Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Důležité telefonáty vyřizujte raději vestoje. Lépe se na ně soustředíte

"První pracovní kontakt je ohleduplnější navázat prostřednictvím SMS než přímo zavolat," říká Ladislav Špaček, odborník na etiketu a autor mnoha knih o slušném chování. Dalším pravidlem slušného chování v kanceláři je třeba ztlumené vyzvánění soukromého mobilního telefonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

objednavkasvacin2

ja beru pracovni telefony kdykoliv

nevim co porad vysilujete, tak to proberete, vyresite a za chvili je hotovo. i kdyz, ja delam v IT na pozici kde se resi jenom realne technicke problemy, tj. nevolama mi s kdejakou kravinou nakej kindermanager co ho zrovna napadla.

0/0
26.4.2010 20:12

Honza.Z

slusnost

Ja zase povazuji za slusnost neobtezovat zamestnance mimo pracovni dobu pres telefon. Pokud to povaha prace vyzaduje, pohotovost nebo je to nakej ridici pracovnik bez kteryho by se to lidove receno sesypalo muze to v mimoradnejch pripadech byt.  Ale jako je beznou praxi u nas na firme kde se vola o vikendy, o dovoleny, kvuli naprostejm zbytecnostem ktery jdou vyresit i jinak nebo po - dovoleny,vikendu. Neni nezbytne nutny toho cloveka rusit z vikendu nebo dovoleny. Ja povazuju za drzost nejtezsiho kalibru. V dnesni dobe kdy je hektickej zivot ve stresu a spechu, kdy prace bejva casto na prvnim miste je soukromi dulezitejsi nez kdy predtim. Ja zasadne sluzebni telefon o vikendu ci dovoleny nezvedam.

0/0
25.4.2010 21:18

Paxa

Zvláštní,

mně SMS přijde proti telefonátu jako dost neformální kontakt, netroufla bych si esemeskovat neznámému člověku, zvláště, pokud od něj něco chci (třeba zakázku).

I když, možná to bude narůstající převahou mobilních telefonů; pak má člověk strach, že někomu zavolá v nevhodné situaci. Zatímco když se dovolám někomu na pevnou linku, kterou má v kanclu na stole, je pravděpodobné, že sedí a pracuje, a nebudu ho tudíž otravovat při řízení, při nákupu, na WC...

0/0
25.4.2010 15:07

borghesi

Odborník

No ten pan blazeovaný  Špaček, to je taky asi odborník na všechno, to chytil asi od pana Pravdolásky, ale asi na tom dobře profituje, hodně lidí a firem mu to baští;-(

0/0
25.4.2010 11:48

dul_to_je_takova_dira_v_zemi

Ono je to tak

někomu je dáno a někomu ne. Obecně mám pravidlo, že pokud si někdo neváží mého času, tak na něj kašlu. Čili pokud někomu pošlu mail/sms/zavolám a on mi do dvou dnů neodpoví, příště ať si trhne. Je mnohem lepší být s někým v líbánkách

(=dostat odpověď polib si pr**l), než nedostat žádnou. Takže asi tak....

0/0
24.4.2010 22:30

Si0 po zákazu

Re: Ono je to tak

Na e-maily je nepsaným zvykem odpovídat do 3 dnů.

0/0
25.4.2010 12:09

Neumětel

Re: Ono je to tak

A kde jsi ten nepsaný zvyk četl. :-)

0/0
26.4.2010 15:39

cvancara

Otravne telefony

A co tak v pripade otravnych kazdodennich telefonu ruznych zvedavcu - co kupuji za leky, kde jsem byl na dovolene, jak casto nakupuji a pod. Ja hned po jejich predstaveni je posilam do prdele. Protoze opravdu uz nevim, jak jinak se jich zbavit. Pres tyden, v sobotu rano, v nedeli po 8me vecer. Co by tady poradil mr. Spacek..?

0/0
24.4.2010 21:35

Kolodziej

Re: Otravne telefony

...předstírat hluchotu...?:-P

0/0
24.4.2010 21:52

dul_to_je_takova_dira_v_zemi

Re: Otravne telefony

Nesmíš vyplňovat různé dotazníkové akce "zadarmo" a dávat svoje číslo k dispozici. :-P

Jinak s call centery je vždycky zábava, v jejich projevu je vidět, jak jim modrokošilácký kindrmanažéři připravili šablony telefonátů....vždycky mě baví tyhle šablony bourat ;-D

0/0
24.4.2010 22:32

cvancara

Re: Otravne telefony

Tak dotazniky s tel. cislem nevyplnuji. Ted je nedele, 14.06 hod. a prave volali ze Stenmarku - vyzkumna agentura. Bohuzel, pry musi pracovat i v nedeli. Pripada vam to normalni...? ;-€

0/0
25.4.2010 14:07

Honza.Z

Re: Otravne telefony

ja svoje cislo nikde neuvadim, a kdyz uz je to soukromej udaj se kterym ty firmy nemaj co nakladat. Stalo ze mi i nekolikrat ze mi pravdepodobne na blind volali ze zakaznickyho centra t mobilu na sluzebni telefon a tlacili mi naky novy tarify coz pro me stejne smysl nema. Vetsinou se je snazim rychle a slusne vyprovodit ale nervy mam taky jenom jedny.

0/0
25.4.2010 21:21

JetMeresjev

Mne vzdycky pri telefonovani stoji

Lepe se tak soustredim ;-D

0/0
24.4.2010 20:26

Chmelař

pracuju brigádně v call centru

volám i 12 hodin za den... mám u toho 12 hodin stát ? ;-D

0/0
24.4.2010 19:26

Ruda_krev

Re: pracuju brigádně v call centru

Ne, ty se podle toho zaměstnání raději rovnou pověs.:-P

0/0
24.4.2010 20:16

touring

Jenom technicka pro p. Spacka

Blikani displeje nema imo na sluchovy vjem zadny vliv. cu2 :-P

0/0
24.4.2010 8:16

bacil123

hmm

"proto si myslím, že pracovní komunikace se nemůže omezovat jen rozmezím

pracovní doby, a vzít šéfovi telefon o víkendu proto považuji za

samozřejmou povinnost." - pracovna doba je preto aby sa pocas nej pracovalo a za to zamestnavatel plati mzdu, .. moj volny cas je moj cas za ktory ma zamestnavatel neplati

preto som odmietol firemny notebook a pozadoval som desktop, aby som si nenosil pracu domov   -  v dnesnej dobe si podla mna vela ludi pletie zmysel zivota s pracou a potom to tak vyzera -  firemna svadba, firemny pohreb

a ku tej loajalite -  vzdy to bola a je najlahsie dostupna komodita, staci si ju kupit

0/0
24.4.2010 5:22

bacil123

Re: hmm

Majitelia firiem medzi sebou:

Pocúvaj, ty dávas vyplaty zamestnancom, ked je kríza?

Nedávam, a ty?

Nedávam , a chodia do práce i tak?

No chodia. Pocúvaj, nemali by sme od nich vyberat vstupné?

0/0
24.4.2010 5:23

Albert.Pes

Re: hmm

Nemáte pravdu. Ve slušném zaměstnání se naopak loajalita a pohotovost předpokládá, což by se samozřejmě mělo odrazit i na platu. Nedokážu si představit, že bych šéfovi o víkendu nezvedl telefon. To jsou udělal jenom jednou, v pátek večer, když jsem byl poněkud společensky unaven. První věc, kterou bych od svého zaměstnance chtěl, je, aby se do jisté rozumné míry identifikoval se společností - tj. je to podnikání, které, když se povede dobře zaměstnavateli, je výhodné i pro něj, není to jenom "hodit si osm" a jít domů. Samozřejmě, zažil jsem i zaměstnavatele, kteří brali zaměstnance pouze jako firemní položku, tam pak jde o něco jiného.

0/0
24.4.2010 10:22

ehqmaster

Re: hmm

Přesně jak říkáte - taky si nedokážu představit ten telefon nezvednout. Za tři roky, co ve firmě pracuju, volal jednou jedinkrát mimo pracovní dobu - hodinu po jejím skončení, a oznamoval mi osobně odchod jednoho z kolegů, jehož práce na mně měla přímý vliv - jinak bych se to dozvěděl jen druhý den z e-mailu.

Rozhodně to však záleží na pracovní pozici, nedokážu si představit, že by bylo voláno jednotlivým zaměstnancům v kolektivech o stovkách lidí. Samozřejmě existují rozumně odůvodnitelné výjimky, v jednom zaměstnání jsme například (na jejich přání) rozesílali plány směn a související informace (nabídka přesčasů apod.) - jistě existují důvody proč hovor nebo sms ano.

Moje zásada je jednoduchá, pokud mi chce zaměstnavatel volat pravidelně - měl by mě k tomu nejen vybavit (služebním telefonem, případně notebookem apod.) a samozřejmě také ohodnotit. Jistě jsou zaměstnání, kde je to přímo nezbytné (lékaři, záchanný systém, bezpečnostní složky, poslíčci, pracovníci na "volné noze" apod.

0/0
24.4.2010 19:31

Honza.Z

Re: hmm

jak rikas, samozrejme by se se to melo odrazit na platu, ale je beznou praxi vyzadovat tuhle "loajalitu" ze se zvedaj telefony prakticky neustale, delaj se neplaceny prescasy bez ohledu na nic - s mottem prospis se az v hrobe apod. a pritom je to zaplaceny hur jak ukrajinsky uklizecky - to je velmi castej jev, a potom rikam ja, po praci telefon nezvedam i kdyby cokoliv:-) jak je firma loajalni ke me tak ja k ni.

0/0
25.4.2010 21:25

Honza.Z

Re: hmm

jinak aby tady nekdo nemel dojem ze to delam uz z pricnipu samozrejme clovek ty telfony zvedal, mel tu dobrou vuli vyjit vstric tomu zamestnavateli, ale kdyz se to neodrazi na penezich -  a co si budem povidat proto do ty prace chodime nebo alespon ta normalni vetsina tak to pak prestava davat smysl. jak se rika, podas prst a utrhnou ti celou ruku, po jisty dobe to cloveka prestane bavit si nechat kalet na hlavu a dospeje k nazoru kterej sem vyjadril vyse.

0/0
25.4.2010 21:29

touring

Re: hmm

Je to slusnost a pokud je sef rozumny, tak v tom ani neni zadnej problem. Ostatne obcas si clovek taky potrebuje behem dne skocit na postu, do banky, nekteri lidi si chodej i zabehat behem dne apod. - a v rozumnych firmach a s rozumnym sefem to taky neni problem R^

0/0
24.4.2010 8:14

Kocourkovský radní

Re: hmm

Na rozdíl od "bratra  Slováka" se asi shodneme na tom, že vše je v normálním slušném přístupu, není důvod v běžné denní době zvednout telefon komukoliv. Mám-li zrovna důležité jednání nebo práci, která spěchá, zvednu většinou jen známé číslo, neznámému zavolám později.

Zda vůbec zvednu "skryté číslo" se často rozmýšlím, považuji takovou věc za neslušnou vůči volanému.

Za vrchol řupáctví považuji situaci, kdy za mnou příjde člověk, zahájí hovor s tím, že ON chce něco řešit, já s ním začnu jednat, v té chvíli mu zazvoní telefon, on ho důležitě vytáhne a začne do něj řvát nějaké "důležité" věci jako kdyže příjde domů a co musí ještě všechno zařídit...;-€

0/0
24.4.2010 13:16

Starej Pardál

Re: hmm

To já zase nesnáším a považuju za vrchol neslušnosti, když volám někomu - samozřejmě jednateli, nebo zástupci nějaké firmy a v telefonu se ozve bez jakéhokoliv představení, nebo pozdravení: "NO?" Nejenom že je to křupanství, ale zdržovat se pak vyptáváním, zda-li jsem se dovolal správnýmu člověku, abych s ním mohl začít řešit dané věci mně připadne při nejmenším zbytečný...

0/0
24.4.2010 20:19

Honza.Z

Re: hmm

to ja zase nechapu to vyptavani jestli jste se dovolal spravnemu cloveku, tak snad vite kam volate ne?

0/0
25.4.2010 21:31

ehqmaster

Re: hmm

R^

0/0
24.4.2010 19:31





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.