Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do některých destinací leťte s ČSA z Bratislavy. Ušetříte tisíce

Češi stále častěji preferují odlety z destinací v blízkosti hranic. Letos k oblíbenému Mnichovu, Vídni, Drážďanům či Katovicím přibude i Bratislava. Letenky s ČSA z této destinace pořídíte v porovnání s odletem z Prahy i o několik tisíc korun levněji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

you.can

supr nápad

autem do Bratislavy z Prahy je to 350km x 2 - i cesta zpátky, při amortizaci 6kč na km... 3500,- náklady na to dostat se do Bratislavy a zpátky a časová újma 7 hodin, luxusní nápad

0/0
31.5.2011 22:05

danadanadana

létejte z Bratislavy, Polska,Mnichova.

Jen tak dáleeee. Zlikvidujte obchod letiště Praha Ruzyně. Hádám, že do 20 let  se tady v kotlině patřící Nemecku a  Rusku bude pěstovat tráva a budeme skanzen .

0/0
30.5.2011 19:04

Korektní Želva

...

Spíš nelítejte s ČSA a ušetříte tisíce R^

0/0
26.5.2011 13:49

jyyyj

Vypadá to, že cokoli dělat nebo kupovat za hranicí naší vlas

ti je daleko výhodnější, než doma. Kolik chrabrý stát vybere na vyšších daních, když budou FŠICHNI danit v daňových rájích ?

0/0
25.5.2011 23:49

danadanadana

Re: Vypadá to, že cokoli dělat nebo kupovat za hranicí naší vlas

To jenom chvíli, než naši republiku vysajou..... pak se to radikálně změní.

0/0
30.5.2011 19:06

jyyyj

Vypadá to, že cokoli dělat nebo kupovat za hranicí naší vlas

ÁÁÁ, on a je radikálně republikánský myslitel ka. Co se nám to změní ?

0/0
31.5.2011 0:27

div

Za pár měsíců...

... tu bude další článek, že z místa XY je výhodnější létat než z místa Z. A tak pořád dokola. Pořád je o čem psát :-/.

Ceny se neustále mění, je potřeba vždycky sednout k vyhledávači a hledat to nejvýhodnější (což se ne vždy rovná nejlevnější s ohledem na počet přestupů, cenu dopravy z/na příslušné letiště atd.) spojení.

0/0
25.5.2011 13:40

BajnyPhoenix

Mnooo po tom co jsem videl v leteckem prumyslu

Kdy tvrde predpisy jsou jedna vec a jejich ojeb v praxi druha vec ,tak uz me do letadla nikdo nedostane.A to mohu rict s cistym svedomim jako ex manažer kvality ve výrobních firmách . Zisk je hlavni .

0/0
25.5.2011 13:28

Damik

Re: Mnooo po tom co jsem videl v leteckem prumyslu

no pořád lepší než sednou do auta, zlatý letadlo.

0/0
25.5.2011 13:29

comair

Re: Mnooo po tom co jsem videl v leteckem prumyslu

Tim si hodne pomuzete.;-D;-D;-DV leteckem prumyslu plati rozhodne tvrdsi predpisy nez v jakemkoliv jinem, takze asi tak.;-) ALe muzete samozrejme chodit pesky, to bude urcite bezpecnejsi, tedy zalezi na Vasi fyzicke kondici.;-D

0/0
25.5.2011 13:31

BajnyPhoenix

Re: Mnooo po tom co jsem videl v leteckem prumyslu

Predpisy jsou mnohem tvrdi ,znam je . No jenze znam i to co z toho delaji lide ,ktere nuti obziva a mit prijem na hypoteku udelat leccos zleho. Auto kdyz pokazite , tak se zas tak nedeje a urcita nadeje ,ze vylezu ven tu je. Letadlo uz ne.To kdyz spadne,je amen. A budou padat .Zatim hlavne padaji ta mala ,ktera nejsou tak medialne zajimava a vic  se tam riskovalo s sulenim. Letadla jsou zkonstruovana perfektne ,bezpecna.jenze dulezity je servis a nahradni dily a tam co deje ,no comment,lepsi nevedet. Hlavni je zisk.

0/0
25.5.2011 13:39

comair

Re: Mnooo po tom co jsem videl v leteckem prumyslu

,,Auto kdyz pokazite , tak se zas tak nedeje a urcita nadeje ,ze vylezu ven tu je,,;-D;-D;-D Touhle vetou jste me skutecne pobavil.  Statistiky jsou naprosot jasne, letecka doprava je nejbezpecnejsim zpusobem dopravy na svete. Kdyz to do Vas napr. na krizovatce napali nejakej blbec co pojede na cervenou (A, ze takove potkavam hodne casto, rozhodne to neni nejaka vyjimka) tak Vam bude prd platne jaky jste ridic nebo jestli jste daval nebo nedaval pozor. Sance, ze se zriti letadlo ve, kterem poletite je tak strasne miziva, ze ani nestoji za to tuto moznost nejak procentualne vycislovat.

0/0
25.5.2011 13:48

CART09

Re: Mnooo po tom co jsem videl v leteckem prumyslu

No podle mne je výrazně větší šance přežít náraz auta do auta, než letadla do země...

0/0
25.5.2011 14:10

martin_simek

Re: Mnooo po tom co jsem videl v leteckem prumyslu

Ano? jenze ta se prave nasobi tou pravdepodobnosti, ze to letadlo spadne a do ty zeme narazi. A jak pise kolega, ta je prave mnohem nizsi nez kdyu pojedete okolo Slaneho a vybafnr na Vas Nissan :( no a pak si vynasobte dve cisla a zjistete si, co se deje, kdyz nasobite cisle, ktere se blizi k nule ...

0/0
25.5.2011 14:13

CART09

Re: Mnooo po tom co jsem videl v leteckem prumyslu

Ano, souhlas, aut je pochopitelně mnohem víc, a člověk je používá mnohem častěji.

Ale procento úmrtí vůči počtu technických závad je u letadel (narozdíl od auta) asi dost velké - i u auta s např. zaseklým řízením je pořád ještě velká pravděpodobnost, že se nikdo nezabije. Ale s případným nárůstem počtu závad u letadel se může i ta celková úmrtnost těm autům docela přiblížit...

0/0
25.5.2011 14:59

martin_simek

Re: Mnooo po tom co jsem videl v leteckem prumyslu

Dneska jsem se docetl na iDnes, ze poslanci jsou v nouzi, protoze maji bidne plagty. A ted Vy s tim tvrzenim, ze v leteckem prumyslu lide "bojuji o holy zivot" a musi kvuli hypotece svindlovat .... panenko Marie, kam ten svet speje .... jak rikal jeden posluchac radia > "Hitlera na ne ! ale ne toho hodnyho, ale poradnyho Hitlera".

0/0
25.5.2011 14:10

pepito

Z Bratislavy

létám už dávno. Ovšem nikoli s ČSA, ale s Ryanairem. Ceny nízké, parkování poblíž letiště za 40€/týden

0/0
25.5.2011 13:26

MJSymbian

Re: Z Bratislavy

Lety s Ryanair zase az tak levne nejsou, tedy jsou cekate-li na levnou letenku a pak letite, ale kdyz potrebujete letat pravidelne, prumerne ceny zase az tak nizke nejsou...

A to nezapocitavam kolik clovek zaplati, pokazde kdyz Vas Ryanair dostane na nejake malickosti a uleti Vam letadlo. Zazil jsem nedavno, jak nepustili pani s 2 detmi do letadla, protoze mela 1 prirucni zavazadlo na vic (malou kabelku, zadny kufr)... kdyz rekl dobre, zaplatim si extra tak ji rekli ze neni cas na zaplaceni, zavreli branu a odleteli ji pred nosem!

Nas zase zdrzovali na check-in tak dlouho, az nam to take uletelo... a nam s radosti za poplatek 200 EUR prebukovali lety!

A to nemluvim o tom, ze se zamestnanci Ryanairu chovaji k zakaznikum jak k dobytku... v horsim pripade vulgarne, v lepsim 'pouze' arogantne.

0/0
27.5.2011 17:14

luke777

kanada

mam dotaz na pritomne na zari jedu do kanady a chtel bych vedet kolik tak stoji a kde je nejlevneji nasel sem student agency za cca 16 tisic

0/0
25.5.2011 13:14

Damik

Re: kanada

z Prahy za 7500,- každý pondělí. chce to jenom víc hledat a nepoužívat vyhledávače, které vám vyberou letenku těch kteří jim dají provizi a ne tu opravdu nejlevnější.

0/0
25.5.2011 13:28

labus3000

Re: kanada

tak hoď link :-/

0/0
25.5.2011 14:19

Damik

Re: kanada

condor.com  Praha-Halifax

0/0
25.5.2011 17:06

piErcE

Re: kanada

Velmi laicky pohled a nazor. zrejme s problematikou nemate vubec zadne zkusenosti. Provize u letenek, zejmena tech levnejsich, prakticky neexistuji. Vyhledavac, ktery by letenky, ze kterych nema provize, nenabizel, by prakticky nemel sanci na trhu, protoze by nabizel nekolik procent nabidky, a to vesmes za ty nejdrazsi ceny.

Vsechny inetove vyhledavace prakticky nabizi, a vyhledavaji, ze stejne databaze letu. Ceny u nich budou take v podstate stejne - lisici jen tim, jaky prepocet kursu USD pouziji, a vyskou a zpusobem vypoctu "transakcniho poplatku" (to je nahrada za defakto neexistujici provize).

Kanada, 7 500 kazdy pondeli. No, to je velmi siroky pojeem. Vzhledem k tomu, ze tazatel nespecifikoval kdy leti, kam v kanade leti, na jak dlouho. Coz jsou faktory, ktere cenu letenky meni v rozsahu mnoha stovek procent.

0/0
25.5.2011 14:19

Damik

Re: kanada

S problematikou právě zkušenosti mám.  Jedinej vyhledávač, který vyhledává opravdu nejlevnější letenky je skyscanner.  Ostatní ignorují ryanair,easyjet či Condor.

0/0
25.5.2011 17:07

Damik

Re: kanada

dále pak ignorují kombinace různých aerolinek. dejme tomu chcete letět do Soulu. vyhledávače jako studentagency či pelikán vám řeknou, že to stojí 20tis. Skyscanner vás pošle s aerosvitem do pekingu za 8tis. a pak místní linkou do soulu za 3tis.

0/0
25.5.2011 17:09

piErcE

Re: kanada

Opět nemáte pravdu a jen dokazujete , že neznáte princip systému.

Ano, skyscanner nemá problem kombinovat některé ulítlosti - protože, jak jsem již jednou napsal před chvílí, on letenky neprodává, ale pouze vyhledává. Takže ho vůbec nepálí návaznosti - nabídne vam i to, co nejde vydat jako jednu letenku (např. vámi zmíněná kombinace, nebo jiné kombinace - kdy kombinuje "klasického" dopravce s lowcostem apod.).

SA , Pelikan a pod. vyhledavaji, a nabízejí spojení, která dostanete na jedné letence, se všemi z toho vyplývajícími výhodami (a samozřejmě i nevýhodami, jako občas vyšší ceny, apod).

Takže zatímco když si koupíte dvě samostatné letenky do koreje (tak, jak vam je nasel skyscanner), a v pekingu vám uletí přípoj třeba z důvodu zpoždění toho Aerosvitu, tak vám nikdo nic nedluží, a vy končíte v Pekingu. nemáte nárok na dopravu ani domů, ani dál do Koreje. Zatímco s letenkou, která kombinuje tyto lety v sobě se vám toto stát nemůže.

0/0
25.5.2011 17:18

Damik

Re: kanada

Opravdu? to jsou teda úplně nové informace. Můžete se dál utápět v přesvědčení, že jste jediný kdo si kdy koupil letenku. Já a další miliony lidí si to uděláme po svém.

0/0
25.5.2011 18:44

piErcE

Re: kanada

Ano, potvrzujete, že vůbec neznáte, jak to funguje.

Easyjet, Ryanair, condor a další lowcosty nejsou v nabídce prodejců letenek ne proto, že by tento prodejce letenek od nich neměl provize, ale protože k jejich datům prostě nemá přístup (i když by samozřejmě chtěl). Zmíněné společnosti své letenky neprodávají prostřednictvím GDS systémů (amadeus, gallileo atd), zatímco všechny ty internetove vyhledavače letenek prodávají právě letenky z těchto systémů.

SkyScanner není prodejce letenek, ale pouze vyhledavač, který navíc data získává poněkud .. problematickým způsobem, a to parsovaním a stahováním dat z webu ryanairu, easyjetu a podobných. Sám ale letenky neprodává.

Krom toho, většina těchto lowcostu přimo ve svých podmínkách uvádí, že zakazuje prodej letenek jinak, než ze svého webu, a vyhrazuje si právo takové letenky zrušit (viz např. aféra Ryanairu ve Španělsku cca rok nebo dva zpátky).

0/0
25.5.2011 17:13

Damik

Re: kanada

Jasně vůbec neznám jak to fuguje. a tak jsem si zaletěl do loni austrálie a zpátky za 9000Kč. Vy co víte jak to funguje holt zaplatíte 3x tolik a budete si libovat jak tomu všemu rozumíte. Fakt je ten, že jediná věc které jste kdy porozuměl jsou reklamní kecy jednotlivých překupníků.  jasně, že si letenku od ryanairu koupím na ryanairu a nebudu si ji kupovat jinde, stejně jako od airasia a spol.  A že když letím do Kanady přes Londýn dám si na cestě tam jeden den rezervu, protože jsem si koupil airtransat za 8000,- zpáteční + easyjet Praha-Londýn za 2500,- místo abych tomu rozumněl a koupil si z Prahy za 30000,- .

0/0
25.5.2011 18:52

piErcE

Re: kanada

Pro me za me si kupujte letenku kde chcete. Me je to jedno. Klidne se ukajejte, buhvijaky jste expwrt, kdyz jinak o fungovani rezervaci letenek vite kulovy. Pouze tu upresnuji vase nesmysly ohledne provizi, toho proc internetove vyhledavace nenabizi ryanair, easyjet a podobne a dalsi nesmysly, ktere tu z vas vypadly.

Ja si zase budu kupovat 2x drazsi letenku, ale s jistotou ze nekde neskysnu a v klidu se dostanu tam, kam chci. Kazdy produkt ma sveho kupce.

0/0
25.5.2011 18:58

Damik

Re: kanada

jedinej kdo je tady neustále ukájí svou expertností a začíná každý post označením jakéhokoliv jiného názoru než je ten jeho za blbce je tu jakýsi Pierce.   Klidně si plaťte kolik chcete když na to máte já vám to neberu. Nesmysly jste tu tvrdil akorát svou chorobnou snahou mít pravdu za každou cenu podsouváte lidem co nikdy neřekli a točíte se na tom co ten daný člověk považuje za samozřejmost.  Takovým jako vy se říká Troll a uznávám, měl bych vás přesta krmit, ale akorát mě štve když někdo mele nesmysly o něčem o čem nic neví a mate tak chudáky co pak zbytečně přijdou o prachy, kvůli tomu, že uvěřili někomu, kdo se ohání tím jak všemu rozumí nejlíp.

0/0
25.5.2011 19:32

piErcE

Re: kanada

Ham mnam... Nenakrmite me jeste nejakym moudrem?

0/0
25.5.2011 19:38

comair

Re: kanada

A kam do Kanady letis?? Kanada je trosku sirokej pojem.;-D

0/0
25.5.2011 13:38

Atol

ODLETY Z BRATISLAVY NEJSOU ŽÁDNÉ TERNO

Když porovnám ceny odletů mezi Prahou a Blavou tak, snad s vyjímkou Barcelony, cenové rozdíly nejsou žádné velké terno. Samozřejmě záleží na tom odkud kdo je. Pro cestujícího z Břeclavi to bude mít jinou přitažlivost než z Plzně nebo Prahy. Jenom pro informaci, aktuální cena aubusem od SA Praha-Bratislava 340 Kč, zpáteční 663 Kč. Když se to k tomu připočte cena za,  MHD popř. taxi a kolik to zabere času tak je opravdu na silné zvážení jestli se to vůbec vyplatí.

Na druhou stranu ČSA a hlavně ruzyňské letiště by se už konečně měli chytnout za nos a s cenami letenek pohnout tak, aby si lidem z Prahy létat vyplatilo a nejezdili kvůli odletu stovky km na zahraniční letiště.

0/0
25.5.2011 11:24

bart.as

Řím z Brna

Do Říma aktuálně nejlépe vychází let s WizzAir z Brna ...

0/0
25.5.2011 8:57

ODSCSSD 5

ano ano...

letenky kupujte na Slovensku, obleceni v Nemecku a jidlo v Polsku....

nase ekonomika jen pokvete. ;-D

0/0
25.5.2011 8:40

osk

Re: ano ano...

Já se mužu na ekonomiku vybodnout když mi někde nabízejí lepší cenu a celkově to pro mě bude výhodnější.

0/0
25.5.2011 10:00

Thegrid89

Re: ano ano...

asi tak

0/0
25.5.2011 13:34

xls

Re: ano ano...

Co se dá dělat... Když to člověk srovná kolem a kolem, tak to tady opravdu vychází dost bídně. Teď zvažuju v jedný destinaci nákup bytu (do 200 tisíc Kč) a trávit tam zimní měsíce. Příjemný prostředí, fungující služby, podstatně nižší ceny na všechno.

0/0
25.5.2011 10:47

lojzicekodvedle

Re: ano ano...

muzete prozradit destinaci.Me napada snad Thajsko.

0/0
25.5.2011 11:06

xls

Re: ano ano...

Thajsko to není, ale přihořívá.

0/0
25.5.2011 20:02

nove.kostatko

Re: ano ano...

Co si atkhle přečíst název článku a myslet? Když si koupím letenku od ČSA na let z Blavy, peníze inkasuje kdo? Něco určitě letiště v Blavě, ale většinu ČSA.

0/0
25.5.2011 11:02

Atol

Re: ano ano...

Až budou ceny v ČR konkurenceschopné s těmi zahraničními tak nikdo nebude mít důvod jezdit do ciziny nakupovat. Nikdo mě přeci nemůže kupovat něco dráž jen proto, že tím pomůžu našim předraženým firmám. Každý se přece chová ekonomicky a racionálně.

0/0
25.5.2011 11:06

coast

Re: ano ano...

Dobrý den.Ona je nějaká česká ekonomika?;-D;-D

0/0
25.5.2011 12:14

Jan9002

Já jezdím Řecko autem.

Za prvé - z Ostravy nic rozumného nelítá a musím do Práglu. Za druhé - pokud letím z Práglu, tak musím 8 x přetahovat kufry. Za třetí - ve dvou se autem dostaneme do Řecka za poloviční cenu. Za čtvrté - je to jenom o 6 hodin delší. Největší plus cesty autem považuji to, že se nemusím tahat s kuframa.

0/0
25.5.2011 8:30

Jan9002

Re: Já jezdím Řecko autem.

Ps. Za páté - nevadí mi, když soptí sopka.;-)

0/0
25.5.2011 8:30

Chudým bral, bohatým dával (7)

Re: Já jezdím Řecko autem.

a za šesté sem napiš trasu, ať tě můžeme buď pochválit nebo zkritizovat ;-D

0/0
25.5.2011 8:36

Jan9002

Re: Já jezdím Řecko autem.

Normální trasa -Ostrava - Brno - Bratislava - Budapešť - Bělehrad - Niš - Skopie (ta se objíždí po dálnici, takže až tam ne) -Soluň. Cesta trvá cca 16-17 hodin, je to rovných 1500 km skoro celá trasa, mimo cca 300 km, je po dálnici. Teď kritizuj. ;-)

0/0
25.5.2011 9:20

Alex..

Re: Já jezdím Řecko autem.

Já tak jezdil také několikrát, ale o 6 hodin delší to opravdu není :-).. z Ovy se dá letět do Prahy, případně autem do Prahy a tam jste za 3 hodiny, let cca 3 hodiny a jste v Aténách a tam reálně ve více lidech dojedete tak za 20 hodin..

nehledě na případné problémy v post jugoslávských státech kde se pořádají hony na řidiče a i v případě, že dodržujete rychlosti, Vám budou tvrdit opak a zaplatíte..další věcí je, že je člověk z té cesty trošku unavený ;-)

0/0
25.5.2011 9:05

Jan9002

Re: Já jezdím Řecko autem.

Za letadlo z OVA do Práglu zaplatíš nějakých 6000. Šéf mě sice platí dobře, ale tak dobře zase ne. Jo, ale co uděláš s autem v Práglu? Takže jsem jel vlakem. Samo, že mi vlak nepasoval na letadlo, protože odlétalo v 23,45. Ze Souně odlétalo v 4,50. Prostě to bylo na bzum a už to nechci opakovat. V Jugošce jsem prozatím problém neměl. A trošku unavený jsem. Cesta mi trvá cca 16-17 hodin, podle toho, jak se mi chce jet. Na hranicích jsem čekal nejvíce 1/2 hodiny, ale to prý mám štěstí.

0/0
25.5.2011 9:18





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.