Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Závadu ochotně odstraní, šunt vám zůstane. Nové reklamační pasti

Reklamovat vadné zboží je v Česku stále větší problém. Někteří obchodníci a servisní opravny jsou solidní jen naoko. Obcházejí zákon vlastními nevýhodnými reklamačními pravidly a dostat z nich peníze trvá někdy měsíce. Zákazníky i šikanují, aby reklamaci vzdali.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

dafyx

3. 5. 2011 10:58
rekamace

Myslím, že pravda je někde uprostřed. Řek bych, že tomu nenahrává i naše 2 letá záruka, ta je opravdu  nadstandardní a luxusuní. Bohužel i v  mém okolí se najdou lidé, co jsou schopni reklamovat jimi vybité baterky, že nemají kapacitu. Tak se nelze divit, že se prodejci brání.

0 0
možnosti

mira7788

3. 5. 2011 10:11
nejhorsi je kdyz vam daji

ten samej sunt a to treba 2krat za sebou a vzdy na to mesic cekate. to uz odradi pomalu kazdyho. zvlast kdyz je vam to zbozi po 2 mesicich uz k nicemu(treba prijde zima).

0 0
možnosti

rkkk

21. 3. 2011 17:55
:-(

A co když podvádí kupující ? Dost často se stává, že si kupující vadu způsobí sám, když s výrobkem špatně manipuluje, zasahuje do něj nebo ho dokonce vymění za jiný, který pak chce neoprávněne reklamovat. Tipuji, že k tomu dochází tak ve 30 % případů. Kdo prodejce ochrání ? Organizace na ochranu spotřebitelů dostávají štědré dotace od státu a EU, obchodníky a výrobce nikdo neochrání.

0 0
možnosti

pavel.n

19. 3. 2011 11:29
Ono se musí umět reklamaci správně podat

Nikdy jsem neměl problémy a reklamace byly vždy vyřešeny k mé spokojenosti - problém je v tom , že se bavíte s prodavačem , který vás nechce ani poslouchat a v supermarketech mají na tyto reklamace speciální školení.

Já jsem třeba v Globusu panu nejmouřejšímu po 15minutách jeho odporu řekl , že zítra požádám ČOI o vyjádření k jeho postupu a bylo vše vyřešeno a ihned !

0 0
možnosti

vths111

29. 4. 2011 20:48
Re: Ono se musí umět reklamaci správně podat

Zato já jsem ani při nejvyšší vstřícnosti z mé strany nemohl z výrobce vydyndat ani slušnou komunikaci a na zásah ČOI opravdu došlo. Až poté byla reklamace vyřízena, což trvalo pět měsíců a zajímavé je, že protokol od ČOI v podstatě nezjistil problém v jednání dané firmy, ale co se divím. Mimochodem, je to český výrobce navigací Dynavix, kterého vřele nedoporučuji.

0 0
možnosti

greycat

16. 3. 2011 16:45
Reklamace, to je peklo

Chápu, že se tady podnikatelé tak durdí. Ono, prodávat nekvalitní krámy je velká dřina, a zákazník co by vyžadoval za svoje peníze kvalitu je přece děsnej šmejd. Voni chtěj v klídku vydělávat prachy a ne řešit reklamace. Neochotní, drzí a sprostí prodavači a majitelé obchodů pro mě byli hlavním důvodem k uzavření pojištění právní ochrany. Od té doby mám klid, v naprosté většině případů stačí ukázat kartičku pojišťovny a problém najde řešení. Jednou jsem to musela předat na pojišťovnu a panu majiteli stačil jeden dopis od právníka aby vrátil peníze.

Nejsem zastánce systému jako je v USA, kde můžete do nějaké doby naprosto bez důvodu vrátit nošené zboží, to mi přijde jako nesmysl, ale pokud platím za to samé zboží dvakrát až třikrát tolik co lidé v západní Evropě, tak očekávám nějaký servis, a ne že mi do zimních kozaček teče sotva začne mrholit, a prodavačka mi vykládá, že je to to ozdobným švem, že mi praskne stélka v kožených sandálech, pošle se to na "expertizu"

0 0
možnosti

greycat

16. 3. 2011 16:48
Re: Reklamace, to je peklo

kde je to měsíc a nemám v čem chodit a pak se dozvím, že mám moc agresivní pot! a mám do sandálů nosit fusekle. Nebo když zjistím, že trekové boty jsou tak blbě ušité, že se v nich nedá vydržet déle než hodinu, což ale na krámě nezjistíte. Prostě bych ráda měla možnost vrátit zboží, které je nekvalitní a dostat zpátky peníze. Chci toho tolik, když za ty věci platím takové peníze?

0 0
možnosti

Zákon o dodávkách teplé vody

15. 3. 2011 11:31
Každá mince má dvě strany

Nemám důvod nevěřit tomu co se v článku píše. Na druhou stranu se zase i já setkávám s přesně opačným syndromem, kdy zákazník po roce a 11 měsících zboží "odpráskne" aby dostal peníze

0 0
možnosti

102030abc

15. 3. 2011 8:39
Telvize LG - nesolidní prodejce i seriv

Vybral jsem pro rodiče TV LG (klasické LCD, myslím 42 palců). Koupil jsem ho v Euronicsu v Praze Štěrboholích. No  a první legrace nastaola, když asi po roce TV přestala fungovat. Občas nešla zapnout, po tvrdém restartu vytažením ze zásuvky a znovu zapojení zase šla. Naši ztratili záručák a účet.Tak sem vytáh výpis z kreditky, kterou jsem to platil a dopravil spolu s TV do obchodu. Prodavač byl arogantní víc, než úředník někde na sociálce a nakonec mi vystavil kopii účtu, ale že TV si nepřevezme. (je to ale jeho povinost, protže je to místo prodeje.)Že musím do servisu a na to je třeba záruční list. Ten mi vystavil,ale nechal si za to zaplatit 200kč!!, které si vzal jako úplatek. Nedal mi an ně žádný účet a oznámil mi, že je to cena prázdného záručního listu!!! Pak servis závadu odstranil.Ovšem cca po půl roce se začala podobná vada objevovat znovu.Někdy.Ale čím dál častěji.Servis nám oznámil.že jsme podvodníci a TV je OK a po cca 10 nebo 14 dnech jí prostě vrátil s tím,

0 0
možnosti

102030abc

15. 3. 2011 8:41
Re: Telvize LG - nesolidní prodejce i seriv

že jen aše povinost jim dokázat tu závadu.To ovšem nejde dost dobře, ta totiž zmizí, jakmile je TV odpojena od sítě a znova zpojena později. Tak bratr to myslím natočil na video a řek jim, ať přijedou ve teď, když je TV zaseknutá. Uvidím jak to dopadne, ale s LG končím. Jejich servisní středisko v ČR je vrcholně arogantní a bez skrupulí vás vpodstatě obiní, že jste podvodník a chcete je okrást...Tohle už jsem dlouho nezažil ani v Čechistánu

0 0
možnosti

radio_svobodna_evropa

15. 3. 2011 8:30
...

tyto srdcervouci clanky o tom, jak obchodnici v cechach tvrde zneuzivaji sve zakazniky me uz zacinaji docela slusne deptat. znam hromady obchodniku, kteri jsou slusnejsi nez hromady zakazniku s kterymi jsem se setkal. neni to tedy o tom, ze by v cechach byli neslusni jen obchodnici, ale predevsim jsou neslusni i zakaznici. zakaznik nezna sva prava, zakaznik je neznaly cehokoliv, co s jeho pravy souvisi. pak si nekde neco precte a dela na nekoho bububu , aniz by si spravne sva prava uvedomoval. hodne lidi se odvolava na zahranici, jenze si vuebc neuvedomuje, ze anglosaske pravo je ke spotrebiteli vyrazne prisnejsi, predevsim v delce zaruky a pravu na novou vec. kdyby jsme chteli doslovne prelozit napr. britsky zakon o spotrebiteli a uplatnit jej v cechach, zvedla by se tu vlna nevole o vykoristovani chudeho ceskeho zakaznika. stejne mam pocit, ze vsechy tyto zvasty, ktere tady na toto tema prezentujete, jsou jen marketing ruznych pravnich kancelari udajne chranicich spotrebitele

0 0
možnosti

102030abc

15. 3. 2011 8:44
Re: ...

Tak to ale zase pozor. Jednak je v těch zemích trošku jiná podnikatelská etika. Za druhé je tam spotřební zboží obvykle levnější, protže obchodník nenese tolik nákladů právě s ochranou spotřebitele a celkově je tam vyspělejší a větší trh a za třetí..a to není výmysl..jsme ještě "odpadním" trhem. Např. elektronika se k nám často dováží v podřadné kvlaitě. Např. v UK často najdete stejný výrobek..ale zjistíte, že v popisu má nějakou funkci nebo vlastnost, kterou verze u nás nemá...

0 0
možnosti

Rubik1

14. 3. 2011 21:49
Překlad věty z článku do češtiny

Prosím, opravte si text: "... snaží se vyhnout tomu, aby nemuseli vracet peníze nebo vyměnit zboží za nové. " na "... snaží se vyhnout tomu, aby museli vracet peníze nebo vyměnit zboží za nové. "  Často čtenáři vůbec nepochopí, co chtěl autor článku napsat. Tentokrát si to naštěstí většinou domysleli.

0 0
možnosti

POMOCNA STRAZ CENZ0RA

14. 3. 2011 21:11
...

Supersocko, jsi z OVY? Jestli ano, rad bych si te vyfotil:-)

Jinak Alfacomp je znamy velmi vstricnym postojem k reklamacim R^

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...