Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bojíme se, že po škrtech neuživíme rodiny, říkají státní zaměstnanci

Státní zaměstnanci žijí v nejistotě. Vědí, že se má jejich plat snížit o deset procent, ale jak to bude v praxi, zatím nevědí. Není jasné, jestli se procenta strhnou ze základních tarifů, nebo z celých objemů mezd. Lidé se bojí, že přijdou o desetitisíce a neuživí rodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KnížeSchwanz

Drábek

Ještě že o nich rozhoduje nomenklaturní kádr Drábek z Hospodářské komory, který v životě sám žádnou práci neviděl;-D

0/0
11.11.2010 19:43

Blucher

No a co???

Ať se státní zaměstnanci zamyslí. Pokud se jim to nelíbí, mohou odejít do soukromého sektoru. Tam poznají, že výplata může být zpožděna o několik měsíců, nebo že se zkrátí pracovní doba, nebo že se zkrátí mzdy či je pro nedostatek zakázek propustí. Kolik lidí (i mladých kvalifikovaných) dělá za min. mzdu???

0/0
1.11.2010 15:19

Libusa

Nebojte, uživíte, jiní mají ještě míň a také

uživí. Např.   takový pracovníci našich superkmarketů vám ochotně poradí, jak vystačit s málem.

0/0
23.10.2010 15:22

vanilka35

osobní příplatek

To jsou zase lži. Osobní příplatek je třeba ve školství v řádu několika stovek, jedno-, či dokonce dvojnásobek tarifu, to se asi páni redaktoři včera nalili a výši tipovali,ne? Jasně, když ono není špatné zase rozeštvávat jednu skupinu proti druhé. Jen pro ty ze soukromého sektoru - ty zde uváděné platy jsou nejspíš zprůměrované i s celým příslušným ministerstvem, jinak si např. tu svou výslednou částku na pásce neumím vysvětlit.Rv

0/0
19.10.2010 12:52

djrhedy

Re: osobní příplatek

Ano průměry a ještě hrubé samozřejmě, jinak není vyjímkou, že jsou lidé zcela bez osobka nebo jen s osobkem na úrovni 2% mzdy! Takhle fungují celé státní organizace. Jinak ten článek není zase tak mimo mísu, nicméně případ s osobkem 5000 je teda hodně mimo mísu. 8-o

0/0
19.10.2010 13:38

Dunja

chudáci stát. zam.

pláčou poslanci, pláčou úředníci a pořád mají své jisté. Nikdo jim nesníží mzdu na min a neslíbí zbytek vyplácet na černo, jak to dělají soukr. a kde lidi často  neuvidí když majitel firmu rozkrade ani mzdu ani odstupné. A pak z vám pani na sociálce udělá povaleče.

A co takto pracovat od 6hod do 16h. a když jste marod tak vám neschop neuznájí a vezmou vám to z dovolené. !

Doktoři si to asi nezaslouží, ale měli by brát také peníze podle chování k pacientům. .

A učitelům by se spíš hodila volnější ruka. Vzdělávat hordu ukřičenců, co ví že jsou beztrestní, protože úča nic nemůže, a nebo že jim to rodiče zajistí, to bych neučila ani za milion.:-P

0/0
19.10.2010 11:46

rafol

Chudacci!

a co tak jit na trh prace, jako ostatní?:-/

0/0
19.10.2010 11:31

vanilka35

Re: Chudacci!

A operovat vás a učit vaše děti bude kdo?

0/0
19.10.2010 12:48

Dunja

Re: Chudacci!

Přeci Rusáci a Ukrajinci ti naši začli odcházet už dřív. Ještě, že neodcházejí učitelé a další užiteční st. zaměstnani. Co takto příspěvek pro zvlášť výkonně nevýkonné úředníky, aby odešli... :-P

0/0
19.10.2010 17:59

akčak

rozdíl

 

 doufám že se nyní státní zaměstnanci zamyslí nad tím jak žijí lidé kteří chodí do práce a berou minimální mzdu a mají děti

0/0
19.10.2010 7:45

Zirkon

A soukromníci se nebojí ?

Nechápu , proč se  nadělá tolik  povyku kvůli státním zaměstnancům. Pokles  výdělku o  10% nikoho nezabije. U soukromníků šli výdělky dolů i o  40% nebo se  propouštělo a  bankrotovalo.

Stát  a  jeho zaměstnanci  si žijí nad  poměry a to musí přestat. V soukromé firmě  by o tom nebyla  žádná diskuse ale  státní  zaměstnanci  stále žijí mimo  ekonomickou realitu. 

0/0
18.10.2010 22:49

Winston1984

Re: A soukromníci se nebojí ?

Jo hlavně ta pani Pecková z Ministerstva - na tu pozór.   Doufám, že ji za ty kecy z toho ministerstva vyhoděj a sní ještě 200 takových.

Budou mít jedinečnou možnost uplatnit se na volném trhu pracovní síly - pak si začnou vážit i 20% snížení platu.

0/0
19.10.2010 7:39

vanilka35

Re: A soukromníci se nebojí ?

No, asi jak kteří. Taky máte s vysokou školou a s 16 lety praxe u soukromníka 20 hrubého?

0/0
19.10.2010 12:56

keděd

Re: A soukromníci se nebojí ?

a víte, že někdo je ani nemá?;-( A jsou místa(geograficky v ČR), kde ani o práci ve své profesi nezavadí.

0/0
19.10.2010 18:02

lotik

stát a odbory

Hlavní problém je v naší společnosti. Všichni taby byli zvyklí, že se stát o nás postará. A bohužel tu neustále přetrvává  neochota vlád a parlamentů ČR něco změnit. Každý si musí uvědomit, že je zodpovědný sám za sebe a nejde si do nekonečna hrát na sociální stát, s velkým státním aparátem, tolika policisty, zbytečným senátem, atd. když na to nemáme.  Pokud se někomu ve státní správě nelíbí, že mu kvůli šetření snížíme plat o 10%, ať jde pracovat k soukromníkovi nebo ať podniká či cokoli jiného. Je to jeho život, jeho volba. Moc dobře si každý zaměstnanec státní správy uvědomuje, že jistota státního platu je daleko lepší než nejistota u soukromníka či dokonce pokud by si založil živnost.

A odbory? Ty ať hlídají dodržování předpisů, stanovených přestávek, hygienické předpisy. Nikdo tu nemá nárok na práci a vůbec ne na výši platu. Pokud sourkomník nemá zakázky a tím pádem peníze - tak propustí nebo sníži plat.

A stát se musí chovat úplně stejně protože hospodaří s naším majetkem!

 

0/0
18.10.2010 19:05

boudicca

odbory toho nadělají...

Všechno je to hloupost. Snížený rozpočet neznamená automaticky nižší plat. Dá se ušetřit na ledascem - na nákupech nového vybavení, aut, zrušení projektu na nový účetní software, který by sice bylo příjemné mít, ale dá se žít i bez něj...

A i kdyby se plat o 10% snížil - no ci. Je to sice nepříjemné, ale není to zas tak obrovská částka, bez které člvoěk nepřežije. A kdo se bez ní neobejde, tomu doporučuji najít brigádu - žije si totiž nad poměry.

Jasně že jednotlivé resorty tuhle příležitost chytli za pačesy a chtějí propustit nadbytečné úředníky - za to je jenom chválím!

0/0
18.10.2010 14:19

milec

10 procent je nic

o vikendu jsem se bavil s kamaradem. Ma rodinnou firmu a rikal mi: "diky krizi mame propad trzeb 40-60 % a vazne jsme premysleli nad tim, ze to zavreme, protoze uz to dal neslo." Tito lide se zivi sami a mohou mit skutecne existencni problemy, tak se musi skutecne uskrovnit. Nejakych 10 procent je v tomto pripade fakt k smichu. Statni zamestnanci maji svou praci jistou, prijit o 10 procent je sice nemile, ale nemyslim si, ze existencni. A kdyz se jim zda, ze maji malo, mohou klidne odejit. Jsou tu ale ty obavy o nizke hodnote na trhu prace.

0/0
18.10.2010 12:27

djrhedy

Re: 10 procent je nic

;-D no pokud se propustí 10% lidí měl byste se začít bát, na trhu práce začne být poněkud přetlak a můžete to být zrovna vy, kdo bude vyhozen a následně bude mít problém sehnat práci, navíc v soukromém se dost často stává, že vám zaměstnavatel řekne, že pokud se vám něco nelíbí, třeba snížení mzdy, tak můžete jít, venku čeká 10 takových jako vy ... chlácholení o nízké hodnotě propuštěných je moc fajn, takže raději budete živit víc nezaměstnaných ze svých daní nebo víc na černo pracujících? Měl byste ty škodolibé úvahy trochu domýšlet!

0/0
19.10.2010 13:48

Lessfax

...

10 procent mene financi znamena, ze je mozne propustit deset procent lidi a zachovat stejnou uroven platu...

0/0
18.10.2010 10:15

Ladineeek

výborně, konečně!

Už taky bylo načase šlápnout úředníkům na krk, sotva prolezli obchodkou a teďka berou platy jako vysokoškoláci, přitom jsou liní a pomalí až hamba ;-O

0/0
18.10.2010 7:08

Jandik73

Re: výborně, konečně!

Spousta úřeníků má VŠ, tak nemel o obchodce. A mimochodem, státní zaměstnanci nejsou jenom úředníci.

0/0
18.10.2010 9:22

Ladineeek

Re: výborně, konečně!

U nás ji má 1 z 10 a to ještě mimo obor. Zbytek má obchodku či podnikatelku :-P

0/0
18.10.2010 11:49

mgns

domino

Mnoho lidí si neuvědomuje, že ušetřené peníze jsou peníze, které se nidky do ekonomiky nedostanou. Je to takové malé domino. Příští rok to budou státní zaměstnanci a ten další rok to budou firmy, u kterých méně lidí nakoupí služby. Stejné je to se státními zakázkami, ze kterých je živo mnoho soukromých firem a živnostníků (viz např. stavby dálnic, nákupy výpočetní techniky, servis, restaurace atd.).

Momentálně soukromé firmy nevytvářejí skoro žádná volná místa. Mnoho propuštěných úředníků si práci nenajde ani na místech s nižší kvalifikací. Bude jich prostě víc, než dostupných volných míst, taková je realita. Úředníci jsou stejní lidé, jako ostatní. Jsou mezi nimi hlupáci a lenoši, ale i vzdělaní a pilní lidé, stejně jako kdekoli jinde. Svoji práci mají proto, že se jim naskytla. Když budou propuštěni, budou si prostě hledat jinou. To, jak je práce ve státní správě kvalitní, záleží na managementu. A nejvyšším managementem státní správy je parlament a vláda.

0/0
18.10.2010 1:47

Lessfax

Re: domino

Otazkou ale je, jestli ma stat umele stimulovat kupni silu obcanu (zamestnancu) tim, ze je bude zamestnavat za nadprumerne platy nebo tim, ze bude podporovat zivnosti a drobne podnikani, kde by se tito lide mohli uplatnit.

0/0
18.10.2010 10:17

ippokorny

Re: domino

To není otázka, to je realita, musí si vydělat jinde a tím zachovat kupní sílu. P.P.

0/0
18.10.2010 17:30

jural

Re: domino

hm, jenze to je spatne, pokud si na udrzeni kupni sily musi stat pujcit, resp. dlouhodobe pujcovat. To je totalni neudrzitelny nesmysl.

0/0
18.10.2010 10:31

boudicca

Re: domino

Ano, tyhle peníze se do ekonomiky nedostanou, protože ji už dávno protekly :) Nezapomínejte, že rozpočet se šetří kvůli státnímu dluhu. Jinými slovy - těchto 10% jsme už dávno spotřebovali. Teď se jenom splácí dluhy.

A nesouhlasím ani s tím, že soukromé firmy nevytváří žádná nová pracovní místa. Nechápu, jak můžete říct takový nesmysl. stačí se podívat na jakýkoli server s pracovními nabídkami či zajít na Úřad práce. Naopak, státní sektor nevytváří využitelná pracovní místa. Proč? Protože je veřejným tajemstvím, že do státního sektoru se přijímají noví zaměstnanci výhradně z "kamarádčoftu". Navíc doposud měli zaručený růst mzdy a prakticky je nikdo nikdy nepropouštěl. Jsem ráda, že úředníci konečně pocítili to, co zaměstnanci soukromých firem už dávno znají - když nebudeš pracovat, tak nejen že nedostaneš přidáno, ale dostaneš rovnou padáka.

0/0
18.10.2010 14:24

Zirkon

Re: domino

Takže  řešení je  vlastně  jednoduché:  Vytisknout víc  peněz  na mzdy státních zaměstnanclů a  ekonomika  jen pokvete !   Tolik  profesorů  ekonomie  si láme hlavu s krizí a přitom je  řešení tak snadé !

Nejseš ty  Inženýr Paroubek ?

0/0
18.10.2010 22:52

pudl

vláda pouze lže a manipuluje s lidmi

Jsem státní zaměstnanec 15 let, pracuji jako řadový policista na obvodním oddělení, pracuji soboty neděle zdarma, noční zdarma, přesčasy zdarma. V současné době suduji na VŠ, studuji obor ekonomie, právo. Na všech univerzitách a to i v USA, vyučují, že základem fungujícího státu, jsou dobře zaplacení a spokojeni státní zaměstanci a jako příklad jsou uváděni právě policisté, hasiči, učitelé. Po již zmíněných Kaluskovo reformách, bude brát řadový policista mezi 12 - 15 tisíc korun čistého . Když je pan Kalousek takový odborník, ať si přečte reakce některých mzahraničních ekonomů, na jeho zázračné reformy. Stručně: 

- za dalších pět let stoupně dluh české republiky ze současných 1,3 bilionu korun na 2 biliony korun. :-P

0/0
17.10.2010 20:36

Olda70

Re: vláda pouze lže a manipuluje s lidmi

Dobře že studujete ekonomiku, najdete si tak lépe placenou práci.

Bohužel státní zaměstnanci jsou placeni víc než si může stát dovolit a je třeba zavést rovnováhu.

0/0
17.10.2010 20:39

mraduk

Re: vláda pouze lže a manipuluje s lidmi

Problém není ani tak v jejich platech jako v tom, že je jich šíleně moc. ČR má dvakrát víc policistů, než měla celá ČSSR v roce 89, a téměř nejvíc policistů na počet obyvatel na světě. Přitom jsou k ničemu, drobné krádeže se vůbec nevyšetřují a k bouračce přijíždí dopravka po několika hodinách. Na tohle daně neplatím.

0/0
18.10.2010 8:30

IBM R.I.P.

Re: vláda pouze lže a manipuluje s lidmi

V celé rakouské monarchii bylo na přelomu 18. a 19. století 1200 policistů.

0/0
18.10.2010 8:50

Jandik73

Re: vláda pouze lže a manipuluje s lidmi

To jsou ale kecy. Pěkná manipulace. A co např. četníci a další složky? Ty tam započítaný nejsou, že?

0/0
18.10.2010 9:23

djrhedy

Re: vláda pouze lže a manipuluje s lidmi

Počet trestných činů je taky 5x větší než před 20 lety !

0/0
19.10.2010 13:53

mcsoap

Re: vláda pouze lže a manipuluje s lidmi

Pokud studujete ekonomii, pak jistě dobře víte, že základem dobře fungujícího státu je také minimální státní aparát a co nejmenší role státu. Tady je to úplně naopak, polovina lidí nic nedělá (stát, potažmo vy) a jen buzeruje tu pracující polovinu (běžní podnikatelé, zaměstnanci pak méně, ti mají levicové odbory a zaměstnavatel nemůže se zaměstnancem skoro nic). Idea pravice znamená "já vím nejlépe co s mými penězi", levice pak "stát ví nejlépe co s mými pěnězi", současná pravicová scéna nemá s pravicí nic společného. Buď vás bude jak vší a budete mít nízkou mzdu (doteď vás bylo jak vší a ještě jste měli vysokou mzdu), nebo vás tam zůstane pár a budete "dobře zaplacení a spokojení".

0/0
17.10.2010 21:31

wiki5

Re: vláda pouze lže a manipuluje s lidmi

kdyz jste policista tak asi vite, ze pocet policistu v cechach na obyvatele radi cesko asi na 10 misto ve svete, jinymi slovy policajtu je jak mraku, ale poctu vyresenych pripadu to neodpovida

0/0
17.10.2010 21:53

Zirkon

Re: vláda pouze lže a manipuluje s lidmi

A proto to dnes  v USA tak skvěle  šlape, že ? 

0/0
18.10.2010 22:54

stev

Soused je státní zaměstnanec a volí pravici.

Tak mu u piva pravidelně říkám, že je pitomec, a za současné situace si nic jiného, než snížení platu nezaslouží. Co udělá podnikatel, když mu nechce zákazník zaplatit? Nebude se s ním přece vůbec bavit. Proč by to tedy ve státní správě mělo být jinak?

0/0
17.10.2010 20:31

mcsoap

Re: Soused je státní zaměstnanec a volí pravici.

Co to blábolíte? Když vám zákazník dluží 100.000 tak se s ním přestanete bavit? Já osobně ho otravuju co to de a pak to předám vymahačům. Je vidět že o tom nic nevíte. Typický volič levice.

0/0
17.10.2010 21:33

gazda2

Jako státní zaměstnanec

Tak trochu vnímám, že žiju z daní, které se vybírají hlavně od soukromého sektoru.

Jedna věc jsou platy, druhá věc je rozpočet organizace, ve které působím. Pokud se zderchá celá země, bude zase lépe, pokud to jde do kytek, myslím že z jalové krávy tele nikdo, ani socani s komoušema nevydolujou. Přeju všem co si myslí, že mají doživotní nárok na své vysezené tabulky bystřejší mysl a prozření. Celému národu pak co nejméně pakošů a kravek, co si myslí, že jsou vyvolení k doživotnímu plnému žlabu.

0/0
16.10.2010 21:45

White_bear

Tohle mě opravdu vytáčí

Dělám na sebe, fakturuju, NEKRADU, platím daně - a ptá se někdo, jak se mi žije, když firmy přestávají platit? Zajímá někoho, kde vezmu na nájem? Že jsem sedm let neměl dovolenou, že když mi cokoli je, nejdu na nemocenskou. Že nedostávám třináctý plat a tak dál? Sakra, mě klesly příjmy zhruba o třicet procent za poslední dva roky, dělám deset hodin denně šest dní v týdnu. A co mi zbývá? Držet zobák a makat. Nikdo mi nic nedá a nechápu, proč někdo z deseti procent dolů dělá takovou vědu. Podotýkám, že zdaleka nejsem milionář, jezdím pět let starou Fabií a bydlím v bytě, ve kterým platím tržní nájemný. Ale nechci se chovat jako členové jisté nepřizpůsobivé menšiny, kteří jenom natahují ruce a řvou. Copak se o sebe neumíte postarat sami, sakra?

0/0
16.10.2010 17:43

Rith

Re: Tohle mě opravdu vytáčí

Tak proč nejdeš pracovat do státní správy??  8-o

0/0
16.10.2010 19:36

hlava.dvacetdva

Re: Tohle mě opravdu vytáčí

Taký čekám až se tam něco uvolní:-)

0/0
16.10.2010 22:50

jo16da

Re: Tohle mě opravdu vytáčí

Obávám se že o tohle politikům jde. Všemy těmi škrty chtějí hlavně dosáhnout toho aby jednotlivé části společnosti se nenáviděli. Pak totiž mají jistotu že se proti nim nespojíme a neukončíme jejich vládu. Když nás proti sobě poštvou tak jako to dělají teď můžou si dělat různé škrty až do úplného dna  a my nic proti tomu nezmůžeme.

0/0
17.10.2010 17:06

boudicca

Re: Tohle mě opravdu vytáčí

nesmysl. Především - žádné části společnosti neexistují. Aspoň ne takové, jaké naznačujete - že proti sobě jdou zaměstnanci soukromého a státního sektoru. O tom, že státní zaměstnanci jsou nadhodnocení a mají se jako prasata v žitě, se mluví už dlouho. Jediné, co je teď čeká, je běžná situace všech jiných lidí - plat dostávám za odvedenou práci a ne za to, že zahřívám svým pozadím židli.

Kde se asi v předchozích letech braly peníze na neustálé zvyšopvání platů úředníků, nové kanceláře a drahé zakázky? No z dluhů nebo z kapes soukromých firem a jejích zaměstnanců. Teď se jenom chce, aby státní zaměstnanci přispěli svou troškou do mlýna. Tak nereptejte. Když se předloni propouštělo v soukromém sektoru, když se snižovali platy - nikoho to nezajímalo. Teď se pár lidem možná  trošku sníží platy a je z toho úplná aféra. Rv

0/0
18.10.2010 14:32

jo16da

Re: Tohle mě opravdu vytáčí

Pokud vim tak státní zaměstnanci jsou i hasiči a doktoři (takže i sestry,sanitáři atd.) to je to poslední zaměstnání kde by měli snižovat platy když na nich závisí naše životy. Jenže každýmu se hned pod názvem státní zaměstnanech vybaví jen uředník v kanceláři.

0/0
18.10.2010 19:40

mcsoap

Re: Tohle mě opravdu vytáčí

Pěkně jste to shrnul. Můj táta je podnikatel, a když jsem mu řek že chci taky podnikat, tak mi chtěl dát facku, ale pak se zastavil a rozmyslel si to: "pro mě za mě, ale pamatuj si, že jestli chceš platit daně a přitom dobře vydělávat, musíš na západ, tady můžeš buď jedno, nebo druhý."

0/0
17.10.2010 21:37

Scarlett from Scottland

mňo

většina státních zaměstnanců svému státu a lidem moc neslouží, takže jim snížení přeju. Mimochodem uskromnit se musela většina národa a případně se státní zaměstnanci můžou zkusit vzdát svého korýtka a jít jinam, nebo ne?

0/0
15.10.2010 21:58

._palič

Re: mňo

Samozřjmě. Jít na pracák a dělat načerno. Na tom stát určitě ušetří R^

0/0
16.10.2010 13:21

Yurek

Re: mňo

Co by tak asi státní zaměstnanec dělal na černo? Vyplňoval formuláře?

0/0
18.10.2010 1:26





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.