Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pojišťováci za svou práci ručí až tři roky, svou provizi musí vracet

Představte si, že dostanete v zaměstnání prémie a za rok je najednou musíte vrátit. Pro většinu lidí nepředstavitelná věc, se běžně stává pojišťovacím agentům. Pokud vypovíte například životní pojištění do tří let, pojišťovák musí svou provizi vrátit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mr.Kóža

jak si spořit na důchod

Dobrý den,

jsem velice zaskočen co zde čtu, mám krátce finančního poradce, který mi doporučil IŽP na spoření na důchod, z diskuze vyplýva, že tento produkt je špatný, tedy co by jste mi doporučili na spoření na důchod, je mi 35 let a mám přibližně průměrnou mzdu.

Děkuji za názory

0/0
14.2.2011 23:31

Vojta210

Re: jak si spořit na důchod

V rámci pokrytí rizik a spoření Váš poradce musel s Vámi provést finanční analýzu na jejímž základě Vám měl navrhnout pro Vás nejoptimálnější způsob šetření.Pokud takto neučinil a Vy jste mu jen podepsala smlouvu,je to špatně.V současné době se nedá tvrdit,že IŽP,nebo KŽP je špatné pro Vás nebo dobré,neboť neznám Vaši situaci.Máte li zájem,můžeme Vaši situaci prodiskutovat podrobnějším způsobem.

0/0
12.3.2011 15:19

tomtop

2 x jsem

svému poradci zrušil životní pojistku asi měsíc po uzavření, vždy šlo o jediné - neřekl mi vše, co jsem chtěl vědět o tzv. nevýhodách .. a já si to ve smlouvě přečetl až dodatečně . Lež má krátké nohy ....

Pochybuji, že si někdo čte ty titěrné smlouvy při podpisu ..

0/0
14.2.2011 15:06

Nahlas se ti směju 2

Re: 2 x jsem

Že jsi hIoupý ty neznamená, že je hIoupý každý....

0/0
16.2.2011 22:47

Pravda je víc než dukáty

Výsměch

"V podstatě ručíme za svou práci i tři roky" - já si tedy pod pojmem práce představuji něco úplně jiného ;-DRv

No nic, už aby přišla skutečná krize, tihle pajduláci půjdou jako první ...

0/0
14.2.2011 12:54

tomtop

Re: Výsměch

souhlas ... jim nejde ani zbla o naše potřeby , to by totiž uzavírali asi tak polovinu smluv ....

0/0
14.2.2011 15:07

Holnes

Ta provze je trošku vyšší

dosahuje běžně 130% roční platby dle délky smlouvy. Jsou i výjimky až 170%, ale pro makléře.

Proč je asi ta cena pojistky tak nízká? :-)

0/0
12.2.2011 13:09

Bob-an

Vetsina pojistovaku funguje jednoduse

a to tak, ze vam proste tlaci zivotni pojisteni hlava nehlava, protoze je z nej suverenne nejvyssi provize - a tim padem je taky nejnevyhodnejsi pro klienta, protoze tu provizi musi nekdo zaplatit ze....

Nejlepší jsou poradci od "nezávislých firem", tretina z nich nema vubec paru o co jde, tretina veri tomu co je ucili na skolenich a vsem uzaviraji zivotka na co nejvyssi castky protoze fakt veri ze je to pro lidi to nejlepsi, a zbyla tretina jsou hajzli, kteri vi ze to zivotko ze nehorazny ojeb, ale co by za ty prachy neudelali

0/0
11.2.2011 10:28

MikeXH

Je to tak, souhlasím

Dokonce jsem řešil smlouvy, kde se provize vracela až pět let od sepsání. Pak opravdu záleží na pojišťovákovi.

0/0
10.2.2011 13:52

tamten

V každé profesi, a to bez výjimek,

jsou lidé poctiví, méně poctiví a nepoctiví. V tomto článku zmíněná branže má těch posledních více, to je bez debat. Ale úplně stejně jako v každém jiném obchodě, smlouvu uzavírají minimálně dvě strany. A jestli jedna vychvaluje svůj produkt jako to nejúžasnější pod sluncem a druhá strana tomu věří a koupí si to (ano, i pojistky si lidé kupují) bez prostudování písemných podmínek, může nadávat jen na svoji lajdáckost a lenost. K lidským vlastnostem ovšem sebekritika nepatří.

0/0
9.2.2011 7:59

P-P

Re: V každé profesi, a to bez výjimek,

jj a míra finanční negramotnosti je značná, podle čehož to pak vypadá ...

0/0
9.2.2011 22:13

tyraelid

Pojistovaci a ruzni prostrednici obvykle lzou.

Lide z firem typu OVB (vetsinou mladi studenti z hodinovym kurzem a vidinou bohatsvi) vam naslibuji pred podpisem prakticky uplne vsechno. Spolehaji nato ze nebude cist desitky stran vseobecnych  podminek psanych milimetrovym pismem. Pritom vetsinou tvrdi naproste nesmysly, lzou o zhodnoceni penez, vetsinou take ze strachu, nebot sami do podobnych pyramid neboli letadel vlozili nemalo penez. Doporucuju vsechny lidi z podobnych instituci okamazite vyhodit ze dveri a pripadne dusledne cist smlouvy, proto dospely clovek s IQ alespon 100 jim nemuze uverit a ani jim cokoliv podepsat. Pozor na ne.

0/0
8.2.2011 16:41

-RL-

Darebáci a lháři

Nesnáším to slovní spojení "FINANČNÍ PORADCE". Jeden takový darebák a lhář z Přerova má svoji firmu a na svém webu se chvástá, jak chce pro své klienty jen to nejlepší. Ale pak když něco chcete jinak nebo mu vytknete chyby, hodí je na vás a ještě se vám vysměje a pak přestane komunikovat. Raději dál od té pakáže, která stejně dělá vše jen ve svůj prospěch a na tzv. klienta kašle!

Lepší je, orientovat se v tom sám a zajít si přímo na pobočku banky či pojišťovny.

0/0
6.2.2011 12:30

Mesmeric

Re: Darebáci a lháři

Vskutku nezaujatý názor ;-D

Přeji hodně zdaru při domlouvání pojistek na přepážce.

0/0
6.2.2011 12:47

FandaVV

Re: Darebáci a lháři

Nikdo nemusí být pojišťovák. Děljí to snad dobrovolně. Existuje přece spousta poctivějších zaměstnání, třeba taxikář, právník, nájemní vrah, vymahač ČEZu atd. ;-D

0/0
7.2.2011 14:13

jerrys22

Re: Darebáci a lháři

Když člověk dělá svou práci dobře, je každá práce poctivá. Nevím co je na práci v pojišťovně  nepoctivého. Nakonec i ten "finanční poradce" kdyby to dělal pořádně, tak by se o něm takhle nepsalo. Ale... je pravda, že když chci maso, je nejlepší zajít do masny. Pro pojistku tedy do pojišťovny.

A s těmi přepážkami to taky není tak horký. Spousta pojišťoven je vůbec nemá a postará se o vás pojišťovák ;-D

0/0
8.2.2011 12:55

kafy

Re: Darebáci a lháři

Ale je rozdíl, pokud jdu do nějaké pojišťovny uzavřít s jejich zaměstnancem smlouvu na jejich produkt, který jsem si předtím nějakým způsobem vybral, než se nechat oblbovat chvástalem a žvatlalem v obnošeném saku s FINANČNÍM PORADCEM na vizitce :)

0/0
14.2.2011 10:17

HarryTheKing

Re: Darebáci a lháři

Nesouhlasím! Myslím si a už to opakuju, že za termínem "finanční poradce" se bohužel skrývá spousta lumpů, ale to neznamená, že jsou všichni lumpové! Smutné je, že jim to Ti lumpové kazí. A pro ty, co jsou opravdu slušní, a opravdu se snaží lidem pomoct, je pak o to těžší pracovat, protože lidi, co mají špatné zkušenosti jako Vy, je pak hážou do jednoho pytle a dělají všem paušálně špatnou reputaci. Všude jsou lumpové a slušní lidi.  Člověk si musí umět vybrat. Klidně Vám o tom v reálném životě podám důkaz. A jít na přepážku, je pomalu to nejhorší. To je ve výsledku stejný, jak jednat s lumpem. Tam jsou jen zblblý, aby všem nahustili do hlavy ten svůj produkt, aby měli čárku. Stejně Vám to nenastaví jak potřebujete apod. V jednom z předcházejích článků ve Financích, je psáno o tom, jak si vybrat poradce. Já bych ho dporučoval přečíst.

0/0
6.2.2011 12:50

petr_kkk

Re: Darebáci a lháři

Finanční poradce je vždy placen, peníze dostane za uzavřenou smlouvu. Né všechny mají stejné podmínky.

Závěr: Finanční poradce vám doporučí produkt ústavu, ze kterého má on sám největší provizi.

Jelikož nikdo neví jaké ty provize jsou, nemůžeme žádnému finančnímu poradci věřit co se týče uzavírání konkrétních smluv. Dobrý jsou pouze na to, aby vám vysvětlili problém, i když mnohdy ani oni sami neví co říkají a mají to naučené.

Zkušenost s eBanky, kde jsem byl kamarádkou pozván, jelikož se učila finančním poradcem. Přijela tam školitelka a nedokázala mi spočítat nic, pouze vyplnila automatický formulář na webu. Na můj požadavek reagovala doporučením její strategie investování, které neměli s dotazem nic společného. Komedie. Na otázku od kterého roku se její strategie při neměných podmínkách začne vyplácet odpověděla pouze, že to určitě vyjde výhodněji než jiná strategie. Nic nedokázala dokázat. Prostě buď ji to žerete, nebo ne. Neznamená to, že nemá pravdu.

0/0
6.2.2011 15:08

everlast1

Re: Darebáci a lháři

Od nového roku ti musí říct výši provize z tvé smlouvy.

0/0
7.2.2011 13:58

terminal

Re: Darebáci a lháři

Mám pocit, že povinnost sdělit výši provize je starší záležitost...? 

0/0
9.2.2011 10:18

tomtop

Re: Darebáci a lháři

lumpárna je to už ze své podstaty ...

0/0
14.2.2011 15:08

Vojta210

Re: Darebáci a lháři

Já nesouhlasím s Vámi.Je mnoho lidí,kteří toto povolání dělají poctivě a se zaujetím ve prospěch klienta.To,že jste Vy narazil na jednoho člověka,který Vám nešel na ruku,nebo,jste si špatně domluvil svou situaci je pouze Váš problém a jenom Váš.To neznamená,že všichni jsou špatní.

Je to stejné,jako kdyby se vyboural jeden řidič v BMV vozidle,tak Vy tvrdíte,že tato značka je špatná.Je třeba,abyste se vyjadřoval k věci a ne v obecných rovinách.Váš příspěvek je trapný a zavádějící.

0/0
12.3.2011 15:25

P.spk

Re: Darebáci a lháři

Zaměstnanci přepážek musí všude masírovat také, a ještě k tomu pod strachem ztráty zaměstnání.............nejlepší mít svého poradce, který si zaslouží vaši důvěru..........stejné to je se zubařem, automechanikem, řemeslníkem, kadeřníkem apod. vše je o lidech, přepážka sama o sobě není nic více..............nemluvě o tom, že mnoho terénních poradců občas také slouží za přepážkou a ta přepážka mu charakter nezmění..........

0/0
6.2.2011 12:52

HarryTheKing

Re: Darebáci a lháři

Mluvíte mi z duše.

0/0
6.2.2011 13:06

wal.p

Re: Darebáci a lháři

Přeju Vám hodně štěstí, abyste věděl přesně, do KTERÉ banky či pojišťovny na přepážku zajít. Ať přijdete kamkoli, všude budou mít jen to nejlepší. Poradíte si s tím dál? Jak poznáte, že je to pravda?

0/0
7.2.2011 11:12

Nahlas se ti směju 2

Re: Darebáci a lháři

Před návštěvou pobočky si sedneš k netu, porovnáš nabídky jednotlivých pojišoven, až pak půjdeš na konkrétní pobočku.

0/0
7.2.2011 12:10

wal.p

Re: Darebáci a lháři

Tak jo, že mě to hned nenapadlo. Pakliže si budu chtít uzavřít úrazovku se spořením, nejprve si zjistím, kdo jí nabízí, dejme tomu 15 pojišťoven. A pak už bude hračka udělat si celkovou analýzu produktu - tj. pozorně přečíst pojistné podmínky, zjistit rizikovou složku a peníze, které za rizika zaplatím, abych pak věděla limity výplat, vyhledat parametry fondů, zamyslet se nad alokací a investiční strategií, vyhledat, konkrétní fondy, abych věděla jejich historii a hlavně nezapomenout zjistit, zda je veden v CZK či EU, abych pak nebyla překvapená, že jsem nesla kursové riziko. Víc bych toho asi pro začátek nepotřebovala. Až bych si vybrala 3 favority, šla bych víc do hloubky. A to všechno bych udělala15krát. No, když nebudu chodit do práce, vykašlu se na domácnost a odnaučím se spát, tak to bude tak...no na dlouho. A ještě něco, až si zlomím nohu, podle návodu z netu uplácám v koupelně sádru a bude to. Abych s tím, já blbá, nechodila k doktorovi. Ještě by mi, nedejbože, mohl pomoct.

0/0
7.2.2011 13:46

Nahlas se ti směju 2

Re: Darebáci a lháři

Čirou demagogii jsi předvedl. Sám moc dobře víš proč.

0/0
7.2.2011 16:04

jerrys22

Re: Darebáci a lháři

Je vidět, že se vyznáteR^ Takže porovnat 15 produktů by pro vás měla být hračka;-D

0/0
8.2.2011 12:59

wal.p

Re: Darebáci a lháři

Veřte, nebo nevěřte, hračka to není. Je potřeba nastavit stejná rizika a shodné plnění u vícero produktů a podle toho, co na Vás vyhřezne, tak podle toho nabídnout klientovi co nejvíc muziky , za co nejmíň peněz. Dělám tuhle práci 10 let ( a ráda) a rádoby "poradci", co to dělají za 14 dní tejden, mi lezou krkem. Jsem pro zpřísnění zkoušek, klidně i psychotestů, protože zahrávat si s prachama jinejch je nesmírně zavazující. Jsem na telefonu 24 hodin denně, pokud se něco klientovi něco podělá - auto na cestě, čerpadlo v čudeli, úraz nebo něco jinýho. Jsem tady od toho, abych ty pojišťovny rozplatila. A krom jednoho případu se mi to vždy podařilo. Nejsem zástupce pojišťovny, naopak, jsem prudič, co chce pro klietna co nejvíc. Když už tu pojistku má.

0/0
9.2.2011 0:23

Nahlas se ti směju 2

Re: Darebáci a lháři

Jsi hlavně velký fantasta...

0/0
9.2.2011 14:17

Cocteau A.

To je mi teda fakt novinka..

0/0
5.2.2011 12:30

Vendelín Nademlejnský mladčí 7

Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

A na takovouhle blbost jste vy investigativci přišli jak? ;-D

0/0
4.2.2011 19:42

Hrochmutt

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

A kde Vy ste vzal, ze to tak neni? Vim, ze minimalne jedna z nasich pojistoven horni hranici 85% za sjednani normalne vyplaci.

0/0
4.2.2011 20:38

Vendelín Nademlejnský mladčí 7

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

Dělám v jedný pojišťovně a ty sazby znám. Za 80% ročního pojistnýho vám dneska nikdo nesjedná ani povinný ručení. Provize za ŽP se dneska pohybují nad hranicí 100%

0/0
5.2.2011 11:51

terminal

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

Ono to není zas tak jednoduché. Co já vím, tak příkladně jedna pojišťovna vyplácí své obchodní službě cca 55% ročního pojistného (za prodané IŽP). Za stejný produkt jedna makléřská společnost vyplácí podle zařazení (tedy podle objemu obchodu) vyplácí 40 - 110% ročního pojistného. Také to má své ALE. U tohoto IŽP prodané obchodní službou se tvoří počáteční jednotky dva roky, ovšem když toto prodá makléř, počáteční jednotky se tvoří tři roky. Znamená to tedy, že pokud si klient koupí toto IŽP u makléře, stojí ho ten produkt o třetinu více. Takže pojišťovna sice vyplatí makléřům vyšší provizi, ale tu někdo musí zaplatit - ano je to klient. 1+1 budou vždycky dvě.

0/0
5.2.2011 18:24

P.spk

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

Možná u tvé pojišťovny a nejspíš u makléře, výhradní poj. agent má opravdu  z ŽP  20-70% z ročního pojistného............

0/0
6.2.2011 9:59

opportunity

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

Tohle se týká dlouhodobých prodůktů - životek. Když tam děláš, měl bys to vědět.;-D

0/0
6.2.2011 19:24

terminal

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

Jak, jak... Třeba se zaptali, nebo udělali průzkum....  Ale celkem to jsou relevantní čísla.

0/0
5.2.2011 1:42

Vendelín Nademlejnský mladčí 7

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

Relevantní čísla by to možná byly, kdyby se to vynásobilo dvěma

0/0
5.2.2011 11:53

TigerM

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

...tak to mi reknete kde, pac max. co jsem mel nabidku, bylo 80%...

0/0
5.2.2011 15:28

HarryTheKing

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

Já v tom dělám a vím, že je to pravda!!!!!!

0/0
5.2.2011 12:02

Vendelín Nademlejnský mladčí 7

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

Já v tom taky dělám a vím že ty sazby jsou mnohem výš

0/0
5.2.2011 12:13

HarryTheKing

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

Taky samozřejmě, ale nejsou níž a záleží jak u koho, a že to nedostane vše jen agent ale i ti nad ním, u přepážky dostanou prd, atd... Jestli v tom děláte tak to znáte. Já jenom oponuji tomu, že to má být nesmysl.

0/0
5.2.2011 12:36

TigerM

Re: Zprostředkovatel získá 35-80 procent z ročního pojistného

Kde?:-)

0/0
5.2.2011 15:29

Fokoláre

Víte jaké jsou dvě nejzbytečnější profese?

1. Pojištovací agent

2. Realitní makléř.

0/0
4.2.2011 18:09

Nahlas se ti směju 2

Re: Víte jaké jsou dvě nejzbytečnější profese?

S bodem 2 naprostý souhlas. Ale jak uzavřeš pojistku bez pojišťováka?

0/0
4.2.2011 18:23

divilek

Re: Víte jaké jsou dvě nejzbytečnější profese?

Na přepážce to jde taky...

0/0
4.2.2011 18:45

vyfič

Re: Víte jaké jsou dvě nejzbytečnější profese?

a na přepážce ti půjčí propisku aby sis tu smlouvu vyplnil, nebo jak to myslíš?

0/0
4.2.2011 18:57





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.