Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řádění sprejera smyje správná pojistka, podmínky jsou ale spletité

Sprejeři nejčastěji čmárají po domech v Praze a na jižní Moravě, nejdráže to přijde vlastníky nemovitostí v Karlovarském kraji. Škody způsobené sprejery obyčejně kryje pojistka pro případ vandalismu a odcizení, jejíž výše se ročně pohybuje obvykle v řádech stokorun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

každý

takový "umělec" by měl dostat heverem přes ruku a příště by si to rozmyslel

0/0
18.6.2011 11:31

Kubrt - admin mi pije nálev

Pokud nečtu špatně, tak postrádám hodně důležitou věc

A sice, že v naprosté většině takto způsobených škod vnějším vandalismem, je potřeba mít pachatele. Tzn. pojišťovna mi to uhradí (jen do limitu uvedeného ve smlouvě), ale jen v momentě, když má vůči komu aspoň možnost pokusu o zpětný regres (což já už neřeším jako poškozený). Zbaví mě vymáhání škody po pachateli, přenese to na sebe, ale chce ho mít chyceného, jinak mám smolíka .... Bez známého pachatele proplácel vnějšího vandala snad jen Wustenrot - je to tak dva roky, smlouvy samozřejmě mohly doznat za tu dobu změn. Ale pozor na nutnost mít pachatele, pokud chci úhradu škody, ptejte se na to ve své smlouvě ! Tolik co se týče vnějšího vandalismu. Pak je třeba rozlišit vnitřní vandalismus, Tzn . po vniknutí přes překážku do bytu nebo domu a škody způsobené uvnitř (rozbití, poškození ..... ).Tam většinou pachatel být znám nemusí, aby úhrada nastala. Článek je dost spíchnutý horkou jehlou .... lidi si přečtou toto, a pak se budou zas divit, že při škodě to u nich bylo jinak .....

0/0
16.6.2011 16:38

kliďas

Vandalismus

Je vidět, že někteří nepochopili smysl článku. Neřeší se zde, jestli je to umění nebo ne, na to má každý svůj názor. Zcela jednoznačné je ale to, že postříkání barvou fasády cizího domu je vandalismus, který by se měl tvrdě trestat (jak bylo uvedeno níže - odstranění a uvedení fasády do původního stavu rukama vandala). Pokud se někteří cítí jako umělci, pak vám můžu poradit jediné - kupte si dům nebo pozemek, postavte si tam zeď a tam si na SVŮJ MAJETEK můžete čmárat 24 hodin denně co chcete.

0/0
16.6.2011 11:43

Zálohovaný obal 10

Re: Vandalismus

Nebo na policejní auto!

0/0
16.6.2011 13:35

Dukátštan

merda

Jsem rád,že žiji v této počmárané republice. Tá šeď byla deprimující.;-)

+3/0
16.6.2011 11:27

jábychtysprejezakázala

PRO TY, KTEŘÍ JSOU TAK TROCHU MIMO MÍSU

http://img.auctiva.com/imgdata/1/3/1/4/7/9/4/webimg/327613017_o.jpg

http://www.google.cz/search?um=1&hl=cs&safe=active&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1361&bih=969&tbm=isch&oq=BANKSY+&aq=f&aqi=&q=BANKSY

(samozdřejmě, že se vždy najde jedinec, který prasí všude možně všechno možný) :-( ALE PŘECI TEN KDO CHCE PŘIDAT BARVY DO KOMINISTICKÉ PALETY BAREV, RŮZNÝCH ODSTÍNŮ ŠEDÉ, NENÍ AUTOMATICKY VYMAŠTĚNEJ IDIOT.. RE: J i ř í v 8:01> V SINGAPURU NIC NEBYLO, NEBO JSI TY OBRÁZKY A KRESBY PROSTĚ PŘEHLÍŽEL? PS: U HOTELOVÝCH BAZÉNŮ OPRAVDU MNOHO GRAFFITŮ NENÍ ;-)

VRAZI ZE SINGAPURU ;-O;-O;-O ;-€ >

http://www.google.cz/search?um=1&hl=cs&safe=active&client=firefox-a&hs=Kdo&rls=org.mozilla%3Acs%3Aofficial&biw=978&bih=1165&tbs=isz%3Am&tbm=isch&sa=1&q=SINGAPORE+GRAFFITI&oq=SINGAPORE+GRAFFITI&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=4593l6096l0l8l7l0l5l0l1l288l402l0.1.1l2

+1/0
16.6.2011 11:13

terminal

Re: PRO TY, KTEŘÍ JSOU TAK TROCHU MIMO MÍSU

Koukám, že mimo mísu jste spíše Vy. V článku se neřeší umělecká úroveň tvorby sprayerů - to je dle mého věc názoru, ale to, že každá zeď na kterou sprayer cokoliv namaluje někomu patří. No a ten někdo si třeba prostě nepřeje, aby mu jeho majetek kdokoliv čímkoliv ničil. Pokud dá někdo svou zeď k dispozici sprayerům, nechť sprayují jak chtějí, ale pokud ne...  Tak tam prostě nemá nikdo co čmárat.

0/0
16.6.2011 11:31

Narhea

Re: PRO TY, KTEŘÍ JSOU TAK TROCHU MIMO MÍSU

Napiste mi prosim svou adresu Navstivim Vas dum a napisu Vam na zed velmi vulgarni napis + k tom uhodim 'podpis' - tzn. nejaky nesmysle slozeny z pismenek a cislicek. Nebojte, napisu to tam okrasnym barevnym pismem, takze pujde zcela jiste o umeni.

A pokud mate napr. starou babicku nebo tetu (idealne takovou co zije sama) tak mi napiste i jeji adresu. Ona bude urcite rada kdyz bude moci bydlet v dome s takovym napisem. A kdyby se ji to nahodou nelibilo tak si to urcite sama rada premaluje, tolik casu to zase nezabere a barvy taky drahe nejsou.....

Ono je rozdil jestli nekdo pomaluje SVUJ dum a jestli pomaluje CIZI dum (nebo jeste lepe nejakou pamatku). Napr. v Belfastu maji skoro vsichni na domech obrazky a vypada to moc hezky ale ti lide si tam ty obrazy nechali namalovat sami a z vlastni vule, ne ze prisel nejaky eda a nacmaral si tam co chtel...... Mezi tim je treba rozlisovat.

0/0
17.6.2011 22:33

Narhea

Re: PRO TY, KTEŘÍ JSOU TAK TROCHU MIMO MÍSU

slysela jsem o aktivitach sprejeru, kteri chteji aby jim mesto nechalo napr. podchody pro volnou tvorbu a s tim souhlasim a fandim jim, ale chce to byt ohleduplny k ostatnim, coz dnes vetsina lidi nezvlada......

0/0
17.6.2011 22:35

VraždaBarvouNaDruhou

MALOVALI PRAVĚKÉ ČMÁRANICE V JESKYNÍCH TAKÉ IDIOTI A CHULIGÁ

PRO TY, KTEŘÍ JSOU TAK TROCHU MIMO MÍSU >

http://img.auctiva.com/imgdata/1/3/1/4/7/9/4/webimg/327613017_o.jpg

A VÝBĚR ČMÁRANIC OD IDIOTA >

http://www.google.cz/search?um=1&hl=cs&safe=active&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1361&bih=969&tbm=isch&oq=BANKSY+&aq=f&aqi=&q=BANKSY

(samozdřejmě, že se vždy najde jedinec, který prasí všude možně všechno možný... On však nechápe/není vychován k úctě majetku ostatních..) :-( ALE PŘECI TEN KDO CHCE PŘIDAT BARVY DO KOMINISTICKÉ PALETY BAREV, RŮZNÝCH ODSTÍNŮ ŠEDÉ, NENÍ AUTOMATICKY VYMAŠTĚNEJ IDIOT.. ;-O;-O

0/0
16.6.2011 11:07

VraždaBarvou

IDIOTI A CHULIGÁNI A HLAVĚ VRAZI

KLASICKÝ ČECHÁČCI, PĚKNĚ VŠECHNO DO JEDNOHO PYTLE A RYCHLE DO VĚZENÍ! VŽDYŤ POUŽILI BARVU! VRAZI ;-O JE PODLE VÁS SÁZENÍ KYTEK DO MĚSTSKÉHO PARKU BEZ POVOLENÍ TAKÉ TRESTNÝ ČIN? :-/

OPRAVDU WRITEŘI MALUJÍ JENOM TY VAŠE PÍSMENKA, NEBO SE O TO PROSTĚ

NEZAJÍMÁTE A JSTE MIMO MÍSU? BYL/A JSTE SE NĚKDY MRKNOUT TŘEBA NA

TĚŠNOVĚ?

0/0
16.6.2011 11:03

Pejsátko

Re: IDIOTI A CHULIGÁNI A HLAVĚ VRAZI

Na Těšnově ne, ale na běžné ulici ano. Tady jde totiž o to, co lidi vidí, když se kolem sebe rozhlédnou. Hádám, že většina by neměla nic proti hezkému obrázku na betonové zdi vytvořeném se souhlasem majitele. Ale to, o čem se tu mluví (v článku i diskusi), jsou načmárané "podpisy", proti vůli majitele a často i na historických budovách. Např. v Plzni u řeky byl (nevím, jak je to nyní) betonový plot s nastříkanými obrázky - naprosto v pořádku (pokud měli povolení majitele) a hodně lidem se to líbilo. Jenže asi po půl roce se přes ty obrázky někdo černě podepsal - to už je vandal, nehledě na to, že ty obrázky zničil.

Navíc srovnáváte nesrovnatelné: Nevhodně zasázené kytky jdou odstranit během pár minut s minimálními náklady. Odstranit čmáranice sprejem z fasády je mnohem obtížnější a dražší.

0/0
16.6.2011 13:54

Xladi

Řádění sprejera vymýtí

jen důkladný odchyt a nahrazení škody, ne penězi ale prací, pokud sprejer něco počmárá a je chycen měl by mu být udělen trest uvést na vlastní náklady zeď do původního stavu a to všechno vlastníma rukama aby viděl kolik práce dá to udělat a pokud by byl nešikovný nechal bych mu to třeba 5x předělat dokud to nebude tak jak má. Můžou si počmárat své příbytky a domy když jsou takoví umělci ale počmárat nově opravený dům je prasárna ;-€

0/0
16.6.2011 8:04

Narhea

Re: Řádění sprejera vymýtí

R^R^

0/0
17.6.2011 22:23

J i ř í

Singapur

Singapur je jedno z mála opravdu pěkných měst bez jediné čmáranice. Důvod je prostý: spejera kromě obří pokuty a vězení můžou čekat i rány rákoskou.

0/0
16.6.2011 8:01

George Renel

Žádná pojistka

čmáranice nesmyje.

0/0
16.6.2011 7:32

jozko skocdopole

Hloupe pojistovny

Prilis mnoho vyjimek a vymluv - nic nepojistuji

0/0
16.6.2011 6:20

veraTumova

PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

MOCMOCMOC BY MNE ZAJÍMALO, JAKÉ MÁTE VZDĚLÁNÍ A ZDA SE VĚNUJETE ALESPOŇ TROCHU UMĚNÍ..? NAPROSTO JSEM NEPOCHOPIL, JAK MŮŽETE JAKO SERIOZNÍ ZPRAVODAJSKÉ MÉDIUM NAPSAT IHNED V PRVNÍ VĚTĚ ČLÁNKU > Sprejeři nejčastěji čmárají < TO SE JAKO CHCETE ZA KAŽDOU CENU ZALÍBIT A PRODAT POJIŠTĚNÍ??? Rv

NO CO SI BUDEME POVÍDAT, VÁŠ "Pension Vera" NENÍ ŽÁDNÝ KRASAVEC, BA NAOPAK, DĚS BĚS! SEM PŘIPLÁCNU TOTO A TÁMHLE TO TROCHU UBOURÁM :-/;-D;-D VŘELE VÁM DOPORUČUJI, POZVĚTE SI ČMÁRALA (jsou to většinou vysokoškolsky vystudovaní designéři) A POŽÁDEJTE JEJ O REDESIGN TÉ HRŮZY.

S POZDRAVEM

VĚRA

+5/0
16.6.2011 3:45

Rafaelou

Re: PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

Sprejer malující po fasádě domu není u mě žádný umělec ale naprostý idiot nevážící si práce jiných.Čmáral je ještě slabé slovo,použil bych silnější výraz ale nestojí to za ty dukáty.Chytit takového člověka jak mi ničí fasádu tak ho tam asi pro výstrahu jiným přibiju.Za umění to rozhodně nepokládám.Jedná li se jak pravíte o vysokoškolsky vzdělané lidi tak nás Bůh ochraňuj před touto inteligencí.Pro mě je to jen banda chuligánů ničících svými rádoby uměleckými díly okolí,vlaky a nevím co.Možná by dobrým trestem pro ně bylo to co aplikovali v době divokého západu.Natřít dechtem a vyválet v peří.Snad by jim to pak došlo.Vám by to asi také neuškodilo.

0/0
16.6.2011 6:15

jozko skocdopole

Re: PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

R^

0/0
16.6.2011 6:21

Layup

Re: PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

Tomu rikam silne edukovany prispevek ve stylu Pepy z Koprivnice ktery klabosi nad pivem. Argumenty? nula.. nazory typu sprejer vandal zabit hruza umeni zadny.. jsou naprosto k smichu. o Umeni vite asi tolik co babica o vareni a troufate si vstupovat na pudu hodnoceni kvality graffiti? kolik toho o tom vite, kolik jste toho cetli? kolik jich znate? podivejte se nekdy kolem sebe, na reklamy napr. mobilnich operatoru, drtiva vetsina praci urcujicich trend v grafickem designu je z rukou writeru a prave oni jsou ti, kteri v tomto smeru veci mnohonasobne posouvaji dopredu. z jejich tvorby cerpa kazda firma ktera se chce tvarit jako cool pro mlade. Proc se delaji graffiti designy na batohy, penaly, plakaty atd? urcite proto, ze to nema zadnou vahu ze)).. chaha musim se opet a zase smat Ceske omezenosti prijimat veci kterym nerozumim, cesi jsou specialiste v odsuzovani vseho o cem se nepsalo v novinach, ze je v poradku. Doporucuji open-mind a nekomentovat za kazdou cenu vsechno.

+1/0
16.6.2011 8:38

skrbling

Re: PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

Neřeším, jestli je to umění, možná jo. Ale otázkou je, jestli majitel zdi o takové umění stojí. A pokud ne, pak je zfackovat "umělce" málo.

0/0
16.6.2011 9:46

fascinatedbyhumanity

Re: PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

tak to asi neni mireny proti tem, co opravdu nakresli neco zajimaveho, vtipneho a zabavneho, hezkeho. Ale proti debilum, kteri  taguji na kazdy dum. V ulici mame par krasnych, opravenych cinzaku, fak radost pohledet, lidi si hledi i zahradek. A pak jdou okolo z kalby nejaky spratci, co to maji v hlave uplne vymydleny a frajersky se sem tam na nejakou tu novou omitku "podepisou", no takovy bych kopla hned do p*dele. Ti to k umeni nikdy nedotahnou, staci jim ke stesti, ze maji par spreju a na speka.

0/0
16.6.2011 11:20

Rafaelou

Re: PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

Sdělte mi prosím adresu kde bydlíte,nebo kde parkujete auto.Rád investuji několik stokorun do sprejů a předvedu vám podobné "umění".Pak budu s napětím čekat jak to krásně ohodnotíte a jak budete nadšený.Nebojte se,mám i nějakou tu školu tak,že to nebude od žádné lopaty.A že jste to vy tak vám to klideně i podepíši.;-D

0/0
16.6.2011 14:55

layup84

Re: PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

Mira trapnosti se kazdym novym prispevkem zvetsuje. Vic obecnejsi pohled na tuhle problematiku uz bychom mohli hledat jedine nekde v oblasti Karvine. Debata na teto urovni s lidmi jako vy, je naprosto unavujici a vcelku jednostranna, odmitam ztracet svuj cas vysvetlovanim cehokoliv lidem jejichz schopnost presahoveho uvazovani konci ve vyberu jogurtu v Tescu. Preji krasny zbytek sveho ovcanskeho zivota, uz ted jsem s vami ztratil az moc.

0/0
16.6.2011 16:20

wotomtoje.

Re: PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

Picasso určitě uměl malovat, ale to co se od něj hlavně prezentuje je horší, než čmáranice! ;-)

0/0
16.6.2011 7:16

George Renel

Re: PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

Jj, asi máš pravdu. Opravdový obrázek vysokoškolského studia u nás - ty "obrázky". Zapomělas dodat "více neonových srdcí nad hradem".

0/0
16.6.2011 7:34

J i ř í

Re: PANÍ VĚRO, PICASSO TAKÉ ČMÁRAL

Ano, čmárají. Jsou tak ubozí, že nemají ani na to, namalovat obrázek, umí jenom písmena. Ale co je hlavní: proti oficiální výzdobě, pokud se mi nelíbí, mám aspoň teoretickou možnost předem protestovat v připomínkovém řízení. Proti těmhle čmáranicím, pokud se mi nelíbí, nemám možnost se jakkoliv předem ozvat.

0/0
16.6.2011 8:06





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.