Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Závadu ochotně odstraní, šunt vám zůstane. Nové reklamační pasti

Reklamovat vadné zboží je v Česku stále větší problém. Někteří obchodníci a servisní opravny jsou solidní jen naoko. Obcházejí zákon vlastními nevýhodnými reklamačními pravidly a dostat z nich peníze trvá někdy měsíce. Zákazníky i šikanují, aby reklamaci vzdali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dafyx

rekamace

Myslím, že pravda je někde uprostřed. Řek bych, že tomu nenahrává i naše 2 letá záruka, ta je opravdu  nadstandardní a luxusuní. Bohužel i v  mém okolí se najdou lidé, co jsou schopni reklamovat jimi vybité baterky, že nemají kapacitu. Tak se nelze divit, že se prodejci brání.

0/0
3.5.2011 10:58

mira7788

nejhorsi je kdyz vam daji

ten samej sunt a to treba 2krat za sebou a vzdy na to mesic cekate. to uz odradi pomalu kazdyho. zvlast kdyz je vam to zbozi po 2 mesicich uz k nicemu(treba prijde zima).

0/0
3.5.2011 10:11

rkkk

:-(

A co když podvádí kupující ? Dost často se stává, že si kupující vadu způsobí sám, když s výrobkem špatně manipuluje, zasahuje do něj nebo ho dokonce vymění za jiný, který pak chce neoprávněne reklamovat. Tipuji, že k tomu dochází tak ve 30 % případů. Kdo prodejce ochrání ? Organizace na ochranu spotřebitelů dostávají štědré dotace od státu a EU, obchodníky a výrobce nikdo neochrání.

0/0
21.3.2011 17:55

pavel.n

Ono se musí umět reklamaci správně podat

Nikdy jsem neměl problémy a reklamace byly vždy vyřešeny k mé spokojenosti - problém je v tom , že se bavíte s prodavačem , který vás nechce ani poslouchat a v supermarketech mají na tyto reklamace speciální školení.

Já jsem třeba v Globusu panu nejmouřejšímu po 15minutách jeho odporu řekl , že zítra požádám ČOI o vyjádření k jeho postupu a bylo vše vyřešeno a ihned !

0/0
19.3.2011 11:29

vths111

Re: Ono se musí umět reklamaci správně podat

Zato já jsem ani při nejvyšší vstřícnosti z mé strany nemohl z výrobce vydyndat ani slušnou komunikaci a na zásah ČOI opravdu došlo. Až poté byla reklamace vyřízena, což trvalo pět měsíců a zajímavé je, že protokol od ČOI v podstatě nezjistil problém v jednání dané firmy, ale co se divím. Mimochodem, je to český výrobce navigací Dynavix, kterého vřele nedoporučuji.

0/0
29.4.2011 20:48

greycat

Reklamace, to je peklo

Chápu, že se tady podnikatelé tak durdí. Ono, prodávat nekvalitní krámy je velká dřina, a zákazník co by vyžadoval za svoje peníze kvalitu je přece děsnej šmejd. Voni chtěj v klídku vydělávat prachy a ne řešit reklamace. Neochotní, drzí a sprostí prodavači a majitelé obchodů pro mě byli hlavním důvodem k uzavření pojištění právní ochrany. Od té doby mám klid, v naprosté většině případů stačí ukázat kartičku pojišťovny a problém najde řešení. Jednou jsem to musela předat na pojišťovnu a panu majiteli stačil jeden dopis od právníka aby vrátil peníze.

Nejsem zastánce systému jako je v USA, kde můžete do nějaké doby naprosto bez důvodu vrátit nošené zboží, to mi přijde jako nesmysl, ale pokud platím za to samé zboží dvakrát až třikrát tolik co lidé v západní Evropě, tak očekávám nějaký servis, a ne že mi do zimních kozaček teče sotva začne mrholit, a prodavačka mi vykládá, že je to to ozdobným švem, že mi praskne stélka v kožených sandálech, pošle se to na "expertizu"

0/0
16.3.2011 16:45

greycat

Re: Reklamace, to je peklo

kde je to měsíc a nemám v čem chodit a pak se dozvím, že mám moc agresivní pot! a mám do sandálů nosit fusekle. Nebo když zjistím, že trekové boty jsou tak blbě ušité, že se v nich nedá vydržet déle než hodinu, což ale na krámě nezjistíte. Prostě bych ráda měla možnost vrátit zboží, které je nekvalitní a dostat zpátky peníze. Chci toho tolik, když za ty věci platím takové peníze?

0/0
16.3.2011 16:48

Zákon o dodávkách teplé vody

Každá mince má dvě strany

Nemám důvod nevěřit tomu co se v článku píše. Na druhou stranu se zase i já setkávám s přesně opačným syndromem, kdy zákazník po roce a 11 měsících zboží "odpráskne" aby dostal peníze

0/0
15.3.2011 11:31

102030abc

Telvize LG - nesolidní prodejce i seriv

Vybral jsem pro rodiče TV LG (klasické LCD, myslím 42 palců). Koupil jsem ho v Euronicsu v Praze Štěrboholích. No  a první legrace nastaola, když asi po roce TV přestala fungovat. Občas nešla zapnout, po tvrdém restartu vytažením ze zásuvky a znovu zapojení zase šla. Naši ztratili záručák a účet.Tak sem vytáh výpis z kreditky, kterou jsem to platil a dopravil spolu s TV do obchodu. Prodavač byl arogantní víc, než úředník někde na sociálce a nakonec mi vystavil kopii účtu, ale že TV si nepřevezme. (je to ale jeho povinost, protže je to místo prodeje.)Že musím do servisu a na to je třeba záruční list. Ten mi vystavil,ale nechal si za to zaplatit 200kč!!, které si vzal jako úplatek. Nedal mi an ně žádný účet a oznámil mi, že je to cena prázdného záručního listu!!! Pak servis závadu odstranil.Ovšem cca po půl roce se začala podobná vada objevovat znovu.Někdy.Ale čím dál častěji.Servis nám oznámil.že jsme podvodníci a TV je OK a po cca 10 nebo 14 dnech jí prostě vrátil s tím,

0/0
15.3.2011 8:39

102030abc

Re: Telvize LG - nesolidní prodejce i seriv

že jen aše povinost jim dokázat tu závadu.To ovšem nejde dost dobře, ta totiž zmizí, jakmile je TV odpojena od sítě a znova zpojena později. Tak bratr to myslím natočil na video a řek jim, ať přijedou ve teď, když je TV zaseknutá. Uvidím jak to dopadne, ale s LG končím. Jejich servisní středisko v ČR je vrcholně arogantní a bez skrupulí vás vpodstatě obiní, že jste podvodník a chcete je okrást...Tohle už jsem dlouho nezažil ani v Čechistánu

0/0
15.3.2011 8:41

radio_svobodna_evropa

...

tyto srdcervouci clanky o tom, jak obchodnici v cechach tvrde zneuzivaji sve zakazniky me uz zacinaji docela slusne deptat. znam hromady obchodniku, kteri jsou slusnejsi nez hromady zakazniku s kterymi jsem se setkal. neni to tedy o tom, ze by v cechach byli neslusni jen obchodnici, ale predevsim jsou neslusni i zakaznici. zakaznik nezna sva prava, zakaznik je neznaly cehokoliv, co s jeho pravy souvisi. pak si nekde neco precte a dela na nekoho bububu , aniz by si spravne sva prava uvedomoval. hodne lidi se odvolava na zahranici, jenze si vuebc neuvedomuje, ze anglosaske pravo je ke spotrebiteli vyrazne prisnejsi, predevsim v delce zaruky a pravu na novou vec. kdyby jsme chteli doslovne prelozit napr. britsky zakon o spotrebiteli a uplatnit jej v cechach, zvedla by se tu vlna nevole o vykoristovani chudeho ceskeho zakaznika. stejne mam pocit, ze vsechy tyto zvasty, ktere tady na toto tema prezentujete, jsou jen marketing ruznych pravnich kancelari udajne chranicich spotrebitele

0/0
15.3.2011 8:30

102030abc

Re: ...

Tak to ale zase pozor. Jednak je v těch zemích trošku jiná podnikatelská etika. Za druhé je tam spotřební zboží obvykle levnější, protže obchodník nenese tolik nákladů právě s ochranou spotřebitele a celkově je tam vyspělejší a větší trh a za třetí..a to není výmysl..jsme ještě "odpadním" trhem. Např. elektronika se k nám často dováží v podřadné kvlaitě. Např. v UK často najdete stejný výrobek..ale zjistíte, že v popisu má nějakou funkci nebo vlastnost, kterou verze u nás nemá...

0/0
15.3.2011 8:44

dino_na_idnes

Re: ...

Já Vám nevím, jedni trvdí, že hulváti jsou obchodníci, druzí, že

zákazníci... Není ono to nakonec prostě tak, že nezanedbatelné procento

Čechů jsou hulváti, z nichž každý je někdy v roli zákazníka a někteří

jsou i obchodníci?

Tohle ostré dělení na obchodníky a zákazníky mi zkrátka nějak nedává smysl, jako by snad šlo o kapry z dvou různých rybníků...

0/0
18.3.2011 19:39

Rubik1

Překlad věty z článku do češtiny

Prosím, opravte si text: "... snaží se vyhnout tomu, aby nemuseli vracet peníze nebo vyměnit zboží za nové. " na "... snaží se vyhnout tomu, aby museli vracet peníze nebo vyměnit zboží za nové. "  Často čtenáři vůbec nepochopí, co chtěl autor článku napsat. Tentokrát si to naštěstí většinou domysleli.

0/0
14.3.2011 21:49

POMOCNA STRAZ CENZ0RA

...

Supersocko, jsi z OVY? Jestli ano, rad bych si te vyfotil:-)

Jinak Alfacomp je znamy velmi vstricnym postojem k reklamacim R^

0/0
14.3.2011 21:11

Okna babyboxu dokořán

Prodejci to jsou gauneri

minuly rok jsem se po delsim vahani rozhodl koupit nove auto. v technicaku ze je maximalka 450, ja jsem vsak v praxi zjistil ze jede maximalne 440, a to jeste za dobrych povetrnostnich podminek(!)

tak jsem sel a milemu prodejci omlatil auto o hlavu, uz nikdy si takovy sunt nekoupim. a vam bych mili konzumenti doporucoval totez R^

0/0
14.3.2011 21:11

Rudý přízrak fights for freedom

pro SuperSocku

dole uz se to zaplnilo tak, ze se v tom ztraci prehled, tak svou posledni odpoved umistuji zde. Problem tvuj a Alfy je jen v komunikaci, nechci soudit, kdo z vas neumel pochopit toho druheho nebo to bylo oboustrane. U disku bezne prijdete do obchodu, ze vam odesel disk a bud se na to podiva nekdo rovnou tam hned nebo si prijdete druhy den nebo na to ani nekoukaji a rovnou vam vas pokazeny disk vymeni za novy. Jim to muze byt jedno, ale vy jako zakaznik jste v 99% rad, ze mate hned novy disk a muzete jit treba instalovat system a hned zase pouzivat PC. Spravny postup, ktery jste pozadoval je ten, ze s vami sepisi reklamacni protokol, disk odeslou do servisu a v servisu disk "opravi". Oprava se provadi tak, ze vam vymeni plotny i elektroniku, jednoduse cely disk, nicmene je to vykazano jako oprava a patricne zduvodneno, disk vam do 30 dnu odeslou zpet.

0/0
14.3.2011 21:01

Rudý přízrak fights for freedom

Re: pro SuperSocku

Vysledek je ten, ze mate doma tak jako tak novy disk, akorat ze v prvnim pripade to bylo treba i na pockani reseno vymenou za novy, v druhem pripade to bylo pres servis jako oprava. Verte, ze nejaky soud, ze s tim druhym resenim nesouhlasite absolutne nemate sanci a prohrajete. K cemu tedy doslo v Alfe, oni vas proste nepochopili nebo vzhledem k tomu, ze jste asi jediny zakaznik, ktery o prvni variantu nemel zajem vubec nechapali a neznali druhou moznost a dost mozna udelali chybu diky, ktere mozna i mate pravo na vraceni penez, to vyresi soud, pokud se na nej obratite. Nicmene dost mozna jste opravdu prvni zakaznik, ktery chtel na novy nebo-li opraveny disk cekat 30 dni, tak se uz na ne nezlobte. ;-);-D

0/0
14.3.2011 21:01

Rob Halford1

Zlaté...

Zlaté české kočárky.;-(

0/0
14.3.2011 20:48

comme il faut

Další důvod, proč nakupovat v zahraničí

Ve slušných zemích se reklamace vyřizují slušně.

0/0
14.3.2011 19:42

radio_svobodna_evropa

Re: Další důvod, proč nakupovat v zahraničí

dovolil bych si jeste doplnit, ze ve slusnych zemich se chovaji slusne i zakaznici ...

0/0
15.3.2011 8:20

mattiCZ-2

Re: Další důvod, proč nakupovat v zahraničí

A znáte takové to: "náš zákazník, náš pán" a "zákazník má vždycky pravdu" ?

0/0
21.4.2011 16:30

mistr světa v osahávání bradavky

nejhorší je

reklamovat vadné zboží třeba jen za pár stovek u nesolidní firmy která udělá vlastní posudek a sdělí že výrobek je v pořádku, zákazník sice ví že může dát výrobek k odbornému posouzení nezávislým znalcem a na základě posudku reklamovat reklamaci, ale odborný posudek cenově mnohonásobně převyšuje cenu vadného výrobku, což obchodník dobře ví. Ví to ii zákazník, který se na celou reklamaci ve finále raději vykašle a odnese si jedno drahé ponaučení.. Rv

0/0
14.3.2011 19:42

P-P

Re: nejhorší je

Jenže náklady s reklamačním řízením platí obchodník, ne zákazník. Já osobně dal s klidným svědomím 750,- Kč za posudek na vadné boty, jejichž reklamaci mi nechtěli uznat. A pak jsem s botami dal i účet za posudek a peníze dostal.

0/0
14.3.2011 19:47

klarav

Re: nejhorší je

Nemáte nějaký dobrý tip na znalce v okolí Prahy? U mne to bylo podobne s botami ze Sportisima. Boty asi za 1500 Kč, rozpadli se po 5 měsících. Psali něco o

odpovídající velikosti, přitom mi boty padli dobře. Reklamaci zamítli.

Po opětovném poslání mi napsali, že se tím už nebudou zabývat a že

jedinou možností je udělat si znalecký posudek, jinak se se mnou nebudou

bavit.

0/0
14.3.2011 22:24

peejay7

Re: nejhorší je

http://www.obuv-kuze.cz/content/view/31/1/

hned ta první

0/0
15.3.2011 1:05

P-P

Také jsem si užil

Když jsem reklamoval ženiny boty, které ač s membránou, silně tekly. Když soudní znalkyně našla takové závady, jako chybějící lepidlo v některých švech a křivé díly, vedoucí krámu na ni vyběhla a seřvala ji (a to si ještě s sebou vzala svého soudního znalce - ale z oboru ekonomika). No, užil jsem si, ale po sedmi měsících se reklamace zdařila. Perla ale byla, že nám pořád tvrdili, že jsme boty častým promáčením zničili (a to ty boty pouze vvakrát prošly orosenou travou :-) ).

Proto zájemcům o adrenalinové zážitky doporučuji firmu KCS ;-)

0/0
14.3.2011 19:40

femmefatalegia

EIFFEL OPTIC - již nikdy více :(

po půl roce nošení mi popraskalo levé sklo u brýlí a nevyreklamovali mi to a ještě mě obviňovali, že si blbě čistím skla :-/ Sice nevím, proč v tom případě se to objevilo pouze na jednom, ale určitě jsem si jedno sklo čistila a na druhé jsem se vykašlala :-PRv

0/0
14.3.2011 19:34

Morgiana

Koss

Miluji sluchatka teto znacky a proto jsem si vydrndala i ty "narozeninove" . Vzdy kupuji v dobrem obchodě a s certifikatem . Bohuzel tyto lepší narozeninove mi neustale v jednom miste praskaji. Je fakt ze mam hodne dlouhe a huste vlasy, ale normalni Kossy , stejny typ, mam leta a v pohodě. Jake bylo me prekvapeni když jsem rezignovala a po 5. oprave jsem pozadovala penize zpet. Bylo mi receno, ze musim mit vsechny ty vratky.( Nenapadlo me , ze kdyz behem 10 mesicu KOssy 5 krat reklamuji pod stejnym cislem stejnemu servisu, dokonce vzdy vse resim se stejnym technikem, ze budou delat takove brykule( Je mi to docela líto. Sluchatka jsem dala svemu temer holohlavemu manzelovi a praskla mu uz taky(

0/0
14.3.2011 19:08

Glumik2

Re: Koss

Sluchátka jedině Technics

0/0
14.3.2011 20:22

Alex Murphy

Re: Koss

Velký omyl. Jedině KOSS.

0/0
14.3.2011 22:28

Glumik2

Re: Koss

Sluchátka jedině Tech.nics

(představte si, že když to napíšu dohromady, tak to smažou.

Holt Koss se psát může ;-)

0/0
14.3.2011 20:25

Glumik2

Re: Koss

A hele jen co to napíšu, tak už je povoleno psát Technics

0/0
14.3.2011 20:26

Chytry.Levicak

před časem jsme reklamoval...

džíny nejstarší značky na světě. měl jsem díru v rozkroku. už po půlroce používání. nevím čím to...možná ,že jsem přibral. paní na reklamaci se sice zhrozila,pak mi dala podepsat protokol.lhůta na vyřízení 3O dnů a mohl jsem si vybrat za to jiné zboží do té ceny.Ale peníze mi dát nechtěli.takže celkem v poho.

0/0
14.3.2011 18:57

hanako

Je to nekdy bordel!

Taky jsme jednou naleteli. Koupili jsme si noveho skutra v jedne prodejne v Olomouci. bohuzel si uz nevzpomenu, jak se jmenuje, jinak bych jim udelala reklamu, jak se patri:-)

Tak jsme si s manzelem koupili skutra a po case nam z nej zacal kapat olej.

No nic, vyrazili jsme do prodejny. Panove, ze se na to mrknou. Tak nam to opravili a dobry. Zadny zapis z reklamace nam nedali. Takhle se nam to stalo asi 4x - porad stejna zavada. Opet vzdycky oprava. A jeste do toho servisni prohlidky. Absolvovali jsme je vsechny, nektere nam sfoukli zaroven s tema opravama. No nakonec to dopadlo tak, ze jsem se nastvala a chtela stroj vratit. Takze jsme se zase vydali do prodejny a pan nas uzemnil tim, ze tam zadnou reklamaci nemame a ze nam to neuzna, protoze jsme porusili zaruku tim, ze nam chybi jeden zapis o servisni prohlidce. Pricemz stroj byl na vsech predepsanych prohlidkach, ale holt jednou nam asi "pozapomneli" dat razitko a my si toho nevsimli:-(

Tak uz jsme pouceni a vsechno kontrolujem:-)

0/0
14.3.2011 16:49

Glumik2

Re: Je to nekdy bordel!

Koupili jsme si noveho skutra v jedne prodejne v Olomouci. bohuzel si uz nevzpomenu, jak se jmenuje, jinak bych jim udelala reklamu, jak se patri:-)

Nechápu, jak si někdo nemůže pamatovat jméno prodejny, kde kupuje motorku.

Já jsem koupil motorku Yamaha překvapivě v prodejně Yamaha.

8-o

0/0
14.3.2011 20:29

Rubik1

Re: Je to nekdy bordel!

Víc než kontrolovat pomůže v tě prodejně už nic nekupovat a také to zde veřejně oznámit.

0/0
14.3.2011 22:07

Antiblb

Hodně povyku

a pár užitečných rad. Jinak každý svého štěstí strůjce. Pokud kvůli několika ušetřeným stokorunám u výrobku za tisíce člověk kupuje od prodejce, o kterém si nic nezjistil atd., sám si plete bič.

Praktikuji následující: zboží do hodnoty 5 tisíc kupuji v místě bydliště. "Prodělek" není tak strašlivý a případná reklamace se řeší lépe. U věcí na 5 tisíc hledám nejen nejlevnější výrobek, ale též reference na prodávajícího zejména v oblasti reklamací a zákaznické vstřícnosti.

Mám dobré i špatné zkušenosti. Špatné povětšinou s malými podnikateli. Velké obchody nemívají problém s řešením reklamací.

0/0
14.3.2011 15:17

lolek77

U každého zboží je dobré zvážit kde koupit.

Některé prodejny jako Ikea nebo Hornbach vezmou zpět i bezvadné zboží. Také s nákupy přes internet mám jen dobré zkušenosti.

0/0
14.3.2011 17:59

P-P

Re: Hodně povyku

Tak to já mám zase naopak lepší zkušenosti s menšími prodejci. Ale musí si člověk vybírat a někdy trvá najít nějakého solidního. Ale solidní malý prodejce je o hodně lepší, než solidní veliký.

0/0
14.3.2011 19:44

certik_bertik

hmm

já buď koupím kvalitní značkový výrobek co vím že mi vydrží a když koupím nějaký levný šunt tak to vím dopředu a počítám s tím že to nevydrží a nechodím do krámu zpátky prudit, já jsem ještě nikdy nic nereklamoval

0/0
14.3.2011 14:42

Bennu

Re: hmm

Pokud jsi jeste nic nereklamoval, tak jsi stastny clovek.

0/0
14.3.2011 14:51

certik_bertik

Re: hmm

fakt ještě nikdy, ale za studií jsem pracoval jako reklamační pracovník, tak jsem viděl co tam chodí lidí zbytečně prudit. My jsme ty reklamace nevyřizovali, reklamační pracovník jen posílá věci z bodu a do bodu b, to že je opravce neseriozní za to přece nemůže ten člověk za pultem. To by musel všechny reklamace platit ze svého a na to taky prachy nemá

0/0
14.3.2011 14:56

sunka007

Re: hmm

Mas zajimavy pohled na svet. Prodejce si SAM urci od koho bude zbori brat a za jakych podminek,je to ciste jeho dohoda. Jina vec je jaky ma postoj k zakaznikovi, tam plati vetsinou zakon na ochranu spotrebitele.  Pokud nekdo prodava nekvalitni zbozi tak ma mit takovou marzi aby z ni reklamace utahl, pripadne at takovy obchodnik zkrachuje.

0/0
14.3.2011 15:39

certik_bertik

Re: hmm

víte máte pravdu a všichni jsme to věděli že je to tak blbě, jenomže je to trochu jinak. Těch marketů je taky omezené množství, zákazník co si nedá pokoj a pořád všechno reklamuje tak se spálí u jednoho, tak půjde k druhému a tam se taky spálí a za chvíli se vám vrátí zas, takže to takovýmhle způsobem rotuje

0/0
14.3.2011 15:50

Rudý přízrak fights for freedom

Re: hmm

tak navazu sem, ale tyka se to i te zminovane ALZY o par radku niz. Ja jsem koupil drahy monitor (20.000,-) o kterem jsem byl presvedcen, ze bude kvalitni, ale byl spatny, tak jsem ho kvuli zrychleni reklamoval primo v servisu a po skoro mesici jsem dostal zpatky ten samy monitor vykazany jako opraveny, ale opraveny nebyl. Tak jsem naklusal do ALZY, postezoval si co se mi stalo a do 14 dnu jsem mel od ALZY uplne novy monitor tentokrat bez zavad. R^

0/0
14.3.2011 14:53

certik_bertik

Re: hmm

tak v IT je to všechno trochu jinak

0/0
14.3.2011 14:58

ides

Re: hmm

To same na mne tedko zkousej v OKAY. Jedna reklamace prisla s tim, ze se neprojevila. Tak jsem sel domu, tam jsem jim nafotil to neprojevovani vady na monitoru a tedko uz to tam je zase dobu a jsem zvedavej s cim zase prijdou nyni. Kazdopadne pokud budou neco zkouset, tak kontaktuju COI a budu to resit pres ne. Ano, mozna jsem prudil, ale penize nekradu a chci za ne vec, ktera bude fungovat. Nehodlam delat kompromisy typu, ale co dyt u te televiz jde aspon zvuk, tak to nebudu prece jeste reklamovat.

0/0
14.3.2011 20:22

Rudý přízrak fights for freedom

Re: hmm

to ne, u me se zavada projevila, jense na to vykaslali, ale jak rikam po te co se do toho vlozila Alza to najednou slo raz dva. Tohle je podle me vyhoda, pokud clovek nakupuje u vetsiho prodejce, jehoz slovo ma u distributora vetsi vahu.

0/0
14.3.2011 20:45

brezovak

Re: hmm

Výrobky se již nerozdělují  na značkové čí neznačkové ale na dlouhodobě či krátkodobě funkční.

0/0
14.3.2011 15:58





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.