Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vrátit peníze za vadné zboží? Ani náhodou, zkoušejí někteří prodejci

Někteří vychytralí obchodníci používají v Česku nekalé finty, aby za vadné nebo zkažené zboží nemuseli vracet peníze. Na jednu z nich upozornil i čtenář iDNES.cz. Pracuje v opravně, kde je podvodná praktika na denním pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dobry vojak Svejk

Baťa

Snad nejvíce jsem se s reklamací vytočil u Bati. Po cca 4 měsících se mi v přední části jedné boty udělala díra - a ta kráva prodavačka zamítla reklamaci, že prý to byla špatná výběr obuvi!!! ;-€;-€;-€ Tohle by mohli říct fakt u čehokoli - prostě špatný výběr výrobku ;-€;-€;-€

0/0
5.10.2010 18:56

Thalos

IBM

jestli nekdy chcete zazit zachazeni jako v bavlnce, kupte si pristroj od IBM. kdyz se precejenom stane neco nepravdepodobnyho a budete mit duvod k reklamaci, technikove IBM casto berou kanon na vrabce a za nove vymeni i opravitelne dily. taky se da reklamovat veci, ze ktere by se vam jakykoliv jiny technik vysmal primo na pultiku, kde byste chteli zbozi vratit. a "on site" zaruka taky neni od veci

0/0
5.10.2010 18:12

.ViR

SOS je někdy problém...

SOS je někdy problém, protože leckterý práskaný prodejce k tomuto sdružení přistupuje stejně, jako třeba k nějakému pionýrskému oddílu :-). Dle mé zkušenosti může být podstatně účinnější využít služby advokáta, specializovaného na mimosoudní řešení sporů... Viz třeba http://www.pravospoluprace.cz ,nebo jiné.

0/0
29.9.2010 2:20

loogieboy

Vodafone

Obdobnou zkusenost mam s reklamaci u vodafonu. Reklamoval jsem, ze telefonu blbne sluchatko. Vratili mi zcela nefunkcni telefon s tim,  ze byl zoxidovany... Rv

0/0
17.9.2010 11:36

RATE

Tesco Děčín - nebrat !

doplňuji : v plastové neprůhledné černé vaničce

0/0
17.9.2010 9:58

RATE

Tesco Děčín - nebrat !

Právě mne včera hrozně naštval hypermarket Tesco Děčín. Prodával zlevněné rajčata (výrobce ČR) v plastové vaničce, úhledně vyrovnané a přebalené průhlednou fólií (váha 1 kg) Koupila jsem 2 balíčky s úmyslem zpracovat do leča.. Rajčata byla pěkná tvrdá a trochu ještě světlá, nedozrálá. Doma po rozbalení jsem s hrůzou zjistila, že všechny rajčata byla pěkná jen nahoře, byly tak upravené, aby nebylo vidět, že jsou nahnilé ze stran a ze spodu , na jednom rajčeti kvetla zelená plíseň. Všechny rakčata skončili v odpadkovém koši. Dokazujte prodejci, že to byly právě ty rajčata, které prodával on. Tesco podvedlo mne, zákazníka, ale zapomíná na to, že zákazník u nich přestane nakupovat a půjde raději někam jinam.Rv

0/0
17.9.2010 9:55

hlaska

Bože, to je zase nesmyslů

Co to tady plácáte o nesmyslnosti záruky 2 roky na boty? Si to nejdřív přečtěte v zákoně, a pak plkejte nesmysly. Záruka se nevztahuje na bežné opotřebení, nikde tam není psané, že musí boty vydržet 2 roky.

0/0
16.9.2010 14:33

Niky79

Re: Bože, to je zase nesmyslů

Meles kravoviny. Pokud se mi tyden pred koncem zaruky u boty rozlepi podrazka, proste smula, jde to na reklamaci.

0/0
17.9.2010 7:41

loogieboy

Re: Bože, to je zase nesmyslů

presne tak. Pokud podrazku prosoupete, pak se na to zaruka samozrejme nevztahuje, ale pokud se rozlepi, ci jinak poskodi, kdy je zrejme, ze slo o vyrobni vadu , pak jde o opravnenou reklamaci!!

0/0
17.9.2010 11:38

zdenek.zdimal

Re: Bože, to je zase nesmyslů

Melete hovadiny, to že šlo o vyrobní vadu zjistí výrobce tím, že se stejná závada objeví i u jiných bot stejného modelu-to asi vy těžko posoudíte. Prvně si pořádně přečtěte zákon o ochraně spotřebytele a pak rozumujte.

0/0
5.10.2010 11:08

.palič_

To

je přesně ono. Jakmile jde o utahování šroubů a buzerace občanů typu placení za vjezd do města nebo nějaká ekofašistická da'ň, tak nám potentáti mydlí oči, že "v jiných zemích" je to normální. Ovšem že například reklamace v usa nejsou problém a vrátit zboží je naprostá samozřejmost, i když mu třeba ani nic není, to najednou "civilizované země" jako příklad nejsou dobré.

0/0
16.9.2010 9:33

P-P

Přesně můj případ

S botami Merell. 7 měsíců mi trvalo, než jsem z nich dostal peníze za boty s membránou, které propouštěly vodu jako plátěnky. Nejvtipnější bylo, když po vypracování znaleckého posudku šla vedoucí prodejny KCS (kde jsem boty koupil) seřvat znalkyni, co si to dovoluje psát takový posudek a tvrdila jí, že jsem boty vypral v pračce. A kouzelné bylo, že si s sebou přivedla soudního znalce v oboru ekonomie.

Chce to se nevzdávat. Ale je fakt, že kdyby mě neurvalé jednání v tom obchodě tak nenaštvalo, tak bych dávno nad těmi penězi mávnul rukou.

0/0
16.9.2010 7:41

barabura

Re: Přesně můj případ

no já mám takovou zkušenost s firmou Vagabond. půl roku, ale pak museli cálovat boty, znalce a už i něco navíc, páč už byla podaná žaloba (nebo co se to v tomhle případě podává) od znalce u soudu. peníze po mně chtěl až po ukončení případu, takže mě to nestálo nic. byly to boty za 4000 litry, který se rozpadly asi za tři měsíce. už si u této firmy nekoupim ani tkaničky

0/0
16.9.2010 15:30

Hagen

rozbít

a co třeba chytit prodavače nebo prodavačku pod krkem a trošku přidusit, samozřejmě bez svědků, to by  úplně změnilo způsob a hlavně výsledek reklamace ;-)

0/0
16.9.2010 0:23

P-P

Re: rozbít

Bacha na kamery ;-)

0/0
16.9.2010 7:42

barabura

Re: rozbít

za tohle jednání většinou nemůže prodavač, ale majitel

0/0
16.9.2010 15:31

zdenek.zdimal

Re: rozbít

Přesně tak - když přidusíte prodavače asi těžko si nějak pomůžete v rekl.řízením. On ty boty nevyrábí.

0/0
5.10.2010 11:10

kuchař

A3 sport

bacha na firmu A3sport! Ta reklamaci neuzná ani když vám po týdnu upadne podrážka. Spoléhají se na to, že kvůli 2-3 tisícům se nebudete soudit. EUEUEUEUEUEUEUEU

0/0
15.9.2010 23:26

semafor

Sportovní boty

Grisport (1432Kč), mají životnost max 1rok. Proč se prodávají u nás, kde je "záruka" na výrobek 24měsíců?

0/0
15.9.2010 14:31

SuiVanOrton

Klasika ... hlavně u bot

Klasika např. u reklamací bot Adidas u A3 Sport. Přijdete, dáte k reklamaci, oni to dají na měsíc pod stůl a pak vám řeknou reklamace neuznána. Vždycky. A jaké mám další možnosti ? Nechte si ve Zlíně u soudního znalce boty rozřezat, za 5.000 Vám udělá zprávu jestli boty měli či neměli vadu a vy se pak můžete za spousty dalších peněz soudit.

0/0
15.9.2010 12:24

lada4321

Humanic

Expertem na výše zmíněné je společnost Humanic-alespoň její pobočka v Tesco Letňany. Dětské botky za 790Kč (tenisky) se roztáhly ve žraločí úsměv hned při první procházce. U reklamací fronta rozčílených lidí, z nichž někteří mě hned informovali, že tady nemám šanci. Boty "odeslány" na expertizu, reklamace neuznána. Tak jsem kontaktovala centrálu v Brně (kde měly být botky 3 týdny posuzovány) a z korespndence vyplynulo, že je paní Trávníčková  vidí poprvé. Nicméně reklamaci neuznala. Kvůli jejich přístupu jsem se kousla, nechala si vypracovat posudek (dal mi za pravdu), opět poslala pí Trávníčkové. Napsala, že tímto považuje korespondenci za ukončenou a ať se klidně soudím. Nesoudím, ale taky tam už nenakupuju.

0/0
15.9.2010 7:49

Niky79

Re: Humanic

To je u humanicu zname, uz peknych par let tak nenakupuji :)

0/0
17.9.2010 7:43

motiva

miluju daichmana

to je obchod, kde při reklamaci vezme pokladní boty, hodí je do bedny pod pultem, řekne mi, ať si připravím korunu (všechny ceny jsou na 99) a vysází příslušný počet stovek;-), žádná diskuze nebo předhazování expertům se neděje a já si můžu koupit jiné boty

0/0
14.9.2010 12:41

p555

Re: miluju daichmana

pri te nizke vyrobni cene jejich obuvi se jim to proste nevyplati resit...

0/0
14.9.2010 16:06

barabura

Re: miluju daichmana

ale zase když tohle udělá, tak si ty nový boty klidně čllověk koupí i u nich

0/0
16.9.2010 15:32

Tronmkiheda

Reklamace se neprojevila.

Přesně to, co je uvedeno na začátku se mi stalo v Electro Planeo. Koupil jsem si tam satelit Mascom a po roce se rozbil. Vrátilo se mi to s tím, že závada se neprojevila, ale satelit byl opraven. Fungoval asi deset měsíců a poté se všechno přesně do puntíku opakovalo.

Takže s Electro Planeo a Mascomem jsem skončil, už tam nekoupím ani baterku do budíka.

0/0
14.9.2010 6:29

maiden011

Re: Reklamace se neprojevila.

Mám s elektro planeo stejný problém, a to se satelitem Strong, začal se mi sekat obraz, při první opravě mi restartovali software, ale po pár dnech se vše opakovalo, už jsem ho měl v opravě 3 krát a každá další reklamace byla ve smyslu, u nás se porucha neprojevila, sotva jsem satelit zapnul doma, vše se opakovalo. Není s nimi řeč, posílají to jednou do Brna, jednou až někam do Maďarska a pořád nic. Skončil jsem s nimi definitivně.

0/0
15.9.2010 23:26

MichaelaH

Dalsi trik prodejcu bot...

Znam dalsi trik, ktery se mi prihodil pri reklamaci bot v CCC cca 2 roky zpet.

Boty jsem koupila, a po tydnu se mi rozpadly. Kupovala jsem je ale na druhe strane republiky, takze az jsem tam mela za dva mesice znovu cestu, vzala jsem je i s uctenkou na reklamaci. Zavada se projevila do 6 mesicu, postupuje se, jako by byla pritomna uz pri koupi, takze jsem pozadovala vymenu nebo vraceni penez.

Pri reklamaci mi ale sdelili, ze to neni mozne, jelikoz v jejich reklamacnim radu, ktery mi ukazali, je napsano, ze vymena za nove nebo vraceni penez je mozne jen u zavady, ktera se objevi do .. uz presne nevim, neco mezi 2 tydny a 1.5 mesicem. Jak je mozne, ze muzou mit reklamacni rad, ktery je vlastne v rozporu se zakonem?

Odmitli mi vratit penize i vymenit boty. Kvuli 300kc se s nimi soudit nebudu, to by me vyslo draz jen na ceste na soud a zpet, tak mi nezbylo nic jineho, nez si je nechat jen opravit. Jak se muze v takovem pripade clovek vubec sveho prava dovolat?

0/0
13.9.2010 20:01

mametka

Re: Jak se mají bránit normální lidi, to nevím....

Já mám zas velmi špatnou zkušenost s reklamací u Bati... Koupila jsem si kožené vycházkové boty za 1500. zakoupila jsem je na podzim, nosila je do zimy, pak jsem je vytahla na jaře a ejhle, podešev prasklá na obou botách. Doba nošení byl asi 3 měsíce...Avšak od doby zakoupení uběhl půl rok. Ačkoliv jsem boty impregnovala a používala krém na boty, vypadaly při donesení na reklamaci tak nějak unaveně. Reklamovala jsem v PÁTEK ODPOLEDNE, prodavačka mi řekla, že je musí poslat jejich expertovi do Prahy a mám si přijít za měsíc. Když jsem přišla, zjistila jsem, že reklamace byla zamítnuta z důvodu že: DOBA ZÁRUKY SE NESHODUJE S DOBOU TRVANLIVOSTI PŘI URČITÉ FREKVENCI NOŠENÍ BOT. Perličkou bylo, že jsem si na tom vyjadření přečetla, že o botách bylo rozhodnutu už v PONDĚLÍ, tedy dva dny po té, co jsem je přinesla...A rozhodoval o reklamaci vedoucí prodejny a do žádné Prahy je neposílali...naštěstí je přítel pravník, udělalo se bububu a reklamace byla vyřízena, ale jak se mají bránit ostatní?

0/0
14.9.2010 8:48

p555

Re: Dalsi trik prodejcu bot...

ten rad, nebo prislusne ustanoveni, je automaticky neplatny - nemuze stat nad zakonem ani kdyby jste podepsala souhlas...

ale zase probuch,  boty za 300, co chcete aby vydrzely?

0/0
14.9.2010 16:08

semafor

Re: Dalsi trik prodejcu bot...

Ale i na boty za 300Kč se vztahuje stejný zákon! Nebo snad jiný?

0/0
15.9.2010 14:39

letnak

?ell Technology

Ano, skutečně je to tak, sám mám zkušenost s tím servisem o kterém pan opravář na 100% mluví, servis této firmy v pražských Horních Počernicích je skutečně jen pro silné povahy. Bohužel tato firma výhradně servisuje výrobky jistých značek, které se dají opravit jen v tomto autorizovaném servisu.

Jedna návštěva tohoto servisu mi bohatě stačila.

Sám mám doma výrobek za cca 4000kč(pořád v záruce), který má na sobě ještě folii, je absolutně bez škrábance, ale podle servisu je mechanicky poškozený, protože jsem do něj nalil neznámou tekutinu sluchátkovým konektorem... To se to pak dělají výroční zprávy o spolehlivosti značky, že...?

0/0
13.9.2010 16:05

p555

Re: ?ell Technology

Zkuste kontaktovat distributora a vyrobce a popsat jim jak se ten servis chova...

0/0
14.9.2010 16:10

Shindel

Re: ?ell Technology

Problém je v tom, že výrobky pro český trh (značka Emgeton) dodává firma Bell technology a zároveň je servisuje. Bohužel toto praktikují u 90% reklamací jejich výrobků. !

0/0
5.10.2010 19:25

tappat

jednoduche

vubec bych nedal pravo prodejci  rozhodovat o forme nahrady. Zakaznik chce penize? tak dostane penize. Zakaznik chce nove zbozi? tak dostane nove zbozi. Opravu zbozi bych akceptoval jedine pokud by zaroven s tim prisla kompenzace ve vysi 50% ceny vyrobku. Opravovany vyrobek totiz nikdy neni tak kvalitni jako vyrobek, ktery je v poradku.

0/0
13.9.2010 12:36

ppelc

Re: jednoduche

Opravovany vyrobek je casto kavlitnejsi nez novy. Obzvlast,kdyz si ho opravim sam, pote co to ve fabrice zmrskali...

0/0
14.9.2010 16:46

Quasi

Re: jednoduche

a vzhledem k vychcanosti ceskeho naroda bude prodejce vlastne jen pujcovat kamery na dovoleny, boty do tanechnich atd.

0/0
11.10.2010 8:25

BKing

Výměna zboží za nové

Opakovaně jsem se setkal s tím, že prodejci (konkrétně Hervis a Planeo Elektro) suveréně vymění zboží za nové. Problém však nastane, když člověk už předmětné zboží nepotřebuje, protože bez něj nemohl 30 dnů fungovat a tím pádej si jej musel zakoupit jinde. Předmětní prodejci suveréně vymění zboží za nové a tvrdí Vám, že na to mají právo. ...nemají! Podle § 622 občanského zákoníku máte nárok na opravu věci a pokud je věc neopravitelná, máte nárok na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy!!! S blbečkama z Planea už se o tomto přu 2 měsíce a nechcou mě uznat toto právo, které mě dává občanský zákoník. Dokonce mě tvrdili, že mají jiný občanský zákoník, než mám já a že "oni to dělají jinak"...prostě srážka s volem je to nejhorší, co Vás může potkat. Nenechte se! Pokud je věc neopravitelná, nechte si vrátit peníze. Nenechte se "natlačit" do výměny věci.

0/0
13.9.2010 6:30

Jozka.Kadrnozka

Jó, ruka trhu je nevyzpytatelná.....

0/0
11.9.2010 13:52

Krysa 81

Reklamace zboží

Spousta lidí si není ochotná uvědomit, že když varná konvice stojí v ČR dvě tři stovky a byla vyrobená v Číně ( tím současně nechci říci že Made in PRC = automaticky šmejd), že sem nedošla zadarmo sama a prodejce není samaritán aby prodával bez přirážky, ale soukromá firma. Tudíž její výrobní hodnota není zdaleka ani ty dvě stovky. Občas doopravdy, jak se bohužel v poslední době dost traduje neplatí že např. Bosch nebo Philips konvice není ta samá neznačková + pouze příplatek za renomé značky ( tím současně nechci říci že Made in PRC = automaticky šmejd)

Mám na starosti též reklamace v obchodě s elektronikou a domácími spotřebiči, výrobky počítačového průmyslu. Snažim se maximálně vyjít reklamujícímu vstříc, ale někdy si ona osoba neuvědomuje, zvlášť v případě že je to více než půl roku od koupě, že např. prodejce má také svá práva, např. právo nechat prověřit zboží u dodavatelem stanovené osoby ( např. záručního servisu ), než např. zákazníka vyplatí, tak jak to on často požaduje.

0/0
11.9.2010 10:07

pk08

Re: Reklamace zboží

špatné naprosto špatné-všude je jenom vydělat za každou cenu vydělat-musím prodávat zboží kvalitní,jinak vše se ti vrátí obloukem-taky mám obchod a nechci prodávat nekvalitní zboží-nepíšu levné a jinak si nestěžuji-lidé jsou spokojení

0/0
11.9.2010 16:03

Tajné

Re: Reklamace zboží

Nemáš prodávat šmejdy co se za půl roku rozpadnou.

0/0
12.9.2010 3:56

Quasi

Re: Reklamace zboží

a to bolavi cechacci koupi kvalitu? Maloktery. Jsem obchodnik, dam VZDY na vyber mezi levnym smejdem a kvalitnim vyrobkem, a na 90% cechacek odejde s cinskym xindlem se slovy "vzdyt je na to zaruka 2 roky" . mno a o tom to je. Az se cesi nauci kupovat slusny veci, nebudou muset byt pri reklamaci mesic bez vyrobku. Samozrejme netvrdim, ze u kvalitniho zbozi se neuze neco podelat, ale ta frekvence zavad je podstatne nizsi a servis samozrejme reaguje taky jinak.

0/0
11.10.2010 8:32

s(h)arka

Re: Reklamace zboží

koupila jsem si nerezovou varnou konvici a ta mi po 3oužitích (vodu v ní nenechávám stát) začala uvnitř reznout.  V prodejně se na to koukali úplně všichni a byli v šoku. Vedoucí mi vrátil rovnou peníze a tak jsem si u nich koupila obyčejnější,která šlape jak hodinky a nerezne.

0/0
15.9.2010 11:48

FoDa

Re: Reklamace zboží

Hm, mam uplne stejny problem, krome reznuti chvili pred vypnutim jakoby smrdi plast. Cekal jsem automaticke vraceni penez, ale ne musi jit na klasicke mesicni reklamacni rizeni. Po vypsani protokolu jsem zjistil, ze udajne pozaduji zarucni opravu. Ne, ja chci prednostne vratit penize. Ne to nejde, tuto variantu nam automaticky generuje system, o zpusobu vyreseni reklamace rozhoduje dodavatel. Tak jsem zvedav. Rezava nerezova konvice, to je opravdu dilo !

0/0
16.9.2010 22:35

Tajné

Češi jsou národ lumpů

Ono je to bohužel oboustranné, i zákazníci se snaží podvádět...

0/0
10.9.2010 17:36

NORDMAN

Re: Češi jsou národ lumpů

S nadpisem souhlas - u Nemcu jsem nikdy problem nemel - nekdy jsem musel jemne pritlacit (jako treba zarvat v reznictvi na plny kram ze nechci dostat otravu z masa) - ale jinak pohoda, slusne zachazeni a reklamace tam navic resili vzdy NA MISTE vetsinou do 5ti minut a ne az za mesic...:-)

0/0
11.9.2010 7:09

martinova

Dlužno dodat,

že je mezi námi sousta vykuků.co reklamují bezvadné zboží jen proto,že si  doma nákup rozmysleli. Důvod reklamace je někdy skutečně absurdní - "lahvička jde těžko otevřít" (personál otevře bez problémů) nebo  "lahvička jde příliš lehce otevřít" (bez komentáře). Zlatý hřeb : Pacient přišel do lékárny reklamovat nosní kapky, že ho v nose strašně pálí , jsou určitě zkažené. A je to tím, že jsou staré , skoro prošlé - zbývaly jim  dle názoru pána POUZE  3 měsíce do ukončení použitelnosti. Předložené a téměř vypotřebované "kapky do nosu"  se ukázaly být Bromhexinem, což jsou poměrně známé kapky na kašel. S podrobným dávkováním na krabičce. A s obsahem alkoholu, takže bodejť by v nose neštípaly! :-) Dost dlouho trvalo,než pán s nepořízenou odešel. Nechtěl uznat,že vlastní blbost se nerovná závada kvality léku. Příště by si mohl strčit čípek i s obalem do ucha a přijít to reklamovat,že nepomohl!

0/0
10.9.2010 15:51

Tajné

Re: Dlužno dodat,

Ona snad neexistuje zákonná lhůta na vrácení zboží bez důvodu?

0/0
10.9.2010 17:35

rur

Re: Dlužno dodat,

Jo, ale nepoužitého :-) To bych si moh koupit párek v rohlíku, níst ho, a pak říct že jsem i to rozmyslel a že ho vlastně nechci :-)

0/0
10.9.2010 22:11





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.