Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chůva na hlídání za stovku na hodinu. Sedm tipů, kde pohlídají děti

Školní prázdniny začínají a pro řadu pracujících rodičů nastává problém, jak se postarat o děti a chodit přitom do práce. Najměte si chůvu nebo zkuste sousedskou výpomoc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fidina

školský zákon

Osobně bych zrušila ve školském zákoně pasáž o nutnosti dovršení věku tří let u děcka, které chce rodič přihlásit do státního předškolního zařízení. VELMI TO ZNEVÝHODŇUJE MATKY, KTERÉ DĚTI PORODILY VE DRUHÉ POLOVINĚ ROKU. Obvykle na ně totiž po třech letech  nezbude místo, a to přesto, že např. mají v místě přihlášené  trvalé bydliště a zajištěný nástup do původního zaměstnání.

Využívání chův bych považovala jen za věc zcela okrajovou, pač tisíc korun a více denně, když chce člověk opravdu na úřadech něco vyřídit, finančně nezajistí ani práce na půl úvazku, se kterou by si ženy na MD mohly přivydělávat. Nemluvě o cenách v soukromých zařízení, tj. tak 8-20 tis. měsíčně.

No, a co si budem povídat, ty tchýně, tak to toho drobka raději "potáhnu" s sebou.;-D

0/0
12.7.2011 13:37

Šestá z pěti

JAK je vidět z diskuze, problém je jednoduchý

Lidi se musí naučit více vydělávat, aby neměli nízké platy a mohli si dovolit nechat manželku chvíli doma s malými dětmi, aby si mohli dovolit třeba i tu chůvu, když potřebují budovat svou kariéru.

-

Jednoduché řešení, které se dá aplikovat skoro ve všech diskuzích tady na iDnes, kde si lidi stěžují na vládu a vládní úspory, které jim šahají do peněženky! TAK řešte problém a ne následky! 8-o

+4/0
30.6.2011 9:37

Šestá z pěti

A jak více vydělávat?

To by mohl být dobrý tip pro redakci, aby zde něco podobného otiskla formou článku. Třeba to někomu pomůže nebo ho alespoň nakopne, aby začal se svým životem něco dělat ;-D

0/0
30.6.2011 9:38

Nahlas se ti směju 2

Re: A jak více vydělávat?

V ČR? Kde převládá názor, že normální je nepracovat a že kdyby lidi nemuseli, tak by nepracovali, jak uvádí nějaký lenoch níže?

.

Bohužel utopie.

+1/0
30.6.2011 9:40

Šestá z pěti

Re: A jak více vydělávat?

Nějaká aktivistka zase níže píše, že má 2 zaměstnání a přitom se tady fláká na diskuzi. To bych chtěla vidět to "zaměstnání" ;-D

0/0
30.6.2011 9:45

Nahlas se ti směju 2

Re: A jak více vydělávat?

Tak to, že má 2 zaměstnání nemusí nutně znamenat, že nemůže mít čas být na diskusi...

0/0
30.6.2011 9:46

Šestá z pěti

Re: A jak více vydělávat?

To sice jo, ale nemůže si pak stěžovat, že má málo peněz, neboť ty se nevydělávají diskuzí na webu ;-D

(Teda většinou, když nejde o placené diskutéry.)

0/0
30.6.2011 9:50

Nahlas se ti směju 2

Re: A jak více vydělávat?

Tomuhle argumentu nerozumím. I s dvě,a zaměstnáníma může mít volný čas a ten trávit třeba diskusí. Nebo ne?

0/0
30.6.2011 9:51

Šestá z pěti

Re: A jak více vydělávat?

V pracovní době se má pracovat nebo se pletu? 8-o

0/0
30.6.2011 9:55

Nahlas se ti směju 2

Re: A jak více vydělávat?

Já píšu o diskutování ve volném čase a ty na to reaguješ tím, že v pracovní době se má pracovat? Nerozumím tvým myšlenkovým pochodům.

Nehledě na to, že je hafo zaměstnání, kde je i na surfování po internetu čas a zaměstnavateli to nevadí.

+1/0
30.6.2011 10:00

zabanovany lajos

Re: A jak více vydělávat?

to, ze ses vyhlasenej prudic uz tady vi kazdej druhej. jen mi nejde do hlavy, jestli si tim umyslnym pruzenim resis nejakej osobni problem nebo ses vazne tak blbej, ze nechapes, jak to ty lidi mysli. sestou z peti chytas za slovo, ackoliv kazdymu podprumerne inteligentnimu je jasny, co chce rict.

0/0
30.6.2011 10:24

Nahlas se ti směju 2

Re: A jak více vydělávat?

Asi jsem fakt hloupý, ale když píšu o volném čase a ona se zeptá, jestli se v pracovní době nemá pracovat, tak to doopravdy nechápu, co tím chce říct.

0/0
30.6.2011 10:34

Timetraveller

Re: A jak více vydělávat?

Podprůměrně inteligentnímu možná jo, ale tam bych neřadil "Nahlas se ti směju", protože jeho argument je jasný a davá smysl narozdíl od argumentu Sedmé z devíti.:-P

0/0
30.6.2011 11:26

Zuchnicky

Re: A jak více vydělávat?

Jednak reagujete asi na někoho jiného, určitě né na nahlas se ti směju protože vůbec nemluví o pracovní době :D A pravdu máte jenom napůl, pracovat se sice v práci pracuje, ale to nikdo nevydrží nikdo 8 hodin v kuse. Někde jsou přímo firmou doporučené přestávky třeba co 2h. Zvlášť u kompu člověk nemůže dělat jednu činnost celý den...

0/0
30.6.2011 11:31

Dagiss

Re: A jak více vydělávat?

klídek,placený diskutér fakt nejsem,na to jsou zde jiní a na paragrafu si mohu dělat co chci.

0/0
30.6.2011 9:59

Hroznej puberťák

Re: A jak více vydělávat?

V zaměstnání je tu na diskuzích většina lidí, co jsou tu přes den, to nic neznamená.

+1/0
30.6.2011 9:50

Šestá z pěti

Re: A jak více vydělávat?

Znamená to minimálně to, že se v práci flákají. Nebo si myslíte, že zaměstnavatel je platí za brouzdání po webu? ;-D

0/0
30.6.2011 9:54

Dagiss

Re: A jak více vydělávat?

v mé práci internet nemáme a ani by to nešlo. :-))Jsem na paragrafu a užívám si jej.

0/0
30.6.2011 9:56

Hroznej puberťák

Re: A jak více vydělávat?

No, kupodivu jsou zaměstnavatelé, kteří platí za výsledky a je jim celkem buřt, co zaměstnanci dělají při tom, když ten výsledek vytvářejí. Což je podle mě podstatně rozumnější přístup než když místo výsledků hlídají, kolik si toho zaměstnanec odsedí.

+1/0
30.6.2011 9:58

Lam0r

Re: A jak více vydělávat?

To je případ naší firmy. Ale to tu asi lidi nepochopí, že někdo může mít nadprůměrný plat, pohodovou práci a ještě čas psát do diskuzí :-)

+1/0
30.6.2011 11:26

Hroznej puberťák

Re: A jak více vydělávat?

Já jsem zažil oboje, a je až neuvěřitelné, kolik energie jsou zaměstnanci schopní věnovat očůrávání systému v druhém případě, a co všechno jsou schopni vymyslet za kličky. Zažil jsem třeba dokonce to, že se operátor na PC s úzce vymezenou primitivní činností sám dobrovolně naučil jednoduššímu programování a získané vědomosti využil ne ke získání lepšího fleku, ale k vytvoření skriptů částečně simulujících tu činnost. Šachy s píchačkami či kartami na vstup asi ani netřeba zmiňovat.

0/0
30.6.2011 11:44

Lam0r

Re: A jak více vydělávat?

:-) ,,programátor" pobavil R^

0/0
30.6.2011 13:25

Nahlas se ti směju 2

Re: A jak více vydělávat?

Ano, i taková zaměstnání jsou (ne že je platí za brouzdání, ale že brouzdání v prac. době nevadí).

0/0
30.6.2011 10:01

Dagiss

Re: A jak více vydělávat?

milá zlatá,momentálně jsem na paragrafu s prckem,ketrý má neštovice,ještě něco?? Já vím,vy byste jej brala sebou do práce,že??

0/0
30.6.2011 9:53

Šestá z pěti

Re: A jak více vydělávat?

No a co takhle ve volné čase, který máte placený, spíše přemýšlet o tom, jak si více vydělat, abyste si nemusela stěžovat, že máte málo peněz? Já vím, je to drsná rada, ale někdy je potřeba říkat pravdu, aby se lidé probudili! 8-o

+1/0
30.6.2011 9:57

Dagiss

Re: A jak více vydělávat?

kde jsem si stěžovala,že mám málo peněz8-o Já se pouze zastala těch,kde oba rodiče pracují a jsou rádi,že mají na nájem a jídlo a babičky prostě potřebují. A mimochodem...já chci být i s dětmi a ne mít x zaměstnání.Mi ty dvě bohatě stačí,jsem spokojená.

0/0
30.6.2011 10:00

Zůstaň nad věcí, baby

Re: A jak více vydělávat?

Někde na recepci v hotelu- ti lidé tam berou většinou pěkné peníze a ještě se chlubí, klik času profacebookují a prokecaj na idnesu, nechápu. A nebo jsou vyloženě volové, co chodí na internet i jkdyž mají normálně pracovat a jejich porci právce za ně dělá někdo jiný. Znám takové případy.

0/0
1.7.2011 17:43

Nahlas se ti směju 2

Re: A jak více vydělávat?

Hm, těmi "chytrými" jsou spíš ti, kteří dělají práci za někoho jiného namísto toho, aby na flákání se kolegů upozornili a zasadili se buďto o přítrž takovému jednání nebo o vyhazov dotyčného.

0/0
1.7.2011 20:39

Nahlas se ti směju 2

Role muže v rodině

Já tady vidím jasnou tradiční úlohu muže v rodině.

Ano, dnes je běžné, že oba rodiče chodí do práce, ne že žena je jen doma s dětmi. A je to tak ve fungující rodině pro ženu dobře z mnoha důvodů. Nicméně muž by měl být schopen rodinu zajistit dostatečně tak, aby žena mohla mít časově nenáročnou práci a mohla se denně třeba od 14-15 hodin věnovat dětem. To je IMO role muže.

.

Jenjže mnozí svou roli nezvládnou, pak i žena musí být v práci do 17-18 hodin, aby měli alespoň na složenky a rodina tím strádá (nemyslím jen finančně).

0/0
30.6.2011 9:11

vzdyt_to_rikam

Re: Role muže v rodině

To taky není úplně OK názor. Když jsi VŠ, kde můžeš pracovat na částečný úvazek? Skoro nikde. A chodit do práce na 6 ráno do kanclu je celkem mimo, to nikdo nikde není, nic neuděláš. A fakt málokterý chlap nosí domů 30 čistého, aby bylo na všecko. A to ještě nemluvím o tom, že ta ženská přece taky chce pořádně pracovat, ne být TEDA HLAVNĚ TOU MATKOU A MANŽELKOU A UKLÍZEČKOU DOMA.

0/0
30.6.2011 9:17

Hroznej puberťák

Re: Role muže v rodině

Co je to za blbost? Naopak VŠ má mnohem větší možnosti v práci na částečný úvazek nebo z domova. A co se týče na šestou ráno do kanclu, tak to tu zrovna dneska jsem.

0/0
30.6.2011 9:20

___Radin::::

Re: Role muže v rodině

každej není státní zaměstnanec :-)

0/0
30.6.2011 9:22

Hroznej puberťák

Re: Role muže v rodině

Ani já ne.

0/0
30.6.2011 9:23

zabanovany lajos

Re: Role muže v rodině

ja teda nevim, ale zensky obecne (chlapi nakonec taky) kdyz nemusi, tak nepracujou krome tech par ambicioznich. faktem je, ze zkraceny uvazky v cr prakticky neexistujou, urcite ne v nejakym vyznamnejsim mnozstvi. a tech 30netto je s manzelkou doma nebo za minimalni plat 6netto tak akorat na preziti.

0/0
30.6.2011 9:24

Hroznej puberťák

Re: Role muže v rodině

Taky celkem s oblibou říkám, že kdybych nemusel, nepracoval bych. Ale ono to tak úplně není, spíš bych dělal věci, které mě baví, ale neuživily by mě (nebo aspoň zdaleka ne tak dobře). Podle mě to má hodně lidí spíš takhle, ne že by nechtěli pracovat vůbec.

0/0
30.6.2011 9:38

Nahlas se ti směju 2

Re: Role muže v rodině

Já tedy nevím, jak jsi byl vychovaný, ale práce je pro normálního člověka způsob jeho seberealizace, jeho naplnění. Potřeba tvořit je lidstvu přirozená. S ambiciózností to nemá nic společného.

.

Souhlas s tím, že oněch 30 čistého je pro rodinu jen almužna.

0/0
30.6.2011 9:38

Lam0r

Re: Role muže v rodině

Souhlas. Optimum PRO JEDNOHO, aby se dalo nějak rozumně žít a šetřit začíná někde na 30-40tis čistého. Když to samé přinese i manželka, je to ok.

0/0
30.6.2011 11:29

Nahlas se ti směju 2

Re: Role muže v rodině

Podle mne nelze zároveň naplno pořádně pracovat a k tomu být plnohodnotnou matkou. Naplno z toho lze dělat jen jedno.

Čím vzdělanější člověk, tím širší a větší má možnosti svého uplatnění. A člověk nemusí být jen zaměstnancem....

0/0
30.6.2011 9:36

vzdyt_to_rikam

drama

Nevím, to zas tak dramaticky nevidím. Týden dovča já, týden manžel, týden nebo dva oba, to je měsíc. Pak jedna babička, druhá babička, nějaký tábor a je po prázdninách. A kdyžtak na týden dva to hlídání nebo i ta školka, co jede na půl provozu. V čem je problém??

0/0
30.6.2011 9:02

Dagiss

Re: drama

taqk pozor,dle jedné (jednoho zde v diskuzi....jak to že máte děti,když potřebujete hlídání nebo babičku??Že se nestydíte. :-))) (Přečtěte si níže a pochopíte) :-)

0/0
30.6.2011 9:03

___Radin::::

Re: drama

jedna babička ještě pracuje a je cca 70 km daleko, to se dá druhá pracuje a je cca 250km daleko :-) byli jsme tak blbí, že jsme poslechni lži pravicových politiků a odstěhovali se za prací :-/

0/0
30.6.2011 9:08

Dagiss

Re: drama

jj,ale určitě nejste jediní,co tohle řeší,ono po úpadku školek je to docela záhul. Mí rodiče taky pracují,ale mamka dělá naštěstí jen do 12-ti,takže prcka ze školky vybere a je to.bez ní byych taky byla nahraná.

0/0
30.6.2011 9:11

vzdyt_to_rikam

Re: drama

Pár kamarádek si proto pořídilo třetí dítě, protože prostě neměly jak vyzvedávat děti ze školky..školka do čtyř nebo pěti, v práci do šesti a nejede přes to vlak. Není cesty ven. Normálně fakt na hlavu.

0/0
30.6.2011 9:13

Dagiss

Re: drama

pořídit si další dítě,protože pro dvě nemám hlídání?? tak to je dost na hlavu. A co pak,až to třetí bude ve školce,pořídí si čtvrté??To není východisko. :-))

0/0
30.6.2011 9:18

vzdyt_to_rikam

Re: drama

No to dítě nyní čtyřleté bude pak to nyní malé, pak tříleté, vyzvedávat ze školky, protože už mu bude sedm, tak bude s ním moc být dvě hodiny doma samo:) Prej:) Já nevím:) Ale prej to jinak nešlo:)))

0/0
30.6.2011 9:22

Dagiss

Re: drama

jakože až tomu 7-mi letému bude 10 tak bude doma samo hlídat ty mladší??No nazdar :-))

0/0
30.6.2011 9:23

___Radin::::

Re: drama

to vím že nejsme jediní :-) naštěstí máme oba "volnou" pracovní dobu tak si to dokážeme ošéfovat, ale vadí mi jak ti naši mocní na nás kálejí. Nejde jen o mě jde o prodavačku, která má pevně nastavenou pracovní dobu a nevybere si, s desítkou čistého si asi soukromou školku nedovolí. A řešení nemít děti? No to je na přez **** ;-€

0/0
30.6.2011 9:14

Dagiss

Re: drama

já jsem samoživitelka,mám dvě práce a díky bohu v okolí jedoucí školky. A jak jedna paní povídá...nevím,jak bych se starala o koně z domu...asi bych jim faxem posílala k jídlu lisované seno či co :-)))

0/0
30.6.2011 9:17

Nahlas se ti směju 2

Re: drama

Je to tvrdý, ale jak sis to zařídila, takový to máš.

0/0
30.6.2011 9:50

Dagiss

Re: drama

mi to tak vyhovuje a jsem spokojená,mám čas i na děti,jen o těch prázdninách prostě babičku využiju a kdyby to tak nebylo,dostala bych od ní stejně nadáno,proč jí děti nedám.

0/0
30.6.2011 9:57





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.