Diskuze

Reklamace budou jednodušší, spotřebitele ochrání občanský zákoník

Vrácení vadného zboží bude snadnější než dřív. Připravovaná změna občanského zákoníku posiluje práva spotřebitelů a brání je před výmluvami a neochotou obchodníků. Pokud se porucha projeví do půl roku, bylo zboží podle zákoníku špatně vyrobené.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Logic

7. 5. 2011 1:18
Jednoducha rovnice

Pokud se vyrazne zhorsi reklamacni podminky pro prodejce, promitnou vam to do ceny zbozi a jednodusse jim to predplatite predem, takze pro prodejce az se v tom pekne za par let zorientuji to bude jedine prinosem, protoze spoustu lidi se stale svou neznalosti to vzda a pritom to uz budou mit vlastne predplacene :-) akorat se navysi pocet tupcu mavajici prodejci pred nosem nesmyslnymi hlaskami typu "mam pravo vratit zbozi ze zakona do 14 dnu" v obchode (pricemz se tez vsude pise, ze to plati jen u internetovych obchodu, a nepouziteho zbozi), kteri me bezne zdrzuji ve fronte pri nakupech elektroniky :-)

0 0
možnosti
C

certik_bertik

10. 2. 2011 16:20
kupujte

kvalitní výrobky, ty by měly vydržet, ale pokud kupujete nějaký šrot tak si na jeho funkčnost nestěžujte, tohle jediné se dá doporučit. Já se toho držím a nikdy jsem nic reklamovat nemusel

0 0
možnosti
MJ

Vass

14. 3. 2011 10:51
Re: kupujte

Smím se zeptat co je to kvalitní výrobek. Jak se pozná ?

Uvedete příklad ?

0 0
možnosti
AP

radio_svobodna_evropa

10. 2. 2011 8:17
...

ja jen doufam, ze nejaci chytraci, kteri si nevyzkousli byt obchodnikem, nevymysli nejaky paskvil zakon. Nejlepsi by bylo prevzit jeednoduse treba anglickou normu. Ano, do 6ti mesicu zakonne zaruky je vada vyrobni vadou a narok na vraceni penez, ale, po pul roce (pokud vam ocbhodnik da zaruku delsi) se jedna vzdy o vady dane pouzivanim a je narok na opravu. teprve kdyz se nedari vec opravit, vraci se penize, ale pozor! jen pomerna cast odpovidajici trzni cene veci pouzite!!! tak co cechacci , jeste furt smutnite po sqele zapadni ochrane! ja jo, uz aby tady byla! priznavam ze sem obchodnik a vycuranej ceskej spotrebitelskej narod me vytaci! vsichni chtej aby se obchodnik choval slusne ale sam si uzurpuje pravo chovat se amoralne !

0 0
možnosti
LK

Rokba

10. 2. 2011 9:33
Re: ...

R^ Souhlas, Češi jsou vyčuránci až to není hezký. A nejhorší je, že je ještě krmí takový paskvily jako Občanský judo a nebo Černý ovce, který jim tlučou do hlavy, jaký mají práva, ale taktně nezdůrazní, že práva má i prodávající:-/

0 0
možnosti
M(ZP

Mumrli (perzekuovany za pravdu)

9. 2. 2011 21:29
To se docela hodi,

treba u uspornych zarovek - tam kde je nahodou mam jsem ji zaplatil jenom jednou, bez ohledu na to kolikata uz se tam nachazi - pres ujistovani o delsi zivotnosti totiz docela odchazeji.

0 0
možnosti
PN

Neumětel

8. 2. 2011 14:50
Já už spoustu věcí nakupuji přímo v Číně

Stejně naši obchodníci prodávají TO SAMÉ, akorát dvakrát dráže. Nemám zájem živit překupníky na několika úrovních. A rozhodně nemám zájem se dohadovat o reklamacích s arogantními obchodníky v kameném obchodě, kteří neuznají nic.

0 0
možnosti
BH

bart.as

8. 2. 2011 16:30
Re: Já už spoustu věcí nakupuji přímo v Číně

Takže budeš reklamovat přímo v Číně R^ ses prostě borec

0 0
možnosti
JM

John_Matey

8. 2. 2011 12:00
Stejně je v tom bordel

klidně přežiju záruční dobu "pouze" 12 měsíců, když budu mít jistotu Evropské záruky, tedy že se nebudu muset se servisem handrkovat, jestli je to určeno pro český trh nebo není atd. A ty ceny by se těm evropským mohly přiblížit bez současných výmluv, že je to o třetinu dražší kvůli dlouhé záruce a specifikům trhu.

0 0
možnosti
JN

roedor

8. 2. 2011 12:35
Re: Stejně je v tom bordel

R^

0 0
možnosti
VX

Viktor X

8. 2. 2011 11:16
Nárok na vrácení peněz do 1/2 roku

v případě vady zboží má zákazník již dnes, je na něm, jaký způsob vyřízení reklamace zvolí. Opravte mně, pokud se mýlím :-).

0 0
možnosti
TS

Alcatraz

8. 2. 2011 12:08
Re: Nárok na vrácení peněz do 1/2 roku

nemuzete zadat penize zpet, az po treti reklamaci stejne zavady.

0 0
možnosti
RG

darmo

8. 2. 2011 10:52
OZ

Takže spotřebitelé budou chránění ještě víc, než dnes a kdo ochrání obchodníky před "vychcánky", kteří dnešní ochranu spotřebitelů mistrně využívají? Zase vyšší ceny, které toto budou dotovat a které zaplatí všichni, kdo se ke koupeným věcem chovají slušně a reklamují opravdu jen šunty.

0 0
možnosti
PD

LazyFatMan

8. 2. 2011 11:47
Re: OZ

Už dnes máte na výběr - kupte zboží v zahraničí (třeba přes internet), vyjde to levněji, ale záruka (u zboží mimo EU) je kratší. Teď jsem objednával zboží (elektroniku) z Amazonu.de - cena včetně poštovného 2.400 Kč (poštovné je 8 €, takže samotné zboží +/- 2.200 Kč), nejlevnější e-shop v CZ za 3.300 + poštovné 90 - 130 Kč (podle doručení a platby).

Ano, je to mj. i důsledek toho, že prodejce musí poskytnout záruku 24 měsíce, ale od velkoobchodu on dostane rok a neplatí pro něj vždy lhůta 30 dní. Velký řetězec si vyjedná ceny i podmínky, malý prodejce v kamenném krámě je holt bit. Nicméně, spousta "vychcánků" je i mezi obchodníky.

0 0
možnosti
FM

MaaGor

8. 2. 2011 10:28
záruka 24měsíců

A kdy konečně zrušíte tento nesmysl?

Stejně tak, že je obchodník nucen dát záruku na vyměněné zboží, ikdyž zákazník přijde 23měsic. Tím fakticky dotuje dalších 23 měsíců ze svého.

Už aby zde bylo evropské právo sjednocující záruky pro celou EU.

I s jejich 6 měsíční odpovědností za vady.

Vše co je v dnešních zákonech by bylo bez problémů, kdyby čech nebyl čech.

0 0
možnosti
LM

strasnej.prujem

8. 2. 2011 12:50
Re: záruka 24měsíců

24 mesicu je prave EU legislativa, motaku;-D

0 0
možnosti
L

ler0

8. 2. 2011 8:49
Tak děkuji za super zprávu...

zase se nám milá redakce nějak sekla... je to sice dobrá zpráva, ale poněkud mimo mísu.

1) datum přijetí leden 2013 je fakt hooodně daleko

2) do té doby se spousta věcí změní a na konec bude vše jinak

0 0
možnosti