Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

I s nízkým příjmem můžete koupit byt na hypotéku. Nemusíte na ni být sami

Nedostatečný příjem nebo absence vhodné zástavy nemusí být překážkou pro získání hypotéky. Pomoci vám mohou rodiče nebo partner. Stanou se spoludlužníky, případně vám budou ručit svou nemovitostí. Při změně situace mohou sebe či zástavu kdykoliv z úvěru vyvázat. Banky doporučují tuto možnost ošetřit ve smlouvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ddt74

Co je tedy vyhodnejsi

Mam hypoteku na 15 let (6 let jiz platim). Mesicni splatky jsou 9.500. + cca 5000 poplatky ktere budou (po snizeny po dostatecnem naplneni fondu oprav). Jedna se o novostavbu. Lide tu pisi ze je vyhodnejsi najem - mne vsak unika ta vyhoda. Kdyz budu pocitat s najem ve stejne velkem byte ve stejne lokalite tak najem cini cca 12 000 + 3000 poplatky. Budu tam bydlet 30 let. Nedojde k zadne zmene v placeni u zadne z variant. Na najmu bych zaplatil  5 400 000. U hypoteky zaplatim 3 510 000 a nemovitost co ma v soucasne dobe hodnotu cca 3 mil je ma. U najmu nemam nic.

Pokud beru realne prijmy tak clovek neni schopen vytvaret dostatecnou rezervu (splaceni najmu/ hypo, sporeni na duchod) pro pripadne reseni krizove situace.

Pokud budu uvazovat o neprijemne situaci: u najmu vypoved u hypo skoda tak na skody se da defacto pojistit (u mne nehrozi zaplavy, povodne,...) tak mi take v ychazi lepe hypo. A posledni situace je nemoznost splacet: u najmu se da vypoved a hypo se da prodat. Rozdil zadny.

0/0
21.1.2011 8:45

ketr

Re: Co je tedy vyhodnejsi

problém je, že porovnáváte prodejní cenu před 6-ti lety s cenou nájmu dnes...

To je samozřejmě chyba, protože za tu dobu se prodejní ceny zvýšily a ceny nájmů snížily.

0/0
21.1.2011 13:57

ddt74

Re: Co je tedy vyhodnejsi

takze pred cca 6 lety bylo vyhodnejsi vzit si hypo a dnes naopak jit do podnajmu?

0/0
24.1.2011 7:50

Hroznej_puberťák

Re: Co je tedy vyhodnejsi

Přesně tak. Počítám, že před 6 lety ta cena byla poloviční než dnes. Aspoň v mém případě to tak bylo.

0/0
24.1.2011 17:25

bijec5

Do Hypoteky bych nikdy

nesel, i kdyz na ni mam prijem.

Nehodlam preplacem obrovske sumy bance a jeste zit cely zivot ve strachu.

0/0
20.1.2011 15:24

Scarlett from Scottland

Re: Do Hypoteky bych nikdy

takže na bydlení jste si tedy sám ušetřil ano?

0/0
21.1.2011 8:01

kabalenka

reklama na hypotéku?

Když ten kdo chce hypotéku na ní nemá dostatek peněz, tak jak jí pak chce splácet? Leda by mu přispívali ty rodiče..

0/0
18.1.2011 16:09

Hroznej_puberťák

Re: reklama na hypotéku?

To už je jedno, důležitý je, že se najde kavka, co si tu hypo vezme :-P

0/0
18.1.2011 16:42

Lam0r

dotaz

Nevíte jaký je průměrný věk majitele splacené nemovitosti v ceně +-3 miliony v ČR? Teď myslím opravdu splacené, bez dluhů, hypoték, atd. Já tipuju tak 45-50 let. Co myslíte vy?

0/0
18.1.2011 14:09

Nahlas se ti směju 2

Re: dotaz

Pokud mám soudit dle sebe, tak 36 a cena nemovitosti výrazně vyšší.

0/0
18.1.2011 14:23

dilinak

Re: dotaz

No vzhledem k tomu, že převážná většina mladých se musela zadlužit nebo platí předražený tržní nájem, tak průměr bude jak tvrdíte vy 45-50let. Všichni tito lidé ještě stihli dostat byt "zadarmo" a většina jej pak odkoupit za hubičku v privatizaci. Další část skočilo do družstva ještě před převratem nebo si koupili bydlení před vstupem do EU, kdy ceny nebyly tak šílené.

0/0
18.1.2011 14:29

Nahlas se ti směju 2

Re: dotaz

Co znamená "předražený tržní nájem"? Kdo určuje ten bod zlomu, kdy je nájemné přiměřené a kdy je předražené?

.

;-D;-D;-D

0/0
18.1.2011 14:35

dilinak

Re: dotaz

to znamená to, ŽE DÍKY REGULACI NÁJEMNÉHO, která neskončila ani po 20 letech od plyšáku, je ten tržní nájem vyšší než by býval v situaci, kdyby deregulace proběhla v  90.letech, chapišto?

0/0
18.1.2011 15:47

dilinak

Re: dotaz

a nepovídej mi tu nic o trhu nabídky a poptávky, když tu žádný trh s bydlením neexistuje, možná tak POKŘIVENÝ a to je ten hlavní problémRv

0/0
18.1.2011 15:48

Nahlas se ti směju 2

Re: dotaz

Díky za dvě reakce. Ale stačila by jedna, ve které bys odpověděl na to, na co se ptám.

0/0
18.1.2011 15:52

dilinak

Re: dotaz

2 otazníky,tak 2 reakce:-)

0/0
18.1.2011 18:54

Nahlas se ti směju 2

Re: dotaz

Přesto ses na odpověď nevzmohl...

0/0
18.1.2011 19:27

dilinak

Re: dotaz

bože, tebe bych nechtěl mít doma:-/

0/0
18.1.2011 21:01

Nahlas se ti směju 2

Re: dotaz

Jaký to je, být člověkem, který ani neví, co píše a není schopen to obhájit?

Doma žiješ s někým, kdo podobné pIky snáší? To bude asi na Mírově, ne?

0/0
18.1.2011 21:09

Karelhen

to je vrchol

2 roky na tvrdo za takovej članek!

priste bude clanek o tom jak na hypoteku dosahnou lidi co dostavaji davky

0/0
18.1.2011 13:33

dilinak

Husťárna je když se mladá rodina zadluží

na 30 let kvůli staré kůčy v paneláku, kterou koupili za x milionů od šťastnějších lidí, kteří tu kůču koupili za pár tisícovek od města8-o[>-]

0/0
17.1.2011 21:38

Nahlas se ti směju 2

Re: Husťárna je když se mladá rodina zadluží

Jojo, je to tak...

0/0
17.1.2011 21:41

Jimmy888

Re: Husťárna je když se mladá rodina zadluží

R^

0/0
18.1.2011 0:20

Marketka_M

Re: Husťárna je když se mladá rodina zadluží

Krásně vystiženo.. souhlas.R^

0/0
18.1.2011 10:52

Lam0r

Re: Husťárna je když se mladá rodina zadluží

jj, privatizace je největší vejvar. Takto vznikají milionáři !

0/0
18.1.2011 12:50

Nahlas se ti směju 2

Re: Husťárna je když se mladá rodina zadluží

Souhlas ;-)R^.

0/0
18.1.2011 14:23

pavel.n

spávně podle hesla

padouch nebo hrdina - my jsme jedna rodina, nebo jako podle pohádky - děda táhl , bába táhla máma táhla táta táhl ale hypo neutáhli !!!

0/0
17.1.2011 20:48

Bery

njn

Lidi nemaj prachy a hypoteky zjevne nejdou, tak se vymysli tohle... ;-D

0/0
17.1.2011 20:26

Fare.l

inspirace

Mě by zajímalo co byste konkrétně dělali s 1,4 miliony na účtě.

1) platím nájem 10 000 i s poplatky

2) zatím 35 tis. čistého příjem

3) pokukuji po bytě v atraktivnější lokalitě - Praha - blízko do centra, zeleň, park či les, vilová zástavba a metro 200 metrů od domu

4) asi to bude úvěr, cena bytu 3,3 - 3,5 mil

0/0
17.1.2011 19:10

voloda44

Re: inspirace

jestli ti bydleni vyhovuje, najem mas ok, takze bych asi  sporil a pockal na dobrou koupi....

0/0
17.1.2011 19:13

Alcatraz

Re: inspirace

jedine tak. Uvedom si, ze kdyz koupis byt za 3.3M, tak jenom rocne prijdes o 150-250k na uslych ziscich + budes platit bance uroky (asi 50k/rok) + budes platit za udrzbu bytu, fond oprav, sluzby, apod.(splatka samotne hypo je cash-flow, ta se do toho nepocita). Financne to za to nestoji urcite. Nicmene lidi nekupuji veci rozumem, ale tim ze je chteji. Poradit ti, ze chtit materialni statky je uz v zakladu spatne asi nepomuze. Takze nakonec se stejne nebudes rozhodovat podle toho, co je nejlepsi, ale proste podle toho, co sam chces. :) Ale snad ti to pomuze alespon jako inspirace, kolik stoji takovej vlastni byt kazdej mesic.

0/0
19.1.2011 17:54

Nahlas se ti směju 2

Re: inspirace

Nečekáš snad nějakou konkrétní radu, že ne?

K zodpovědné odpovědi by bylo potřeba tak hodinka času, sednout si, probrat podrobnosti tvých financí, plánů do budoucna, možností atd. a z toho by se pak vidělo, jestli a jak nakombinovat spoření a hypo.

0/0
17.1.2011 19:15

voloda44

Re: inspirace

kdyz slysim kombinace sporeni a hypo otvira se mi kudla v kapse.... jedine, ze bys tim myslel rezervu... uf

0/0
17.1.2011 19:17

Nahlas se ti směju 2

Re: inspirace

No tak ji zase klidně zavři. Neexistuje jeden jediný správný způsob financování. A jen úplný hIupák by říkal, že nějaká možnost je vždy a pro každého špatná.

0/0
17.1.2011 19:20

voloda44

Re: inspirace

rad se necham prekvapit :-P

0/0
17.1.2011 19:21

Nahlas se ti směju 2

Re: inspirace

To nevím kým. Já konkrétní radu na základě udaných čísel neumím.

0/0
17.1.2011 19:24

voloda44

Re: inspirace

ok, tak jinak, nejaky realny priklad kde by "...jak nakombinovat spoření a hypo." bylo vyhodne... ne fakt me to zajima, az tolik jsem asi nad tim nepremyslel nebo nemam zkusenosti, rad si otevru obzor

0/0
17.1.2011 19:29

Nahlas se ti směju 2

Re: inspirace

Představuješ si to jako hurvínek válku...;-).

Naposledy, když jsem známému pomáhal spočítat co a jak, tak byl výsledkem 6listý Excel se 3 hlavními tabulkami (3 varianty) a mnoha podpůrnými tabulkami o pár desítkách řádků. Cílem bylo vybrat variantu s co nejmenším celkovým přeplatkem, přičemž měl nějaké požadavky na změny výšek splátky během let.

Jasná řešení jednou větou neumím.

0/0
17.1.2011 19:34

voloda44

Re: inspirace

tak to zbejva jen doufat, ze jste to nikde neustrelil (jakkoliv :)

0/0
17.1.2011 19:42

Nahlas se ti směju 2

Re: inspirace

To by bylo blbý, kdybych musel "doufat"...;-).

0/0
17.1.2011 19:46

voloda44

Re: inspirace

uz mlcim ;-)

0/0
17.1.2011 19:50

Fare.l

Re: inspirace

Ne, konkrétní radu opravdu nečekám, jen mě udivuje, že mnozí je zde rozdávají....viz níže

0/0
17.1.2011 19:21

Nahlas se ti směju 2

Re: inspirace

"Mě by zajímalo co byste konkrétně dělali"..."konkrétní radu opravdu nečekám"

?

0/0
17.1.2011 19:25

Fare.l

Re: inspirace

to jsme si asi neporozuměli.....já jsem se zaměřil na "radu" a vy na "konkrétní"?

Jen mě zajímalo jak uvažuje člověk zde diskutující.....vím, že z výše uvedených faktorů je těžké tvořit něco konkrétního

0/0
17.1.2011 19:45

Nahlas se ti směju 2

Re: inspirace

Myslím si, že nikdo zodpovědný nemůže na základě takhle nedostatečných informací cokoliv radit, ale to je jen můj názor.

0/0
17.1.2011 19:57

dineder

Re: inspirace

Zatím bych šetřil. Volné peníze doufám máte aspoň v termínovaném vkladu. V této výši už je možné získat poměrně zajímavý úrok, při úložce třeba i na rok. Čekat a šetřit, pokud se něco objeví, zafinancovat např. 70% hypo (část cash nechat jako rezervu a peníze na nutné opravy a investice do bytu). Opravdu nemáte špatný nájem, nezbavoval bych se ho.

0/0
17.1.2011 19:35

Fare.l

Re: inspirace

To jsou blbé 2 pokoje ve 4+1.....částečně i naší vinou to tam je tak trošku sešlé:D Nějak se mi to nechce opravovat a vybavovat nábytkem

0/0
17.1.2011 19:39

bezsvobodynejsinic

Re: inspirace

Každý si to musí samozřejmě rozhodnout sám. Ale odpovídám na to "...co byste konkrétně dělali..." Přepokládám přitom, že nájem vyhovuje. Takže já osobně  bych koupil Argora a body 3 a 4 neřešil. Nemovitost je reálné aktivum to je pravda, ale (možná se na to dívám černě) tu když vám neznárodní tak alespoň mohou řádně zdanit (což je taky znárodnění). Argora nebo něco podobného vám musí nejdříve najít. Na druhé straně, v případě potřeby i po světě se s tím dá jednoduššeji pohybovat. Ale myslím, že tato odpověď asi neuspokojila, rozhodující je však první věta.

Poznámka: tuto hraběcí radu vyslovil vlastník nemovitosti, na kterou si vzal hypotéku, u které vždy když končila fixace provedl mimořádnou splátku a kterou předloni po 10 letech splatil

0/0
17.1.2011 19:37

Fare.l

Re: inspirace

Nájem nevyhovuje, už ani nesleduji nabídky....mám dojem že 2+1 bylo na 10-12tis? já to počítal tak aby mi to vyšlo stejně/podobně jako nájem (splátky)

Argora? Je možné, že to slyším poprvé?

0/0
17.1.2011 19:48

bezsvobodynejsinic

Re: inspirace

Au

0/0
17.1.2011 19:52





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.