Pokuď jste nezaměstnaná, asi těžko dostanete jakýkoliv úvěr.

2/ Vždy to jde udělat líp, třeba tak že si cílovku nebudete dávat zbytečně vysoko - 500.000,- je absurdních, je to dobrý akorát pro toho u koho jste to sjednávala v podobě provizí. Tomu expertovi jde do kapsy 5.000,- a další poplatky jste platila za saknce - předčasná výpověď.

3/ Spořte si tak, abyste peníze měla dostupné  kdykoliv, tedy dřív než jen za x let.

0/0
13.1.2010 15:28

Host

Re: Udělala jsem chybu?

- Úvěr 1000 Kč snad jo. STOU TISÍCOVKOU TO STAV.SPOŘ.POCHOPÍ A ŠLO BY TO JENŽE BY TO TRVALO DLOUHO,  PROSTĚ JE TO VTAHU....poplatek nedostane už nikdy z5

0/0
15.1.2010 7:45

Host

Re: Udělala jsem chybu?

Smlouvu jste si mohla nechat rozdělit např. na 50.000,- a 450.000,- Smlouvu na 50tis. vybrat /snížíte tím storno poplatek za předčasné ukončení smlouvy na 250,- Kč + vrácení připsané státní podpory/ Smlouva na 450 tis. by vám zůstala a v budoucnu se na ní mohlo spořit dál.

0/0
14.1.2010 15:03

Host

Odborní poradci v podstatě neexistují

Jsou zaškolení nebo přeškolení laici z jiných profesí. Množství inzerátů takovou práci nabízí bez ohledu na kvalifikaci. Zaškolení ale nenahradí vzdělání a praxi v tak složitém oboru. Jde o nepoužitelnou kategorii amatérů. Mluvím z vlastní zkušenosti.

0/0
10.1.2010 16:40

regina1

Re: Odborní poradci v podstatě neexistují

To není pravda, jen to musí být poradce, který je minimálně zaštítěn profesní komorou, má zodpovědnost za svě rady a nese také důsledky. Podle toho je třeba vybírat. Finanční poradce skutečně není ničím limitován a stačí mu středoškolské vzdělání na získání živnosti. Jiné je to třeba u Auditorů nebo Daňových poradců. Ti jsou limitování jak zákonem tak kodexem komor. A hlavně mají zodpovědnost.

0/0
11.1.2010 17:08

Host

Re: Odborní poradci v podstatě neexistují

-je to jen o tom umět počítat- a to většina národa neumí. Kolikrát je problém vysvětlit lidem co je cílová částka. Nejsou schopný pochopit 120 000 naspoř. 180 půjčka. ...

a následuje otázky a kde se vezme těch 300 nou koment... a vidím to i u známých, kteří se ptaj už 15 let na to samé....Málokdo ví že na jednu smlouvu za 5 let může dostat až 7 příspěvků a další spekulace, které se dali dělat, ale to nevěděj kolikrát ani lidi z banky, když jsem se tam kdysi r.93 ptal na tyhle fíkárny, tak říkali to nejde....

maj jen něco nabyflovaného a dál nemyslí... číst smlovy a mezi řádky. Proč 300 CÍLOVKA -když naspořím 7x18 000 +př.úr. cca  150t. a nechci úvěr-prodejce chce provizi a lidi platí. atd.

0/0
12.1.2010 9:33

mistuch

Jim jde hlavně o svůj

osobní zisk,takže radí hlavně podle toho,kolik z toho mají pro sebe.!!!!!!!!

0/0
9.1.2010 9:28

Host

uver

Vážení,

Vážení,

v žádném zákoně není zakázané, že by byt pořízený úvěrem od stavební spořitelny nebo od hypoteční banky se nesměl pronajmout. Pouze platí, že z těchto úvěrů se musí řešit bytové potřeby. Ovšem nikde není dané, kdy se má ta bytová potřeba užívat. Můžu tam chtít bydlet až za několik let a do té doby ten byt pronajmu. Jak ten byt využívám je bance celkem jedno. Jí zpravidla stačí, že se včas a správně splácí úvěr.   Myslím, že paní úvěr nedostala z jiného důvodu. Spíše na to neměla dostatečné příjmy. 

0/0
8.1.2010 21:20

Marqui

Re: uver

tady nejde o problematiku zákonu, ale o status stavební spořitelny......

0/0
8.1.2010 21:35

Host

Re: uver

nejde o žádný status, úvěr jí můžou klidně zamítnout bez důvodu, ale vymlouvají se pitomost, na něco, co není pravda, schválně jsem si ten zákon přečetl. je to tam jasně napsaný, takže klidně si úvěr můžou zamítnout, na to mají právo, ale ať se nezaštiťují zákonem, když ten zákon nic takového neříká

0/0
9.1.2010 12:59

Host

Re: uver

Jeden z příkladů české vyčůranosti. Nemá na byt, ale pronajímala by jiný, pořízený z půjčky. Podobné je to dlouhodobě se stavebním spořením, kde se nehlídá důsledně jeho účel. Češi umí zneužít každou státní podporu. Rozhazovačnost státu už měla dávno skončit. Vyhazují se miliardy ze státní kasy zcela zbytečně a pak nemáme být zadlužení na několik generací předem.

0/0
10.1.2010 16:45

Host

Hrdinka

Slecno Petro jste moje hrdinka...kez bych nekdy potkal takovou zenu jako jste vy V

0/0
8.1.2010 16:50

Host

a

Prosimvas, vysvetlete mi nekdo jak muze byt preklenovaci uver vyhodny kdyz plati clovek uroky i z penez ktere uz nasporil? Hlava mi to nebere.

0/0
8.1.2010 14:41

Host

Re: a

může tomu tak být v případě, že člověk má naspořenou vysokou částku na stavebním spoření a nechce vysoký celkový úvěr. Pak je doba překlenovacího úvěru relativně krátká, a nevýhodnost tohoto produktu je kompenzována např. pěknou sazbou u řádného úvěru.

0/0
8.1.2010 14:57

Host

Re: a

Nechci slevu zadarmo, pravil vychytrale.

0/0
8.1.2010 22:21

Host

Re: a

Souhlas, na tak vysokou částku si brát úvěr ze stavebka, je kravina (pokud bude platit úroky i ze svých úspor, i při nižším úroku na tom stejně zaplatí ranec)..krom toho přišla o úspory, které mohla použít jako rezervu a mohla tak tvořit další zisk..poplatky za navýšení cílové částky (šup do kapsy spořitelny), prostě tohle je větší chyba, než to, že byt pak pronajala...;-(

0/0
13.1.2010 11:07

Host

Vina klienta

Chyba je jednoznačně na straně klienta - Petry. Ta se vůbec něměla zmiňovat o tom, že byt chce po koupi pronajímat. Jen na základě poskytlé informace, která st. spořitelnu vůbec nezajímá, jí úvěr nebyl poskytnut. :-P

0/0
8.1.2010 13:28

Host

Re: Vina klienta

A co ustanovení v zástávní smlouvě? Obecně u bank platí, že pokud je nemovitost v zástavě, tak vlastník nemovitosti nesmí bez souhlasu banky nemovitost pronajímat, převést na třetí osobu nebo provádět jakékoli úpravy. Pokud klient chce nemovitost pronajímat, banka není proti, ale většinou se ještě nájemné zavinkuluje ve prospěch úvěru jako dozajištění.

0/0
8.1.2010 17:02

Host

Skutečnost, že v bytě, na který chcete

hypotéku, musíte bydlet, je všeobecně známá. Nemohla byste si ev. ani odečíst úroky při vyúčtování daně. Na tohle ale fakt nepotřebujete daňového poradce.....Tohle Vám řekne každá mzdová účetní....

0/0
7.1.2010 23:24

Alechin

Re: Skutečnost, že v bytě, na který chcete

to je prave to vtipny - treba by mela podnajemniky na cerno a treba by tam mela napsane trvale bydliste. Na poste muze nechavat preposilat, nebo se tam jednou za cas stavi.

Vlk se nazere, koza zustane cela. Takova je praxe.

0/0
7.1.2010 23:30

Host

Re: Skutečnost, že v bytě, na který chcete

Tak, tak. To by muselo téměř každý větší město vracet peníze za byty, které dotovala EU.

Zbohaltíci nakoupili byty za polovic ceny a vesele je pronajímají a spekulují s nimi.

0/0
7.1.2010 23:53

Host

Re: Skutečnost, že v bytě, na který chcete

co sem pochopil, tak nájemník - původní majitel si to vložil přímo do kupní smlouvy, která se předkládala Pyramidě, takže trochu problémek.

0/0
8.1.2010 5:41

Host

Re: Skutečnost, že v bytě, na který chcete

Nevím proč bych si nemohl vzít hypotéku na byt, ve kterém nebudu bydlet. Otázka odpočtu úroků je úplně o něčem jiným, odpočítavat úroky samozřejmě nemůžu, protože tam ta podmínka už je. Tady šlo o stavební spoření a ne o hypotéku.

0/0
8.1.2010 14:20

Host

Re: Skutečnost, že v bytě, na který chcete

Ale překlenovací úvěr od stavební spořitelny či hypotéky má dnes v podstatě hodně podobné podmínky, ne-li stejné. V zásadě. Tzn. účel úvěru je na koupi nemovitosti pro vlastní bydlení.

0/0
8.1.2010 17:04

Host

Re: Skutečnost, že v bytě, na který chcete

Nesmysl.

Co se týče SS, tak to už zaznělo v této diskuzi: zákon v definici "potřeby bydlení" nijak nezakazuje pronájem.

Co se týče hypo, tak ani tam není důvod k zákazu. Dokonce jsou poskytovány hypotéky na nákup komerčních nemovitostí, nebo "bez stanoveného účelu" - to znamená, že dáš do zástavy barák, a oni ti půjčí (relativně) nízko úročené peníze za hypotéční sazby. A můžeš si tak koupit na hypotéku třeba věnec buřtů, a to zcela legílně a v souladu s podmínkami hypoteční banky.

0/0
8.1.2010 22:26

Host

Hypotéka

Nejsem žádný finanční odborník, ale když jsem žádal o hypotéku ( meziúvěr ) u stavební spořitelny ČMSS, po dohodě s finančním poradcem jsem nejprve moji žádost nechal posoudit. Podmínkou bylo mít uspořeno min. 0,5 % z žádané nové cílové částky. Když ji schválili, tak teprve poté jsem provedl navýšení cílové částky a zaplatil poplatek ( tuším že 1 % z cílové částky ). Modrá pyramida má téměř shodné podmínky, navíc když baba s ní spoří od roku 2001.

 Z toho článku plyne, že postupovaly naopak. Podle mého soudu zato Modrá pyramida nemůže, ale ta " poradkyně ".

0/0
7.1.2010 23:00

Alechin

Re: Hypotéka

souhlasi, to je ale patrne jiz z toho clanku.

0/0
7.1.2010 23:13

Host

Re: Hypotéka

nesouhlasím. článek není pravdivý, protože pokud zákon o stavebním spoření neumožňuje získat úvěr na pronájem a MODRÁ PYRAMIDA klientce nedovolí 2,5 roku pronájem ale dovolí jí 1 rok, tak má máslo na hlavě MODRÁ PYRAMIDA.

Myslím si, že v článku je dost zkreslených a nepřesných informací.Rv

0/0
8.1.2010 5:39

Host

Re: Hypotéka

Jenže klinetka žádala o PŘEKLENOVACÍ úvěr, a pro něj žádné takové omezení neplatí. A klidně mohlo trvat těch 2,5 roku i déle, než ba dostala úvěr řádný. A to už by tam bydlela.

0/0
8.1.2010 9:50

Host

Re: Hypotéka

Můžete mi, prosím, prozradit, jak jste přišel/přišla na to, že se v tomto případě rozlišuje překlenovací vs. řádný (přidělený) úvěr?

0/0
8.1.2010 13:50

Host

Re: Hypotéka

Zákon nic takového nezakazuje. Jen říká, že je to za účelem řešení potřeb bydlení. A potřebu bydlení definuje jako nákup domu, bytu, pozemku. A jestli se může pronajímat., to vůbec nezmiňuje, A co není zákonem zakázáno, je dovoleno.

Takže máslo na hlavě má jak SS, tak ta "poradkyně" (pěkně poradila).

0/0
8.1.2010 22:30

Kopakopa

Co je na tom tak divného,

vždyť žádný poradce nemá příjem za to že klientovi poradi dobře v jeho prospěch, ale za to, že mu poradí "dobře" ve prospěch banky, spořitelny, politika, státního nebo obecního úředníka... dosaď, co je libo...

0/0
7.1.2010 22:14

Alechin

Re: Co je na tom tak divného,

to uz tady zaznelo - vase teorie ma dve velmi vazne mouchy:

1. pokud financni poradce poradi spatne, pak to znamena, ze to clovek zrusi a poradce z toho nema nic nebo temer nic

2. pokud financni poradce poradi spatne, tak se klient nastve a jestli jej nekde pred tim doporucil, tak znovu to neudela a naopak to otoci proti tomu poradci.

K tomu vsemu jsem uz psal, jak je financni poradce obecne zainteresovan na svem prijmu - povetsinou jsou podobne moznosti podobne ohodnocene.

Takze doby financni poradce opravdu jedna v zajmu klienta. Ano, trva to, nez se takovy vztah vybuduje, ale pak to frci. Teda aspon tak mi to vychazi.

0/0
7.1.2010 22:36

Ghost.78

Re: Co je na tom tak divného,

teoreticky by se to dalo povazovat i jako podvod, to by se ale musel prokazat umysl. Poradce schvalne poradi spatne a banka ziska poplatky ktere byly napr. uvedeny v clanku.

A najdou se i lidi, kteri by nad tim mavli rukou a neresili ze to byla chyba nebo umysl poradce...

0/0
7.1.2010 22:49

Alechin

Re: Co je na tom tak divného,

souhlasim.

asi se shodneme na tom, ze kdyz budu chtit udelat takovemu klientovi jeden obchod s preklenovakem a dam takove informace, tak takovy klient se mnou uz do budoucna nic resit nebude - tudiz treba zadne penzijko, stavebko, investice, zajisteni... a jelikoz bude ta zenska jen napenena, tak to rekne i kamaradkam, nebo nekde se o to medialne podeli a asi uz moc obchodu pres ni dal neuzavru. takze si budu moct tak maximalne lestit pero na podpis jine smlouvy s jinym chudakem. a kdyz uvazime, ze kontakty jsou pro poradce nejvetsi kapital.... tak si ta poradkyne podepsala vicemene ortel.

0/0
7.1.2010 23:16

Host

Re: Co je na tom tak divného,

Zákon by to mohl kvalifikovat i jako "bezdůvodné obohacení".

0/0
8.1.2010 22:31

Host

Re: Co je na tom tak divného,

Co je to za blbost? Koukni se na legální definici bezdůvodnýho obohacení a pak sem něco piš.

0/0
9.1.2010 22:56

Host

ehm

to ze byt na hypo nelze pronajimat vi snad kazdy, kdo se jen trochu zajimal o hypoteku, kazdopadne ja bych si hypoteku vzit nechtel a doufam ze ani v budoucnu nebudu muset teto silene drahe sluzby vyuzit, je lepsi 3-5 let setrit nez 20let platit a preplacet.

0/0
7.1.2010 21:38

Host

Re: ehm

byt na hypotéku samozřejmě lze, další nesmysl;-D

0/0
7.1.2010 21:54





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.