Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dojíždět ano, ale měnit kvůli práci bydliště? To ne

Je známo, že Češi se neradi stěhují za prací. Ochotní jsou k tomu jen mladí lidé bez závazků. Jiní takovou práci stále odmítají, nebo do ní každý den dojíždějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlasta78

Pronájem bytu 2+1 v Praze 4 přijde na 9 500 korun

Tak takový pronájem bych hned bral, ale nějak je v inzerci a u realitních makléřů nevidám....

0/0
14.5.2011 10:56

Agrippa

Re: Pronájem bytu 2+1 v Praze 4 přijde na 9 500 korun

i ja, i ja...garsonka za 12k normal. ;-O

0/0
14.5.2011 13:32

majlont

Re: Pronájem bytu 2+1 v Praze 4 přijde na 9 500 korun

Tuto informaci by měli napsat, aby mnozí neměli veké oči,jak budou v Praze v balíku. Jistěže patrně dostanou lepší plat ovšem někde na Vysočině, pokud bydlíte ve svém tak máte náklady tak 1/3...

Stěhovat se do Prahy, tak to tak za min. 30.000 čistého (15.000 čistého se dá vydělat většinou i doma), tj. mezi 40.000-50.000 kč hrubého...A toto už se nedává na počkání ani v Praze..

0/0
14.5.2011 14:35

Agrippa

Re: Pronájem bytu 2+1 v Praze 4 přijde na 9 500 korun

presne tak. R^ 

0/0
14.5.2011 16:32

majlont

Re: Pronájem bytu 2+1 v Praze 4 přijde na 9 500 korun

V Praze jsem byl. Každej má velký oči, jak je v Praze blaze,není to zase tak horký.Pokud nemáte kde bydlet (jako že většin nemá), vysolíte na nájmu ranec. Navíc je potřeba spočítat, kolik dělá čistá mzda z nabídnuté hrubé mzdy (to je taky celkem rozdíl se zvyšujícím se platem).

Suma sumárum, pokud bydlíte v dosahu krajského města, máte lepší vzít v domovině hůře placenou práci a budete na tom zhruba steně jako v Praze. Pokud není člověk nějaký top odborník na top pozici (což 90% lidí není), v Praze bude brát víc tak o 1/3-1/2 (max.) a pak si každej musí spočítat, estli náhodou nebude po odečtení nákladů (zmiňovaný nájem, cesty domů apod.) na tom hůře. 

0/0
14.5.2011 16:49

majlont

A je v Praze práce?

A dá se ještě v Praze sehnat jednoduše dobře placenej flek? Co jsem slyšel, tak na dobrý flek už je tam taky převis dělat v Praze za průměrnou mzdu, pokud nemůžete dojíždět a musíte jít do nájmu je nemá význam, rozdíl peněz necháte na nájmu a spolu s cestou budete možná na tom hůže, než když zůstanete doma a vezmete horší práci.

V Praze dobrý fleky taky už nejsou pro všechny, jsou vyzobané naplaveninama. Práci si v Praze najdete, té je všude dost, ale nikdo nezaplatí...

0/0
14.5.2011 8:10

WIFI

no jen jestli

to nebude tím, že práci člověk dneska má a zítra mít nemusí. Takže stěhovat se kvůli jistotě, která může trvat pár měsíců z jednoho konce republiky na druhý, většina lidí s díky odmítne.......

0/0
12.5.2011 6:56

tomtop

Re: no jen jestli

to může udělat někdo, kdo nemá nemovitost, jinak by se to nedalo utáhnout ... prodávat kolikrát za život nemovitost a stěhovat se je pěkně drahé .... to by ani nová lepší práce nezaplatila ty náklady. Tedy až na ty, kdo mají extrémní příjmy a mohou mít několik nemovitostí ...

0/0
12.5.2011 16:23

radim36

Re: no jen jestli

Podle mně prodej vlastněné nemovitosti nesmí být podmínka stěhování. Jestli stěhování má být skutečně zlepšení finančního stavu rodiny, je nutné, aby bydlení na novém místě bylo hrazeno výhradně nebo téměř výhradně jen ze mzdy v nové práci. Třeba by to bydlené bylo hodně nuzné, ale bylo by to bydlení. Počítat s bezpodmínečným prodejem nemovitosti , protože na novém místě za tyto peníze potřebuji zakoupit bydlení, je cesta do pekel. je to jako v té pohádce "Jak dědeček měnil až vyměnil". Kdy na začátku měl krávu a na konci jehlu, kterou zlomil a neměl nic....

Co jsem já uvažoval, protože taky vlastním nemovitost , zvažoval bych za prvé přenechání nemovitosti na bydení někomu z rodiny nebo pronájem , je to ode mně cca hodinu a 20 minut do okresního města, kde studuje nejméně 20 tisíc studentů, přitom místo relativně v přírodě. Možná by to bylo pro společné bydlení studentů...

Prodával bych maximálně části nábytku a vybavení.

0/0
13.5.2011 7:06

tomtop

Re: no jen jestli

uvažoval jsem podobně ... ale musel bych si odstěhovat většinu našich krámů plus nějaký nábytek ... nebo vy by jste nechal někoho spát ve své posteli ?

K těm studentům - možná by se někdo našel, ale zavzpomínejte na ty leta a možná mi potvrdíte, že studentský život a s ním spojené výhody a příjemnosti se odehrávají ve městě ... a pak - za podnájem mimo město už tolik nedostanete, což v některých případech ani neodpovídá poměrné ceně nemovitosti.

0/0
13.5.2011 7:31

Alcatraz

Re: no jen jestli

prijde zvlastni ten zaver. Ono za 3+1 nekde na vesnicce zaplatite 650tis, coz zni jako uplne nic oproti tomu co zaplatite o 30km vedle v krajskem meste.

0/0
13.5.2011 16:32

tomtop

Re: no jen jestli

otázkou je, zda vám bude stát za to dát někomu podnájem za mizivý paušál, protože za lepší cenu vám tam nikdo nejspíš nepůjde .... v podstatě by to bylo spíš o tom, že by se alespoň topilo ....

0/0
13.5.2011 16:41

radim36

Re: no jen jestli

"v podstatě by to bylo spíš o tom, že by se alespoň topilo"

Tak nějak, aby barák nezvlhnul....Penízky za nájem by byly spíš navíc.

Plus dobrý pocit, že levným nájmem stačujeme výši jiných nájmů v okolí a trošičku snad i nám na novém místě.:-P

0/0
14.5.2011 8:48

cod

NESMYSL

STĚHOVAT SE ZA PRACÍ? NESMYSLRv TO NENÍ ŽIVOT,AK BY SI FIRMY ZVYKLI PŘEHAZOVAT LIDI,JAKO STROJERv

0/0
11.5.2011 10:55

dino_na_idnes

Re: NESMYSL

Správně, firmy by se měly stěhovat za zaměstnanci!R^

0/0
11.5.2011 13:00

Alcatraz

Re: NESMYSL

vsak to delaj :) proc by to nedelali, kdyz je jinde prace min a lidi levnejsi :) Ale zase se prece firma neprestehuje o 300km dal, pokud mozno do hor, aby tam a zpet vozila suroviny dvakrat draz. Ale verte, ze si to kazda firma spocita, kdy se ji to vyplati a kdy uz ne.

0/0
13.5.2011 16:34

dilinak

Nikdy nevíte co příjde,

protože my jsme se taky s manželkou vydali kdysi do Prahy. Ze začátku bomba, žádné starosti, garsonka za 8 litrů nám bohatě stačila, ušetřili jsme spoustu peněz a o víkendech si náramně užívali. Semtam nějaká dovča po světě. Pak začal boom s byty, tak jsme skočili do paneláku 3+1,hypoška na tři mega, vše v pohodě, dokud žena neporodila náhle dvojčata a já nepřišel o super job. Šel jsem s výplatou během krize dolů a asi se to jen tak nezlepší, kdybychom byt prodali, byla by to ztráta skoro 1 milión;-€ Nakonec jsme vzali do pronájmu dvě kámošky a jsme v pohodě.Do dvou let manželka nastoupí zpátky do práce a budeme zase z toho srabu venku, ale občas Vám život přinese nečekané momenty a musíte se k tomu postavit. V Praze není špatně, ale bydlení je tu stále drahé a je určitou překážkou pro uskutečnění mnoha snů.

0/0
10.5.2011 18:16

impresario ze smyrny

Já jsem z Prahy

Tenhle typ článků,mě fakt dokáže vytočit. Přestěhujte se do Prahy a budete se mít báječně...co je to za blbost? Já jsem se v Praze narodila, vychodila jsem tady školu a po promoci jsem hledala slušnou práci přes půl roku a to mám vzdělání, umím jazyky a měla jsem narozdíl od spolužáků praxi. Hledání práce bylo zaměstnání na plný úvazek, fakt žádná sranda. A jak to budou dělat lidi co nemůžou 8h denně behat po pohovorech, hledat na netu, obíhat firmy. Pak takový člověk v té opěvované Praze nemusí najít práci vůbec. Takže ono to není tak žhavé...

0/0
10.5.2011 17:50

dino_na_idnes

Re: Já jsem z Prahy

A já zase našel práci na plný úvazek ještě při škole, když jsem dospěl k názoru, že je na čase začít pracovat (= už mě nebavily brigády a ve škole už mě kromě psaní diplomky nic nedrželo), sepsal jsem životopis, poslal ho na první inzerát, který mi přišel zajímavý (= měl jsem pocit, že umím či jsem schopný se rychle naučit to, co požadovali)... A o dva týdny později jsem nastupoval.

A teď mi řekněte, co naše rozdílné zkušenosti říkají o "možnostech sehnat práci v Praze"?

0/0
11.5.2011 12:39

slatin

Re: Já jsem z Prahy

R^

0/0
13.5.2011 20:54

Agrippa

Re: Já jsem z Prahy

stejna zkusenost. Na vetsinu mist jsem overeducated, takze oci pro plac :-/ vetsina firem ma obavu, ze byste mela prilis vysoke naroky, tak radsi vezme SS nebo bakalare. Fakof. :-P

0/0
14.5.2011 13:37

Pohodomil

To je zajímavý,...

... že každý hned přemýšlí o Praze. To nenapadlo "mostečáky, karviňáky... atd", že jsou i jiná města, kde lze sehnat slušnou práci i za přijatelnějších podmínek pro život, než zrovna v Praze? 8-o

0/0
10.5.2011 16:21

oneill

Re: To je zajímavý,...

Málokde jsou prachy jako na Ostravsku. Pokud už stěhovat kvůli prachům tak do Prahy.

0/0
14.5.2011 7:49

drátek99

Pojďte Moraváci, šup šup

do Práglu, už na Vás čekáme, budeme Vám prodávat za milióny byty z výhodné privatizace nebo Vám je budeme pronajímat a rejžovatR^R^;-D

0/0
10.5.2011 15:47

burcak vypity

ČR = USA

Podíval se autor článku na měřítko u mapy ČR a USA? Dojíždět například ze Seatlu do LA je něco jiného než z Poděbrad do Prahy. Jestli v tom nebude ten háček proč se u nás tak často za prací dojíždí. ;-D

0/0
10.5.2011 15:38

doktor_chocholousek

druhý úhel pohledu

je např. tento. 4 člená rodina žije v regionu, kde není práce. Typicky Mostecko, Karlovarsko, apod. Mají byt 3+1 v OV v paneláku. Rádi by se přestěhovali za prací. Jenže. Prodat byt v regionu, kde není práce, je problém. Kdo by ho tak asi kupoval ? Český důchodce ? Nebo nějaký rentiér ? Za předpokladu, že se byt podaří prodat, řekněme za 1 až 1,2 milionu (3+1) se např. v Praze nekoupí ani garsonka v nové výstavbě. Takže kam má 4 člená rodina jít ? Ano, jsou podnájmy. Jenže rodina měla panelákový byt v OV a nyní si ho dovolit nemůže, protože byt 3 +1 stojí od 3 až 4 milionů. Takže je opravdu těžké se jen tak přestěhovat za prací. Toto byl jen modelový příklad, ale nijak vyjímečný.

P.S. je zřejmé že v regionu, kde není práce, jsou také nejnižší mzdy ( karlovarsko ) v republice, de facto na hranici minimální mzdy a těžko bude mít taková rodina miliony na úsporách.

0/0
10.5.2011 11:50

drátek99

Re: druhý úhel pohledu

jedině prodat byt za cenu, která bude ATRAKTIVNÍ a v Praze si najít tržní pronájem, stejně šly dolů. Průměrný Pražák si vydělá asi 25tisíc, to je 50000kč pro rodiče a po odečtení 15000 za hodně slušný krásný byt jim zbyde na útratu 35000kč, to se Vám zdá špatné???(samozřejmě nesmí jít markovat někde do Albertu či doplňovat jogurty do Tesca:-))

0/0
10.5.2011 12:12

doktor_chocholousek

Re: druhý úhel pohledu

Máte pravdu. Ale můj příspěvek byl míněn tak, že by si rodina v novém bydlišti, kam se odstěhovala za prací, pořídila také byt do OV. A na to bohužel mít nebude. No 35.tisíc jsou super prachy v regionech, ketré jsem zmínil. Mít tady někdo tolik na útratu, je těžkej king. Ale v Praze bych to jako kdovíjaký peníze neviděl. On je život v Praze docela drahý, nejen v nájmech. Alespoň jak tvrdí známí, co tam odešli a čas od času se sejdem.

0/0
10.5.2011 13:31

drátek99

Re: druhý úhel pohledu

to už je pak jejich boj, každý holt nemůže mít v Praze byt v OV, musí zvážit pro a proti a popřípadě hnít tam kde jsou:-/

0/0
10.5.2011 14:45

DahliaPinata

Re: druhý úhel pohledu

...hnít tam kde jsou... dovede si vůbec představit, že ti lidé tam ŽIJÍ? Třeba za méně peněz, ale spokojeně, mezi svými přáteli v místě, které mají rádi? Dovedete si představit, že je život v Praze, potažmo velkém městě neláká?

0/0
10.5.2011 15:54

Hroznej.puberťák

Re: druhý úhel pohledu

Jasně, spokojeně žijí, když v prvním příspěvku je, jak by se rádi přestěhovali za prací. Strašně těžké udržet myšlenku v rámci pár příspěvků, co.

0/0
10.5.2011 16:40

DahliaPinata

Re: druhý úhel pohledu

Já myšlenku (zatím) udržím. ;-D Jen mne vytáčejí ti, kteří tu proklamují, že se žije jen v Praze, jinde lidé "hnijí".

0/0
10.5.2011 17:02

Hroznej.puberťák

Re: druhý úhel pohledu

To sice celkem chápu, nicméně tohle vlákno na to asi nebylo to pravé ;-D

0/0
10.5.2011 17:06

drátek99

Re: druhý úhel pohledu

ale nedělejte z komára velblouda, jste nějakej háklivej, ne?;-D šlo o to, že když někdo touží bydlet v Praze, ale vzdá to a trápí se tam kde je, tak u mě tam hnije, nic osobního v tom nehledejte, ono milej maloměšťáckej pane, chlebíček je všude o dvou kůrkáchR^

0/0
10.5.2011 17:15

drátek99

Re: druhý úhel pohledu

dovedu, ale tady je článek+diskuze o lidech, kteří by rádi bydleli v městě kde jen dojíždějí za prací:-P:-P:-P, jejich boj a každého svobodné rozhodnutí, ale pak ať neskučí, že nemají práci a dojíždění se nevyplatí!

0/0
10.5.2011 16:52

Hroznej.puberťák

Re: druhý úhel pohledu

On základní problém je ten, že kupovat za každou cenu byt do OV je hovadina na n-tou. Pokud to někdo nechápe a neumí počítat, nezbyde mu nic než fňukat, ale fňuká kvůli vlastní blbosti, ne nespravedlnosti.

0/0
10.5.2011 16:41

DahliaPinata

Re: druhý úhel pohledu

Ono to je složité. Celý život budu platit nájem a až na něj jednou nebudu mít, půjdu do menšího... až nebudu mít ani na ten, skončím pod mostem. Byt v OV je přece jen určitá jistota na stáří.

0/0
10.5.2011 17:05

Hroznej.puberťák

Re: druhý úhel pohledu

Oblíbený blábol lidí, co si nechali vymýt hlavičku kampaní bank, aniž by se snažili sebemíň počítat. Koupě se vyplatila před tou šílenou realitní bublinou, pokud někdo koupil v době hysterie a přemrštěných cen, má jistotu jedinou, že prachy, co mohl mít na důchod nebo na cokoliv jiného vyházel do kanálu.

0/0
10.5.2011 17:09

drátek99

Re: druhý úhel pohledu

a co když ve stáří nebude stačit důchod ani na základní poplatky u garsonky v OV?? nebo bude, ale na jídlo nezbyde,hmmmm?

0/0
10.5.2011 17:12

DahliaPinata

Re: druhý úhel pohledu

No v takovém případě už je řešením jedině krematorium. ;-)

0/0
10.5.2011 17:17

Hroznej.puberťák

Re: druhý úhel pohledu

To mi připomíná lidi, co si koupili za krvavý prachy byt zhruba stejně velký jako já mám v nájmu a všemožné poplatky platí skoro tak velký jako já nájem. To se fakt "vyplatí". Holt někdo vybíral jen podle ceny a nekoukl se na to okolo...

0/0
10.5.2011 17:17

DahliaPinata

Re: druhý úhel pohledu

V mnoha věcech máte pravdu. Chtělo to postarat se o bydlení před deseti, patnácti lety.  Ale přesto, jedinou výhodou toho, že člověk nic nemá, je fakt, že když přijde o práci před důchodem, má nárok na podporu, když prokáže že je nemajetný. Na takové sociální dno bych ovšem nechtěla klesnout.

0/0
10.5.2011 17:29

Hroznej.puberťák

Re: druhý úhel pohledu

Tak pokud někomu před 15 lety bylo 10 nebo 15, postarat se nemohl, to bych zase takhle nestavěl. Já to vidím tak, že v každé době musí člověk rozmyslet, co se vyplatí a jak, ne se vrhat do něčeho bez rozmyslu. Kupovat dneska předraženou kuču jen proto, že hypotéky byly "in", případně pro pocit neplacení nájemného "zlodějským" majitelům, když bance na úrocích zaplatí ještě víc, může jen hlupák, zvláště při započítání tendence vývoje cen. A za každou cenu kupovat při každém stěhování zvlášť. Pokud budu chtít být zabezpečen bytem na stáří, koupím ho snad v nějaké levnější příjemnější lokalitě, kde mi je putna, že není práce, a když potřebuju někde pracovat, pronajmu si byt v místě, kde ta (dobrá) práce je. Co bych proboha dělal v důchodu v Praze, malé městečko nebo vesnice je na to vhodnější. Ale když někdo zabedněně kouká hned hned koupit co největší a není schopen domyslet důsledky, co s ním.

0/0
10.5.2011 17:36

DahliaPinata

Re: druhý úhel pohledu

Stěhovat se do jiného města, případně vesnice, když je vám 60+ a právě jste odešel do důchodu, tím přijít o většinu sociálních vazeb, je mnohem těžší než stěhovat se v mládí. Ono je to logické, co tady říkáte, jenže to tak nějak nepočítá s psychikou starého člověka.  Viděla jsem to na nemocných rodičích, jak lpěli na bytu, v kterém strávili celý život. Sami se ani nedokážou přestěhovat a když jim logicky vysvětlíte, že by pro ně bylo lepší to neb ono, stanete se pro ně nepřítelem, který jim chce uškodit.

0/0
10.5.2011 18:02

dino_na_idnes

Re: druhý úhel pohledu

Co bych dělal v důchodu v Praze? Chodil do divadel, na koncerty, do galerií, vysedával po kavárnách a za shovívavého pokyvování hlavou bych moudrým zrakem pozoroval mládí za oknem spěchající za svými sny... Mně zase nejde do hlavy, co bych proboha dělal v důchodu někde na vesnici.

0/0
11.5.2011 13:07

Hroznej.puberťák

Re: druhý úhel pohledu

Takto ale může uvažovat ten, kdo na to má, bydlet v důchodu v Praze a chodit do divadel a kaváren. Což je absolutně jiná písnička než o čem je to vlákno, někdo, kdo je nezaměstnaný v Mostu a nemůže si dovolit koupi bytu v Praze ani teď na tom asi dost těžko bude v důchodu tak, aby mohl chodit po kavárnách, ten bude rád za minimalizaci nákladů někde na té vesnici, příp si do toho divadla do té Prahy zajede jednou za rok, když bude jó dobře.

0/0
11.5.2011 13:31

drátek99

Re: druhý úhel pohledu

no mladým je to na nic, sotva vylezli školu a musí začínat od piky a s těmi soc. dávkami snad máte nárok ikdyž jste ve své nemovitosti, tam se zkoumá spíše auto, peníze a jiné cennosti,stejně časem budou jen stravenky;-D;-D

0/0
10.5.2011 17:38

dino_na_idnes

Re: druhý úhel pohledu

A proč by rodina s bytem v OV někde "na konci světa" měla chtít totéž v Praze? Nelze uvažovat "měli jsme byt, budeme mít byt", protože podstatné je právě to, kde ten byt měli. To je něco jako chtít vyměnit své rozlehlé pozemky na Měsíci za odpovídající zde.

0/0
11.5.2011 12:58

Agrippa

Re: druhý úhel pohledu

s tim prumernym Prazakem s 25k bych to tak nevidela. Na prumerne platy dosahuje mensina, radeji se ridte medianem. A ten 25k rozhodne neni. Je to neustale se opakujici mytus prumerneho platu, ktery skoro nikdo nema.

Po Praze jsem vystridala nekolik zamestnani (a nemam na mysli mista prodavacek, sekretarek apod.).

Ujistuju vas, ze nad 20k ntto jsem se ani jednou nedostala (praxe, VS, jazyky). Takze v klidu.

0/0
14.5.2011 13:44

radim36

Re: druhý úhel pohledu

Stěhování za prací se rodině vyplatí jenom v případě, když se dá na novém místě nějak bydlet jen z platu za novou práci. Jedině v takovém případě stěhování za prací zlepšuje finanční situaci rodiny nebo ji v případě jen nájmu nezhoršuje.  V opačném případě, pokud je částka za prodej nemovitosti na původní adrese bezpodmínečně nutná k zařízení bydlení na novém místě, může rodina naopak velice snadno kvůli stěhování chudnout a po takových dvou přestěhováníchse ocitnout úplně na mizině. Jít za prací je sice pěkné a lákavé, ale někdy je prostě pro rodinu výhodnější sedět bez práce a na podpoře na původním místě.

0/0
13.5.2011 7:16





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.