- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Příchod datových schránek jsem uvítal s nadějí, že se urychlí korespondence s úřady a jinými firmami.
Problém ale nastal při prvním použití datové schránky. Portál spravovaný českou poštou padal a nezvládal. Navíc vracel velmi obecnou chybu. Po kontaktování technické podpory jsem dostal velmi nejasné odpovědi a výsledkem bylo, že to mám zkoušet poslat tak dlouho, až to projde.
Posílal jsem dopis na finanční úřad. Nakonec dopis odešel, ale příjemce ho nepřijal. Když to trvalo i druhý den, zavolal jsem na finanční úřad a světe div se, oni na podatelně vybírají datovou schránku po 48 hodinách. Podle správce datových schránek by to měli dělat každých 15 minut!!!
Další problém nastal na finančním úřadě, odkud mi volali, že jsem poslal nepodepsaný dopis. Oni totiž na podatelně dopis poslaný datovou schránkou vytisknou a v tištěné podobě dodají na odpovídající oddělení.
Chtěl jsem udělat daňové přiznání přes datovou schránku a opět jsem narazil na problém. I když pro odesílání přes datovou schránku nemusí být elektronický podpis, formulář při ověření platných dat elektronický podpis vyžaduje. A bez ověření nejde formulář odeslat přes datovou schránku. Takže zase budu muset vystát frontu na finančním úřadu.
Jako vše v tomto státě, jsou datové schránky nedotažené a polovičaté. A to nemluvím o tom, že poslání dokumentu přes datovou schránku jiné firmě stojí až 70,-Kč.