Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reklamace budou jednodušší, spotřebitele ochrání občanský zákoník

Vrácení vadného zboží bude snadnější než dřív. Připravovaná změna občanského zákoníku posiluje práva spotřebitelů a brání je před výmluvami a neochotou obchodníků. Pokud se porucha projeví do půl roku, bylo zboží podle zákoníku špatně vyrobené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Logic

Jednoducha rovnice

Pokud se vyrazne zhorsi reklamacni podminky pro prodejce, promitnou vam to do ceny zbozi a jednodusse jim to predplatite predem, takze pro prodejce az se v tom pekne za par let zorientuji to bude jedine prinosem, protoze spoustu lidi se stale svou neznalosti to vzda a pritom to uz budou mit vlastne predplacene :-) akorat se navysi pocet tupcu mavajici prodejci pred nosem nesmyslnymi hlaskami typu "mam pravo vratit zbozi ze zakona do 14 dnu" v obchode (pricemz se tez vsude pise, ze to plati jen u internetovych obchodu, a nepouziteho zbozi), kteri me bezne zdrzuji ve fronte pri nakupech elektroniky :-)

0/0
7.5.2011 1:18

certik_bertik

kupujte

kvalitní výrobky, ty by měly vydržet, ale pokud kupujete nějaký šrot tak si na jeho funkčnost nestěžujte, tohle jediné se dá doporučit. Já se toho držím a nikdy jsem nic reklamovat nemusel

0/0
10.2.2011 16:20

Vass

Re: kupujte

Smím se zeptat co je to kvalitní výrobek. Jak se pozná ?

Uvedete příklad ?

0/0
14.3.2011 10:51

radio_svobodna_evropa

...

ja jen doufam, ze nejaci chytraci, kteri si nevyzkousli byt obchodnikem, nevymysli nejaky paskvil zakon. Nejlepsi by bylo prevzit jeednoduse treba anglickou normu. Ano, do 6ti mesicu zakonne zaruky je vada vyrobni vadou a narok na vraceni penez, ale, po pul roce (pokud vam ocbhodnik da zaruku delsi) se jedna vzdy o vady dane pouzivanim a je narok na opravu. teprve kdyz se nedari vec opravit, vraci se penize, ale pozor! jen pomerna cast odpovidajici trzni cene veci pouzite!!! tak co cechacci , jeste furt smutnite po sqele zapadni ochrane! ja jo, uz aby tady byla! priznavam ze sem obchodnik a vycuranej ceskej spotrebitelskej narod me vytaci! vsichni chtej aby se obchodnik choval slusne ale sam si uzurpuje pravo chovat se amoralne !

0/0
10.2.2011 8:17

Rokba

Re: ...

R^ Souhlas, Češi jsou vyčuránci až to není hezký. A nejhorší je, že je ještě krmí takový paskvily jako Občanský judo a nebo Černý ovce, který jim tlučou do hlavy, jaký mají práva, ale taktně nezdůrazní, že práva má i prodávající:-/

0/0
10.2.2011 9:33

G-Los

Re: ...

Souhlasím. Co zákazníci kolikrát zkouší je až obdivuhodné a velice k smíchu. Typu. Vy jste mě to prodal, vy mě to musíte zdarma namontovat.

0/0
10.2.2011 17:17

Mumrli (perzekuovany za pravdu)

To se docela hodi,

treba u uspornych zarovek - tam kde je nahodou mam jsem ji zaplatil jenom jednou, bez ohledu na to kolikata uz se tam nachazi - pres ujistovani o delsi zivotnosti totiz docela odchazeji.

0/0
9.2.2011 21:29

Neumětel

Já už spoustu věcí nakupuji přímo v Číně

Stejně naši obchodníci prodávají TO SAMÉ, akorát dvakrát dráže. Nemám zájem živit překupníky na několika úrovních. A rozhodně nemám zájem se dohadovat o reklamacích s arogantními obchodníky v kameném obchodě, kteří neuznají nic.

0/0
8.2.2011 14:50

bart.as

Re: Já už spoustu věcí nakupuji přímo v Číně

Takže budeš reklamovat přímo v Číně R^ ses prostě borec

0/0
8.2.2011 16:30

HudsonStan

Re: Já už spoustu věcí nakupuji přímo v Číně

Mluví z vás nezkušenost. Borec je, protože už dávno pochopil.... mimochodem s Čínou je častokrát jednodušší reklamace než místními překupníky.

0/0
8.2.2011 16:37

Garbage

Re: Já už spoustu věcí nakupuji přímo v Číně

No co vim tak vymahatelnost prava u fabrik je temer nulova a dohadovani s vyrobcem je na dlouhe lokte tak nevim jak jste prisel na to ze reklamace v Cine je bezproblemu :-).

0/0
8.2.2011 17:15

Belzebub Pekelný

Re: Já už spoustu věcí nakupuji přímo v Číně

například na DLX jsem z 20ks led žárovek obdržel 4 ks jež nefungovaly - stačil jeden mail, 2 týdny a 4 nové kousky jsem měl zde. Ono je třeba se naučit alespoň trošičku anglicky když už chcete nakupovat v zahraničí.

0/0
9.2.2011 7:44

Neumětel

Re: Já už spoustu věcí nakupuji přímo v Číně

Píšeš o něčem, o čem nemáš ani páru. Číňani ti maximálně vyjdou vstříc s reklamací. Mám za sebou několik reklamací a bez řečí ti pošlou nový výrobek, ni nechtějí vrátit ten starý. Mám zkušenosti jak s osobní sféry (spotřební zboží), tak z komerční (průmyslové díly).

.

Samozřejmě, že ten systém může fungovat pouze tehdy, než se do toho na.erou vyčůraní Čecháčci. Ještěže neumí Anglicky.

0/0
9.2.2011 13:05

Logic

Re: Já už spoustu věcí nakupuji přímo v Číně

Souhlas, v cine se da nakoupit uz i kvalitni totez zbozi co u nas, a za tretinu ceny....a naka reklamace? drazsi by bylo postovne to tam posilat, a to chapou jednak i sami cinani a proto vam vyhovi rovnou, a druhak ta cena je tak nizka, ze to proste nereklamujete a koupite si tu vec novou a porad je to levnejsi nez tady :-D

0/0
7.5.2011 1:21

John_Matey

Stejně je v tom bordel

klidně přežiju záruční dobu "pouze" 12 měsíců, když budu mít jistotu Evropské záruky, tedy že se nebudu muset se servisem handrkovat, jestli je to určeno pro český trh nebo není atd. A ty ceny by se těm evropským mohly přiblížit bez současných výmluv, že je to o třetinu dražší kvůli dlouhé záruce a specifikům trhu.

0/0
8.2.2011 12:00

roedor

Re: Stejně je v tom bordel

R^

0/0
8.2.2011 12:35

Viktor X

Nárok na vrácení peněz do 1/2 roku

v případě vady zboží má zákazník již dnes, je na něm, jaký způsob vyřízení reklamace zvolí. Opravte mně, pokud se mýlím :-).

0/0
8.2.2011 11:16

Alcatraz

Re: Nárok na vrácení peněz do 1/2 roku

nemuzete zadat penize zpet, az po treti reklamaci stejne zavady.

0/0
8.2.2011 12:08

strasnej.prujem

Re: Nárok na vrácení peněz do 1/2 roku

nelzi a presti si prislusny paragraf, do pul roku vada = zbozi se bere jako by bylo uz vadne od vyroby = vraceni penez. ze to lojzove jako ty  nevi, tj jina vec :-D

0/0
8.2.2011 12:49

O.Vesely

Re: Nárok na vrácení peněz do 1/2 roku

Rád bych se zeptal, jakpak jste na tuto myšlenku přišel?

Pokud si opravdu důkladně přečtete příslušný paragraf a jeho body tak se v nich v současnosti praví tohle ... V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou ("rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

0/0
8.2.2011 15:31

darmo

OZ

Takže spotřebitelé budou chránění ještě víc, než dnes a kdo ochrání obchodníky před "vychcánky", kteří dnešní ochranu spotřebitelů mistrně využívají? Zase vyšší ceny, které toto budou dotovat a které zaplatí všichni, kdo se ke koupeným věcem chovají slušně a reklamují opravdu jen šunty.

0/0
8.2.2011 10:52

LazyFatMan

Re: OZ

Už dnes máte na výběr - kupte zboží v zahraničí (třeba přes internet), vyjde to levněji, ale záruka (u zboží mimo EU) je kratší. Teď jsem objednával zboží (elektroniku) z Amazonu.de - cena včetně poštovného 2.400 Kč (poštovné je 8 €, takže samotné zboží +/- 2.200 Kč), nejlevnější e-shop v CZ za 3.300 + poštovné 90 - 130 Kč (podle doručení a platby).

Ano, je to mj. i důsledek toho, že prodejce musí poskytnout záruku 24 měsíce, ale od velkoobchodu on dostane rok a neplatí pro něj vždy lhůta 30 dní. Velký řetězec si vyjedná ceny i podmínky, malý prodejce v kamenném krámě je holt bit. Nicméně, spousta "vychcánků" je i mezi obchodníky.

0/0
8.2.2011 11:47

MaaGor

záruka 24měsíců

A kdy konečně zrušíte tento nesmysl?

Stejně tak, že je obchodník nucen dát záruku na vyměněné zboží, ikdyž zákazník přijde 23měsic. Tím fakticky dotuje dalších 23 měsíců ze svého.

Už aby zde bylo evropské právo sjednocující záruky pro celou EU.

I s jejich 6 měsíční odpovědností za vady.

Vše co je v dnešních zákonech by bylo bez problémů, kdyby čech nebyl čech.

0/0
8.2.2011 10:28

strasnej.prujem

Re: záruka 24měsíců

24 mesicu je prave EU legislativa, motaku;-D

0/0
8.2.2011 12:50

MaaGor

Re: záruka 24měsíců

moták ses možná ty, všude okolo nás je 6-12měsíců,

24 je opět české specifikum a v EU se připravuje směrnice sjednocující odpovědnost za vady jednotně na 6 měsíců

0/0
10.2.2011 12:02

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: záruka 24měsíců

to si potom budeme muset každý půl rok kupovat novou televizi, neboť po skončení záruky se pokazí

jo to je ten trh, tupče jen plať

0/0
16.2.2011 11:58

ler0

Tak děkuji za super zprávu...

zase se nám milá redakce nějak sekla... je to sice dobrá zpráva, ale poněkud mimo mísu.

1) datum přijetí leden 2013 je fakt hooodně daleko

2) do té doby se spousta věcí změní a na konec bude vše jinak

0/0
8.2.2011 8:49





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.