Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nevhodný vánoční dárek můžete vrátit. Do obchodu si ale pospěšte

Ne každý se umí trefit do vkusu toho druhého. Může se stát, že dárek, který najdete pod stromečkem, zrovna neodpovídá vašim představám. Rozhodně ho neházejte do hlubin temnoty vaší skříně, ale jděte ho vyměnit. Většina obchodníků vám vyjde vstříc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oleg Masopust

!

Proto zásadně dávám peníze a chlast...

... a dárek, který dostanu bych nikdy nevracel. Dárek je prostě dárek!

0/0
26.12.2010 18:42

ondra-pro

MALL

Objednal jsem si hodinky - prislo mi rozbite baleni, hodinky nefunkcni a reminek odreny. Uz nikdy vice mall.cz! ;-€Rv

0/0
24.12.2010 15:16

rados100

Re: MALL

No to může být také způsobeno přepravou.

0/0
25.12.2010 18:20

Belzebub Pekelný

asi tak

U nás v obchodu i na našem webu máme standardně 30 denní lhůtu pro vrácení, na obchodě to garantujeme ústně, to že někdo něco vrátí je normální tvoří to cca. 0,5% a to ještě jde v drtivé většině o výměnu za něco jiného. Takže hezké vánoce :-)

0/0
24.12.2010 12:38

ambs-ace

JRC teda peníze nevrací

JRC teda peníze nevrací, je to naposled , co jsem u nich nakupoval

0/0
23.12.2010 22:43

+Asterisk

hmm

Tak by nám investigativec Monika Hrušová mohla najít v zákoně toto:  Neodstranitelná závada - 3 krát stejná / 4 krát různá /

0/0
23.12.2010 13:20

p.o.h.o.d.a

Re: hmm

A případně mohla přidat, že stačí jen jedna do 6 měsíců od koupě, což se bere jako rozpor s kupní smlouvou.

Zdroj: občanský zákoník, § 616

0/0
23.12.2010 13:51

mala_panda

Re: hmm

a co pak ?

0/0
23.12.2010 13:55

VasaBrno

Re: hmm

v tomto pripade nevznika automaticky narok na vraceni penez, ale pouze na vymenu zarizeni (pouze zarizeni - nikoli kompletni nove baleni).

nevim jestli o tom zatim lidi nevi, ale z vlastni zkusenosti mohu rici, ze tuto moznost prakticky nikdo nevyuziva.

0/0
23.12.2010 17:28

Xav

Re: hmm

V případě problémů s dárkem se můžete výměny chopit vy, nebo fakturu předat vlastníkovi dárku.

tohle je taky pěkná blbost, neboť ze zákona může zboží reklamovat pouze kupující (ten kdo uzavřel kupní smlouvu)

takhle ho prodejce pokud to zjisti muze klidne poslat do ..;-)

0/0
23.12.2010 21:34

Xav

Re: hmm

po sesti mesicich se muze rozhodnout prodejce, pripadne servis a ma tyto moznosti:

-opravu zarizeni

-vymenu (casti nebo celku) (musi vymenit za stejne zbozi, pokud je jine ikdyz treba lepsi nemusi ho zakaznik prijmout a muze se dozadovat vraceni penez nebo opravy)

-vraceni penez

co se tyce 3 stejnych zavad a 4 ruznych, tak zakon neni konkretni mluvi pouze o opakovane zavade a nebo o vice ruznych zavadach. Vseobecne je vsak soudne povazovano za tento narok 3stejne/4ruzne zavady.

0/0
23.12.2010 21:50

analytik05

Re: hmm

" po opakovaných závadách, které znemožňují řádné používání přístroje"  Zde je právní výklad široký a každý případ specifický.  Mnoho lidí si myslí, že dá výrobek 3x do servisu nebo k reklamaci  a aut. mu vzniká nárok na odstoupení což s výše pops. formulací nemusí   být vůbec v souladu atd...

0/0
23.12.2010 21:57

Xav

Re: hmm

dát výrobek 3x do servisu neznamená ani to že je výrobek vadný, ale pokud je na výrobku 3x stejná závada a zákazník má doklady na to že je (ani nemusí být ze servisu, stačí když prodejce chybně vypíše reklamační protokol a do vyřízení reklamace napíše opraveno), tak když dá věc k soudu tak to VŽDY vyhraje.

Tam jsou pouze vyjímky typu, že nereklamoval zboží kupující (stačí pouze v jednon ze tří případů aby tam šla třeba manželka) anebo je špatně podaná žaloba atd..

0/0
23.12.2010 22:05

analytik05

Re: hmm

Přesně tak. V zákonech o nějakých 3 nebo 4 opravách nic není a furt se tenhle nesmysl vomílá dokola. Než někdo ty nesmysly hodlá publikovat, měl by si ověřit právní skutečnost a ne dát na rošířené kecy typu jedna paní povídala..... Formulace odstoupení od kupní smlouvy je právně formulovaná docela jinak  ;-O

0/0
23.12.2010 21:44

Svent

Vracení zboží zdražuje poštovné

Alespoň u nás, za normálních okolností jsou přepravní náklady, náklady balení, připsání platby na účet někde kolem 160 korun. Jsme schopní nést část sami, ale protože je tu povinnost brát zboží zpět, musíme se jistit a nechat si zaplatit náklady vrácení peněz, prostě jsme si přiúčtovali na náklady 30 korun. Efekt je ten, že se vrací daleko míň zboží, protože si zákazník nákup lépe promyslí. Tím jsem chtěl říci, že ani vracení není služba zdarma a každá reakce vyvolá protireakci.

0/0
23.12.2010 11:28

Xladi

Re: Vracení zboží zdražuje poštovné

Jo poštovné kazí cenu zboží které jinak vychází dobře. Třeba na aukru si řadím věci které chci ne podle ceny ale podle ceny s dopravou, kolikrát může být cena s dopravou dražší než u o něco dražšího zboží s levnější dopravou. Já pokud něco kupuji chci si to nechat a nevracím to pokud to pravdu není vadné ale věřím že se najdou tzv potížisté. Pracoval jsem v obchodě a chodila k nám bába, která pokaždé ale opravdu pokaždé nakoupila a pak nějakou blbost reklamovala, to že tam měla cenovku neřešila. Jednou jsme ji vytočili, že k nám asi 14 dní nešla ale pak zas nanovo o takové zákazníky nikdo nestojí. Jsem ochotný vyjít každému vstříc, ale pokud si někdo po nákupu stěžuje na cenu i když tam měl cnovku se štítkem tak je to jeho blbost.

0/0
23.12.2010 20:11

HoPPíK

??

Jak se dá vrátit dárek?? Když chci něco vrátit tak musím držet učtenku nebo doklad ne? Tohle já do dárků nepřibaluju.

0/0
23.12.2010 11:16

závidím plat 45k a více

Re: ??

Přibal tam sebe ... aby jsi se mohl potají účastnit reklamace.:-)

0/0
23.12.2010 20:58

mira778

to bych chtel videt

0/0
23.12.2010 7:11

Xladi

Re: to bych chtel videt

Vrátit to jde, sice vám někteří mohou tvrdit že to nejde ale nesmíte se nechat odbýt a pokud je to zboží opravdu nepoužité a nepoškozené musí vám vyhovět. Je jasné že ne každý dárek padne do oka ale jsou lidi co vrací prakticky všechno. No myslím že po vánocích bude ke koupi spousta nechtěných dárků:-).

Jinak jsou i tací co jsou schopni jít vrátit zboží bez účtenky ;-D

0/0
23.12.2010 7:35

KarloF

Re: to bych chtel videt

Pokud jste zboží kupoval v kamenném obchodě, tak vám vyhovět nemusí.

0/0
23.12.2010 9:51

Xladi

Re: to bych chtel videt

Ale musí pokud žádáte o to na co máte nárok a pokud máte i účtenku tak je to jasné, bez ní vás mohou poslat tam kam slunce nesvítí. Je to jen o tom kdo vydrží víc. Sestra měla nějaký problém s koženou peněženkou, začala se sypat a když to šla reklamovat tak že je to sice vada ale že jí to neopraví a tak dlouho se s nimi hádala až povolili, ale věřím že 80% lidí nad tím mávne rukou a nechá to být.

0/0
23.12.2010 20:06





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.