Diskuze

Závadu ochotně odstraní, šunt vám zůstane. Nové reklamační pasti

Reklamovat vadné zboží je v Česku stále větší problém. Někteří obchodníci a servisní opravny jsou solidní jen naoko. Obcházejí zákon vlastními nevýhodnými reklamačními pravidly a dostat z nich peníze trvá někdy měsíce. Zákazníky i šikanují, aby reklamaci vzdali.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DH

dafyx

3. 5. 2011 10:58
rekamace

Myslím, že pravda je někde uprostřed. Řek bych, že tomu nenahrává i naše 2 letá záruka, ta je opravdu  nadstandardní a luxusuní. Bohužel i v  mém okolí se najdou lidé, co jsou schopni reklamovat jimi vybité baterky, že nemají kapacitu. Tak se nelze divit, že se prodejci brání.

0 0
možnosti
M

mira7788

3. 5. 2011 10:11
nejhorsi je kdyz vam daji

ten samej sunt a to treba 2krat za sebou a vzdy na to mesic cekate. to uz odradi pomalu kazdyho. zvlast kdyz je vam to zbozi po 2 mesicich uz k nicemu(treba prijde zima).

0 0
možnosti
RK

rkkk

21. 3. 2011 17:55
:-(

A co když podvádí kupující ? Dost často se stává, že si kupující vadu způsobí sám, když s výrobkem špatně manipuluje, zasahuje do něj nebo ho dokonce vymění za jiný, který pak chce neoprávněne reklamovat. Tipuji, že k tomu dochází tak ve 30 % případů. Kdo prodejce ochrání ? Organizace na ochranu spotřebitelů dostávají štědré dotace od státu a EU, obchodníky a výrobce nikdo neochrání.

0 0
možnosti
PN

pavel.n

19. 3. 2011 11:29
Ono se musí umět reklamaci správně podat

Nikdy jsem neměl problémy a reklamace byly vždy vyřešeny k mé spokojenosti - problém je v tom , že se bavíte s prodavačem , který vás nechce ani poslouchat a v supermarketech mají na tyto reklamace speciální školení.

Já jsem třeba v Globusu panu nejmouřejšímu po 15minutách jeho odporu řekl , že zítra požádám ČOI o vyjádření k jeho postupu a bylo vše vyřešeno a ihned !

0 0
možnosti
JV

vths111

29. 4. 2011 20:48
Re: Ono se musí umět reklamaci správně podat

Zato já jsem ani při nejvyšší vstřícnosti z mé strany nemohl z výrobce vydyndat ani slušnou komunikaci a na zásah ČOI opravdu došlo. Až poté byla reklamace vyřízena, což trvalo pět měsíců a zajímavé je, že protokol od ČOI v podstatě nezjistil problém v jednání dané firmy, ale co se divím. Mimochodem, je to český výrobce navigací Dynavix, kterého vřele nedoporučuji.

0 0
možnosti
G

greycat

16. 3. 2011 16:45
Reklamace, to je peklo

Chápu, že se tady podnikatelé tak durdí. Ono, prodávat nekvalitní krámy je velká dřina, a zákazník co by vyžadoval za svoje peníze kvalitu je přece děsnej šmejd. Voni chtěj v klídku vydělávat prachy a ne řešit reklamace. Neochotní, drzí a sprostí prodavači a majitelé obchodů pro mě byli hlavním důvodem k uzavření pojištění právní ochrany. Od té doby mám klid, v naprosté většině případů stačí ukázat kartičku pojišťovny a problém najde řešení. Jednou jsem to musela předat na pojišťovnu a panu majiteli stačil jeden dopis od právníka aby vrátil peníze.

Nejsem zastánce systému jako je v USA, kde můžete do nějaké doby naprosto bez důvodu vrátit nošené zboží, to mi přijde jako nesmysl, ale pokud platím za to samé zboží dvakrát až třikrát tolik co lidé v západní Evropě, tak očekávám nějaký servis, a ne že mi do zimních kozaček teče sotva začne mrholit, a prodavačka mi vykládá, že je to to ozdobným švem, že mi praskne stélka v kožených sandálech, pošle se to na "expertizu"

0 0
možnosti
G

greycat

16. 3. 2011 16:48
Re: Reklamace, to je peklo

kde je to měsíc a nemám v čem chodit a pak se dozvím, že mám moc agresivní pot! a mám do sandálů nosit fusekle. Nebo když zjistím, že trekové boty jsou tak blbě ušité, že se v nich nedá vydržet déle než hodinu, což ale na krámě nezjistíte. Prostě bych ráda měla možnost vrátit zboží, které je nekvalitní a dostat zpátky peníze. Chci toho tolik, když za ty věci platím takové peníze?

0 0
možnosti
ZODTV

Zákon o dodávkách teplé vody

15. 3. 2011 11:31
Každá mince má dvě strany

Nemám důvod nevěřit tomu co se v článku píše. Na druhou stranu se zase i já setkávám s přesně opačným syndromem, kdy zákazník po roce a 11 měsících zboží "odpráskne" aby dostal peníze

0 0
možnosti
1

102030abc

15. 3. 2011 8:39
Telvize LG - nesolidní prodejce i seriv

Vybral jsem pro rodiče TV LG (klasické LCD, myslím 42 palců). Koupil jsem ho v Euronicsu v Praze Štěrboholích. No  a první legrace nastaola, když asi po roce TV přestala fungovat. Občas nešla zapnout, po tvrdém restartu vytažením ze zásuvky a znovu zapojení zase šla. Naši ztratili záručák a účet.Tak sem vytáh výpis z kreditky, kterou jsem to platil a dopravil spolu s TV do obchodu. Prodavač byl arogantní víc, než úředník někde na sociálce a nakonec mi vystavil kopii účtu, ale že TV si nepřevezme. (je to ale jeho povinost, protže je to místo prodeje.)Že musím do servisu a na to je třeba záruční list. Ten mi vystavil,ale nechal si za to zaplatit 200kč!!, které si vzal jako úplatek. Nedal mi an ně žádný účet a oznámil mi, že je to cena prázdného záručního listu!!! Pak servis závadu odstranil.Ovšem cca po půl roce se začala podobná vada objevovat znovu.Někdy.Ale čím dál častěji.Servis nám oznámil.že jsme podvodníci a TV je OK a po cca 10 nebo 14 dnech jí prostě vrátil s tím,

0 0
možnosti
1

102030abc

15. 3. 2011 8:41
Re: Telvize LG - nesolidní prodejce i seriv

že jen aše povinost jim dokázat tu závadu.To ovšem nejde dost dobře, ta totiž zmizí, jakmile je TV odpojena od sítě a znova zpojena později. Tak bratr to myslím natočil na video a řek jim, ať přijedou ve teď, když je TV zaseknutá. Uvidím jak to dopadne, ale s LG končím. Jejich servisní středisko v ČR je vrcholně arogantní a bez skrupulí vás vpodstatě obiní, že jste podvodník a chcete je okrást...Tohle už jsem dlouho nezažil ani v Čechistánu

0 0
možnosti
AP

radio_svobodna_evropa

15. 3. 2011 8:30
...

tyto srdcervouci clanky o tom, jak obchodnici v cechach tvrde zneuzivaji sve zakazniky me uz zacinaji docela slusne deptat. znam hromady obchodniku, kteri jsou slusnejsi nez hromady zakazniku s kterymi jsem se setkal. neni to tedy o tom, ze by v cechach byli neslusni jen obchodnici, ale predevsim jsou neslusni i zakaznici. zakaznik nezna sva prava, zakaznik je neznaly cehokoliv, co s jeho pravy souvisi. pak si nekde neco precte a dela na nekoho bububu , aniz by si spravne sva prava uvedomoval. hodne lidi se odvolava na zahranici, jenze si vuebc neuvedomuje, ze anglosaske pravo je ke spotrebiteli vyrazne prisnejsi, predevsim v delce zaruky a pravu na novou vec. kdyby jsme chteli doslovne prelozit napr. britsky zakon o spotrebiteli a uplatnit jej v cechach, zvedla by se tu vlna nevole o vykoristovani chudeho ceskeho zakaznika. stejne mam pocit, ze vsechy tyto zvasty, ktere tady na toto tema prezentujete, jsou jen marketing ruznych pravnich kancelari udajne chranicich spotrebitele

0 0
možnosti
1

102030abc

15. 3. 2011 8:44
Re: ...

Tak to ale zase pozor. Jednak je v těch zemích trošku jiná podnikatelská etika. Za druhé je tam spotřební zboží obvykle levnější, protže obchodník nenese tolik nákladů právě s ochranou spotřebitele a celkově je tam vyspělejší a větší trh a za třetí..a to není výmysl..jsme ještě "odpadním" trhem. Např. elektronika se k nám často dováží v podřadné kvlaitě. Např. v UK často najdete stejný výrobek..ale zjistíte, že v popisu má nějakou funkci nebo vlastnost, kterou verze u nás nemá...

0 0
možnosti
MG

Rubik1

14. 3. 2011 21:49
Překlad věty z článku do češtiny

Prosím, opravte si text: "... snaží se vyhnout tomu, aby nemuseli vracet peníze nebo vyměnit zboží za nové. " na "... snaží se vyhnout tomu, aby museli vracet peníze nebo vyměnit zboží za nové. "  Často čtenáři vůbec nepochopí, co chtěl autor článku napsat. Tentokrát si to naštěstí většinou domysleli.

0 0
možnosti
PSC

POMOCNA STRAZ CENZ0RA

14. 3. 2011 21:11
...

Supersocko, jsi z OVY? Jestli ano, rad bych si te vyfotil:-)

Jinak Alfacomp je znamy velmi vstricnym postojem k reklamacim R^

0 0
možnosti