Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smluvní háčky Tesco kreditky mohou být hodně drahé, ukázal test

Tesco kartu ClubCard pro nákupy se slevou mají už statisíce Čechů. Kdo se nechá zlákat, že na rok zdarma vyzkouší i Tesco kreditku, může získat ještě vyšší slevy. V našem testu to zdarma nebylo. Za pojistku karty zaplatíte 69 korun měsíčně, zní ve smlouvě, která má i další háčky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mgr. MC

Bleší písmo

Polovina národa jsou naivní troubové, kteří si fakt myslí, že jim dá někdo peníze zadarmo. Čtvrtina na tom dost nechutně vydělává (finančnictví dneska dělá každej, kdo má do pr---e díru) a jen čtvrtina republiky jsou lidi se selským rozumem! Jen zase běžte do své oblíbené TV Noha a ukažte národu jak jste blbí a komu jste naletěli. Patří vám to, používejte mozek!!!

0/0
23.11.2010 21:45

BobPigeon

Co je zadarmo?

Kdo si tady stále ještě myslí, že je něco zadarmo, tak je nevyléčitelný blázen! ;-€

0/0
16.11.2010 9:41

nicknamed

mate tam chybu

69 CZK tam mate jen 1x a pritom vyse pisete, ze je to mesicne, takze prictete k vysledne castce v modelovem prikladu 69 za prosinec, 69 za leden a protoze ji vratite az v unoru, tak zaplatite na zacatku mesice pravdepodobne i za unor 69, takze +69*3 = 207,- kc navic ve vasem modelovem prikladu

0/0
14.11.2010 16:23

Vašek2

Absurdistán

Tak už i Tesco je bankovním domem... Že by poskytování finančních služeb náleželo ze zákona obchodním řetězcům???

0/0
12.11.2010 14:08

JANA55

Tak dnes

0/0
10.11.2010 21:47

p555

nechapem

absolutne nechapu nad cim se autorka pozastavuje - to vsechno co jmenuje jsou bezne podminky kazde kreditky... to zadnou nikdy nemala?

0/0
9.11.2010 12:03

mamina2

Re: nechapem

Třeba ne, na co taky?

0/0
10.11.2010 10:36

jura58

Re: nechapem

Tohle vidim jako problem, Vy jste si zvykl, ze takovej humus je beznej. Pritom by za to mel nekdo dostat aspon podminku....

0/0
10.11.2010 15:00

hrcprcsalala

Re: nechapem

Za co konkrétně by kdo měl dostat podmínku? 8-o

0/0
10.11.2010 17:26

Ceridan

Re: nechapem

Za klamání spotřebitele, je nad slunce jasné, že Tesco lže, když říká, že úrok je jen těch 2,19 procenta, přitom zatají další podstatné okolnosti. Myslím, že si napříště rozmyslím, jestli půjdu nakupovat do Tesca, nebo raději ke konkurenci. Žádnou tu jejich kartu samozřejmě nemám, neprodám své osobní údaje za pár drobných, a jakémukoli nakupování spotřebního zboží na dluh se vyhýbám velkým obloukem.

0/0
12.11.2010 15:37

BobPigeon

Re: nechapem

Jste rozumný a děláte to dobře. Nevidím ale důvod, proč byste něměl chodit nakupovat do TESCA. Tím je nepotrestáte a navíc lžou i všichni ostatní, takže kam budete nakonec chodit nakupovat?

Jen tam klidně choďte a když je něco levné a v akci, nakupujte a na různé zlodějské "SuperCARD" a CreditCard" se jim z vysoka vys....:-/

0/0
16.11.2010 9:45

opportunity

Re: nechapem

R^;-D

0/0
16.11.2010 21:02

Tonnylol

Re: nechapem

trošku to upřesnim... ten úrok je tam až po bezúročném období 51 dní a je to při částce nad třicet tisíc korun 0,99% a při nižší částce již zmíněných 2,19%... jinak karta je standardně bez poplatku... když si jí zařídíte na stánku tesco finanční služby tak je karta automaticky bez pojištění... a dále bych přidal příspěvek k článku... zajímalo by mě u jaké platby faktury se nemusí udávat variabilní symbol? to autorka článku je asi trochu mimo... a další věc je že kartu dováží kurýr a vy nemusíte nikam na poštu atd...

0/0
3.12.2010 17:28

bombai

Ze zásady

si žádné karty tohoto typu "vstupte  k nám do klubu" neberu. Asi už nenakoupím tak "výhodně", ale nebudu také tlačena do toho, abych nakupovala v Tescu kdykoliv a cokoliv, byť to nepotřebuji, když už tedy "mámtušíleněvýhodnoukartu". Zásada je, že přeci to nedělá vydejce karty jako Matka Tereza a pro mé krásné oči, ale aby vydělal. 

0/0
8.11.2010 17:42

TigerM

Re: Ze zásady

No samozrejme, ze to nedela zadarmo, :-D, ale nekteri lide jim vydelky jeste svymi chybami zvysuji. :-D... Polozim jednu jednoduchou otazku? Kdyz vam prijde ucet za telefon, zaplatite ho vcas nebo pozdeji a jeste s upominkou a pokutou? Asi vcas, ze?

Kdyz vam prijde vypis z kreditni karty, zaplatite jej vcas nebo pozdeji s pokutou a s uroky? Ja bych platil vcas aby me to nic nestalo, zadny urok, zadnou pokutu.

Rozhodnuti je na kazdem, kdo dobre hospodari s penezi, nemusi se bat kreditni karty a muze vyuzivat jejich vyhod, kdo s penezi neumi hospodarit, tak at ji radeji nepouziva...

0/0
8.11.2010 17:57

bombai

Re: Ze zásady

Ehm, nic ve zlém, ale já se jen vyjádřila ke členství v "nákupním klubu". Děkuji nechci, není to nic pro mne. Nechci mít slevu vázanou na fakt, že se musím točit na jedné značce, obchodním řetezce atd... Kreditní kartu vydanou bankou vlastním, její podmínky znám, a nepřijde mi nic divného, že pokud překročím bezúročné období, tak platím. Nikdo vám neposkytuje nic zadarmo, to je přece základ, ale proč se nechat omezovat ještě ve výběru. Hezký večer. 

0/0
8.11.2010 18:25

TigerM

Re: Ze zásady

Dobry den, v poradku, v tom mate pravdu a souhlasim s vami, take vlastnim jednu kreditni kartu u banky a dalsi nepotrebuji, samozrejme, ze tesco timto poskytuje vyhody ve svem obchode i kdyz kartou samozrejme muzete platit kdekoliv a nemusite se omezovat ve vyberu (predpokladam, ze jde o Mastercard). Ma reakce byla mirena obecne, nekdo kartu nema a clanek je psan tak, ze dotycny musi platit (hacky redaktora), pritom je to nesmysl. 

Troufam si rici, ze casem budou ruzne vernostni programy formou platebnich karet pribyvat. :-)

0/0
9.11.2010 10:22

Karel Endler

Re: Ze zásady

A co když mi žádný výpis z kreditky nepřijde - protože platím debetkou? Nějak jsem pořád nepochopil, k čemu je lidem dobrá kreditka, tedy proč dobrovolně lezou do oprátky možného placení poplatků a úroků, když na zaplacení stejně musejí mít každý měsíc peníze - a ještě se o to musejí starat? Jakou výhodu má nákup na dluh, když na něj mám, poučte mne...

0/0
12.11.2010 11:57

Karel Endler

Re: Ze zásady

A co když mi žádný výpis z kreditky nepřijde - protože platím debetkou? Nějak jsem pořád nepochopil, k čemu je lidem dobrá kreditka, tedy proč dobrovolně lezou do oprátky možného placení poplatků a úroků, když na zaplacení stejně musejí mít každý měsíc peníze - a ještě se o to musejí starat? Jakou výhodu má nákup na dluh, když na něj mám, poučte mne...

0/0
12.11.2010 12:51

illes

Re: Ze zásady

Věrnostní karty také nemám, nejlepší je žádné takovéto klubové karty nebrat a kupovat to, co opravdu potřebuji. Je fakt, že nebudu mít levnější zboží ani mimořádné dárky a akce pro držitele karty, ale taky díky tomu nekoupím věci, které nechci, jen proto, abych měla body nebo protože jsou pro majitele karty v akci. Spoustu věcí se dá koupit se slevou i pro zákazníky bez karet. Kreditku od Tesca či jiného řetězce, který mě jakožto svého zákazníka bude poté šikanovat, kvůli nějakému opomenutí variabilního symbolu pokutou, nechci.

0/0
13.11.2010 23:00

jajajajenomjaja

zdroj

zdroj: vypocet Homecredit???? hahaha

0/0
8.11.2010 16:29

davidh2002@volny.cz

ZDARMA

To potvrzuje pravidlo: když je něco ZDARMA, tak si zato zákazník ve výsledku zatraceně připlatí. Inu, podniká se za účelem maximalizace zisku. :-)

KLASIKA: úrok 2,18%! Supr....! Měsíčně... Hm... Na ho.no...!

0/0
8.11.2010 12:41

TigerM

Re: ZDARMA

no pokud si chcete pujcit, tak si vezmete uver v bance, kde vam dle ucelu muzou dat uver jaky potrebujete a uroky jsou dle ucelu uveru 6-15%, ale ne kreditni kartu, tam bud zaplatite fakturu vcas, jako kazdy rozumny clovek a neplatite nic, nebo nezaplatite a platite vysoky urok, bezne 26% rocne... :-) - porizovat si kreditku kvuli pujcce je nesmysl, ... to asi muze jen autor clanku :-D

0/0
8.11.2010 17:48

podivna.latimerie

home credit??

doufám,že tuto firmu a jí podobné už brzy zruší...nebo že alespoň vyjde zákon,který definuje lichvu jasněji...

0/0
7.11.2010 23:45

davidh2002@volny.cz

Re: home credit??

To bych netvrdil... Je to spíše mezičlánek nezi běžným úvěrem a lichvou - ta dosahuje úroky až několik tisíc ročně... A zoufalí lidé si ji berou. Co je lepší pro zoufalé? 50% úrok nebo 3000%...

Samozřejmě nejlépe žádný úvěr, ale když už....

Tím Home credit neobhajuji, sám u nich žádný úvěr nemám ani nechci...

0/0
8.11.2010 12:43

papazian

TESCO kartu nebrat! Pozor, podvodné jednání!

Nebo spíše záměrně matoucí?

0/0
7.11.2010 17:39

krvava_dasen2

????

Já nechápu,čemu se diví autor článku. Kreditka je půjčka.Tedy firma půjčí peníze,logicky chce úroky, event.sankce za neuhrazení.Je to běžné u bank,tak u nebankovního sektoru.  Tedy je to další podnikatelský záměr,jak vydělat. Co je na tom špatného?? Když je autor líný si požádat o výtisk ve velkém písmu....no soráč,to je jeho hloupost. PS -nejsem z Tesca-pro rejpaly

0/0
6.11.2010 17:58

enrique

Re: ????

Tak budeš z Home Kreditu , nebo podobný pakáže!

0/0
7.11.2010 8:22

krvava_dasen2

Re: ????

Vedle.Ani jedno. Nejsem z prostředí nebankovních institucí. Mám jen názor.Je Vaše chyba,že se mnou souhlasíte nebo nesouhlasíte. Tady je o možnost volby.Chci něco,tedy půjčka. Nebo se bez toho obejdu,tedy žádná půjčka. Pokud je někdo na hlavu a půjčí si na dovču,no sorry, ten člověk to nemá v hlavě v pořádku. Když už si půjčit,tak na něco,co má relativně dlouhou hodnotu. A je problém toho,zda leze do banky nebo do homáče. Pokud si nepročte smluvní podmínky a pak začne ječet,že ho okradli.....tak ten dotyčný je hlupák. Je jasné,že nebankovní firmy mají o něco vyšší úroky. No banky mají možná o 2 % ni639. Tady mi šlo,že nesouhlasím s redaktorem,kterému je divné,že půjčku nedostal zadara.

0/0
7.11.2010 10:19

illes

Re: ????

Já podmínky úvěrů, pojistek a dalších produktů studuji. Většinou já jako zákazník mám právo jen platit a držet hubu. Podmínky jsou většinou takové, že soudný člověk pokud nemusí úvěr nebere. Snažím se, aby služeb podobných institucí nemusela využít. Na druhé straně podmínky plnění a další věci ze strany poskytovatele jsou většinou jen v jednom odstavci. Takže v současné době nemám nic a jsem absolutně svobodný člověk. Máte pravdu soudný člověk podmínky bankovních i nebankovních úvěrů nepodepíše. Vždy na tom prodělá. Jediné, co je nutné je úvěr na bydlení, ale jen proto, že ceny nemovitostí jsou tak předražené, že normální člověk na to nevydělá.

0/0
13.11.2010 23:08

TigerM

Re: ????

Nemate tak uplne pravdu, vlastne vubec, srovnavate pujcku a kreditni kartu, jenze pujcka - uver je smlouva, kde se zavazujete platit uroky ihned pote, co vam penize nekdo pujci, kreditka je platebni nastroj, kde ziskate od poskytovatele financni castku, kterou bezurocne cerpate, nasledne dostanete fakturu, kde mate vycet toho, co jste si kartou nakoupil a mate uhradit do data splatnosti,... pokud tak ucinite, neplatite zadny urok.

Pokud vsak uhradite jen cast prostredku, ev. je stanovena urcita minimalni splatka, tak na neuhrazenou castku vam ihned naskoci urok (dluzite - pujcka) a to do doby nez danou castku uhradite.

Pokud nezaplatite ani minimalni stanovenou castku, pak se vystavujete vetsinou pokute za nedodrzeni splatnosti - neuhrazena faktura - a dluzna castka se ihned uroci.

zduraznuji, ze jde o platebni nastroj urceny k platbe u obchodniku a smluvnich partneru (slevy, bonusy), tudiz vetsinou kdyz kartou vyberete hotovost, tak se jedna o uver a je ihned urocen a vyber neco stoji

0/0
7.11.2010 21:23

Alcatraz

Re: ????

přeze všechno je kreditní karta úvěrový produkt. Úvěrem se myslí využívání cizích peněz nebo zboží, bez ohledu na podmínky (bezúročné období, půjčka lopaty nebo třeba předplatné)

0/0
7.11.2010 23:14

TigerM

Re: ????

...souhlas, vyjadril jsem se nejasne, ale predchozi prispevek mluvil o pujce a platbach za ni jako fakt tykajici se pouzivani kreditni karty, coz me nutilo poznamenat rozdily,... stejne jako clanek, ktery je velmi zavadejici...

Kreditni karta je pouze pro ty, kteri ji umi vyuzivat a pro ty, kterym prinasi urcite vyhody, ktere jsou pro nej vyhodne, pro ty, kteri si chteji na kartu pujcovat s tim, ze to nehodla splacet, ten at si ji nebere, ale hlavne at se nedivi, ze po nem nekdo chce pripadne pokuty a uroky z prodleni - faktury se proste platit maji...

0/0
8.11.2010 17:39

hermína

Nejšílenější je ten podpis v okamžiku doručení

Nevím, jestli to byl ten samý postup nebo ne.

Nechala jsem se ukecat na změnu tarifu a vyzkoušení nové SIM u O2 (nojo, sem hloupá :D). Že prý novou kartu a smlouvu doručí do dvou dnů. Ano, přijel chlapík, měl tlustou uzavřenou obálku s pokyny a simkou a k tomu malou obálku, smlouvu, kterou jsem měla podepsat při převzetí. Kdybych to všechno měla číst, stál by spěchající pošták mezi dveřma 15 minut. A hodně dával najevo, že spěchá. Navíc operátor nic neříkal o podepisování při převzetí.

Tak jsem ho poslala zpět, dost koukal. Možná je to běžná praxe, ale já se bála. Podepsat převzetí zásilky je ok, ale tohle byl podpis smlouvy mezi dveřma.

0/0
6.11.2010 16:07

Jsem tady

Re: Nejšílenější je ten podpis v okamžiku doručení

Správně, jakoukoliv smlouvu přečíst, spěchá-li ten člověk, tak ho pošlete někam (myslím zpátky tam odkud přišel:) ). Jde o vaše peníze a vaše závazky, proto opravdu raději poslat pryč. Navíc jste tím vyřešila to, co jste definovala jako hloupost(ani ne:) ), a není nic navíc... takže správný postup.

0/0
7.11.2010 13:37

TigerM

Re: Nejšílenější je ten podpis v okamžiku doručení

velmi dobre jste se zachovala, ... vetsinou to firmy resi tim, ze poslou smlouvu postou a vy ji poslete podepsanou zpet. Podepisovat smlouvu mezi dvermi jako beznou vec je krajne neseriozni...

0/0
8.11.2010 17:42

M_P

To si pan Huml říká právník?!!

Naprosto nechápu, jak někdo, kdo se označuje za právníka (tj. v článku citovaný pan Huml) může vypustit z pusy takový nesmysl, že rozhodce není vázán právním řádem ČR. Pokud by se vážený pan "právník" ráčil podívat do zákona č. 216/1994 Sb., § 25 odst. 3, zjistil by, že je tomu přesně naopak - rozhodce je vázán právním řádem a podle zásad spravedlnosti rozhoduje pouze tehdy, když se na tom strany výslovně dohodnou. Citovat v článku takto nesmyslný výrok, jehož správnost si laik nejspíš neověří, je mystifikace nejtěžšího kalibru! Nemůžu uvěřit, že něco takového mohla prohlásit osoba, která je vystudovaným právníkem (pokud je!!), nadto když je její výrok citován v médiích. FAKT NECHÁPU!!!

0/0
6.11.2010 15:59

Vegan power

Re: To si pan Huml říká právník?!!

Třeba je v těch smluvních podmínkách, že se rozhoduje podle principů spravedlnosti, to jste si ověřoval?

0/0
6.11.2010 18:43

Judge Dredd je o5 tady

Re: To si pan Huml říká právník?!!

Nejkrásnější na rozhočím řízení je, že se lze uvázat k řízení podle práva kmene umba umba, rozhodcem bude čínský soudruh a sudiště na jižním pólu. Vyhotovený rozhodčí nález bude v sánskrtu na hliněné destičce zapsaném ovšem v klínovém písmu - a stále je vykonatelný v někkých 200 státech světa...

0/0
7.11.2010 10:15

cybext

Chytání se stébla

Dobrý den,

velice mě překvapili vaše argumenty proti Tesco kartě omlouvám se za ten výraz ale chytají se stébla. Chápu, že potřebujete napsat článek, který by zaujal lidi, ale za každou cenu?

K vaším argumentům:

bod 1: Pojištění karty podle mého názoru nastalo opravdu omylem. Když jsem si zařizoval kartu bylo mi nabídnuto, ale v žádném prípadě jsem do něj nebyl nucen nebo o něm nevěděl.

bod 2:  Pokud máte problém se svým zrakem klidně můžete použít lupu nebo požádat, že špatně vidíte a jsem si jist že vám mohou zaslat smlouvu větším písmem.

0/0
6.11.2010 13:14

Hanez

Re: Chytání se stébla

Nezlobte se, ale komentarem "Pokud máte problém se svým zrakem" jste ze sebe udelal opravdu osla. Ty smluvni podminky jsou napsane takovou velikosti pisma, kterou neprecte z bezne vzdalenosti nikdo - tzn. mlady clovek si musi ten papir dat na 10 cm k obliceji, starsi nema sanci. Ovsem pokud je font velikosti 4 Vasi preferovanou velikost, vitam Vas v makrosvete.

0/0
6.11.2010 23:28

Alcatraz

Re: Chytání se stébla

mladá generace je uvyklá číst taháky psaný 2.5 písmem

0/0
7.11.2010 18:39

Hansol

Re: Chytání se stébla

I kdyby to písmo bylo psané tak že je viditelné pouze pod mikroskopem, tak by stejně bylo vše v pořádku páč tam ten text je.

0/0
12.11.2010 11:39

pětrandočepice

Re: Chytání se stébla

Můj názor je, že každá smlouva má být psána dostatečně velkým písmem, úplně samozřejmě - ne, aby o to člověk měl žádat.

A když je to akce Home kreditu, tak si rovnou myslím svoje. Nepovažuji Home kredit za seriózní firmu. U půjček má vysoké úroky - o dost vyšší než banky. Samozřejmě, výška úroků je psána minipísmem. Rv

Mrzí mě a štve mě, že hodně různých firem a jednotlivců provozuje půjčování peněz za nekřesťanský úrok.Rv A stát a jeho instituce před tím nedostatečně varují lidi. Je hodně lidí, kteří nemají IQ nebo rozhled na to, aby tyhle lichváře včas prokouklo. :-/

0/0
7.11.2010 13:27

Xantei

pokuta a urok z prodleni bezna vec

Na kazdem kreditnim uveru musite vzdy hradit splatku do data splatnosti. Nechapu jak se tedy muzete divit pokute za pozdni platbu nebo uroku z prodleni. To je snad jasne kazdemu! Kdyz si penize pujcim musim je taky splacet, jinak nasleduje sankce. Je to bezna vec u kazdeho financniho produktu! Tedy tesco kreditka zadna vyjimka.

0/0
5.11.2010 22:23

danny47

Tesco a ještě Home Credit....

tak to co nejrychleji pryč od toho.... !

0/0
5.11.2010 18:30

Brahmaputra

klubcard

v tesku sem hodne rychle utekl od info stanku kde se clenstvi sjednava....tech osobnich udaju co chteli vedet bylo na muj vkus az prilis...

0/0
5.11.2010 11:35

Vifon

Re: klubcard

Jméno, adresa, datum narození je moc???

0/0
5.11.2010 15:40

illes

Re: klubcard

Nevím, většina těchto karet už umožňuje nebo v budoucnu umožňovat bude, aby kromě základních dat jako jméno, adresa, dat. narození, případně telefon či mail, bylo možné na ně u kasy nahrát za kolik daný zákazník v tesku nakupuje a případně dokonce co konkrétně kupuje. Opravdu nechce, aby obchodní manažer v Tescu či v jiném řetězci věděl, jaký druh dámských vložek pravidelně kupuji či jaký toaletní papír používá naše rodina. Nebo co budu pravděpodobně vařit k nedělnímu obědu, dle nakoupených surovin. Fakt toto nemám zapotřebí. 

0/0
13.11.2010 23:20

Korek

objevila Ameriku

jsem 3 měsíce po splatnosti a musím zaplatit sankce. No nekecej. Na to, že je to kreditka, je celkově 16% po 3 měsících ještě docela levná záležitost. Co kdyby se novinářka zkusila poptat, co dělají banky, když jim někdo 3 měsíce nezaplatí třeba splátku za hypotéku.

0/0
5.11.2010 10:15





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.