Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kouříte v práci? Jedna prokouřená hodina přijde firmu na 150 korun

Kouření na pracovišti přijde zaměstnavatele draho. Firmy, které dovolují svým lidem kouřit, živí zbytečně jednoho pracovníka. Osm kuřáků v práci totiž může dohromady prokouřit celou jednu denní pracovní dobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TrueRobos

Jeden pán před 80. lety

sepsal podobně paušalizující analýzu o tom, že Židi poškozují ekonomiku a načrtl plán, jak se jich v celospolečenském zájmu zbavit. Je hezké, že se fanatici od těch dob myšlenkově nikam neposunuli a stále umí vyslovovat soudy nad celou populací Rv

0/0
22.3.2011 0:49

certik_bertik

to

nevím tedy šel jsem tuhle na úřad a bylo tam dýmu jak v kotelně

0/0
19.3.2011 13:55

llynx

Nesnáším kuřáky v práci

Nejen ,že mi smrdí pod nos ,ale navíc mě budí když tu krafají s cigárem v hubě.

0/0
17.3.2011 11:36

animl

žádná omluva

Kouřím 15 let a za 11 let co pracuji jsem nebyl nemocný. Když jsem měl zlámanou hnátu, tak jsem chodil do práce o berlích. Vím, že udělám daleko víc práce než moji kolegové staršího ročníku, kteří neumí dělat s počítačem. Vím, že kouření škodí a jsem ohleduplný a nekouřím na ulici, zastávkách apod., ale tenhle článek je fakt 3,14čovina....

0/0
16.3.2011 22:39

ADix

Re: žádná omluva

Přesně tak...já kouřím sice jen 6 let a za tu dbu sem na nemocenské byl pouze 3 dny a to kvůli operativnímu vyjmutí výrustku, který sem měl na kotrči odmala...v práci patřím i přesto mezi špičku ve výkonech...

0/0
22.3.2011 7:20

Nick_Cave

Re: žádná omluva

Tak jste se tu pěkně pochválili a můžete jít zase ukázat těm shnilejm nekuřákům, jak se maká.

0/0
27.3.2011 14:16

čulibrkbrk

Takže to těm poslancům

zaražte.Nemíním trpět,aby si za mé peníze vypalovali zobáky.

0/0
16.3.2011 22:05

krab

Neuplna analyza

Chcete mi snad rict, ze nekuraci makaj 8 hodin v kuse bez prestavky? To co je pro kuraka 10 minut na cigaro tak nekurak stravi krafanim v kuchynce nebo prohlizenim iDnesu. Nasledujici veci neplati pro vsechny, ale casto: kurak na cigaru muze vyridit hovory, na ktery nekurak chodi do zasedacky. Nikdo ho tam nerusi. Za dalsi, kurak muze zustat v praci dele nez 8 hodin - ja si nenecham proplacet prescas od firmy, ale na oplatku ocekavam ze me firma nebude buzerovat. A taky nebuzeruje. Dale, ja si na cigaru casto utridim myslenky. I kdyz jsem na cigaru, tak samozrejme premejslim nad praci. To co nekdo dela pri prochazeni po kanclu nebo ziranim do monitoru, tak ja si udelam na cigaru.

Samozrejme to neplati u vsech, ale rozhodne neni pravidlo, ze kuraci sou flakaci, zalezi to pripad od pripadu. A rozseknout se to neda jinak, nez ze si zamestnavatel hledi vystupu cloveka, bez ohledu na to, esli kouri nebo cumi na internet.

0/0
15.3.2011 19:50

lada222

Re: Neuplna analyza

Ano, podstatný je výstup!

0/0
15.3.2011 22:30

Ecs

...

;-D 12 minut na cigo??? Ukacka u nas ho bafnou na 4 prasky...a pak daj jeste 5cigaret...kdyz koukam z kanclu na okna kurarny, tak to vypada, jak kdyby tam horelo....;-D

0/0
15.3.2011 19:10

ADix

Re: ...

taky si říkám...6 minut i s cestou z 6. patra  ;-D

0/0
22.3.2011 7:30

styl34

Nesouhlasim s generalizovanim v clanku

je to zalezitost jednotlivcu a kolektivu firmy. U nas treba lidi chodili tak po 2 hod na cigarko ven, muzu rict ze z 80% se rozebiraly pracovni zalezitosti takze kdo nekouril byl obcas i mimo obraz:-) samozrejme porady byly ale takove to dilci dolazovani se delo prave o techto pauzach. Samozrejme kdyz nekdo muzi kazdou pul hodinu ven tak zdrzuje ale to tak vetsinou neni. Stejne jako zakaz ICQ na pracovistich, u nas se o tom uvazovalo a nakonec se zjistilo ze by zadny prinos nebyl - naopak, lidi ho pouzivali spis pracovne. Je jasny ze nekdo muze na chatu stravit cely den, ale to by ve firme asi dyl nez mesic nevydrzel on ma kazdy svoje ukoly..

0/0
15.3.2011 18:11

krab

Re: Nesouhlasim s generalizovanim v clanku

Presne tak. Povrchni analyzy, ktery vynasobej prumernou hodinovou mzdu krat cas na cigaru a neco z toho vyvozujou, tak to je uplne stejne vyplejtvanej cas jako koureni.

0/0
15.3.2011 19:51

lolek77

Rád bych sdělil odbornici Evě Králíkové, že

průměrný kuřák si na našem pracovišti vykouří tak 2 denně a čas takto ztrávený si nadpracuje. Jen minimum zoufalců kouří jak polámaná kamna protože riskují, že budou odejiti. Možná se ten její průzkum hodí někam na státní úřad nebo státní firmu.

0/0
15.3.2011 17:11

Neumětel

Baví mě, jak se tu kuřáci obhajují :-)

To ale musí být pracanti k pohledání! Dřou, až se z nich kouří, a ti zlí nekuřáci jim závidí těch 5 minut hulení (samozřejmě mnhokrát denně).

.

Je zajímavé, že žádný kuřák neřeší, že kouření je totální kravina. Že jsou ve skutečnosti závislí na návykové látce a měli by se léčit.

.

PS: Jinak kuřáci jsou z 95% arogantní h0vada. Kdo jiný než kuřáci vyhazují z jedoucích aut hořící vajgl? Po městě jeden na ulicích jeden vajgl vedle druhého. Že by je tam házeli nekuřáci? Je na blití, když do výtahu přistupí kuřák. Ten smrad je na poblití, jak to z něj čpí. A žádná žvýkačka to nepřebije.

0/0
15.3.2011 16:54

lolek77

Je sice pravda, ale máme zde

spoustu narkomanů, alkoholiků a nefachčenků. Z této skupiny jsou mě pracující kuřáci nejpřijatelnější. Pokud mě nekouří pod nos a objevili popelník dokážu je tolerovat. Hospodu si vždy vybírám tak abych nebyl jak uzenáč. :-P

0/0
15.3.2011 17:16

fogll

Re: Baví mě, jak se tu kuřáci obhajují :-)

R^R^

0/0
15.3.2011 19:35

we_ah

?

Jaky je rozdil mezi mnou, kurakem, ktery jde +- 5x za den na cigo a mezi babou z uctarny, ktera travi 2 hodiny na obede? Ja jsem v praci od +- 8 do +- 5, ona od +- 9 do +-4. Ale baba je militantni bojovnik proti koureni, protoze preci kuraci by si meli ty pauzy nadelavat, jasny, ne? ... 8-o

0/0
15.3.2011 15:25

občan prudič - guru Jára

Kafíčkáři vs kuřáci

V diskuzích na téma kouření mnozí kuřáci říkají, že oni sice kouří, ale ostatní jsou "kafíčkáři" (kdo to slovo vymyslel?). Ze svých zkušeností říkám, že to není pravda!

 

Většina kafíčkářů jsou taktéž kuřáci (dávají si cígo a k tomu kafe). Nikdo nepije tolikrát denně kafe jako kuřáci. Jiní si dají žádné, jedno nebo dvě; po zbytek dne nejčastěji pijí čaj, který si udělali do větší konve...

 

Přestože se mi nelíbí tento boj proti kuřákům, s kuřáky pracovat nechci (hlavně kvůli smradu z nich).

0/0
15.3.2011 15:02

::Radinn:

zrovna přemejšlím jestli nevzít noťase a nejít se na dvě

hodinky zašít na kuřárnu, venku je krásně, kavčo, retko, čerstvej vzduch... to se bude dělat R^

0/0
15.3.2011 14:18

Lol3K

nechapu

Proc se tady neukaze autor clanku? Chci videt cisla. To co tady pise autor je absolutni zhovadilost. Souhlasim s prispevky nize. Spise by me zajimalo proc je tady ta propaganda kdyz sam stat by byl sam proti sobe presne jak se tady psalo. Tyto clanky vznikaji jen tak, nekdo si vymysli nejake tema pak tam nekdo neco nadatluje a hodi se to na web. Nic podlozeneho to neni. Prestante do nas rvat takove hovadiny. Diky!! ;-€

PS. Autorovi davam Rv

0/0
15.3.2011 13:35

lada222

Re: nechapu

Přesně tak, článek je totálně zhovadilý výplod chorého mozku. Snůška lží...

0/0
15.3.2011 13:49

prolhaní novinári

150 korun, tak to asi většinu firem položí

;-D Kouření v práci je hlavně psychický a sociální jev. Obzvláště v menších kolektivech je rauchpauza jakýsi pravidelný, neřízený teambulding. ;-) A člověk stejně nevydrží 8 hodin v kuse jet na plný výkon. Menší pauza, člověku jen prospěje.

0/0
15.3.2011 13:28

AntonínP

Re: 150 korun, tak to asi většinu firem položí

150 Kč/hodina je blbost. Je to mnohem VÍC. Do ztrát firmy nelze jen počítat ušlou mzdu, ale také nevyrobené výrobky ušlou tržbu apod. Ona reálná částka je někde k 700 - 1000 Kč / hodina.

0/0
15.3.2011 14:55

lada222

Re: 150 korun, tak to asi většinu firem položí

Ono je to úplně jedno na kolik to vyčíslíte; musel byste prokázat, že nekuřák toho udělá víc, takže jsou to všechno jen kecy. Je úplně jedno jestli někdo nějaký čas prokouří, nebo ho nekuřák prosurfuje na síti nebo stráví čučením z okna apod.

0/0
15.3.2011 22:48

AntonínP

Re: 150 korun, tak to asi většinu firem položí

To je omyl. Nemusím nic prokazovat. Zavedl jsem pravidlo: cigareta či nedopalek mimo vyhrazený prostor = -1000Kč pro viníka. Pokud nebyl nikdo přistižen,pak -1000Kč pro člověka,který má na daném prostoru na starosti pořádek. A vyhrazený prostor = nějjaká zapadlá špeluňka nebo přístřešek, kam je vidět z okna ředitelny. Do týdne byl problém s kouřením minulostí.

0/0
16.3.2011 7:33

lada222

Re: 150 korun, tak to asi většinu firem položí

Takový zaměstnavatel by mi moh akorát vlízt na záda. To co děláte je prachsprostá šikana. Máte od té doby větší tržby? :-)))

0/0
16.3.2011 13:41

holydance

Blábol...

...jak kterou firmu....když si splním svůj plán, můžu kouřit celý den a každému je to putna...

0/0
15.3.2011 13:19

ignacius01

prej stuneme vic

pratele za kolik behate 7km - ja to mam pomalejsi takze jen za 45min ... a nemocnej jsem nebyl 4 roky ;-D

0/0
15.3.2011 12:15

ODSCSSD 5

johle si firmy spocitat umej...

ale kolik hodin stravim v praci prescas a zadarmo to uz nikdo nevidi....

0/0
15.3.2011 10:45

prolhaní novinári

Re: johle si firmy spocitat umej...

To management moc netrápí. A s novým zákoníkem práce, trápit nebude už vůbec. Bude to jako někde v Malajsii, prostě člověk onemocní nebo se znelíbí a bude si muset hledat novou práci...

0/0
15.3.2011 13:32

infinity1

NESMYSL

Článek by byl smysluplný jenom za předpokladu, že by si nekuřáci během dne nedali ani jednu pauzu a že by všichni zaměstnanci měli pevnou pracovní dobu. Třeba u nás ve velké firmě to je ale právě naopak, zaměstnavatele "okrádají" nekuřáci. Kuřáci totiž musí projít turniketem, takže jejich cigarety se nezapočítávají do pracovní doby a musí být v práci déle, aby řádně splnili pracovní dobu. Ve stejnou dobu pijí nekuřáci kafe uvnitř budovy, takže se jim nicnedělání započítává do pracovní doby a reálně tak každý den odpracují méně času než kuřáci.

0/0
15.3.2011 10:37

Šimpy

Naštěstí

jsme firma, kde kouření šéf absolutně neřeší.  Tedy, bylo nám umožněno, že kde jsme v kanceláři všichni kuřáci ( sedíme max po třech ), tak můžeme kouřit u sebe a nemusíme nikam chodit. Tudíž si zapálím u PC a pracuju normálně dál, je to tedy stejné, jako když se chvílemi napiju. Neukrajuji tedy svému zaměstnavateli z pracovní doby nic. Nekuřáci sedí taky spolu, nejsou tedy námi obtěžováni. Znovuzavedení kouření v kancelářích (  předchozí šéf to zakázal ) mělo mnoho pozitivních efektů. Nejenže nikdo z kuřáků neodbíhá ven, tedy stále pracuje, zmizely i neustále přítomné vajgly na zemi v místě vyhraženém pro kouření, přestože tam byl popelník, dále se odbouralo "čekání" na kamarádku či kamaráda, aby šli kouřit spolu ( v důsledku ve skutečnosti byla pak pauza delší než obvyklých 10 minut ), zkrátka současný stav si pochvalují jak zaměstnanci ( ano, i nekuřáci - museli mít totiž pauzu s námi, i když nekouřili, aby nebrblali, že oni pracují a my kouříme ), tak i vedení.

0/0
15.3.2011 9:47

::Radinn:

Re: Naštěstí

teda, kuřák jsem, ale doma nekouřím, nemusím zakouřené restaurace a už vůbec si nedovedu v tom sedět celej den v práci. Teď se zvednu a du ven na retko, je tam krásně, provětrám si mozek, odpočinou si oči....

0/0
15.3.2011 9:58

::Radinn:

ještě bych se rád zeptal autora tohoto nesmyslu

na jeden příklad. Mám zaměstnance, ti sedí u pásu a co dvě hodiny mají 10min pauzu. Jedni jdou na kafíčko, jiní na retko, pak se vrátí k pásu a pokračují dál. Opravdu mě tito kuřáci stojí to co autor tohoto blábolu uvádí? Prosím o laskavé vysvětlení, očividně nejsem schopný podnikatel a nevidím prostor pro šetření 8-o.

Byl bych rád aby se autor zapojil do diskuze a toto nám osvětlil, ale toho se v tomto bulváru asi nedočkáme.

Mimo jiné, podle statistiky marodnosti třeba u nás vedou paragrafy na děti, pak klasické chřipkové epidemie. Nezaregistroval jsem že by kuřáci marodili více.

Když nad tím ale přemýšlím, článek mě přeci jen pomohl, vyházím všechny lidi, kteří mají děti, tedy převážně maminky s malejma dětma 8-o Díky za radu, jdu do toho, to bude vejvar.

0/0
15.3.2011 8:53

Šimpy

Re: ještě bych se rád zeptal autora tohoto nesmyslu

Naprosto s Vámi souhlasím.R^

0/0
15.3.2011 9:37

ignacius01

Re: ještě bych se rád zeptal autora tohoto nesmyslu

je to presnyR^

0/0
15.3.2011 12:17

::Radinn:

kterej chudák si pořád dokola vymejšlí tento novodobý hon na

čarodějnice?

Kouřím cca 15 let a nemocnej sem byl naposledy, když jsem si svojí nešikovností poranil ruku. Za posledních 10 let jsem odmarodil 13 pracovních dní právě s tou rukou. Kolekga odmarodí cca měsíc ročně a nikdy nekouřil 8-o

Když si vyrazím na retko, jde se mnou většinou pár nekuřáků a do 10 min jsme zpátky. Ostatní choděj na kávu a vrací se dalších 15 min po nás.

Můj stejně starej soused, cca 140 kg živé váhy je cukrovkář po dvou slabejch mrtvicích, nikdy nevykouřil ani retko. Mimo jiné každé ráno si vozí ten svůj zadek cca 5 km do práce starou stodvacítkou, kterou celou zimu nechá každé ráno tak 10 min běžet na prázdno aby se zahřála.

Na rodíl od těchto lidí, mi kuřáci do státní kasy odvedeme navíc nějakých 45 miliard. Dovede si autor článku zpočítat, kolik by firmu stál stát plnej nekuřáků? O kolik by se musely zvednout daně aby se zamáznul výpadek 45 miliard do státní kapsy?

0/0
15.3.2011 8:46

LCypher

Re: kterej chudák si pořád dokola vymejšlí tento novodobý hon na

Kdo asi? U nás je to především doktorka Králíková...

0/0
15.3.2011 9:10

bez_tolerance_hlouposti

nemyslim si

ze prokourim vic casu, nez stravi jini na kaficku

0/0
15.3.2011 8:37

soudruh__malina

Já se v práci nechávám kouřit

mlask;-D

0/0
15.3.2011 8:11

LCypher

Hloupá propaganda

Tahle propaganda účelově zaměřená pouze na jednu skupinu je nejen směšná, ale vyloženě hloupá. Ano, pokud je zaměstnanec placen za to, že celou pracovní dobu sedí na zadku někde u pásu, pak by to byla pravda. Ale ono jde většinou o skutečný pracovní výkon a tam se nedá generalizovat stylem že nekuřák toho udělal víc, protože kuřák si několikrát odběhnul na rauchpauzu. Jenom tak mimochodem, např. jedna hodina strávená na kafíčku nebo klábosením s kolegy přijde firmu také na 150 korun, ale hádám že to je naprosto v pořádku a nikomu to nevadí. Nebo argumentovat vyšší nemocností kuřáků je taky velice vtipné, zvlášť když důvodem té vyšší nemocnosti není ani tak samotné kouření, ale spíše to že kuřák musí ven na zimu. Přitom tento problém má naprosto jednoduché řešení - stačilo by znovu povolit kouření na pracovišti...

0/0
15.3.2011 8:07

modryblazen

Ano, moje sekretářka kouří...........dobře !!!!!!!

:-P

0/0
15.3.2011 6:59

soudruh__malina

Re: Ano, moje sekretářka kouří...........dobře !!!!!!!

A polyká?;-D

0/0
15.3.2011 8:13

kyjovan.cz

?

Můj kamarád (120kg) říká:

Na tom boji s kuřáky mě štve jedna věc - až vás vyhubí, pudou po nás tlustejch...

0/0
15.3.2011 6:29

Darkman_06

Re: ?

;-D

0/0
15.3.2011 7:17

tojara

no

ty čísla si asi vytáh pan redaktor z klobouku... nicméně tyhle články jsou o ničem.. kvalita pracovníka se rozhodně nepozná podle toho jestli si 3x nebo 4x odskočí zakouřit, ale podle toho co udělá.

0/0
15.3.2011 6:02

BezPrace com

TAKŽE kuřák je flákač a nekuřák výborný pracovník?

Už, prosím, nechte toho zobecňování o flákajících se kuřácích! Dobrá firma se zajímá o výsledky práce, špatná firma, kde manažeři neumí zadávat ani kontrolovat práci a výkon svých zaměstnanců, to opravdu nezlepší tím, že bude nutit lidi jen sedět na pracovišti a houpat nohama!

-

Když jsem někdy zavalen prací, tak nemám čas ani na kafíčko ani na cigárko, mnohdy nejdu ani na oběd, neboť prioritou je dokončení úkolu. Co mi pomůže pracovník - nekuřák, který se fláká, celý den je na Facebooku, jen předstírá nějakou činnost, ale hlavně, že nechodí kouřit 8-o8-o8-o

0/0
15.3.2011 5:41

BezPrace com

Re: TAKŽE kuřák je flákač a nekuřák výborný pracovník?

A jak jsou kuřáci více nemocní? Nedávno si vzal jeden nekuřák v pátek sick-day, že prej na něj asi něco leze, kdy všichni věděli, že v sobotu jede na dovolenou a tak si musí přece v klidu zabalit. Přišel normálně za šéfem a řekl mu, že si ještě tento měsíc nevybral sick-day, takže by si ho vzal zítra, aby mu náhodou nepropadl ;-D

0/0
15.3.2011 5:54

2kedar

Největší kuřáci . . .

Jsou z Tieta v Ostravě.A to se netýká pouze tabáku.Ale tím nechci řešit hloupou nezákonnost mařeny!......;-D

0/0
15.3.2011 0:30





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.