Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šli za levnějším bydlením, teď mají za dveřmi vymahače dluhů

Klidnější a oproti Praze i levnější bydlení přivedlo v posledních letech do Středočeského kraje tisíce nových rodin, které si vzaly půjčky na nové domy i jejich vybavení. Mnozí je teď nedokážou splácet a čelí vymahačským firmám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vaclav Hanus

hloupe uvazovani insitnich tzv. liberalu

Velice zhusta se na teto diskusi opakuje nazor, ze je to ciste soukromy dusledek spatneho rozhodnuti dluznika vzit si kdysi pujcku. A ze by je zbytecne nad tim diskutovat ponevac by si tito dluznici mely nest odpovednost za sva spatna rozhodnuti a ze se to tudiz ostatnich lidi nedotyka. A proto je treba velkym pismem napsat. ZA SPATNA ROZHODNUTI HYPOTECNICH DLUZNIKU NESOU ODPOVEDNOST (=PLATI) VSICHNI LIDE KTERI NAKUPOVALI V POSLEDNICH NEKOLIKA LETECH  (DEKAD) NEMOVITOST. PONEVAC MASIVNI HYPOTECNI BOOM JE JEDNIM Z VYZNAMNYCH FAKTORU PROC JSOU CENY NEFOUKNUTE. TENHLE VYZNAMNY FAKTOR JE MASIVNE MULTIPLIKOVAN STATNI PODPOROU PRO TYTO DLUZNIKY A TADY JE DRUHY KANAL KTERYM DLUHY ZA DLUZNIKY CASTECNE ZPLACIME VSICHNI a TENTOKRATE JSOU TO JIZ VSICHNI DANOVI POPLATNICI  NEJENOM TI CO KUPOVALI NEMOVITOST.

0/0
10.8.2010 12:31

Raynor

teď mají za dveřmi vymahače dluhů

To je tak kdyz si nekdo chce zit nadpomery zadluzi se aniz by mel jistotu stejneho ci spis stoupajiciho vydelku a vzdy je takovej clovek naprosto bez rezervy hlavne ze pred barakem na hypoteku parkuje nove auto samozrejmne na lizacku!  Dnes chce mit kazdej vsechno hned! Bez cekani bez odrikani, jo nekdy to nevyjde tak at pak ale nebreci...

0/0
4.8.2010 16:06

papazian

Ilustrační foto je hrozné!

Ošklivé domy... to tam nemáte jiný večerník?

0/0
4.8.2010 10:40

objednavkasvacin

nebrat si hypoteky je zaklad

ty totiz generuji zvysovani cen bydleni na nesmyslne vysokou uroven. hypoteky by se mely zakazat, at se nakupuje jen za hotovy. ceny bytu by pak musely odpovidat skutecne kapse ceskeho cloveka, do ktere ma velmi hluboko. takhle se utraci penize ktere existuji jen na papire a generuje se zvysovani cen nemovitosti na trojnasobek za 10 let, a to je spatne.

0/0
1.8.2010 10:35

kulus

Re: nebrat si hypoteky je zaklad

.. a zrusit kapitalismus.... a rovnou zpatky tam odkud jsme prisli....

0/0
2.8.2010 7:36

papazian

Re: nebrat si hypoteky je zaklad

Proč? Kapitalismus sociálně tržní. I kapitalismus se vyvijí, jen to možná tolik nesledujete... Jinak jsme se zpátky vrátili, kapitalismus v této zemi už kdysi byl. A jak vidíte, vše přesto nefunguje jak by mělo.

0/0
4.8.2010 10:41

illes

Re: nebrat si hypoteky je zaklad

Bohužel, v současné době je získání vlastního bydlení, pokud nemáte bohaté rodiče, kteří vám spořili už od kolébky nebo nemáte nadstandartní příjmy, bez zadlužení nemožné. Ale ke každé hypotéce je přece povinnost uzavřít pojištění proti neschopnosti splácet z důvodů  nezaviněné ztráty zaměstnání u podnikajících nevím, ale snad jsou též možnosti jak se pojistit pro případ ztráty výdělku či krachu živnosti. Pokud by si mladí měli na bydlení ušetřit, museli by spořit a vše co vydělají po odepočtu nezbytné částky na životní náklady, i třeba pronájem, protože i do té doby než našetří musí někde bydlet možná do důchodového věku, to už je na zákládání bydlení a rodiny poněkud pozdě.

0/0
4.8.2010 0:56

Vaclav Hanus

Re: nebrat si hypoteky je zaklad

No, ale  proc se pokousis dusledky neodpovednosti tvych rodicu zatizit jine lidi? A co delali tvi rodicove po cely zivot se svymi vydelky? To bylo zajezdu a exotickych dovolenych, co? A znackovych hadriku a co tri roky novym modelem auta, nedelnich obedu ve 'vkusnych' restauracich...

0/0
10.8.2010 9:29

certik_bertik

konečně

se něco pořádného děje, těm developerům je třeba zatnout tipec, je to výborná zpráva.

0/0
31.7.2010 17:01

???...!

Mě by dost zajímalo jakou ty domy a byty v dnešní době

postavené developerama budou mít vlastně životnost.

.

Nedávno jsem byl u známého, který bydlí v Majdalenkách, což je nově postavené sídliště v Brně na Lesné. Ty domy stojí přibližně 10 let a prý jsou tam zapotřebí vyměnit stoupačky, některé vchody to prý už mají dokonce vyměněné, zamokají základy, rozpadají se balkony.... vzhledově to sídliště podle mého názoru vypadá hůř než paneláky po 40-ti letech. A to to stojí teprve pár let.

.

Jakou životnost takovéto developerské projekty budou mít do budoucna a co s tím budou dělat chudáci lidi, kteří se koupí toho bytu zadlužili na mnoho let dopředu a nejspíš nebudou mít další peníze na nákladné rekonstrukce, to by mě opravdu zajímalo. To si v takové chvíli říkám - než tohle, tak to už je zlatý panelák.:-P

0/0
30.7.2010 19:04

Tomkins

Re: Mě by dost zajímalo jakou ty domy a byty v dnešní době

Majdalenky se začaly rozpadat ještě v době, když nebyly rozprodány byty, tzn. hned po dostavění. Ale jinak s tou klesající kvalitou novostaveb souhlasím.

0/0
30.7.2010 19:44

Montgomery

Re: Mě by dost zajímalo jakou ty domy a byty v dnešní době

....a až to ti lidi splatí, tak to bude tak akorát dobré na zbourání. Rychle, draze a UKvalitně postavit..........a rychle prodat natěšeným kafkám. Nejhorší je ten jejich optimismus o vlastním bydlení jako o investici na stáří ;-( 

0/0
30.7.2010 23:25

garumna

Hmmm

Njn, kazdy sveho stesti strujce. 20 let je holt dlouha doba a stat se muze cokoli. Ze byli lide zbli a skocili na lep developperum, zadluzili se na desitky let dopredu, zhusta bez nejake financni rezervy pro propad nouze, je jejich vec. Proste udelali spatne rozhodnuti a nesou za nej nasledky. Nic vic, nic min. Dejiny jsou podobnych pribehu plne

0/0
30.7.2010 17:48

dilinak

Nač si brát hypotéky?

Stačí vykopnout dveře a nastěhovat se do cizího bytu, dnes o tom vyšel článek;-D

0/0
30.7.2010 14:13

Hroznej puberťák

Re: Nač si brát hypotéky?

A kupodivu u něj není diskuze ;-)

0/0
30.7.2010 14:18

i-vet

Re: Nač si brát hypotéky?

byla...plná reality kolem nás...pak ji někdo zrušil...asi tu není povolená svoboda slovaRv

0/0
31.7.2010 8:28

Tomkins

?????

Měli vykopnout dveře v nějakém opuštěném bytě a zadarmo bydlet tam. Jak jsem viděl ve vedlejším tématu, je pak docela těžké takové lidi vystěhovat.

0/0
30.7.2010 13:37

Tomkins

Re: ?????

Pro ty, co nečetli - odkaz:

-

http://zpravy.idnes.cz/rodina-vykopla-dvere-a-zabrala-byt-ted-chce-chocni-platit-najem-pbk-/domaci.asp?c=A100729_164147_pardubice-zpravy_meb

0/0
30.7.2010 13:38

dilinak

Byty už klesly o pětinu,

ještě to chce vydržet, půjde to více dolů a pak do něčeho investovat na stáří:-)

0/0
30.7.2010 10:52

viglib

Do hypo mesicne max tretinu cistyho prijmu.

Lidi si na krk velice casto vezmou splatky, ktery je stoji 60-70 cistyho prijmu a pak se pri sebemensim vykyvu divi, ze nezbyva na jidlo. To v tom lepsim pripade.

0/0
29.7.2010 23:26

proud122

Re: Do hypo mesicne max tretinu cistyho prijmu.

Jako jo souhlas ale co to je ten čistý příjem? Tohle je žel bohu kapitalismus! Pro toho chlapíka ze článku to mohla byt méně než třetina a teď...

0/0
29.7.2010 23:53

viglib

Re: Do hypo mesicne max tretinu cistyho prijmu.

Jak co je to cisty prijem?! Jo vy jako mysliste, ze cisty je opak necisteho? :DDDD No a s tou tretinou...klidne to tak mohlo byt, ale sam tomu asi neverite, ze?

0/0
30.7.2010 8:49

i-vet

Re: Do hypo mesicne max tretinu cistyho prijmu.

čistý = hrubý po odečtení poviných zákonných srážek (zdr. + soc. poj. a daň z příjmu)

0/0
31.7.2010 8:33

jaróš

Re: Do hypo mesicne max tretinu cistyho prijmu.

A proč to řešíte? Je to jejich problém. Pokud to někdo s hypoškou přepískne, musí počítat s tím, že i přijde o střechu nad hlavou a půjde s rodinou pod most. Koneckonců, pokud si dobře pamatuji, tak Klaus v 90. letech prohlásil, že v Praze je mostů dost, takže lidé mají kam jít. A já s tím souhlasím. Když na to nemáš, běž si bydlet pod most. Stát není žádná socka, aby se stále staral o neschopné.

0/0
30.7.2010 5:42

viglib

Re: Do hypo mesicne max tretinu cistyho prijmu.

No nevim, co myslite tim 'resenim'. Ale jinak jsme v Evrope a ackoliv ja jsem fanouskem minimalistickeho statu, davy bez strechy a s tim spojene dusledky asi nebudou to prave orechove...az vas jednou takovej bezdomac obere pod mostem o prachy (v lepsim pripade), tak se budete dovolavat statu az az.

0/0
30.7.2010 8:52

Caretaker

Re: Do hypo mesicne max tretinu cistyho prijmu.

No tak to jsi úplně mimo, protže stát se o ty neschopné a nemakačenka stará úplně nejlépe. Maximálně na to dojede ten, který se snažil být na státu nezávislý.

0/0
2.8.2010 10:16

nitraMr

Re: Do hypo mesicne max tretinu cistyho prijmu.

Čistě z praktického hlediska bych tedy řekl, že Praha by potřebovala minimálně dva mosty navíc!

0/0
3.8.2010 12:55

proud122

Klasika

myslel že přeskočil ale nepřeskočil a teď bude do 80 splácet! Jo, mnozí dneska lítají vysoko a padají secsakramentsky hluboko!

0/0
29.7.2010 22:52

mpixel

Dát 180tisíc za projekt domu může jen vygumovaný člověk

Rv

0/0
29.7.2010 22:20

mpixel

Re: Dát 180tisíc za projekt domu může jen vygumovaný člověk

za projekt domu v hodnotě 1,8 milionu :-P

0/0
29.7.2010 22:25

rencask

Re: Dát 180tisíc za projekt domu může jen vygumovaný člověk

1,8mega stal pozemek. stavet ani nezacali.

0/0
30.7.2010 21:38

FoDa

Hmm...

nemít ani něco přes sto tisíc vlastních prostředků na zaplacení projektu a základních poplatků a jít do drahé hypotéky na dům, to je opravdu prima frajeřina ;-D

0/0
29.7.2010 21:06

selfdeception

vymahači dluhů :D

Jezdí za nima někdo z agentury, která pro ně vymáhá dluhy, bývalý fízl, lampasák a podobné profese. Je to spíš takový upomínač nebo domlouvač splátek ;-D

Z titulku si hned šokovaní čtenáři představí ukáčko s letlampou ;-D;-D;-D

0/0
29.7.2010 20:52

jaróš

Re: vymahači dluhů :D

A co jste jako svým příspěvkem chtěl lidstvu sdělit? Já osobně jsem to pochopil tak, že pokud dlužník nedostane přes držku, tak nemá proč by platil. Nebo jsem ten váš blábol pochopil špatně?

0/0
30.7.2010 5:44

i-vet

Re: vymahači dluhů :D

no zatím se snaží banka...až ji to přestane bavit, tak ten dluh prodá nějaké vymahačské firmě a ta v rukavičkách jednat nebude...článků už o tom je dost a bude jich víc a víc...zatím se bankéři eště neprobrali ze zimního spánku...

0/0
31.7.2010 8:32

objednavkasvacin

co nam z toho plyne?

urcite ne to ze ceny bytu a domu jsou na dne jak nam iDnes rada predklada :)

0/0
29.7.2010 20:42

entony13

m2 v Praze pod 40 000 a nikdo nenakupuje

postavím za 20 000 kč a nechtějí s cenou dolů, bankám se neplatí půjčky, Spořitelna a skleněné peklo na Žižkově :-), to jsou super byty, skoro za babku, jen je prodávat o 80 000 kč za m2 levněji :-)

0/0
29.7.2010 20:52

atomix

Re: m2 v Praze pod 40 000 a nikdo nenakupuje

plne souhlasim, prave jsem si pro zajimavost pocital cenu za m2 i u vlastni stavby - vychazi mi pod 20 000,- /m2, bez pozemku tedy, staveno ze 4/5 firmou - zbytek samotvorba, nejdna se o stavbu plne na klic, myslim pouzite kvalitni materialy a dum je vybaven celkem nad pomery - centralni vysavac, PC sit, priprava EPS, EZS

asi jsem uplne mimo a nedochazi mi, ale rady bych videl rozpocet nakladu u staveb prodavanych za 60 000,- a vice, spec. u velkych developeru - kdy jedich ceny materialu nemam ani nahodu, zajimave ??? zdrejme je veliky prostor na tvorbu zisku

na kolik vychazi m2  Vam u stavby RD?

 .... plus minus autobus ... je mi jasne, ze nejsou vsude stejne podminky

docela by me zajimal nejaky prehled podlozeny praxi, diky a pekny vikend

0/0
6.8.2010 15:31

entony13

Pěkný nový byt stojí jako půlka nového domku

a kdo chce být in, volí byt na pěkném místě s garážovým stáním, nezastaví zemědělskou půdu, je zelený :-) a nemusí se o nic starat ,může si užívat, létat na dovolenou, nebýt vázaný kytičkama a zvířátky. Mám velký byt a vedle mne bydlí v řadovkách, které mají menší plochu a skoro 2x vyšší cenu, ti se nedoplatí.................

0/0
29.7.2010 19:48

dilinak

Re: Pěkný nový byt stojí jako půlka nového domku

znám lidi, co nejdou kvůli hypošky ani do kina a nemají barák

0/0
29.7.2010 19:59

mukr

Re: Pěkný nový byt stojí jako půlka nového domku

do kina na ty blitky? bude to skutecne nedostatkem penez?

0/0
29.7.2010 21:35

jaróš

Re: Pěkný nový byt stojí jako půlka nového domku

Hypošku nemám, ale mám domek ve Středočeském kraji a dva byty v Praze. Do kina bych ale nešel taky. Je na tom něco špatného?

0/0
30.7.2010 5:10

veselabublinka2

Re: Pěkný nový byt stojí jako půlka nového domku

No, tady staví nové byty a už jsou za polovinou a ještě nepoužili ani cihlu( lejou tam samej beton)!!! A byt 3KK stojí 6mil.!! To raději ten satelit!;-D

0/0
29.7.2010 20:39

dilinak

Re: Pěkný nový byt stojí jako půlka nového domku

a tady je kde? podle ceny tipuju Prahu nebo Brno

0/0
29.7.2010 20:42

veselabublinka2

Re: Pěkný nový byt stojí jako půlka nového domku

Je to Praha!

0/0
29.7.2010 20:50

dilinak

Re: Pěkný nový byt stojí jako půlka nového domku

tam taky už neplatí, že se prodá všechno;-D

0/0
29.7.2010 20:51

veselabublinka2

Re: Pěkný nový byt stojí jako půlka nového domku

No, maj to skoro prodaný!!!

0/0
29.7.2010 20:54

entony13

Je to nabídka poptávka :-)

Mám 3 roky starý byt, bez problému, betonový skelet a vyzděný cihlou, venkovní tepelná izolace, do centra Prahy sockou 25 minut, rychleji než ze síliště :-). Central Group to je .................. Finep přecenil byty o 20%.............. ceny letí dolů, postaví m2 za 20 000 kč a prodávají za 50 000 a víc, to je lichva :-) a nebo dementní zákazníci

0/0
29.7.2010 20:47

veselabublinka2

Re: Je to nabídka poptávka :-)

Jenže v Praze dost lidí co vydělává  poměrně dost peněz a jsou ochotný za předražené byty zaplatit!

0/0
29.7.2010 20:52

velitel mesta bugulmy

Re: Je to nabídka poptávka :-)

ty jsi gay?

0/0
29.7.2010 20:54





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.