Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slováci odjíždějí za prací na sever Itálie. Pracují jako kuchaři nebo pokojské

Na severu Itálie je čím dál víc Slováků. Jezdí sem samozřejmě vydělávat. Uplatnění nacházejí hlavně v hotelích a restauracích. Někteří se vracejí domů, jiní tu zakládají rodiny a zůstávají. Čechů je v Itálii méně, vydělají si totiž stejně jako doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

USPS_ forever

Slovenské "pokojské"

Nevím jak v talijánsku, ale v Brně holky ze Slovenska stojí 1200 - 1500,- Kč/hod na pokoji...;-D

0/0
26.12.2010 17:49

certik_bertik

co

jsem mluvil se Slováky co pracují tady, tak je na Slovensku většinou prakticky nemožné najít práci, hlavně na Východě, tedy člověk prý práci najde ale nikdy nedostane zaplaceno, takže asi ta jejich reforma nebude nic slavného, podle toho co říkají o té jejich slavné politické reprezentaci

0/0
24.12.2010 13:07

DIVIX

Re: co

No vieš čertiku, na to východe je ako na Mostecku, Teplicku alebo Ostravsku. Padlo tam niekoľko firiem a to je naozaj problém. Ľudia sa naozaj "berú" za prácou. Je to ťažké, to je fakt. Snažia sa robotu pohľadať aj mimo SR. Nesedia a nečakajú, ako určitá menšina, čo im dá štát. Nájdu sa podvodníci, ktorí využijú ľudí a nezaplatia. S tým sa dá stretnúť aj ČR. Zabehnuté firmy fungujú, to znamná, že aj paltia. Tvoje info je trocha skreslené, tak ako u väčšiny Čechov.

0/0
26.12.2010 8:07

BajnyPhoenix

Vy šulini

Uz jsem vysvetloval rust Francouzovi,tak ted ke Slovakum. Je jasny,ze kdyz mam horsi zaklad,rust je statisticky impozantnejsi. JENZE :

Kdyz mam 1Kč a dokážu vydělat další 1Kč tak mám růst 100%.

Když mám 100Kč a dokážu vydělat 10 Kč tak mám růst "pohých" 10%. Jenže pořad to je v realu 10x víc než ten s impozantním růstem.

Takže i blbý růst Německa ,Francie 0,5 % je mnohonásobně větší bohatsví než růst ČR třeba 6 %.

Stejně tak Slovaci se můžou hodit do klidu,ze rostou 10 % (příklad ) a ČR 6% (příklad).

0/0
23.12.2010 15:26

indnes

Re: Vy šulini

Ano, to je vsetko pravbda, ak beries absolutne cisla. CR s 10 mil. obyvatelmi pri raste 2 % ma v absolutnych cislach taky isty rast ako SR pri 5 mil. obyvateloch a 4 % raste. Ale prave preto, aby sa tieto nezrovnalosti odsatranili, tak HDP sa udava na hlavu, osobu, .... Preto Cina sa stala druhou najvacsou ekonomikou a jednickou v exporte nie preto, ze ich je najviac na svete, ale preto, ze HDP na hlavu je po USA najvyssie.

Suline, vies ty co, ak budes druhykrat rozdavat svoje mudrosti, najprv si o tom nieco nastuduj.

A na zaver, Cesko je 17 najbohatsia krajina v tvorbe HDP v ponere kupnej sily PPS v pomere 82 % k priemeru EU a Slovensko 22 v tvorbe HDP/osoba v pomere kupnej sily PPS k priemeru EU vo vyske 73 % za rok 2009.

Tento rok sa ten rozdiel opat zmensi s ohladom na rast Slovenska vo vyske 4 % a Ceska vo vyska 2 % HDP.:-/

0/0
23.12.2010 16:25

BajnyPhoenix

Re: Vy šulini

Ach jo Indnes.Pro me je zivotni uroven lidi hlavni .Kdyz poslete par statisicu Slovaku do zahranici ( Česko,Italie,Britanie,Irsko,USA,Kanada) tak si ty statistiky jeste vylepsite. Jen v Ceske republice je 150 000 registovanych Slovaku za praci. Procpak je nezivi slovenska ekonomika,ktera jde podle tebe nahoru a zivit je musi ceska ekonomika,ktera jde dolu?

0/0
23.12.2010 16:35

indnes

Re: Vy šulini

No pozri sa, priatelu. Podla oficialnych statistik je v CR po krize cca. 80.000 registrovanych zamestnancov zo Slovenska, ale s ohladom na terajsiu masivnu inzertnu kampan v nasich novinach je predpoklad, ze sa opat zvysi. Otazka je : 1./ Ako moze Slovensko niekoho donutit ist pracovat do zahranicia proti jeho voli. Myslis, ze je to mozne ? V Irsku su daleko vyssie platy a zivotna uroven ako v CR a SR a napriek tomu odtial ludia odchadzaju. Ale nikto ich nenuti, to mi ver...Proste, ked im to vyhovuje, idu za lepsim.2./ Je vseobecne znama vec, ze k vam za pracou idu povacsinou nizsie kvalifikovane pracovne sily. (Odhliadnuc od najbohatsieho Cecha Babica, resp. teraz sestry a lekari). Otazka vsak je, preco ich teda zamestnavate, ked vam tam robia len skodu. (nemam na mysli Skodu) Ved u Vas je nedostatok takejto pracovnej sily a bez nich by ste m,ali na uliciach smeti a v nemocniciach by Vam zadky utierali mongolky.

....

0/0
23.12.2010 16:51

indnes

Re: Vy šulini

pokracovanie.

rospech z takejto migracie je obojstranny a nie len jednostranny. Vy ste vsak zahladeny do seba v takej miere, ze vidite len tu svoju stranku veci. Ostatne tieto prupovidky sa traduju z generacie na generaciu. (Penezotoky na Slovensko, vrazili nam kudlu do zad, my sme jim tam vsechno vybudovali, hazeli sme tam penize lopatou,... A zo Slovenska ? nic, jenom ocel z VSZ Kosice, hlinik z Hliniku/Hronom, benzin a nafta ze Slovnaftu, cemikalie z Novak... Proste nic, jen suroviny pro cesky prumysl..)

0/0
23.12.2010 16:57

BajnyPhoenix

Re: Vy šulini

Podivej indnes.Ja to vidim ze sve stranky pohledu a konec koncu ze sveho prostredi. Ja sam jsem narodnostne cesky obcan nemecke narodnosti. Ten zbytek Nemcu co tu zustal. A vidim to z ceske stranky. NIcmene to me nebrani byt nad veci a moje pritelkyne je Slovenka.Takove veci neresime,byt ona ma ponekud slovensky pohled na vec. Proste jsme se potrebovali ,Cesi potrebovali narod ceskoslovensky a Slovaci  se zbavit Madaru. Ako vravil major Terazky Čo bolo,to bolo....

0/0
23.12.2010 20:34

vlára

Re: Vy šulini

Teda bratku zo Slowa-Kie ty musíš byť ale riadne zakomplexovaný ,však ? ? ? . . . ." je predpoklad  . . . . . . ? ? ? Kedy sa vám konečne splní odveký sen dobehnúť a predbehnúť nenávidených Čehunov ? ? ? Spávaš vobec kvoli tomu  ? ? ? ;-D R^

0/0
23.12.2010 22:44

indnes

Re: Vy šulini

Ty nie si moj brat, chvala Bohu.

0/0
24.12.2010 9:16

DIVIX

Re: Vy šulini

Trpíš komplexami? Mal by si s tým niečo robiť, človeče. Ja tu nevidím nikoho, kto by Čechov nenívidel.

0/0
26.12.2010 7:58

Sarulinka

Tedy

nektere prispevky jsou tak nechutne, ze pokud by byly pravdive, bylo by to zle. Nastesti jsou to jen predsudky, zavist, ignorance a nesmysly. Chapu, ze nekteri Cesi a Slovaci se nemohou vyrovnat s tim, ze jsme jednou meli spolecny stat a prisli o nej, nebo ze nemohou prekousnout to, ze jsme vubec nejaky stat vytvorili. Ani Cesku ani Slovensku se nedari, proto mladi (vetsinou) hledaji praci v zahranici. Kde se na nejake narodnostni rozdily mezi Cechy a Slovaky nehraje. Jsem v Anglii jiz 11 let a mohu Vas ubezpecit, ze Cesi jsou si se Slovaky tu alespon velmi blizci. Jinak k tem ''hodnotam'' o Cesku a Slovensku nize: statisticky Cesko nema vice prostitutek nez Slovensko :-)), Slovenska kuchyne je nejen zdravejsi, ale i velmi chutna, ne vsichni Cesi kradou a ne kazdy Slovak by se pro praci roztrhal. Preji prijemne proziti vanocnich svatku a uspesny Novy Rok vsem ctoucim Slovakum a CechumV

0/0
23.12.2010 10:01

D.E.S.

Re: Tedy

dá se s tebou souhlasit až na tu kuchyni ... to si malinko přepískla ne ?

0/0
23.12.2010 11:43

silversurfer

Re: Tedy

..taky bych rekl, nehlede na to, ze slovenska kuchyne je hodne jednotvarna, v porovnani s ceskou...:-)

0/0
23.12.2010 14:00

Sarulinka

Re: Tedy

Nezda se mi. Jinak dekuji a preji stastne a pohodove vanoce :-)

0/0
23.12.2010 15:40

DIVIX

Ešteže sme iní!

Radšej pôjdem robiť do zahraničia ako sedieť doma so založenými rukami a nadávať na vládu aká je na mňa zlá. Nebudem čakať na dávky, ale zdvihnem zadok a snažím sa niečo urobiť preto, aby som sa mal lepšie. Ťažko sa to vysvetľuje niekomu, čo radšej ide demonštrovať do Prahy za lepšie zajtrajšky, a myslí si o sebe aký je svetový revolucionár. Vy neviete nič iba urážať, ale pravda je taká, že ste v riadných sra!kách, ale si to neviete priznať. Prajem Vám pekné Vianoce.

0/0
23.12.2010 9:39

D.E.S.

Re: Ešteže sme iní!

aha, proto tady u nás dělá x desítek tisíc slováků ;-D;-D;-D Mám mezi slováky spousty přátel, tak vím o čem mluvím .. prostě taková je realita na Slovensku, smiř se s tím ..

0/0
23.12.2010 11:40

DIVIX

Re: Ešteže sme iní!

A aká je realita v ČR. Nože prezraď. Dáť si večer basu piv a nadávať, že svet stojí za prd?

0/0
23.12.2010 12:37

DIVIX

Re: Ešteže sme iní!

Ešte niečo. To, že som napísal o práci v zahraničí, to neznamená, ža tam aj pracujem. Od 89 som nepotreboval hľadať robotu ani v SR ale ani nikde inde.

0/0
23.12.2010 12:41

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Ešteže sme iní!

Takze zase jeden panacek, co je 20 let na socce. Clovece polepsete se a bezte neco delat.

0/0
23.12.2010 20:52

DIVIX

Re: Ešteže sme iní!

Myslíš? To je zase jeden český pohľad ne vec. Keď niekto nemusel hľadať prácu, to znamná, že stále robí v jednej firme, bez toho aby musel hľadať robotu. Dokážeš to vstrebať?

0/0
24.12.2010 9:59

lbc59

Re: Ešteže sme iní!

Podle tvé logiky tedy to že slováci a poláci migrují nejvíce po Evropě za prací je jejich plus,zatímco zbytek Evropy v takové míře za prací nemigruje tak jsou horší? není to spíše o tom,že se Slovensko nedokáže pro své lidi zajistit práci,přestože neustále se objevují člány,jak na Slovensko míří investoři a ve výsledku ale pak je skutečnost,že nezaměstnanost Vám pořád neklesá a slováci misí za prací odcházet

0/0
23.12.2010 12:51

D.E.S.

no ...

Slováci jsou jako kdysi ti drátenící, musejí holt do světa. Slovenská ekonomika má neskutečné štěstí, že slováci jsou ochotni pracovat v zahraničí bez ohledu na rodiny. Mám podobné přátelé na Slovensku, kdy otcové vidějí děti dvakrát za rok. ;-€ Češi by do toho prostě nešli ...

0/0
22.12.2010 23:13

-cis-

Re: no ...

Hmm, pokud se budeme bavit o oblasti jizniho Tyrolska, neni tomu tak davno, co na jednoho Slovaka pripadalo pet pracovniku z Ceska, ty rozumbrado.

0/0
23.12.2010 0:39

D.E.S.

Re: no ...

ono je malinko rozdíl jezdit jen přes týden do práce  a pak se vracet na víkend domů, než být půl roku v háji ..  znám takové lidi na Slovensku :-/

0/0
23.12.2010 0:52

selfdeception

pšonkové

jsou stejně nejlepší, ti zarobí i s marokáncema na španělské plantáži ;-D čobolové zas vezmou všechno v britském skladu nebo fabrice právě s pšonkama ;-D U nás pak skončí prodavačky, co odmítají mluvit česky :-P

0/0
22.12.2010 21:29

philip77

Jácint Lelkes

;-D;-D;-D

0/0
22.12.2010 21:13

USPS_ forever

Re: Jácint Lelkes

;-D zřejmě Slotův synovec R^;-D

0/0
2.1.2011 10:07

Esolopa

Pravý slovenský guláš

;-D ;-D:-/

0/0
22.12.2010 20:59

USPS_ forever

Re: Pravý slovenský guláš

;-D;-D;-D

0/0
2.1.2011 10:08

manicka007

1.cast

lol :))

tolko zamindrakovanych ceskych prispevkov som uz davno necital :))

Nehladiac od toho ze clanok mal ukazat slovakov ako gastarbeitrov, netusil som ze je v diskusii tplko buranov :)

Pride mi to ako zamindrakovany vacsi  brat :-)  Najlepsie su prirovanie ze slovensko je balkanska krajina, slovania, atd..cim vy radi pohrdate. Spytajte sa nemcov co si myslia o cechoch, k tym co sa tak radi hlasite  :)  Mate povest lenivych sedliakov z Horni Lhoty, co ukradnu aj to co je prizvarane, ceske defky pichaju prvu ligu, a ked povies peknej holke ze si Czech..tak ti povie ze to su ti co sa nesprchuju a nepouzivaju deodoranty :)

0/0
22.12.2010 20:50

Esolopa

Re: 1.cast

To jsi se teda předvedl.

0/0
22.12.2010 21:03

MrViki

Re: 1.cast

Smiř se s tím, že slováky nikdo moc rád nemá a to v celé Evropě. Čím dříve se s tím smíříš, tím lépe se Ti bude žít.

0/0
22.12.2010 21:50

CCIR

Re: 1.cast

Postupuješ podľa porekadla; podľa seba súdim teba? Iste že je lepšie hľadať smietku v oku suseda ako v svojom oku prehliadať celé brvno ... Hovor za seba a nehovor za iných!!! Ten nikto si ty!!!

0/0
22.12.2010 22:16

MrViki

Re: 1.cast

Jak jsem řekl. Je dobré se s tím smířit a nekopat kolem sebe. Mimo jiné Ti to přinese klidnější svátky.

0/0
23.12.2010 6:54

Rudý přízrak lucha la libertad

Re: 1.cast

Mozny je uplne vsechno, ale uplne nejhorsi jsou Slovaci v Cechach co se odmitaji nauzit jazyk a clovek timto gasarbajtrum vubec nerozumi. RvRvRv

0/0
22.12.2010 23:08

mikezzz

Re: 1.cast

už máš doplněné regály v českém kauflandu?

0/0
23.12.2010 10:56

Mad89

Re: 1.cast

;-D;-D;-D boze ja nemozem jake dristi tu pustate pani z hub, boze na ktorej planete zijete. Klasicky truhlici vsade boli vsecko videli. No este som v zivote nevidel cecha co rozprava na slovensku po slovensky. A cesi nevedia dobre po slovensky ale slovaci kedykolvek kdekolvek ano. Ale take skatulkovanie ze jaky sme ty zijes urcite na samotke

0/0
29.12.2010 21:25

USPS_ forever

Re: 1.cast

přijeď do Brna, zajdeme do Kauflandu (montoven, na stavby, výkopové práce etc) a můžeš krajany počítat...na Slovensku mě makající "knedlíky" (použil jsem hojně používané označení, které používáte) ukážeš kde?

0/0
31.12.2010 17:38

ADix

...

jo jo mám spoustů známýh co jezdí trhat jabka do IT a za pár měsíců si dovezou od 150 000 nahoru sou i takove slecny co tam tancuji a buh vi co a ti maji za stejnou dobu i pul mega ale to je jina...Je to tak i v anglii...tamni lidi jim za tyhle "smesne" penize takovou praci delat nebudou

0/0
22.12.2010 19:36

Lam0r

Re: ...

tak tak. ukažte mi toho dělníka, kterýmu to smrdí, páč v Česku podle článku dostane stejně ;-D idnes je mimo.

0/0
22.12.2010 19:54

DIVIX

Panebože ľudia,

čo tu vypísuejete za nezmysly. To sa snáď ani nedá čítať.

0/0
22.12.2010 18:35

hasmen

Re: Panebože ľudia,

Vždyť tě k tomu nikdo nenutí,cizinče...

0/0
23.12.2010 6:34

DIVIX

Re: Panebože ľudia,

Čo iné sa dalo očakávať ako taká reakcia? Vôbec si ma nesklamal.

0/0
23.12.2010 9:31

Politicky nekorektni Artaban v01

Re: Panebože ľudia,

No a co jsi cekal, cobolisko?

0/0
23.12.2010 20:56

Klement a Denisa

proc nevyjmenujete

:-/vsechny prace co tam delaji???????

0/0
22.12.2010 17:12

lipowski

Jácint Lelkes - to je Slovák?

Jácint Lelkes - to je Slovák??? ;-D

0/0
22.12.2010 17:06

jeden

Re: Jácint Lelkes - to je Slovák?

igen

0/0
22.12.2010 17:15

Klika od blazince

Re: Jácint Lelkes - to je Slovák?

;-D

0/0
22.12.2010 17:37





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny