Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test spořicích novinek ukázal, že nejsou tak výhodné, jak se tváří

Banky vyrukovaly se spořicími novinkami. Test iDNES.cz ale odhalil, že až tak výhodné nejsou. Na pobočkách Komerční banky o vlastní novince vůbec nevěděli, u LBBW Bank je to sázka do loterie a u konta UniCredit Bank vysoký úrok není pro každého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Inazuma

Pošta - Červené konto, FIO

Jeden spořící účet mám na poště - úrok 2% bez poplatků

druhý mám u FIO. V úročení se zhoršili - už pouze 1,6% ale je to také bez poplatků.

0/0
28.6.2010 11:23

richu_ch

no ja nevim,

ale neni uz lepsi koupit si obligace?

0/0
23.6.2010 11:51

jaroko

počítám jinak

V článku o Unikátním kontu UCB autorka dochází k jiným výsledkům, než já:

při vkladu 100 000 Kč, úroku 3,5%, poplatcích za účet 12 * 89 = 1068 Kč mi vychází :  3500 * 0,85 - 12 * 89 = 2 975 - 1 068 = 1 907 Kč (1,907 % po zdanění

Při půlročním vedení účtu zdarma je to

3 500 *0,85 - 6 * 89 = 2 975 - 534 = 2 441 Kč (2,441 % po zdanění).

Jakým postupem dospěla autorka ke svým výsledkům ?   

0/0
23.6.2010 9:58

bower

Re: počítám jinak

To jsou prave ty zavadejici podminky bank, na ktere vetsina lidi skoci. V clanku je prano, ze urok 3.5% plati jen pro uroceni castky vkladu nad 75.000 a pod 150.000Kc. Tk. prvnich 75tis je za 1%, pouze zbylych 25 tisic (z castky 100tis) je za 3.5%

0/0
27.6.2010 11:48

petr66

Při takovém úročení

Se dobře šetří na důchod. Lidé spořte.;-D

0/0
21.6.2010 22:34

zoufalec1

před plyšákem

jsem měl u České spořitelny vkladní knížku se 4% úrokem. S jednoroční výpovědní lhůtou

0/0
20.6.2010 7:23

Pavel 84557

Nejake lepsi sporeni?

Škoda, že nedáte k porovnání vhodnější spořící účty.

Nebudu dělat reklamu, ale pobýdnu čtenáře - zkuste ještě chvíli hledat, účety s 2% úrokem ještě existují. A jak již někdo komentoval - proč platit bance? Pokud platíte bance za používání účtu, nikdy si nemůžete být jisti, kolik zaplatíte..

Tak Vám přeji, ať vás banky neoškubou.

0/0
18.6.2010 11:15

ingdragon

Re: Nejake lepsi sporeni?

co treba creditas urok az 5,1%

0/0
21.6.2010 15:16

fel_low

Re: Nejake lepsi sporeni?

Nebo třeba nějaká První Vzájemná Družstevní, úrok 19,99, a to zcela beze smlouvy...?

0/0
26.6.2010 16:10

hafusak2

Byly zlé časy socíku,

kdy Česká spořitelna n.p. měla monopol a dělala si s lidmi co chtěla. Např. kdo si uložil peníze na termínovaný vklad 1 rok, tak mu je úročila celými 4%, které skutečně dostal a nebyly žádné poplatky! Ani zdaněné to nebylo!! A půjčka? Ani se mi na tu hrůzu nechce vzpomínat: Celých 8,5%!!! Ve školách se dokonce učilo, že občan své peníze bance "půjčuje", ta má za úkol s nimi hospodařit tak, aby to přinášelo zisk o který se s občanem dělí prostřednictvím úroků. Takové bludy!!! Dnes občan své peníze bance dává "do opatrování", ta s nimi hospodaří tak aby měla zisk složený z vydělaných peněz a poplatků od občana za správu účtu a tak občan dostane svých 1,5% úroku, záplavu položek k zaplacení /i když o to nežádal, ale co by banka pro klienta neudělala/ a stát to ještě zdaní. Tak je to správné.

0/0
16.6.2010 20:10

Viper1

Re: Byly zlé časy socíku,

Ty máš dost. A ještě řekni, jaký jsme měli plat, že to bylo jen pár tisícovek ;-D

0/0
17.6.2010 15:53

zoufalec1

Re: Byly zlé časy socíku,

bože, vy jste neuvěřitelný osel. Jak s procentem úroku souvisí výše platu? Raději zmlkněte a zkuste si o věci něco nastudovat. I když, ve vašem případě....

0/0
20.6.2010 7:26

kukuricevpoli

Re: Byly zlé časy socíku,

tak souvisi to asi s tim, kolik jsi byl schopen nasporit v minulosti a kolik jsi schopen nasporit nyni  - a ted, kolik ti vyjde ten urok, ze.

0/0
20.6.2010 19:44

petr66

Re: Byly zlé časy socíku,

Kriste pane.

0/0
21.6.2010 22:36

Viper1

Re: Byly zlé časy socíku,

Ty ekonomice moc nerozumíš, co? Čím se živíš? Zedník?

0/0
22.6.2010 14:31

Karel Infeld Prácheňský, osobně

Re: Byly zlé časy socíku,

Nadsázka, ironie, smysl pro humor - nic ti to neříká?

0/0
26.6.2010 6:40

Diarma

Máš naspořeno!!!

Tak to vypadá spíš na ty poloviční knedle s vajíčkem než krém "bryléééééé";-D;-D

0/0
16.6.2010 18:38

leather-man

Re: Máš naspořeno!!!

To je nejhorší reklama, jakou jsem kdy viděll. Blééééééééééééééé

0/0
17.6.2010 11:49

Busák

Re: Máš naspořeno!!!

Taky jsem marně přemýšlel, co ta reklama chce říci - že si mám spořit proto, abych to vzápětí prožral ?

Nechápu, jakou skupinu potenciálních klientů to má vlastně oslovit...

0/0
18.6.2010 11:54

BrumlajiciCmelak

Jak tak koukám na ty úroky

Tak si můžu se svým spořícím účetem u Fia (1,6% bez omezeni a okrádaček) a druhým účtem u GE (2,25%) celkem gratulovat :-)

0/0
16.6.2010 14:04

traveler

Re: Jak tak koukám na ty úroky

U GE je 2,25? Já mám 1,6 už nějakou dobu :(

0/0
16.6.2010 14:21

BrumlajiciCmelak

Re: Jak tak koukám na ty úroky

ještě před týdnem to tam bylo ... ale je to jakejsi "plusovej" spořící účet či co ... musíš k tomu mít i běžnej (snad 150/měsíc) bejvalo tam nedávno 2,75%, ale stáhli to ( pár měsíců zpátky ) Nicméně je třeba tam mít dost lovů, aby to zaplatilo ten běžňák. Pro normální lidi je podle mě nejlepší volba fio - navíc můžu převádět vždy po zavření burzy prachy na spořící účet, o půlnoci zhodnotit a ráno hezky zpátky na burzu;-D

0/0
16.6.2010 14:40

zoufalec1

Re: Jak tak koukám na ty úroky

velmi vhodné řešení třeba pro zedníka či soustružníka

0/0
20.6.2010 7:28

BrumlajiciCmelak

Re: Jak tak koukám na ty úroky

?

0/0
20.6.2010 12:22

dul_to_je_takova_dira_v_zemi_2

Mají to ale banky vymyšlené

Půjčí si od nás peníze za 2% a půjčí nám za 15%.

I taková super výhodná hypotéka za 5% úroku znamená pro banku marži 60% a to pouze za přepsání čísel v kolonkách ;-D

0/0
14.6.2010 22:28

Webpawson

Re: Mají to ale banky vymyšlené

jak by řekl dnes již slavný dnes již "pouze" poslanec za ČSSD, ty budovy, ty bankéři, ty sejfy, ta okázalost něco stojí... a kdo z vás to má?

Btw. v našem okresním městě měla jednu dobu ČS nejhonosnější a nejmodernější barák široko daleko.. dnes už ho teda z velké části pronajali, když jim došlo, že jim stačí zlomek plochy.. chodíval jsem tam dříve s rodiči.. vždy plno, fronty... náhodou jsem tam nedávno zabloudil.. plocha poloviční a všude volno (ano,pátek hodinu po poledni, ale stejně)...

0/0
15.6.2010 1:26

josnow

Re: Mají to ale banky vymyšlené

V našem (malém) městě má nejhonosnější budovu berňák, hned po něm sociálka. Banky až na jednu výjimku sídlí v pronajatých budovách.

0/0
16.6.2010 11:08

Marqui

Re: Mají to ale banky vymyšlené

a říká vám něco slovo business...??? nikdo vám přeci hypotéku nenutí.... ;-D

0/0
15.6.2010 9:01

dul_to_je_takova_dira_v_zemi_2

Re: Mají to ale banky vymyšlené

Však taky žádnou nemám a nechci ;-D Jen je obdivuji, jak to mají zařízené...:-)

0/0
15.6.2010 20:08

J i ř í

Re: Mají to ale banky vymyšlené

a říká vám něco slovo morálka? Různé podvody jsou trestné, i když nikdo lidi nenutil, aby podvodníkům naletěli...

0/0
15.6.2010 21:32

medved_cz

Re: Mají to ale banky vymyšlené

Bohužel stát mě NUTÍ abych měl peníze v bance. Zkuste si prodat byt nebo koupit nové auto bez účtu v bance. Zavřou vás pro praní špinavých peněz. Stát nařizuje provádět platby od určité výše pouze přes banky a tedy musíte mít bankovní účet.

0/0
16.6.2010 10:47

josnow

Re: Mají to ale banky vymyšlené

To vám nařizuje EU.

0/0
16.6.2010 11:07

werr

Re: Mají to ale banky vymyšlené

Stat vas nuti mit ucet ale nenuti vas tam mit penize! Nebo lepe nenuti vas mit je tam delsi dobu nez je nutne. Kdyz na to prijde nemusi vas to stat ani korunu a do banky musite jen jednou podepsat smlouvu. mBank je sice trochu divna banka a na sporeni uz se dnes rozhodne nehodi ale za necele 2 roky jsem ji jeste nezaplatil ani korunu na poplatcich. Pouzivam ji jen na platby a vyplatu si nechavam posilat do eBanky (dnes Raiffeisenbank) ale ani tam nezaplatim za dobre fungujici sluzby vice jak 20-30kc mesicne.

0/0
16.6.2010 22:04

werr

Re: Mají to ale banky vymyšlené

Jo ale tim nerikam, ze s postupem statu souhlasim. Nesouhlasim a vubec se mi nelibi!

0/0
16.6.2010 22:05

TT777

Re: Mají to ale banky vymyšlené

Vidite a stejne se najdou lidi co vam budou naprosto presvedcene tvrdit ze ty banky MUSEJ mit poplatky, protoze z necoho zit musej...(to jsem zazil na jedne diskuzi ohledne bankovnich poplatku 90% bylo pro poplatky) Jo proto mame v CR banky jake mame vetsina lidi jsou dementi!

0/0
16.6.2010 9:42

bechernik

Re: Mají to ale banky vymyšlené

Říká Vám něco pojem hypoteční zástavní list?

0/0
19.6.2010 11:31

dul_to_je_takova_dira_v_zemi_2

Asi takhle

Běžný účet - poštovní spořitelna, sekundárně mBank, ale po ohlášení drsných poplatků za výběry pouze pro vyjímečné případy. Spořící účty s rychle dostupnou hotovostí v poměru 1:1 jsou ING a AXA (s plat. kartou pro případné rychlé nečekané výdaje; z měho pohledu ekvivalent kreditky, ale za vlastní) a potom dvě stavební spoření od Wustenrotu (jedno "dětské" na spoření a druhé normální s představou výhledově čerpat úvěr na domek). Víc aktuálně nedám, časem bych rád nějaké podílové fondy....

0/0
14.6.2010 22:18

hnusil III.

Sporeni bylo nekdy vyhodne?

Sporeni nikdy vyhodne nebylo, pokud neberu v potaz pohled ze strany banky ;-D

0/0
14.6.2010 20:21

friha

zakládám novou banku sBANK

0/0
14.6.2010 18:59

Alfa samec

Zakládám novou banku sBANK

(s jako suprová). Úroková sazba na mém sHyperPlusKontu činí 300%. Ano vážení, 300%. Pro puntičkáře uvádím úplný sazebník (částka - úrok):

1 - 99 999 Kč - 0.001%,

100 000 - 100 001 - 300%,

100.002  a výše -  0.001%.

0/0
14.6.2010 17:54

friha

Re: Zakládám novou banku sBANK

Já i všichni moji přátelé to bereme. Každý vklad 100 000,50 Kč. Kdy a kde ta sBanka bude???;-D;-D;-D

0/0
14.6.2010 18:53

SocPredator

Re: Zakládám novou banku sBANK

No a pak nemá UniCredit vydělávat ;-D

0/0
14.6.2010 21:18

Marqui

Re: Zakládám novou banku sBANK

je to jako ironie předpokládám.... :-) nebo chcete ten padesátník zhodnotit 300 procenty...??? :-)

0/0
15.6.2010 9:05

dino_na_idnes

Re: Zakládám novou banku sBANK

Ano, chce. A díky tomu, že si do reklamy může napsat "zhodnocení až 300%", mu na to třeba i někdo skočí. Jde jen o poukázání na současnou praxi pásmového úročení.

0/0
22.6.2010 9:16

dino_na_idnes

Re: Zakládám novou banku sBANK

Jen počkejte, on Vás ten smích přejde, až Alfa samec zveřejní opravdu kompletní ceník, tedy včetně poplatků za vklad a výběr... :-P

0/0
22.6.2010 9:12

omachala

Lidi neblázněte

S prominutím ta vaše kalkulačka je zcela úplně k ničemu a jen lidi mate. Aby měla alespoň nějakou vypovídající hodnotu, tak by tam musel být vstup pro zadání předpokládané inflace. Pak by ta částka naspořené sumy byla při dnešních úrokových sazbách vždy záporná! Navíc by bylo vhodné započítat též náklady obětované příležitosti a ostatní náklady spojené s vyřízením a uskutečněním spoření. !

0/0
14.6.2010 17:10

SocPredator

Re: Lidi neblázněte

No s tou inflací tomu už bude každy rozumět a nikdo nebude zmatený, opravdu?!;-D

0/0
14.6.2010 18:06

VentreSaintGrisFXXX

Takže shrnuto

víc jak 2% v současné době ze žádného spořícího účtu nedostanete.

0/0
14.6.2010 16:46

Viper1

Re: Takže shrnuto

Ale jo. Unikátní konto Ucb (vynechávám poplatek za vedení účtu, protože účet už mám) a AXA banka.

0/0
14.6.2010 19:59

REMET

Re: Takže shrnuto

A Volksbank, a J&T, a par zalozen...

0/0
16.6.2010 0:09





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.