Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Finanční poradce by vám měl vyhovovat i lidsky

Už vám někdy někdo volal, chtěl se s vámi sejít a nabízel, že "ušetří vaše peníze"? Nejspíš vám chtěl nabídnout finanční poradenství. Redaktorka MF DNES vyzkoušela, jaký finanční plán jí poradci doporučí uskutečnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

rychlokvašky

Všiml jsem si, že se tu párkrát zmínilo, že poradci jsou často přeběhlíci z jiných profesí, kteří prošli 14 denním školením a hned chtějí rozdávat nejlepší rady. Domnívám se, že si neuvědomujete, že na ty rady nejsou sami! Nasbírají data od klienta a ve svém týmu, ve kterém působí již Ti zkušení mazáci, teprv vytvářejí konkrétní portfolia a doporučení!

0/0
27.1.2010 22:06

Host

kecy

poplatky, o těch dokáže plácat každej, vono ani kuře nehrabe zadarmo. Nevím jakou banku vy navštěvujete, ale v té mé funguje něco jako jste nastíni. ano jeden je odborníkem na hypotéky a když budu chtít investovat, tak mi řekne, že to není zas až tak jeho parketa a domluví mi schůzku s investičním specialistou, pro kterého je investování živobitím. Tihle naháněci co si myslej že rozuměj úplně všemu jsou k smíchu. Mít přehled od pojistek až po zmiňovanou hypotéku či investování a né jenom u jedné instituce, je kua umění. Před těmato klobouk dolů, ale kolik Vás takovej je????? to spočítám i na prstu jedné ruky

0/0
27.1.2010 14:50

Host

Je pravda,

že různých bouchačů a nedělních prodejců, co umí tři smlouvy na všechno, běhá v branži pořád dost. Ovšem milí, zlatí kritikové a křiklouni - kdo z vás je ochoten platit poradci přímý honorář, za lepší, méněnákladové řešení, či i jen za radu, která ani nemusí vést ke zprostředkování žádného produktu? Kolik z vás je ochotno zaplatit třeba 5 tisíc za finanční plán, který potom (světe div se!!) by bylo záhodno dodržovat a přijmout určitou disciplínu ve svém finančním chování ? Zubaři platíte, právníkovi platíte, jen poradce aby si doma peníze kopíroval ??? Dokud si toto nepřipustíte, budou vás holit bouchači a dobře vám tak, bohužel. Je rozdíl, když je člověk negramotný a neví, sám se uvrtá do problému a pak mu teče do bot - anebo až tak negramotný není, leccos si uvědomuje, ale platit prostě nebude a diví se, že není vše zadarmo..... Lidi jsou dnes vážně cvoci - chtějí to nejlepší a samozřejmě zdarma..... a zdarma to pak i servisovat... Pak ať trpí. Trochu selského rozumu, vážení ....

0/0
25.1.2010 16:09

Host

Re: Je pravda,

... a jen doplním- dělat pouze za podíl na zisku dost dobře nejde. Propady,jaké můžeme vidět poslední dva roky, prostě k hospodářskému cyklu patří a často to bývá běh na dlouhou trať. Jak má poradce pak existovat, když by si 2-3-4 roky nesáhl na žádnou odměnu ? To, že je zrovna období propadu neznamená, že by vás měl servisovat zadarmo. Pozor - nesmí vás uvrtat do něčeho, co k vám nepasuje, Byl bych zvědav, jak by se vám zamlouvalo, kdyby vám zaměstnavatel řekl: vážení, je krize, peněz není, měli jste výplatu za 3 měsíce prvního kvartálu, ale teď děláte do vánoc, bohužel, zadarmo.....

Poradce musí chtít vydělat tímot byznysem peníze, netvařte se, že to tak není, Něčí děkování či spokojenost poradce nenakrmí a rodinu neuživí. Jde jen o transparentnost získání těch peněz. Ten dobrý pocit je fantastický sekundární jev, ale opravdu sekundární. Ale když tak rádi slyšíte na slovíčka garantovat, zdarma, jistoty, vaše spokojenost-náš cíl ..... pak máte to, co lze dnes stále vidět.......

0/0
25.1.2010 16:25

Host

Re: Je pravda,

Zkrátka hoši: vám je jedno, zda kdo vám zaplatí. V kaýdém případě ale žádnou odpovědnost za své rady nenesete. Rizika vždy nese klient.

0/0
25.1.2010 22:36

Host

Re: Je pravda,

Není pravda. Jen musíte mít dostatečně dobře podchycen vztah, nejlépe samozřejmě smluvně.

No a co se týče třeba kolísání investic, tak poradce těžko může nést odpovědnost za to, že přišla třeba hospodářská krize. Nesmí vás natlačit do něčeho, co vám neodpovídá, to samozřejmě. Jenže těžko nést odpovědnost za zkraty klientů, kdy se začne něco na dlouhou trať, klient vidí růsty a má velké oči a jen mu ty známé dolary strýčka Skrblíka probleskují v očích, prohlašuje, jak unese rizika kolísání a ejhle při prvním propadu boří celé zadání a z dlouhodobého horizontu není nic, jen prodej v panice a stádní jednání.... Nechtějte, aby za taková jednání nesl poradce odpovědnost. Problém na straně poradce by byl tehdy, kdyby na možnost kolísání neupozornil.....

A chcete garance? OK, ale každá taková garance něco stojí, jen to není vidět na první pohled.... A zejména s ní těžko vytvoříte dostatečný kapitál třeba na penzi, což je hodně palčivý problém.....jen to většina jednoduše nechce slyšet

0/0
26.1.2010 0:23

Host

Re: Je pravda,

no jistě, jedná se přece o radu a klient nesmí být také negramotný :-)

0/0
26.1.2010 8:45

Host

Re: Je pravda,

sorry, ale z naprostého vohnouta, co má většinou ještě svoji palici a má nulovou disciplínu,, nic lepšího nevykouzlíš, takže lepší poradce ho vykopne a bouchač ho potom možná zmastí..... každému, co jeho jest

0/0
26.1.2010 13:54

scarleth

poradce

nad některými příspěvky mi zůstává rozum stát, ale předpokládám, že hloupě žvatlají hlavně ti, kterým vlastně není proč radit, neboť mají tak možná "kontokorent" Jinak vřele doporučuji najít si poradce ve firmě Partners. Garantuji, že Vám vydělají nebo miminálně ušetří. Hodně štěstíR^

0/0
25.1.2010 15:31

Host

Re: poradce

;-D Nebyl o nich nedávno článek v MFD jak dotyční obchodovali až se uobchodovali téměř k nule?

0/0
25.1.2010 16:20

Host

Re: poradce

Přesně tak, Partners nebo Broker Consulting. Jejich řešení mají hlavu a patu a navíc používají na míru vyvinuté produkty. I u těchto společšností je ovšem dobré volit dobře i konkrétního poradce.

0/0
25.1.2010 17:05

Šerlog Houmles

Re: poradce

Žádná z firem nemá jen všechny dobré nebo jen všechny špatné poradce.Vždy je to hodně o lidské stránce a charakteru. Příp. o tom, jak rychle prozře vymývaný nováček. Partners zdaleka nejsou to, co se od toho čekalo, obecně vzato.je to určitý posun ve vývoji produktů na míru, ovšem jiank dost zapadli do davu a je o spíš zprostředkování než poradenství. Čekal jsem, že víc budou zastávat placené poradenství, ale stáhli uši a splynuli - s tím, že není poptávka. ona ani nikdy nebude, když se furt bude říkat "lidi to nechtějí".... Jenže pracná osvěta bolí, unavuje a zejména nevydělává, takže umím pochopit, proč i tam převažuje bezplatné poradenství.

0/0
25.1.2010 21:14

Host

Re: poradce

PARTNERS ;-D;-D;-D Finanční poradenství jinak ;-D;-D;-D

Jsou to pojišťováci, kteří najdou důvody, proč zrušit stávající pojistky a naroubovat tam své produkty - v podstatě  je nahradí pojistkou z kooperativy, čs nebo čpp. Ale abych nebyl nespravedlivý, umí penzijní fondy a pokuší se jít i do úvěrů, ale to již s menší agresivitou.

0/0
25.1.2010 22:14

Host

Re: poradce

nemám tu zkušenost, že by byli pojišťováci. Já s nimi řešila vícero věcí a pojistka to nebyla ani jednou. Spíše investice.

0/0
26.1.2010 8:41

Host

Re: poradce

tak gratuluji.........na severní Moravě  bouchají jednu pojistku za druhou a ruší stávající smlouvy....již mají předtištěny výpovědi i na konkrétní pojišťovny, dokonce za klienta vyzývají pojišťovnu, žesi  již nepřeje jakýkoliv kontakt jejich poradce!! a jdou i na poštu za klienta, zaplatí známky.......ochota až na půdu;-D;-D;-D;-D

0/0
26.1.2010 10:49

Host

Břídilové sem píšou

Předně, lidé, kteří píší tady se rekrutují ze dvou skupin. Buď jsou to flákači, lajdáci a budižkničemové. Ti mají čas na podobné diskuze v pondělí dopoledne. Navíc mají děravé kalhoty, žádné peníze a řeší to agresí proti normálně pracujícím lidem. Nebo jsou to lidé za vodou, kteří právě díky správnému nakládání s penězi už nemusí pracovat pokud nechtějí. Já finančního poradce využívám. I když investice si spravuji sám. Přátelé akciové investice. Protože jinde se takové zisky tvoří těžko. V hospodě u piva či grogu opravdu ne. Takž epřestaňte tu plkat nebo dělat hlouposti v pracovní době a psát o něčem, čemu ani za mák nerozumíte. Dobře?V

0/0
25.1.2010 14:02

Host

Re: Břídilové sem píšou

Já zas hraji, ale na automatech. Také mám poradce.

0/0
25.1.2010 22:39

Host

Kdo vlastně potřebuje finančního poradce ?

0/0
25.1.2010 10:28

Host

Re: Kdo vlastně potřebuje finančního poradce ?

kazdy, kdo se o danou problematiku nezajima a neni mu jedno, jak se mu penize kutaleji

0/0
25.1.2010 11:57

Host

Re: Kdo vlastně potřebuje finančního poradce ?

Tak to přesně prototyp prototyp hejla určený k oškubání.

0/0
25.1.2010 12:37

Host

Re: Kdo vlastně potřebuje finančního poradce ?

Suhlas. Jestli se o to nezajimam, tak nema sanci poznat, jestli me poradce skube nebo mi dava dobre sofistikovane rady. jestli to poznam, tak asi nepotrebuji financniho poradce. Proste bud se o sve penize zjimam a zaridim si sam a nebo mam holt smulu. Kdyz si jeste navic vezmu, ze casto tuto praci delaji lide, kteri jeste pred pul rokem byli na pracaku, nebo delali neco uplne jineho, ted proli 14ti denim skolenim a budou mi radit co s penzi, brrrr, tak z toho mi naskakuje koprivka. Mimochodem jakou zodpovednost ma muj finacni poradce, jestlize diky jeho radam prijdu o penize? Mam dojem, ze vsechna pripadna rizika jeho rad nesu pouze a jenom ja. To neni asi moc fer byznys.

0/0
25.1.2010 12:43

kernas08

Re: Kdo vlastně potřebuje finančního poradce ?

Jo taky mám ten dojem. Plno řečiček a nakonec jde hlavně o to získat co nejvyšší provize. Jojo, jsem se kdysi nechal nachytat, že je potřeba ukončit stavební spoření (i když ještě nebyla naspořená cílová částka) a založit nové... Bohužel jsem se v tom neorientoval... Od té doby agenty s teplou vodou ženu, i kdyby slibovali modré z nebe.

0/0
25.1.2010 12:54

Host

Re: Kdo vlastně potřebuje finančního poradce ?

Kdyz to bude "poradce" zprostredkovatel, tak rizika nesete prevazne sam. Muzete vsak i narazit na poradce, ktery bude pracovat na smlouvu (s Vami), ve ktere bude zodpovednost specifikovana blize.

0/0
25.1.2010 22:24

Host

Re: Kdo vlastně potřebuje finančního poradce ?

Jémináčku, tak takový poradce, co nese nějakou, jakoukoli odpovědnost, bude něco jako Lochneská obluda. Tu také nikdy nikdo neviděl, ukázat ji nedokáže, ale tu a tam se o ni mluví.

0/0
25.1.2010 22:43

Host

Re: Kdo vlastně potřebuje finančního poradce ?

mluvíte do větru a nesmysly. Že něco nevíte nutně neznamená, že to vůbec neexistuje.

0/0
26.1.2010 0:26

Host

Něko.lik rad

Tento článek rozhodně nestojí za přílis dlouhé komentáře.... konkrétně mně nepřinesl žádné nové informace...... a co se týká tématu finančního pradenství, tak to je téma na nekonečnou diskuzi..... osobně mám pro čtenáře několik rad: 1) nekupujte si spořící pojistku od MLM firem, je příliš drahá na vstupu..... 2. nepodepisujte nic pod tlakem....... 3. dříve než o cenu se taky zajímejte, co je předmětem smlouvy, tzn. co za svoje peníze vlastně kupujete..... 4. podomní prodejce bez kanceláře rovnou odkažte do patřičných míst

0/0
25.1.2010 10:12

teta1974

Re: Něko.lik rad

souhlas.

0/0
25.1.2010 12:35

Host

detail

žádnou firmu ZPFA neznam, ale firma ZFPA je velmi znama. nechapu toho,kdo psal tento clanek,chce radit,at se klient pta na detaily a sam v nich ma problem

0/0
25.1.2010 9:57

Host

Paraziti

Rozum do hrsti lidi! Jsou to paraziti, kterým vůbec nezáleží na vašich penězích, ale pouze na tom, co z toho získají. Čím víc vašich peněch získají pro rizikovější investice, tím větší provize z toho mají.  Klidně vám doporučí rizikové akciové fondy apod.

Když vám bude někdo z těch parazitů volat, pošlete je do pekla a všechny informace získáte během 10min na www.google.cz ;-)

0/0
25.1.2010 9:42

Host

Re: Paraziti

Někdo miluje, když se mu maže med kolem huby.

0/0
25.1.2010 9:52

Host

Re: Paraziti

Vaše portfolio sestavené na základě google bych opravdu chtěl vidět... Zřejmě jste český  W.Buffet... Myslím, že mezi světovými finančními domy bude o Vaši osobu obrovský zájem! Nač draze zaměstnávat týmy odborníků.... Stačí jeden brouk pytlík s přístupem k internetu....

0/0
25.1.2010 11:41

Host

Re: Paraziti

"Týmy odborníků"? Žertuješ?

0/0
25.1.2010 12:25

teta1974

Re: Paraziti

mozna radeji google nez tech par rychlokvasek, co mi chtelo rvat nesmyslne pojistky a takzvana portfolia (po miniskoleni, resp. preskoleni z nejake administrativni pracovnice apod)

0/0
25.1.2010 12:36

Host

Re: Paraziti

tak někdy zajeď do Hradce Králové na oběd do Potrefenej Husy a uvidíš ty odborníky. Sotva po škole nebo zrovna z pracáku. Dělaj si tam teammeetingy, nebo mají schůzky s klienty. odborníci :)

0/0
25.1.2010 15:21

Host

Re: Paraziti

Ok - ale i z druhé strany. Máte možnost mít zajímavé, lepší řešení. Stojí to třeba 5 tisíc jednorázově, dále pak podle toho, jak "pracný a četný" reálně kontakt bude, to záleží na tom, jaké problémy máte a co se postupně řeší nebi nejdříve je nutno uzdravit. Další cena je např. 200Kč za započatých 15 minut času anebo tam, kde se předem věnovaný čas obtižně odhaduje, tak je domluva na platbě za vyřešení problému - succes fee, splatný až potom....

Berete ? Či jako obvykle čekáte, že vás někdo kvalitní bude oprašovat zdarma či max. pár desetikorun nějakých následných provizí?

Neříkám, že nemáte pravdu, jen zmiňuji alternativu.... Ouvej ouvej ono to něco stojí??? Tak to asi nebudu mít zájem....... už to vidím....:-)

0/0
25.1.2010 16:33

Host

Re: Paraziti

Obchodník s dešťěm. Za 5 zlatých a oběd přičaruješ déšť.

A když déšť nepřijde, tak ještě vysomruješ svačinu.

0/0
25.1.2010 22:47

Host

Re: Paraziti

co chtěl básník říci ?

0/0
26.1.2010 0:28

Host

Re: Paraziti

chápu, že to něco stojí. rád bych za to i zaplatil, kdybych to potřeboval, ale s jistotou, že jsem u odborníků. Takže raději zajdu do banky. takže místo succes fee, rest in peace

0/0
26.1.2010 10:46

Host

Re: Paraziti

no pokud trefíte na lidsky solidního bankéře, který se obstojně orientuje, tak to může být lepší, lepší než bouchač pojistek s vymytou hlavou, Ovšem berte v potaz, že bankéři mají obchodní plány do jednotlivých kastlíčků - tzn. prodat minimálně tolik půjček, tolik, karet, tolik stav. spoření, tolik pojistek, tolik hypoték ..... Aspoň nedlouho zpět to tak bylo.

A že v bance máte vše zadarmo ?? To jste asi ještě nezjisitil, že mají něco jako sazebník. Neplatíte sice přímý honorář za bankéřův čas (on má mzdu), ale buďte si jist, že si to vyberou jinde, jen to není pro neznalého tak markantně vidět. Plus nabídnou vám "jednu barvu".

Vy myslíte, že v bance jsou všichni odoborníci? Svatá prostoto. Když váš bankéř je spíš hypotékař a vy jste chtěl nějak investovat, tak vám vytiskne propagační letáky na investiční produkty, zatrhne vám zhodnocení v minulosti (takže zpětné zrcátko jak když vyšije), a řekne vám "vyberte si...."

0/0
26.1.2010 13:42

Host

Paraziti

jsou tim padem i lekari, automechanici, advokati, bankeri...

a pokud mate pocit, ze fianncni poradnestvi je o investicich,pak jste s zadnym dobrym financnim poradcem nejednal. 

0/0
25.1.2010 12:03

Host

Re: Paraziti

Jo jo demagogie, to by vám šlo. Ta ale bohužel platí jen na hloupé lidi.

Lékaři platím ze jeho tvrdě vydřené vzdělání a za skutečnou léčbu. Automechanik mi opraví auto, pak zaplatím, advokát mě zastupuje u soudu.

Finanční poradce se mě snaží přesvědčit na nějaký fin. produkt jiné instituce, aby vyinkasoval provizi. Někdo tady správně napsal, že jsou to obchodníci s deštěm. 

Finanční poradce dobře znám, volají mi často, protože ví, že mám peníze. Mám vystudované finance na VSE a dvacetiletí kluci, kteří jsou neschopní se někam dostat po maturitě mi chtějí horlivě radit co s penězma.

Lidi proberte se !!!

0/0
28.1.2010 22:59

SantaKlaun

.

Finanční poradci jsou naprosto zbyteční paraziti, kterým jde o jediné - uzobnout nějakou tu kačku z těžce vydřených úspor lidí. A je úplně jedno, že to dělají nepřímo formou provizí od svých chlebodárců, když se jim člověka podaří uvrtat do nějakého produktu. Už mi jich volalo nepočítaně (nechápu, kde sebrali moje číslo mobilu) a všechny jsem je slušně odeslal do análu. O svých penězích si dokážu rozhodovat sám a nedělám to špatně.

0/0
25.1.2010 9:33

Host

Re: .

Tak paraziti urcite nejsou, nejednou sem vyuzil jejich sluzeb, kdy sem si usetril spustu casu, kdy diky jednomu telefonatu sem ziskal informace, ktere bych nejspis ani na netu nenasel nebo je hledal nekolik hodin...

0/0
25.1.2010 9:39

Host

Re: .

Finanční poradci nepište do diskuze, je to průhledné.

0/0
25.1.2010 9:43

Host

No

fin poradci dostavaji provize za uzavreni produktu.

ale ty penize zaplatite stejne, muze vam byt jedno, jestli je schramstne pojistovna, banka, inv. spol, nebo financni poradce

Naivni mi prijde nazor, ze nevyuzitim poradce usetrite:)

A pokud mate poradce, ktery se vas snazi "uvrtat" do smlouvy, asi si neumite najit poradce. v dnesni dobe ...docela chyba

0/0
25.1.2010 12:08

Host

Re: No

To není poradce ale zprostředkovatel. Správný finanční poradce je člověk, který je placen ze zisku svěřených peněz, nikoliv z provizí pojišťoven atd.

0/0
25.1.2010 12:16

Host

Re: No

Ani to není tak docela pravda.

Pokud je poraděnko placený ze zisku, tak to znamená jediné: bude se snažit klienta uvrtat do velmi rizikových věcí. A proč by ne, větší riziko, možný větší zisk. A ztrátu on neplatí, to platí jedině klient. Takže...

0/0
25.1.2010 12:31

Host

Re: No

Ne, ve ztrátě je i klient.

0/0
25.1.2010 12:32

Host

Re: No

Nikoli, ve ztrátě je POUZE klient.

Když to vyjde, tak mu pořádný kus zisku sebere poraděnko.

Když to nevyjde, tak mu poraděnko na ztrátu nepřispěje. Zato ho bude koukat uvrtat do dalšího kola stejné hry.

0/0
25.1.2010 22:49

Host

Re: No

S tím klient musí samozřejmě počítat a poradce taky nemůže vědět co bude.  Má určitě znalost a přehled, který klient nemá. S tím rizikem do toho jde. Co teda chcete dělat s prachama sám? Najdu si toho nejlepšího a s rizikem počítám. 

0/0
26.1.2010 7:21





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.