Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozdíly v platech lékařů jdou do desítek tisíc, nejhůř jsou na tom mladí

Podle údajů lékařských sdružení mají nejnižší platy mladí lékaři. Někteří pobírají jen 12 až 18 tisíc korun hrubého měsíčně. Praktičtí lékaři jsou odměňováni podle jiných pravidel a mohou své příjmy do určité míry i ovlivňovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan9002

V ostatních zaměstnáních mají

platy samozřejmě na halíř přesně stejné..........Rv

0/0
9.3.2011 10:15

expat47

Zbytečnost

Zdravotní sestry u praktických lékařů jsou zbytečnost. V Australii u praktických lékařů zcela neznámá věc. Ušetřili by tím všichni. Pojištěnci i pojišťovny. Doktořům by se zvýšil příjem a péče o nemocné v nemocnicích by se zlepšila přílivem ambulančních sester.

0/0
3.2.2011 9:59

Cenda22

Re: Zbytečnost

ona ta zdravotni sestra většinou funguje spíš jako sekretářka, které občas drobnými úkony pomůže doktorovi.

0/0
5.2.2011 18:34

whisper

Re: Zbytečnost

I v Australii maji sestry v ordinaci , ale je tam jedna sestra na 4 obvodni lekare . Ma na starosti ockovani , prevazy apod....

0/0
9.2.2011 9:44

EU Man

Marně...

přemýšlím, proč vznikl tento článek? Měl objasnit situaci ve mzdách ve zdravotnictví pro lékaře, měl ještě více zarazit klín mezi nás a lékaře, nebo nahozením udičky ve formě odměňování praktických lékařů....nebo....

Nutno dodat, že současná situace je pro mladé lékaře značně demotivující a mnoho se jich rozhoduje, či již rozhodlo, že po promoci zvedne kotvy a odejde pryč. Někteří se rozhodují, že šest let studia zahodí a půjdou dělat něco jiného. ...

0/0
1.2.2011 16:39

krultheking

Re: Marně...

...stejne tak , jako absolventi jinych vysokych skol

0/0
2.2.2011 12:10

Jiricek 1

Re: Marně...

Pokud čerstvě vypadne z fakulty,tak to určitě už není "mistr světa" ale lékař novic zbírající praxi a pak se teprve prověří,zda z něho bude lékař a nebo Cvach (zjednodušeně)!!Musí prostě něco dokázat a pak bude zaplacen.V tom lékaři vysněném Německu má začínající lékař 25-28 tisíc Kč ,uklízečka 35-40 tisíc Kč !!

0/0
2.2.2011 20:43

lolek77

Rozdíly v platech v desítkách tisíc

jsou běžné v soukromém sektoru a nikdo proto nepíše obdobné články.

Naštěstí je pryč ta doba, kdy všichni měli kolem 1000 Kčs a jednotné modráky nebo svazácké košile (roky 1950-52).

0/0
1.2.2011 14:33

boojum

Pěkný článek! Praktický lékař tedy dostane

měsíčně 50k za NIC! Už chápu proč pak volí ODSTOP09!

0/0
1.2.2011 9:10

Kebulak

Hra s čísly

Nechci se autorky nejak dotknout, ale opravdu mi vadi, kdyz nekdo pise o problemech, o kterych nic nevi.

Udavana cisla platu nemocnicnich lekaru jsou sice z overeneho zdroje, ale uz nic nerikaji o tom, ze spousta lekaru pracuje na castecny uvazek (jsou to hlavne mladi anebo ti lekari, kteri maji castecnych uvazku treba 2-3) a jak se tedy uvazek 0,1 zapocita do statistiky? Vynasobi se deseti! Proto se zapocitavaji i statisicove hodnoty, ktere podstatne navysuji průmernou mzdu. Tato cisla take nic nerikaji o tom, kolik hodin lekar v praci stravi. Soucasne porusovani zakoniku prace vede k tomu, ze 1 prumerny nemocnicni lekar odpracuje praci temer za 2! Chapu, ze ve zdravotnici je situace velmi neprehledna, ale jediny objektivni ukazatel je hodinova mzda. ktera je u lekaru smesna. Povazoval bych za ferove, kdyby se pani redaktorka lepe zacala zajimat a treba nekdy v budoucnu uvedla informace na pravou miru.

0/0
1.2.2011 3:24

krultheking

Re: Hra s čísly

to s tou statistikou se mi nezda, nevite nekdo, jak je to dooporavdy ?

0/0
1.2.2011 11:40

Jiricek 1

Re: Hra s čísly

;-D to je jako s průměrnou mzdou-také jí 72% lidí nemá ;-D

0/0
2.2.2011 20:48

Kopakopa

No a co jako chtěl básník článkem říci -

to takoví učitelé přes "zvýšení" platu po loňském snížení jsou všichni stejně mizerně placeni, a tak si aspoň nezávidí...

0/0
31.1.2011 23:28

luk.p

Hlavně kvalitně podiskutujme

Nemohl by někdo ty diskuze zakázat, článek nic moc, takové bezemoční konstatování, ale ta diskuze to je bezbřehá žumpa.

0/0
31.1.2011 21:05

Dzoko

To se to krásně čte

a nevím, kam na to ti lidé chodí. Tak vynásobit si to umí každý. Platba praktickému lékaři, ta tzv. kapitační platba je současné době na průměru 811Kč/rok a pacientů na jednoho prakt. lékaře v ČR připadá 1429. Takže bratru skoro 100 tis Kč měsíčně, v to nepočítaje souhrn bodů a ostatních titulů, jako třeba těch 30Kč za návštěvu, platbu za to, za to atd, body za prevenci, zkrátka i když neléčí tak stejně nemá pod 100tis/měs.

Druhá věc, nevím jak v ČR v nemocnicích, protože já dělám v úzce spjatém oboru, ovšem v Německu. Desetitisíce rozdílů podle délky praxe tam jsou mnohem větší a aby si někdo nemyslel, jak německé lékaře platí, tak po stejných 6letech studia má nastupující německý doktor celkovou mzdu, nikoliv tarif cca 1700€/měs čistého. To je hezká mzda, protože v některých dělnických profesích je tato mzda jen kolem 1000€, nicméně je to pořád sotva třetina toho, co bere můj "obvoďák" v Čechách.. Sbohem rozume :-))))))

0/0
31.1.2011 20:58

EU Man

Re: To se to krásně čte

hele rozume...nejsi ty ODSák? Připomínáš mi Nečase a jeho 5% zdražení elektřiny..On jen taktně nedodal, že to je průměr..

Ty pro změnu mícháš hrubý příjem s čistým...

0/0
31.1.2011 21:10

Dzoko

Re: To se to krásně čte

To tedy nejsem, ovšem vy jste zřejmě soudruh, že každému tykáte nebo jste snad se mnou chodil do školy?

A jestli si umíte dopočítat kolik je kurz Eura, pro jistotu to udělám za Vás, tak ten německý doktor začíná na cca 40000Kč čistého a konkrétní praktický doktor má ordinaci ve svém domě, jednu sestru a inkasuje od pojišťoven přes 2mil ročně. Chcete mi namluvit, že jeho účetní to spočítá tak, že má výplatu 15 tisíc?????? To teda nemá. To má jeho sestra v hrubém, takže za ni zaplatí chudák 250 tisíc ročně a jemu zbyde v hrubém jen 2 mega, potažmo tedy 170 tisíc HRUBÉHO měsíčně. Pochybuju, že z toho zaplatí měsíčně víc než těch 50 tisíc, takže jestli mu 120 tisíc zbyde na ručku, tak jeden z nás asi neumí počítat, protože já si stále myslím, že 40000 je jen jedna TŘETINA ze 120000 ;-D

0/0
31.1.2011 21:46

EU Man

Re: To se to krásně čte

Zeptám se ho jinak...

Pokud třeba pekař upeče 1000 rohlíků a všechny prodá po koruně kus, bude jeho mzda, se kterou může svobodně dále nakládat 1000Kč, nebo 1000 Kč- elektřina, voda, mouka atd??

Sám napsal, že doktor v Německu (ten jeho známý) má 1700 Euro čistého, na druhou stranu to srovnal celkovými příjmy lékaře v Čechách, od kterých si ten lékař musí odečíst své náklady na provoz ordinace....

0/0
1.2.2011 16:25

Lanolin

no a ono v jiném oboru je to jinak?

Kdekoliv jinde vám také hned po škole nedají místo náměstka ředitele a jeho plat. Od vyučení počínaje, až po vysoké školy. To že je ještě po škole čekají atestace není žádný novodobý výmysl, to věděli ještě než na tu školu šli. Měli by spíše litovat své pacienty na kterých se to učí.

0/0
31.1.2011 18:11

153624

Re: no a ono v jiném oboru je to jinak?

Dcera má se dvěma roky praxe v AK coby právník bez adv. zkoušek(ty až za rok) 50-60 hrubých,maká 10-12 h PO_PÁ.;-D

0/0
31.1.2011 19:31

Lanolin

Re: no a ono v jiném oboru je to jinak?

Víte co je potopená zaoceánská loď s několika tisíci právníky?

Slibný začátek.

Jejich finanční požadavky jsou totálně ulítlé a nemůže si o nich nchat zdát žádný jiný odborník ve svém oboru.

0/0
31.1.2011 21:11

ferata

Ach ti novináři.

Nedělejte prosím z lidi voly. Neexistuje lékář, který má za celý měsíc příjem 12 OOO kč hrubého. Neboli asi 1O tisíc čistého. Pokud existuje, nechtěl bych se u něho léčit. To musí být něco mezi doktorem a veterinářem. A pokud takový existuje, ať jde za policajta, nebo politika. Tam je plat rozhodně v jiných číslech. Je to neskutečné, jak novináři dokáži oblbnout lidí. Když dnes dáte doktorovi 50 tisíc, zítra bude žádat 100 000. Ostatně, proč ne. Dnes kdejaké kopyto ve vládě bere mnohem víc a nemá žádnou zodpovědnost. :-(

0/0
31.1.2011 18:06

MKN

Re: Ach ti novináři.

Ti mladí takoví skutečně jsou. Studovali 6 let hodně náročnou VŠ, do kterévložili hodně energie i jejich rodiče, tak je ton těžké hodit z okna.

0/0
31.1.2011 18:49

Jiricek 1

Re: Ach ti novináři.

Já znám jednoho lékaře,tři roky dělal za 15 tisíc a za pět let si našetřil tři melouny.To se to potom "pláče" !

0/0
31.1.2011 20:17

EU Man

Re: Ach ti novináři.

Jenže to je bohužel pravda.....A pokud chce atestaci, většinu z čistého příjmu vrátí nemocnici, kde tu atestaci chce udělat

0/0
31.1.2011 21:13

phoenix333

Samé stížnosti...

Proč si někteří neustále stěžujete, že Váš praktický lékař je neschopný, zlý, zloděj apod. a jste s nim nespokojeni? Máte jen jednoho ve městě? Všichni takoví nejsou, tak pokud Vám ten Váš nevyhovuje, jděte jinam, vždyť je to dnes snadné... To samé s elektřinou, telefonem apod. Máte drahý paušál, jděte jinam... Ale ne, raději si stěžovat na internetové diskusi, jak je ten svět zlý...Rv

0/0
31.1.2011 14:59

ODSCSSD 5

takze uz vime, kde se ztraci penize

u praktickych lekaru... Nebot dostavat 50korun mesicne, za to ze doktora navstivim, nepomuze mi, tak uz se u nej do smrti neukazu.... tomu rikam kauf

0/0
31.1.2011 14:51

pětrandočepice

Re: takze uz vime, kde se ztraci penize

50Kč měsíčně dostává praktický lékař jen za to, že jste u něj jako pacient přihlášený a máte u něj zdravotní kartu.Rv Nemusí Vás vidět roky a přesto za Vás pobírá každý měsíc padesátku. Rv

Teda: kdo toto vymyslel! Jistě, může mít za každého pacienta, kterého má v evidenci nějakou částku, ale měla by být výrazně nižší. X To by odpovídalo tomu, co pro pacienta dělá. Vždyť za každou jeho návštěvu dostává proplacené body za výkony. 

0/0
31.1.2011 15:34

153624

Re: takze uz vime, kde se ztraci penize

No a pak přijde pacient s bércákem a jeden převaz=materiál stojí 100-150Kč a chodí na převazy 3x týdně několik měsíců. Každá jehla,inj. stříkačka,recept,aj. tiskopis,provoz PC,tiskárny,papíry,náplně,dezinf.prostředky,plat sestry+ odvody(u nás je to 35 tis/měsíc),nájen ze dvou ordinací s netem 20 tis/měs, telefony aj. drovnosti,jako pojištění praxe atd...ale nač vysvětlovat.Compy a SW ročně stojí kolem 200 tis.Jenže se jede totální elektronizace.Papíry se nekonají.

Ta kapitace se zavedla proto,aby se nehonily body,takže ve finále pro ZP nejlevnější.No a pokud má někdo se svým praktikem problém,jde jinam.Žena má přes 2 tis lidí a nové odmítá,jenže např. loni si vzala bájných 18 dnů dov. a jinak tráví čas v ordinaci.BTW:dítě je právník se 2 r praxe a bere v čistém víc,než její matka s 30 roky praxe.Takže džob jak pr@s€.

Jdi to dělat,v poho.Pokud to teda vystuduješ,že?;-D

0/0
31.1.2011 19:22

pětrandočepice

Re: takze uz vime, kde se ztraci penize

Na 1 převaz bércáku materiál za 100-150Kč? To tedy koukám.

Body se zřejmě honí taky, když to jde: proč nemít víc, když to nebolí? (můj postoj k životu a práci to není).

VŠ mám, ne medicínu, pracuji kvalitně, odborně. Za podstatně nižší plat. V klinickém oboru.

0/0
31.1.2011 20:07

Dzoko

Re: takze uz vime, kde se ztraci penize

To vám budu oponovat a počítejte. Můj doktor má ordinaci ve svém domě, počítač AT486 15 let starý atd. Jistě má náklady, ale ne takové co píšete a rovněž příjmy. Vy jste docela opomenul příjmy z přímých plateb a to co píšete o bércáku, to pokud vím tak je bodově ohodnoceno a proplaceno, jistě gelové obvazy na "bércáky" (cca100Kč) jsou drahé a nepřevazují se 3x týdně, ani nesmí. Max 1x, kvůli udržení prostředí a vhkosti. Ovšem to není v rámci kapitace, v té je pouze dílčí vyšetření probíhající léčby, tuším asi něco kolem 90 bodů, ty pojišťovna neplatí. Jistě, klasické obvazy nehradí, ale ty stojí 10Kč a ne 150. .

Rovněž regulační poplatky, ty zaplatí měsíčně jednu sestru, přímé platby, to je taky pár tisíc i když ne tolik a pak nemalou část, to jsou preventivní prohlídky, které jsou ohodnoceny něco přes 300bodů, hrazena každý druhý rok, což je ročně cca dalších 200tis Kč.. Takže opatrně prosím. Když s někým houpat, tak ale ne tolik, aby mu z toho bylo špatně.

0/0
31.1.2011 21:29

tojsouveci

Pokud

Pokud projde i to, že budou moct po přidání všichni stáhnout výpovědi, tak toho budeme v budoucnu ještě mnohokrát litovat. Bude to precedens pro další skupiny zaměstnanců. Prostě jako když dáte teroristům výkupné, či splníte jejich podmínky. Tak buď to tak zkusí i jiní nebo to časem zopakují ti samí. A každý je samozřejmě přesvědčen, že jeho "pravda" je ta nejsvětější...:-/

0/0
31.1.2011 14:38

KarelV

Proč tolik zášti vůči lékařům?

Vždyť jsou to údržbáři našich vlastních těl, o která se tak špatně staráme !!! - Na druhou stranu jejich práce je SLUŽBA, nevytváří v zásadě nic nového, žádný nový výrobek - max. vymění opotřebovaný kloub za nový, umělý, ale už to stejně není to, co nám dala matka příroda...¨;-)

0/0
31.1.2011 14:34

vevateno1

Re: Proč tolik zášti vůči lékařům?

1) no tak zkuste poclat, az vam ten novy kloub naroste, kdyz to neni nic, co by pririda sama nedokazala;-D

2) jinak ale souhlas, je to sluzba, nicmene placena, nikoliv duchovni za oplatku na vecnosti;-)

0/0
31.1.2011 14:38

twoflower

Re: Proč tolik zášti vůči lékařům?

I když jsem v tomto "sporu" spíše na straně proti lékařům, připadá mi, že Vaše názory zde v diskusi jsou jedny z nejrozumnějších.

0/0
31.1.2011 17:28

wraith.d

hřebíček

tento článek je pro mne poslední hřebíček do rakve exodu lékařů....vyjma absolventů kde by to pár tisíc navíc chtělo je to od ostatních hnus a proto říkám velmi slušně JDĚTE SI!!!

0/0
31.1.2011 14:29

vevateno1

Re: hřebíček

a nechtel byste jeste panu ministru Hegerovi poradit, jak ma bez nich zajisti zdravotni peci?:-)a nezkousejte ty bozi napady se Slovaky, ti sem nepujdou ani za zlate prase, kdyz si prectou, jak si tady lide doktoru povazuji:-)

0/0
31.1.2011 14:34

Scarlett from Scottland

Re: hřebíček

a nemyslíte, že si lidé doktorů považují podle toho, jaké s nimi mají zkušenosti?

0/0
31.1.2011 14:38

Alcatraz

Re: hřebíček

s timhle nesouhlasim uz ani ja :) Lidi budou nadavat na sebelepsi sluzby, kdyz za ne budou muset platit. Nekteri, ale hlas naroda jo. A stejne tak budou nadavat na hroznou kvalitu vseho co bude zadarmo.

0/0
31.1.2011 17:40

Picolik

Re: hřebíček

Proč už nejsi za kopečkama?

0/0
31.1.2011 14:42

krultheking

nastupni plat

za 17 mi prijde adekvatni jak kvalifikaci, tak ve srovnani s absolventy jinych oboru

na nove bavo to sice neni, ale taky proc, ze ?

ale pokud nekdo tech 17 bere tri roky, tak uz bych hledal problem

z logiky vypoctu prumerne mzdy pak vyplyva, ze kdyby chtel kazdy, kdo dneska rve, brat x-nasobek prumeru, tak jsme limitne v nekonecnu

0/0
31.1.2011 13:58

vevateno1

Re: nastupni plat

to je v pohode, malo kdo ma na to, aby si ji prosadil, takze na limity klidne zapomente:-)

0/0
31.1.2011 14:20

sunka007

Re: nastupni plat

To by me zajimalo s jakymi jinymi obory srovnavas nastupak lekaru - absolventu. Nastupni platy absolventu technickych univerzit jsou na prumerne mzde a vyse.

0/0
31.1.2011 14:38

Jiricek 1

Re: nastupni plat

;-D;-D v Německu ano , ale tady ??;-D Napřed musíš ukázat,že "umíš" a pak se něco přihodí.Jinak pod průměrnou mzdou je 73% lidí,tak že 27% jich má jen průměr a výše a to odpovídá ,menegment,lékaři ,soudci,poslanci,vláda !!

0/0
31.1.2011 20:27

politicky nekorektní trolejbus

Re: nastupni plat

Vážený, mám jen gympl a půlku technické vysoké školy.

Můj první nástupní plat na jaře 2004 činil 18.000 brutto + 750Kč osobní ohodnocení + čtvrtletní prémie+ 13. plat. Nenastoupil jsem na pozici manažera, ale obyčejného metrologa na kontrole kvality jedné strojírenské fabriky na Vysočině. Na tehdejší dobu velice solidní mzda.A to jsem byl placený nejhůř z celého oddělení. Od té doby jsem už 4 krát změnil místo, pokaždé za lepší peníze. Než jsem v létě minulého roku definitivně odešel ze zaměstnání podnikat, vydělával jsem měsíčně krizi navzdory kolem 32.000 hrubého.Pořád za tu samou práci, akorát jsem se trochu doučil angličtinu.

Připadne vám normální,aby středoškolák s maturitou bral jako základ dvakrát víc, než lékař, absolvent asi nejtěžší vysoký školy?

Jako NÁSTUPNÍ plat mladého doktora bych viděl optimálních nějakých 25-30.000 brutto. opravdu špičkoví doktoři na konci kariéry by měli těch 100-200 měsíčně mít.

0/0
1.2.2011 20:43

la.sicak

Re: nastupni plat

:-D

0/0
31.1.2011 22:05

H0PE1@seznam.cz

A

kdyby to bylo naopak (nejhůř by na tom byli staří lékaři)...tak by to bylo v pořádku???

0/0
31.1.2011 13:47

lolek77

Pokud mají někteří lékaři 12000 hrubého, jak čtu

v článku, pak jim vřele doporučuji odejít do Germánska nebo vzít pokladní v Lídlu;-D

0/0
31.1.2011 13:45

Neumětel

Re: Pokud mají někteří lékaři 12000 hrubého, jak čtu

Nablázni, doktoři sami sebe považují za polobohy a nadlidi. Dělat pokladní v Lídlu? To by jejich ego nevydrželo. :-)

0/0
31.1.2011 13:57

vevateno1

Re: Pokud mají někteří lékaři 12000 hrubého, jak čtu

zapomnel jste dodat, ze to ani nemaji zapotrebi:-)

0/0
31.1.2011 14:35





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.