Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odmítnutou reklamaci nevzdávejte. Lze se bránit i bez soudu a zdarma

Dostat zpět peníze za vadné zboží nebo nekvalitní službu je v Česku stále větší potíž. Řada prodejců a firem nemíní reklamace uznat a kalkulují s tím, že zákazníky odradí zdlouhavé soudní tahanice. Zkuste v takovém případě řešit spotřebitelský spor mimosoudně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

salmael

zákaznická vypočítavost

tak to je mi zase hezký článeček...už teď se nestačím divit, co vše lidé chodí reklamovat - utržený knoflík, oko na punčoše, rozsednuté brýle, zlomené lyže, kalhoty o dvě čísla menší a následně prasklé ve švech, helmu prasklou po těžkém pádu (evidentně splnila svůj účel - dotyčnému se nestalo nic). A všechno má za sebou vpodst.stejnou historku ve stylu "jedu jedu a najdednou mám zlomenou lyži"  Co se tak asi bude dít nyní? Maminky kupují dětem botky - logicky na jednu sezonu - botky ochodí, vytáhnou odněkud nějakou nit a po sezoně boty vrátí /vymění... Naprostá většina mých známých tohle dělá. Muži zase reklamují tenis.rakety, kterými ve vzteku při tenise prásknou o zem tak, že to rám rakety nevydrží atd.atd... Kdo z těchto lidí však zkoušel reklamovat nabourané, odřené auto? Ošoupaný kobereček v autě, prasklý  potah, šmouhu na stropě...Nikdo! Nikdo to nedělá...přitom je to stejné jako ošoupané boty, odřené džíny, prasklý šev atd.atd.atd...Chtělo by to lidi naučit slušnému vychování...

0/0
8.10.2010 0:08

timur_a_jeho_hemeroidy

Re: zákaznická vypočítavost

Přetočenej tachometr o 100k km je taky neslušnost zákazníka autobazaru ? Podle našich soudů ano !

0/0
8.10.2010 12:20

izak__

nemel jsem v zivote problem

Vzdy jsem vyresil reklamaci na miste a bez zbytecnych obstrukci, jsem rozumny clovek a nepokousim se reklamovat to, ze neco nekdo zdemoluje.

vzdy jsem jasne popsal jak a co a nebyl problem, stejne tak nakupuji u slusnych lidi, nekdy usmlouvam i cenu ;-)) 

jako jsou i darebaci, co vam prevezmou zbozi, namoci mobil do vody, nechaji uschnout a zaruku vam pak nikdo neuzna.

Znam i firmy, co ve zlate ere prodeje PC pri reklamaci vybrakovali PC a narvali to levnym srotem, samozrejme ze krachli a meli tak spatnou povest, ze bych si tam nevzal vec ani zadarmo.

0/0
7.10.2010 15:23

bentley007

SOS nic moc

Kdysi jsem resil reklamaci zbozi u naprosto hulvatskeho prodejce, ktery argumentoval nesmyslnymi vyhlaskami a odmital mi uznat reklamaci.  Na SOS me vyslechli a odkazali na  obchodni inspekci, kde me take vyslechli a tim to skoncilo. na COI mi prislo, ze ten pan byl mirne opili po navratu z obeda a celou dobu mi opakoval, ze to bude obtizne dokazat, ze tam muzou nekoho poslat, ale ze to nema cenu. jestli chci tak muzu sepsat na stranku ofic. stiznost, ale ze tomu nedava sance. tak jsem sel domu a s cca tisicikorunou za nefuncni zbozi se nadobro rozloucil... Rv

0/0
7.10.2010 8:24

ajdnes je tu cenzóršip

Re: SOS nic moc

A proč nakupuješ u hulvátského prodejce?

0/0
7.10.2010 13:15

Highdriver

Kdyby obchodník neznal..

vykutálenost některých českých zákazníků, skoro by se jich i zastal :-)

0/0
5.10.2010 18:56

Svent

Re: Kdyby obchodník neznal..

jj, občanské judo je jejich kostel, tam se modlí

0/0
5.10.2010 19:28

comeman

Re: Kdyby obchodník neznal..

Tak tak, zákazníci jsou vychcaný jak mraky :)

0/0
6.10.2010 12:02

Pan Petr

Re: Kdyby obchodník neznal..

Měli by být povoleno je střílet hned jak vlezou do krámu dřív než stačí otevřít hubu.

0/0
6.10.2010 12:42

Andrea1

Re: Kdyby obchodník neznal..

Zatímco podnikatelé v Česku (včetně taxikářů) by měli nosit svatozář za to, jak jsou poctiví, pracovití a než aby okradli zákazníka, tak si raději utrhnou od úst. Prostě ukázkový vzor pro veškerou cizinu, proto si nás svět tak váží.

0/0
8.10.2010 14:29

ufoun

Re: Kdyby obchodník neznal..

jj, a hlavne prodejci mobilu ;-) Co si to vubec zakaznik mysli, kdyz reklamuje jen spatne provedenou opravu krytu a servis neuzna reklamaci sve prace, protoze najednou najde po 14dnech poskozeni vniknutim "neznamou tekutiny" a napise, ze tim mobil ztraci zaruku :D (to musela byt pane tekutina, zapricinila spatne pridelany kryt :-D)

(uprimne, zde smolik, nebot jaksi zapomneli, ze nebyl reklamovan mobil, ale jen oprava, takze preddefinovany text vsech servisu mobilu tentokrat jaksi mimo misu.... ;-) )

0/0
8.10.2010 23:21

bentley007

Re: Kdyby obchodník neznal..

jestli to neni nadsazka, tak u vas bych nekoupil ani tkanicky do bot.  predpokladam, ze jste vekslak prodavajici naraficeny zbozi, ktere se po otevreni obalu rozsype a kazdy den premistuje svuj stanek, aby ho nenasli;-D

0/0
7.10.2010 8:33

suarez

Re: Kdyby obchodník neznal..

Vzdyt ma pravdu, nekteri lidi jsou schopny donest na reklamaci vybitou baterku a chtej vratit 50Kc jinak to daji k soudu ;-) Jestli ty nebudes jeden z nich ;-D

0/0
7.10.2010 11:34

musky

Baťa

Jednou jsem šel reklamovat boty k Baťovi v Liberci. Po cca 1 měsíci nošení praskla a zároveň se odlepila podrážka. Paní vedoucí nejprve mou reklamaci neuznala. Z odůvodnění mi vyplynulo, že pravděpodobně nebyly určeny k nošení na nohách. Nedbal jsem na radu několika lidí, že se mám na to vykašla a odeslal jsem boty na centrálu do Zlína. Odtud mi bylo zhruba po 14-ti dnech odpovězeno, že má reklamace byla oprávněná. Takže peníze mi nakonec vrátili (i s poštovným).

0/0
5.10.2010 18:32

Lev_z_Rožmitálu

Re: Baťa

no a já jsem reklamoval boty u bati v brně po týdnu praskly (je pravda že jsem s nima byl v lese ale stejně) a bez problémů uznáno z důvodu vady materiálu výměnou jsem vzal jiný o 100 levnější takže jsem i ušetřil:-P

0/0
5.10.2010 19:34

kolyvanov

Re: Baťa

V pripade Baty musim potvrdit. "Pokladni" vzala botu do ruky, uhybala ji tak, ze ji znicila definitivne (v ten moment mi teda docela zahrtnulo:-), rekla, ze je to opravnena reklamace a penize jsem dostal ihned zpet. Naopak v Renu to vzali, posilali kamsi, za mesic zamitave stanovisko. Kupodivu po znaleckem posudku jiz bylo stanovisko kladne...

0/0
6.10.2010 11:44

Captain.Fi

Re: Baťa

Jee, já jednou reklamoval boty u Bati a zamítli mi reklamaci s tím, že jde o rekreační obuv, která není určená na každodenní nošení ;-D

0/0
7.10.2010 12:53

Corwin_x

Re: Baťa

Jo, na reklamaci u Bati nezapomenu - vrazedny pohled a "Vy jste je nosil ?!?" ;-D

Druhy takovy je Softcom (elektro) v Praze - cca po 3 mesicich se mi u nich rozpadlo pouzdro na mobil (nebyla to uplna socka - kozeny Krusell bratru za 700) - prodavac povida - Ale to je menchanicke poskozeni, na to se zaruka nevztahuje - na mou otazku, jake jine poskozeni by si u pouzdra predstavoval mi uz odpovedet nesvedl - kvuli sedmi stovkam se soudit nebudu, ale jak tu rekl kdosi predtim, nekoupim uz tam ani tkanicku od bot. ;-)

0/0
8.10.2010 9:44

wrah

Re: Baťa

To je právě ta chyba, že se s nimi lidé nesoudí. Minimálně zařídit znalecký posudek a dotyčného prodejce znovu dusit. Ostatně těm to obecně může být skoro jedno, peníze sice vracejí oni, ale následně je dostnou od výrobce. Ale prostě nesmíte je nechat být už z principu. Ostatně po zkušenosti z minulého měsíce si schovávám účtenky za úsporky (jen s poznámkou, ve kterém svítidle je) a pokud rupne dřív, než vůbec uplyne deklarovaná doba svícení (kdyby svítila 24 hodin deně) tak budu na prodejce hodně zlý. Posledně jsem koupil dvě. Uvedená doba svícení minimálně 6000 hodin. Jedna rupla po třech měsících provozu (i kdyby svítila non stop, tak cca 2200 hodin, druhá tři hodiny po našroubování do patice. Mít účet, tak tu babu v elektru asi uškrtím.

0/0
9.10.2010 23:17

ajdnes je tu cenzóršip

Ať paní Anna neleze na předváděčky

a nebude třeba osmi nových institucí...

0/0
5.10.2010 16:49

gslater

Nekupte dum od CPI

CPI - nejhorsi ceska spolecnost.  Hlavne ze nejsou ochotny nic delat a neuznaji reklamace!

0/0
5.10.2010 16:27

DesmodromIV

Zákazník je hajzlík

V první řadě je třeba mít na paměti, že zákazník je často hajzlík, a reklamace se zneužívá.

V druhé řadě je potom nesmyslná dvouletá záruka, kterou zase samozřejmě musí stejně zaplatit zákazník (kdo jiný!).

A v třetí řadě hraje roli lidská hloupost - a ta je nekonečná.

0/0
5.10.2010 16:00

zdenek.zdimal

Re: Zákazník je hajzlík

Zvláště český člověk je na takové věci šikovný;-);-)

0/0
5.10.2010 16:14

TB29

Re: Zákazník je hajzlík

souhlas , osobní zkušenost dáma si v červnu koupí letní boty , vyrazí na dovolenou a po ní je dojde reklamovat, šíleně tlačí.

0/0
5.10.2010 18:06

Jan Motůrek

Re: Zákazník je hajzlík

že jí tlačí asi bude těžko na reklamaci a s tím jí obchodník pošle ..... a to i SOS....

0/0
7.10.2010 7:21

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Zákazník je hajzlík

a že výrobce se snaží o co nejkratší životnost

0/0
5.10.2010 18:40

GLove

Re: Zákazník je hajzlík

Ne, že byste neměl trochu pravdu a *někteří* zákazníci takoví nebyli, ale víte, co je zajímavé? Na západ od našich hranic už poslední dobou identické zboží prodávají často s menšími přirážkami, stejnou záruční dobou, a přesto nemají s reklamacemi takový problém, často je řeší výměnou... Čím to je?

0/0
6.10.2010 23:19

chudacek.blbecek

Re: Zákazník je hajzlík

Nejspíš tím, že jsou s kapitalismem o 40 let napřed.

0/0
7.10.2010 9:35

marwal

reklamovat zpravidla chodí lidé,

kteří nechápou, že společenská obuv na parket se při cestě sněhem rozlepí, že vysoký krevní tlak není chyba měřiče tlaku, že jídlo, které snědli i přes to, že jim nechutnalo musí zaplatit atd... :-P

0/0
5.10.2010 15:57

sozna

soudní znalec

Obecně platí, že mnozí prodávající počítají s tím, že zákazník si nechá líbit absolutně vše a do žádného soudního sporu nepůjde. Existuje však velmi reálná možnost jak věc vyřešit ke spokojenosti zákazníka. Stačí kontaktovat příslušného soudního znalce, který má obvykle s touto problematikou bohaté zkušenosti a dokáže poradit jak věc dotáhnout do úspěšného konce (bez soudů a zbytečných výdajů). Blyžší informace na:  obuv.soudniznalec@gmail.com . Skutečně to jde!

0/0
5.10.2010 15:34

DesmodromIV

Re: soudní znalec

Ale no tak, to je trapné

0/0
5.10.2010 15:54

zdenek.zdimal

Re: soudní znalec

Váš příspěvek jsem označil jako nevhodný, zasláno redakci. Toto je diskuze, nikoliv inzrce, kde by jste si mohl dělat reklamu.

0/0
5.10.2010 16:16

Highdriver

Re: soudní znalec

"Blyžší informace... @gmail.com" z toho profesionalita jen čiší ;-D

0/0
5.10.2010 18:54

zdenek.zdimal

Re: soudní znalec

To že má někdo e-mail na serverech gmail, seznam nebo centrum z něj nečiní neprofesiána. Vzpamatujte se!!!!

0/0
6.10.2010 12:36

roedor

Re: soudní znalec

ironie, sarkasmus...zkus si to vygooglit:-P

0/0
6.10.2010 12:49

Captain.Fi

Re: soudní znalec

Koukněte se an to blÝže ;-D

0/0
7.10.2010 12:57

viv

tescoma

mam spatnou zkusenost s tecomou..nefunkcni panev na indukcni desce a vysledek reklamace byl ten, ze neumime panev pouzivat..kaslu na to ale z tescomy uz ani prkynko nekoupim..

0/0
5.10.2010 13:57

marwal

Re: tescoma

ano, takových je hodně, kteří neumí používat (nekoupí si) nádobí na indukční desku a pak se diví, že klasické jim tam nejde ;-)

0/0
5.10.2010 15:59

Karboxyl

Re: tescoma

No nechci se nějak zastávat Tescomy, ale jestliže ta pánev nebyla určena pro indukční desku, pak se nedivím, že nechtěli uznat reklamaci.

0/0
5.10.2010 16:43

izak__

Re: tescoma

No jenze ta panev neni urcena ani na plyn, elektrinu, ohen ... takze j vlastne odkladani vajicek, aby se neodkutalela  ;-D

0/0
7.10.2010 15:13

zmrzlina

baťa

Nechápu stížnosti na Baťu. Přítel od nich měl 3 botasky, u prvních praskla podrážka - reklamace vyřízena během 10 dní a peníze nám bez jakýchkoli připomínek vrátili. Druhé boty po cca roce nošení se rozpáraly švy, nemohla sem ale najít paragon, takže sem je reklamovala skoro po 2 letech, ale nechala sem na reklamační protokol napsat, že nošeny byly necelý rok - reklamace za 10 dní vyřízena, vrátili peníze. Takže já jsem v tomhle ohledu s Baťou spokojená.

0/0
5.10.2010 11:59

jenickK

Boty a budějovický Prior

Po zážitku s reklamací bot v budějovickém Prioru (prodavačka mě seřvala, že na reklamovaných botách bylo v podrážce pár kamínků..) již boty pod 2000,- kč nekupuji. Na reklamace nemám ani nervy ani čas, se stupidními slepicemi se nehodlám hádat a od té doby již nakupuji pouze ve specializovaných obchůdcích, které vlastní jeden majitel, a kde si svých zákazníků váží.

0/0
5.10.2010 13:41

gslater

Re: baťa

Bata = Strasna.

Tam jsem nechal boty opravit.  Kazdy 30 dni me volali ze jeste to bude trvat.  Kdyz jsem to ohlasil COI, oni me rekly ze zakona me museji aspon oznamit co delaji kazdy 30 dni.  Kdyz me volali znovu, zeptal jsem se jestli vubec ti boty jeste uvidim.  Oni nato, "narovinu?  Ne."

0/0
5.10.2010 16:26

xLala

reklamace boty Baťa

Dobrý den, jen chci upozornit na to že po zakoupení bot ,hned po 1 použití se mi odlepila jedna a po opravě hned druhá bota, celkem jsem měla obuv 5 týdnu v opravně a nedalo se v prodejně domluvit, že jsem závedné boty již nechtěla a požad. jsem vrácení peněz, psala jsem stížnost reklam. oddělení, odpěď mi přišla, že je jim to líto, ale to bylo vše, tak jsem napsala email obchodnímu vedoucímu a peníze mi pak vrátili i přestože už jsem měla boty opravené a doma. Prostě si chce stězovat a hned nějakému řediteli. R^

 

0/0
5.10.2010 11:51

lůvejroznec

Osobní zkušenostis reklamací obuvi:

Baťa - velmi špatná, už tam nekupujem

Humanic - skvělá, reklamace vždy vyřídí okamžitě, doporučuji

0/0
5.10.2010 11:49

plotus

Re: Osobní zkušenostis reklamací obuvi:

Názor na Humanic mohu potvrdit, měl jsem boty již 20měs. a i přesto mi reklamaci bez problémů uznali. A to jsem čekal něco jako že mi sdělí že mi teče do bot, páč sem si prošoupal podrážku - nic takového, hned mi dali peníze. Škoda, boty byly dobré a je těžké najít takové co vydrží.

0/0
5.10.2010 11:51

roedor

Re: Osobní zkušenostis reklamací obuvi:

Baťa - OK, rekamace buďto vyřídili včas nebo vrátili peníze

Humanic - ošívali se, ale nakonec reklamaci uznali a vrátili peníze. Momentálně tam nic nekupuju, prodávají buďto neskutečný plastový šunt nebo 5 let staré modely za přemrštěné ceny

Debenhams - naprosto OK, rovnou vrací peníze (u posledních bot mě to celkem mrzelo, byly neuvěřitelně pohodlné a fakt pěkné)

0/0
5.10.2010 13:05

gslater

Re: Osobní zkušenostis reklamací obuvi:

Debenhams = Anglicky obchod s anglicky service. R^

0/0
5.10.2010 16:27

lojzo1

Co dělat?

Je vidět,že v naší republice je chaos a hlavně po právní stránce.Stále u nás neplatí zákon a politici nevymahatelnost zákona podporují svými nesmyslnými právnímy ustanoveními.Jak je možné,že i když je uzákoněna dvouletá záruka na obuv,prodejci si dnes vymysleli novou fintu,kdy při prodeji obuvi a po zaplacení Vám přidají k účtu další lístek,kde je mini písmem napsáno,že obuv není do deště,nebo k delšímu používání a při reklamaci Vám argumentují takovými nesmysly.Kdo tomu udělá přítrž?

0/0
5.10.2010 11:45

zdenek.zdimal

Nesmysly

SOS jakožto veřejni právní organizace vám může pomoci pouze určitým doporučením. Celý tento článek je založen na polopravdách vytržených z kontextu. Je potřeba si uvědomit, že tato problematika je také dvousečná-jsou lidé schopni si koupi obuv za 300kč a po dvou letech ji donést k reklamaci, rozčilovat se že se rozpadla aniž by se podívali do udržby jak se mají o obuv starat. Nezaměňujte dobu kdy můžete zboží reklamovat s životnosti výrobku. Stejně každou zamítnutou reklamaci, pokud s ní nebudete souhlasit musíte řešit soudně jakožto občansko-právní spor.

0/0
5.10.2010 11:20





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.