Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnavateli vadí kuřácké pauzy. Může přispět na léky a pomoci s odvykáním

To, jste-li kuřák, by se dalo považovat za vaši soukromou věc. Zdaleka to tak ale není. Svým zlozvykem ovlivňujete lidi ve vašem okolí a může to vadit i zaměstnavateli. Kuřáci tráví část pracovní doby venku nebo v kuřárnách, častěji stůňou. Proto některé firmy začaly svým zaměstnancům přispívat na odvykací kůru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duch zavražděného iuose

hmm

pořád samý výhody pro závisláky :-/

0/0
22.2.2011 16:14

Scarlett from Scottland

to je zase diskuze

kdyby se každej radši staral o svý a zametal si před svým prahem - když už budeme u toho obtěžování okolí 8-o

0/0
21.2.2011 8:04

Ardan

Jednoduché.

To jednoduché. Pokud se zavede totálně nekuřácké pracoviště, a kuřáci to nevydrží tak následuje padák, obvykle za hrubé porušení pracovního pořádku. 

0/0
20.2.2011 15:57

Scarlett from Scottland

Re: Jednoduché.

a kdo si uvaří kafe v pracovní době, tak pude taky;-D

0/0
21.2.2011 8:00

beda venerabilis

§ 127 obč. zák.

Vlastník věci se musí zdržet všeho, čím by nad míru přiměřenou poměrům obtěžoval jiného nebo.....

0/0
20.2.2011 15:41

wotomtoje.

Mě kuřáci absolutně nevadí ...

vadí mi ale po nich bordel, smrad a propálený hadry ...

Kouření by se mělo vymýtit z veřejných míst, něco jako sex, lidi taky nesouloží veřejně na ulici, i když často mají určitě chuť. Doma v soukromí, ať si každej kouří, jak chce. Pokud by se veřejný kouření ztabuizovalo, nezačínalo by tolik mladejch hulit, protože by neměli nikde příklad!

0/0
20.2.2011 13:05

coudy.v

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

na ulici jezdí auta která výfukovými plyny zaneřáďují prostředí víc než kuřáci

0/0
20.2.2011 14:48

tomas_tod

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

Podobně hloupý komentář jsem čekal...

0/0
20.2.2011 22:50

Scarlett from Scottland

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

co je na pravdě hloupého?

0/0
21.2.2011 7:57

Jordan717

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

Pokud by se sex na veřejnosti ztabuizoval, nezačínalo by tolik mladejch šou$tat, protože by neměli nikde přiklad! Nebo jsem to špatně pochopil?

0/0
20.2.2011 14:49

wotomtoje.

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

Pochopil jste to úplně špatně, ale nemyslím že jste natvrdlej, spíš kuřák hledající si hloupou výmluvu ... :-/

----

Vono se na veřejnosti normálně souloží? Že jsem si nevšimnul. A sex je přřirozená věc, vdechování omamných jedovatých plynů nikoliv.

0/0
20.2.2011 14:54

coudy.v

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

ano s tím s vámi souhlasím že vdechování omamných jedovatých plynů není přirozená věc. Tudíž zakážeme jezdit auty, nebo chcete říct že výfukové plyny nejsou škodlivější než kouř z cigaret?

0/0
20.2.2011 15:04

wotomtoje.

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

Auta jsou samozřejmě taky velký problém, hlavně ve městech kde se nachází v těsné blízkosti lidi i auta a je určitě námětem k řešení. Ale to přece neznamená, že když je problém s auty, že nebudeme řešit kouření na veřejnosti a vymlouvat se právě na ty auta.

0/0
20.2.2011 15:26

coudy.v

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

no a proč se tedy také neřeší ten problém s auty... výfukové plyny jsou daleko škodlivější a to že u aut se snižují emise tak to vůbec nic nemění že je to stále víc škodlivější než kuř z cigaret

0/0
20.2.2011 18:08

TrueRobos

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

Antikuřáci se snaží eliminovat kuřáky ze stejných ideologických pohnutek, jako měl Hitler. Ten se snažil eliminovat Židy a vysvětloval to tím, že lichvaří a bohatnou z kapitálu. Přitom eliminoval Židy, ale ne finanční instituce a nebo bohaté Němce. Má to stejnou logiku, jako že tvrdíte, že bojujete za čistší vzduch, ale vyberete si jako cíl výhradně kuřáky, ale ne auta, pálení pevných paliv atd atd atd. Bylo by férovější přiznat, že kuřáky nenávidí a že jim smrdí. Pravda, kdybyste to samé řekli o cikánech, muslimech a nebo černoších, bylo by to žalovatelné. Ale tak už to dnes chodí. Představte si, co byste se dočetli na cedulích, kdyby "kuřáci" byli zaměněni, no třeba za "bezdomovce" nebo "cikány".

0/0
20.2.2011 21:36

tomas_tod

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

A co teprve kuřák v autě....  To auto je aspoň užitečné, asi těžko v dnešní době být bez dopravy. Kdežto bez cigaret (a některých kuřáků) se klidně obejdeme a státní rozpočet to taky unese, zvláště při porovnání s výdaji na léčení apod.

0/0
20.2.2011 22:51

Scarlett from Scottland

Re: Mě kuřáci absolutně nevadí ...

já se obejdu i bez některých nekuřáků

0/0
21.2.2011 7:59

TrueRobos

Aha, takže kuřáci jsou "více nemocní"

a proto je s nimi třeba něco začít dělat. Je to přece jejich volba. A co třeba s ženskými, ty jsou často těhotné, takže je budeme taky diskriminovat? Koneckonců mít děti je taky jejich volba. Poškozují tím zaměstnavatele. A nebo tlusťoši, ti mají často problémy proto, že se přežírají. Léčit a nebo vyhodit, produktivita se musí udržovat! A taky sportovci, ti mají často úrazy. A taky alergici, migrenici, tělesně i duševně postižení, trpící depresemi atd. A nezapomínejme na ženské po přechodu, ta výkonnost taky není nic moc. A na menses by si zaměstankyně měly brát dovolenou a nebo se nějak hormonálně léčit. Vskutku zdrcující logika.

0/0
20.2.2011 6:09

jirha

Re: Aha, takže kuřáci jsou "více nemocní"

No logika je například v tom že když jsou nemocní tak za ně musí udělat práci ti ostatní.

A srovnávat to s mateřstvím to je dobrá demagogie. V době mateřské nabíráte náhradní pracovní síly.

0/0
20.2.2011 10:32

Anahir

Re: Aha, takže kuřáci jsou "více nemocní"

Srovnávat závislost na návykové látce s přirozenými biologickými pochody jako je menses, těhotenství nebo zase s nemocemi jako je alergie, migréna a deprese může opravdu jen blb.

0/0
20.2.2011 11:08

Natramn

Re: Aha, takže kuřáci jsou "více nemocní"

Přesně tak :-/

0/0
20.2.2011 18:44

TrueRobos

Re: Aha, takže kuřáci jsou "více nemocní"

Nebavíme se o svobodě a nebo přirozenosti, ale o tom, že kuřáci zaměstnavatele poškozují, protože pauzují. Nezáleží zjevně na tom, kolik práce odvedou a nebo zda jim to v práci pomáhá, je zde pouze imbecilní premisa, že pauzy jsou špatné (protože hlavně iritují nekuřáky). A já říkám dobře. Vše pro zaměstnavatele! Žádné pauzy! Těhotenství, které vede k absenci, je volba rodiče, která poškozuje zaměstnavatele. Špatný životní styl vedoucí k obezitě, cukrovce, rakovině, migréně - to samé. Deprese - to samé. Máš depresi? Poškozuješ zaměstnavatele, dej výpověď a leč se za své. Máš menses? Vezmi si volno, přece nebudeš courat na záchod a poškozovat zaměstnavatele pauzami stejně, jak to dělají kuřáci. Můžeš brát hormony, pěkně se postav do latě a makej jako robot. Idea antikuřáků, že kuřáci poškozují pauzami zaměstnavatele, je stejně choromyslná. Toto uvažování je úplně vadné a naprosto diskriminační. Takže nediskriminujte a když už zákaz pauz, tak z jakéhokoliv důvodu.

0/0
20.2.2011 21:28

Anahir

Re: Aha, takže kuřáci jsou "více nemocní"

Neskutečný:-/ - jak někdo může tak nesmyslně míchat závislost na návykové látce s těhotenstvím, menstruací, migrénami a rakovinou. Stavět rovnítko mezi člověkem se závislostí a člověkem s rakovinou nebo ženou co má zrovna menses, to může opravdu jen velký blb.

A propos - co máte proti ženám co mají menses, že se o tento bilogický stav tak otíráte?:-P

0/0
26.2.2011 8:48

Ardan

Re: Aha, takže kuřáci jsou "více nemocní"

Těhotenství není nemoc, ynteligente.

0/0
20.2.2011 15:59

jan1nka

Zase jen kuřáci...

Nevím, proč by kuřáci měli být více nemocní.. nezáleží jen na tom, jestli člověk kouří nebo ne... ale jestli žije zdravě a další a další... navíc proč se neustále zaměstnavatelé naváží do kuřáků? Kuřák si jde na tu svojí 5minutovou přestávku a netráví hodinu klábosením u kuchyňky s ostatními kolegy... jde, zakouří si, vrátí se zpátky a maká... a na té pětiminutovce stihne pokecat s kolegy a stihne si říct vše, co si nekuřáci musí vyprávět hodinu...

0/0
19.2.2011 21:41

Vrah

Re: Zase jen kuřáci...

Jistě, nezáleží jen na tom, jestli člověk kouří nebo ne, kouření nepoškozuje zdraví. Máte malé děti? Naučte je kouřit co nejdřív, aby byli připravené na ty tvůrčí pětiminutovky se spolužáky na záchodě a později s kolegy v práci…

Ach jo, kdyby blbost nadnášela… Rv

0/0
19.2.2011 21:49

hlnocd01

Re: Zase jen kuřáci...

ano, kdyby blbost nadnasela, uz by jste byl na pul cesty na Mesic. Jakou ma prosim spojitost nemocnost/zdravost kuraku s tim, ze by mel nekdo ucit dite kourit co nejdrive? On zde nekdo tvrdi, ze koureni neposkozuje zdravi? Netvrdi, to jen vas mozek ma potize chapat slozitejsi vety. Jasne ze koureni skodi. Stejne jako 99% ostatnich cinosti ktere kazdy clovek kazdy den dela. Stejne tak skodi piti alkoholu, kavy, nezdrave jidlo atd. Ovsem vy jste si z nakeho duvodu vzal na musku kuraky a delate z nich viniky vseho. Trochu mysleste clovece.

0/0
19.2.2011 22:33

Vrah

Re: Zase jen kuřáci...

Jestliže někdo tvrdí, že „nezáleží jen na tom, jestli člověk kouří nebo ne“, pak lze logicky vyvodit, že kouření nepoškozuje zdraví.

Jestliže tedy kouření nepoškozuje zdraví a navíc si kuřák „jde na tu svojí 5minutovou přestávku a netráví hodinu klábosením u kuchyňky s ostatními kolegy... jde, zakouří si, vrátí se zpátky a maká... a na té pětiminutovce stihne pokecat s kolegy a stihne si říct vše, co si nekuřáci musí vyprávět hodinu..“, pak kouření zvyšuje produktivitu práce, zkrátka návyk, který je (podle logiky autorky jan1nka) vhodné vypěstovat co nejdřív.

Ale jestli nechápete ironii, pak je asi zbytečné vám to vysvětlovat.

..

Nesnažte se mi podsunout, že jsem si vzal na mušku kuřáky; sám příležitostně kouřím a jsem odpůrce zákonem dirigovaného zákazu kouření v restauracích – na rozdíl od ostatních veřejných míst.

0/0
19.2.2011 22:44

hlnocd01

Re: Zase jen kuřáci...

vy ocividne mate potize chapat psany text. Kolega vyse se snazi naznacit, ze je nesmysl rikat, ze nekdo bude vice nemocny jen proto ze kouri. Koureni je jeden z milionu negativnich vlivu. Kurak ktery sportuje a ji zdrave bude jiste zdravejsi nez tlustoch co se zivi kolou a cokoladou, ale nekouri. Uz chapete?

0/0
19.2.2011 22:48

Vrah

Re: Zase jen kuřáci...

Jenže srovnávat kuřáka sportovce s nekuřákem lenochem je hovadina. Pokud budete srovnávat rovnocenné, tedy kuřáka sportovce s nekuřákem sportovcem – pak je pravděpodobné, že onemocní spíš kuřák.

Tzn. nikoli že každý kuřák je nemocnější než každý nekuřák (takový blábol snad nikdo ani netvrdí), nýbrž že kouření zvyšuje riziko onemocnění. O ostatních faktorech nemám důvod pochybovat.

0/0
19.2.2011 23:02

Vrah

Re: Zase jen kuřáci...

Ještě bych doplnil, že srovnávat kuřáka sportovce s nekuřákem otylým lenochem je téměř tak geniální, jako tvrdit, že zdravý člověk je zdravější než člověk nemocný.

0/0
19.2.2011 23:11

nihilistic.bird

Re: Zase jen kuřáci...

Souhlasim s Vami, je dulezite porovnavat porovnatelne, ale snazite se zbytecne. Ono koureni patrne nezpusobuje jen chatrani fyzicke casti cloveka, ale zrejme pusobi i na intelektualni zdravi cloveka.

0/0
20.2.2011 10:06

jirha

Re: Zase jen kuřáci...

S kouřením něco dělat jde s tím ostatním je to složitější.

0/0
20.2.2011 10:35

Vrah

Re: Zase jen kuřáci...

To vám jako příležitostný kuřák pěkně děkuju. ;-)

0/0
20.2.2011 12:04

f0rr35t

Re: Zase jen kuřáci...

V rámci žabomyších válek na idnes si klidně srovnávej sportovce se sportovcem, ale realita je trochu někde jinde :-P Skutečně záleží na spoustě faktorů a většina z nich zaměstnavatele víceméně nezajímá. Krom toho existuje spousta zaměstnání, při kterých nemusí být cigareta skutečně na škodu. Například programátor se potřebuje čas od času protáhnout, jít se vyvětrat, pokecat, popřemýšlet a potom mu to myslí mnohem líp, než kdyby místo 10 minutové pauzy na cígo seděl dvě hodiny na židli a pracoval. Pro psychické i fyzické zdraví je to podle mě přínosnější, než nepřetržitá práce. Kuřák přece nemusí zákonitě spotřebovat krabičku denně...

0/0
20.2.2011 1:28

nihilistic.bird

Re: Zase jen kuřáci...

Nemyslim si to. Znam nekolik spickovych programatoru (v mezinarodni meritku) a drtiva vetsina z nich nekouri.

0/0
20.2.2011 10:09

coudy.v

Re: Zase jen kuřáci...

jsem kuřák nesportovec a nemarodím čím to bude? a v práce máme nekuřáky sportovce a marodí víc než já?

0/0
20.2.2011 14:51

Vrah

Re: Zase jen kuřáci...

Genetickou výbavou? Však to tu někde píšu:

„Představte si svůj vlastní klon, nebo alespoň své jednovaječné dvojče; budete-li žít plusminus stejným způsobem a jeden z vás bude kouřit, pak bude mít vyšší riziko onemocnění než ten z vás, který nekouří…“

V opačném případě byste musel tvrdit, že kouření prospívá zdravotnímu stavu.

0/0
20.2.2011 16:09

jirha

Re: Zase jen kuřáci...

Akorát že ta pětiminutovka je spíše desetiminutovkou navíc dnes když tam jde přes půl baráku je to spíše 12 minut. Když to dělá 2* do hodiny je to vlastně 50% jeho pracovní doby. To nemluvím o tom že pokud tam nejde je podrážděný a jeho soustředění a výkonnost je skoro na nule.

0/0
20.2.2011 10:33

Judge Dredd je o5 tady

U NÁS je to uděláno jednoduše

odchody se odpíchnou a napracovávají... pokud je někdo z kuřáků nemocný ročně déle než 5 dnů, tak je mu snížena pohyblivá část mzdy o to co zaměstnavatel zaplatil někomu jinému...

... a dnes kuřáky již neberem...

0/0
19.2.2011 20:54

coudy.v

Re: U NÁS je to uděláno jednoduše

no doufám že i marodným nekuřáků se to strhává...

0/0
20.2.2011 14:46

Danny_Kay

Kuraci...

...at si klidne kouri, kolik chteji...Ale at se ten jejich kour ani nedotkne kohokoliv, kdo si to nepreje. V opacnem pripade jsou to sobci a ignoranti...mimo jine.

0/0
19.2.2011 20:24

hlnocd01

Re: Kuraci...

at si kazdy jezdim autem jak chce, ale at se ty jejich vypary ani nedotkou vzduchu ktery budu dychat. V opacnem pripade bla bla bla. Dasli pokrytecke telatko. Btw do prace jezdite autem, mhd nebo se dopravujete pesky?

0/0
19.2.2011 22:35

smolicek123

Ekonomika kuractvi v CR (- 14mld rocne)

http://www1.szu.cz/svi/hygiena/archiv/h2007-4-03-full.pdf

0/0
19.2.2011 18:49

hlnocd01

Re: Ekonomika kuractvi v CR (- 14mld rocne)

-14mld?

0/0
19.2.2011 19:42

wotomtoje.

Tabák voní hezky!

A kterýho pitomce napadlo to zapalovat a vdechovat z toho jedovatý plyny? ;-)

A marihuana jakbysmet ....

0/0
19.2.2011 17:32

___Radi

Re: Tabák voní hezky!

se zeptej těch hyndiánů :-) prej Vinnetou o tom něco ví.

0/0
19.2.2011 17:36

fitzie

Re: Tabák voní hezky!

on voní hezky i zapálený. pokud je to tabák a ne drť z natě slepená umělou pryskyřicí a zabalená do papíru.

0/0
20.2.2011 9:21

___Radi

Vrah

"Jestliže ale vedle sebe postavíte dva identické jedince, z nichž jen jeden bude kuřák, pak má právě ten kuřák vyšší pravděpodobnost onemocnět. " Právě toto je neskutečně velkej nesmysl. Pokud vedle sebe postavím svého souseda, vidím to uplně příkladně. On je po infarktu trpí cukrovkou, problémy s klouby, sníženou pohyblivostí... a to je jen o 4 roky starší než já. To co píšete platí pouze a jenom v případě rakoviny plic. Jak už jsem psal někde níže, já jako kuřák si dovolím říci, že mám podstatně lepší fyzičku a celkově jsem tělesně zdravější než větší polovina mých nekuřáckých přádel, i těch mladších než jsem já ;-)

0/0
19.2.2011 15:54

wotomtoje.

Re: Vrah

A co chtěl básník říci? Když nebudete kouřit v práci a na veřejných místech, není v tom žádný problém !

-

A doma ve svém bytě kouříte?

0/0
19.2.2011 17:28





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.