Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mladým učitelům se platy zvedly o tisíce, starším jen o stokoruny

Učitelé se už druhý měsíc mohou těšit z vyšších platů. Ale na školách se neslaví. Výrazně si polepšili mladí pedagogové s vysokoškolským vzděláním, kteří mají až o sedm tisíc korun měsíčně víc než doposud. Starším přidali méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TVK

Tohle fakt pobavilo

"Po dvaceti letech praxe ve školství beru 14 tisíc korun a jenom nájemné mě stojí 10 tisíc korun. Musím si tedy ještě přivydělávat úklidem. "

Aha, tak pokud někdo v Práglu dělá po 20 letech za 14 brutto, tak by se skutečně měl dovzdělat..... Nebo se poptat po volném lůžku v Bohnicích.

0/0
21.3.2011 22:05

Dunja

a jinde se ubralo

učitelům se možná platy zvedly a uklízečka, která musí po nich a dětech tu spoušť uklízet zase snížily nebo dokonce někde jsou nuceny jít pracovat na živ. listy, protože ředitel na techn. personál už nemá peníze z té správné škatulky.:-/

0/0
21.3.2011 17:29

Mnauken

heh

že se tam píše víceméně jen o mateřských školkách... na to je určitě potřeba opravdu extra vzdělání.....

0/0
21.3.2011 9:07

sixsies

Re: heh

Je vidět, že nemáte potuchu, o čem je předškolní vzdělávání...

0/0
22.3.2011 15:50

Brkleš

Starší a zkušenější...

To, že je někdo starší a zkušenější by nemělo znamenat vyšší plat. Jednoznačně musí rozhodovat kvalita. Na to samé zmírá zdravotnictví. Tabulky je třeba zrušit. Otýzkou je, jak zajistit, aby nad kvalitu nebylo pochlebování ředitelům ap. Na tom by se mělo pracovat. A možná, že se pak do škol vrátí i chlapi.

0/0
20.3.2011 18:41

sluni-sluni

Re: Starší a zkušenější...

takže píšete, že by se podle kvality měli učitelé hodnotit, a pak že se do škol vrátí chlapi..... takže podle toho co jste napsal se tedka hodnotí nekvalitně a proto tam pracuje hodně žen..., ale chlapi pracují kvalitně a i když pracují kvalitně i tedka tak nejsou za tu kvalitu ohocnoceni, pak když bude podle vás to "lepší" ohodnocení - tak to bude zhodnocovat jejich kvality a budou moci učit (chápete co jste napsal? ;-D;-D;-D

to jsou teda články a diskuze s po....á.ní

0/0
20.3.2011 19:06

noboty666

Re: Starší a zkušenější...

Neni madam tak trochu feministka? Sekundarni negramotnost by tomu odpovidala ...:-/

0/0
21.3.2011 13:36

sluni-sluni

Re: Starší a zkušenější...

ne jen vy máte problém si to přečíst a pochopit co tam ten člověk píše,  a tak to je se vším tady.. ještě jednou si to přečtěte a je to tam jasně napsané - v čem je problém? přečíst si to , nebo to pochopit? nebo  obojí? člověk nemusí být feminista , ale tyhle bláboly jsou fakt hrozný , a ještě pak ti co to čtou a dělají že to nechápou :-P

0/0
21.3.2011 17:32

arborman

Re: Starší a zkušenější...

A jak poznáte kvalitu? Vysoká škola=kvalita? Ani náhodou..znám spousty VŠ, kteří jsou s prominutím nepoužitelní..., ba naopak znám také spousty SŠ, kteří se v oboru vypracovali tak, že z fleku strčí VŠ do kapsy.

0/0
20.3.2011 21:23

Magalhao

Skolni jidelny a menzy

Skolni jidelny a hlavne vysokoskolsky menzy jsou nesmysl. Obed za 30-50 korun je sice peknej, ale kdyby tam nebyla dotace, tak je cena zhruba dvakrat vyssi a chtel bych videt masochistu, kterej by za ty blafy, fronty, hnusny prostredi a drzkujici kucharky zaplatil cenu, za kterou si muze koupit normalni jidlo v restauraci. Dotaci bych zrusil, zakum a studentum misto ni daval stravenky a schvalne za jak dlouho by skolni jidelny a menzy v konkurencnim prostredi krachly :-/

0/0
20.3.2011 18:41

Skrblicek

Re: Skolni jidelny a menzy

Je hezké, že byste školní jídelny zrušil, ale jak byste řešil stravování dětí na základní škole. Třeba takový první stupeň. Ne každá školní jídelna vaří špatně, jako všude záleží jenom na lidech.

0/0
20.3.2011 20:42

zd.sn

Plat

Proto říkám, že jediné spravedlivé řešení by bylo financovat školy z daně , kterou by odvedli ti co tam studovali. Pokud by škola generovala flákače , tak by peníze neměla , pokud by generovala lidi s vysokým platem , potom by nebyla tratná . A pak by školství fungovalo . R^R^R^R^

0/0
20.3.2011 18:11

Martin667

proto neučim

0/0
20.3.2011 17:35

evil_nasty

Přeju jim to,

starší učitelé s praxí mají platy cca 22k, mladí učitelé 12k

0/0
20.3.2011 14:50

Pundit

Dead and job,

říkají Angličané práci, která nemá perspektivu ani postupu ani vyššího platu. Prostě nádeničina - a to je to naše učitelství. Spousta mých známých (mladých) učitelek s tím sekla. Ani se jim nedivím. No jo, ale kdo bude učit?

0/0
20.3.2011 14:02

Viper1

Re: Dead and job,

Určitě to takto říkají?

0/0
20.3.2011 16:26

Pundit

Re: Dead and job,

Pardon, psal jsem to "foneticky". Dead-End Job.

0/0
20.3.2011 16:32

B01D

Re: Dead and job,

Foneticky :-D. Vy máte dost, co?

0/0
20.3.2011 17:41

Pundit

Re: Dead and job,

Přesně tak, a přečti si to ještě jednou, možná na něco narazíš :)

0/0
20.3.2011 17:52

jan kubalek

...

Spise by meli dat ty miliardy do Akademie ved ...nez do SS, ktere stejne deti nic nenauci (osobni zkusenot ...). Dat prachy na platy ved. prac a ne, nekomu, kdo Vam za 45 minut 8x zopakuje ze je Mgr. a ze on si to chudak musel vydrit a ted ma jenom 21 000 hrub (toje extrem samosrejme ...).

Podporujme nasi vedu, vzdit vsicni nadejni cedci odchazeji do zahranici kde maji daaaaleeeeekoooooo vetsi prostredky pro vyzkum (a hlavne platy ...).

Jestli budou porad resit jenom SS a ZS ...tak se jim muze stat, ze uz nebude nikdo kdo by dovedl ucit, protoze je to nebude mit kdo poradne naucit na VS ...

0/0
20.3.2011 13:57

153624

Re: ...

Spíš se dětičky odmítají vzdělávat a žijí ve falešné iluzi,že vše za ně vyřeší počítač no a když mají zaguglovat a dát spávné klíčové slovo,aby hledali,tak nenajdou,protože nenapíší to slůvko......mají vše totálně na háku a hodně rodičů je v ignorování školy dokonale kryje.Takže chtějí být svobodně d€bilní-OK,ať jsou.Kdo v branži dělá,ví, o čem píši,kdo nedělá,plácá nesmysly.Jsou i výjimky,dve tři ve třídě...

Kecy,jak nebudou potřebovat co se ve škole učí, je demagogie a výmluva.Odmítají se učit angličtinu,ignorují výpočetku,vše.Jejich věc.Pitomcům se bude líp vládnout,že Nedělko?;-D

0/0
20.3.2011 15:05

JMoudry

Re: ...

No já bych to podporoval už od základu, protože když pak na VŠ přijde student, který se za svou předchozí studijní dráhu nikde nic pořádně nenaučil a  nenaučil se ani učit se, tak se tam s ním jen poměrně obtížně něco svede a pedagog může být sebelepší. Navíc je potřeba si uvědomit, že AV jako taková nemá s učením nic společného (snad jen to, že část vysokoškolských pedagogů má část úvazku jak na AV, tak na své škole).

0/0
20.3.2011 15:18

romsky aktivista

Re: ...

a jak se dostane nekdo do te akademie, kdyz se deti nic nenauci? ;-D

0/0
20.3.2011 20:02

Dusan321

Je to logicke

Ono je to vcelku logicke rozhodnuti. Vice nez pet nerkuli deset let vydrzi ve skolstvi jenom blazen, kteremu nejde o penize. Motivace je ted nabidnout mladym slusny nastupni plat, aby nastoupili na skoly. Po par letech stejne z nich 90% odejde penize nepenize, protoze proste na ty spratky uz nebudou mit nervy. Vysoky nastupni plat by mel zmenit situaci, kdy z mladych absolventu pedagu nastoupila do skoly miziva mensina a zbytek sel rovnou jinam. Takhle bude skolstvi fungovat na vysokoobratkovem otaceni mladych pedagogu, coz je stejne lepsi nez nemit nikoho nebo prestarle ucitelky se SS.

0/0
20.3.2011 12:41

Mnich391

Re: Je to logicke

Paní učitelky, absolventky učitelských ústavů, byly ty nejlepší, které na prvním stupni ZŠ učily. Naučily děti malou násobilku, vyjmenovaná slova, nikam se nehnaly, nepřesouvaly svoji práci na rodiče. Děti měly pracovní návyky, uměly si zapsat a udělat domácí úkol bez dopomoci rodičů a internetových stránek třídy.

0/0
20.3.2011 13:34

Dusan321

Re: Je to logicke

Uz za komunistu se hlasalo, ze stredoskolsky vzdelane pedagozky maji byt presunuty do skolek a druzin a ze na skolach budou jen VS vzdelane ucitelky. Evidentne se jim nejak podarilo prezit.

0/0
20.3.2011 14:14

hermína

Re: Je to logicke

my měli ve škole na 1. prvním stupni jednu takovou jen se střední školou a k tomu kovanou komunistku. nekecám, některé děti šikanovala, učila nás bonzovat na druhé a téměř na každém si něco našla. vizitkou je, že do konce 2. třídy byly celkem 3 děti přeloženy do jiné třídy. 1 chlapec na její žádost, že je moc zlobivý, 2 děti na žádost rodičů, děti se jí bály a chodily se školy uplakané a počůrané (nepouštěla nás na záchod).

0/0
20.3.2011 19:26

Mnich391

My jsme přidáno nedostali. Naopak, jsme bez osobního ohodnoc

Školství, kultura a sport jdou do kytek. Namísto toho, aby pozavírali poloprázdné školy, nechají nás všechny, bez rozdílu, pochcípat hlady. Teď nám sebrali osobní ohodnocení. Není žádoucí vozit žáky na soutěže, protože není na suplování a cesťáky. Pokud se chceme školit, tak za peníze ze svého zdaněného platu. Některé děti učí kantoři, kteří prošli konkurzem (Brusel), některé chodí do elitních škol (školné 800 000 Kč ročně), PORG dostává od KB miliónové sponzorské dary... Jakou školu navštěvuje Vaše dítě? ;-)

0/0
20.3.2011 12:08

van23

Re: My jsme přidáno nedostali. Naopak, jsme bez osobního ohodnoc

ve skole se prd clovek nauci, podivejte se kolik lidi v tydle republice nechape ani procenta .

diyk tomu to tady vypada jak vypada. nikdo neni schopnej si spocitat kolik odvadi statu na socialnim , zdravotnim, danich, tak jak muzou vedet kolik zaplati za pujcku, za kreditku.

hlavni je vedet jaky dila vydal spisovatel v 18. st. nebo kdo byli lumirovci .

a kazdym predmetem bych mohl pokracovat.

0/0
20.3.2011 12:33

Mnich391

Re: My jsme přidáno nedostali. Naopak, jsme bez osobního ohodnoc

Souhlasím s Vámi, ale pár pohrobků socialismu (tak nás nazval publicista pan Hvížďala) ještě ve škole zůstalo a ti ty procenta a odvody s dětmi počítají.

0/0
20.3.2011 12:55

Hooky

Re: My jsme přidáno nedostali. Naopak, jsme bez osobního ohodnoc

Zřejmě nás chcete přesvdčit, že oni pohrobkové socialismu jsou právě ti učitelé, kteří své žáky správně naučí. .... dovolte, abych ;-D;-D;-D;-D;-D ... pochybuji, že lidé, kteří staví výuku tvrdohlavě na bolševickém obsahu učiva, jsou přínosem pro přípravu žactva na další vzdělávání a řešení každodenních otázek života... k čemu počítání procent, když žáci netuší, co je to úrok, přímá a nepřímá daň apod.

0/0
20.3.2011 13:54

153624

Re: My jsme přidáno nedostali. Naopak, jsme bez osobního ohodnoc

A víš proč to netuší?Protože to mají totálně u análu...hodně o tom vím.No a copak je např. na matematice,fyzice,strojařině,výpočetce,elektrotechnice,mechanice,deskriptívě atd. totalitního?Prosím nějaký příklad.O rudých nejvíc dnes křičí bývalí ;-€ruďoši,co tak 20 let sleduji,takže soudruhu,příkladek by nebyl???

0/0
20.3.2011 15:11

Hooky

Re: My jsme přidáno nedostali. Naopak, jsme bez osobního ohodnoc

Čtěte pozorněji - o pohrobcích socialismu píše přispívatel, na jehož blábol reaguji, přičemž je obhajuje, a s tím nesouhlasím. To, že někdo učil za bolševika není automaticky plusovým bodem! 

Pro pár příkládků, pochybuji, že ten jeden jediný by vám stačil. Z vlastní zkušenosti (v mém případě bylo studium ukončeno 2005 - VŠ) ... např. nezvládnuté moderní dějiny - 20. století končí rokem 1948, neobjektivní přednášky o husitství (sociální a ekonomické dopady nejsou schopni ani zmínit, natož rozebrat...) ...

Co se týče dalších oborů - běžně nezájem o využívání moderních technologií a metod ve výuce...

A teď mě dostal synovec, jeho postarší učitelka nezaznamenala, že Pluto není planetou sluneční soustavy. ;-D;-D

atd.

0/0
22.3.2011 8:48

_profesor_

Proč by se mělo platit podle věku?

To je úplná hloupost. Platí se podle odvedené práce. Každý podle svých možností, každému podle jeho práce (ne podle toho kolik let už se poflakuje na škole a mizerně učí).

0/0
20.3.2011 10:18

steve007

Re: Proč by se mělo platit podle věku?

Když to napíšete takto negativisticky, tak se vaše tvrzení mohou jevit jako pravdivá. Vy ovšem zapomínáte, že jsou také učitelé, kteří se nepoflakuji a uží výborně. Jak s nimi byste naložil? Co se týče zvyšování platu za odpracovaná léta, uvědomte si, že ten starší třeba už nepodá takový výkon jako mladší, ale vynahradí to zkušeností, o které se s tím mladým podělí a takto to pořád jde dokola. Stejný výkon jako ve třiceti nelze mít i v šedesáti. Pokud si toto uvědomujete a i přesto si stojíte za svým názorem, tak v podstatě tvrdíte, že starším by se měl snižovat plat vzhledem k nižšímu výkonu, a těm, kteří vůbec nepracují, by se nemělo dávat nic. Jděte toto říci svým rodičům a prarodičům, pokud vám za to nedají po hubě, není něco v pořádku.

0/0
20.3.2011 11:36

H0PE1@seznam.cz

Jak

starý je mladý učitel?

0/0
20.3.2011 9:45

wotomtoje.

Re: Jak

R^

0/0
20.3.2011 11:49

johnymistr

nejvíc nespravedlivé

a demotivující jsou tabulkové platy...

0/0
20.3.2011 9:16

S-Tony

Mají furt málo

Ano mladým učitelům se zvedl plat na 14.050 hrubého. No to je peněž. Čistého 11 639. A to ani nemají strávenky a další výhody.

Teď jim celý národ bude závidět. ;-D

0/0
20.3.2011 9:14

incorrupt boy

Re: Mají furt málo

Kde si přišel na ta čísla. Znám poměrně spoustu učitelů. Není žádný, který by měl méně než 22 000 čistého, Všichni jsou spokojeni.

0/0
20.3.2011 10:04

sf15

Re: Mají furt málo

nemají spíš 22000 hrubého to by už sedělo ;-)

0/0
20.3.2011 10:29

H75

Re: Mají furt málo

Pane, na to nedosáhnu ani já s 12 lety praxe, maximem povolených přesčasů a velkorysým osobním ohodnocením. I po lednovém zvýšení se můj plat pohybuje se vším všudy kolem 20 tis. čistého. !!

0/0
20.3.2011 12:15

maiba

Re: Mají furt málo

Tak mi povězte, kde mají takové platy? Já to nemám po 27 letech praxe i  s příplatky za třídnictví apod. A víc už mít nebudu, toto je můj tabulkový strop! Dosud jsem se dále vzdělávala, ale najednou to přišlo jako facka. Strop a konec... Báječná motivace.:-(

0/0
22.3.2011 20:35

hermína

Re: Mají furt málo

jo, odkud máte to číslo? koukala jsem do tabulek a v platovém tarifu do 6 let není žádná třída za 14 050. 9 třída (první vysokoškolská) je za 20 000

0/0
20.3.2011 10:10

_profesor_

Re: Mají furt málo

Mladým se zvedl na 20 000 Kč. Nemá cenu lhát o snadno zjistitelných věcech:-)

0/0
20.3.2011 10:12

ČeStNý PřEdSeDa

česká "pravice"

Ti nýmandi, kteří nám vládnou a vydávají se  za pravici jsou kádrové rezervy KSČ, svazáčtí funkcionáři a další komoušká lůza. Rv

0/0
20.3.2011 9:13

hanicka.2405

Dobešovi

po dvaceti letech praxe mám průměrnou mzdu, v létě 2010 nám sebrali polovinu osobního ohodnocení (tj. ze 2000 na 1000), nyní mi z osobního vzali dalších 800, aby mi je přidali do tarifu, tak bych se chtěla zeptat pana ministra, jestli si z nás dělá blázny a dále by mě moc zajímalo, co ten nastupující vysokoškolák, který má nyní jen o 1000Kč méně než já, umí více a lépe než já....

a všem zde diskutujícím, kteří mají pocit, jak se učitelé mají skvěle, bych doporučila, aby si to šli aspoň na měsíc zkusit...

já mám svou práci ráda, ale v 15.00 doma denně nejsem, a když - tak si s sebou nesu práci, anebo se někde do večera školím na státní maturity...(samozřejmě bez náhrady mzdy..) a dva měsíce prázdnin si užívám, zejména když za srpnovou dovolenou musím zaplatit dvakrát více než ten, kdo si na ni může odjet třeba v červnu nebo v září!

0/0
20.3.2011 9:04

_profesor_

Re: Dobešovi

Někdy byste měla zkusit práci v soukromém sektoru. Tam byste se musela jinak otáčet.

0/0
20.3.2011 10:13

hanicka.2405

Re: Dobešovi

zkusila jsem, nebyla jsem celý život učitelkou... a vy jste si učení zkusil? abyste mohl srovnávat...

0/0
20.3.2011 11:28

Jirkoš

Re: Dobešovi

A pročpak platíte za srpnovou dovolenou dvakrát tolik ? Nevymyšlíte si náhodou ?

0/0
20.3.2011 11:13





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.