Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi nakupují bydlení opět ve velkém. Hypotéky berou útokem

Tuzemské banky poskytly v květnu 6 741 hypotečních úvěrů na bydlení, což je nejvíce za poslední tři roky. Vyplývá to ze zveřejněného ukazatele Fincentrum Hypoindex, který sleduje průměrnou úrokovou sazbu hypoték bez ohledu na fixace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Opričnik2

Boj proti hypotákám a statistickým ukazatelům:

základní kritérium pro odlišení obyčejného člověka od modrotuneláře. ;-D

0/0
25.6.2011 21:39

Xladi

Mě by docela zajímalo

Jaké procento z těch uzavřených hypoték je refinancování stávajících hypoték, protože spoustě lidem skončila fixace a banka jim osolila úroky, tak převedli hypotéku levněji jinam:-)

+1/0
24.6.2011 10:07

Bennu

Re: Mě by docela zajímalo

To je dobra otazka.

0/0
29.6.2011 21:12

mstuc

Tak to je dobře

cílený článek. Asi na objednávku, jak jinak.!!!!

0/0
24.6.2011 7:00

Tobinka2.0

hypo

hypotéka je moje penzijko;-) na stáří pronajmu byt a jdu bydlet na chalupu ;-)

0/0
23.6.2011 23:00

macarát

Re: hypo

Škoda že tak uvažuje přibližně každý druhý, takže v době Tvého stáří bude celá republika plná bytů a nebude kdo by v nich bydlel a platil nájemné. Taková investice má smysl snad jen v případě, že máš vlastní potomky, kterým to pronajmeš.

0/0
4.9.2011 3:11

hermína

vážně si myslíte, že

když měsíčně vydáte na nájemní bydlení 12 tisíc (nájev včetně fondu oprav, elektrika, plyn, voda, daně...) tak o ně komplet přicházíte?

a vážně si myslíte, že když měsíčně vydáte 15 tisíc za bydlení v bytě na hypotéku (splátka hypotéky + úroky + fond oprav + energie + daň, odpad...), tak si celých těch 15 tisíc ukládáte?

0/0
23.6.2011 22:05

Hroznej puberťák

Re: vážně si myslíte, že

No jasně, to ví přece každej, řikali to v reklamě :-P

+1/0
23.6.2011 22:18

Viper1

Re: vážně si myslíte, že

Podle mě obecně platí, že banka chce svých 5% za hypotéku a majitel bytu by měl chtít obdobné procento jako výnos z bytu, takže obě varianty vycházejí dost podobně.

0/0
23.6.2011 22:28

YnK

Re: vážně si myslíte, že

Ohledně splátky hypotéky - byt jste pořizovali za nějakou cenu tzn. splátka jistiny je vlastně splátka kupní ceny (ta se Vám po zaplacení může vrátit prodejem nemovitosti (jakoby spoříte vlatně), úrok je nadhodnota - něco za to že kupujete na dluh. (takové nájené dá se říct) u vlastního je šance že se navíc zhodnotí časem (pokud zase nebude krizička). Ostatní náklady - služby a energie platíte u obojího modelu tak je tu ani netřeba zmiňovat.

0/0
24.6.2011 11:17

Nahlas se ti směju 2

Re: vážně si myslíte, že

A to, cos popsala, tady někdo tvrdí?

0/0
24.6.2011 14:58

drátek99

Kdyby tu nebyla přes 20 let regulace nájemného,

tak si mladé rodiny mohly pronajímat byty za přijatelné nepřehnané nájemné a kupovat nepředražené byty. Můžou za to poděkovat všem vládám co se přiživovaly u koryta od 89 roku a postavit za to sochu borcovi KŘEČKOVIRv;-€

+1/0
23.6.2011 20:47

ibid

Re: Kdyby tu nebyla přes 20 let regulace nájemného,

zbožňuju hlupáky, co už zapomněli, že to byla ODS, která v roce 1996 zablokovala Zemanovu snahu o úplnou deregulaci nájemného...

+2/0
23.6.2011 20:53

drátek99

Re: Kdyby tu nebyla přes 20 let regulace nájemného,

se divíš? však Vašík Klausů měl maminku v regulovaném bytečku, co by si chudinka počla:-/

+1/0
23.6.2011 20:58

ibid

Re: Kdyby tu nebyla přes 20 let regulace nájemného,

jistě, proto nechápu tu snahu cpát do toho nějakýho křečka, a nebyla to jen Klausova, ale taky Böhm, od kterýho majitel ten jeho byt odkoupil za 3(;-D) mega...

0/0
23.6.2011 21:00

drátek99

Re: Kdyby tu nebyla přes 20 let regulace nájemného,

jj, vzpomínám, to jsem šel tehdy do kolen, pravicovej politik jako ŘEMEN!!Rv

0/0
23.6.2011 21:29

mstuc

Re: Kdyby tu nebyla přes 20 let regulace nájemného,

Deregulece je Z.L.O.D.Ě.J.N.A.!!!!!!!!

+1/0
24.6.2011 7:01

Viper1

Re: Kdyby tu nebyla přes 20 let regulace nájemného,

Máte tam překlep. Chtěl jste jistě napsat "regulace".

+1/0
24.6.2011 7:35

Vyrizena_troska

hehe

Honem, kupujte, nebudou, nebudou!

+1/0
23.6.2011 19:34

hermína

že by měli 3 z matematiky?

mám 1,5 mil. a vezmu si 1 mil hypotéku na 20 let. koupím byt 3+1 v Praze. kolik je součet ušlých úroků z 1,5 mil a zaplacených úroků z hypotéky? ano je to  za 20 let 485 000 úroky z hypotéky (platba za PŮJČENÍ peněz) a 1 209 000 ušlé úroky z 1,5 mil investovaného s výnosem 3% ročně. to je 2 000 (úrok z hypo) + 5 000 kč (ušlý úrok z peněz) za každý měsíc. tedy 7 000 kč měsíčně, které můžu platit za čistý nájem = půjčení bytu (bez inkasa, bez platby družstvu, bez amortizace bytu) a ještě pořád nebudu platit za nájem více než za hypo. na konci budu mít buď byt 3+1 o 20 let starší s cenou de situace na trhu anebo budu mít v bance 1,5 mil původní úspory + 1,209 mil úroky + 1,2 mil uspořené peníze (to co bych vydala za splátky 1 mil. hypotéky našetřeno s nějakým cca 3% úrokem). = 3,9 mil Kč.

vlastní bydlení má určité výhody, kvůli kterým má smysl o něm uvažovat, ale potřeba si to dobře spočítat. určitě není koupě bytu, který budu užívat, investice.

0/0
23.6.2011 19:10

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

To neštymuje. Kde je byt za 2,5 mega s nájmem jen 7 tisíc?

0/0
23.6.2011 19:29

Hroznej puberťák

Re: že by měli 3 z matematiky?

Nabídek levných nájmů je dost, stačí jen hledat a hlavně umět se domluvit. Sám v podobném bydlím.

+1/0
23.6.2011 20:29

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

Náhoda či krátkodobý stav.

0/0
23.6.2011 21:08

Hroznej puberťák

Re: že by měli 3 z matematiky?

Blábol.

+1/0
23.6.2011 21:54

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

Argumenty došly dřív než přišly.

0/0
23.6.2011 21:56

Hroznej puberťák

Re: že by měli 3 z matematiky?

Samozřejmě, do diskuze podobného charakteru nemá sebemenší smysl nějaké argumenty psát.

0/0
23.6.2011 21:59

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

To jsem si všiml hned, že takto postupujete.

0/0
23.6.2011 22:01

ibid

Re: že by měli 3 z matematiky?

klídek, to je vypýr, ten nesmí chybět u každý diskuze o platech, zaměstnání a podobně, kde uráží všechny okolo a vytahuje sem jakej má plat, barák, a tak. Samozřejmě má velký kuklový a jen si sem chodí léčit mindráky, protože člově, který opravdu ty peníze má, tuhle potřebu nemá, znám takový... ;-)

0/0
23.6.2011 22:17

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

Blábolíte, pane "mám mindrák z Apple".

0/0
23.6.2011 22:24

ibid

Re: že by měli 3 z matematiky?

jo, na ten tvůj mindrák, kde kdo nemá Appla nebo BB je socka, jsem málem zapomněl... ;-D

0/0
23.6.2011 22:27

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

Pane, asi jste opilý a blábolíte nesmysly. Vraťte se, prosím, k diskusi až budete střízlivý. Děkuji.

0/0
23.6.2011 22:29

Hroznej puberťák

Re: že by měli 3 z matematiky?

Já to taky tak beru, podobných trikohoničů okázale tahajících majetek po diskuzích je...

0/0
23.6.2011 22:28

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

Vy s ibidem jste tady jejich králové a vůdci.

0/0
23.6.2011 22:30

Hroznej puberťák

Re: že by měli 3 z matematiky?

Ano, vytahuju se tu především bydlením v nájmu, to je okázalé tahání majetku jak řemen. Slušně vymatláno, jen co je pravda...

+1/0
23.6.2011 22:35

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

Jak říkám, jste tu známý a to z jiných diskusí.

0/0
23.6.2011 22:36

Hroznej puberťák

Re: že by měli 3 z matematiky?

Ano, v jiných diskuzích se tu totiž vytahuju majetkem a všude píšu, že mám 3 baráky, 4 Mercedesy a 5 milionů měsíčně.

0/0
23.6.2011 22:38

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

Vy moc dobře víte, jaká ho*na zde píšete. Dobrou.

0/0
23.6.2011 22:39

ibid

Re: že by měli 3 z matematiky?

jo, přesně...;-DR^

0/0
23.6.2011 22:41

ibid

Re: že by měli 3 z matematiky?

a tak on je tím známej a jak říkám, člověk, kterej je v pohodě a má na to, nemá potřebu si takhle honit triko, to ví každej, kdo má aspoň základní znalost o psychologii...

0/0
23.6.2011 22:32

ibid

Re: že by měli 3 z matematiky?

pozdravuj v kolbence...R^

0/0
23.6.2011 22:41

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

Jste ubohý. Asi popisujete sebe, co, mamánku? Já šel z domu v 18 jako každý inteligentní člověk, na kolej. Jdu spát, sbohem.

0/0
23.6.2011 22:37

ibid

Re: že by měli 3 z matematiky?

a tak každej se může podívat, co tady vykládáš, takže aspoň víme, po čem toužíš a co je zžejmě nedosažitelný sen. A teď vážně, kdy se odstěhuješ od maminky?

0/0
23.6.2011 22:35

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

Dobrá póza, ale po Vašich výlevech tady nevěrohodná.

0/0
23.6.2011 22:33

hermína

Re: že by měli 3 z matematiky?

čistý nájem 7 tisíc odpovídá komerčnímu cca 9-10. protože v komerčním je zahrnut poplatek družstvu na údržbu domu (bývá minimálně 1000 kč) a také peníze na průběžnou údržbu bytu - když budete počítat 1 000 kč / měsíc, což je minimum, vyjde vám 120 000 kč/ 10 let, ve slušných nájemních bytech doba, za kterou se mění nebo aspoň částečně obnovuje koupelna, kuchyň, záchod, výmalba, podlaha.... to není moc. často tam bývá skryt i poplatek za popelnice, tv a taky by tam měla být daň z pronájmu nemovitosti. Ve vlastním byste tuto částku, jinak ukrytou v nájmu, vydávali taky.

a za 9-10 bez inkasa najdete i docela dost 3kk - 3+1 v Praze.

0/0
23.6.2011 21:03

Viper1

Re: že by měli 3 z matematiky?

Takže někdo pronajme byt se ziskem kolik? Necelá 3%? to je ekonomický nesmysl, ne?

0/0
23.6.2011 21:07

hermína

Re: že by měli 3 z matematiky?

výnos z bytu je skutečně nevelký v %. životnost - doba výnosu se počítá na více než 20 let (50 a více), prvních 20-25 je jen návratnost investice při koupi na pronájem za hotové. pořizovací cena (plus rekonstrukce a údržba) nemusí být tak vysoká - restituce, dědictví, koupě v minulosti, odkoupení od města, družstevní výstavba, stavba svépomocí, koupě či stavba celého domu (náklady na jeden byt jsou méně než 50% ceny bytu při prodeji solo)...

typy nájemního bydlení: majitel má 1 byt navíc, který by ho neobsazený stál peníze (fond oprav, min. energie, ušlý zisk) a většinou pronajme tak, že mu to sotva zaplatí splátky hypo nebo ani to ne, pokud ji má, nebo hodí pár tisíc. a pak je bydlení, které pronajímají velcí majitelé jednoho a více bytových domů. ty měli mnohem nižší pořizovací náklady (koupě či stavba celku) a kupovali často za hotové. i když je výnos v % malý, ze 100 bytů je celkový součet velký. další jsou firemní byty a např. státní nebo městské, ale to už je jiná matematika.

0/0
23.6.2011 21:27

lojzicekodvedle

Re: že by měli 3 z matematiky?

kdyz uz pronajimat,tak chalupu nebo chatu.Chce to dobrou,dobre vybavenou chalupu na slusnem miste. Nejradeji hory blizko lyzarskeho vleku.pronajimani bytu je v dnesni dobe ekonomicky nesmysl.

0/0
23.6.2011 21:31

hermína

Re: že by měli 3 z matematiky?

dyť to píšu. ale hrdí vlastníci bytů teda vlastně hypoték tomu pořád nechtějí věřit. ;-)

+1/0
23.6.2011 21:34

lojzicekodvedle

Re: že by měli 3 z matematiky?

u chalupy muze byt vynos i 20- 25% rocne.Kdyz mate zajimavou chalupu, tak najem ,ktery utrzite v byte napr. Praze za mesic,muzete mit na chalupe i za den:-)

0/0
23.6.2011 21:39

hermína

Re: že by měli 3 z matematiky?

tohle fakt nakecával spolek realitek ruku v ruce s bankama, že koupě bytu JE investice, jak se to vyplatí, že za pár let bude mít dvojnásobnou hodnotu anebo se to dá pronajmout a vydělávat spoustu a spoustu peněz. a lidi to baštili. ale výnos z realit celkově prostě není desítky procent, to by byl zlatý důl. ano, jednotlivé konkrétní případy se vyplatily a ne jejich příkladu se nafukovala bublina, která spíš způsobila lidem ztráty. 

málokdo umí odhadovat trh, navíc trh neskutečně divoký. ale vzít si kalkulačku a spočítat, že při půjčce 1 mil na 20 let a splátce 6187 kč musím nakonec vrátit bance 1 mil a NAVÍC ZAPLATIT 485 tisíc za to půjčení.

0/0
23.6.2011 21:33





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.