Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zásoby ropy jsou bohaté, tak proč ta panika?

Ropa je základní energetickou surovinou, na které stojí celá západní civilizace. Nepoužívá se jen pro výrobu paliv, ale je na ní postaven průmysl, služby i zemědělství. Odříznutí od jejich dodávek by tak způsobilo katastrofu. Proto se v souvislosti se současnou krizí v arabském světě šíří nejistota a panika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pipi02

Kolik ropy se za cca 150 let,

co se ropa těží, vytvořilo v zemi?

0/0
7.3.2011 14:21

prolhaní novinári

Proto, že zas tak bohaté nejsou...

0/0
6.3.2011 19:12

comme il faut

Re: Proto, že zas tak bohaté nejsou...

Kanada je hned za Saudskou Arábií, a to jsme ještě nezačali vrtat v Arktidě.

0/0
7.3.2011 4:47

polpot1

Zásoby

 slovo BYZNYS zní v uších stále siněji,tak proč by né!!!!!!!!

0/0
2.3.2011 13:09

RedSquirrel

Kadáfímu

bych zrušil všechny bankovní účty a použil je na dorovnání cen ropy na původní úroveň. Když má kvůli němu vzrůst cena o 3 Kč, zaplatil by (3 Kč x celosvětová denní spotřeba ropy). Totéž ti maníci, kteří nedávno způsobili havárii vrtné plošiny.

0/0
2.3.2011 12:11

pavel.n

Vliv na cenu ropy

pokud shrnu vše co jsem kdy četl o vlivu na cenu ropy - byla válka , byl mír , záplavy , stávka , foukal vítr , bylo teplo , byla zima , bylo světlo , byla tma , burza měla klid , burza měla neklid , OPEC , Jouda jednal s Koudou , někdo viděl Elvise a marťané osidlují Měsíc........

A my tady píšeme do diskuse jak trubky a ono je takových veličin - přesně podle hesla - kdo chce psa bít - hůl si vždycky najde.

0/0
2.3.2011 4:16

kadák v záchodě

nevyčerpatelná ložiska METANU

Metan je všude u dna,ale objevila se záhadná konspirační teorie o globálním oteplování a najednou se nesmí metan používat;-D...asi proto,že je ho tolik a zadarmo

0/0
1.3.2011 21:24

pedros29

ropy je hodně?

Takovéto a jiné lži ovlivňují myšlení lidí.. zásoby ropy jsou bohaté.. aha.. takže USA organizuje nepokoje a převraty vod Libanonu až po Maroko jen tak kvůli demokracii.. a v Iráku to rozsekali taky kvůli demokracii.. že jim nevadí Severní Korea, a jiné asijské země, např Barma.. hm.. jsem zvědav co budou psát tyhle pisálci za 10 let, až budeme mít v Evropě nejhorší válku v dějinách.. kdo věří médiím, lže sám sobě.. v tomhle je třeba umět číst, bohužel to většina lidí ani nechápe, o co tu jde...

0/0
1.3.2011 10:55

zipx

Re: ropy je hodně?

vsadil bych, že víc ovlivňují myšlení lidí lži o tom, že ropa dochází, tyto lži se stejnou naléhavostí ozývají už od 70.let.. Ropa už podle nich dávno neměla být, nebo měla její těžba alespoň klesat.

0/0
1.3.2011 21:52

Vítěžslav Jandák Mgr.

Re: ropy je hodně?

Tak ses měl dívat na čt2 cca před 14dny-1měsícem na dokument!!!!Velice poučné!!!

0/0
2.3.2011 3:36

strasnej.prujem

E15

do Libyie naspala EU pres 60 milionu EUR na boj s AIDS atd. Proboha, kterej magor v ty unii , tohle schvalil? To jim nestaci prasule za ropu?

0/0
1.3.2011 7:48

strasnej.prujem

Kravina

kterou cetl uz i ve Svete motoru. dollar netvrdne

http://www.kurzy.cz/kurzy-men/kurzy.asp?A=G&m1=CZK&m2=USD&T=0&V=3&od=1.3.2010&do=28.2.2011

0/0
1.3.2011 7:46

emkon

NESMYSLY V ČLÁNKU

"Česko bude navíc trpět poklesem koruny k dolaru, kterým si prochází v posledních týdnech"

- a není to náhodou přesně opačně????

Dnešní kurs je 17,598Kč/1USD, což je téměř nejsilnější Koruna vůči dolaru za posledních 20 let !!!

0/0
28.2.2011 17:58

dtx

Re: NESMYSLY V ČLÁNKU

Ano.. a presne tim cesko trpi, protoze nase firmy potrebujou exportovat, levnej dolar = za svoje vyrobky dostanou min.

0/0
28.2.2011 18:28

jan.banos

Re: NESMYSLY V ČLÁNKU

A jsou snad platy zaměstnanců stejné jako na západě?

0/0
28.2.2011 18:52

redy007

Re: NESMYSLY V ČLÁNKU

nelze donekonecna vsazet na levnou pracovni silu! Nejsme a nechceme byt montovnou Evropy!

0/0
28.2.2011 22:34

DaliborX

Re: NESMYSLY V ČLÁNKU

Ovšem ropu to zlevňuje.

0/0
1.3.2011 17:41

kadák v záchodě

Re: NESMYSLY V ČLÁNKU

Hlouposti je KONEC ;-€ nikam ceny pracujících neporostou nikdo auta nechce a nemovitosti také neporostou je to "buble.

0/0
1.3.2011 21:28

Bennu

Opravte me, ale nedelaji prave velke vykyvy

FUTURES zajimavymi? Proc trochu nenasponovat cenu a nevydelat na kratkodobem vykyvu?

0/0
28.2.2011 17:23

Jan Dvořák

Přečtě si tyhle články

Přečtěte / poslechněte si následujcí komentáře k ropě.

http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,746735,00.html   -  Význam Bahrajnu

http://gonzalolira.blogspot.com/2011/02/libya-now-iran-then-how-close-are-we-to.html  - Porovnání ropné krize 1979 a dneška

http://www.youtube.com/watch?v=pa2zhJh2s3E&feature=player_detailpage#t=319s    -  Rozhovor s L. Williamsem k ceně ropy

http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1779337/nomura-uzavreni-produkce-v-libyi-a-alzirsku-by-zvedlo-cenu-ropy-na-220-dolaru-za-barel.html   - výcuc z analýzy Nomury zaměřené právě na volnou kapacitu. 

0/0
28.2.2011 16:24

tmf

někdy mám dojem

že ty "totemy" u benzinek mají v sobě čtečky novin a jak zaznamenají výskyt slova ve kterém je základ arab či ropa tak hned navýší hodnotu o 20 hal, pokud je v článku ještě krize, nepokoj, výbuch tak to jde o kačku. Naprogramované jsou jen směrem nahoru.

0/0
28.2.2011 16:10

KarelV

Re: někdy mám dojem

R^ ;-D ;-D ;-D

0/0
7.3.2011 14:12

bobanakidis

VODA

 Myslim ,ze v blizke budoucnosti bude strategicka surovina obycejna pitna voda, na ropu si pak nikdo nevzpomene.............

0/0
28.2.2011 13:25

bez_tolerance_hlouposti

Re: VODA

jsou odvetvi prumyslu, kde se ropa bude nahrazovat dost spatne. ale jinak mate v podstate pravdu.

0/0
28.2.2011 13:33

TrueRobos

Re: VODA

Vody je mimo oblasti takzv třetího světa  trilion a s růstem teplot bude víc a víc fungovat nejefektivnější odsolovací zařízení světa: Výpar. S roztavením ledovců se do oběhu vrátí největší množství vody od třetihor, takže NEDOSTATEK vody rozhodně nebude problém. Stačí nenechat srážky projekt drenážemi a erodovanou krajinou.

0/0
28.2.2011 13:42

Fare.l

Re: VODA

"S roztavením ledovců se do oběhu vrátí největší množství vody od třetihor"

To by chtělo vysvětlit. V oběhu je tolik množství vody, že ji nemá šanci spotřebovat ani 100 trilionů lidí, jde o to jak ji z toho oběhu dostat. K čemu nám bude v oceánu roztopený ledovec:D

0/0
28.2.2011 15:32

Fare.l

Re: VODA

Co se týče odsolování - vody je na Zemi přebytek - její cena bude korelovat s cenou energií.

0/0
28.2.2011 15:33

jan.banos

Re: VODA

A také bude důležité aby nechcípaly včely. Pitná voda se dá vždy nějak vyrobit, ale opylování lze uměla asi těžko nahradit = hladomor.

0/0
28.2.2011 18:56

KarelV

Dřív než ropa dojde DŘEVO...

... a to bude horší, mnohem horší .... Rv Rv Rv ... při tom by nemuselo, kdyby světové firmy nebyly tak nenažrané....

0/0
28.2.2011 13:11

rizo4

Re: Dřív než ropa dojde DŘEVO...

a kde dojde? napriklad v cr pocet zalesneneho uzemi roste

0/0
28.2.2011 14:30

Bob-an

Re: Dřív než ropa dojde DŘEVO...

Asi tak, ale treba mohl narazet na kaceni pralesu, i kdyz pravdepodobnejsi je, ze zas akorat placl neco o cem nic nevi...

0/0
28.2.2011 23:38

KarelV

Re: Dřív než ropa dojde DŘEVO...

tak, tak...  Amazonie je mi líto !!! -  a nechci, aby se proměnila v poušt, jako třeba kdysi zelená Sahara...  :-/

0/0
7.3.2011 14:14

Le_Chat_Noir

Re: Dřív než ropa dojde DŘEVO...

Pokud vím, tak se i u nás více vysazují jehličnaté stromy, které nám moc kyslíku nevyrobí....nechci si představit jak by vypadala válka o dýchatelný vzduch

0/0
1.3.2011 15:24

KarelV

Panika je přece dobrá ...

pro tvorbu báječných CEN .... ;-D R^

0/0
28.2.2011 13:06

alex0800

Zásoby ropy jsou bohaté..?

Zásoby ropy jsou silně nadhodnocené.. Nebo vám přijde normální, že před 20 lety se ze dne na den zvedly zásoby ropy většiny OPEC zemí o 50% a to bez nalezení nových nalezišť.

Ve skutečnosti poslední větší ropné naleziště bylo objeveno v roce 1967-1969 a je to v antarktidě, kde dostupnost této ropy je ještě dražší, než běžná těžba např ropných písků. Nemluvě o tom, že shell v deltě řeky Nil již deset let neřeší unikající ropu z potrubí pouhých 50m pod hladinou. Přitom je to mnohem větší ropná katastrofa než se udála na plošině new horizont či při havárii tankeru Valdez.. Ale je to v africe a tak to nikomu nevadí.. Hlavně že tečou ropný prachy..

Mimochodem světová těžby ropy je již přes rok na svém maximu a nyní nás čeká pouze snižování produkce.. Ropný zlom.

USA na vlastním území těží tolik ropy, že by nepokryly ani 5% své spotřeby.. Většinu "kradou" na arabských polích v iráku (proč asi tak nutně osvobozovali irácký lid, který je na tom ještě hůř než za Husajna)

Hnutí odporu roste !!!

0/0
28.2.2011 10:17

indnes

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

Alexi, nemas pravdu.

Velke zasoby ropy sa v poslednej dobe objavili v Brazilii, Rusku,...Usa maju zasoby a objavene loziska, ale su zakonzervovane pre pripad nudze, ktory niekedy musi prist. Volaju to strategicke zasoby...

Co sa tyka ropnych zlomov, tak tych uz tu bolo...

Kedysi, ked vladlo uhlie a prekvitali parne stroje v Britanii, tak sa pytali, co bude, az sa minie uhlie ? No co sa stalo, nic, preslo sa na rotu, ked sa ta minie, prejde sa na ine fosilne palivo, plyn, ked sa ten o nejakych 200 rokov minie, prejde sa na skvapalneny vodik, alebo nieco ine...

A hnutie odporu sa tiez prisposobi....!!!!

0/0
28.2.2011 10:26

alex0800

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

A jak se ty velké zásoby ropy objevili? Ropná pole nerostou jak houby po dešti.

Na tomto poli se poslední velký objev opravdu konal už v roce 1969. A od té doby to jsou desetiny procenta, co se objevuje.. Ale miliony barelů s tím moc nenadělají.. A je nutné si uvědomit, že když v roce 1969 už hledali v tak těžko přístupných místech, tak jinde už prostě bylo objeveno.

Saudové již těží na maximum. A tam jsou největší zásoby, které jsou těžené.. Jesli ty strategické zásoby, o kterých mluvíš, nejsou právě pod tím ledem.. To je totiž skoro netěžitelné.. Uvědom si, jak dopadlo těžení v pouhých 1500m u pobřeží USA. A teď si vem, že pod tou antarktidou je to kolem 3500m. Dneska by ta těžba nebyla skoro ani zisková a proto je to jen procento na papíře.. Reálně skoro nevytěžitelné..

Válka s terorismem je boj o ropu, tak netvrďte, že je jí dost. Proč jsou asi američané v arabském světě a první o co se zajímaly byla ropná pole!

Zkrátka ropa je jedna velká bublina používaná na manipulaci mas..

0/0
28.2.2011 10:37

Fikos

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

No na tobě je ta manipulace vidět docela jasně ;-)

0/0
28.2.2011 10:41

alex0800

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

Věříš zprávám, které ti přináší duopol..?

Tak mi neříkej...

Já vím..

0/0
28.2.2011 10:50

bez_tolerance_hlouposti

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

nevim jestli mas info primo od sejka v arabii, ale SA tezi 3,5mil barelu denne a strop maji 5,5mil. Vysvetlis mi tedy to tvoje maximum tezby?

0/0
28.2.2011 13:26

indnes

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

Alexi ! Ked bola ropa za 2 USD/barel (19. stoleti), tak si myleli, ze je len v pusti, kde vyvierala z piesku. Ako sa jej pouzitie zvysovalo, zvysoval sa i DOPYT. Skratim to. Ked bola cena za 40 USD/barel, tak sa uz oplatilo tazit i na Sibiry. V tomto obdobi sa odhadli zasoby na 800 mld. barelov. Ako cena ropy po ropnych sokoch stupla na 140 USD/barel, zasoby sa paradoxne zvysili na 1.200 mld. berelov. Preco ? No preto, lebo sa oplatilo hladat a otvarat ropne polia i v takych miestach, kde naklady boli vacsie ako 80 USD/barel.

Som presvedceny, ze ked bude ropa za 200 USD/barel, tak sa zasoby (pouzitelne) opat zvysia. (Arktida, Antarktida)

Nik nepojde vyrabat stratu, ak nema aspon trochu nadej, ze sa mu to raz vrati..

0/0
28.2.2011 10:55

TrueRobos

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

Přesně tak to je, i když je opravdu na čase už aktivně hledat alternativy, protože ropa se hodí víc na organickou chemii než na spalování. Takže migrace na vodík apod. problém s chemií nevyřeší.

0/0
28.2.2011 13:46

indnes

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

Alternativy su vymyslene, ale financovali ich koncerny (BP,SHELL, ESSO,..Automobilky), ktore na jednej strane maju peniaze, ale na druhej strane vlastnia ropne polia a prava k tazbe. Je dost tazke si predstavit, ze pridu s myslienkou revolucneho, ekologickeho a ekonomickeho pohonu automobilov...

Kapre si predsa nezvyknu vypustit....Ako to vravel pan Klaus, ked bol este min. fin. CSFR ? Ach, ano. "O peniaze ide AZ v prvom rade!"R^

0/0
28.2.2011 14:01

Tomáš16

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

Jenže co to udělá s ekonomikou, když bude ropa za 200USD. Je jasné, že nedojde ropa - dojde levná ropa. Představte si, že by stál benzín nebo nafta 70 Kč za litr. Zdražilo by to všechno a uvrhlo většinu lidstva o 100 let zpět.

0/0
28.2.2011 19:06

Stojan_Jakotyc

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

To psali v abíčku?

0/0
28.2.2011 13:08

alex0800

Re: Zásoby ropy jsou bohaté..?

Ano, na Nově.. ;-)

To je přeci to nestranné médium pro masy.. ;-DD

A vždy plně důvěryhodné..

0/0
28.2.2011 13:50

Gandalf007

Skutečné zisky

"Skutečné peníze" se v kapitalismu nevydělávají poctivou tvůrčí prací, ale spekulacemi, manipulací trhů a zneužitím znalosti interních informací, které samostatně tvoří velký obchodní trh. Stačí se podívat na burzovní machinace v nejrůznějších hospodářských odvětvích, tohle je ryzí kapitalismus... bohužel.

0/0
28.2.2011 10:08

alex0800

Re: Skutečné zisky

Jak jinak získalo své jmění rockefellerovo či Rothschildovo impérium, ze kterých financovali nejen holokaust a krmili Hitlera spolu s Prestonem Bushem.. Nacismus skrytě dnes vládne a elitou se stali okultisté z klubu Skull and bones.. Kam se hrabali komanči v padesátých letech..

To, co je před námi, pokud se tomu nepostavíme, je mnohem silnější než cokoliv předtím. Hlavně proto, že je to globální..

Světová válka v roce 2011 je už hodně reálná, že..?

konec světa či Poslední boj dobra se zlem koncem roku 2012..? To bude rok, kdy zničíme temnou bestii, která postupně sžírá lidstvo pod rouškou vlád, voleb a lásky k financím..

BO, GHWB, GWB a jiná škodná budou tvrdě platit za to, co lidstvu způsobují..

0/0
28.2.2011 10:24

Hagen

Re: Skutečné zisky

a nejhorší jsou ti zelení mužíčci že jo ;-D

a úplně nejhorší jsou trpaslíci, ty potvory vlezou všude ;-D;-D

0/0
28.2.2011 12:35

TrueRobos

Re: Skutečné zisky

Promiň, ale jsi vážně retardovaný. Přestaň už číst tu Strážnou věž mladého anarchisty a nebo co to o svíčce louskáš...

0/0
28.2.2011 13:47





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.