Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejvyšší státní penze je v Česku 95 tisíc, nejnižší jen tři tisíce

Nadprůměrnou penzi, tedy vyšší než 10,5 tisíce korun, má v Česku přes 630 tisíc lidí. Rozdíly mezi chudými a bohatými penzisty se prohlubují a důchodové nůžky od letošního září ještě víc rozevře malá penzijní reforma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hanak44

3000?

Ja tomu moc nerozumim, jak se to stane? To nemusi mit ten clovek zivotni minimum? V tehle vecech se vubec nevyznam

0/0
12.10.2011 18:43

libynn

tak,

ty tři litry nepřeji ani starýmu cikánovi. Státe: "Styď se"!!

0/0
6.8.2011 23:11

Hynek Vilém Jarmila reloaded

nechci důchod od státu - ani platit, ani dostávat

http://vorisek.blog.idnes.cz/c/197665/Ze-statniho-duchodu-a-zdravotniho-pojisteni-by-melo-jit-vystoupit.html

0/0
3.8.2011 21:21

Montgomery

Re: nechci důchod od státu - ani platit, ani dostávat

Odstěhuj se do Číny. Tam takové věci ještě neznají. Budeš mít klid ;-)

0/0
5.8.2011 1:12

mstuc

Takže podle skutečnosti :

ten, co celý život NIC nedělal a měl za to vysoký plat má vysoký důchod a ten co DŘEL a vydělával si opravdovou prací a měl průměrnou mzdu, tak má důchod minimální. Tak to je přesná politika ODS , chudým brát a bohatým dávat.!!!!!!!!

+1/0
25.6.2011 6:59

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Takže podle skutečnosti :

Opravdu věříte tomu, že člověk má vysoce nadprůměrný plat za nic? 8-o

0/0
3.8.2011 21:58

LilBigBoy

Re: Takže podle skutečnosti :

vážený pane, kromě pár stovek politiků si v tomto státě legálně na obrovské výplaty nikdo jen tak bez práce nepřijde. Z vaší pozice, pravděpodobně nějakého, průmyslového dělníka u pásu, zřejmě ani nemůžete vidět, že lidě s vysoce nadprůměrnými příjmy (zatímco vy jste pravděpodobně s kamarády trávil čas v hospodě) investovali nejprve čas a peníze (kolej, jídlo, dojíždění) do svého vzdělání a ani v zaměstnání to rozhodně nemají jednoduché. Většinou pracují od rána do noci, mají obrosvkou zodpěvdnost, za nemalé finanční čátky a růzé sytémy a i za to, že lidé jakoy vy budou mít zítra svojí ušmudlanou práci. Toto samozřejmě stojí spostu stresu a času, který by místo toho mohli trávit s rodinou nebo v hodpodě a podobně. Tak jim ty peníze laskave neberte. Pro informaci, nejsem jedních z nich a ani za ty jejich peníze bychnechtěl....

0/0
7.9.2011 8:51

Rézina

95 tisíc důchod

bylo by zajímavé prověřit, kolik ve skutečnosti státu odvedl na daních - jako mzdovka vím, že se dnes dá zfalšovat vše včetně evidenčních listů, z nichž se důchod vypočítává.

0/0
20.6.2011 19:03

Nahlas se ti směju 2

Re: 95 tisíc důchod

Víš, ne každý jedná jako ty...

0/0
22.6.2011 18:20

Rézina

Re: 95 tisíc důchod

Sorry, ale moje stavovská čest by mi nedovolila nějaké falšování. Jako mzdovka ve státním podniku nám chodi kontroly pravidelně a kontrolují vše pečlivě, na rozdíl od malých podnikatelů, kterým chodí kontroly jednou za 100 let a máme informace, jak se zde falšuje, zejména pro účely nemocenské a mat. dávek, kdy se stanoví vysoké výdělky pro základy výpočtu.

0/0
23.6.2011 13:07

elbouda

Re: 95 tisíc důchod

Jako jednatel malé společnosti Vám říkám - nemáte pravdu. Chodíme na kontrolu každý rok. A jestli odváděl tolik, že má nárok na takový důchod , pak by měl přijet s kytkou a poděkováním vlak těch, co celou dobu dotoval - včetně státních zaměstnanců. Rv:-PR^

0/0
28.6.2011 12:09

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: 95 tisíc důchod

státní podnik by mělo bejt sprosté slovo. stát nemá mít žádné podniky.

0/0
3.8.2011 21:22

svatáDala

Tak by mě zajímalo,

jak budou vypočítávat starobní důchody těm, co nikdy nemakali a nebudou a jen žijí ze sociálních dávek!! Jestli se to bude vypočítávat z průměrné mzdy, tak si přijdou na pěkné peníze i bez práce jako nyní. To znamená, že nepracovat se vyplácí;-)

Stejně se mi ta důchodová reforma nezdá, jelikož jen nahrává samotným politikům a bohatým podnikatelům, na které pak budou vydělávat obyčejní lidé. Je pravda, že do systému dali více peněz, ale také si dávají vysoké platy na úkor ostatních, aniž by si je zasloužili za vykonanou práci.

Nechápu jací blbci vypočítávali ty výše mzdy a výše důchodů. To je jako u nemocenské, nesmyslné % z nějaké částky /vycucané z prstu/ a něco vyjde za numero!!!

...MPSV však slibuje, že tento propad by měla dorovnat valorizace penzí... to znamená v překladu, že se zvýší všem i těm, co mají vysoké důchody!! Tak jaké kecy o dorovnání????

0/0
18.6.2011 23:40

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak by mě zajímalo,

Ve skutečně spravedlivém systému by mělo samozřejmě platit, že člověk, který nepracuje proto, že nechce (což je drtivá většina nezaměstnaných), by neměl dostávat žádné peníze od státu. Tedy ani korunu na sociálních dávkách a ani korunu na důchodu (za neodpracované období).

.

A k těm podnikatelům. Zapomínáš, že ten zlý podnikatel, co si vyplácí vysoký plat na úkor zaměstnanců, státu odvádí každoročně za každého zaměstnance a z činnosti firmy tak nehorázně vysoké daně, jaké mnozí ti ubozí zaměstnanci nezaplatí za celý svůj život.

.

A každý onen odíraný zaměstnanec má právo kdykoliv odejít pracovat jinam, nebo lépe, založit si vlastní firmu, kde by pracoval bez platu a kde by královsky odměňoval uklízečky.

0/0
19.6.2011 7:11

lojzicekodvedle

Re: Tak by mě zajímalo,

pod todle se podepisiR^.Vzdy nejvice rvou ty,ktery makaji nejmene.U me nadavaly nektery zamestnankyne, ze je malo platima je hodne prace.Vyplacim prumerny plat  v CR pro rejpaly..Tak jsem jim rikal,podivejte devcata nekoukejte na tolik na internet  a praci budete bez problemu zvladat.Vsechny vedely, ze web stranky vsech lidi mohu monitorovat.Po nake dobe mi dosla trpelivost a stranky facebook,lide,ruzne seznamky,chatovaci servery apod na serveru zablokoval .Pres 99% pristupu bylo na tyto stranky,dokazaly na techto strankach stravit i 6 hodin denne z8 hod. prac. dobyRv.A devcata najednou nemela do ceho pichnout a behem mesice tyto tri damy idesly z firmy pryc a mam klid;-D.

0/0
19.6.2011 9:19

graifer5

Re: Tak by mě zajímalo,

A to ještě tvoje firma funguje? Nepoznat,že tam mám zaměstnance k ničemu to je tedy "umění";-D;-D;-D;-D

0/0
19.6.2011 9:24

lojzicekodvedle

Re: Tak by mě zajímalo,

funguje dobre,prace se rozdelila mezi ostatni zamestnance,tem jsem neco pridal a vsichni jsou zatim spokojeni.Zatim nikdo neodchazi uz pres 1 rok

0/0
19.6.2011 9:53

dogi2

Re: Tak by mě zajímalo,

A prozradíš nám IČ, abychom si mohli ověřit, že nekecáš?

0/0
20.6.2011 6:23

Rudla01

Re: Tak by mě zajímalo,

Nijak, takový člověk nedostane důchod.

0/0
19.6.2011 11:46

jirha

Re: Tak by mě zajímalo,

Jsi na omylu důchod se mu vypočítává z jediné mzdy kterou kdy dostane jako kdyby vydělával celou dobu. Pakliže nikdy neměl žádnou mzdu pak se mu důchod vypočítává z průměrné mzdy tedy bude na tom líp než 75% těch co celý život pracovali. Takhle to funguje u nás podle zákona. Doporučuji neříkat co si přejete ale číst zákony bude překvapení.

0/0
19.6.2011 23:08

Viper1

Re: Tak by mě zajímalo,

Konkrétní citaci ze zákona byste mohl poskytnout?

0/0
20.6.2011 8:20

jirha

Re: Tak by mě zajímalo,

Stačí se podívat na judikát nejvyššího soudu.

0/0
20.6.2011 19:48

Datel 15

Re: Tak by mě zajímalo,

Nerozšiřuj kraviny co ti přichází mailem www.hoax.cz

0/0
20.6.2011 9:38

Bob-an

Re: Tak by mě zajímalo,

Kdo nemá odpracované roky důchod žádný neodstane a bude pořád na dávkách - tak to je teď a měnit se to nebude

0/0
19.6.2011 23:47

FrantaVazoun

Důchod

Když šel Karel Gott tuším před osmi lety do penze psal Blesk že mu vypočítali kolem 90 tisíc. Ten ale musel dávat měsíčně státu velké dávky na sociálním....to jsou sumy, zpěvák něco zaskřehotá a má miliony, dělník maká a sotva se uživí;-D;-D;-D

0/0
18.6.2011 23:21

m-a-r-t-a-s

Re: Důchod

Stačí, aby ten dělník taky něco zaskřehotal a taky bude mít miliony - alespoň podle vašeho příspěvku. A vůbec to není nereálné, protože zmiňovaný Karel Gott je vyučený elektromontér.

0/0
19.6.2011 22:20

jirha

Re: Důchod

A jeho důchod je zhruba polovina z těch 95 alespoň to sám říkal v jednom pořadu.

0/0
19.6.2011 23:09

dogi2

Re: Důchod

I ten dělník má možnost si přečíst Vergilia v originále. Ovšem musí se víc snažit. Myslím, že vás asi nepůjde moc ani ta latina ani ten skřehot, že? Závist je obludná vlastnost...

0/0
20.6.2011 6:25

Benjout

Re: Důchod

To není už jen závist ale lidská hloupost nebo spíš nevzdělanost. Zpěvák nemůže za to že na jeho zkřehotání se přijde podívat pokaždé několik tisíc diváků živě a sleduje ho celý národ, který platí poplatky za TV a díky tomu během zkřehotání se chce blejsknout každá reklama na prací prášek a ta také platí za reklamu během zkřehotání tučné peníze to všechno jde zpěvákovi do kapsy, ale nejde o to zkřehotání jde o to kolik se kolem toho pohybuje peněz a co se pak dá přerozdělovat. Až dělník bude přehazovat lopatou tak že na něj budou chodit koukat tisíce lidí a ještě za to platit, budou ho přitom natáčet a koukat na to budou lidi v TV a poběží u toho reklamy na prací prášky tak i dělník bude mít miliony... to se neboj ;-D

0/0
21.6.2011 15:25

luban12

Zajímavá diskuze k "zařídím se po svém"

Nikoho mezi diskutujícími nenapadlo,aby si zjistil z kolika posledních roků před důchodem se vypočítává důchod.Stačí si vydělat více právě ty poslední roky. Taky nikdo neví,že vize odchodu do důchodu v 70letch se týká těch,kterým je nyní 15let. Plně souhlasím s tím,že je lepší investovat,než spořit do banky,ale pozor,musí se to umět ! Tu šanci už jsme jednou měli a místo abychom si kuponové knížky nechali jako investici, tak to převážná většina honem prodala a měla radost z toho,že vydělali 100%.

0/0
17.6.2011 23:43

morae

Re: Zajímavá diskuze k "zařídím se po svém"

napřed zjišťujte vy - metodika výpočtu důchodu se dávno změnila - výše důchodu je přepočítávána koeficientem příjmů zpětně od roku 1986. Věk odchodu do důchodu se prodlouží už ročníku 1970 - což jsou dnešní čtyřicátníci. Ti odejdou do důchodu až v 65 letech. To je o deset (resp. pět let) později než jejich rodiče a už s redukovanou penzí.

0/0
18.6.2011 0:54

hnusil pátý

Re: Zajímavá diskuze k "zařídím se po svém"

"Zaridit po svem" jde z ust ekonomickych retardu.

0/0
18.6.2011 10:40

lojzicekodvedle

Re: Zajímavá diskuze k "zařídím se po svém"

proc myslite?Muzete sve myslenky vice rozvest?

0/0
18.6.2011 11:03

Nahlas se ti směju 2

Re: Zajímavá diskuze k "zařídím se po svém"

Co konkrétně tím myslíš?

A jak se zachová ekonomicky prozíravý člověk?

0/0
18.6.2011 11:16

Lev__z--Rožmitálu

Re: Zajímavá diskuze k "zařídím se po svém"

"ekonomicka prozíravý člověk" je oxymoron:-P

0/0
18.6.2011 11:45

Nahlas se ti směju 2

Re: Zajímavá diskuze k "zařídím se po svém"

A která dvě slova se tam vylučují?

A co je to "ekonomicka"?

;-D;-D;-D

0/0
22.6.2011 18:21

danax

že má ten nejvyšší Mílouš...

.

0/0
17.6.2011 22:43

Lev__z--Rožmitálu

Re: že má ten nejvyšší Mílouš...

milouš havel:-P

0/0
17.6.2011 23:33

danax

tý jó

ti s tím ale zamíchali.... a kolik tahle kosmetika stála?

0/0
17.6.2011 22:32

lojzicekodvedle

zaridim se po svem

Ja se zaridim po svem.Misto abych si vyplacel normalni plat,dam si minimalni mzdu.Mesicne usetrim jako zamestnavatel a zamestnanec na vsech moznych odvodech,pres 22 tisic kc mesicne.Chybi mi cca 35 roku do duchodu,tj ze zaplatim pri dnesni stavajici vysi na rocne cca 264 000kc na vsech moznych odvodech,za 35 let 9 240 000Kc.to je perda.Penize radeji investuji sam a stat mi muze vlezt na zada.kdyz pujdu ve 70letech do duchodu, tak nemam sebemensi sanci dostat ani tretinu me "odevzdane castky zpet". kterou prispeji statu.Proc bych mel platit vysoke odvody,tomu nerozumim;-D

0/0
17.6.2011 19:43

Nahlas se ti směju 2

Re: zaridim se po svem

Naprostý souhlas. Kéž by to takhle udělal každý rozumný člověk, který má tu možnost. Pak by možná i odboráři a jiný hmyz pochopili, že reforma důchodového systému je potřeba co nejradikálnější a co nejrychlejší.

0/0
17.6.2011 19:46

coudy.v

Re: zaridim se po svem

bohužel ale většina lidí jsou zaměstnanci...

0/0
17.6.2011 21:27

lojzicekodvedle

Re: zaridim se po svem

to ano, ale mate moznost to zmenit.

0/0
17.6.2011 21:36

Lev__z--Rožmitálu

Re: zaridim se po svem

to je jako kdybys v roce 1988 řekl:"každej máte možnost vstoupit do KSČ a budovat socialismus":-P

0/0
17.6.2011 23:38

lojzicekodvedle

Re: zaridim se po svem

jo to mohli,dokonce jich par takovych znam a nemaji se vetsinou vubec spatne.Kontakty se jim po revoluci hodily a to doslova ado pismeneR^

0/0
18.6.2011 11:07

Lev__z--Rožmitálu

Re: zaridim se po svem

no ale ty na mysli nemám

0/0
18.6.2011 11:46

dogi2

Re: zaridim se po svem

A  v dolech, ve Škodovce či dalších továrnách bude dělat kdo, když všichni budou podnkatelé? Nebuď směšný.

0/0
20.6.2011 6:30

Lev__z--Rožmitálu

Re: zaridim se po svem

hihi¨35 let

ty se ničeho bát nemusíš žádnej důchod nedostaneš

a jestli spoříš někde u ajendží tak tam odsud počítej taky s nulou

jo holt to se to hrabe až nemá člověk nic:-P

0/0
17.6.2011 19:51

Nahlas se ti směju 2

Re: zaridim se po svem

Ve které větě píše autor vlákna cokoliv o spoření?

Aneb nevíš, co napsat, tak si něco sám vymyslíš a s tím pak polemizuješ. Jako vždy ;-D.

0/0
17.6.2011 19:53

Lev__z--Rožmitálu

Re: zaridim se po svem

no nějak se asi na ten důchod bude muset zajistit

ale jestli je to tak že zasadil na zahradě tisícovky a počká až mu z toho vyrostou stromy penízovníky beru zpět:-P

0/0
17.6.2011 20:07





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.