Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pracuji doma se svými dvojčaty za zády a neměnil bych

Nemakačenko, muž v domácnosti, lenoch. Přinejmenším prvních pár měsíců po zahájení práce z domu na mě nejeden kamarád či známý hleděl skrz prsty. Musím říct, že má svoboda, kterou mi práce z domu dává, nejde dodnes řadě lidí pod nos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

culka

Ideální vzorec

podle mě je práce z domova, sama na sebe a odměna podle množství odvedené práce. Neodevzdám včas = ztrácím důvěryhodnost. Odevzdám špatnou kvalitu = příště už si neškrtnu. Jistě, často nezvládám a nastavuju si den na obou stranách, když jsou děti v posteli. Ale odpoledne si zařizuju podle načasování a umístění jejich kroužků, ne podle toho, jestli si moje šéfová naplánovala poradu nebo co.

0/0
7.6.2010 10:40

airwar

Re: Ideální vzorec

Mám to přesně tak, a má to své velké klady - člověk je v ideálním prostředí a stále s rodinou, ale i své zápory - člověk musí říct rodině "teď ne" i když by sebevíc chtěl.

0/0
7.6.2010 14:19

Ruler

jde taky o to

že když chceš vykopat díru do země, z domova to neuděláš :-) o svaření 2 trubek  nebo podojení krávy nemluvě...

0/0
7.6.2010 10:35

ragingox

No ...

Na praci z domova to chce mit moral. Sem tam neco z domova delam, nebo vyridim neco poranu a dorazim do prace az k obedu ale regulerne bych to asi delat nemohl. Za prvy nas mladas je takovej drakos, ze bych proste udelal kulovy no a ja proste potrebuju rad, takze sednout do auta a jede se do prace.

0/0
6.6.2010 21:26

blazab

Práce z domova

No, škarohlídům, že nebude práce z domova pro zaměstnance, bych řekl, že já se svými společníky v podstatě částečně pracujeme z domova, a když někdy dojde k tomu, že bychom někoho chtěli zaměstnat, tak zřejmě bude pracovat z domova. Pravda, jedná se o veskrze administrativní činnost a ta se dá dnes v pohodě z domova dělat - internet, mail, telefon ... Jednak to má plus pro nás - nebudeme muset shánět/platit další prostory, jednak si dovedeme představit právě někoho na rodičovské s dítětem. A že se bude flákat? Pokud si odvede to, co bude mít za povinnost, tak ať si ve zbylém čase dělá, co chce. Pokud ne, asi se najde náhrada. :-)

0/0
6.6.2010 9:16

hnusil III.

Re: Práce z domova

Otazkou je, jestli se jedna o praci, nebo o "praci". Ja bych mohl delat 99,9% veci z domova, ale prave diky detem to nejde. Nekdy nejde ani vyridit jediny telefonat.

0/0
6.6.2010 10:39

majorBorovicka

dělám tak už osm let a neměnil bych :-)

pokud se někdo chcete inspirovat, co je možné dělat doma, koukněte třeba na:

http://navolnenoze.cz/ ( není to reklama, nemám s nimi fakt nic společného, jen tam občas kouknu, když potřebuju něco pro klienty pořešit mimo svůj obor ) A zkušenost: klidně můžete začít v malém (a třeba při zaměstnání), jste-li dobří a spolehliví, však ono se to rozjede...:-)

0/0
5.6.2010 23:25

EliškaF

Rodičovský home office

Moje drahá polovička také pracuje z domova a společně se mnou pečuje o naši roční dcerku, protože já jsem tři dny v týdnu většinou v kanceláři. Naše dcerka má tak oba dva rodiče nastejno a my se oba dva můžeme realizovat (a popravdě mi nejde na mozek mateřská :-)). I když to často jistí večery a víkendy (naši práci), tak jsme oba dva v pohodě a naše malá si užije oba dva rodiče. 

Táta na rodičovské dovolené je super věc a o to víc si svého manžela vážím, že se necítí blbě, i když to řada lidí okolo nechápala. Jsem na něj hrdá a je to pro mne chlap a skvělej táta. A ještě k tomu pracuje.

0/0
5.6.2010 22:49

Will83

Taky pracuju z domova

a nestěžuju si, ovšem mám to trochu jinak, většinou tři dny pracuju u pc a zbylé dva dny jezdím výsledky svojí práce prezentovat, projednávat a schvalovat a je jedno které dva dny v týdnu to jsou. Práci za mě nikdo neudělá, takže se ani nemusím moc nutit. Pro mě je to ideální rozložení, pr. týden rychle uteče a 5 dní doma by bylo asi moc....Hodně lidí na to kouká skrz prsty, ale funguje to a myslím, že to časem nebude vůbec žádná ojedinělá věc....

0/0
5.6.2010 22:21

power.plant

Sem myslel

že doma pracují jenom spisovatelé :-P

0/0
5.6.2010 20:52

pattylokna

Re: Sem myslel

hmm, myslel.. zda se, ze to tve mysleni k nicemu nevedlo.. jak uz to tak byva u nekterych "jedincu"

0/0
5.6.2010 21:49

opportunity

Nikde ve článku není psáno, co vlastně dělá...

Docela bych takovou práci brala, ale nikde není psáno, co vlastně dělá. Zatím jsem neměla zaměstnání, ve kterém by mi tohle nabídli. A malé dítě mi tady křičet nebude.

0/0
5.6.2010 20:24

mowgli

Re: Nikde ve článku není psáno, co vlastně dělá...

Prectete si to jeste jednou - on neni zamestnanec. Holt ne kazdy ma napad, schopnosti a odvahu postavit se na vlastni nohy. Pak muze pracovat, kde chce.

0/0
5.6.2010 22:45

airwar

Re: Nikde ve článku není psáno, co vlastně dělá...

Já sjem počítačový grafik - dělám všechno od propagačních materiálů až po zlom knih, nejčastěji právě zlom knih a nebo tvorbu WWW stránek. A mám VŠ fakultu architektury, takže se tak na 15-20 procent věnuji i tomuto.

Pokud ve svém oboru člověk něco umí a 80% práce se dělá na počítači je ideální adept na to dělat doma. člověk je svým pánem, ale není všechno zlato..., běžně dělám 10-12 hodin denně a zajímavé projekty honím i o sobotách a nedělích. Ale pak si zase dám třeba 14 dní volno a věnuji se rodině...

0/0
7.6.2010 14:26

a co třeba

Prosím o spojení na seriozní firmu práce z domova

Většina inzerátů je "pošlete 3500 a dostanete adresy firem!", brzy jsem bez práce,rozpouští se firma a tohle by bylo řešení, klidně deset,dvanáct hodin denně, ale SOLIDNÍ  firma, kterou nemohu sehnat. Děkuji:mail:jaroslav5252seznam.cz

0/0
5.6.2010 19:46

Mablung

Re: Prosím o spojení na seriozní firmu práce z domova

Myslím že reálnější bude vynaleznout perpetum mobile než dostat od nějaké firmy práci domů (mluvím o normálních lidech, ne třeba IT expertech)

0/0
5.6.2010 19:57

a co třeba

Re: Prosím o spojení na seriozní firmu práce z domova

Oprava mailu :jaroslav5252@centrum.cz ....omlouvám se,CENTRUM !

0/0
5.6.2010 20:00

Lukke-Luk

Pracuji z domova

Pracuji z domova už přes 10 let a nedokážu si představit, že bych měl teď dojíždět denně někam do zaměstnání. Vstanu v 8:00, jdu si zacvičit, v 10:00 začnu pracovat, ve 13:00 oběd, poté ještě tak 2-3 hodinky práce a jdu ven, plavat, projít se do lesa případně něco relaxačního. Dojíždět hodinu MHDčkem do práce a zpět je pro mě noční můra. Svoboda, kterou mi práce z domova dává, je k nezaplacení a už si ani nepřípouštím, že by to mělo být jinak. Čas si organizuji sám, volno si udělám kdykoliv chci, s dětmi doma bych neměl žádný problém.

Jak se říká, jaké si to uděláš, takové to máš.

0/0
5.6.2010 19:31

opportunity

Re: Pracuji z domova

Jak se říká, jaké si to uděláš, takové to máš. - Záleží na druhu práce. Prodavačce takovou práci asi nikdo nenabídne. Ale brala bych to. Hned.

0/0
5.6.2010 20:29

KonecSveta

Re: Pracuji z domova

Já tohle měl, dokud jsme neměli děti. Pak to dost dobře nešlo. A ještě jeden poznatek. Měl jsem problémy se začátkem a koncem pracovní doby, dělal jsem de facto celej den. Přece jen když teď opuatím kancelář, tak se od tý práce dokážu snadnějc odpoutat :-). Ale uznávám, že to záleží na sebedisciplíně. No nic teď si pár let musím počkat než budu tím rentiérem a pak budu klidně rentiér z domova :-)

0/0
5.6.2010 21:10

Lukke-Luk

Re: Pracuji z domova

Já jsem na tom právě naprosto stejně, často mám pracovní den od rána do večera a přitom za tu dobu stihnu věci, co bych se sebekázní udělal za pár hodin. Bez přesného plánu a rozvržení to jde dost těžko.

0/0
5.6.2010 21:29

Mik8

s dětmi za zády raději ne

Práce z domova ano, ale neumím si to představit s malými dětmi za zády.

0/0
5.6.2010 17:17

zdeseny obcan

Re: s dětmi za zády raději ne

Samostatna mistnost a zaridit si to tak ze v urcitych intervalech vas nebude nikdo vyrusovat.

0/0
5.6.2010 19:13

hnusil III.

Re: s dětmi za zády raději ne

Ano, deti snadno pochopi, ze nemaji 6hodin otravovat, protoze rodic pracuje.

0/0
6.6.2010 10:37

kukuricevpoli

Re: s dětmi za zády raději ne

jojo, presne tak, deti otravuji od rana do vecera a pracovni dobu jaksi nerepektuji, s tim by souhlasil manzel :)

0/0
7.6.2010 9:53

liuzd

To je úplně normální, ostatní lidi člověku závidí, že

"je pořád doma", tolik, že se z toho málem zalknou a to včetně příbuzných RvRv

0/0
5.6.2010 17:12

Tobinka

špatná zkušenost

bohužel mám špatnou zkušenost s jednáním s lidmi, kteří zároveň hlídají dítě

už je po telefonu si desetkrát za minutu vyslechnete "teď ne, Patričku, maminka telefonuje..ˇ.nelez po tom...já ti to pak podám...vydrž prostimtě chvilku, musím malýmu utřít pusu"

:-/

0/0
5.6.2010 16:16

Brundi

Re: špatná zkušenost

No a? To je ta spatna zkusenost? Nejak jsi zapomnela rict, jestli teda svoji praci dela dobre nebo ne nebo jestli jde jen o tvuj blby pocit z telefonatu.

0/0
5.6.2010 23:29

Exorcius

Re: špatná zkušenost

Zdržuje telefonát = dělá práci nesoustředěně a tudíž špatně.

0/0
7.6.2010 15:52

Brundi

Re: špatná zkušenost

Delas unahlene a blbe zavery = byl bys opravdu spatny sef.

0/0
7.6.2010 16:25

Qesospi Cobigan

Otázka je, jestli by dvojčata neměnila... :-)

0/0
5.6.2010 16:00

Gapa_vl

Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

Pracuju poslední rok část týdne z domova a část týdne z kanceláře. Jelikož kancelář je open space je tam mnohem větší ruch než doma. Ono záleží jak si to doma zařídíte. Ráno musíte vstát, obléknout se do "pracovního", mít vyčleněné místo, kde budete pracovat. Pak zjistíte, že toho doma uděláte mnohem víc. Jestli někdo sedí v pyžamu někde v obýváku v křesle (někde bokem mu běží televize apod.), je jasný, že toho moc neudělá.

Každopáně podle score card se moje výkonost nesnížila a kdyby, tak by mi to dal management výrazně znát.

0/0
5.6.2010 12:34

eizoeizo

Re: Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

Ano, chce to nastavit si režim. Je samozřejmě těžší ho dodržovat, když je někdo doma sám a nemá nad sebou bič nadřízeného. Doma je to prostě víc o pevné vůli. Kdo to dokáže, ušetří si cesty do práce, protivné kolegy, nepříjemné pracovní prostředí... Ale každý na to není, s tím je třeba počítat.

0/0
5.6.2010 12:38

Niky79

Re: Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

Ne, neni to tezsi. Pointa je jednoducha = nic neudelate, nemate zadne penize :)

0/0
5.6.2010 14:20

eizoeizo

Re: Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

Tak jednoduché to není. :) Znám borce, kteří tak dlouho "pracovali" (tohle odložili na zítra, do tamtoho se jim nechtělo, pak zase dávali něco v tv, teď byla zajímává diskuze na netu...) z domova, až jim všichni zákazníci utekli a veškerý příjem rodiny musela obstarávat manželka (svatá žena). Pak si raději pronajali kancelář několik km od domova, aby jim něco připomínalo, že jsou v práci.;-D

0/0
6.6.2010 10:47

Qesospi Cobigan

Re: Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

No tak pokud jsi řadový zaměstnanec, tak nevýhodná pochopitelně je. Zaměstnavatel by Ti měl minimálně přispívat na domácí výdaje za teplo, vodu, elektřinu, internet ... to jsou všechno náklady, které on šetří (může šetřit). Co mě úplně šokuje, je to, že o tom někde dokonce mluví jako o benefitu.

0/0
5.6.2010 16:03

okurka74

Re: Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

Já o tom třeba jako o benefitu mluvím ... i přes ty výdaje na teplo, vodu a elektřinu (internet mi zaměstnavatel hradí). Cesty do a z kanceláře mi totiž zaberou dohromady minimálně 2 a půl hodiny, něco dám za naftu (jinak by mi to do práce trvalo ještě dýl), pak za MHD. Ale i kdyby to byl jen ten čas, co ušetřím, když nejedu do kanceláře, tak to je pro mě výhodný.

Každý máme jiné priority.

0/0
5.6.2010 16:47

dale

Re: Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

ja byl doma rok a celkem mi chybeli lidi, takze jsem si pronajal kancelar s kolegama a doma jsem tak 1 - 2x v tydnu.

Deti doma mi nevadi, ale obcas musim telenovat na zachod kde je jedine klid ;-D

0/0
5.6.2010 16:17

rlpcr

Re: Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

A proč telefonujete na záchod? ;-D

0/0
5.6.2010 16:50

Franta Jouda

Re: Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

Protože na záchodě ani nepotřebuje telefon, jenom strčí hlavu do mísy a zakřičí HALÓ ;-D

0/0
5.6.2010 19:05

jam99

Re: Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

ja to kolikrat ani na zachod nestih a telefonoval jsem uz po ceste :-/

0/0
5.6.2010 19:55

destroyerR

Re: Nechápu lidi, co si myslí, že HO je nevýhodná

;-DR^

0/0
6.6.2010 13:58

teta1974

iluze multitaskingu

nerada po telefonu hovorim s lidmi, kteri si mysli, z soucasne zvladaji opatit dite vetsiou se nesoustredi, ale popiraji to

0/0
5.6.2010 10:45

eizoeizo

Re: iluze multitaskingu

Přesně tak. Nezajímá mě, co dělají spolupracovníci, zákazníci atd. mimo práci, kolik jim je, jestli mají děti, kde pracují, jestli jsou muž nebo žena. Jediné, co mě na nich zajímá, je to, abychom rychle, příjemně, efektnivně a kvalitně spolupracovali. Takže ani sama do práce nic jiného nemíchám.

0/0
5.6.2010 12:35

okurka74

z domova

Taky dělám část úvazku z domova a maximálně mi to vyhovuje. Synovi jsou 4, část dne tráví ve školce. Během týhle doby mám doma na práci větší klid než v kanceláři, udělám toho mnohem víc než tam. Jsem na mobilu, ale ten další šrumec, co ve společné kanceláři bývá, tu není.

Odpoledne, když už je syn doma, dělám věci, na které se nemusím už tolik soustředit a jsou víceméně rutinní. Když něco nestihnu, můžu to v klidu dodělat večer, když spí.

A jak se přinutím k práci? Nemusím se nutit, baví mě to. Vím, že to pro někoho může znít divně, ale je to tak.

0/0
5.6.2010 10:44

teta1974

Re: z domova

jojo, to znam, byla sme na volne noze leta (a mozna i zas budu, jen me momentalne zlakal jiny job:)

0/0
5.6.2010 10:48

okurka74

Re: z domova

Já nejsem na volný noze, jsem normální zaměstnanec. Akorát mám to štěstí, že mi zaměstnavatel umožňuje práci z domova. Několik dní v týdnu jsem v kanceláři a 1-2 dny týdně pracuju z domova. Záleží na tom, jak si domluvím schůzky a tak, kdy musím být fyzicky v kanceláři.

0/0
5.6.2010 10:55

hnusil III.

Mam opacnou zkusenost.

Mam naprosto opacnou zkusenost, doma absolutne nic neudelam, protoze to proste nejde, dokud deti nespi. Nelze se 100% soustredit na praci a deti ignorovat, na druhou stranu nemuzu se venovat praci na 50% a jeste k tomu kazdou chvilku odskakovat k detem.

0/0
5.6.2010 9:41

f0rr35t

Re: Mam opacnou zkusenost.

R^ přesně. Ono stačí ikdyž máte nějaký jiný nepracovní úkol (jakkoli jednoduchý) a hned je práce odvedená jen na 50 procent. Přerušení myšlenkových pochodů prostě následně stojí úsilí a čas, aby se člověk zase vrátil zpět tam, kde skonči. Intelektuální práce není jako když kopáte jámu lopatou a můžete si kdykoli od práce odskočit. Já říkám pořád, že na práci z domu je úplně nejtěžší si vychovat rodinné příslušníky tak, aby vás neotravovali s hloupostma během práce. Není to ale vůbec lehký úkol ;-(

0/0
5.6.2010 10:58

orken

Re: Mam opacnou zkusenost.

no ja nevim, co vsichni porad tou intelektualni praci myslite, delate jako kdyby jste vymysleli teorii relativity ;-D  vetsina lidi dela naprosto rutinni ukony, ze nad tim ani nepotrebuje moc premyslet, to je spis individualni zalezitost, nekdo hleda vymluvy, ze ho neco rusi pri praci, at je to kdekoliv, nekdo proste sedne a maka a proste okoli pro nej neni

0/0
5.6.2010 12:29





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.