Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Češi výrazně mění nákupní zvyklosti. Sázka na nízkou cenu je minulostí

Začínáme mít chuť opět více nakupovat. Nově však již nesázíme na levný, ale dobrý nákup. Utrácíme rozumněji a jen tak něco nekoupíme. Oproti dřívějšku umíme vyčkávat a nákupu věnujeme čas. Pečlivě porovnáváme cenu a kvalitu zboží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
GER

Gemars E. Rommel

7. 6. 2011 16:52
Sondáž

Já jsem sondoval 1 celý rok, než jsem si koupil ojeté auto. Půl roku jsem věnoval výběru značky. Z 10let starých aut jsem vybral jako nejužitečnější pro mě Ford Focus. Další půl roku jsem hledal konkrétní kus, který bych chtěl. Našel jsem jeden vyjímečný. A dodnes jeho nákupu nelituju. Nicméně super bylo, že měsíc po nákupu mě vykopli z práce. Dnes mám již další zaměstnání, ale ta podpásovka byla fakt hustá. Toho auta bych se nerad pro jeho jedinečnost zbavoval.

0 0
možnosti
PN

lynxxx

7. 5. 2011 17:38
Krize nekrize

vždy důkladně zvažuji, za co a kde utrácím. Výběr zboží podle důležitých parametrů, porovnání na netu i v zahraničí.

Ztrácet čas a nervy při výběru v nákupních centrech je naprosto zbytečné (pokud si to tedy nechci osahat před nákupem něco již vybraného).

Stejně nakonec spousta internetových obchodů je pobočkou kamenné firmy. A tak si zboží jedete vyzvednout třeba do toho nákupního centra. Tam zjistíte, že to co jste koupili na netu za 2400 v krámě stojí 3450 (poslední zkušenost s kufrem Samsonite).

Ušetřené peníze člověk může investovat a vydělat. Kdo myslí jinak, jeho chyba, že mu peníze stále chybí.

0 0
možnosti
VK

TVK

6. 5. 2011 23:17
Rozhoduje zákazník

Obchodníci by si měli uvědomit jednu věc. Zákazníka absolutně nezajímá jejich přežití, reálné náklady nebo za kolik danou věc nakupují. Zákazník porovnává, jaký produkt a služby dostane za nějakou cenu (v ekonomii viz. maximalizace užitku). Takže pokud zákazník neocení jiné, dodatkové a větší služby kamenného obchodu vůči netu, tak to znamená, že je kamenný obchod neumí "prodat" , zákazník je nepotřebuje  a nevidí v nich pro sebe přínos.

Dalším faktem je, že čím dál tím víc věcí se přesouvá do kategorie "spotřebních" a nemá smysl řešit jejich reklamace a opravy. Tzn. že pokud tato věc nevydrží 2 roky, třeba ještě reklamuji, pokud mi to stojí za námahu, čas a peníze  Vydrží 2 roky, Ok. Vydrží 3, super, ale je už technicky beznadějně zastaralé a nové ve stejné kvalitě a parametrech si koupím za maximálně polovičku (viz. spotřební elektronika).

0 0
možnosti
G

Garbage

7. 5. 2011 11:12
Re: Rozhoduje zákazník

OK smirme se s tim, ze zadne kamenne obchody patrne nebudou nebo alespn ne na mensich mestech a vyrizeno. Ono obchodniky taky nakonec nebude zajimat jestli mate kde co okouknout kdyz jim nedate vydelat a pujdou delat nejakou lepe placenou praci.Problem bude i treba se zavedenim novych znacek zvlást u kterych sortimetnich skupin, protoze po webu se ziskava duvera velmi tezko predevsim u veci ktere jiz neznate z doby minule.

0 0
možnosti
AS

kajak v zakoně

6. 5. 2011 21:00
to je zajímavý..

jsou lidi, kteří nám tady pořád tvrdí, že tu obyčejný člověk málem umírá hlady..8-o;-)

0 0
možnosti
PN

lynxxx

7. 5. 2011 17:40
Re: to je zajímavý..

Před barákem mi sedí alespoň 40 bezdomovců na lavičkách... Hrozný pohled.

0 0
možnosti
J

janní

6. 5. 2011 19:43
má zkušenost týden stará

pobíhala jsem po nákupním centru, že si koupím jistý druh bílé sukně,tak nějak jsem nekoukala ,co je to za obchod,zajímala mě sukně

zkoušela jsem si ty sukně tak nějak napříč obchodním centrem,asi v pátým sem přišla, že na každý něco objevím..že tahle má sice příšernou podšívku, no tak ji doma holt vystřihnu a dám si tam něco lepšího, že jsem šikovná a poradím si..nesu k pokladně a kouknu na cedulku 3900,- +-.No to jsem ji vrátila zpět, za tyhle prachy nebudu nic upravovat!! Od těch ostatních se nelišila v ničem a ty stály od 590-1290(baťovské ceny...)tak z nás prosím obchodníci nedělejty voly...díky

0 0
možnosti
J

janní

6. 5. 2011 19:25
hahaha

á zase reklamní článeček, co bychom jako zákazníci měli dělat

fakt to žeru - a značka u oblečení dneska, kvalita začíná být skoro totožná dyť to dneska v Asii šijou ty samé švadlenky z materiálů velmi podobných

jo kvalitu miluji - ale třeba takové bio, tam věřím jen tomu, co mám ze statku nebo urvu na zahradě8-o

0 0
možnosti
Z

zpj

6. 5. 2011 17:42
_

To jsou zase keci ;-D

0 0
možnosti
L

Lobos

6. 5. 2011 17:36
Kazdy nakupuje v emerice....

at je to cokoliv... usetri par stovek.... Pak zkuzte, co vam ten obchod rekne, kdyz budete uplatnovat svou dvouletou zaruku....;-D

0 0
možnosti
OP

Bětka

6. 5. 2011 16:37
Kamenný obchod

Jsem majitelkou dost specializovaného obchodu a prodávám v něm sama. A vy zákazníci mě prachsprostě zneužíváte.Až na výjimky. Přijdete,vytaháte informace a pak si zboží objednáte na internetu.Vůbec vám nedojde,že přeprava 70 kg těžké zásilky něco stojí a já vám to za stejné peníze dovezu domů.Se zárukou a garantuji opravdu to,co jste si vybrali. Pak se vracíte s tím,že máte takový a takový problém nebo se vám stalo to a to a chcete zachránit. A slevy? To je kolikrát na mrtvici,pracujeme s marží 20-25% /ceny jsou dostupné na netu a mají být v celé republice stejné/ a zákazníci drze požadují 40-70% jako nabízí třeba výrobci oken. Odchází s větou:tak mi jdeme tam,kde nám tu slevu dají. Takže článek je sice optimistický,ale u nás jsou tito uvědomělí zákazníci zatím v menšině.

0 0
možnosti
KD

SecondWisdom

6. 5. 2011 16:55
Re: Kamenný obchod

Nebreč. Uvědomělý neznamená nakupuje u tebe. ;-)

0 0
možnosti
W

whitemagic

6. 5. 2011 15:56
zboží si nechám předvézt v krámě

a pak si vybranou věc objednám z internetu.Obchodníci se z nás snaží udělat debily viz mauntfield a jeho super služby.ale že mají na některém zboží i 800% za to bych sekal ruce.kdop si myslí že se značkou kupuje kvalitu tak se opravdu velmi plete

0 0
možnosti
OP

Bětka

6. 5. 2011 17:13
Re: zboží si nechám předvézt v krámě

Moutnfield jen využil hlouposti českého národa.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...