Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

I když se škrtá, příspěvek na bydlení je letos vyšší

Jediná dávka státní sociální podpory, která se letos zvýší, je příspěvek na bydlení. Stejně jako loni se totiž změnily tabulky tzv. normativních nákladů na bydlení, které určují výši příspěvku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

meda_beda

takový malý quiz

Možná by bylo zajímavé se zamyslet nad tím proč jsou všechny jednotlivé subjekty ekonomiky - občané, firmy i stát obrovky zadlužení a kdo ty peníze vlastně půjčuje a kde je bere. Tak co znáte odpověď?

0/0
4.1.2011 13:59

meda_beda

Re: takový malý quiz

Nikdo? to jsem si mohl myslet. Tak radši dál nadávejte kdo co rozkradl a prožral to vám jde asi líp. 

0/0
4.1.2011 15:50

drátek99

Re: takový malý quiz

Kdo může pracovat, tak by neměl mít nárok na státní či městský byt a příspěvek na bydlení bych zrušil, místo toho holobyty, jaképak přispívání na garsonku s výhledem na Vltavu?8-o

0/0
4.1.2011 17:41

Dunja

Re: takový malý quiz

No ale vemte si, že se necháte zlákat na dobré místo a ono to klape, až po mnoha meěsících se začne zaměstnavatel ošívat nejdřív sníží mzdu obyč. zam. a pak i vám ś tím, že to jsou přechodné problémy, a pak vám ji ani nevyplatí a to nehledě na odstupné 6 měsíců. Vrátíte se k podnikání které jste přerušíl a musíte investovat, když si nechcete pujčovat musíte šáhnout na své osobní zdroje a tak si nemůžete vzít plat 50 tis když jste ještě nevydělal ani korunu takže si berete minimum a z toho už platíte soc zdrav apod. takže proč si nevybrat, co do systému vkládáte. Až za rok dva už budete v plusu a pak se státu nedoplatíte;-) No ańapř. kvůli roku prodat DV a jít do pronájmu je asi blbost, ne?

0/0
7.1.2011 16:01

realitservis

Re: takový malý quiz

http://www.youtube.com/watch?v=Y-ozPfL8yB8

0/0
10.1.2011 18:37

pohodny

Zajimave

jde tento prispevek cerpat i v pripade bydleni ve "svem hypotecnim byte?" Ze by mi stat platil hypo? :-)

0/0
4.1.2011 11:25

drátek99

Re: Zajimave

Hypo ti platit nebude, ale pokud jsi sám, platíš poplatky dejme tomu 6000kč a nyní si bohužel vyděláš pouhých 15 000kč, tak ti okolo tisícovky stát doplatí (z naších daní), ale hypošku už ti musí cálovat přítelkyně nebo rodiče:-)

0/0
4.1.2011 17:43

pohodny

Re: Zajimave

hm, takze z toho vyplyva, ze ja si nejen platim vlastni bydleni ale jeste i nejakym cizim lidem. ;-€

0/0
5.1.2011 14:38

pippi.dlouha.puncocha

nesmyslná dávka

Stát nemá peníze a přispívá lidem, kteří nejsou schopni vydělat si na nájem, nebo se přestěhovat do menšího. to mi teda hlava nebere.

0/0
4.1.2011 7:41

Bery

Re: nesmyslná dávka

To prestehovani do mensiho je vyreseno v tech tabulkach... Takovou blbost, aby dotovali luxusni bydleni (kupodivu) neudelali. ;-D

0/0
4.1.2011 9:07

RedSquirrel

Re: nesmyslná dávka

Spousta lidí je vážně nemocných a bez příjmu (kromě životního minima od sociálky), bez tohoto příspěvku by zhynuli bez pomoci někde pod mostem.

0/0
6.1.2011 19:13

tuneldedek

miliardy v trapu - co to je za blbost, namam, nebydlím

proč vetsina naroda ma pravo na nejaky prospevek, to by meli mit jen lide na pokraji chudoby a ne lide, kteri bydlí v drustevnim nebo os. vlastnictvi v hodnote milionu

0/0
3.1.2011 21:32

babacek

Re: miliardy v trapu - co to je za blbost, namam, nebydlím

Když se dívám na ty tabulky tak na příspěvek dosáhne skutečně jen ten který je insolventní.

0/0
4.1.2011 7:38

RedSquirrel

Re: miliardy v trapu - co to je za blbost, namam, nebydlím

Bydlet v družstevním bytě není žádná výhoda. Poplatky jsou obvykle vyšší než v nájemním (není regulace) a prodat si střechu nad hlavou také nelze. Navíc co se příspěvku na bydlení týče, jsou normativní náklady téměř o polovinu nižší, než v nájemním.

0/0
6.1.2011 19:11

drátek99

Jinak je to celé nesmysl, protože se vůbec

nehledí na to, že třeba jeden člověk bude brát příspěvek na bydlení ikdyž obývá 80 metrů na Vinohradech a oproti němu samoživitelka v garsonce za tržní dostane prd, protože trvalé si nedovolí bez majitelova souhlasu vyřídit. Já jako majitel bytu bych ihned ukončil nájemní smlouvu s nájemníkem. Nechtěl bych riskovat, že si to po odstěhování zavčas nevyřídí a pak novým nájemníkům vleze idiot exekutor do bytu a pobere jim věci, fakt prostě ne:-/

0/0
3.1.2011 18:40

Bery

Re: Jinak je to celé nesmysl, protože se vůbec

Mno, tak s tim exekutorem je to tak trochu pitomost... Pokud by tam vlezl exekutor bez pritomnosti majitele, tak by to bylo vloupani. ;-D

0/0
3.1.2011 22:27

von Schecke

Re: Jinak je to celé nesmysl, protože se vůbec

Když o něčem píšete, tak si nejprve přečtěte zákony. Exekutor by tam klidně mohl jít pouze s nezávislou osobou (například úředník městského úřadu) a se zámečníkem... Majitel ani nájemník ho během exekuce na movité věci nezajímá... Vloupání už se uskutečnilo asi u vás - v hlavě ;-D

0/0
6.1.2011 12:42

Bery

Re: Jinak je to celé nesmysl, protože se vůbec

Tak tento zakon jsem skutecne necetl. Vychazel jsem z predpokladu, ze i u domovni prohlidky je nutna pritomnost majitele a samozrejme prislusne povoleni. Pokud skutecne existuje takto zpraseny zakon, tak mel vykradeno v hlave ten kdo ho schvalil, protoze tak snadno muze dojit k neopravnenemu zabaveni veci a to i pres to, ze se bude jednat o spravnou adresu, ale vec ma jineho majitele (navsteva, spolubydlici, soused ktery si tam neco odlozil, atd.) nez proti kteremu je vedena exekuce. To je pak obycejna kradez s doprovodem nezavisle osoby. Tedy neco, co by melo byt v pravnim state nepripustne. ;-)

0/0
6.1.2011 16:39

RedSquirrel

Re: Jinak je to celé nesmysl, protože se vůbec

Je to tak, působení exekutorů je skutečně v rozporu s Ústavou ČR. Právo na nedotknutelnost obydlí je historií...

0/0
6.1.2011 19:16

Bery

Re: Jinak je to celé nesmysl, protože se vůbec

Tak to je smutny...

0/0
6.1.2011 23:39

Bery

Re: Jinak je to celé nesmysl, protože se vůbec

Ale na to jaky byt obyva se preci hledi. Proto jsou tam urceny ty normativni naklady na osobu. ;-)

Nesmysl je to spise v jinem pripade... a to kdyz nekdo dostava minimalni mzdu a k tomu dalsich xx tisicovek bokem. Takovy clovek pak klidne muze jit zadat o prispevek, protoze papirove na to narok ma. Takze k nezdanenym penezum co dostava nacerno jeste dostane tento prispevek. Docela paradox. 8-o

0/0
3.1.2011 23:14

Dunja

Re: Jinak je to celé nesmysl, protože se vůbec

Zvláště u pronájmů. Jeden známý žije ve 3+1 v pronájmu za 14tis. dohromady jsou 3 manželka je doma dítě 7 let on na UP a pracuje na černo a dostává příspěvek na bydlení a možná i něco jiného. Proč jim neřeknou at jdou do levnějšího a menšího to tedy nechápu? :-/

Bohužel v tomto státě stále většina lidí balancuje na hranici 2,5 násobku živ. minima cca 26tis ne každý je manažer nebo bohatý podnikatel!!jek to ovbčas podle diskuze vypadá. Stačí aby žena zůstala ne rodičovské a hned může být ze 40tis. rodi příjmu i téměř polovina a to pro rodinu není zrovna procházka růžovou zahradou. A nemyslete, že jít s malým dítětem do práce je legrace, dnes každý zaměst. přemýšlí jak se takové ženy hned zbavit a pak už ji nikdo nechce min. 8 let. A jesle z platu do 15 tis. se nevyplatí.

0/0
6.1.2011 10:44

RedSquirrel

Re: Jinak je to celé nesmysl, protože se vůbec

Byt 3+1 za 2+1 nevyměníte (proč by to někdo dělal) a do ještě menšího s dítětem nelze. To aby se stále stěhovali... mimochodem, víte, kolik desítek tisíc stojí jedno stěhování?

0/0
6.1.2011 19:19

Dunja

Re: Jinak je to celé nesmysl, protože se vůbec

Bydlí u majitele v část. zařízeném, takže můžou jít jinam - já doporučuji na Ukrajinu k její rodině at jdou čerpat dávky tam. ;-)

Jinak když jste jen v pronájmu můžete jít do jiného pronájmu ne jako ve státním ten je někde mnohdy dražší než normální pronájem.

My se stěhovali během 10 let už 4x (2x z toho i mimo Prahu za prací) a nakonec jsme se dopracovali vlastního bytu bez hypotéky i když jsme museli s 3 dětmi do 2+1 - 5p. bez výtahu a ted scháníme větší.

0/0
7.1.2011 15:14

H0PE1@seznam.cz

To

by mě zajímalo, proč vůbec nějaký příspěvek je.

0/0
3.1.2011 17:56

Bery

Re: To

To je stejne jako se ptat proc maji politici pausalni nahrady... :-P

0/0
3.1.2011 18:35

hustej

A všechno se to točí kolem trvalého bydliště.

Nechápu proč musejí mít nájemníci trvalý bydliště v bytě který si pronajali aby dostali příspěvek na bydlení. ??

Je totiž úplně jasné že majitelé těchto bytů/domů nechtějí aby si tam nájemníci zřizovali trvalé bydliště (jde totiž pak docela nesnadno jim to trvalý bydliště zrušit + hrozba možných návštěv exekutorů kteří půjdou po těch nájemnících). !!

Vždyť když jde např. matka s děckem do azylového domu a tam podepíše smlouvu, normálně jí příspěvek náleží, tak proč u nájemní smlouvy to nejde. ?

Je to hrozně špatně vymyšlené. A místo nějakejch zákonů o lékárničkách a reflexních vestách by s tím zákonodárci měli něco udělat. Ale oni se raději budou zabývat skoro až nesmyslnejma věcma...Rv

0/0
3.1.2011 17:27

Rada.K

Re: A všechno se to točí kolem trvalého bydliště.

Vaši chybnou domněnku presentujete jako pravdu a to je dost velká chyba. Pokud máte smlouvu, nemusí majitel vůbec souhlasit s tím, že si v pronajatém bytě zřídíte trvalé bydliště. Nevím kdo tento blud vymyslel.

Osobně jsem vyzkoušel a zřídil si bez jakýchkoliv potíží trvalé bydliště jen na základě nájemní smlouvy.

Potíže mohou mít další spolubydlící v bytě. U těch je možná souhlas vlastníka potřeba. Pokud ale jsou uvedeni ve smlouvě jako spoluuživatelé bytu, mohlo by to ouřadu stačit. U tohoto si ale jistý nejsem.

0/0
3.1.2011 17:44

drátek99

Re: A všechno se to točí kolem trvalého bydliště.

vy zase zapomínáte na to, že majitelovi bytu by se to asi moc nelíbilo, že si nájemník za zády vyřizuje trvalé bydliště. Prostě by měla stačit sociálce řádná nájemní smlouva a trvalé bych zcela zrušil a jen by se uváděla adresa pro poštu

0/0
3.1.2011 18:35

Rada.K

Re: A všechno se to točí kolem trvalého bydliště.

Majiteli by se asi moc nelíbilo kdyby se mu do bytu na zfalšovanou nájemní smlouvu (podpis majitele na úřadu neověřují) každý den nahlásilo několik lidí a on by se to ANI NEDOZVĚDĚL (zjistil by to až když by se dotázal).

Dohoda (stačí ústní) s majitelem bytu je samozřejmě žádoucí a ROZUMNÝ majitel s trvalým bydlištěm dříve nebo později souhlasí. Tedy alespoň ten, který má zájem na dlouhodobém obchodu (ten je podle mě nejlepší, čím více podnájemníků, tím je byt více zničený).

0/0
3.1.2011 18:46

Rada.K

Re: A všechno se to točí kolem trvalého bydliště.

Podmínka trvalého bydliště je tam podle mě proto, aby chytrolíni uměle nezvyšovali počet lidí v bytě a tím normativní náklady. Takhle to asi jde taky, je to ale o něco těžší.

0/0
3.1.2011 18:48

MrViki

Re: A všechno se to točí kolem trvalého bydliště.

Nesmysl. Trvalý pobyt Vám zapíší na základě platné nájemní smlouvy. Není třeba žádat o svolení majitele.

0/0
3.1.2011 20:09

hustej

Re: A všechno se to točí kolem trvalého bydliště.

Ok, zapíší, ovšem jakmile se to majitel dozví, smlouvu vám neprodlouží, a bude žádat zrušení trvalého pobytu.

V této republice jsou na můj vkus až moc chránění (myšleno zákonem) nájemníci oproti majitelům.

Podle mě by klidně mohla stačit na příspěvek na bydlení jen ta nájemní smlouva.

Chudáci lidi když se stěhují např. každý rok (či dva) a pokaždé musí měnit občanky atd.

A taky se nedivím majitelům, že se jim nelíbí když si nájemník "hodí" trvalý pobyt na jeho dům/byt.

0/0
3.1.2011 21:21

MrViki

Re: A všechno se to točí kolem trvalého bydliště.

Všude samý problém, že? Tak si ten byt kupte a je to. Já si taky byt koupil a mám po starostech.

0/0
3.1.2011 21:23

hustej

Re: A všechno se to točí kolem trvalého bydliště.

Zajimám se o věci i z jiných pohledů... :-P

0/0
3.1.2011 21:56

Bery

Re: A všechno se to točí kolem trvalého bydliště.

Nejak nechapu co tu vlastne pitvate. Kazdy obcan CR (pripadne cizinec pokud se tu chce usadit a splnuje podminky dane zakonem) musi mit hlaseny trvaly pobyt. Navazuje to na migracni a azylovou politiku a spoustu dalsich zakonu. Pritom vsak plati, ze muze byt jen jedno misto trvaleho pobytu. Takze kde by ho asi mel mit nez tam kde bydli a ma na to najemni smlouvu ? Nevidim na tom nic divneho. ;-)

0/0
3.1.2011 22:50

Bufalobill

jako študák jsem pobíral

a byly to dobrých prachy. Dostal jsem byt od rodičů v praze,dvě cimry jsem pronajal za 8 000/měsíčně a jednu cimru jsem si nechal na přespání (stejně jsem většinou bydlel u holky).No a plus ten příspěvek takže jsem byl každej měsíc cca 3 litry v plusu a bydlení zadáčo.Super časy študenstký.R^

0/0
3.1.2011 11:25

Lam0r

Re: jako študák jsem pobíral

R^ Taky vzpomínám na VŠ rád. Byl jsem na tom jako ty, ale byty jsem dostal 2. V jednom jsem bydlel, druhej jsem pronajímal. Bylo to teda mimo Prahu. K tomu jsem si na brigádě vydělal každej měsíc 15-20tis + jsem k tomu bral slušný alimenty. Život to byl skvělej, páč u brigošky jsem měl velkou flexibilitu a když jsem nechtěl, tak jsem ten den prostě nepracoval. A pak ať mi někdo tvrdí něco o chudejch studentech, tohle neměl leckterej na plnej úvazek pracující ;-D

0/0
3.1.2011 13:51

Rada.K

Re: jako študák jsem pobíral

Každej student nedostane dva byty....

0/0
3.1.2011 17:46

Lam0r

Re: jako študák jsem pobíral

To sice ne, ale každý má možnost si najít dobrou brigádu. Limitem jsou jen jeho schopnosti a ochota pracovat.

0/0
4.1.2011 12:42

Martin79

Re: jako študák jsem pobíral

Neříká se tomu třeba podvod?

0/0
3.1.2011 14:02

komunista11

Re: jako študák jsem pobíral

ne,ten člověk byl sociálně potřebný

0/0
3.1.2011 14:19

dropa

Re: jako študák jsem pobíral

To jako podváděl tu holku...? :-/ 

0/0
3.1.2011 15:20

RedSquirrel

Re: jako študák jsem pobíral

V dnešní krizové době neseženou studenti brigádu ani v McDonaldu, stejně jako absolventi. Vznikají jen tisíce nezaměstnaných, nezávisle na oboru.

0/0
6.1.2011 19:26

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Nejhorší ze všech možných řešení ...

... místo aby stát lépe reguloval monopolní ceny elektřiny, vody a tepla a pro sociálně slabé lidi zařídil sociální bydlení, tak vymyslí jakousi sociální dávku, která nakonec skončí v kapsách těch vydřiduškých monopolů a majitelů bytů Rv

0/0
3.1.2011 10:41

RedSquirrel

Re: Nejhorší ze všech možných řešení ...

Sociální bydlení je jen prázdný pojem. Nájemné v tzv. holobytech svojí výší hravě překoná mnohé tržní nájmy. Jsou to jen tunely..

0/0
6.1.2011 19:27

krultheking

to je absolutne silene

ihned zrusit !

0/0
3.1.2011 10:17

hnusil VIII. rozhazovač dukátů

Re: to je absolutne silene

R^

0/0
3.1.2011 10:33

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: to je absolutne silene

Deregulace nájmů zvýší několikanásobně počet těch, co tyto dávky pobírají.

0/0
3.1.2011 10:36

Bery

Re: to je absolutne silene

To je vice nez jiste, ale normalne pracujici nema tolik casu behat po uradech. Nicmene bych stejne kazdemu doporucoval toho vyuzit. Vzdyt politici se take pausalnich nahrad nevzdali, ze. ;-D

0/0
3.1.2011 18:30





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.