Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Důchod se má opět oddálit, dál se ho nedožije pětina Čechů

Až o rok a půl se má státní penze oddálit ženám s dětmi, které se narodily v 60. a 70. letech. Od ročníku 1975 se již bude důchod měřit stejným metrem bez ohledu na pohlaví. Dnešní patnáctiletí a mladší ročníky se dočkají penze až po sedmdesátce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wranow

HURÁÁÁÁÁÁ

Umím si dobře představit statného např. zedníka v třeba 75 letech, jak třesoucí se rukou skládá těžké cihelné bloky hezky do řady;-D

0/0
30.5.2011 13:10

znalecvina

janota

to jak lze zit pres 60 a jeste pri tom makat nam ukazal i pan exministr janota. proste to nejde. sice zijeme dele, ale to neznamena, ze se prodluzuje produktivni vek.

0/0
29.5.2011 14:37

bezdukátů

Re: janota

pan Janota nikdy nemakal, ale šel si jednou zahrát tenis. A správa důchodů se zasmála kolik ušetřila pěněz, které může použít pro opálené občany

0/0
29.5.2011 18:12

nesnašimlobisty

pro všechny

Jedna věc při výpočtu tady nezazněla a to jak se dělá výpočet délky života, vezme se podíl žijicích lidí v určité věkové kategorii třeba do 50 let - počet, do 60 let- počet a podobně potom se udělá aritmetický průměr a porovná s výpočtem třeba před 10 lety. Nikdo už nezapočitavá že jsou třeby silné ročníky a 20 procent lidí umře už do svých padesáti let to nikdo do výpočtu nezahrnuje, nám se akorád podsouvá počet lidí žijíci v určitém věku, který ale neodpovidá o skutečnosti, neboli o počtu lidí z bodu nula tedy počtu kdy začli pracovat a bod věk nad 70 let. S toho jasně vyplivá, že nesmíte nikdy věřit politikům oni rozehrávají hru na slepou bábu a vy jste jen hračkou

0/0
28.5.2011 10:25

badodmrtvereky

Důchod do hrobu?

To je stále strašení s odchodem do důchodu v X letech-podle představ současné vlády be se do důchodu mělo odcházet v rakvi.Vláda straší a popuzuje mladou generaci proti té v důchodu tím,že jim rodiče vyžírají chlebíček.Přitom to co je dnes v Parlamentu tam za 20 let sedět nebude a bude tam generace těch,kterých se bude důchod aktuálně týkat,takže bez ohledu na chemika Kalouska nejlepšího světového ekonoma,Nečase a spolek chlupaté pracky VV, si tato nová generace upraví podmínky podle toho,jak bude potřebovat.

Ve sto letech do penze mohou odcházet pouze ti,kteří se počítají mezi nadstandarty,neboť si nehuntují tělo a nervový systém tím otravují své podřízené.

0/0
27.5.2011 17:27

solimPC

Vize

Myslím, že Kalouskova vize důchodové reformy je taková - plaťte v produktivním věku co nejvíce a v důchodu vám pak zajistíme jednu dávku ... z kulometu.

0/0
27.5.2011 11:26

jana_hol

v 70 do důchodu?

Chápu, že stát nemá na důchody peníze, proto vymýšlí nesmysly jako je pozdější odchod do důchodu. Na druhou stranu ovšem stát nedělá nic proto, aby člověk tu práci měl. Dnes už i padesátiletý člověk má problém práci sehnat, natožtak až mu bude 60 nebo 70. 70 letého pokrývače bych si na střechu nepustila a ani bych si od 70 letého zubaře nenechala vrtat zub! a jentak mezi náma - 70 letý řidič autobusu taky nic moc, to bych šla raději pěšky...

Pokud tahle novelazákona projde, měl by stát vytvořit pracovní místa speciálně pro seniory.

0/0
27.5.2011 9:18

zadluzenicz

Re: v 70 do důchodu?

Pravda je, že dnes sedmdesátiletý člověk neobstojí snad v žádné profesi, od horníka po programátora. Jestli to bude platit i za třicet let si netroufám tvrdit, ale tipuji že také ne.

0/0
28.5.2011 15:21

plukovnikoneill

jen by mě tedy zajímalo,,,

Jen by mě zajímalo, proč bych teda měl spořit na penzi???? [>-][>-][>-][>-][>-][>-]

0/0
25.5.2011 21:39

ZHA

Re: jen by mě tedy zajímalo,,,

Otázka není proč, ale kde. Stát by měl definovat, kolik maximálně si můžou penzijní fondy brát za správu majetku. Teď si fondy vyplácejí provize jaké chtějí, protože to klientům strhnou a pak výnosy dopadnou takhle:

http://vypravci.blogspot.com/2011/05/lesk-bida-penzijnich-fondu.html

0/0
26.5.2011 23:55

Agrippa

Uz se tesim

az si za tech x let prilakam na opravu strechy 70leteho pokryvace ;-D  a zcela jiste vlezu pod kudlu 70letemu chirurgovi...jiste se vsichni budeme citit bezpecne na silnici se starikem-ridicem (autobusakem ci jinym ridicem z povolani).

prirozene opotrebeni lidskeho organismu a ztrata fyzickych schopnosti se jaksi nebere v uvahu, koukam. Lidi fyzicky upadaji uz po padesatce (problemy se zrakem, s pohybovym aparatem....), takze ocekavam zajimave predstaveni.

Myslim, ze prichazi doba...prichazi doba, kdy si vladnouci vrstva nebude moci byt jista se zivotem. A ta doba neni daleko. Bylo by mimoradne vhodne a vysoce zadouci, kdyby se nase "elity" pohupovaly ve vetru. Tohle nemuze skoncit jinak. A ani by nemelo.  [>-]

0/0
25.5.2011 15:58

solimPC

Re: Uz se tesim

Ale páni politici jsou ochotni "pracovat" klidně i v důchodovém věku, tak proč by nemohl i "póvl", že.

0/0
27.5.2011 11:24

basniklidu

Pravicova politika - dvojnasobna rychlost zadluzovani

jako za CSSD ( a to vetsina dluhu za CSSD pripada zase na vrub Klausova tunelu) a to pri neustalem zavadeni nejakych poplatku pro obcany a snizovani dani bohatym. Proste kdo muze volit ceskou pravici?

0/0
25.5.2011 11:52

Krycyptoris

To je jen daň za 40 let komunismu a 10 let socialismu.

Naříkáte zde stejně jako Řekové. Žijete si na dluh, ale když ho máte splatit, tak budete stávkovat. Styďte se. Okrádáte své děti. Chcete po svých dětech, aby platily vaše i své důchody. Současný model je neudržitelný. Populismus socialistů problémy neřeší. Pouze je oddálí a tím ještě zhorší. [>-] Rv

0/0
25.5.2011 11:32

dudlop

Re: To je jen daň za 40 let komunismu a 10 let socialismu.

Na JAKÝ dluh?? Zaměstnaní lidé (si) platí sociální pojištění, ne? Jako že jich za těch dvacet let "kapitalismu" byla většina.. těch pracujících.

0/0
25.5.2011 11:41

Krycyptoris

Re: To je jen daň za 40 let komunismu a 10 let socialismu.

to je přesně ten omyl většiny lidí. Prostě výběr sociálního nepokryje výdaje. Základní matematika a pravidlo. Pokud budeš mít neustále větší životní výdaje než příjem, tak se musíš zadlužovat. A pak bud zbankrotuješ a nebo změníš poměr mezi příjmy a výdaji. Lidi si třeba neuvědomují, že sociální odvody nejsou 100% důchodové odvody. Ze sociálního se platí nezaměstnanost, nemocenská a hlavně velká byrokratická armáda přerozdělovačů jménem úředníci. Až z toho malého zbytku se něco málo dá na důchody. A to prostě nestačí.. Chápete ? 8-o

0/0
25.5.2011 12:23

dudlop

Re: To je jen daň za 40 let komunismu a 10 let socialismu.

Chápu. V nemoci dostanu prd, při ztrátě zaměstnání prd s marmeládou.. Řečnická otázka: co tu máme teda za společenství.. Kapitalismus nebo nějaký mišmaš?? V kapitalismu - jak nám tvrdí česká "pravice" - se má do velké míry občan postarat sám o sebe. Fajn. Tak tohle já chci - po zkušenostech v nové éře - a ono to nejde.. Funguje "stěhování za prací"? Ne. Předražené bydlení, nájmy.. Doma vydělám desítku-za nájem dám pět. Jinde vydělám dvacítku-a vysolím deset.. Jsou adekvátní platy? Ne. Firmy se spoléhají na to, že nějaký (další) blbec stejně přijde-tak proč solidně zaplatit nynějšího (zaměstnance)..

0/0
25.5.2011 12:42

basniklidu

Re: To je jen daň za 40 let komunismu a 10 let socialismu.

Podivej propagandou ovlivneny ... pravicak snizi stropy na socialni pojisteni a snizi odvody na duchody a hned ma najednou nedostatek aby mohl popostrcit sve kamose co nas se soukromymi fondy maji jako zachranit. Na dluh zije kapitalista a ne clovek s platy 8-19 000 krubeho mesicne.

0/0
25.5.2011 11:45

airwar

Re: To je jen daň za 40 let komunismu a 10 let socialismu.

Myslíte že lidé, jimž stát 75% vyd+ělaných finančních prostředků sebere na daních a různých poplatcích si žije na dluh. Myslím že kdyby lidem zůstali peníze co si vydělají a sami si  mohli rozhodnout za co je investují, byly by na tom mnohem líp.

0/0
25.5.2011 11:45

Krycyptoris

Re: To je jen daň za 40 let komunismu a 10 let socialismu.

Ano, nyní se žije na dluh. A souhlasím s tebou, že je lepší, ať se každý postará sám o sebe, tedy soukromým spořením, než platit obrovské množství drahých úředníků, kteří to dělají špatně a draze.

0/0
25.5.2011 12:25

Silia

Re: To je jen daň za 40 let komunismu a 10 let socialismu.

přesně tak! Když spočítám všechna ta pojištění a "pojištění", co jsem už za svůj život zaplatila, tak za to bych měla pomalu barák. Takhle mám prd a u doktora platím 30,- Kč. :o)) I tak jsem si stačila něco naspořit, ale kdybych měla všechny svoje vydělaný peníze, tak vám garantuju, že jsou jinak zhodnocený, než "investicí" do tohodle státu! :))

0/0
25.5.2011 14:05

kolda39

Re: To je jen daň za 40 let komunismu a 10 let socialismu.

Velmi ale velmi naivní jseš. Jestli si myslíš, že to co se teď tady děje je pro odvrácení dluhů, tak jsi velmi nerozumný. :-P

0/0
25.5.2011 16:34

dogi2

Re: To je jen daň za 40 let komunismu a 10 let socialismu.

Trapné bláboly zblblého pravicového voliče bez vlastního mozku.

0/0
25.5.2011 21:37

dudlop

Jak VYSTOUPIT ze systému???

Ano-solidarita má prý být.. ALE! Makám dvacet let v kuse, odvádím sociální atd. pojištění. POJIŠTĚNÍ! Tak se to jmenuje.. Dle svazáka Nečase si prý NIKDO, NIKAM, NIC, NESPOŘÍ ;-O. Takže přispívám na důchody-dnešní důchody. Tím pádem si vlastně neplatím každý měsíc "pojištění", ale příspěvek na dnešní důchody...:-/ Paráda.. A KDO teda bude přispívat na můj?? V tom případě NECHCI někoho "vyplácet", ale mít ty peníze pro sebe. Klidně bez nároku na důchod. Za a) se ho stěží dožiju, za b) můžu investovat jinde. Ale ne platit do systému a ještě si spořit bokem-do fondů, pilířů.. Na to fakt nemám.

0/0
25.5.2011 11:04

_profesor_

Re: Jak VYSTOUPIT ze systému???

Na Vás by teoreticky měly platit Vaše děti.

0/0
25.5.2011 11:15

dudlop

Re: Jak VYSTOUPIT ze systému???

Ano-teoreticky.. Jako že děti mám. Myslím, že průběžný systém nepůjde do kopru.. I když budou asi nutné nějaké "korekce". Plno keců, jak populace stárne, děti "nejsou".. Nyní chybí propolulační politika-co pamatuji, naposledy Špidla "dal" mimořádně na každé dítě 2000,-. Za Topolánka (Nečase-min.práce) mi sebrali i těch usmolených pár korun přídavků na děti. Neříkám, že je to všelék, ale když máte v dnešní době živit "dva krky" navíc-a kolem vše zdražuje-tak to není žádný medík..

0/0
25.5.2011 11:38

zadluzenicz

Re: Jak VYSTOUPIT ze systému???

Vystoupíte snadno: neploďte děti a nežádejte o důchod.

Vaše odvody dostanou vaše rodiče a prarodiče, takže budete na nule.

0/0
28.5.2011 15:29

kantormoraolomouc

Pravice

Né, po tom všem co tady předvádí pravice, jsem s nimi skončil. Já vsázím na levici - pravicové experimenty se neosvědčily a ty které budou běžet, ty budeme čím dál tím víc platit ze svého. Tady není snaha vyšetřit ztracené peníze.

0/0
25.5.2011 10:16

Silia

Re: Pravice

Jistě - proč by kdo řešil, kam se kolik ulilo? To by pak museli vyházet z parlamentu všechny, neb naprostá většina lidí tam má na současným stavu věcí svůj podíl - i kdyby jen tím, že o něčem věděli a nic proti tomu neudělali.

Samozřejmě je mi jasný, že kde se jedná o větší peníz, tam je i větší rivalita a neochota si do něčeho nechat mluvit od ostatních. Proto stát jako instituce, která má rozhodující vliv na zásadní ekonomické dění tady, nemá moc důvěry  - hlavně skrze nejasnosti v hospodaření jednotlivých resortů i jejich stále častější skandály. Všichni teď máme možnost vidět, že jsou to lidi, jako my - tj. dopouští se chyb (někdy i fatálních) a většina z nich se od všeho pak distancuje. Důvěra ve státní správu i vládu obecně je stále menší. Lidem začíná pomalu docházet, že když se o sebe nepostarají sami, tak stát to za ně neudělá. Takže neřešit, co žvatlá jeden, nebo druhej politik, ale hledat si v tom cestu sám pro sebe a nečekat na starý kolena na nějaký zajištění od státu.

0/0
25.5.2011 10:47

jose.vomacka

Re: Pravice

Pravicové "experimenty" se nemohly osvědčit, protože žádné neproběhly. Proběhly pouze experimenty, které se pravicovým nepodobají ani vzdáleně.

0/0
26.5.2011 15:05

Silia

no problema...

Nevidím v tom problém. :) Jen se to nejspíš otočí - když vím, že budu muset možná až do 75 let hákovat, tak min do 30-ti let - či více se práce nedotknu a nechám se živit státem a bydlet budu u rodičů. Buď si hooodně prodloužím studia a sem tam brigádička, pro nějakou tu praxi, nebo vyjedu na zkušenou a brigádu do zahraničí. Tak kolem 30-35 let začnu kariérně fungovat. Zkušenosti ze světa člověka připravěj na život líp, než 4 školy a pomůžou mu získat nadhled a jazykový znalosti, takže šance pro získání dobrý práce budu mít srovnatelný s čerstvýma absolventíkama. :) Proč se dřít celej život - když největší sranda je stejně v mládí?!! A pak už můžu klidně makat do 75-ti let, neb nejlepší léta si hezky užiju a nebudu se muset třást na pohodu v důchodu. Stejně v tom stáří budu už jen špórovat na léky, nebo na pohřeb. A pozor - to ještě pořád beru tak, že jsem ochotná pracovat! Na rozdíl od jedinců, kteří se narodí i zemřou na soc. dávkách a vůbec jim to není blbý. :o))

0/0
25.5.2011 9:50

Silia

Re: no problema...

A pro případný kariéristy - na kariéru budeme mít evidentně všichni doooost času, takže si můžeme dovolit se pár let jen tak poflakovat a užívat si. Stejně vás ve 20-ti v práci nikdo nebere moc vážně a na nějaký postup můžete zapomenout. :o))

0/0
25.5.2011 9:52

ziletka

Re: no problema...

U chlápka bych tenhle ten názor bral a klidně s ním souhlasím, ale u ženské je to trochu jiné (i když i s tím se dá polemizovat např.: učení se nových věcí jde mnohem snaž v 30 než ve 45 bez ohledu na důchodový věk a výmyslů úředníků).

Dříve či později většina žen zatouží po dítěti. A bohužel schopnost otěhotnět spíše klesá a kde kdo po 25 má nějaký problém. Když teda upravíš svou teorii že v rámci toho "flákání" stihneš i alespoň jedno dítě porodit do těch 35, tak stejně nevím jak jej uživíš...

Od státu toho moc nedostaneš, pracovat nebudeš moct, protože se ti nebude moc kdo postarat o děti - prarodiče budou ještě zaměstnaní.

Ono politika státu co se týče podpory rodin s dětmi jde vůbec do kytek. Ale což celosvětově počet obyvatel roste, tak to třeba trochu skrouhnout.

0/0
25.5.2011 11:39

Silia

Re: no problema...

Pravda; zapomněla jsem uvést, že s dětma v 25-ti v tomhle modelu nepočítám - právě proto, že by ani neměl kdo hlídat, kdybych se chtěla začít živit prací dřív. V mém širším okolí mají ženský děti až ve věku 32-36 let. Neříkám, že je to dobře, ale doba je holt taková už teď. S tím se bohužel veze i to riziko, že děti už se nepovedou.

Jak píšeš - podpora rodin s dětmi je na mizerné úrovni a nevidím žádný posun k lepšímu. Stát chce od lidí makat a odvádět do kasy, ale sám pro lidi neudělá v dlouhodobým měřítku nic natolik přínosnýho, aby to umožnilo mít děti dřív bez obavy, že rodina pomalu pojde hlady.

Pak na každým rohu vidím, že jsou lidi (určité skupiny), kteří mají dětí jako smetí a na práci nikdy nesáhnou. Jejich děti do systému nic nepřinesou a naopak jsou to další krky, které z našich daní živíme. A ti se množit budou, i kdyby na chleba nebylo. 

A proto nevidím důvod se nějak zásadně angažovat, dokud to nebude vyloženě nutný - tj. jdu si sednout na terásku a ostatní ať makaj. ;)

0/0
25.5.2011 14:03

Ewiczek

ja to radsi ani nebudu cist az do konce

je mne z toho spatne.. Pri predstave, ze v 70 sedime s kolegy u pocitacu a konfigurujeme site... by me zajimalo, jestli budeme s postupujicim vekem schopni prijimat informace o vyvoji IT.. jestli si v 70 budeme pamatovat, jak se dela to ci ono.. a taky by me zajimalo, kdo mi bude hlidat deti.. respektive kdo bude hlidat jakekoliv vnoucata, kdyz "babicky" a "dedecci" vlastne prestanou existovat, protoze budou chodit stale do prace nez v ni chcipnou... ach jo...

0/0
25.5.2011 9:17

Jan9002

Dovedete si představit, že Vás veze

72 letý řidič autobusu?

0/0
25.5.2011 8:40

dudlop

Re: Dovedete si představit, že Vás veze

Dovedu.. ale rovnou na krchov! A bez zastávek..:-/

0/0
25.5.2011 10:45

Jan9002

Navrhuji, aby mě v 60 odstřelili.

Stejně mě nikdo už nezaměstná a kulka je lepší, než zemřít hladem. A ještě stát ušetří.

0/0
25.5.2011 8:38

figy65

Co dodat?

Snad jen to,že opravdu nemá cenu si šetřit na důchod,neboť se ho nedožiji.A nebudu finančně podporovat nějaké ústavy,které si z těchto peněz budou jen užívat a nic jiného.Holt,nepatřím mezi těch horních 10000,takže budu pracovat,pokud nějáká práce bude,až do okamžiku,kdy totálně vyčerpaný padnu(jako ti ubožáci za  nacismu a komunismu).Krásná budoucnost;-€.Ale jak říká klasik-mohu se rozčilovat,nesouhlasit,ale to je tak vše co s tím mohu něco dělat.Ať žije EU!!!!!!

0/0
25.5.2011 0:11

dobro

PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

NEMANIPULUJ:

1. dobrovolná nezaměstnanost a možnost obživy přížívníctvím a krádežemi neberu jako plus2. kde vzali tedy dluhy státy, kde komunisti nikdy nevládly. A to astronomické dluhy - např. USA3. pokud máme tak obrovské rezarvy, proč navyšujeme dluh. Ty když budeš mít milion v bance, tak si půjsdeš do banky půjčit na televizi a platit vysoké úroky4. do důchodu mohou, ale s mizerným důchodem. A co se věku dožití týče, na ten má mimo genetické výbavy velmi vysoký vliv prostředí, v jakém člověk prožije dětství. Nomyslím si že děti narozené po 89 mají díky stresu a kvalitě potravi dosahovat stejně dlouhý kvalitní život - jedině pokud budou mít dost peněz na náhradu většiny orgánů. Ale mozek jim nevimění - to už potom není ten samý člověk.(pokud ses narodil před 89 gratuluji, pokud později tak špóruj - jinak máš smůlu)5.6.nestojí za komentář7.zjisti si vážený průměrny přijem a nájem tehdy a dnes8.se shodnem.9.zase bod pro minulost.10.Jistota zamětnáni, odměny za práci a důchodu dnes?

0/0
24.5.2011 23:52

dobro

Re: PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

11. zákon existuje, ale v praxi se neuplatňuje. Lichváři mají dost peněz na dobré právníky a když je potřena i něco pro soudce. Znám případy z mého okolí, můj přítel je prokurátor, který přímo zná lichváře, ale bez součinosti s policií a soudem je na všechny jeho skutky krátký. A taky ví, že tento lichvář má všechno právně velmi dobře ošetřeno. 12. to co se z lidí stalo je právě věc vlivu volné ruky trhu a masmédii. A nejsou to ti samí lidé - teď už je aktivní generace, která je odchována v době divoké privatizace, fascinace západem a vším zakázaným(porno...)13. závist byla, ale v mnohem menším měřítku, a to co je někdy v dnešní době označováno za závist, je spíš oprávněná naštvanost.14. Vzhedem k počtu a časté bezprávnosti exekucí v minulosti opravdu prakticky nebyli. 10Kč taky nejsou žádné prachy, ale 100000 už jo. 15.16.už nemáte ani možnost zpochybnit. A přidám ještě strojírensvía sklářský průmysl, cukrovarnictví...A to že jsi potomek horních 10000 jsi nemusel vůbec psát...

0/0
25.5.2011 0:26

-dejf-

Re: PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

1. jsou i jine moznosti obzivy, otazka je, co ty vidis pod pojmem prizivnictvi - jestli je to cokoli, co se neslucuje s komunistickym videnim  prace, pak chapu ze v tomto bode nevidis zadne plus, 2. a kde vzaly dluhy staty, kde komunisti vladli? a to astronomicke, vetsinou skryte v tom, ze se prakticky neinvestuje do infrastruktury a civilizace vubec a zije se jen z toho, co se postavilo pred nastupem komunismu - staci si srovnat dnesni situaci v severni a jizni Korei, nebo treba na Kube, pred Castrem se slusne rozjizdela, dnes? je tam to same co pred castrem, s jedinym rozdilem - tehdy to bylo nove, ted uz ne.... muzes to srovnat s Floridou - opravdu si myslis, ze je Kuba vyspelejsi nez Florida, Severni Korea vyspelejsi nez jizni?

0/0
25.5.2011 7:21

mal1

Re: PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

proč jsem pletete Kubu nebo Severní Koreu, když na Kubě je embargo ,prostě Kuba nemuže dovážet a vyvážet svoje zboží,kdyby na ČR někdo vyhlásil embargo  tak ČR dopadne jak Kuba, A co se stalo v bývalé Jugoslávii v Jugoslávii se vyráběla auta ZÁSTAVA 300000ročně ,automobilka ZÁSTAVA vyvážela auta do celého světa do USA,atd, a když svět vyhlásil na Jugoslavii embarko tak automobilka  Zástava krachla,protože automobilka Zástava nemohla vyvážet auta,a dováže suroviny pro výrobu aut, kdyby tohle někdo udělal Škodovce tek Škodovka dopadne stejně jak Zástava,

0/0
25.5.2011 9:36

_profesor_

Re: PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

Znovu nemáte pravdu. Kuba sice moc neobchoduje s USA (vztahy jsou stále problematické a uvolnění embarga by jistě prospělo), ale jinak může vyvážet zboží. Už od kolonizace to byly jedni z největších producentů cukru, jenže komunisti samozřejmě neinvestovali a cukrovary zchátraly. Kdyby to byla svobodná země, tak to bude turistický ráj (i dnes tam jezdí dost lidí). Navíc kubánský rum nebo doutníky jsou světově proslulé značky. Ale kubáncům zdá se komunismus vyhovuje, tak co:-P

0/0
25.5.2011 11:14

mal1

Re: PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

vy nemáte pravdu,protože Kuba může obchodovat jenom s Čínou nebo Jižní Koreou,najděte si to na internetu,

0/0
25.5.2011 11:41

-dejf-

Re: PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

4. chces-li porovnavat vyssi duchodu, tak pouzij tento vypocet - vem si tehdejsi prumerny vek doziti a kolik procent dosahoval prumerny vek odchodu do duchodu, toto procento aplikuj na dnesni prumerny vek doziti a v takto vypoctenem duchodu si zjisti prumerny duchod a porovnej ho pres kupni silu (zadne jine srovnani neni relevantni) s tehdejsim prumernym duchodem - jakekoli srovnani typu myslim/nemyslim si neni relevantni, 7. to ze podil najmu na prijmech vzrostl je jiz trochu neco jineho, ono totiz zase jine typy vydaju vuci prijmu klesly, pokud chces hodnotit tohle, nevybirej si ucelove jen cast pravdy ale porovnej kupni silu prijmu celkove,

0/0
25.5.2011 7:22

-dejf-

Re: PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

9. bod pro minulost za co? to ze stat odmitl zivit nemakacenka a naridil to podnikum, at to dela za nej je plus? To ze stat garantoval kazdemu prijem z povinneho zamestnani (tzn. skrytou davku, ale ve vykazech bylo vse v poradku) i tomu nejvetsimu flakaci, ktery tak ujidal z prace nekoho jineho je plus? Dnes takovy clovek spravne ziska nalepku toho, kym skutecne je. Kdo chce dnes pracovat, praci si vzdy najde, a ten zbytek jen at se neskryte projevi, at se vykaze v tech vykazech do te spravne kolonky. Ale chapu, ze pro cloveka takove kategorie byla tehdejsi situace lepsi....,

0/0
25.5.2011 7:23

mal1

Re: PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

co tady urážite pracovitý lidi,moje babička dělala na statku za komunistů měla s přesčasama 5000kčs měsíčně a přitom Husák měl měsíčně 10000kčs,moje babička šla do důchodu v 55letech, a ještě v důchodu dřela na statku ,protože stavěli domek, moje babička zemřela v 60letech protože se udřela, a kolik tet má člověk na statku 7000kč měsíčně za ty peníze nezaplatíte ani nájem, tet se máj nejlíp paraziti,zloději,veksláci,flákači kteří žijou na ukor druhých,    a jak si má člověk najít práci ,když je jenom 25000volných míst, a 500000 nezaměstnaných a to nepočítám lidi kteří nejsou vedeny na ÚP.

0/0
25.5.2011 10:32

-dejf-

Re: PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

vase babicka se za komunismu udrela k smrti a vy tady za to davate komunismu plusovy bod?

co vam babicka udelala ze ji tak nesnasite, ze ji prejete smrt?

0/0
25.5.2011 20:04

mal1

Re: PRO -dejf- 24.5.2011 21:38

moje babička se aspon dožila důchodu, moje babička byla dříč pracant, za komunismu se pracovitost cenilla platově měla měsíčně přesčasama 5000kčs Husák měl měsíčně 10000kčs, dnešní době by se nedožila důchodu, neměla by slušnej plat ,dnešní době by se udřela teměř za minimální mzdu, dnešní době  by se nezmohla ani na domek,možná dnešní době by byla nezaměstnaná a takoví jako jste vy by jste ji osočovali že nechce dělat i když je vysoká nezaměstnanost

0/0
25.5.2011 21:37





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.