Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pracovních míst přibývá napříč obory. Přijímat bude třetina českých firem

Lidem na dlažbě svítá šance opět pracovat. Volných míst přibývá, a to napříč obory. Po téměř dvou letech krize trh opět hledá dělníky, středoškoláky i vysokoškolsky vzdělané manažery.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anozavislak

Vychazet ze statistik

uradu prace, mi prijde v dnesni dobe jiz tezce irelevantni.

Ziju v Praze a neznam nikoho, kdo by vyuzival urad, ale znam kazdyho, kdo vyuziva internet.

0/0
21.10.2010 11:44

Hodně prolhaní novináři

LEŽ!!!

0/0
21.10.2010 0:01

Dr.Ozd

Půl milionu bez práce?

Nezapomeňme odečíst asi tak 300 tisíc opálených spoluobčanů,kteří pracují jen když nakládají barevné kovy na vozík.Takže těch kteří skutečně nemají práci i když ji chtějí,z tohoto pohledu zase tak moc není.

0/0
19.10.2010 15:58

Nejsem.BezPrace.info

Re: Půl milionu bez práce?

No tak hlavně ten počet nezaměstnaných je jen počet lidí registrovaných na ÚP, což je tak polovina (třetina) těch, co jsou opravdu bez práce, příp ztratili nárok na podporu. 8-o

0/0
19.10.2010 16:37

Podrazza

Největší průšvih je...

že někdo si článek přečte a věří tomu.

0/0
19.10.2010 15:19

Nejsem.BezPrace.info

Re: Největší průšvih je...

No a tak se dělá veřejné mínění, no a tak se dělají volební preference ;-D

0/0
19.10.2010 15:24

Neumětel

Re: Největší průšvih je...

Jsou firmy, které dlouhodobě přijímají zaměstnance, i během krize. A není to žádný podfuk. Klasický zaměstnanecký poměr. Jde o středně i vysoce kvalifikované lidi technických profesí.

0/0
19.10.2010 15:29

Nejsem.BezPrace.info

Re: Největší průšvih je...

Dajaký konkrétní příklad by nebyl? Ať jen tak neteoretizujeme? ;-D

0/0
19.10.2010 15:37

Nejsem.BezPrace.info

Nejžádanější profese?? Hahaha!

Tak ono se stačí podívat na ty "Nejžádanější profese" - 1. obchodní zástupci, 2. pomocní dělníci, 3. zedníci.... Jinými slovy, volná místa jsou jen pro obchodníky s teplou vodou (call centra, dealeři bank a pojišťoven), no a na ten zbytek se berou levní Ukrajinci. Nemluvě ani o tom, že na každé volné místo připadá 20-50 uchazečů (dle oboru a regionu i více). 8-o

-

Viz také - Nejlepší volná místa v ČR? Prodejce čehokoliv

http://www.bezprace.info/2010/05/nejlepsi-volna-mista-v-cr-prodejce.html

0/0
19.10.2010 14:09

Vocapek

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

20-50 ? To by bylo ještě docela úsměvné. Horší je třeba když v administrativě se hlásí 700 lidí na jendu pozici. (příklad Ostravsko)

To už se pak optimismus docela vytrácí.

Hold každý nestuduje obor, který má dobré uplatnění.

0/0
19.10.2010 14:16

MrViki

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Proč někteří jdou studovat obor, který nemá dobré uplatnění? Jde o masochismus? 8-o

0/0
19.10.2010 14:19

Nejsem.BezPrace.info

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Tak chválně, ty vizionáři, jaký obor bude mít uplatnění za 5-10 let? Doporučil bys něco budoucímu studentovi? A CO KONKRÉTNĚ? 8-o

0/0
19.10.2010 14:26

MrViki

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Účetní například. Ten bude potřeba vždy.

0/0
19.10.2010 14:29

Nejsem.BezPrace.info

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Aha, dobrý nápad, až na to, že znám několik účetních, kteří nemůžou najít práci. Navíc, účetního ze sebe můžeš udělat během 3 měsíců, znám pár lidí, co se stali účetním / daňovým poradcem a mají docela problém sehnat zákazníky. Účetní je fakt špatná profese!

-

Jsem myslel, že sem hodíš něco jako biochemik, učitel čínštiny nebo poslanec EU, ale účetní? Sorry, ale evidentně vůbec netušíš, jak vypadá současný pracovní trh v EU a jak se bude vyvíjet v budoucnu. Hlavně, že má každej takovej plno chytrých řečí, že 8-o

0/0
19.10.2010 14:37

MrViki

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

To, že znáte pár účetních, kteří nemohou najít práci, je naprosto irelevantní. Obecně je to žádaná profese a bude žádaná vždy. Jinak ty 3 měsíce jsou dobrý blábol. Je vidět, že jste "odborník". ;-D

0/0
19.10.2010 14:39

Nejsem.BezPrace.info

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Souhlasím, že účetní je žádanější profese, než nějaké pavědy typu kulturolog, sociolog apod. To ale nic nemění na tom, že to není moc perspektivní profese a existuje (a bude) určitě příliš mnoho účetních na malém trhu.

-

Ad ty 3 měsíce - kdybych neznal 2 schopné účetní / daňové poradce, kteří se takhle přeorientovali ze své původní profese, tak bych o tom nemluvil. Naučit se ale podvojné účetnictví a daně, není zas tak složité a každý středně inteligentní člověk to zvládne úplně v pohodě. Jasně, že je "účetní" a účetní, něco jiného je ekonom, co řídí nadnárodní firmu a něco jiného účetní v účtárně, co eviduje faktury ;-D

0/0
19.10.2010 14:48

MrViki

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Takže tvrdíte, že dobrý/schopný daňový poradce se to naučí za 3 měsíce? No panejo, to je hodně odvážné. Buď máte příliš optimistické představě o jeho kvalitě nebo se jedná o génia hodného uznání. Můj odhad "výroby" dobrého daňového poradce jsou roky poctivé práce a sbírání zkušeností.

0/0
19.10.2010 14:56

Nejsem.BezPrace.info

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Netvrdím. Každý odborník na sobě musí pracovat celý život a neustále se vzdělávat. To platí pro každou profesi. Vy jste ale začal s "perspektivní" profesí "účetní", což může být i vystavovatelka faktur někde v účetním oddělení.

-

Autorizovaný kurz na daňového poradce, kdy dostanete glejt, že to můžete oficiálně dělat, trvá 3 měsíce. Záleží na každém, jak si s těmi vyhláškami a zákony poradí, jak je inteligentní, jaké si najde klienty a jakou pak získá praxi. Až budete osobně znát nějaké daňové poradce a účetní, tak můžeme pokračovat v diskuzi. Zatím mi připadá, že jen tak teoretizujete o volný místech, která neexistují 8-o

0/0
19.10.2010 15:05

MrViki

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Pane, roky jsem pracoval v KPMG, aktuálně dělám finančního ředitele a lidi z oboru daňový poradce či účetní potkávám neustále ať už jako podřízené, kolegy či při výběrových řízeních. Proto se směji Vašim názorům a velmi jste mne pobavil. Za to Vám děkuji. R^

0/0
19.10.2010 15:08

Nejsem.BezPrace.info

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Jsem rád, že jsem pobavil a že jako finanční ředitel doporučujete profesi účetní jako velmi perspektivní. Mimochodem, kolik účetních budete tento rok nabírat?

-

Ad KPMG - tak snad je něco jiného "účetní" u malé stavební firmy a právník se specializací na mezinárodní daňovou problematiku! Tam, samozřejmě, za 3 měsíce odborníka nevykouzlíte ani náhodou! 8-o

0/0
19.10.2010 15:16

MrViki

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Budete se divit, ale i účetní/daňový poradce pracující pro menší firmu dnes musí znát mezinárodní daňové konsekvence pokud chce být brán jako dobrý účetní/poradce. Vy jste prostě ty 3 měsíce plácl, velmi špatný účetní za 3 měsíce vznikne, ale velmi dobrý vznikne za několik let. Průměrný tak za rok až dva. PS: Letos nabírat nebudeme, ale za Vámi zmiňovaných 5-10 let nám do důchodu odejde většina oddělení a nabírat budeme. Můžete začít studovat, v té době již budete přijatelný kandidát.

0/0
19.10.2010 15:27

Nejsem.BezPrace.info

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Musím nesouhlasit, neboť malá firma, co neobchoduje se zahraničím, nemusí mít účetního znalého mezinárodní daňové problematiky ani účetnictví v zahraničí. Obyčejný účetní, třeba fakturantka, tak ta se může zaškolit během pár dnů a ani ty 3 měsíce nejsou potřeba! Kdysi jsem zaměstnával studentku SŠ, která měla jen základy účetnictví, a jak to kočena zvládala, včetně toho, že mi registrovala firmu v Holandsku, kde jsou daně výhodnější ;-D

0/0
19.10.2010 15:36

MrViki

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Mluvil jste o "schopném účetním a poradci". Pokud není schopen mi říci, že například z tankování v zahraniční si mohu zažádat o vratku SD nebo DPH tak není schopný. No nic. Vy žijete ve své realitě a nemáte představu o tom, co diskutované profese musí umět, aby mohly být považovány za "schopné" či "dobré" zaměstnance. Jako člověk, který v těchto oborech již něco zažil Vám říkám, že 3 měsíce stačí leda tak na to lepení košilek na faktury a jejich účtování, ale na komplexní daňové poradenství to rozhodně nestačí.

0/0
19.10.2010 15:40

Nejsem.BezPrace.info

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Souhlasím, že 3 měsíce na "komplexní daňové poradenství" rozhodně nestačí. Ale takto ta diskuze nevznikla.

0/0
19.10.2010 15:46

MrViki

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Ad ty 3 měsíce - kdybych neznal 2 schopné účetní / daňové poradce, kteří se takhle přeorientovali ze své původní profese, tak bych o tom nemluvil.

0/0
19.10.2010 15:47

Nejsem.BezPrace.info

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Ale to, samozřejmě, nejsou lidi, kteří se zabývají komplexním daňovým poradenstvím ve všech možných oborech firemního účetnictví, včetně mezinárodní daňové problematiky, kterou požadují třeba v KPMG! Zas mě nemusíte tahat za slovíčka 8-o

-

Původní pojem zněl "účetní", což je profese, která se dá naučit za 3 měsíce úplně v pohodě - viz příklad s fakturantkou, to je snad taky účetní, že?

0/0
19.10.2010 16:42

bulbik

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Velice jsem se pobavila nad vasi diskuzi;-D Podle me mate pravdu oba dva, jednoho z vas ucetnictvi, danove a finacni poradenctvi zivi a prakticky je v jeho zajmu nabizet komplexni kvalitni servis, druhy potrebuje vzresit nekolik konkretnich ucetnich a danovych problematik vztahujici se k jeho aktivite a ze skusenosti vi, ze 'nabuseneho' ale draheho kpmg-aka nepotrebuje....ma zkusenost je podobna a hlavne se hodi nekdo, kdo vam v pravni ci danove oblasti umi poradit...to uz pak 'obycejnymu' ucetnimu sami reknete, co ma delat.

0/0
20.10.2010 13:41

Grimkin

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Kluci, perfektně jste to tu rozjeli... Je pravda, že práce finančního ředitele ve firmě bez úvěrů je na 10 minut denně? Víte, kdo to řekl? Jako poděkování za odpověď to prozradím...

0/0
20.10.2010 20:27

Janulice78

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

pekny a kolik takovy obycejny ucetni pak bere? 15 hrubyho? v KPMG to bude minimalne dvojnasobek:-P.....tedy kdyz to porovnam se svou naplni prace "ucetni" a vyplate v obr firme. a to bych samostatnou ucetni jit opravdu delat nemohla.Navic mne to k smrti nudi.

0/0
20.10.2010 7:39

Grimkin

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Ano, doporučil bych mu medicínu. Bez debat. Nebo i zdravotní sestru, fyzioterapii, různé laboranty... Bude o ně zájem, je už teď a i venku, je to perspektivní, stárneme, marodíme, práci budou mít a platy slušné také.

Jenže medicínu každý nezvládne, vidím to kolem sebe, náročná škola, na ní minimálně 6 let, pak atestace... Nakonec ale dobré, velmi dobré... Lékaři se měli dobře vždy a nebude se to měnit...

0/0
19.10.2010 15:00

Nejsem.BezPrace.info

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

Souhlasím, doktor bude vždy ceněné a potřebné zaměstnání. ALE kdo by to sákriš studoval tak dlouho? Už jen ta anatomie v prváku, chemie, latina? Jo, měl jsem se kdysi na SŠ učit a možná by ze mě mohl být i doktor! No tak snad někdy v příštím životě ;-D

0/0
19.10.2010 15:10

Grimkin

Re: Nejžádanější profese?? Hahaha!

No právě, ono je to o té výdrži a odpírání si mnohého, začátka nemají snadné, do Německa také všichni neodejdou, holky mají doma přítele, tak to tu nebo na Slovensku nějak vydrží... a když pak mají praxi a dělají na sebe, tak je to paráda. Zapomněl jsem ještě na zubaře a zubařky, to není tak náročné a je to jen na 5 let.:-) No, všichni stejně nemůžeme být lékaři... to by pak ty platy šly dolů... Já jim je ale přeji, to má být ta elita, pokud jde o příjmy...

0/0
20.10.2010 20:18

ted61

nevím

Nevím proč jsme tak ulhaný a hlavně nalhávající si národ. Místa nepřibývají, místa nejsou. Krize nekončí a dlouhio nebude. A není to šíření poplašné zprávy ale zkrátka tak to je. co je to tady za příklady, čez,škoda,mittal? koukejte se na podniky kteří zaměstnávají do 50ti lidí. tady nepřijímá nikdo. anebo přijímá a pak nezaplatí lidm výplatu jako můj kamarád který makal a dva měsíce nedostal nic. ano pak tabulkově vidíme nezaměstnaných méně ale víme jak to je s vyřazením z pracáku.

Ale my ne my budeme stále tvrdit jak jsme úžasní, výborní a nejlepší.

NE NEJSME!!!

0/0
19.10.2010 12:12

MrViki

Re: nevím

Mluvte, prosím, jen za sebe. Děkuji.

0/0
19.10.2010 12:15

ted61

Re: nevím

já nemluvím o vás mluvím o těch co lžou.nebo si myslíte že jsme na tom tak dobře a místa jsou?nebo jste taky jeden z těch který bude raději poslouchat o tom jak jsme úžasní a přitom se nemáme čím chlubit?

0/0
19.10.2010 12:21

MrViki

Re: nevím

Já na tom jsem velmi dobře a co se tak dívám kolem sebe, tak místa jsou a lidi odchází stále za lepším.

0/0
19.10.2010 12:25

Neumětel

Re: nevím

TY MLUV JEN ZA SEBE!

.

Znám několik firem ve svém okolí, které stále přijímají nové lidi. Jedná se o HPP a platí bez problémů a dobře. Pokud má někdo zájem, inzeráty jsou na vělkých inzertních serverech.

0/0
19.10.2010 13:29

Nejsem.BezPrace.info

Re: nevím

Jaké profese přijímají? Nějaký příklad by nebyl?

0/0
19.10.2010 14:03

MrViki

Re: nevím

Třeba řidičů nákladních aut je naprostý nedostatek.

0/0
19.10.2010 14:37

Neumětel

Re: nevím

Jistěže byl. Jak jsem psal, inzeráty jsou na velkých job serverech.

0/0
19.10.2010 15:26

radim36

Podle mně se jedná o davové chování.

Tyhle věci jsou relativní, pokud se začne ve větším rozsahu žvanit ve sdělovacích prostředcích, že krize končí a že firmy začínají přibírat lidi, spousta manažerů půjde se "stádem"  a začne uvažovat, jak by ve své firmě taky přijali nějakého nového zaměstnance a co by asi tak mohl dělat.

Kromě toho tyhle věcu jsou taky prestižní, jak se o firmě rozhlásí, že nyní hledá nové zaměstnace, firma pak vypadá jako že je v dobrém stavu a má do budoucna další zakázky. Firma tím snadněji nové další zakázky získá a snadněji se může rozjet a překonat to současné špatné období.

Taky současně s tím, jestli firma hledá nové zaměstnance a kolik, se musí uvést, jestli firma za stejnou dobu jiné lidi propouští a kolik těch propuštěných je. Firma může klidně z jiných pracovních míst propouštět mnohem víc lidí než kolik jich nabírá.:-(

0/0
19.10.2010 9:55

ibid

Práci mám,

navíc v jednom z těch lepších oborů, ale hledám jinou, a že by se v poslední době nějak zvyšovala nabídka, tak to ani omylem...;-D

0/0
19.10.2010 8:14

Grimkin

Blbost

Právě hledám práci a tento pocit nemám. Když se dívám na firmy, tak sice mají na stránkách, že přijímají, jenže nějaké pozice tam mají vždy, hlavně ty velké. A když jste absolvent, jedno zda SŠ nebo VŠ, a nemáte praxi, tak jste na tom blbě. Vidím to na těch, co teď dodělali školu, jsou dobří, umějí jazyky... a stejně nic nemohou najít. A pak se dozvím, že dlouho práci hledá i vyučená prodavačka...

0/0
19.10.2010 0:27

Grimkin

Re: Blbost

Článek o ničem. V inzerci jsou pořád hlavně jen call centra, obchodní zástupci, realitní makléři a další, kde máte lidem něco vnutit, otravovat je nebo přímo okrádat... Slušná práce není. Nebo je, ale je to o známostech...

0/0
19.10.2010 0:32

Nejsem.BezPrace.info

Re: Blbost

Souhlasím R^

0/0
19.10.2010 14:04

aferaCASA

Re: Blbost

Nabídka pracovních míst stoupá, předvolební blábol, aby ospravedlnili ty nepovedené reformy.Rv

0/0
19.10.2010 0:35

redy007

Re: Blbost

ja jsem se za praci prestehoval, co jste pro praci udelal vy?

0/0
19.10.2010 0:46

Grimkin

Re: Blbost

Ano, také se chystám do Prahy...

0/0
19.10.2010 0:52

ponik11

Re: Blbost

S tím stěhováním jste jak padlí na hlavu. Z 2 roky ti firmu zavřou a pak se zase budeš stěhovat? Někomu ten cikánský způsob života nevyhovuje, nebo ho nevydrží, každej holt není MBO;-D. Když je ti 20, chápu, že cestování za prací je pohoda i změna bydliště. V 35 je to horší, máš rodinu, malé děti, částečně zařízené bydlení a vybudované vazby na okolí (přátelé) a to ze dne na den přerušit prostě nejde.

0/0
19.10.2010 6:35

MrViki

Re: Blbost

Ale tak uznáte, že v Horní dolní prostě máte horší šanci sehnat práci a zase v krajském městě je to výrazně lepší. Nejlepší to je pak v Praze, ale kdo by tam šel dobrovolně bydlet, že. Takže stěhovat se do většího města je dlouhodobě z hlediska hledání práce rozumné.

0/0
19.10.2010 8:01





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.