Diskuze

V životopise se pochlubte i roznosem letáků. A ukažte, že o práci máte zájem

Darina Farkasová ze společnosti Hudson říká, že základem úspěšného pohovoru je dobrý první dojem. Největší nebezpečí je arogantní a nepřipravený kandidát. O úspěchu mohou rozhodnout i zdánlivé detaily. Například včasný příchod na pohovor či zřetelný projev.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josef Kolář

6. 9. 2010 15:24
Dobře jsem se pobavil

Nabubřelá slepice mluví o míře asertivity ;-D. O dalších očividných nesmyslech radši ani nemluvím. Máte to v iDnes zapotřebí tyhle trapný články?

0 0
možnosti

Jerry Fletcher

3. 9. 2010 22:27
americká personální musí podle amerického vzoru

a u každého druhého návodu k sepsání podrobného životopisu v angličtině najdete "including paper routes", ale protože u nás noviny roznáší pošta, tak holt v CZ to je roznášení letáků. Zajímavé možná u studentíka před prvním zaměstnáním, u člověka s tříletou a delší praxí irelevantní informace.

0 0
možnosti

Cephaelis

1. 9. 2010 12:03
letáky nebrat

Paní říká A a neříká B. Pokud máte famózní životopis, tak možná udělá dojem, že jste někdy roznášeli i letáky a dokážete se nad to povznést. Pokud se snažíte brigádami tohoto typu zastřít, že vlastně nic pořádného neumíte, tak je to špatně. Musím říct, že já osobně (ač nejsem personalista, jen člověk, co si v poslední době vybíral v konkurzu lidi k sobě do týmu) jsem člověka, který vyzdvihoval brigády tohoto typu, vyřadila z užšího výběru. Takže ono vždycky záleží na úhlu pohledu. Já to třeba beru tak, že životopis by se měl ušít na míru konkrétní práci a uvést pouze relevantní informace. Taky mě naštve, když vidím, že motivák je napsaný univerzálně "rád bych pracoval ve vaší firmě", přitom v našem případě se o firmě nedá vůbec hovořit.... Lidi prostě rozešlou 100 kopií stejného životopisu a doprovodných informací do éteru a čekají, kdo se chytne. Bez zájmu.

0 0
možnosti

Kozel_

31. 8. 2010 15:04
Arogantní smí být a je personalita

uchazeč a zaměstnanec musí držet ústa a krok. Docela mě šokuje, když slyším tyhle lidi mluvit o aroganci. Málokdo jiný je stejně arogantní jak oni, teda kromě politiků a některých šéfů. Šéf je arogantní někdy, u personalistů to je pomalu pravidlem.

Uvádět roznos letáků? Na to trošku pozor. U čerstvého absolventa, který vykáže i odbornou praxi při studiu (dle mého názory by studenti měli především studovat a ne dělat školu a k tomu půlúvazek či více v práci) to nemá moc smysl. Spíš je to zdržení, zbytečná info. Zajímá je praxe v oboru. A pokud někdo mezi kvalifikovaným zaměstnáními volil jako variantu práci u pokladny místo pár měsíců na úřadě práce, tak tím se vážně radši moc nechlubit. Pokud kdo nastupuje z této pozice, tak to zmínit musí. Ale po 4 letech je lepší těch pár měsíců této "praxe" radši ze životopisu vynechat, uvést jen kvalifikované pozice. Učitelka, která přes prázdniny chodila uklízet, doktor, co dělal zřízence atd. to nepůsobí moc dobře.

0 0
možnosti

andilek10

2. 9. 2010 10:45
Re: Arogantní smí být a je personalita

přesně, každý životopis je nutno upravit dle zaměstnavatele. Jinak arogance personalistů je neskutečná, personální agentury není třeba ani navštěvovat. Stejně to nemá smysl.  Veškeré brigády, které jsem měl , je nutno zamlčet.  Stejně jako pracovní místa do 9 měsíců, nepůsobí to dobře v životopisu.

0 0
možnosti

cornutodirepublicaceca

31. 8. 2010 14:17
Víte co nejvíce nesnáším???!!!!!!!

řiťolezectví,podbízení se někomu a blbé článkyX

0 0
možnosti

Coldstone

31. 8. 2010 13:44
Personální agentury

nemají co na práci, těch pár pozic co na trhu je, si radši firmy obsadí sami bez nich a jejich 3x násobku platu. Tak plkají do tisku. ;-D

0 0
možnosti

já George XVII

31. 8. 2010 13:34
opačné zkušenosti

Já bych řekl, že uvádět v životopisu "podřadné" práce uchazeči jen přitíží. Zaměstnavatel si buďto usmyslí, že mu bude platit míň, protože když už někdo vezme "podřadnější" práci, tak vezme i tuhle hůř placenou. Nebo si řekne, za ty dva roky co dělal "podřadnou" práci vypadl z tempa té o kterou se uchází (nemá přehled, nemá kontakty, nezná novinky na trhu, nebyl na školeních, půlku pozapomínal), tudíž nepřichází v úvahu, že ho vezmem.

0 0
možnosti

pepin

31. 8. 2010 14:21
Re: opačné zkušenosti

ono zalezi, kdy si tu "podradnou" praci delal, jestli v 15cti a nebo v 35ti ze?

0 0
možnosti

Linde CZ

31. 8. 2010 12:07
Mne tenhle rozhovor prijde o dost lepsi nez ten co tu byl...

...minule, kde doporucovali aby clovek prisel navonenej, skvele obllecnej a s natrenovanym usmevem ;-D

Kazdopadne i tady je videt, ze se vsichni personalisti orientuji na nejake urednicke profese, ci co. Do normalnich MSP by nejspis nic rozumneho nedodali.

0 0
možnosti

Judge Dredd je o5 tady

31. 8. 2010 11:25
Tedy podle uvedeného v článku

je naprosto ideální herečka vlezdoprdelka, která umí jenom rozdávat úsměvy  a navozovat dobrou atmosféru.

Jak mi prosím někdo vysvětlí, že svět posouvají dopředu většinou lidé, jaké představuje třeba postava Dr. House. Přesně doktora takového typu by 99,99% personalistů ihned vyhodilo i z pohovoru...

0 0
možnosti

nebojsa = nečech

31. 8. 2010 9:58
personalista :-)

Ja myslim, ze pani je moc chytra. Pohovor s personalistou je ta nejjzbytecnejsi vec na svete. A ani me nezajima nazor personalisty na uchazece. Radsi si s nim promluvim sam. Chapu, ze treba u pozic sekretarek to mozna smysl ma, ale v ostatnich pripadech je to zbytecnost. To same plati u tzv. reci tela. Vubec to nelze brat jako jakousi normu, videl jsem spoustu asertivnich a spravne komunikujicich a sebevedomych lidi, co nestali za nic a opacne. Clanky podobneho typu podle me slouzi k tomu a to vypadalo, ze jsou personaliste a HR dulezite. Ale je to jen komedie typu casting na reality show.

0 0
možnosti

tomas_tod

31. 8. 2010 10:00
Re: personalista :-)

R^R^R^

0 0
možnosti