Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro práci porodní asistentky střední škola nestačí

Se střední zdravotnickou školou už samostatnou sestru v nemocnici dělat nelze. Šanci byste měli tak maximálně na středisku, kde budete spíš papírovat. Je dokonce přesně stanovené, na které zdravotnické profese stačí vyšší odborná škola a kdy musíte mít bakalářské studium.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lam0r

Bc

Pokud chcete slušný peníte, tak musíte mít aspoň to Bc. To platí pro většinu oborů. Se vzděláním rostě plat.R^

+1/0
23.6.2011 11:08

Lam0r

Re: Bc

oprava: peníze ;-)

0/0
23.6.2011 11:08

Lumirel.

Re: Bc

To není pravda. U medicíny možná ano, ale jinde ne. Doopravdy nechápu tu masáž posledních 10-15ti let s VOŠ, VŠ etc. Představme si 2 vrstevníky, jeden právě udělal VŠ, druhý má SŠ a pět let praxe. Kdo ví o oboru více? (pokud dělají oba to samé a nejde o právničinu/medicínu etc, které potřebují VŠ vzdělání) U technických odvětví to bývá občas šibenice na vysokoškoláky.

Stejně tak je hodně lidí pouze s maturitiou, kteří mají slušné peníze. 

Kde jsou ty časy, kdy si lidi vážili toho, co člověk umí a ne to, že se několik let bifloval a použije z toho 20%.

0/0
27.6.2011 14:15

Lam0r

Re: Bc

Já neznám skoro nikoho, kdo by měl přes 50.000 a neměl nějakou VŠ. A pokud ano, tak je to pouza ta vyjímka potvrzující pravidlo ;-) Další vyjímka jsou podnikatelé, ale tam je to o něčem jiném. Pokud vezmeme holého absolventa bez praxe, tak tam je to jasné. Já se ale bavil o lidech s praxí. Představte si tedy ty 2 vrstevníky, z nichž jeden má SŠ a 5 let praxe a druhý má VŠ a 2-3 roky praxe, jelikož nebyl líný a makal už při studiu. Kdo si myslíte, že dostane přednost? A kdo si myslíte, že bude šéfovat komu? ;-)

+1/0
27.6.2011 18:51

captain cook

Re: Bc

V nekterych zemich neni ZAKLADNI sesterske studium na urovni strednich skol jako v Cesku, ale 3 lete vysokoskolske studium s Bc titulem. Predpokladam, ze casem k tomu budete mirit i v Cesku.

Sestry, ktere chteji vyssi kvalifikace, pak delaji rocni prodluzovaci studium, tzv. Honours a dalsi stupen je Masters, tj. magistersky diplom. Bez toho se neobejde sestra, ktera chce byt vedouci nemocnicniho oddeleni (vrchni sestra) nebo vedouci sestra nemocnice (tzv. Matron). U velkych nemocnic k tomu jeste casto pozaduji i diplom (postgradualni nastavbu) z Business management.

0/0
28.6.2011 10:51

Gamehoror

Legrace ne ?

Porodní báby byli málem v každé vesnici a školy nepotřebovali a najednou je potřeba na porod vymejšlet něaký extra vzdělání :-) Zamrazovat spermie a píchat je do vajíček něakými jehlami :-)

Lidstvo fakt degeneruje :-)

Zejtra na soulož budete muset skládat diplomový zkoušky a soulož provádět jen pod dozorem státních úředníků :-)

Běžte do háje ....

0/0
21.6.2011 9:52

mamina2

Re: Legrace ne ?

Porodní báby musely mít certifikované vzdělání už v devatenáctém století, v době, kdy většina lidí měla s bídou obecnou školu.

0/0
21.6.2011 13:10

Cleopatra

Re: Legrace ne ?

Omlouva vas pouze vas vek. Az vyrostete z puberty a dospejete, mozna vam to partnerka jednoho dne vysvetli.

0/0
27.6.2011 21:17

bella ciao

Plat...

No nezlobte se na mně ale kdyby mi škola tahle dávala do těla tak bych taky chtěl nějakej aspoň trochu solidní plat...:-P

0/0
20.6.2011 21:53

Chytry.Levicak

hrůza

kdysi se rodilo doma dokonce bez ukončené základky a šlo to..ted se zase musejí vymýšlet byrokratické tituly.už jen čekám ,kdy i uklízečka bude muset mít vš,mluvit plynule anglicky. atd...

0/0
20.6.2011 19:34

mamina2

Re: hrůza

Matka pořád nemusí mít ukončenou ani základku :-P

0/0
21.6.2011 13:11

Cleopatra

Re: hrůza

Rodilo. A umrtnost novorozenat a matek pri porodu byla vysoka.

0/0
27.6.2011 21:21

Brundi

Problem je,

ze pro samostatnou praci porodnich asistentek u nas prakticky nestaci ani to vysokoskolske vzdelani. :-/

0/0
20.6.2011 15:23

Kozel_

Zhovadilý systém, asi jako bakalářky a magistry na recepci

Uznávám Bc studium sester, pokud tato pracovní síla má výraznější pravomoci a přebere část práce dosud u nás dělané lékařem. To bych chápal, sestry s Bc, které dělají jednodušší úkony, co dělal dosud lékař. Pak ovšem ty sestry s maturitou, které by dělaly úkony, co dosud - ráno budit pacienty, rozdat teploměry, zapsat teplotu, převléci postel, píchat injekce atd. Dosavadní sestra s maturitou mi přišla jako optimální kvalifikace - na jednu stranu to nebyla pomocná pracovní síla jen na vynášení mís a bažantů a převlékání postelí, dělala i úkony jako braní krve či píchání injekcí. Na druhou stranu ale nelezla do zelí doktorovi vysokoškolákovi, např. lékaři u nás si vyloženě nepřejí, aby porod řídila nebo vůbec prováděla porodní asistentka (s Bc vzděláním).

Část sester dokonce pokračuje v magisterském studiu - zčásti tam je něco z medicíny (ale z hlediska doktorů to je něco nižšího), zčásti z psychologie. Přijde mi hloupé, aby tu byly vedle sebe 2 vysokoškoláci, doktor, plnohodnotný a

0/0
20.6.2011 14:06

Kozel_

Re: Zhovadilý systém, asi jako bakalářky a magistry na recepci

vš (Bc, někdy Mgr.) vzdělaná sestra, která se bude chápat jako vysokoškolák, z pohledu doktora bude ale jen poskok.

Bc sestry bych chápal v menším počtu, na náročnější úkony a vedoucí funkce. Běžná sestra by stačila s tou střední školou. Zvláštně když nedojde k posunu v pracovních kompetencích, nebo jen marginálně. Takže jde jen o devalvaci diplomů a maturit, nic jiného. A o zabité roky zbytečným studiem. V podstatě totéž, jako když dnes sedí holky s vš na recepci apod., kde dřív byly maturantky. Někdo může namítnou, že ze sš dnes tolik nevědí a z bc vědí to, co dřív maturantky. Stačilo by zkvalitnit studium - pořádné maturantky, co něco vědí. Tady řešíme, kdy do důchodu, jestli v 70 nebo v 68. A co zkrátit nepotřebná studia, tedy studia, po který dělají lidé práci kvalifikačně o stupeň nižší?

0/0
20.6.2011 14:12

Grimkin

Re: Zhovadilý systém, asi jako bakalářky a magistry na recepci

Děti studují proto, aby se prodloužila doba, než přijdou na pracovní trh. Získají vyšší kvalifikaci, tím mají lepší možnosti(i) uplatnění. Vývoj je takový, že kde dříve stačila SŠ, dnes je potřeba Bc., ale na stejnou práci - v mnoha kanclech je to vidět, 45letá ženská s maturitou a 25letá s Bc., ale dělají tutéž práci, mladší umí lépe jazyky, starší se ale třeba také učí nebo učila na jazykovce, aby to dohnala... Bc. a dalších je tolik, že ani nemohou mít všichni tu úžasnou práci, tolik míst pro ně není... navíc mnohdy studují obory o ničem, leda pro osobní rozvoj, se kterými se nedá uplatnit, tak pak jsou rádi za tu kancelářskou práci, kterou se za nějakou dobu naučí, titul Bc. je pro asistentky, call centra, recepci... schopní se ale samozřejmě uplatní lépe...

0/0
20.6.2011 15:25

Kozel_

Re: Zhovadilý systém, asi jako bakalářky a magistry na recepci

Já plně chápu mladé lidi, kteří nechtějí mít jen maturitu,  kterou dosud získávalo 92% populace. Mít vš nebo něco víc než jen maturita je i o pocitu, že dokážu víc. Jenže stát tak nemůže uvažovat. Absolvovaná škola musí znamenat zvýšení kvalifikace, jinak nemá cenu. Dnes se studuje podstatně déle než dříve. VŠ obvykle o rok déle, ale i o víc, při rozložení na bc a mgr studium to jsou klidně 2 roky navíc. Doktorské studium málokdy trvá 3-4 roky, klidně 8 let. Ti, co se nedostanou na vš (tam jde dnes několikanásobek co dříve) jdou na voš, po ní někteří ještě na vš. Přitom laťka šla všeobecně dolů, takže spíš to je inflace diplomů než taková vzdělanost, jak to vypadá. Pomíjím neuplatnitelné a nepotřebné obory.

Stále se řeší, kdy do důchodu, jestli v 68 nebo 70. Přitom u mladých lidí ty roky utíkají. Pokud nepracují, tak to je větší ztráta, než když nepracuje nějaký senior. Kdo chce studovat spíš jako koníčka, ať studuje při zaměstnání, po večerech.

0/0
20.6.2011 15:37

Grimkin

Re: Zhovadilý systém, asi jako bakalářky a magistry na recepci

Ano, ale on ten 19letý člověk jen s maturitou práci hledá většinou těžko... aby měl šanci, musí mít právě toho Bc., možná VOŠku, jinak je to právě jen na nějaké call centrum, ale pak při dálkově vystudované VŠ má i praxi, ale ta se dá získat i při studiu, i denním.

Ale to řešíme studenty, řemeslníci a další VŠ nepotřebují, tihle tu práci seženou hned...

0/0
20.6.2011 16:07

Kozel_

Re: Zhovadilý systém, asi jako bakalářky a magistry na recepci

Chtělo by to skutečné maturity, tj. výběrové. Ne 92% populace, jako dříve, co dokončili úplnou povinnou školní docházku. Nebo pokud jsou maturity inflační, tak zkrátit na 3 roky, podobně o rok zkrátit zš. Tady byly tzv. dvanácti nebo jedenáctiletky - kdy se končilo maturitou. A ta maturita byla kvalitnější jak nyní.

Pokud by maturita něco znamenala, nebyl by problém se uplatnit. Dnes je problém, že absolvent voš má pomalu horší uplatnění jak dříve maturant, akorát že studuje 3 (někdy i déle) roky navíc. Má představa, 50-60% maturantů (60% je kompromis), jen část lidí dále, část do praxe. Chtělo by to obnovit učební obory, chybí absolventi. U vš by to chtělo taky selekci - z hlediska kvality a z hlediska potřebnosti.

Dnes tu je velké divadlo (vš studium promoce, podobně na voš), ale znalostmi někteří jsou na úrovni dřívějších maturantů a pracovním zařazením taky. Podvod, z kterého nikdo vůbec nic nemá, krom bezcenného papíru a osobního pocitu.

0/0
20.6.2011 22:27

Grimkin

Re: Zhovadilý systém, asi jako bakalářky a magistry na recepci

A jen se SŠ dostane mizerný plat...

K tomu zaměstnavatelé často požadují VOŠku / Bc., ne jen SŠ s maturitou...

0/0
20.6.2011 16:09

Kozel_

Re: Zhovadilý systém, asi jako bakalářky a magistry na recepci

Ale to zas jejich reakce na to, že maturita dnes nic neznamená, dostane ji každý. A že kvalita voš a leckdy vš nebo i mgr je mnohdy rovná těm dřívějším maturantům. O pracovním zařazení pak nerozhoduje kvalifikace, protože diplomy jsou inflační, ale obliba u šéfa. Takže trošku takový návrat k době dělnických kádrů, kdy vedoucí místa měli lidé bez škol, ale "myslelo jim to politicky".

0/0
20.6.2011 22:30

Iriska178

Vzdelavani porodnich asistentek

Rada bych se z clanku dozvedela, co pripravuje MZ pro porodni asistentky v praxi? Jsem prodni asistentka s titulem Dis. s 11 letou praxi. Pokud bych chtela ziskat titul Bc musim znovu studovat stejnou skolu, musim znovu absolvovat plne 3 roky denniho studia a znovu odrodit 40 porodu. Proc mam znovu studovat tu stejnou skolu? Je to drahe pro mne i pro stat. Kdyz jsem pred 11 lety koncila VOS Duskova, mluvilo se o tom, ze MZ pripravi rozdilove studium 1-1,5 roku pro ziskani titulu Bc. Proc mam jit zpet na VS Duskova a znovu absolvovat ty stejne seminare s temi stejnymi profesory? Zcela podporuji celozivotni vzdelavani zdravotnickych pracovniku, ale myslim, ze by se melo zefektivnit a prohloubit.

0/0
20.6.2011 14:02

Kozel_

Re: Vzdelavani porodnich asistentek

U běžných sester k uznání kvalifikace - někde chtějí Bc, ale pokud někdo získal DIS dříve, tak to uznají. Nestačilo by to získat nyní. Potom, kombinované studium na Bc na zdravotní sestry (a por. asist.) je podmíněné buď maturitou na zdrávce, nebo získaným DIS vzděláním na voš v zdavotním oboru. Plus tu je požadavek několika let praxe v oboru.

Snad by šlo najít nějaké studium, které by uznalo něco z VOŠ. Je otázka, jestli by to bylo studium zdarma, nebo bylo nutné za ně platit. Tady je hloupá jedna věc. Některé vš uznávají předměty z voš či jiné vš. Ale uznávají to jen po nějakou dobu, typicky tak 2 roky. Současně pro zdr. sestry se chce ta dvouletá praxe, takže uznání zkoušek tu je asi vyloučené.

Já jsem jinak trochu skeptický z školám typu voš. Jde o rozšířené nástavby, přidružené školy ke klasickým sš, v témže oboru. Lidi to neberou jako vš vzdělání. A studovat nejdřív voš a pak bc je docela ztráta času. I v případě, že takto trvá studium 4 roky. Normální Bc je totiž tříleté.

0/0
20.6.2011 14:20

Kozel_

Re: Vzdelavani porodnich asistentek

Já bych naopak obnovil možnost získa druhou maturitu nástavbou, jak bývalo dříve - za rok. A místo voš mít Bc studium.

0/0
20.6.2011 14:24

Grimkin

Re: Vzdelavani porodnich asistentek

Ale samozřejmě, Bc. je lepší titul než Dis., protože je vysokoškolský...

0/0
20.6.2011 15:19

Kozel_

Re: Vzdelavani porodnich asistentek

Ano, to je zřejmé. Stupeň vo škol mi přijde zbytečný. DIS se nepovažuje za o moc víc než maturant. A proč nemít rovnou Bc? Stupně vzdělání by měly na sebe navazovat. Ten nižší by měl být podmínkou pro vyšší. DIS do toho nezapadá, na vš k Bc studiu lze jít hned po maturitě. Délku studia je stejná, v optimálním případě, kdy uznají absolventu voš studium, studuje na bakaláře další rok či rok a půl. Tj. tříleté studium za 4 až 4,5 roku. Má teda 2 tituly, ale stejně bude užívat jen to Bc.

0/0
20.6.2011 15:28

Grimkin

Re: Vzdelavani porodnich asistentek

V některých oborech má VOŠka lepší kvalitu než Bc. studium na VŠ...

0/0
20.6.2011 15:18

Kozel_

Re: Vzdelavani porodnich asistentek

Ano, někde tak může být, pak je otázka, proč ta voš není neuniverzitní vš, která by dávala absolventům Bc. Rozdíl v náročnosti studia nemusí být, v extrému může být některá voš těžší než Bc studium. Pak ale nemá smysl. Proč více námahy za horší titul a nižší kvalifikaci?

0/0
20.6.2011 15:30





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.