Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co vás může čekat u pohovoru: testy na HIV i hra se stavebnicí

Výběrová řízení se v poslední době prodlužují. Firmy se snaží více si proklepnout budoucí zaměstnance. Častěji se také využívají tzv. assessment centra, která trvají až osm hodin. Společnosti leckdy vyžadují prohlídku u lékaře i výsledky testů HIV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

paulina

fakt?

Co já vím, tak nejčastější otázka na pohovoru zní: "Tak nám o sobě něco řekněte..."

0/0
11.4.2011 23:12

urostly sympatak Arnie J.

Vse v jednom

http://www.youtube.com/embed/zP0sqRMzkwo

0/0
10.4.2011 15:03

Kvatan

Mate pravdu

jsou to nesmysly, v tech personalnich agenturach jsou tupci atd. ok, Ale proc proste nespolupracujete, nenaucite se "spravne" odpovedi a reakce podle knizek, internetu? Vzdyt se na to da pripravit. Kdyz tu praci chcete, tak to proste stoji za trochu namahy a taktizovani, ne? To je podobny jako kdyz nekdo svadi tupou ale krasnou holku, taky ji nakecava hovadiny, bavi se s ni o vecech, ktere ho nebavi, jen aby ji dostal do postele.

0/0
9.4.2011 10:46

pavel.n

Re: Mate pravdu

to je zvrácenost - před 20ti lety jsme nechtěli říkat co bylo ,, dobré " a nyní se to máme učit ??

0/0
9.4.2011 12:52

Ludek_III

Re: Mate pravdu

Závan selského rozumu v této diskuzi !! R^

0/0
9.4.2011 21:11

USPS_ forever

Re: Mate pravdu

R^R^R^

0/0
9.4.2011 21:21

vondry87

Re: Mate pravdu

Já to tak dělám, ale připadám si malinko hloupě. Koupil jsem pár knížek a přečetl ledacos na internetu a je pravda, že nezkušený personalista na člověka pak kouká jak na poloboha. Když to pomáhá, tak proč ne, ale je trošku smutné, že to tak funguje.

0/0
9.4.2011 14:59

Boženka Vomáčková

Re: Mate pravdu

Naposledy jsem nastupovala na základě pohovorů, kde na mě byla vždy skupina lidí, trochu stresující, ale mluvilo se k věci,  vyžádali si referenci, vypracovala jsem něco  doma, poté posílala do firmy , to jediný mi přišlo úsměvný,  ale udělala jsem to briskně, neb jsem tu práci chtěla. A chápu lidi, kteří i  skrz nevhodně vedené přijínací řízení chtějí projít. I když je přijímací řízení vizitka firmy uchazeči , neznamená to, že dál ve firmě to nebude lepší. A navíc když člověk zrovna tuhle práci chce nebo potřebuje (hypo, rodina.. ) , tak to skousne, i když nerad.

0/0
9.4.2011 17:43

Sucipej Roznec

Re: Mate pravdu

A neni to zbytecne plytvani prostredky - zbytecny personalista a uchazec o zamestnani se zbytecnymi znalostmi.

0/0
9.4.2011 23:47

Kvatan

Re: Mate pravdu

Je no, ale dneska je proste hodne zbytecnych praci, sluzeb, vyrobku, jednoduse proto, ze jsme jako spolecnost o hodne bohatsi nez treba pred 100 lety a muzem si dovolit plytvat zdroje a prostredky.

0/0
10.4.2011 13:18

Lev_z-_-Rožmitálu

Re: Mate pravdu

;-D

0/0
10.4.2011 13:34

pavel.n

hanba a hnus !!!!

Personalisté se k uchazečům chovají jako k dobytku - kdo tohle zastaví a kde jsou hranice lidskosti ???

Přes 15 let jsem pracoval jako šéf cca 60 lidí na pozici středního managementu - absolvoval jsem řadu školení atd.....dostal jsem se na pohovor do jedné personální agentury , kdy mladá holka , co snad neměla ani 18 let mě zkoušela jak malého kluka - ptala se mě na úplné hovadiny jako např.:proč jsou lidé večer více unavení než ráno , nebo proč mám brýle a nenosím čočky - že prý lidé s brýlemi něco skrývají !!!

Já rozhovor otočil a zeptal jsem se té super odbornice jaké jsou základní fáze managementu , co je motivace atd....

strašně byla překvapená , že třeba motivace nejsou jen peníze ......bude mi 50 - práci jsem si našel sám a jen doufám , že tyhle personální prasata zakážou zákonem !!!

0/0
9.4.2011 7:15

Boženka Vomáčková

Re: hanba a hnus !!!!

Před lety jsem chtěla přes léto vyplnit období, kdy jsem neměla nalezenou novou práci a ucházela se o administrativní brigádu - mělo to být v nějaké nadaci s politickým pozadím (ve vedení nadace politik ), nicméně práce měla být zcela nepolitická, běžná administrativa, korespondence, od 8. do půl páté, klasika, pouze na červenec a srpen. Na pohovoru jsem narazila na dívčinu vzhledem i jednáním náctiletou, jejíž první starost byla, jestli mám rodinu a zajištěnou péči o děti :-D Pohovor byl z druhé strany trapný a směšný. Nenastoupila jsem, jak jinak.

0/0
9.4.2011 17:25

S-Tony

Re: hanba a hnus !!!!

Přes agentury si najdou páci jen ti nejlepší. My ostatní to musíme dělat po staru.

0/0
11.4.2011 9:31

Prngr1

pozice jednatele?

Zjistili, že je tak blbej, že může dělat bílého koně - jednatele?

0/0
8.4.2011 22:52

Teletabis

A nakonec si po půl roce

vyberou troubu co se neumí ani podepsat, ale umí to hezky okecat. To raději budu popelářem než absolvovat takové vyběrové řízení. Dříve se tomu říkalo kádrování.

0/0
8.4.2011 17:38

Dita_1

Testy na HIV

Testy na HIV odmítnout a toho, kdo je požaduje, napráskat. I kdyby člověk nakrásně byl hiv+, je to pouze záležitost jeho, jeho partnera a ošetřujících lékařů (vč. gynekologa).

0/0
8.4.2011 17:23

Lachenauerin

Re: Testy na HIV

Souhlas. A tuším, že ani "obyčejná" zdravotní prohlídka není oprávněná, pokud nejde o práci s určitými nároky na zdravotní způsobilost - třeba v potravinářství nesmíte mít kožní nemoci apod.

0/0
8.4.2011 18:16

skoda-lasky

Re: Testy na HIV

To tušíte asi špatně. Podle zákoníku práce by měla být vstupní a výstupní prohlídka - kvůli způsobilosti k práci i kvůli jistotě zaměstnavatele ohledně nemoci z práce. V potravinářství musíte mít zdravotní průkaz, který se vstupní prohlídkou nemá nic společného.

0/0
8.4.2011 22:14

TrueRobos

Re: Testy na HIV

Souhlasím, to je jednoznačně diskriminační. Kdyby s něčím takovým za mnou přišli, tak jim řeknu, že pokud správná reakce na tutu žádost podle nich není odmítnutí, tak si koledují o žalobu. Existuje jenom VELMI málo zaměstnání, kde je toto relevantní faktor, práce v pornoprůmyslu například.

0/0
8.4.2011 22:16

Labia Majora Zemanová

...

Ten natlakovy pohovor musi vest docela odvazni lide, kteri cas od casu dostanou pres drzku ;-D

0/0
8.4.2011 16:22

harius

To je nápad...

Boží nápad, hledáme zrovna člověka, protože padáme na držku. Místo toho, abychom se ho zeptali, jestli rozezná "Windows od Linuxu", tak seberu dětem lego a nechám ho postavit pořádnej domeček. Určitě tím získám daleko lepší přehled o jeho znalostech v IT:-))))

0/0
8.4.2011 16:19

skoda-lasky

Re: To je nápad...

Ale tak u těch "her" nejde samozřejmě o znalosti z oboru, ale osobnostní profil.

0/0
8.4.2011 16:24

21century_schizoid_man

Re: To je nápad...

vysvetlujes zbytecne, on to nepochopi

0/0
8.4.2011 16:43

urostly sympatak Arnie J.

Re: To je nápad...

Pardon, a za toho dotycnyho a jeho zkusenosti a schopnosti ten osobnostni profil pracuje? Panove ci damy, to je peknej humanitoidni blabol. Nejste nahodou z HR?

Vsude, a v technickych pozicich zejmena, jsou dulezite zejmena schopnosti. Tyto hry pouze mari cas a pripadne odstranuji vhodne kandidaty, ktery tyhle kraviny nezajimaji. A co se tyce osobnosti: Osobnost, ktera muze kolektiv rozborit, je bud zjevna na prvni pohled, nebo naopak je tak skryta, ze to tyhle blbosti neodhali. A snad je zjevne, ze testovat kompatibilitu cloveka v jinem nez pracovnim kolektivu je blbost.

A naopak: Pred ctvrt rokem k nam prijali cloveka, ktery zjevne uspel v techto hrach, ale bohuzel je zcela neschopny (sef HR ho protlacil pres odmitnuti primeho nadrizeneho, zjevne nejaky kamarad, o vypovedi ve zkusebce se nesmi ani ceknout...). A nechtejte videt, jaky ma vliv na kolektiv a moralku toto hovado, ktere nic neumi a ma nasobny plat, a chce byt manager.

0/0
10.4.2011 13:54

Lev_z-_-Rožmitálu

Re: To je nápad...

tak to může jít

ale dokud to nehodnotí fundovaný psycholog tak jsou t jen kecy;-)

0/0
8.4.2011 20:34

TrueRobos

Re: To je nápad...

To, popravdě, hodnotí psycholog málokdy. Většinou jsou to personální rychlokvašky.

0/0
8.4.2011 22:17

peanutka

Re: To je nápad...

Týjo, fundovaného psychologa bych chtěla někdy potkat... Napadá mě jen Mgr. Kudláčková ;-D

Vážně, psychologů znám několik a všichni jen recitují knížky nebo mluví jak Pýthie.

0/0
9.4.2011 19:58

Brloch

Re: To je nápad...

Osobnostní profil nejde testovat takto jednoduše a u každého. Když budete shánět opravdové machra do IT, tak toto nemůže být kritérium pro výběr. Odborník pro kryptografii s velkou pravděpodobností u stavebnice selže, protože jeho práce je velice imaginární, plná matematických záludností v mnoharozměrném prostoru, ale ve skutečném fyzikálním světě řeší jen minimum problémů. Paradoxně může být v této hře lepší zedník, nebo i popelář, kteří denně manipulují s reálným předměty a mají to prostě zmáknuté do té urovně, že mají mozek plný nacvičených vzorů činností pro různé tvary, velikosti a situace.

0/0
10.4.2011 7:25

Labia Majora Zemanová

...

Vsechny assesery nakopat do sedinky a poslat je k soustruhum, na pole, na stavbu apod. a kazdy den jim delat testy na HIV, ony by je to preslo.

0/0
8.4.2011 16:09

Antonek1

Re: ...

Žádné testy, pěkně jako ve Švejkovi denně klystýr ;-D;-D

0/0
8.4.2011 17:22

honzinulanek2

Re: ...

ale pořádnej :-)

0/0
9.4.2011 19:22

nesnašimlobisty

Keci a zase keci

zase jedna reklama na personálni služby nějaké společnosti dneska vůbec není důležité jestli jste odolni vůči stresu ale jestli vůbec máte chut pracovat dnešní mladí nechcou vůbec nic a to bude teprve kámen urázu

s pozdravem ostravský kecalista

0/0
8.4.2011 16:04

21century_schizoid_man

Re: Keci a zase keci

ktere spolecnosti?

0/0
8.4.2011 16:44

peanutka

Re: Keci a zase keci

Zato znalost pravopisu, koukám, není vůbec třeba.

0/0
9.4.2011 20:04

Lord Helma

Taky jsem to zažíl

Na přiblblý dotazník jsem narazil víckrát. A nic. A taky jsem se jednou srazil s 22 letou pipinkou s titulem DiS, to byla fakt síla, naučené fráze a kecy na téma skupinový sex, pardon týmová práce a asi 10x za minutu zduraznění, že jsou mladý perspektivní koleťiv (i s tím háčkem po t). Pak to bylo taky normální výběrovka u nadnárodní, popovídal si se mnou můj potenciální šef (dokonce jsem to zvládnul v angličtině k jeho maximální spokojenosti) a pak se to poslalo na centrálu a nic, nějaká jejich najatá agentůra řekla nee, že prý jsem neabsolvoval ty jejich hrátky a co vůbec si ta pobočka dovoluje...A ty zk.... agentury u kterých jsem se zaevidoval, zajímalo akorát, jak mluvím anglicky a pokud to nebylo na úrovni rozzuřeného londýnského fotbalového fanouška, tak jsem neměl šanci, prostě odbornost je nezajímala. Vůbec se nedivím, že ty zahraniční firmy furt někoho shánějí. Nakonec jsem napsal přímo řediteli jedné firmy a do tří dnů jsem nastupoval.

0/0
8.4.2011 15:46

Lam0r

Re: Taky jsem to zažíl

Angličtina je dnes jedním z nejčastějších výběrových kritérií. Pokud jí neovládáte na opravdu slušné úrovni (ideálně podložené certifikátem patřičné úrovně), tak se nemůžete divit, že Vás převálcuje konkurence, která má podobnou praxi a vzdělání. Může se Vám to nelíbit, ale nic s tím neuděláte. Jedině na sobě začít pracovat.

0/0
8.4.2011 16:02

skoda-lasky

Re: Taky jsem to zažíl

Jenže taky záleží, jestli vůbec tu angličtinu k práci potřebujete.

0/0
8.4.2011 16:08

harius

Re: Taky jsem to zažíl

Právě že často vůbec ne.

0/0
8.4.2011 16:16

i-vet

Re: Taky jsem to zažíl

ale pipinky to mají tak napsané v manuálu, TAK TO PROSTĚ BUDE! Co na tom, že nebude mluvit s nikým jiným než s čechem;-D a služebka ven nehrozí

0/0
8.4.2011 19:28

Boženka Vomáčková

Re: Taky jsem to zažíl

Ve firmě, kde jsem před lety pracovala, jsem musela dělat testy z AJ,  nikdy - až na něco málo ofi mailů všem zaměstnancům a samozřejmě prostředí aplikací- jsem AJ v práci nevyužívala (čímž má pochybná znaslost ještě zdegenerovala). Jinak obecně u zame  na pozicích, kde se anglicky nemluvilo, nebyla při pohovorech žádána. Dnes už  mají zrušené AJ kurzy s tím, že stávající zame už mají umět a nové povoleno přijímat zásadně s AJ, přičemž naprostá většina lidí ve firmě s cizincem do kontaktu nepřijde.  A tak je to u mnoha.

0/0
8.4.2011 23:59

hermína

Re: Taky jsem to zažíl

pipinka s dis. nebo bc. dokáže uchazeči předložit test z anglické gramatiky nebo s ním konverzovat na téma Jaký je bude přínos společnosti a tím kolikrát vyřadí odborníka z oboru, který protože celý život "jen" programuje nebo "jen" provádí analýzy (čehokoli) vyslovuje jako hotentot.  

bohužel kompletní znalosti jazyka jsou často nadřazovány nad odbornost i na místech, kde pracovník za celý rok "neotevře pusu". jenže je to většinou to jediné, co dokáže personalista z najaté firmy posoudit.

0/0
8.4.2011 18:04

Jerry Fletcher

Re: Taky jsem to zažíl

Certifikát z jazyka? Cha chá. Zeptám se uchazeče na nějaké věci z jeho kariéry a certifikát podle mých zkušeností neosvědčuje nic.Navíc, pokud uchazeč zvládá odbornou stránku věci a není zjevně jazykově nenadán, pak jazyk se dá naučit daleko snáz a levněji než odbornost.

0/0
8.4.2011 18:23

vondry87

Re: Taky jsem to zažíl

Souhlas, certifikát je pro lidi, co si nevěří. Kdo si věří a umí, ten papír nepotřebuje. To samé platí pro assessment centra. U některých pozic to podle mě může být velice přínosné. Kdo říká, že ne, tak se jen bojí, že by neuspěl.. Přeci jen v křesílku se hraje na sebejistého profíka snáze, než v "terénu" bok po boku s konkurencí..

0/0
8.4.2011 19:21

skoda-lasky

Re: Taky jsem to zažíl

Nesouhlasila bych s tím, že je pro lidi, co si nevěří. Prostě někteří to vyžadují, a proto si je někteří uchazeči dělají.

0/0
8.4.2011 22:18

vondry87

Re: Taky jsem to zažíl

Ano. Potom ale asi není problém si certifikát dodělat. Osobně ho nemám a ani nemám v plánu dělat. V případě, že by byl podmínkou pro získání dobré pozice, nemám problém si ho dodělat. Není to však pro mě důležité. Jazyk je jako všechno ostatní, když se nepoužívá, zapomene se. Znám mnoho lidí s certifikátem, kteří už neumí skoro nic. Pro mě jsou vždy směrodatné schopnosti, papír je vždy jen papír..

0/0
8.4.2011 22:24

skoda-lasky

Re: Taky jsem to zažíl

Jo, jenže ta pozice bude dávno v pytli, než Vy si ho doděláte...

0/0
8.4.2011 22:25

vondry87

Re: Taky jsem to zažíl

Myslel jsem to tak, že bych si ho dodělal až při té práci, pokud by na tom kusu papíru pořád někdo trval. Nějak se mi nezdá, že by ten papír bylo to, co rozhoduje, jestli je člověk přijat, nebo ne..

0/0
9.4.2011 14:56

Anahir

Re: Taky jsem to zažíl

Z vlastní zkušenosti Ti mohu potvrdit, že papír rozhoduje a v drtivé většině pokud nemáš papír o certifikaci, tak Tě ani nepřijmou, natož aby, čekali až si nějaký papír doděláš. Buď máš doklad HNED a nebo prostě nenastoupíš.

Pokud se někde hlásíš  v tak blbé kombinaci jako 1) nemáš známého a 2) personalista je dement  - tak téměř nemáš šanci. Personalistovi nakázali, jaké požadavky musí uchazeč splňovat a protože personalista danému nerozumí tak ,,potřebuje" papír, doklad, certifikaci - jak je libo nazývat. A bohužel přes takového tupce pak opravdu vlak nejede.

Ve svém oboru (ne, není o IT ani ekonomika) jsem se s tím už setkala a nebyla jsem sama.

0/0
10.4.2011 8:38

vondry87

Re: Taky jsem to zažíl

To je pravda. A proto zatím nemám v plánu kontaktovat žádnou agenturu, ale rovnou firmy, které mě zajímají. Tam bych se nebál. Agentura je až poslední možnost, ale souhlasím, že v tom případě se ten papír může hodit. Hlavně v případě, že personalista sám anglicky neumí tzn. znalosti si nemůže ověřit.

0/0
10.4.2011 9:33





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.